Katsokaa tästä miten latauskelvottomien myyntimäärät kyykkäävät

Anonyymi-ap

Toyotan pojilla on kylmä rinki siellä katsoa tätä kehitystä. Latauskelvottomien myynti hiipuu jyrkemmin vuosi vuodelta ja Toyotalla ei ole oikeastaan mitään malleja tarjottavana tuohon ainoaan nousevaan segmenttiin.

BZ:sta piti tulla sateentekijä mutta se on kärsinyt ajokielloista ja nyt kun se vihdoin saatiin liikennekelpoiseksi niin sen latausominaisuudet ovat osoittautuneet täysin kivikautisiksi.

https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot

147

941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kai Toyotan myyntitilastojen ylivoima voi sattua noin pahasti? Yritä keksiä jotain positiivista, ynnäile vaikka eri automerkkien myyntilukuja yhteen helmitaulullasi.

      • Anonyymi

        VW AG myi paljon enemmän. Konkurssi on Toyotan kohtalo.


      • Anonyymi

        Toyotan ylivoima jäi pikkulukujen hippohiihtokisaan niinkuin aina ennenkin. VW AG jyrää voittajana 18.000 rekisteröinnillä. Ei satu, tuntuu hyvältä.

        Valmistaja: VW AG: 17.830
        Merkit:
        Volkswagen 7.122
        Skoda 6.755
        Audi 2.732
        Cupra 438
        Seat 398
        Porsche 385

        Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
        Merkit:
        Toyota 14 464
        Lexus 257


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW AG myi paljon enemmän. Konkurssi on Toyotan kohtalo.

        Nyyh, konkurssi, miksi en keksi mitään järkevää, nyyh, jospa laskisi taas eri automerkkien myyntejä yhteen, nyyyhkytys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan ylivoima jäi pikkulukujen hippohiihtokisaan niinkuin aina ennenkin. VW AG jyrää voittajana 18.000 rekisteröinnillä. Ei satu, tuntuu hyvältä.

        Valmistaja: VW AG: 17.830
        Merkit:
        Volkswagen 7.122
        Skoda 6.755
        Audi 2.732
        Cupra 438
        Seat 398
        Porsche 385

        Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
        Merkit:
        Toyota 14 464
        Lexus 257

        Mitä järkeä tuossa sinun autojen myyntimäärien kyttäämisessä on? Aika sairasta minun mielestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä järkeä tuossa sinun autojen myyntimäärien kyttäämisessä on? Aika sairasta minun mielestä.

        Kiinnostaa näköjään sinuakin niin paljon että et pelkästään lukenut vaan myös kommentoit.

        Miksi luet ja kommentoit juttuja jossa ei ole mielestäsi mitään järkeä? Etkö silloin itsekin laskeudu järjettömyyden tasolle?

        Minua kiinnostaa myyntitilastot ja näköjään niin montaa muutakin että joillekin maksetaan jopa palkkaa tilastojen tekemisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostaa näköjään sinuakin niin paljon että et pelkästään lukenut vaan myös kommentoit.

        Miksi luet ja kommentoit juttuja jossa ei ole mielestäsi mitään järkeä? Etkö silloin itsekin laskeudu järjettömyyden tasolle?

        Minua kiinnostaa myyntitilastot ja näköjään niin montaa muutakin että joillekin maksetaan jopa palkkaa tilastojen tekemisestä.

        Minulla kävisi varmasti jöpöttämään, jos VW voittaisi jonkun tilaston.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla kävisi varmasti jöpöttämään, jos VW voittaisi jonkun tilaston.

        Sinulla käy jöpöttämään kun joku vastaa sinulle netin foorumilla.
        Ole hyvä. Tämän jöpltyksen tarjosin sinulle säälistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan ylivoima jäi pikkulukujen hippohiihtokisaan niinkuin aina ennenkin. VW AG jyrää voittajana 18.000 rekisteröinnillä. Ei satu, tuntuu hyvältä.

        Valmistaja: VW AG: 17.830
        Merkit:
        Volkswagen 7.122
        Skoda 6.755
        Audi 2.732
        Cupra 438
        Seat 398
        Porsche 385

        Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
        Merkit:
        Toyota 14 464
        Lexus 257

        Eikö Toyota olekaan auton valmistaja? Valmistaako Toyotan autot joku muu, ja sitten sitä vaan myydään Toyota nimenä, vai mikä olikaan sopertelusi pointti?

        Joulukuu 2022

        Toyota Yaris: 372kpl
        Toyota Corolla 308kpl
        Toyota RAV4 214
        Toyota Yaris Cross 171kpl

        Yht: 1065kpl

        VW ID.5 134kpl

        Joten hippokisojen ylivpoimainen voittaja on VW AG!!

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tayssahkoautot-rynnivat-rekisterointien-karkisijoille-joulukuussa-teslan-model-y-johti-voittoisaa-lapimurtoa/d06cdb48-1b82-4378-8f2e-9b6e69dd6f76


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyyh, konkurssi, miksi en keksi mitään järkevää, nyyh, jospa laskisi taas eri automerkkien myyntejä yhteen, nyyyhkytys.

        Konkurssia analyytikot väläyttelevät Toyotalle yhtenä vaihtoehtona. On Toyota on maailman velkaisin yhtiö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostaa näköjään sinuakin niin paljon että et pelkästään lukenut vaan myös kommentoit.

        Miksi luet ja kommentoit juttuja jossa ei ole mielestäsi mitään järkeä? Etkö silloin itsekin laskeudu järjettömyyden tasolle?

        Minua kiinnostaa myyntitilastot ja näköjään niin montaa muutakin että joillekin maksetaan jopa palkkaa tilastojen tekemisestä.

        Kenelle maksetaan palkkaa autojen myyntilaston tekemisestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Konkurssia analyytikot väläyttelevät Toyotalle yhtenä vaihtoehtona. On Toyota on maailman velkaisin yhtiö.

        Toyota takoo huipputulosta, yli 30 miljardia vuodessa. Ymmärrätkö edes noin isoja lukuja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenelle maksetaan palkkaa autojen myyntilaston tekemisestä?

        "Kenelle maksetaan palkkaa autojen myyntilaston tekemisestä?"

        Luuletko että Trafin porukka tekee tilastoja talkoohengellä ilman palkkaa?


      • Anonyymi

        Puolet ajetaan sähköllö
        Suomen suosituimmat automallit 2022 – Toyotan täydellistä ylivoimaa
        Ensirekisteröintitilastot ovat saatavilla vuoden ensimmäisen puolikkaan osalta, joten on hyvä hetki katsastaa mitä malleja on laitettu kilpiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota takoo huipputulosta, yli 30 miljardia vuodessa. Ymmärrätkö edes noin isoja lukuja?

        Noi miljardit on niin isoja lukuja ,ettei niitä ymmärrä kuin Marinin hallitud


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        😋 ­­­N­­­y­m­f­o­­­m­a­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#176895851

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Miksi Toyotan minkään muunkaan merkin myynti vaikuttaisi meidän Suomalaisten autoilijoiden auton käyttöön?

      Onkohan aloittajalla ihan kaikki ruuvit mukana?

      • Anonyymi

        Ei vaikuta millään lailla. Toyotan omapoikaa vain pidetään kiireisenä.


    • Anonyymi

      Juuri haettiin uusi seat bensa auto sedälleni autoliikkeestä.

      12v lyijyakku ei muuta.


      Tulee olemaan n 20 vuotta ajossa

      • Anonyymi

        Oikein kiva sulle ja setämiehelle.

        Aina pitää olla niitä viimeisiä jotka sammuttavat valot ja maksavat laskun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein kiva sulle ja setämiehelle.

        Aina pitää olla niitä viimeisiä jotka sammuttavat valot ja maksavat laskun.

        Seatteja olikin rekisteröity vain muutamia loppuvuodesta. Onpa hyvä, että konkurssimerkin pelastustalkoisiin löytyy vielä osallistujia.


    • Anonyymi

      Norjassa viime vuonna myydyistä uusista henkilöautoista 79,3 prosenttia oli sähkökäyttöisiä, kertoo Norjan tieliikenteen tiedotuskeskus OFV.
      Edellisvuonna sähköautojen osuus oli 65 prosenttia.
      Suosituin automerkki oli Tesla, jonka markkinaosuus oli 12,2 prosenttia.

      • Anonyymi

        Norjassa sähköauton hankintaa ja käyttöä tuetaan jopa 20 000 eurolla. Niinpä siellä ei ole mitään järkeä hankkia jotain muuta autoa.
        Suomessa on täysin eri tilanne.


    • Anonyymi

      Avauksen graafi näyttää miten vääjäämättömästi latauskelvottomat laahustavat hautaansa.
      Nettipalstalla voi huudella mitä vaan ja se on teidän oikeus.
      Se vaan että kun teidän jokainen kilometri maksaa moninkertaisesti sähköllä ajamiseen verrrattuna. Ja siitä johtuu se että latauskelvottoman jälleenmyyntiarvo on pelkkää roskaa sähköautoon verrrattuna.

    • Anonyymi

      Latauskelvottomien myyntikäyrä sojottaa alaspäin aivan samoin kuin niihin epätoivoivoisesti tarrautuvien papparaisten elämä.
      Se latauskelvoton tojo on perunkirjoituksessa rivi jota kukaan ei halua itselleeen.

