Toyotan pojilla on kylmä rinki siellä katsoa tätä kehitystä. Latauskelvottomien myynti hiipuu jyrkemmin vuosi vuodelta ja Toyotalla ei ole oikeastaan mitään malleja tarjottavana tuohon ainoaan nousevaan segmenttiin.
BZ:sta piti tulla sateentekijä mutta se on kärsinyt ajokielloista ja nyt kun se vihdoin saatiin liikennekelpoiseksi niin sen latausominaisuudet ovat osoittautuneet täysin kivikautisiksi.
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot
Katsokaa tästä miten latauskelvottomien myyntimäärät kyykkäävät
147
941
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kai Toyotan myyntitilastojen ylivoima voi sattua noin pahasti? Yritä keksiä jotain positiivista, ynnäile vaikka eri automerkkien myyntilukuja yhteen helmitaulullasi.
- Anonyymi
VW AG myi paljon enemmän. Konkurssi on Toyotan kohtalo.
- Anonyymi
Toyotan ylivoima jäi pikkulukujen hippohiihtokisaan niinkuin aina ennenkin. VW AG jyrää voittajana 18.000 rekisteröinnillä. Ei satu, tuntuu hyvältä.
Valmistaja: VW AG: 17.830
Merkit:
Volkswagen 7.122
Skoda 6.755
Audi 2.732
Cupra 438
Seat 398
Porsche 385
Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
Merkit:
Toyota 14 464
Lexus 257 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW AG myi paljon enemmän. Konkurssi on Toyotan kohtalo.
Nyyh, konkurssi, miksi en keksi mitään järkevää, nyyh, jospa laskisi taas eri automerkkien myyntejä yhteen, nyyyhkytys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan ylivoima jäi pikkulukujen hippohiihtokisaan niinkuin aina ennenkin. VW AG jyrää voittajana 18.000 rekisteröinnillä. Ei satu, tuntuu hyvältä.
Valmistaja: VW AG: 17.830
Merkit:
Volkswagen 7.122
Skoda 6.755
Audi 2.732
Cupra 438
Seat 398
Porsche 385
Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
Merkit:
Toyota 14 464
Lexus 257Mitä järkeä tuossa sinun autojen myyntimäärien kyttäämisessä on? Aika sairasta minun mielestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä järkeä tuossa sinun autojen myyntimäärien kyttäämisessä on? Aika sairasta minun mielestä.
Kiinnostaa näköjään sinuakin niin paljon että et pelkästään lukenut vaan myös kommentoit.
Miksi luet ja kommentoit juttuja jossa ei ole mielestäsi mitään järkeä? Etkö silloin itsekin laskeudu järjettömyyden tasolle?
Minua kiinnostaa myyntitilastot ja näköjään niin montaa muutakin että joillekin maksetaan jopa palkkaa tilastojen tekemisestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinnostaa näköjään sinuakin niin paljon että et pelkästään lukenut vaan myös kommentoit.
Miksi luet ja kommentoit juttuja jossa ei ole mielestäsi mitään järkeä? Etkö silloin itsekin laskeudu järjettömyyden tasolle?
Minua kiinnostaa myyntitilastot ja näköjään niin montaa muutakin että joillekin maksetaan jopa palkkaa tilastojen tekemisestä.Minulla kävisi varmasti jöpöttämään, jos VW voittaisi jonkun tilaston.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla kävisi varmasti jöpöttämään, jos VW voittaisi jonkun tilaston.
Sinulla käy jöpöttämään kun joku vastaa sinulle netin foorumilla.
Ole hyvä. Tämän jöpltyksen tarjosin sinulle säälistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan ylivoima jäi pikkulukujen hippohiihtokisaan niinkuin aina ennenkin. VW AG jyrää voittajana 18.000 rekisteröinnillä. Ei satu, tuntuu hyvältä.
Valmistaja: VW AG: 17.830
Merkit:
Volkswagen 7.122
Skoda 6.755
Audi 2.732
Cupra 438
Seat 398
Porsche 385
Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
Merkit:
Toyota 14 464
Lexus 257Eikö Toyota olekaan auton valmistaja? Valmistaako Toyotan autot joku muu, ja sitten sitä vaan myydään Toyota nimenä, vai mikä olikaan sopertelusi pointti?
Joulukuu 2022
Toyota Yaris: 372kpl
Toyota Corolla 308kpl
Toyota RAV4 214
Toyota Yaris Cross 171kpl
Yht: 1065kpl
VW ID.5 134kpl
Joten hippokisojen ylivpoimainen voittaja on VW AG!!
