Minä mietin tässä terassilla asioita ja katson taaksepäin. Moni tällä palstalla tavoittelee samaa mitä minä nyt elän. Katson ylös korkealla oleviin utu pilviin. Muistan, että en oikein muista mitään Suomessa olleesta elämästä, sillä kaikki siellä oli, vain pelkkää sumua ja työn tai pelkän rahan tekemistä kaikin keinoin. Työ tulee uniin myös usein.
Moni palstalla puhuu suurista rahoista, joita ei välttämättä ole ollenkaan ja on vain toivo päästä asumaan Aasiaan. Minun eläke on 1500 kuussa ja sanon, että en minä oikein tarvi enemmän. Tietenkin jos meinaa elää parisuhteessa ja ottaa tyttöystävän tms. Niin sinun pitää elättää se antaa sille palkka.
Tietenkin on naisia, jotka käy töissä. Monella niistä on useita lapsia. Vieressä asuu kaksi Kanadan miestä molemmat jo vanhempia ja hekin nauttivat päivistä ihan poikamiehenä. Mutta jos otat naisen, niin sinun puhelin soi koko ajan ja varmasti et pääse rauhaan naisesta, ennen kuin olet rahaton.
Lomamatkalla voi ottaa baarityttöjä sun muuta ja suunnittella rakentavansa taloja ja laskevansa putkesta tulevaa vettä. Mutta uskotte tai ette, niin täällä kyllä pärjää ja voi hyvin, ilman baarityttöä, jota pitää ylläpitää. Siinä on mennyt monella ihan kaikki rahat. Se on suurin ja yleisin syy maitojunaan.
Toki läheisyys ja koskettelu on kiva.
Kadunko minä tai kaipaanko Suomeen. No, en varmasti kadu ja en varmasti ja kaipaa Suomeen. Kun katson aurinkoon ja lämpimään tuuleen ja elämään täällä, niin varmasti en. Minä en ole elänyt näin hyvää ja helppoa elämää milloinkaan aikaisemmin. Se, että kannattako tänne pääsyä yrittää ja työskennellä sen puolesta. Kysyn, että kuinka moni on minulle kateellinen. Eli kyllä ihmiset sen todellisuuden tietää.
Ihmiset jopa elää Thaimaassa henkisesti koko ajan siellä Suomessa. Niin elin minäkin. Terveiset Numballe ja Senseille ja muille peukaloisille. Mutta minä päätin, että yritän eläkkeelle ja laadin suunnitelman ja toteutin sen. Lomamakoista eläkkeellä on ihan turha ajatella, koska kulut juoksee Suomessa ja kaikki muu suomi-paska. Ei onnistu siten.
Painotan edelleen, että te tulette eloon ja siirrytte elämään ja eloon siinä missä ihmisen kuuluu elää.
Laitoin huvikseni kysymyksen kokoomuksen kannatuksesta ja hu kuinka ollakaan moni ei edes välittänyt siitä tällä palstalla, vaikka ne lupaa vero-alennuksia kautta linjan. Sehän on sama kuin tulo korotus. Älä edes selitä tai vikise muuta. Ne on niitä tärkeimpiä asioita miten voit täällä asua ja olla.
Kampotissa on ihan hyvä asua ja olla. Sama ilmasto, kuin Pattayalla. Ehkä parempi sijainnin vuoksi. Ihmiset on täysin samoja ja hinnat on halvempia.
Asunnon kuukausivuokra on alle 200 melkein rajastaan kaikki kaksiot ja ok asunnot. Jopa 60 dollaria kuussa saa ihan asuttavan asunnon. Mutta siihen pitää itse hankkia ilmastointi ja veden lämmitin ja jääkaappi sun muut. ( Ne on sitten sinun ja sinun riesa ).