      • Anonyymi

        Käytetty VW sähköauto ei kelpaa kuin SER-keräykseen, koska akkutakuu on naurettavan lyhyt ja akun uusiminen maksaa enemmän kuin mitä auton arvo on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytetty VW sähköauto ei kelpaa kuin SER-keräykseen, koska akkutakuu on naurettavan lyhyt ja akun uusiminen maksaa enemmän kuin mitä auton arvo on.

        Juukyllä tarkkana on hyvä olla ettei aiheuta turhia kuluja perikunnalle. Jos ei kelpaa edes vaihdossa niinkuin volkkareille on päässyt tapahtumaan kun ei oljynsyönti ja jakopääremppaa ole tehty niin mitä järkeä on sellaista ostaa perikunnan murheeksi? Aika moni tosin on ainakin tilaston valossa jo tullut järkiinsä vai onko oma kukkarokin jo toiminut ohjurina?


    • Anonyymi

      Täytyy elämä olla jo tylsää, jos ilo pitää hankkia uudesta Tojosta parin vuoden välein. Kuitenkin ajomäärät ovat vain 10-15 tkm vuodessa.

      • Anonyymi

        Toyotia ostetaan ennätyspaljon sekä uusina, että etenkin käytettyinä, koska niiden luotettavuus takaa vähintään miljoona kilometriä huoletonta ja mukavaa ajoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotia ostetaan ennätyspaljon sekä uusina, että etenkin käytettyinä, koska niiden luotettavuus takaa vähintään miljoona kilometriä huoletonta ja mukavaa ajoa.

        Käytettyinä ostetuimmat ovat Golf, C-Mersu, Octavia, Passat jne.


    • Anonyymi

      Latauskelvottomia ei osta kohta kukaan. Noiillä ajaminen maksaa maltaita.

    • Anonyymi

      Toyotalla ei ole kuin latauskelvottomia.

      • Anonyymi

        Jos haluaa latailla autoa töpselistä, kannattaa tehdä tilaus uudesta Priuksesta, joka on lataushybridien uusi voittaja ja esikuva.


    • Anonyymi

      Toyotan kaikki mallit ovat tuolla laskevalla käyrällä. Ainoa malli tuolla nousevalla käyrällä on BZ ja se on todettu täysin vanhanaikaiseksi. Lataus jostain vuosituhannen alusta.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surkeista sähköautoista ei ole ollut mitään apua VW:lle. Päinvastoin: Myynti on kyykännyt kymmeniä prosentteja, ja konsernin karu loppu on edessä.

        Eivät saa edes bensamalleja valmistettua, kun koko tuotantoketju on täysin romahtanut.

        Täydellinen kaaos” – Autojätti leikkaa tuotantoa

        https://www.uusisuomi.fi/uutiset/us/762cfdac-21c7-472f-a000-e2456f760e7f?ref=ampparit:3b0a

        Kyllä nyt on jo pakko uskoa että röllillä on hätä vaikka ei haluaisikaan. Mitä syytä olisi median valehdella?


    • Anonyymi

      Korona ja Ukrainan sota ovat myllertäneet komponenttitoimitukset Euroopassa pahan kerran. VW on yksi firmoista jotka ovat kärsineet tästä pahasti.

      Kuitenkin merkittävämpi asia pitkällä aikavälillä on se miten latauskelvottomien myynti sakkaa täällä Suomessa ja kaikissa kehittyneissä maissa. Ja se miten Toyotalta puuttuu käytännössä kokonaan tuon ainoan nousevan myyntikäyrän mallisto. VW:n myynnistä noin puolet on tuolla nousevalla käyrällä olevasta mallistosta. Plugareita, kaasu- ja sähköautoja.

      https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot

      • Anonyymi

        VW:n suosituin malli on yhä vanhentunut Golf, eikä sähkömalleista ole syöksykierteen suoristajiksi, koska konserni ei kykene valmistamaan niitä ja laatu on onnetonta.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Bensaa polttavien suosio omalla rahalla ostavien keskuudessa romahti. Moni odottelee mihin kannattaisi siirtyä. Tojoistakin ennätysmäärä eli peräti 40 % meni viime vuonna yrityskäyttöön, yhä useampi liisattuna on

      • Anonyymi

        Tojo yrityskäytössä = Yaris Pizzataxi


      • Anonyymi

        Yksityisten autokauppa on muutenkin täysin jumissa. Tässä markkinatilanteessa hankitaan vain varmatoimisiksi ja laadukkaiksi tiedettyjä merkkejä. Siksi VW:n myynti on romahtanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojo yrityskäytössä = Yaris Pizzataxi

        Parkkipetet, vartijat, siivousfirmat jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksityisten autokauppa on muutenkin täysin jumissa. Tässä markkinatilanteessa hankitaan vain varmatoimisiksi ja laadukkaiksi tiedettyjä merkkejä. Siksi VW:n myynti on romahtanut.

        Työsuhdeautoiksi halutaan vain sähköautoja ja niiden saanti tökkii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksityisten autokauppa on muutenkin täysin jumissa. Tässä markkinatilanteessa hankitaan vain varmatoimisiksi ja laadukkaiksi tiedettyjä merkkejä. Siksi VW:n myynti on romahtanut.

        VW on edelleen suomalaisten lompakkoäänestyksen voittaja. Niinkuin on ollut koko tämän vuosituhannen.

        Valmistaja: VW AG: 17.830
        Merkit:
        Volkswagen 7.122
        Skoda 6.755
        Audi 2.732
        Cupra 438
        Seat 398
        Porsche 385

        Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
        Merkit:
        Toyota 14 464
        Lexus 257

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2022

        Tämä siitä huolimatta että VWllä on ollut suuria ongelmia saada komponentteja ja esimerkiksi joiden sähköautomallien koko tuotanto on myyty jo kahdeksi vuodeksi eteenpäin. ID Buzzin tilauskirjat on täynnä vuodelle 2023 ja 2024


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW on edelleen suomalaisten lompakkoäänestyksen voittaja. Niinkuin on ollut koko tämän vuosituhannen.

        Valmistaja: VW AG: 17.830
        Merkit:
        Volkswagen 7.122
        Skoda 6.755
        Audi 2.732
        Cupra 438
        Seat 398
        Porsche 385

        Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
        Merkit:
        Toyota 14 464
        Lexus 257

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2022

        Tämä siitä huolimatta että VWllä on ollut suuria ongelmia saada komponentteja ja esimerkiksi joiden sähköautomallien koko tuotanto on myyty jo kahdeksi vuodeksi eteenpäin. ID Buzzin tilauskirjat on täynnä vuodelle 2023 ja 2024

        Kummankohan työsuhdeautoilija haluaa, latauskelvottoman Corollan vai ladattavan Octavian? Jälkimmäisen käyttöetu on vielä halvempi, kantavuus suurempi ja huoltoväli pidempi jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW on edelleen suomalaisten lompakkoäänestyksen voittaja. Niinkuin on ollut koko tämän vuosituhannen.

        Valmistaja: VW AG: 17.830
        Merkit:
        Volkswagen 7.122
        Skoda 6.755
        Audi 2.732
        Cupra 438
        Seat 398
        Porsche 385

        Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
        Merkit:
        Toyota 14 464
        Lexus 257

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2022

        Tämä siitä huolimatta että VWllä on ollut suuria ongelmia saada komponentteja ja esimerkiksi joiden sähköautomallien koko tuotanto on myyty jo kahdeksi vuodeksi eteenpäin. ID Buzzin tilauskirjat on täynnä vuodelle 2023 ja 2024

        Ei VW otaksuttavasti edes kykene valmistamaan kaikkia lupaamiaan autoja, sillä syöksykierre syvenee ja konkurssi kolkuttelee ovella. Tähän kusetukseen verrattuna dieselgate oli pientä näpertelyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummankohan työsuhdeautoilija haluaa, latauskelvottoman Corollan vai ladattavan Octavian? Jälkimmäisen käyttöetu on vielä halvempi, kantavuus suurempi ja huoltoväli pidempi jne.

        Työnantajan pihiyden takia onnettomia työntekijöitä painostetaan valitsemaan laaduton itäauto, jolle naapuritkin nauravat. Onneksi siitä Skodasta ei tarvitse "nauttia" kuin muutama vuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei VW otaksuttavasti edes kykene valmistamaan kaikkia lupaamiaan autoja, sillä syöksykierre syvenee ja konkurssi kolkuttelee ovella. Tähän kusetukseen verrattuna dieselgate oli pientä näpertelyä.

        Päinvastoin. VW:llä on jo pelkästään sähköautoja tuottavia tehtaita kaikilla tärkeimmillä markkina-alueilla ja lisää rakennetaan koko ajan.

        "Volkswagen ilmoitti käynnistävänsä sähköautojen tuotannon myös kahdessa muussa tehtaassa tänä vuonna, yhdessä Chattanoogassa, Tennesseessä Yhdysvalloissa ja toisessa Hannoverissa, Saksassa. Tehtaat lisäävät 1,2 miljoonan ajoneuvon vuotuista sähköautotuotantokapasiteettia. Kun Volkswagenille avataan vuonna 2022 kolme uutta tehdasta, brändin toimitusjohtaja Ralf Brandstätter sanoi, että selkeä kasvustrategia perustuu enemmän toimitiloihin maailmanlaajuisesti.