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tayssahkoautot-rynnivat-rekisterointien-karkisijoille-joulukuussa-teslan-model-y-johti-voittoisaa-lapimurtoa/d06cdb48-1b82-4378-8f2e-9b6e69dd6f76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyyh, konkurssi, miksi en keksi mitään järkevää, nyyh, jospa laskisi taas eri automerkkien myyntejä yhteen, nyyyhkytys.
Konkurssia analyytikot väläyttelevät Toyotalle yhtenä vaihtoehtona. On Toyota on maailman velkaisin yhtiö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinnostaa näköjään sinuakin niin paljon että et pelkästään lukenut vaan myös kommentoit.
Miksi luet ja kommentoit juttuja jossa ei ole mielestäsi mitään järkeä? Etkö silloin itsekin laskeudu järjettömyyden tasolle?
Minua kiinnostaa myyntitilastot ja näköjään niin montaa muutakin että joillekin maksetaan jopa palkkaa tilastojen tekemisestä.Kenelle maksetaan palkkaa autojen myyntilaston tekemisestä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Konkurssia analyytikot väläyttelevät Toyotalle yhtenä vaihtoehtona. On Toyota on maailman velkaisin yhtiö.
Toyota takoo huipputulosta, yli 30 miljardia vuodessa. Ymmärrätkö edes noin isoja lukuja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenelle maksetaan palkkaa autojen myyntilaston tekemisestä?
"Kenelle maksetaan palkkaa autojen myyntilaston tekemisestä?"
Luuletko että Trafin porukka tekee tilastoja talkoohengellä ilman palkkaa? - Anonyymi
Puolet ajetaan sähköllö
Suomen suosituimmat automallit 2022 – Toyotan täydellistä ylivoimaa
Ensirekisteröintitilastot ovat saatavilla vuoden ensimmäisen puolikkaan osalta, joten on hyvä hetki katsastaa mitä malleja on laitettu kilpiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota takoo huipputulosta, yli 30 miljardia vuodessa. Ymmärrätkö edes noin isoja lukuja?
Noi miljardit on niin isoja lukuja ,ettei niitä ymmärrä kuin Marinin hallitud
- Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
😋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#176895851
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Miksi Toyotan minkään muunkaan merkin myynti vaikuttaisi meidän Suomalaisten autoilijoiden auton käyttöön?
Onkohan aloittajalla ihan kaikki ruuvit mukana?- Anonyymi
Ei vaikuta millään lailla. Toyotan omapoikaa vain pidetään kiireisenä.
- Anonyymi
Juuri haettiin uusi seat bensa auto sedälleni autoliikkeestä.
12v lyijyakku ei muuta.
Tulee olemaan n 20 vuotta ajossa- Anonyymi
Oikein kiva sulle ja setämiehelle.
Aina pitää olla niitä viimeisiä jotka sammuttavat valot ja maksavat laskun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein kiva sulle ja setämiehelle.
Aina pitää olla niitä viimeisiä jotka sammuttavat valot ja maksavat laskun.Seatteja olikin rekisteröity vain muutamia loppuvuodesta. Onpa hyvä, että konkurssimerkin pelastustalkoisiin löytyy vielä osallistujia.
- Anonyymi
Norjassa viime vuonna myydyistä uusista henkilöautoista 79,3 prosenttia oli sähkökäyttöisiä, kertoo Norjan tieliikenteen tiedotuskeskus OFV.
Edellisvuonna sähköautojen osuus oli 65 prosenttia.
Suosituin automerkki oli Tesla, jonka markkinaosuus oli 12,2 prosenttia.- Anonyymi
Norjassa sähköauton hankintaa ja käyttöä tuetaan jopa 20 000 eurolla. Niinpä siellä ei ole mitään järkeä hankkia jotain muuta autoa.
Suomessa on täysin eri tilanne.
- Anonyymi
Avauksen graafi näyttää miten vääjäämättömästi latauskelvottomat laahustavat hautaansa.
Nettipalstalla voi huudella mitä vaan ja se on teidän oikeus.
Se vaan että kun teidän jokainen kilometri maksaa moninkertaisesti sähköllä ajamiseen verrrattuna. Ja siitä johtuu se että latauskelvottoman jälleenmyyntiarvo on pelkkää roskaa sähköautoon verrrattuna. - Anonyymi
Latauskelvottomien myyntikäyrä sojottaa alaspäin aivan samoin kuin niihin epätoivoivoisesti tarrautuvien papparaisten elämä.
