Kuulin munkilta oluen valmistuksesta salaisuuden alku osan.

Anonyymi-ap

Juttelin tässä erään munkin kanssa oluen ja viinin kotivalmistamisesta.
Se munkki sanoi minulle että hapotus on suuri salaisuus.
Se kuinka viinit ja oluet hapotetaan.
Hän kuvaili asian näin; Nykyisin annetaan ihan vääriä aineita hapotukseen, kuten olueen että se kuohuaa ja vaahtoaa.
Että ennen muinoin käytettiin oikeita aineita jotka aiheuttivat oluen kuohuamisen ja vaahtoamisen, että samoja aineita on ennen vanhaan käytetty myös viinissä.
Tämä kuohuaminen on tapettu, eli lopetettu murssaamalla ja lujaa. Itse juomassa ei ole saanut olla hiventäkään happoa nousemassa ylös eikä mitään nostaketta. Eli kaikki hapot on pois koko juomasta.
Kaiken on sitten annettu maatua eli laskeutua.
Tästä laskeutumisesta tulee puhdas ja kirkas juoma jota voi juoda ilman oksentelua ja röyhtäyksiä. Tämä on vanhan viinin ja oluen (mallasjuoman) salaisuus.
Oikeasti he eivät ole koskaan käyttäneet happoja aiheuttavia kuohuntaa tuottavia nykyisiä aineita, vaan koko salaisuus piilee siinä että juomasta tehdään paras mahdollinen juotava juoma ikinä. Hapot on vain ongelma. Mutta happoja tuottavia aineita on käytetty aina jotta maku ja juominki tulee oikea, mutta ei mitään sellaista ainetta mitä nykyisin käytetään.
Tämä munkki sanoi että eivät hekään juo kauppojen oluita, vaan tekevät ne itse mukaillen vanhoja kirjoituksia ja oppeja.
Tässä kohtaa munkki myönsikin nauraen sen että melkein kaikki munkit onkin nykyään ja aina olleet alkoholisteja. Ja munkkien salaisuus on valmistus ja myynti tälle tavaralle, jolla he ovat aina tulleet toimeen.

Sitten se sanoikin että kannattaa käydä Valamon luostarista ostamassa konjakkia.
Mutta että sekin on tahallaan virheellisesti tehtyä, munkit itse juovat sitä "oikeaa" juomaa jota vartioi myös aseelliset munkki ninjat.

Kukaan ei saa oikeaa reseptiä tietää. Se on munkkien tarkimmin varjeltu salaisuus.

2

53

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sit se kertoi että ennen maito lypsettiin lehmästä ja siihen lisättiin hunajaa ja sen annettiin käydä ja juustot otettiin talteen niin että ne oli alkoholipitoisia ja ne säilyi sen takia ettei tarvittu jääkaappia ja että säilyivät pitkään. Ja että nykyisin sen juoman nimi on valkovenäläinen. Ennen sekin juoma oli kirkasta kuin vesi lasissa vaikka olikin maitoa koska juusto osa otettiin erilleen. Ym pieniä salaisuuksia... Ohjasti minua luostariin menemään. Että siellä saan kaikki opit. Ja nauttia heti työn tuloksia. Ainut ongelma että tarvitsen niitä nunniakin...

• Anonyymi

No mee nunna luostariin niin mäkin meen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sille jollekin, tunnistat kyllä

Etkö kuitenkin huomannut, kuinka välitän ja olen hyvä sinua kohtaan? Se, että olet itse kuin mikäkin omahyväinen, ainakin tässä leikissämme, miten sin
      Ikävä
      310
      2354
    2. Tupoksen koulun oppilaan putoaminen - onnettomuus?

Kalevassa aamulla uutinen yläkoululaisen putoamisesta koulutiloissa Tupoksella. Rehtori ei avaa asian taustoja - miten tämä on voinut olla mahdollista
      Oulu
      29
      1975
    3. Asbergerihmiset

Tuossa ehkä olen törmännyt livenä Asberger-ihmiseen ja kuullut nyt parilta naiselta, että millainen on mahdollinen asberger-oireyhtymää kärsivän ihmis
      Sinkut
      206
      725
    4. Kerrotaanko maailmalle oikeasti Venäjän ja Ukrainan sodan syistä

Vaikka kuinka yritän olla kartalla edes vähän niin silti on koko ajan pimenossa se syy, miksi Venäjä hyökkää Ukrainaan.. Ei tätä kerrota uutisissa. K
      Maailman menoa
      296
      678
    5. Eräälle joka varmasti tietää keneltä.

Kaipaan sinua. Tiedät kuka.
      Ikävä
      38
      667
    6. Jasminilla uuis kulta

personal trainer ja elämä hymyilee. https://www.seiska.fi/Kotimaa/Jasmin-Mantyla-ero-ja-uusi-rakas/1182613?undefined
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      645
    7. Mitä eläintä kaivattusi

muistuttaa? 💬
      Ikävä
      42
      614
    Aihe