        "Menestyksellisen ID.4-mallimme tuotantokapasiteetin nopea laajentaminen on keskeinen osa ACCELERATE-strategiaamme", Brandstätter sanoi. ”Se auttaa meitä nopeuttamaan siirtymistä hiilidioksidipäästöttömään liikkuvuuteen ja luomaan lisää kapasiteettia vastaamaan sähköajoneuvojen suureen kysyntään."

        https://www.teslarati.com/volkswagen-launches-new-factory-to-expand-electric-vehicle-production-network/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantajan pihiyden takia onnettomia työntekijöitä painostetaan valitsemaan laaduton itäauto, jolle naapuritkin nauravat. Onneksi siitä Skodasta ei tarvitse "nauttia" kuin muutama vuosi.

        Työsuhdeautoilija ei menekään auton kanssa naimisiin kuten Corollisti. Skodistilla on muutakin perhettä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin. VW:llä on jo pelkästään sähköautoja tuottavia tehtaita kaikilla tärkeimmillä markkina-alueilla ja lisää rakennetaan koko ajan.

        "Volkswagen ilmoitti käynnistävänsä sähköautojen tuotannon myös kahdessa muussa tehtaassa tänä vuonna, yhdessä Chattanoogassa, Tennesseessä Yhdysvalloissa ja toisessa Hannoverissa, Saksassa. Tehtaat lisäävät 1,2 miljoonan ajoneuvon vuotuista sähköautotuotantokapasiteettia. Kun Volkswagenille avataan vuonna 2022 kolme uutta tehdasta, brändin toimitusjohtaja Ralf Brandstätter sanoi, että selkeä kasvustrategia perustuu enemmän toimitiloihin maailmanlaajuisesti.

        "Menestyksellisen ID.4-mallimme tuotantokapasiteetin nopea laajentaminen on keskeinen osa ACCELERATE-strategiaamme", Brandstätter sanoi. ”Se auttaa meitä nopeuttamaan siirtymistä hiilidioksidipäästöttömään liikkuvuuteen ja luomaan lisää kapasiteettia vastaamaan sähköajoneuvojen suureen kysyntään."

        https://www.teslarati.com/volkswagen-launches-new-factory-to-expand-electric-vehicle-production-network/

        Onhan näitä pr-osaston lehdistötiedotteita riittämiin, joissa VW uhoaa vaikka mitä, mutta silti tuotanto- ja laatuongelmat vain jatkuvat vuodesta toiseen ja ostajien mielenkiinto lopahtaa kohtalokkain seurauksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan näitä pr-osaston lehdistötiedotteita riittämiin, joissa VW uhoaa vaikka mitä, mutta silti tuotanto- ja laatuongelmat vain jatkuvat vuodesta toiseen ja ostajien mielenkiinto lopahtaa kohtalokkain seurauksin.

        Nuo tehtaat tuottavat sähköautoja joka päivä. Ne ovat olemassa ja ihmiset käyvät niissä töissä tekemässä sähköautoja.
        Kun olet liikenteessä niin joka päivä tulee vastaan useita VW:n rakentamia sähköautoja. Volsuja, Audeja, Skodia, Cupria.
        Se on tämän päivän todellisuus ja kun katsot noita käyriä niin ymmärrät että latauskelvottomien loppulaskenta on ollut menossa jo pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo tehtaat tuottavat sähköautoja joka päivä. Ne ovat olemassa ja ihmiset käyvät niissä töissä tekemässä sähköautoja.
        Kun olet liikenteessä niin joka päivä tulee vastaan useita VW:n rakentamia sähköautoja. Volsuja, Audeja, Skodia, Cupria.
        Se on tämän päivän todellisuus ja kun katsot noita käyriä niin ymmärrät että latauskelvottomien loppulaskenta on ollut menossa jo pitkään.

        Vw:n nykyinen sähköautotuotanto on maailman mittakaavassa vielä merkityksettömän pientä ja sellaiseksi se taitaa jäädäkin, kun kuulee mikä kaikki on pielessä tuotantoprosessista lähtien ja päättyen jälkimarkkinointiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työsuhdeautoilija ei menekään auton kanssa naimisiin kuten Corollisti. Skodistilla on muutakin perhettä!

        Skoda onkin vain sellainen kertakäyttöinen kulkine, jonka ei ole tarkoituskaan olla kestävä tai kiinnostava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vw:n nykyinen sähköautotuotanto on maailman mittakaavassa vielä merkityksettömän pientä ja sellaiseksi se taitaa jäädäkin, kun kuulee mikä kaikki on pielessä tuotantoprosessista lähtien ja päättyen jälkimarkkinointiin.

        Folkkarilla alkaa olla alkuvaikeudet takana, tuotanto kasvaa rajusti ja sähköautot käyvät kaupaksi nopeammin, kuin niitä ehditään tekemään.
        Mites Toyotalla. Ensimmäinen malli alkaa vihdoin olemaan siinä lunnossa, että niitä voidaan luovuttaa asiakkaille. Kaikenlaista häikkää vielä suuren sähkönkulutiksen ja latauksen kanssa, joka puolitti rangen. Ovat vielä siinä, missä Follkari oli eGolfin kanssa vuosia sitten. Virittelevät yhteistyötä Teslan kanssa, mutta nyt Tesla ei ole enää se pikkupaja, jonka kanssa Toyota lopetti yhteistyön keskittyessään hybrideihin. Nyt Tesla määrää tahdin, ja Toyota on se oppipoika.


    • Anonyymi

      Polttomotor saastuttaa ilmastoa ja elektric biilit ovat osa tulevaisuutta jo monessa maassa!

    • Anonyymi

      Ja uusia mallejakin puskee koko ajan. Tässä video juuri esitellystä ID.7:sta joka korvaa Arteonin/Passatin. Myynti alkaa myöhemmin tänä vuonna ensin Euroopassa.

      https://youtu.be/yLH_-sbDuTk

      • Anonyymi

        On tarkoitettu lähinnä Amerikan markkinoille. Jos tulee myyntiin Suomessa, niin ehkä joku VW:n piirimyyjäpomo huolii työsuhdekipokseen.
        Ei ole sateentekijää tuosta mallista VW:lle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tarkoitettu lähinnä Amerikan markkinoille. Jos tulee myyntiin Suomessa, niin ehkä joku VW:n piirimyyjäpomo huolii työsuhdekipokseen.
        Ei ole sateentekijää tuosta mallista VW:lle.

        Ei varmaankaan sateentekijä. Niinkuin ei ole mikään yksittäinen malli VW:lle. VW:n vahvuus on tuottaa suuri määrä erilaisia malleja samalla platformille. MQB on nyt väistymässä MEB:n ottaessa ison siivun Volsun myynnistä.
        MEB:n evoluutioversio on jo suurinpiirtein valmis ja seuraavan sukupolven SSP on myös hyvin pitkällä.

        https://www.moveelectric.com/e-cars/volkswagen-launch-upgraded-ev-platform-new-wave-id-models

        VW ei odota minkään yhden mallin olevan sateentekijä vaan se platform siellä usean mallin takana on se sateentekijä.
        Ford on muuten ostanut Volsulta miljoona MEB-aihiota omien sähköautojensa perustaksi. Tulevat kauppoihin lähikuukausina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmaankaan sateentekijä. Niinkuin ei ole mikään yksittäinen malli VW:lle. VW:n vahvuus on tuottaa suuri määrä erilaisia malleja samalla platformille. MQB on nyt väistymässä MEB:n ottaessa ison siivun Volsun myynnistä.
        MEB:n evoluutioversio on jo suurinpiirtein valmis ja seuraavan sukupolven SSP on myös hyvin pitkällä.

        https://www.moveelectric.com/e-cars/volkswagen-launch-upgraded-ev-platform-new-wave-id-models

        VW ei odota minkään yhden mallin olevan sateentekijä vaan se platform siellä usean mallin takana on se sateentekijä.
        Ford on muuten ostanut Volsulta miljoona MEB-aihiota omien sähköautojensa perustaksi. Tulevat kauppoihin lähikuukausina.

        Aihioita pitää työntää muille valmistajille, kun ei itse saa kasattua valmiiksi, ja selityksiä riittää. Kyllä tästä vielä noustaan, kun blaa blaa...


    • Anonyymi

      "Vw:n nykyinen sähköautotuotanto on maailman mittakaavassa vielä merkityksettömän pientä ja sellaiseksi se taitaa jäädäkin, kun kuulee mikä kaikki on pielessä tuotantoprosessista lähtien ja päättyen jälkimarkkinointiin."

      VW on toiseksi suurin sähköautojen valmistaja ja sillä on kapasitettiia valmistaa reilusti yli miljoona sähköautoa tänä vuonna.
      Ja lisäkapasiteettia rakennetaan koko ajan.

      • Anonyymi

        Kapasiteettia varmasti olisi, mutta jopa bensamallien tuotantoa on pitänyt supistaa. Kriisi on kouriintuntuva, eikä helpotusta ole heti luvassa. Rahaa palaa miljardeja ja markkinaosuus supistuu. Muut merkit mässäilevät haaskalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kapasiteettia varmasti olisi, mutta jopa bensamallien tuotantoa on pitänyt supistaa. Kriisi on kouriintuntuva, eikä helpotusta ole heti luvassa. Rahaa palaa miljardeja ja markkinaosuus supistuu. Muut merkit mässäilevät haaskalla.

        Tällaisessa hässäkässä on suuri vaara että ei ainakaan laatu pääse nousemaan eikä luotettavuus. Siitä on näyttöä jo useilta vuosilta.