Se latauskelvoton tojo on perunkirjoituksessa rivi jota kukaan ei halua itselleeen.- Anonyymi
Käytetty VW sähköauto ei kelpaa kuin SER-keräykseen, koska akkutakuu on naurettavan lyhyt ja akun uusiminen maksaa enemmän kuin mitä auton arvo on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytetty VW sähköauto ei kelpaa kuin SER-keräykseen, koska akkutakuu on naurettavan lyhyt ja akun uusiminen maksaa enemmän kuin mitä auton arvo on.
Juukyllä tarkkana on hyvä olla ettei aiheuta turhia kuluja perikunnalle. Jos ei kelpaa edes vaihdossa niinkuin volkkareille on päässyt tapahtumaan kun ei oljynsyönti ja jakopääremppaa ole tehty niin mitä järkeä on sellaista ostaa perikunnan murheeksi? Aika moni tosin on ainakin tilaston valossa jo tullut järkiinsä vai onko oma kukkarokin jo toiminut ohjurina?
- Anonyymi
Täytyy elämä olla jo tylsää, jos ilo pitää hankkia uudesta Tojosta parin vuoden välein. Kuitenkin ajomäärät ovat vain 10-15 tkm vuodessa.
- Anonyymi
Toyotia ostetaan ennätyspaljon sekä uusina, että etenkin käytettyinä, koska niiden luotettavuus takaa vähintään miljoona kilometriä huoletonta ja mukavaa ajoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotia ostetaan ennätyspaljon sekä uusina, että etenkin käytettyinä, koska niiden luotettavuus takaa vähintään miljoona kilometriä huoletonta ja mukavaa ajoa.
Käytettyinä ostetuimmat ovat Golf, C-Mersu, Octavia, Passat jne.
- Anonyymi
Latauskelvottomia ei osta kohta kukaan. Noiillä ajaminen maksaa maltaita.
- Anonyymi
Toyotalla ei ole kuin latauskelvottomia.
- Anonyymi
Jos haluaa latailla autoa töpselistä, kannattaa tehdä tilaus uudesta Priuksesta, joka on lataushybridien uusi voittaja ja esikuva.
- Anonyymi
Toyotan kaikki mallit ovat tuolla laskevalla käyrällä. Ainoa malli tuolla nousevalla käyrällä on BZ ja se on todettu täysin vanhanaikaiseksi. Lataus jostain vuosituhannen alusta.
- Anonyymi
Surkeista sähköautoista ei ole ollut mitään apua VW:lle. Päinvastoin: Myynti on kyykännyt kymmeniä prosentteja, ja konsernin karu loppu on edessä.
Eivät saa edes bensamalleja valmistettua, kun koko tuotantoketju on täysin romahtanut.
Täydellinen kaaos” – Autojätti leikkaa tuotantoa
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/us/762cfdac-21c7-472f-a000-e2456f760e7f?ref=ampparit:3b0a - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Surkeista sähköautoista ei ole ollut mitään apua VW:lle. Päinvastoin: Myynti on kyykännyt kymmeniä prosentteja, ja konsernin karu loppu on edessä.
Eivät saa edes bensamalleja valmistettua, kun koko tuotantoketju on täysin romahtanut.
Täydellinen kaaos” – Autojätti leikkaa tuotantoa
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/us/762cfdac-21c7-472f-a000-e2456f760e7f?ref=ampparit:3b0aKyllä nyt on jo pakko uskoa että röllillä on hätä vaikka ei haluaisikaan. Mitä syytä olisi median valehdella?
- Anonyymi
Korona ja Ukrainan sota ovat myllertäneet komponenttitoimitukset Euroopassa pahan kerran. VW on yksi firmoista jotka ovat kärsineet tästä pahasti.
Kuitenkin merkittävämpi asia pitkällä aikavälillä on se miten latauskelvottomien myynti sakkaa täällä Suomessa ja kaikissa kehittyneissä maissa. Ja se miten Toyotalta puuttuu käytännössä kokonaan tuon ainoan nousevan myyntikäyrän mallisto. VW:n myynnistä noin puolet on tuolla nousevalla käyrällä olevasta mallistosta. Plugareita, kaasu- ja sähköautoja.
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot- Anonyymi
VW:n suosituin malli on yhä vanhentunut Golf, eikä sähkömalleista ole syöksykierteen suoristajiksi, koska konserni ei kykene valmistamaan niitä ja laatu on onnetonta.
- Anonyymi
Sillä välin, kun VW supistaa tuotantoaan ja menettää markkinaosuuttaan huonojen tuotteidensa takia, Toyota on tuomassa myyntiin kokonaisen uuden ja upean sähköautomalliston, joka on viimeinen naula konkurssikypsän VW:n arkkuun.