Tekemisen puutetta täällä on ja pitää alkaa harrastaa jotakin. Moni vain pällistelee baareissa ja osa polkupyöräilee. No täällä on vuoristo ja rantaa ja kaikkea siltä väliltä. Olut on oikeasti 0,50 - 1 euro. Joten siitä voi päätellä mitä täällä eläminen maksaa.
Työmiehen palkka noin.150-200 kuussa.
Älä edes sano, että me ollaan täällä pill** takia. Moni ei edes uskalla ottaa naista, koska siinä tulee joukko muita elätettäviä. Miksikö minä olen täällä? Minä nautin vapaudesta ja auringosta ja elämästä ja se, että raha riittää joka päivälle. Jos tiukkaa, niin tiedän, että voin elää hyvin pienellä. Kaveri kysyi, että jos olisi paljon rahaa. Ostaisinko auton tai asunnon vai mitä?
Vastasin, että mihin minä sillä ajaisin, kun liikkuminen on täällä edullista ja halpaa. Asuminen on edullista ja mitä minä sillä talolla tekisin, olisi ongelmia vain.
Kun ei oikein kaipaa mitään.
Ei täällä tarvi tehdä mitään jos sinulla on riittävä toimeentulo. Ajattele, kun voit vain rentoutua ja ei huolta huomisesta. Tälläinen, kait se paratiisi on.
Nyt mietin, että menisin suihkuun ja kävin kaupassa hakemassa vähän iltapalaa ja aamiaisen. Menee joku 5 dollaria. Kertokaa te Thaimaan miehet, että millaista teillä on siellä 3 - 400 kilometrin päässä.
Kuinka moni Thaimaan mies on käynyt Kampotissa?
Älä puhu politiikasta, sillä sitä täällä tuskin näkee.
Samanlainen elämä siellä ja täällä... Thaimaassa kalliimpaa. Ei siellä pärjää 1500 euron eläkkeellä.
Lukekaa tämä.
4
69
Vastaukset
- Anonyymi
Suurin osa maitojuna porukasta on, että ei ole tuloja.
Elää hän täällä muutkin.
Toinen on, että ei edes osata avata pankkitiliä. Nykyään on kaikki sovellutuksia myös. Käteistä ei kannata kantaa juuri mitään.
Isoimmissa kaupoissa kannattaa maksaa kännykällä, sillä hinnat on dollaria ja käyttävät paikallista kurssia joka on huonompi, kuin vaihtokurssi.
Ihan turha mennä vinkumaan lehtiin, että ei siellä voi elää siksi ja siksi. Täällä elää miljoonia ihmisiä ja kuinka ne pärjäävät? - Anonyymi
Täällä Savon Pattayalla on terassilla pirun kylmää ja makkara kallsta kaupassa.
- Anonyymi
Minulla on krapula. Kävin eilen baarissa ja ampuivat Raketteja myös. En minä tänään lähde mihinkään minulla on uusi vuosi joka päivä.
Täällä on lämmintä ja kivaa ihan joka päivä. Ne on ampunut raketteja tämän tuosta jo monta kertaa.
Parasta täällä on se, että täällä viihtyy ihan muutenkin hyvin.
Mä en pojat usko ihan teidän puheita. Tuskin Thaimaassa kaikki elää ihan pilkulleen juhlapyhien mukaan. Eikö siellä voi elää ihan hyvin joka päivä. Meinaan kun kehuskelette mitä syötte ja miten. Jotenkin tuntuu taas, että puheet tulee Savon Pattayalta ja ollaan mahdollisesti menossa käymään ja taas selitellään Pattayalla, että pitää lähteä Suomeen jostakin ihme syystä ja todellisuudessa rahat loppu.
Hei, muutama tunti ja uusi vuosi on ohi. Täällä on kivaa ensivuonakin... No, jos pitää mennä Suomeen, niin ymmärrän kyllä ajoitus oli tärkeä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik134780MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1022491Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5781871- 91743
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1131577Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671207Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331148Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191000Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3998Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64997