    • Anonyymi

      Koko Euroopan teollisuus on joutunut koronan ja Venäjän sodan vuoksi järjestämään toimintaansa uusiksi isolla kädellä. VW Euroopan suurimpana yrityksenä on saanut osansa vaikeusista mutta sen mallisto ja tuotantolaitokset ovat suunnattu oikein eli siihen ainoaan kasvavaan autosegmenttiin .- sähköautoihin.

      Kun katsoo tuota Trafin graafia niin laskeva latauskelvottomien ja nouseva sähköautojen/plugarien käyrä leikkaavat toisensa tänä vuonna. Siitä eteenpäin ladattavat autot ovat se valtavirta ja latauskelvottomien häviäminen uusmyynnistä on hyvässä vauhdissa.

      Tojon koko mallisto on käytännössä tuossa laskevassa käyrässä.

      • Anonyymi

        Parin vuoden päästä Toyotalla on täyskäsi sähköautomalleja. VW:n etsikkoaika olisi juuri nyt, mutta siellä keskitytään voivottelemaan osapulaa ja supistetaan tuotantoa.
        Aika valuu tyhjiin VW:n tiimalasissa. Voittajia ovat kiinalaiset, korealaiset ja Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parin vuoden päästä Toyotalla on täyskäsi sähköautomalleja. VW:n etsikkoaika olisi juuri nyt, mutta siellä keskitytään voivottelemaan osapulaa ja supistetaan tuotantoa.
        Aika valuu tyhjiin VW:n tiimalasissa. Voittajia ovat kiinalaiset, korealaiset ja Toyota.

        Toyotan suunnitelmien mukaan sillä on vuonna 2030 yhtä suuri sähköautovalikoima kun VW:llä on jo nyt. Kahdessa vuodessa ei tule tapahtumaan yhtään mitään.

        Kun tojo saa markkinoille laajan sähköautomalliston niin juna on mennyt jo aikaa sitten ja tojolle jää vain murusia.

        https://www.greencarreports.com/news/1134456_toyota-plans-30-new-evs-globally-by-2030-teases-concepts


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan suunnitelmien mukaan sillä on vuonna 2030 yhtä suuri sähköautovalikoima kun VW:llä on jo nyt. Kahdessa vuodessa ei tule tapahtumaan yhtään mitään.

        Kun tojo saa markkinoille laajan sähköautomalliston niin juna on mennyt jo aikaa sitten ja tojolle jää vain murusia.

        https://www.greencarreports.com/news/1134456_toyota-plans-30-new-evs-globally-by-2030-teases-concepts

        Kolmen vuoden päästä on Toyotalla jo vähintään kuusi uutta sähköautomallia, kun VW vielä itkee osapulaansa ja täyttää tilauskirjoja vuosien päähän. VW ehkä selviää pienvalmistajana siirtämällä tuotannon Kiinaan, mutta suuruudenajat ovat joka tapauksessa ohi lopullisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmen vuoden päästä on Toyotalla jo vähintään kuusi uutta sähköautomallia, kun VW vielä itkee osapulaansa ja täyttää tilauskirjoja vuosien päähän. VW ehkä selviää pienvalmistajana siirtämällä tuotannon Kiinaan, mutta suuruudenajat ovat joka tapauksessa ohi lopullisesti.

        VW on vahvasti mukana sähköautobuumissa miljoonatuotannollaan. Toyota vasta opettelee ensimmäisen sähköautonsa kanssa. Kunhan nyt saisi aluksi vaikka kolmivaihelatauksen siihen ja tuotantomäärät edes 10% tasoon Volsuun verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmen vuoden päästä on Toyotalla jo vähintään kuusi uutta sähköautomallia, kun VW vielä itkee osapulaansa ja täyttää tilauskirjoja vuosien päähän. VW ehkä selviää pienvalmistajana siirtämällä tuotannon Kiinaan, mutta suuruudenajat ovat joka tapauksessa ohi lopullisesti.

        Toyota pitää ladattavia sähköautoina, VW taas ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW on vahvasti mukana sähköautobuumissa miljoonatuotannollaan. Toyota vasta opettelee ensimmäisen sähköautonsa kanssa. Kunhan nyt saisi aluksi vaikka kolmivaihelatauksen siihen ja tuotantomäärät edes 10% tasoon Volsuun verrattuna.

        Ensimmäinen toiveesi on jo aikoja sitten toteutunut, eikä toiseenkaan ole enää kuin kuukausien odotus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen toiveesi on jo aikoja sitten toteutunut, eikä toiseenkaan ole enää kuin kuukausien odotus.

        On eri asia luvata kolmivaihelatausta ja toinen asia toimittaa.

        Suomessa ei vieläkään ole yhdessäkään BZssa kolmivaihelatausta.

        Ja tuosta toisesta. Miltä tehtaalta Toyota pystyy toimittamaan yli 100.000 sähköautoa vuodessa? Muutaman kuukauden kuluttua. Mikä on sen tehtaan nimi.

        Nyt Toyota pystyy tuottamaan noin 1.000 BZaa kuukaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On eri asia luvata kolmivaihelatausta ja toinen asia toimittaa.

        Suomessa ei vieläkään ole yhdessäkään BZssa kolmivaihelatausta.

        Ja tuosta toisesta. Miltä tehtaalta Toyota pystyy toimittamaan yli 100.000 sähköautoa vuodessa? Muutaman kuukauden kuluttua. Mikä on sen tehtaan nimi.

        Nyt Toyota pystyy tuottamaan noin 1.000 BZaa kuukaudessa.

        Höpelö. Kaikki Suomeen toimitetut autot ovat ensimmäisestä tuotantoerästä ja ne on tilattu jo ennen juhannusta. Tietenkään niihin ei tuo lataus ole vielä ehtinyt, mutta odottele vaan.
        Äläkä vaivaa päätäsi Toyotan tuotannosta, tehtaita riittää ympäri palloa. Keskittyisit mieluummin itkemään jokapäiväistä mielipahaasi VW:n osapulasta ja vähentyneestä myynnistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpelö. Kaikki Suomeen toimitetut autot ovat ensimmäisestä tuotantoerästä ja ne on tilattu jo ennen juhannusta. Tietenkään niihin ei tuo lataus ole vielä ehtinyt, mutta odottele vaan.
        Äläkä vaivaa päätäsi Toyotan tuotannosta, tehtaita riittää ympäri palloa. Keskittyisit mieluummin itkemään jokapäiväistä mielipahaasi VW:n osapulasta ja vähentyneestä myynnistä.

        Mennään tilaamaan kiimassa sähköauto ottamatta selvää miten sen voi ladata. Ei voi liiasta älykkyydestä syyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mennään tilaamaan kiimassa sähköauto ottamatta selvää miten sen voi ladata. Ei voi liiasta älykkyydestä syyttää.

        Kaikki muut ovat asian ymmärtäneet, paitsi sinä.


    • Anonyymi

      "Äläkä vaivaa päätäsi Toyotan tuotannosta, tehtaita riittää ympäri palloa."

      Selkosuomella tämä tarkoittaa sitä että sulla ei hajuakaan asiasta. Siinä olette samassa veneessä Toyotan kanssa. Ei Tokion Tolvanoillakaan ole.
      Suurin mahdollisuus on kai ostaa BYDejä ja laittaa niihin tojon logo.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä välin kiinalaiset ovat täysin kyllästyneet VW:n ohjelmistovikoihin. Mikä ihme se on , että samalla valmistajalla on kaikki mahdolliset viat ja heikkoudet autoissaan?
        Ei mikään ihme, että VW:n myynti on romahtanut.

        https://technode.com/2022/12/05/volkswagen-faces-growing-backlash-in-china-over-malfunctioning-software-in-id-series/

        Viime vuonna myytiin Kiinassa 9 kuukaudessa yli 112000 VW-sähköautoa ja peräti 30 valitusta. Ei voi hyväksyä. Pahempi kuin pyörien irtoaminen vauhdissa tai tökstöks ajo-ominaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime vuonna myytiin Kiinassa 9 kuukaudessa yli 112000 VW-sähköautoa ja peräti 30 valitusta. Ei voi hyväksyä. Pahempi kuin pyörien irtoaminen vauhdissa tai tökstöks ajo-ominaisuus.

        "Viime vuonna myytiin Kiinassa 9 kuukaudessa yli 112000 VW-sähköautoa ja peräti 30 valitusta. "

        Olisikohan Toyotan sähköautoja myyty edes sitä 30 kappaletta. Tai jos olisi myyty niin olisiko niihin saanut sepitettyä kiinnipysyvät pyörät että olisi voinut toimittaa asiakkaille...

        Totuushan on se että Toyota ei saa omia sähköautojaan vieläkään valmiiksi. Eka BZ on Subarun kehittämä ja nyt Kiinassa Toyotan BZ3-malli on täysin BYDin auto johon ruuvataan tojon logo keulaan.

        Sellaista se on perässähiihtäjän elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Viime vuonna myytiin Kiinassa 9 kuukaudessa yli 112000 VW-sähköautoa ja peräti 30 valitusta. "

        Olisikohan Toyotan sähköautoja myyty edes sitä 30 kappaletta. Tai jos olisi myyty niin olisiko niihin saanut sepitettyä kiinnipysyvät pyörät että olisi voinut toimittaa asiakkaille...