Ei voi mitään.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/33053dd0-c2a5-4001-b13c-7ec62426758a
- Anonyymi
Bensaa polttavien suosio omalla rahalla ostavien keskuudessa romahti. Moni odottelee mihin kannattaisi siirtyä. Tojoistakin ennätysmäärä eli peräti 40 % meni viime vuonna yrityskäyttöön, yhä useampi liisattuna on
- Anonyymi
Tojo yrityskäytössä = Yaris Pizzataxi
- Anonyymi
Yksityisten autokauppa on muutenkin täysin jumissa. Tässä markkinatilanteessa hankitaan vain varmatoimisiksi ja laadukkaiksi tiedettyjä merkkejä. Siksi VW:n myynti on romahtanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojo yrityskäytössä = Yaris Pizzataxi
Parkkipetet, vartijat, siivousfirmat jne
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksityisten autokauppa on muutenkin täysin jumissa. Tässä markkinatilanteessa hankitaan vain varmatoimisiksi ja laadukkaiksi tiedettyjä merkkejä. Siksi VW:n myynti on romahtanut.
Työsuhdeautoiksi halutaan vain sähköautoja ja niiden saanti tökkii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksityisten autokauppa on muutenkin täysin jumissa. Tässä markkinatilanteessa hankitaan vain varmatoimisiksi ja laadukkaiksi tiedettyjä merkkejä. Siksi VW:n myynti on romahtanut.
VW on edelleen suomalaisten lompakkoäänestyksen voittaja. Niinkuin on ollut koko tämän vuosituhannen.
Valmistaja: VW AG: 17.830
Merkit:
Volkswagen 7.122
Skoda 6.755
Audi 2.732
Cupra 438
Seat 398
Porsche 385
Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
Merkit:
Toyota 14 464
Lexus 257
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2022
Tämä siitä huolimatta että VWllä on ollut suuria ongelmia saada komponentteja ja esimerkiksi joiden sähköautomallien koko tuotanto on myyty jo kahdeksi vuodeksi eteenpäin. ID Buzzin tilauskirjat on täynnä vuodelle 2023 ja 2024 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW on edelleen suomalaisten lompakkoäänestyksen voittaja. Niinkuin on ollut koko tämän vuosituhannen.
Valmistaja: VW AG: 17.830
Merkit:
Volkswagen 7.122
Skoda 6.755
Audi 2.732
Cupra 438
Seat 398
Porsche 385
Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
Merkit:
Toyota 14 464
Lexus 257
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2022
Tämä siitä huolimatta että VWllä on ollut suuria ongelmia saada komponentteja ja esimerkiksi joiden sähköautomallien koko tuotanto on myyty jo kahdeksi vuodeksi eteenpäin. ID Buzzin tilauskirjat on täynnä vuodelle 2023 ja 2024Kummankohan työsuhdeautoilija haluaa, latauskelvottoman Corollan vai ladattavan Octavian? Jälkimmäisen käyttöetu on vielä halvempi, kantavuus suurempi ja huoltoväli pidempi jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW on edelleen suomalaisten lompakkoäänestyksen voittaja. Niinkuin on ollut koko tämän vuosituhannen.
Valmistaja: VW AG: 17.830
Merkit:
Volkswagen 7.122
Skoda 6.755
Audi 2.732
Cupra 438
Seat 398
Porsche 385
Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
Merkit:
Toyota 14 464
Lexus 257
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2022
Tämä siitä huolimatta että VWllä on ollut suuria ongelmia saada komponentteja ja esimerkiksi joiden sähköautomallien koko tuotanto on myyty jo kahdeksi vuodeksi eteenpäin. ID Buzzin tilauskirjat on täynnä vuodelle 2023 ja 2024Ei VW otaksuttavasti edes kykene valmistamaan kaikkia lupaamiaan autoja, sillä syöksykierre syvenee ja konkurssi kolkuttelee ovella. Tähän kusetukseen verrattuna dieselgate oli pientä näpertelyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kummankohan työsuhdeautoilija haluaa, latauskelvottoman Corollan vai ladattavan Octavian? Jälkimmäisen käyttöetu on vielä halvempi, kantavuus suurempi ja huoltoväli pidempi jne.
