Calabria

N_35

Onko Calabriassa lomailleita? Tarkkaa kohdetta en tiedä, koska olen lähdössä äkkilähdöllä. Minua kiinnostaisi tietää, liikkumisesta: onko polkupyörä hyvä liikkumisväline ja onko siellä niitä vuokrattavana? Ja Sisiliassa vierailu kiinnostaisi, oletteko osallistuneet ohjatulle retkelle vai seikkailleet itse lautalla? Muitakin vierailu vinkkejä tai esim. ravintola vinkkejä otan mielelläni vastaan. Lähden lomalle toukokuun lopussa.

5

3275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ragazza78

Olen asunut muutamia vuosia sitten vuoden Calabriassa ja en kyllä olisi lähtenyt siellä pyöräilemään. Tiet eivät ole tarkoitettuja pyöräilyä varten: mutkaisia, kapeita paljon mäkiä ym.. Eli suosittelisin enemminkin vuokraamaan auton. Calabrian rannikkoseutu on todella kaunis ja Tropean rannathan on valittu tänä vuonna Italian 10 kauneimman rannan joukkoon. Hyvää matkaa!!!

• Lapsien kanssa

Hei,
        olen suunnitellu meneväni lokakuun alussa perheen kanssa (2aik 1,5v ja 0,5v lapsi) Tropheaan.
        Onko mahdollista liikkua vaunujen kanssa?
        Onko hyviä ravintoloita?
        Miten muuten arvioiit paikkaa ja ajankohtaa?

Kiitos etukäteen,
        VK

• ragazza78
        Lapsien kanssa kirjoitti:

Hei,
        olen suunnitellu meneväni lokakuun alussa perheen kanssa (2aik 1,5v ja 0,5v lapsi) Tropheaan.
        Onko mahdollista liikkua vaunujen kanssa?
        Onko hyviä ravintoloita?
        Miten muuten arvioiit paikkaa ja ajankohtaa?

Kiitos etukäteen,
        VK

..on ihana pikkukaupunki. Keskustassa varmasti voi liikkua vaunujen kanssa, mutta ei sitten pidemmällä. Suosittelen ehdottomasti autonvuokrausta. Tropea on kyllä kaunis mutta myös hyvin pieni. Kannattaa kierrellä muissakin lähikaupungeissa! Ja Italiassahan on joka paikassa hyviä ravintoloita, ei huolta :) Lokakuun alussa turisteja on varmasti vähän, mutta sää todennäköisesti vielä lämmin. Joten varmasti ihan hyvä aika mennä Calabriaan. Hyvää matkaa!!

• Lapsien kanssa
        ragazza78 kirjoitti:

..on ihana pikkukaupunki. Keskustassa varmasti voi liikkua vaunujen kanssa, mutta ei sitten pidemmällä. Suosittelen ehdottomasti autonvuokrausta. Tropea on kyllä kaunis mutta myös hyvin pieni. Kannattaa kierrellä muissakin lähikaupungeissa! Ja Italiassahan on joka paikassa hyviä ravintoloita, ei huolta :) Lokakuun alussa turisteja on varmasti vähän, mutta sää todennäköisesti vielä lämmin. Joten varmasti ihan hyvä aika mennä Calabriaan. Hyvää matkaa!!

kiitos paljon infosta!

Muina vaihtoehtoina on vielä:
        Cefalu/Naxos -Sisilia
        -ei vain löydy kunnon hotellia
        -cefalun kylä on ilmeisesti vähän kookkaaampi

Taormina -Sisilia
        -ei suositeltu mäkisyyden takia vaunujilla liikkumiseen

Mitäs paikkaa itse suosittelisit?

Vk

• ragazza78
        Lapsien kanssa kirjoitti:

kiitos paljon infosta!

Muina vaihtoehtoina on vielä:
        Cefalu/Naxos -Sisilia
        -ei vain löydy kunnon hotellia
        -cefalun kylä on ilmeisesti vähän kookkaaampi

Taormina -Sisilia
        -ei suositeltu mäkisyyden takia vaunujilla liikkumiseen

Mitäs paikkaa itse suosittelisit?

Vk

Mulla ei ole mitään kokemusta Cefalusta, mutta Giardini Naxoksessa olen käynyt muutaman kerran. Oli todella kaunis paikka. Siitä pääsee sitten helposti ylös Taormiinaankin (tosin vaunuilla ei!!). Calabriassa on ehdottomasti vähemmän turismia kuin Sisiliassa, eli kyllä mä suosittelisin Calabriaa. Paitsi jos haluatte nähdä enemmän saksalaisia :)Calabrian rannikkoseutu on todella kaunista.Kannattaisi vierailla ainakin Capo Vaticanossa ja Pizzossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sebastian Tynkkynen (pers.) ei vastusta raiskauksia

"Sebastian Tynkkynen oli ainoa 14 suomalaismepistä, joka vastusti uutta suostumuksen puuttumiseen perustuvaa raiskauslak
      Maailman menoa
      45
      3917
    2. Purra jäi kiinni valehtelusta, Heinäluoma ei

Ja heti alkoi Purra joukkoineen maalittamaan Heinäluomaa. Niin toimii äärioikeistoa edustava putinistipersulauma, jonka
      Maailman menoa
      22
      2965
    3. Yks vähemmän

Yks narkki täälläkin vähemmän,m.t. sai mitä halusi😎
      Kiuruvesi
      32
      2530
    4. Nyt voin sanoa että vtuttaa!

Kertaa sata 💯
      Ikävä
      32
      1859
    5. Oletko onnellinen

Kun ei enää nähdä?
      Ikävä
      52
      1454
    6. Kaunis Martina taas lehtihaastattelussa - kommentoi Stefua

Martina sanoi, että Isabella on käytännössä aina hänen kanssaan. "Minä olen se vanhempi, joka ottaa 100-prosenttisen vas
      Kotimaiset julkkisjuorut
      443
      1411
    7. Gallup: Kenet sinä haluaisit nähdä Yökylässä-sarjassa?

Yökylässä Maria Veitola -sarjaa on nähty jo 10 kautta tv:ssä, ja Veitola on yöpynyt satojen suomalaisten julkkisten kode
      Tv-sarjat
      43
      1383
    8. Anteeksi

Anteeksi 😭😭😭. Olet rakas❤️. En juo enää liikaa. 😭
      Ikävä
      37
      1260
    9. Minun kultani

Mistä saataisiin sulle hyvät henkselit? 🤗😘
      Ikävä
      52
      1176
    10. Mitäs mieltä

Hakeekohan pikkunennmies alavuden kaupunginjohtajaksi? Pakkoliitos ähtäri-alavus. Taas olis mieliharmi johtamassa suoho
      Ähtäri
      16
      1155
    Aihe