        Totuushan on se että Toyota ei saa omia sähköautojaan vieläkään valmiiksi. Eka BZ on Subarun kehittämä ja nyt Kiinassa Toyotan BZ3-malli on täysin BYDin auto johon ruuvataan tojon logo keulaan.

        Sellaista se on perässähiihtäjän elämä.

        Perässähiihtäjän elämä hiipuu pikkuhiljaa, kun VW ei saa enää autojaan kaupaksi kuin köyhissä Aasian maissa ja Euroopassa Toyota nousee markkinajohtajaksi muun maailman tavoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime vuonna myytiin Kiinassa 9 kuukaudessa yli 112000 VW-sähköautoa ja peräti 30 valitusta. Ei voi hyväksyä. Pahempi kuin pyörien irtoaminen vauhdissa tai tökstöks ajo-ominaisuus.

        Kaikissa myydyissä VW sähkäreissä ne ohjelmistot prakaa ja nyt vaaditaan jo myynnin kokonaan kieltämistä.
        Osapulan lisäksi Aageella on krooninen osaamispula.


    • Anonyymi

      Kyykkäsi? Eikös niiden osuus vielä kasvanut? Mikä se on tavisautoilijalle sitten parempi vaihtoehto? Ei ainakaan ladattava, jos ei ole työsuhdeauto, jota voi latailla työpaikalla ja matalampaa verotusarvoa ei voi hyödyntää. Hinta on paljon kalliimpi ja on sillä rahallakin jokin arvo. Pitkillä matkoilla mennään kuitenkin bensalla ja se latauspistekin pitää kotona olla, kaikilla ei sitä ole.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyykkäsi? Eikös niiden osuus vielä kasvanut?"

        Kannattaisi katsoa avauksessa linkattua Trafinn tilastoa niin suusta ei pääsisi tuollaisia sammakoita.

        https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot

        Katso tuota graafia ja kerro kyykkääkö latauskelvottomat vai ei. Riittääkö kantti kommentoida?

        - vuonna 2021 ei-ladattavien osuus oli 28,54 %
        - vuonna 2022 ei-ladattavien osuus oli 31,47 %
        Minun mielestäni tuo oli kasvua!
        lähde: aut.fi


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletteko lukemaan ja vielä ymmärtämään lukemasi.

        Opettele lukemaan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trafin tilasto on kaikkein luetattavin tietolähde.

        Katson tuota aut.fi juttua. Onko siitä mihinkään.

        https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot

        aut.fi on vain etusivu.

        Tarvitaan suora linkki jota voisi verrata tähän Trafin tilastoon.

        https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot


    • Anonyymi

      Laitappa itsesi lataukseen , täytäthän kohta 13

    • Anonyymi

      Jos autojen myynti on pudonnut vuosikymmenten alimmalle tasolle, niin kyllä siitä kyykätään. Köyhä maa, köyhä kansa, ei voi mitään.

    • Anonyymi

      Suomessa ollaan kyllä matkalla kohti tiukempaa holhous- ja valvontayhteiskuntaa, sananvapautta rajoitetaan, hedelmäpeliä et saa pelata rekisteröitymättä, roskat pitää lajitella, lihaa ei saa syödä, yksityisautoilu on syntiä yms. Onneksi jokainen saa valita vielä toistaiseksi (vuoteen 2030) asti millaisen auton haluaa.

    • Anonyymi

      Pelkään pahoin, että Toyota tulee menestymään samalla kun Euroopan autoteollisuus tulee kuihtumaan omiin säännöksiinsä ja haaveisiinsa.

    • Anonyymi

      Meitä suomalaisia on EU:n väestöstä 1%.
      Jos teoriassa jokaisessa EU-maassa ostettaisiin yhtä paljon uusia autoja suhteessa väkilukuun niin joka sadas auto tulisi Suomeen. Tosiasiassa täällä myynti on vielä pienempää.

      Joten aivan yksi hailea mikä merkki täällä myy vähiten tai eniten, tuolla prosentin murto-osalla markkinasta ei ole mitään merkitystä millekään autonvalmistajalle.
      Ollaan iloisia, että edes jotain autoja viitsivät tänne korpeenkin toimittaa.

      • Anonyymi

        "Ei-ladattavat hybridit sisältävät kevythybridit ja täyshybridit, niiden pääasiallinen käyttövoima on bensiini tai diesel"

        Tuohon ryhmään lasketaan kaikki mallit joihin joku markkinointipelle on keksinyt kirjoittaa hybridi. Ja niitä malleja on tullut kuin sieniä sateella vaikka ne ovat oikeasti pelkkiä bensa-autoja.
        Siksi tuo prosenttilukema on on vain mainosmiesten pelleilyä ja silmälumetta.
        Tuo avauksessa oleva Trafin käyttövoiman mukaan jaottelu on se jota kannattaa seurata.
        Se pn insinöörin tekemä, ei mainospellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei-ladattavat hybridit sisältävät kevythybridit ja täyshybridit, niiden pääasiallinen käyttövoima on bensiini tai diesel"

        Tuohon ryhmään lasketaan kaikki mallit joihin joku markkinointipelle on keksinyt kirjoittaa hybridi. Ja niitä malleja on tullut kuin sieniä sateella vaikka ne ovat oikeasti pelkkiä bensa-autoja.
        Siksi tuo prosenttilukema on on vain mainosmiesten pelleilyä ja silmälumetta.
        Tuo avauksessa oleva Trafin käyttövoiman mukaan jaottelu on se jota kannattaa seurata.
        Se pn insinöörin tekemä, ei mainospellen.

        "Ei-ladattavat hybridit sisältävät kevythybridit ja täyshybridit, niiden pääasiallinen käyttövoima on bensiini tai diesel"

        Tuo kevythybridien laskeminen näihin lukuihin on aivan naurettavaa. Täyttä mainoskusetusta niinkuin oikeastaan koko latauskelvottomien hybridien tarina on ollut.
        Bensa-autoja ne kaikki ovat kun ei niihin voi tankata muuta kuin bensaa.

        Teknisesti ajateltuna tuo on oikeasti
        "Ei-ladattavat hybridit sisältävät kevythybridit ja täyshybridit, niiden ainoa käyttövoima on bensiini tai diesel"


        Oikeassa hybridissä on useampi kuin yksi käyttövoima.


    • Anonyymi

      Ladattava hybrid se surkea valinta on. Ei ole hyvä sähköauto eikä hyvä polttisauto.

      • Anonyymi

        Ajat 30 min ja lataat 4 tuntia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajat 30 min ja lataat 4 tuntia!

        Lataan yön yli ja ajan 75% kaikista kilometreistä halvalla verkkosähköllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lataan yön yli ja ajan 75% kaikista kilometreistä halvalla verkkosähköllä.

        Et sitten ajele yli 25 km päähän kotoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten ajele yli 25 km päähän kotoa.

        Enpä juuri. Mulla on kaksi vakikohdetta noin 40kmn päässä. Golfkenttä ja kesämökki. Molemmissa on latausmahdillisuus
        Duuni, kaupat yms löytyy 25km säteellä. Aika vähän menee bensaa mutta joskus on hyvä että on sekin mahdollisuus jos joutuu duunin takia käymään jossain kauempana.


    • Anonyymi

      Näillä sähkönhinnoilla itselataava selvästi edullisin.

      • Anonyymi

        Taas yksi laskutaidoton. Latauskelvottomalla ei pääse mitenkään alle kympillä sataa kilometriä vuoden keskiarvona. Todellinen hinta pyörii 12-14 euroa.

        Sata kilsaa verkkosähköllä maksaa 2-4 euroa riippuen sähkösopimuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas yksi laskutaidoton. Latauskelvottomalla ei pääse mitenkään alle kympillä sataa kilometriä vuoden keskiarvona. Todellinen hinta pyörii 12-14 euroa.

        Sata kilsaa verkkosähköllä maksaa 2-4 euroa riippuen sähkösopimuksesta.

        10-15 €/100 jatkojohtoautolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10-15 €/100 jatkojohtoautolla.

        Laskutaidottomat heittävät lukuja päästään. Pelkkä huitomista pimesääsä kun matematiikan osaminen ei riitä edes alkeellisiin asioihin.

        Sähköautoilijat ja me kaikki joilla kuluu sähköä vähän enemmän kuin jossain pienessä kerrostaloluukussa olemme varmistaneet halvan sähkön pitkäksi aikaa tästä eteenpäin. Oma kiinteähintainen sähkösopimus takaa sähköä 14 sentillä vielä keväälle 2024 saakka. Kaikkine kuluineen.

        Kun tuollaisen keskikokoisen sähköauton keskikulutus vuodessa on noin 15-18 kWh niin sata kilsaa maksaa noin 2,50 euroa. Jos on surkea sähkösopimus niin siltikin hinta jää jonnekin vitoseen.

        Tuo yli kympin kustannukset on pelkästään latauskelvottomien juttuja. Sähkökustannukset ovat noin viidesosa latauskelvottoman bensalaskusta.
        Ei arvauksia tai provoja vaan matematiikkaa ja hereilläoloa silloin kun sähköyhtiöt tyrkyttivät pitkiä sopimuksia kohtuuhintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskutaidottomat heittävät lukuja päästään. Pelkkä huitomista pimesääsä kun matematiikan osaminen ei riitä edes alkeellisiin asioihin.