Työnantajan pihiyden takia onnettomia työntekijöitä painostetaan valitsemaan laaduton itäauto, jolle naapuritkin nauravat. Onneksi siitä Skodasta ei tarvitse "nauttia" kuin muutama vuosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei VW otaksuttavasti edes kykene valmistamaan kaikkia lupaamiaan autoja, sillä syöksykierre syvenee ja konkurssi kolkuttelee ovella. Tähän kusetukseen verrattuna dieselgate oli pientä näpertelyä.
Päinvastoin. VW:llä on jo pelkästään sähköautoja tuottavia tehtaita kaikilla tärkeimmillä markkina-alueilla ja lisää rakennetaan koko ajan.
"Volkswagen ilmoitti käynnistävänsä sähköautojen tuotannon myös kahdessa muussa tehtaassa tänä vuonna, yhdessä Chattanoogassa, Tennesseessä Yhdysvalloissa ja toisessa Hannoverissa, Saksassa. Tehtaat lisäävät 1,2 miljoonan ajoneuvon vuotuista sähköautotuotantokapasiteettia. Kun Volkswagenille avataan vuonna 2022 kolme uutta tehdasta, brändin toimitusjohtaja Ralf Brandstätter sanoi, että selkeä kasvustrategia perustuu enemmän toimitiloihin maailmanlaajuisesti.
"Menestyksellisen ID.4-mallimme tuotantokapasiteetin nopea laajentaminen on keskeinen osa ACCELERATE-strategiaamme", Brandstätter sanoi. ”Se auttaa meitä nopeuttamaan siirtymistä hiilidioksidipäästöttömään liikkuvuuteen ja luomaan lisää kapasiteettia vastaamaan sähköajoneuvojen suureen kysyntään."
https://www.teslarati.com/volkswagen-launches-new-factory-to-expand-electric-vehicle-production-network/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työnantajan pihiyden takia onnettomia työntekijöitä painostetaan valitsemaan laaduton itäauto, jolle naapuritkin nauravat. Onneksi siitä Skodasta ei tarvitse "nauttia" kuin muutama vuosi.
Työsuhdeautoilija ei menekään auton kanssa naimisiin kuten Corollisti. Skodistilla on muutakin perhettä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päinvastoin. VW:llä on jo pelkästään sähköautoja tuottavia tehtaita kaikilla tärkeimmillä markkina-alueilla ja lisää rakennetaan koko ajan.
"Volkswagen ilmoitti käynnistävänsä sähköautojen tuotannon myös kahdessa muussa tehtaassa tänä vuonna, yhdessä Chattanoogassa, Tennesseessä Yhdysvalloissa ja toisessa Hannoverissa, Saksassa. Tehtaat lisäävät 1,2 miljoonan ajoneuvon vuotuista sähköautotuotantokapasiteettia. Kun Volkswagenille avataan vuonna 2022 kolme uutta tehdasta, brändin toimitusjohtaja Ralf Brandstätter sanoi, että selkeä kasvustrategia perustuu enemmän toimitiloihin maailmanlaajuisesti.
"Menestyksellisen ID.4-mallimme tuotantokapasiteetin nopea laajentaminen on keskeinen osa ACCELERATE-strategiaamme", Brandstätter sanoi. ”Se auttaa meitä nopeuttamaan siirtymistä hiilidioksidipäästöttömään liikkuvuuteen ja luomaan lisää kapasiteettia vastaamaan sähköajoneuvojen suureen kysyntään."
https://www.teslarati.com/volkswagen-launches-new-factory-to-expand-electric-vehicle-production-network/Onhan näitä pr-osaston lehdistötiedotteita riittämiin, joissa VW uhoaa vaikka mitä, mutta silti tuotanto- ja laatuongelmat vain jatkuvat vuodesta toiseen ja ostajien mielenkiinto lopahtaa kohtalokkain seurauksin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan näitä pr-osaston lehdistötiedotteita riittämiin, joissa VW uhoaa vaikka mitä, mutta silti tuotanto- ja laatuongelmat vain jatkuvat vuodesta toiseen ja ostajien mielenkiinto lopahtaa kohtalokkain seurauksin.
Nuo tehtaat tuottavat sähköautoja joka päivä. Ne ovat olemassa ja ihmiset käyvät niissä töissä tekemässä sähköautoja.
Kun olet liikenteessä niin joka päivä tulee vastaan useita VW:n rakentamia sähköautoja. Volsuja, Audeja, Skodia, Cupria.
Se on tämän päivän todellisuus ja kun katsot noita käyriä niin ymmärrät että latauskelvottomien loppulaskenta on ollut menossa jo pitkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo tehtaat tuottavat sähköautoja joka päivä. Ne ovat olemassa ja ihmiset käyvät niissä töissä tekemässä sähköautoja.
Kun olet liikenteessä niin joka päivä tulee vastaan useita VW:n rakentamia sähköautoja. Volsuja, Audeja, Skodia, Cupria.
Se on tämän päivän todellisuus ja kun katsot noita käyriä niin ymmärrät että latauskelvottomien loppulaskenta on ollut menossa jo pitkään.Vw:n nykyinen sähköautotuotanto on maailman mittakaavassa vielä merkityksettömän pientä ja sellaiseksi se taitaa jäädäkin, kun kuulee mikä kaikki on pielessä tuotantoprosessista lähtien ja päättyen jälkimarkkinointiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työsuhdeautoilija ei menekään auton kanssa naimisiin kuten Corollisti. Skodistilla on muutakin perhettä!
Skoda onkin vain sellainen kertakäyttöinen kulkine, jonka ei ole tarkoituskaan olla kestävä tai kiinnostava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vw:n nykyinen sähköautotuotanto on maailman mittakaavassa vielä merkityksettömän pientä ja sellaiseksi se taitaa jäädäkin, kun kuulee mikä kaikki on pielessä tuotantoprosessista lähtien ja päättyen jälkimarkkinointiin.
Folkkarilla alkaa olla alkuvaikeudet takana, tuotanto kasvaa rajusti ja sähköautot käyvät kaupaksi nopeammin, kuin niitä ehditään tekemään.
Mites Toyotalla. Ensimmäinen malli alkaa vihdoin olemaan siinä lunnossa, että niitä voidaan luovuttaa asiakkaille. Kaikenlaista häikkää vielä suuren sähkönkulutiksen ja latauksen kanssa, joka puolitti rangen. Ovat vielä siinä, missä Follkari oli eGolfin kanssa vuosia sitten. Virittelevät yhteistyötä Teslan kanssa, mutta nyt Tesla ei ole enää se pikkupaja, jonka kanssa Toyota lopetti yhteistyön keskittyessään hybrideihin. Nyt Tesla määrää tahdin, ja Toyota on se oppipoika.
- Anonyymi
Polttomotor saastuttaa ilmastoa ja elektric biilit ovat osa tulevaisuutta jo monessa maassa!
- Anonyymi
Ja uusia mallejakin puskee koko ajan. Tässä video juuri esitellystä ID.7:sta joka korvaa Arteonin/Passatin. Myynti alkaa myöhemmin tänä vuonna ensin Euroopassa.
https://youtu.be/yLH_-sbDuTk- Anonyymi
On tarkoitettu lähinnä Amerikan markkinoille. Jos tulee myyntiin Suomessa, niin ehkä joku VW:n piirimyyjäpomo huolii työsuhdekipokseen.
Ei ole sateentekijää tuosta mallista VW:lle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tarkoitettu lähinnä Amerikan markkinoille. Jos tulee myyntiin Suomessa, niin ehkä joku VW:n piirimyyjäpomo huolii työsuhdekipokseen.
Ei ole sateentekijää tuosta mallista VW:lle.Ei varmaankaan sateentekijä. Niinkuin ei ole mikään yksittäinen malli VW:lle. VW:n vahvuus on tuottaa suuri määrä erilaisia malleja samalla platformille. MQB on nyt väistymässä MEB:n ottaessa ison siivun Volsun myynnistä.
MEB:n evoluutioversio on jo suurinpiirtein valmis ja seuraavan sukupolven SSP on myös hyvin pitkällä.
https://www.moveelectric.com/e-cars/volkswagen-launch-upgraded-ev-platform-new-wave-id-models
VW ei odota minkään yhden mallin olevan sateentekijä vaan se platform siellä usean mallin takana on se sateentekijä.
Ford on muuten ostanut Volsulta miljoona MEB-aihiota omien sähköautojensa perustaksi. Tulevat kauppoihin lähikuukausina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei varmaankaan sateentekijä. Niinkuin ei ole mikään yksittäinen malli VW:lle. VW:n vahvuus on tuottaa suuri määrä erilaisia malleja samalla platformille. MQB on nyt väistymässä MEB:n ottaessa ison siivun Volsun myynnistä.
MEB:n evoluutioversio on jo suurinpiirtein valmis ja seuraavan sukupolven SSP on myös hyvin pitkällä.
https://www.moveelectric.com/e-cars/volkswagen-launch-upgraded-ev-platform-new-wave-id-models
VW ei odota minkään yhden mallin olevan sateentekijä vaan se platform siellä usean mallin takana on se sateentekijä.