        Sähköautoilijat ja me kaikki joilla kuluu sähköä vähän enemmän kuin jossain pienessä kerrostaloluukussa olemme varmistaneet halvan sähkön pitkäksi aikaa tästä eteenpäin. Oma kiinteähintainen sähkösopimus takaa sähköä 14 sentillä vielä keväälle 2024 saakka. Kaikkine kuluineen.

        Kun tuollaisen keskikokoisen sähköauton keskikulutus vuodessa on noin 15-18 kWh niin sata kilsaa maksaa noin 2,50 euroa. Jos on surkea sähkösopimus niin siltikin hinta jää jonnekin vitoseen.

        Tuo yli kympin kustannukset on pelkästään latauskelvottomien juttuja. Sähkökustannukset ovat noin viidesosa latauskelvottoman bensalaskusta.
        Ei arvauksia tai provoja vaan matematiikkaa ja hereilläoloa silloin kun sähköyhtiöt tyrkyttivät pitkiä sopimuksia kohtuuhintaan.

        Sähköauton kustannukset karkaavat käsistä, sähkön hinta on jo reilusti yli 20c/kwh. Siitä voi ladkea että talvikelillä sähköauton käyttö on yli 10 euroa 100 kilometriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauton kustannukset karkaavat käsistä, sähkön hinta on jo reilusti yli 20c/kwh. Siitä voi ladkea että talvikelillä sähköauton käyttö on yli 10 euroa 100 kilometriä.

        Laskutaidottomat heittävät lukuja päästään. Pelkkä huitomista pimesääsä kun matematiikan osaminen ei riitä edes alkeellisiin asioihin.

        Sähköautoilijat ja me kaikki joilla kuluu sähköä vähän enemmän kuin jossain pienessä kerrostaloluukussa olemme varmistaneet halvan sähkön pitkäksi aikaa tästä eteenpäin. Oma kiinteähintainen sähkösopimus takaa sähköä 14 sentillä vielä keväälle 2024 saakka. Kaikkine kuluineen.

        Kun tuollaisen keskikokoisen sähköauton keskikulutus vuodessa on noin 15-18 kWh niin sata kilsaa maksaa noin 2,50 euroa. Jos on surkea sähkösopimus niin siltikin hinta jää jonnekin vitoseen.

        Tuo yli kympin kustannukset on pelkästään latauskelvottomien juttuja. Sähkökustannukset ovat noin viidesosa latauskelvottoman bensalaskusta.
        Ei arvauksia tai provoja vaan matematiikkaa ja hereilläoloa silloin kun sähköyhtiöt tyrkyttivät pitkiä sopimuksia kohtuuhintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskutaidottomat heittävät lukuja päästään. Pelkkä huitomista pimesääsä kun matematiikan osaminen ei riitä edes alkeellisiin asioihin.

        Sähköautoilijat ja me kaikki joilla kuluu sähköä vähän enemmän kuin jossain pienessä kerrostaloluukussa olemme varmistaneet halvan sähkön pitkäksi aikaa tästä eteenpäin. Oma kiinteähintainen sähkösopimus takaa sähköä 14 sentillä vielä keväälle 2024 saakka. Kaikkine kuluineen.

        Kun tuollaisen keskikokoisen sähköauton keskikulutus vuodessa on noin 15-18 kWh niin sata kilsaa maksaa noin 2,50 euroa. Jos on surkea sähkösopimus niin siltikin hinta jää jonnekin vitoseen.

        Tuo yli kympin kustannukset on pelkästään latauskelvottomien juttuja. Sähkökustannukset ovat noin viidesosa latauskelvottoman bensalaskusta.
        Ei arvauksia tai provoja vaan matematiikkaa ja hereilläoloa silloin kun sähköyhtiöt tyrkyttivät pitkiä sopimuksia kohtuuhintaan.

        KL:"Nyt tarjotaan yhtä halpoja sähkösopimuksia kuin viime kesänä
        Kahden vuoden kiinteiden sopimusten hinnat ovat puolittuneet lyhyessä ajassa, toteaa vertailusivusto."

        Ennenkuin lumet sulaa niin hinta on painunut 10 senttiin. Silloin on hyvä aika turvata halpa sähkö kahdeksi vuodeksi eteenpäin jos ei ollut viime keväänä hereillä.

        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009314897.html


    • Anonyymi

      City pupuset ovat pulassa noiden kaapelien kanssa, kun ei löydy töpseliä mistään?🤬🤬

    • Anonyymi

      Itselataava selviää seitsemällä, kahdeksalla sentillä per kilometri kun sähköautoilla menee 10 sentin pintaan näillä sähkön hinnoilla. 33 c / kwh.

      Tämähän on pelkkää matematiikkaa. Lisäksi kelvollinen sähköauto jolla pääsee yli 300 km latauksella, maksaa 70 000 euroa.

      On helppo valita itsestään lataava ja niin mennään jopa puolet sähköllä.

      • Anonyymi

        "Tämähän on pelkkää matematiikkaa."

        Matikkaa joo, jos on saanut kansakoulun lyhyestä matikasta nelosen ja pinokkion nenän kaupan päälle.

        Bensa maksaa nyt 1,90 euroa litra. 7,70 eurolla saa bensaa vajaat neljä litraa.
        Moottorilehti mittasi 3.000 km lenkillä Corollan kulutukseksi 5,9 litraa = 11 senttiä per kilsa.

        Samankokoisen sähköauton keskimääräinen kulutus vuodessa on noin 18 kWh/100km. Sähkön hinta on jokaiselle eri, joten käytän esimerkkinä omaa sähkösopimustani sisältäen verot ja siirrot = 14 c/kWh.
        Siitä kilometrin hinnaksi tulee 2,5 senttiä.
        Täysin paskallakin sähkösopimuksella hinta jää johonkin viiden sentin kieppeille per kilometri joka sekin on alle puolet latauskelvottoman vastaavasta.

        Tämä on suurin syy miksi nämä käyrt näyttävät tältä. Tänä vuonna ladattavia tullaan rekisteröimään enemmän kuin latauskelvottomia bensa-autoja yhteensä.

        https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tämähän on pelkkää matematiikkaa."

        Matikkaa joo, jos on saanut kansakoulun lyhyestä matikasta nelosen ja pinokkion nenän kaupan päälle.

        Bensa maksaa nyt 1,90 euroa litra. 7,70 eurolla saa bensaa vajaat neljä litraa.
        Moottorilehti mittasi 3.000 km lenkillä Corollan kulutukseksi 5,9 litraa = 11 senttiä per kilsa.

        Samankokoisen sähköauton keskimääräinen kulutus vuodessa on noin 18 kWh/100km. Sähkön hinta on jokaiselle eri, joten käytän esimerkkinä omaa sähkösopimustani sisältäen verot ja siirrot = 14 c/kWh.
        Siitä kilometrin hinnaksi tulee 2,5 senttiä.
        Täysin paskallakin sähkösopimuksella hinta jää johonkin viiden sentin kieppeille per kilometri joka sekin on alle puolet latauskelvottoman vastaavasta.

        Tämä on suurin syy miksi nämä käyrt näyttävät tältä. Tänä vuonna ladattavia tullaan rekisteröimään enemmän kuin latauskelvottomia bensa-autoja yhteensä.

        https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot

        Noita omia laskuja et usko edes itsekään!😁 Helmitaulutollon inkarnaatio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tämähän on pelkkää matematiikkaa."

        Matikkaa joo, jos on saanut kansakoulun lyhyestä matikasta nelosen ja pinokkion nenän kaupan päälle.

        Bensa maksaa nyt 1,90 euroa litra. 7,70 eurolla saa bensaa vajaat neljä litraa.
        Moottorilehti mittasi 3.000 km lenkillä Corollan kulutukseksi 5,9 litraa = 11 senttiä per kilsa.

        Samankokoisen sähköauton keskimääräinen kulutus vuodessa on noin 18 kWh/100km. Sähkön hinta on jokaiselle eri, joten käytän esimerkkinä omaa sähkösopimustani sisältäen verot ja siirrot = 14 c/kWh.
        Siitä kilometrin hinnaksi tulee 2,5 senttiä.
        Täysin paskallakin sähkösopimuksella hinta jää johonkin viiden sentin kieppeille per kilometri joka sekin on alle puolet latauskelvottoman vastaavasta.

        Tämä on suurin syy miksi nämä käyrt näyttävät tältä. Tänä vuonna ladattavia tullaan rekisteröimään enemmän kuin latauskelvottomia bensa-autoja yhteensä.

        https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot

        Corollan isolohkon kulutus:
        Aivan äärimmäisen taloudelliseksi Civicin hybridijärjestelmää ei silti voi kehua ainakaan suomalaisten suosikkiautoon Toyota Corollaan verrattuna. Vuonna 2021 tehdyissä kulutusmittauksissa Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid -malli vei nimittäin bensaa samaisilla lenkeillä 4,7 ja 4,6 litraa sataa kilometriä kohden. Lukemista voi joka tapauksessa päätellä, että Civicin eHEV tekee saman minkä muutkin hybridiautot, eli tasaa kaupunki- ja maantiekulutusten välistä eroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita omia laskuja et usko edes itsekään!😁 Helmitaulutollon inkarnaatio.