Ford on muuten ostanut Volsulta miljoona MEB-aihiota omien sähköautojensa perustaksi. Tulevat kauppoihin lähikuukausina.Aihioita pitää työntää muille valmistajille, kun ei itse saa kasattua valmiiksi, ja selityksiä riittää. Kyllä tästä vielä noustaan, kun blaa blaa...
- Anonyymi
"Vw:n nykyinen sähköautotuotanto on maailman mittakaavassa vielä merkityksettömän pientä ja sellaiseksi se taitaa jäädäkin, kun kuulee mikä kaikki on pielessä tuotantoprosessista lähtien ja päättyen jälkimarkkinointiin."
VW on toiseksi suurin sähköautojen valmistaja ja sillä on kapasitettiia valmistaa reilusti yli miljoona sähköautoa tänä vuonna.
Ja lisäkapasiteettia rakennetaan koko ajan.- Anonyymi
Kapasiteettia varmasti olisi, mutta jopa bensamallien tuotantoa on pitänyt supistaa. Kriisi on kouriintuntuva, eikä helpotusta ole heti luvassa. Rahaa palaa miljardeja ja markkinaosuus supistuu. Muut merkit mässäilevät haaskalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kapasiteettia varmasti olisi, mutta jopa bensamallien tuotantoa on pitänyt supistaa. Kriisi on kouriintuntuva, eikä helpotusta ole heti luvassa. Rahaa palaa miljardeja ja markkinaosuus supistuu. Muut merkit mässäilevät haaskalla.
Tällaisessa hässäkässä on suuri vaara että ei ainakaan laatu pääse nousemaan eikä luotettavuus. Siitä on näyttöä jo useilta vuosilta.
- Anonyymi
Koko Euroopan teollisuus on joutunut koronan ja Venäjän sodan vuoksi järjestämään toimintaansa uusiksi isolla kädellä. VW Euroopan suurimpana yrityksenä on saanut osansa vaikeusista mutta sen mallisto ja tuotantolaitokset ovat suunnattu oikein eli siihen ainoaan kasvavaan autosegmenttiin .- sähköautoihin.
Kun katsoo tuota Trafin graafia niin laskeva latauskelvottomien ja nouseva sähköautojen/plugarien käyrä leikkaavat toisensa tänä vuonna. Siitä eteenpäin ladattavat autot ovat se valtavirta ja latauskelvottomien häviäminen uusmyynnistä on hyvässä vauhdissa.
Tojon koko mallisto on käytännössä tuossa laskevassa käyrässä.- Anonyymi
Parin vuoden päästä Toyotalla on täyskäsi sähköautomalleja. VW:n etsikkoaika olisi juuri nyt, mutta siellä keskitytään voivottelemaan osapulaa ja supistetaan tuotantoa.
Aika valuu tyhjiin VW:n tiimalasissa. Voittajia ovat kiinalaiset, korealaiset ja Toyota. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parin vuoden päästä Toyotalla on täyskäsi sähköautomalleja. VW:n etsikkoaika olisi juuri nyt, mutta siellä keskitytään voivottelemaan osapulaa ja supistetaan tuotantoa.
Aika valuu tyhjiin VW:n tiimalasissa. Voittajia ovat kiinalaiset, korealaiset ja Toyota.Toyotan suunnitelmien mukaan sillä on vuonna 2030 yhtä suuri sähköautovalikoima kun VW:llä on jo nyt. Kahdessa vuodessa ei tule tapahtumaan yhtään mitään.
Kun tojo saa markkinoille laajan sähköautomalliston niin juna on mennyt jo aikaa sitten ja tojolle jää vain murusia.
https://www.greencarreports.com/news/1134456_toyota-plans-30-new-evs-globally-by-2030-teases-concepts - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan suunnitelmien mukaan sillä on vuonna 2030 yhtä suuri sähköautovalikoima kun VW:llä on jo nyt. Kahdessa vuodessa ei tule tapahtumaan yhtään mitään.
Kun tojo saa markkinoille laajan sähköautomalliston niin juna on mennyt jo aikaa sitten ja tojolle jää vain murusia.
https://www.greencarreports.com/news/1134456_toyota-plans-30-new-evs-globally-by-2030-teases-conceptsKolmen vuoden päästä on Toyotalla jo vähintään kuusi uutta sähköautomallia, kun VW vielä itkee osapulaansa ja täyttää tilauskirjoja vuosien päähän. VW ehkä selviää pienvalmistajana siirtämällä tuotannon Kiinaan, mutta suuruudenajat ovat joka tapauksessa ohi lopullisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolmen vuoden päästä on Toyotalla jo vähintään kuusi uutta sähköautomallia, kun VW vielä itkee osapulaansa ja täyttää tilauskirjoja vuosien päähän. VW ehkä selviää pienvalmistajana siirtämällä tuotannon Kiinaan, mutta suuruudenajat ovat joka tapauksessa ohi lopullisesti.