        Tässä sinulle helppo tehtävä- Nimeä missä kohtaa laskuissani on virhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corollan isolohkon kulutus:
        Aivan äärimmäisen taloudelliseksi Civicin hybridijärjestelmää ei silti voi kehua ainakaan suomalaisten suosikkiautoon Toyota Corollaan verrattuna. Vuonna 2021 tehdyissä kulutusmittauksissa Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid -malli vei nimittäin bensaa samaisilla lenkeillä 4,7 ja 4,6 litraa sataa kilometriä kohden. Lukemista voi joka tapauksessa päätellä, että Civicin eHEV tekee saman minkä muutkin hybridiautot, eli tasaa kaupunki- ja maantiekulutusten välistä eroa.

        Moottori:"ätä tutkiaksemme otimme kahden kuukauden mittaiseen koeajoon Toyota Corolla 2.0 Hybridin. Voisiko latausrumban välttämällä päästä lähelle jopa Mercedeksemme kulutuslukemia?

        Valitettavasti ei. Ajoimme Corollalla 5 068 kilometriä, ja keskikulutukseksi saimme 5,9 l/100 km. Se on 2,4 l/100 km enemmän kuin ladattavalla mersulla."

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/hybridihaaste-kaksi-kuukautta-ja-5-000-km-takana-miten-paljon-toyota-corolla-hybrid-kulutti-lataushybridiin-verrattuna/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottori:"ätä tutkiaksemme otimme kahden kuukauden mittaiseen koeajoon Toyota Corolla 2.0 Hybridin. Voisiko latausrumban välttämällä päästä lähelle jopa Mercedeksemme kulutuslukemia?

        Valitettavasti ei. Ajoimme Corollalla 5 068 kilometriä, ja keskikulutukseksi saimme 5,9 l/100 km. Se on 2,4 l/100 km enemmän kuin ladattavalla mersulla."

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/hybridihaaste-kaksi-kuukautta-ja-5-000-km-takana-miten-paljon-toyota-corolla-hybrid-kulutti-lataushybridiin-verrattuna/

        Vuonna 2021 tehdyissä kulutusmittauksissa Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid -malli vei nimittäin bensaa samaisilla lenkeillä 4,7 ja 4,6 litraa sataa kilometriä kohden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 2021 tehdyissä kulutusmittauksissa Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid -malli vei nimittäin bensaa samaisilla lenkeillä 4,7 ja 4,6 litraa sataa kilometriä kohden.

        Millä lenkillä? Korttelin ympäri?
        5.000 km matkalla Corolla kulutti 5.9 litraa sataselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä lenkillä? Korttelin ympäri?
        5.000 km matkalla Corolla kulutti 5.9 litraa sataselle.

        Kysy Moottori-lehdestä.
        Vähällä menee Toyota, alle viiden, reilusti alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysy Moottori-lehdestä.
        Vähällä menee Toyota, alle viiden, reilusti alle.

        Kun Moottori lehti mittasi niin 5.000 km matkalla Corolla kulutti 5.9 litraa sataselle. Kertoo paljon enemmän kuin joku lyhyt lenkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Moottori lehti mittasi niin 5.000 km matkalla Corolla kulutti 5.9 litraa sataselle. Kertoo paljon enemmän kuin joku lyhyt lenkki.

        Moottori-lehti tämän mittasi, pieni on kulutus.
        Vuonna 2021 tehdyissä kulutusmittauksissa Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid -malli vei nimittäin bensaa samaisilla lenkeillä 4,7 ja 4,6 litraa sataa kilometriä kohden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottori-lehti tämän mittasi, pieni on kulutus.
        Vuonna 2021 tehdyissä kulutusmittauksissa Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid -malli vei nimittäin bensaa samaisilla lenkeillä 4,7 ja 4,6 litraa sataa kilometriä kohden.

        Tästä voi lukea mitä moottorilehti oikeasti mittasi latauskevottoman Corollan kulutukseksi pitkällä matkalla.

        "Voisiko latausrumban välttämällä päästä lähelle jopa Mercedeksemme kulutuslukemia?

        Valitettavasti ei. Ajoimme Corollalla 5 068 kilometriä, ja keskikulutukseksi saimme 5,9 l/100 km. Se on 2,4 l/100 km enemmän kuin ladattavalla mersulla."

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/hybridihaaste-kaksi-kuukautta-ja-5-000-km-takana-miten-paljon-toyota-corolla-hybrid-kulutti-lataushybridiin-verrattuna/

        Joku muutaman kilometrin lenkki ja ajotietokoneen kulutuslukema on aivan pilipali-hommaa ja itsensä kusteusta. Tuo 5.000km antaa jo aika hyvin suuntaa pidemmän ajan keskiarvosta ja todellisesta elämästä.


    • Anonyymi

      Tuosta kyrästä näkee helposti et jo tänä vuonna ladattavia autoja rekisteröidään Suomessa enemmän kuin latauskelvottomia bensa-autoja.

    • Anonyymi

      Toyota on merkkinä ollut vuosikausia Suomen ykkönen ja viime vuonna se oli sitä suorastaan murskaavan, järkyttävän, veret seisauttavan ylivoimaisesti. Pahin kilpakumppani, vielä jokunen vuosi sitten lujaa kampoihin pistänyt Volkswagen myi yli puolet vähemmän autoja. Toyota vieläpä kasvatti myyntiään hieman.
      Itselataavat täyshybridit vievät jatkojohtoautoja kuin litran mittaa!

      • Anonyymi

        Toyota on merkkinä ykkönen 14.000 rekisteröinnillä. Onnea siitä Toyotalle. Mahtava suoritus.

        Se määrä jää kuitenkin onnettoman pieneksi hippohiihto-voitoksi kun VW AG jyrää kuudella merkillään 18.000 rekisteröintimäärään ja Toyota Motor Corporation jää 15.000 rekisteröintiin.

        Nämä kaksi firmaa pelaavat kovin eri taktiikalla. Loppupelissä se isoin luku 18.000 kuitenkin ratkaisee.
        Tänä vuonna palataan toivottavasti normaalimpaan tilanteeseen osien saatavuuden kanssa ja VW AG palaa siihen tuttuun lukuun eli rekisteröinnit on noin tuplat verrattuna Toyotaan. VW:llä on valta back-log varsinkin sähköautojen tilauksien kanssa. Kauppoja on tehty suuria määriä muutta autoja ei ole voinut toimittaa kun ei ole osia tarpeeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on merkkinä ykkönen 14.000 rekisteröinnillä. Onnea siitä Toyotalle. Mahtava suoritus.

        Se määrä jää kuitenkin onnettoman pieneksi hippohiihto-voitoksi kun VW AG jyrää kuudella merkillään 18.000 rekisteröintimäärään ja Toyota Motor Corporation jää 15.000 rekisteröintiin.

        Nämä kaksi firmaa pelaavat kovin eri taktiikalla. Loppupelissä se isoin luku 18.000 kuitenkin ratkaisee.
        Tänä vuonna palataan toivottavasti normaalimpaan tilanteeseen osien saatavuuden kanssa ja VW AG palaa siihen tuttuun lukuun eli rekisteröinnit on noin tuplat verrattuna Toyotaan. VW:llä on valta back-log varsinkin sähköautojen tilauksien kanssa. Kauppoja on tehty suuria määriä muutta autoja ei ole voinut toimittaa kun ei ole osia tarpeeksi.

        Toyota selvä ykkönen valmistajakohtaisessa tilastossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota selvä ykkönen valmistajakohtaisessa tilastossa.

        Ei todellakaan ole.

        Suomi 2022

        Valmistaja: VW AG: 17.830
        Merkit:
        Volkswagen 7.122
        Skoda 6.755
        Audi 2.732
        Cupra 438
        Seat 398
        Porsche 385

        Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
        Merkit:
        Toyota 14 464
        Lexus 257

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2022


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole.

        Suomi 2022

        Valmistaja: VW AG: 17.830
        Merkit:
        Volkswagen 7.122
        Skoda 6.755
        Audi 2.732
        Cupra 438
        Seat 398
        Porsche 385

        Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
        Merkit:
        Toyota 14 464
        Lexus 257

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2022

        Toyota selvä ykkönen valmistajakohtaisessa tilastossa.
        Toyota 14464 kpl.

        VW 7012 kpl.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota selvä ykkönen valmistajakohtaisessa tilastossa.
        Toyota 14464 kpl.

        VW 7012 kpl.

        Etkö tollakko ymmärä mikä ero on auto merlillä ja valmistajalla?

        Minäpä kerron.

        Suomi 2022

        Valmistaja: VW AG: 17.830
        Merkit:
        Volkswagen 7.122
        Skoda 6.755
        Audi 2.732
        Cupra 438
        Seat 398
        Porsche 385

        Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
        Merkit:
        Toyota 14 464
        Lexus 257

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2022


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tollakko ymmärä mikä ero on auto merlillä ja valmistajalla?

        Minäpä kerron.

        Suomi 2022

        Valmistaja: VW AG: 17.830
        Merkit:
        Volkswagen 7.122
        Skoda 6.755
        Audi 2.732
        Cupra 438
        Seat 398
        Porsche 385

        Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
        Merkit:
        Toyota 14 464
        Lexus 257

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2022

        Helmitaulutollon omatekoiset viritystilastot!!!🤣😂😅

        Toyota on merkkinä ollut vuosikausia Suomen ykkönen ja viime vuonna se oli sitä suorastaan murskaavan, järkyttävän, veret seisauttavan ylivoimaisesti. Pahin kilpakumppani, vielä jokunen vuosi sitten lujaa kampoihin pistänyt Volkswagen myi yli puolet vähemmän autoja. Toyota vieläpä kasvatti myyntiään hieman.
        Perspektiiviä voi hakea siitäkin, että 20:sta myydyimmästä automerkistä 15:n kappalemääräinen myynti laski. Voittajia olivat ainoastaan Toyota, BMW, Dacia, Tesla ja Polestar.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helmitaulutollon omatekoiset viritystilastot!!!🤣😂😅

        Toyota on merkkinä ollut vuosikausia Suomen ykkönen ja viime vuonna se oli sitä suorastaan murskaavan, järkyttävän, veret seisauttavan ylivoimaisesti. Pahin kilpakumppani, vielä jokunen vuosi sitten lujaa kampoihin pistänyt Volkswagen myi yli puolet vähemmän autoja. Toyota vieläpä kasvatti myyntiään hieman.
        Perspektiiviä voi hakea siitäkin, että 20:sta myydyimmästä automerkistä 15:n kappalemääräinen myynti laski. Voittajia olivat ainoastaan Toyota, BMW, Dacia, Tesla ja Polestar.

        Ei mitään omatekoista vaan Trafin merkkikohtaisiin lukuihin perustuvaa dataa.

        Toyota on merkkinä ykkönen 14.000 rekisteröinnillä. Onnea siitä Toyotalle. Mahtava suoritus.

        Se määrä jää kuitenkin onnettoman pieneksi hippohiihto-voitoksi kun VW AG jyrää kuudella merkillään 18.000 rekisteröintimäärään ja Toyota Motor Corporation jää 15.000 rekisteröintiin kahdella merkillään.

        Nämä kaksi firmaa pelaavat kovin eri taktiikalla. Loppupelissä se isoin luku 18.000 kuitenkin ratkaisee.


    • Anonyymi

      Ero Latauskelvottomat bensa-autot - ladattavat
      2020 - 43.000
      2021 - 26.000
      2022 - 13.000

      Vuonna 2022 sähköautoissa oli suuria toimitusvaikeuksia joten niiden rekisteröintimäärät junnasivat paikallaan. Tänä vuonna ladattavat autot nousevat suurimmaksi käyttövoima-ryhmäksi.

      • Anonyymi

        Trolli on poistanut 2 viestiä kun eivät ole miellyttäneet!


    • Anonyymi

      Latauskelvottomien lähtöladkenta on menossa. https://www.kauppalehti.fi/uutiset/bensakayttoisten-autojen-kauppa-romahti-polttomoottoriautojen-kysynta-syoksyy-suomessa-nyt-dramaattisesti/1908a288-84ce-4ed9-bd51-10c5c8ff52b3?ref=iltalehti:943c&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi&_gl=1*1vwxcim*_ga*NzU1NTU3OTk3LjE2MjQ5NjY1MDI.*_ga_3L539PMN3X*MTY3Mzg3MDEyNi4zMC4wLjE2NzM4NzAxMjYuMC4wLjA.
      Toyotan myynti on viime vuonna selvinnyt vielä paremmin kuin muilla, mutta kohta se puree siihenkin.

      • Anonyymi

        Toyota on saanut tyrkytettyä noita yaris-vuodeksi-ilman-käsirahaa soppareita mutta kun porukat tajuaa millaisia kusetuksia ne on niin sekin touhu loppuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on saanut tyrkytettyä noita yaris-vuodeksi-ilman-käsirahaa soppareita mutta kun porukat tajuaa millaisia kusetuksia ne on niin sekin touhu loppuu.

        Varovainen arvaukseni on että klonksvagenkaupassa ei kauppa käy kun ei asiakkaita näy juurikaan muualla kuin Toyotakaupassa. Mikä siinäkin on ettei sitä poloisakaan juurikaan kukaan enää osta mutta yaris suorastaan revitään käsista vaikka trolli on laittanut jo koko osaamisensa peliin?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mikä siinäkin on että vilunkivagenin menestystä joutuu rölli kristallipallosta ennustamaan mutta Toyotalla voi turvautua toteutuneeseen faktaan, eikä tarvi venkoilla, huijata ja puljata !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinäkin on että vilunkivagenin menestystä joutuu rölli kristallipallosta ennustamaan mutta Toyotalla voi turvautua toteutuneeseen faktaan, eikä tarvi venkoilla, huijata ja puljata !

        Tuo toteutunut fakta Trafin käyttövoimatilastossa näyttää millaisessa syöksyssä latauskelvottomien myynti ollut viimevuodet ja miten ladattavien myynti on noussut hyvin vahvasti.
        Käyrät leikkaavat toisensa tänä vuonna.


    • Anonyymi

      Tähän voinee päättää ketjun, Toyota ylivoimaisesti suurin autovalmistaja Suomessa vuonna 2022, huimat 14464 myytyä Toyotaa kun taas kakkonen, eli vw myi jotain 7000 rotiskoa.

      • Anonyymi

        Toyota Motor Corooration ei ole koskaan pärjännt Suomessa VW AGlle.
        Ainoastaan merkkien välisessä hippohiihtokisassa.


        Valmistaja: VW AG: 17.830
        Merkit:
        Volkswagen 7.122
        Skoda 6.755
        Audi 2.732
        Cupra 438
        Seat 398
        Porsche 385

        Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
        Merkit:
        Toyota 14 464
        Lexus 257

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2022


    • Anonyymi

      Toyota, Suomen ylivertaisesti suurin autovalmistaja, 14464 kpl. vuonna 2022!

      • Anonyymi

        Tojotisti ei edelleenkään ole oppinut mitä eroa on automerkillä ja autonvalmistajalla.

        Katso tästä esimerkki:


        Valmistaja: VW AG: 17.830
        Merkit:
        Volkswagen 7.122
        Skoda 6.755
        Audi 2.732
        Cupra 438
        Seat 398
        Porsche 385

        Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
        Merkit:
        Toyota 14 464
        Lexus 257


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotisti ei edelleenkään ole oppinut mitä eroa on automerkillä ja autonvalmistajalla.

        Katso tästä esimerkki:


        Valmistaja: VW AG: 17.830
        Merkit:
        Volkswagen 7.122
        Skoda 6.755
        Audi 2.732
        Cupra 438
        Seat 398
        Porsche 385

        Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
        Merkit:
        Toyota 14 464
        Lexus 257

        Sellainen kiinnostaa, mitä on ostamassa, vai mitä?
        Vai jostain kolhoosistako olet kiinnostunut kun merkki ei enää pärjää?


    • Anonyymi

      Toyota 14464 kpl.
      vw 7100 kpl.

      Lähde: Traficom

      • Anonyymi

        Tuosta jo voisi jotain varovasti päätellä , kumpi vie ja kumpi vikisee! Nyt kun Toyotalle vielä tulee uusi dynaamisempi toimitusjohtaja Lexukselta , ehkä tulee vielä viemään kehitystä enemmän hallitusti sähköiseen suuntaan rinnan infran kehityksen kanssa niin mikä on meidän oman kansanautomme kohtalo? Löytyykö uusi koti jostain kiinasta vai tuleeko joku stellantis pelastamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta jo voisi jotain varovasti päätellä , kumpi vie ja kumpi vikisee! Nyt kun Toyotalle vielä tulee uusi dynaamisempi toimitusjohtaja Lexukselta , ehkä tulee vielä viemään kehitystä enemmän hallitusti sähköiseen suuntaan rinnan infran kehityksen kanssa niin mikä on meidän oman kansanautomme kohtalo? Löytyykö uusi koti jostain kiinasta vai tuleeko joku stellantis pelastamaan?

        Tojotisti ei edelleenkään ole oppinut mitä eroa on automerkillä ja autonvalmistajalla.

        Toyota ei ole koskaan pärjännyt VWlle Suomessa valmistajana.
        VW jyrää kuudella omistamallaan merkillä top-30 listalla.

        Katso tästä

        Valmistaja: VW AG: 17.830
        Merkit:
        Volkswagen 7.122
        Skoda 6.755
        Audi 2.732
        Cupra 438
        Seat 398
        Porsche 385

        Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
        Merkit:
        Toyota 14 464
        Lexus 257


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotisti ei edelleenkään ole oppinut mitä eroa on automerkillä ja autonvalmistajalla.

        Toyota ei ole koskaan pärjännyt VWlle Suomessa valmistajana.
        VW jyrää kuudella omistamallaan merkillä top-30 listalla.

        Katso tästä

        Valmistaja: VW AG: 17.830
        Merkit:
        Volkswagen 7.122
        Skoda 6.755
        Audi 2.732
        Cupra 438
        Seat 398
        Porsche 385

        Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
        Merkit:
        Toyota 14 464
        Lexus 257

        Nyt tuli taas ihan melkein uutta tietoa jota et juurikaan ole massapostannut tänne suoleen kuin hädissäsi kymmenisen kertaa viikottain! Toki se epäilys ja huoli koskee tietysti muutakin kuin piskuisen Suomen, jotain yhden prosentin luokkaa olevia markkinoita maailman myynnistä. Kaksi ja puoli miljoonaa autoa jos nyt kun on jo jäänyt jälkeen takamatkalle maailmassa, niin eikö siitä jo pitäisi huolestua, vai mitä?


    • Anonyymi

      Toyota 14464 kpl.
      vw 7100 kpl.
      Hurja ero Toyotan hyväksi!
      Lähde: Traficom

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5353
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      118
      2795
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      11
      2420
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      597
      2054
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      123
      1766
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      70
      1352
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      42
      1335
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1118
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

      Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      396
      1069
    10. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1057
    Aihe