VW on vahvasti mukana sähköautobuumissa miljoonatuotannollaan. Toyota vasta opettelee ensimmäisen sähköautonsa kanssa. Kunhan nyt saisi aluksi vaikka kolmivaihelatauksen siihen ja tuotantomäärät edes 10% tasoon Volsuun verrattuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolmen vuoden päästä on Toyotalla jo vähintään kuusi uutta sähköautomallia, kun VW vielä itkee osapulaansa ja täyttää tilauskirjoja vuosien päähän. VW ehkä selviää pienvalmistajana siirtämällä tuotannon Kiinaan, mutta suuruudenajat ovat joka tapauksessa ohi lopullisesti.
Toyota pitää ladattavia sähköautoina, VW taas ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW on vahvasti mukana sähköautobuumissa miljoonatuotannollaan. Toyota vasta opettelee ensimmäisen sähköautonsa kanssa. Kunhan nyt saisi aluksi vaikka kolmivaihelatauksen siihen ja tuotantomäärät edes 10% tasoon Volsuun verrattuna.
Ensimmäinen toiveesi on jo aikoja sitten toteutunut, eikä toiseenkaan ole enää kuin kuukausien odotus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensimmäinen toiveesi on jo aikoja sitten toteutunut, eikä toiseenkaan ole enää kuin kuukausien odotus.
On eri asia luvata kolmivaihelatausta ja toinen asia toimittaa.
Suomessa ei vieläkään ole yhdessäkään BZssa kolmivaihelatausta.
Ja tuosta toisesta. Miltä tehtaalta Toyota pystyy toimittamaan yli 100.000 sähköautoa vuodessa? Muutaman kuukauden kuluttua. Mikä on sen tehtaan nimi.
Nyt Toyota pystyy tuottamaan noin 1.000 BZaa kuukaudessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On eri asia luvata kolmivaihelatausta ja toinen asia toimittaa.
Suomessa ei vieläkään ole yhdessäkään BZssa kolmivaihelatausta.
Ja tuosta toisesta. Miltä tehtaalta Toyota pystyy toimittamaan yli 100.000 sähköautoa vuodessa? Muutaman kuukauden kuluttua. Mikä on sen tehtaan nimi.
Nyt Toyota pystyy tuottamaan noin 1.000 BZaa kuukaudessa.Höpelö. Kaikki Suomeen toimitetut autot ovat ensimmäisestä tuotantoerästä ja ne on tilattu jo ennen juhannusta. Tietenkään niihin ei tuo lataus ole vielä ehtinyt, mutta odottele vaan.
Äläkä vaivaa päätäsi Toyotan tuotannosta, tehtaita riittää ympäri palloa. Keskittyisit mieluummin itkemään jokapäiväistä mielipahaasi VW:n osapulasta ja vähentyneestä myynnistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpelö. Kaikki Suomeen toimitetut autot ovat ensimmäisestä tuotantoerästä ja ne on tilattu jo ennen juhannusta. Tietenkään niihin ei tuo lataus ole vielä ehtinyt, mutta odottele vaan.
Äläkä vaivaa päätäsi Toyotan tuotannosta, tehtaita riittää ympäri palloa. Keskittyisit mieluummin itkemään jokapäiväistä mielipahaasi VW:n osapulasta ja vähentyneestä myynnistä.Mennään tilaamaan kiimassa sähköauto ottamatta selvää miten sen voi ladata. Ei voi liiasta älykkyydestä syyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mennään tilaamaan kiimassa sähköauto ottamatta selvää miten sen voi ladata. Ei voi liiasta älykkyydestä syyttää.
Kaikki muut ovat asian ymmärtäneet, paitsi sinä.
- Anonyymi
"Äläkä vaivaa päätäsi Toyotan tuotannosta, tehtaita riittää ympäri palloa."
Selkosuomella tämä tarkoittaa sitä että sulla ei hajuakaan asiasta. Siinä olette samassa veneessä Toyotan kanssa. Ei Tokion Tolvanoillakaan ole.
Suurin mahdollisuus on kai ostaa BYDejä ja laittaa niihin tojon logo.- Anonyymi
Sillä välin kiinalaiset ovat täysin kyllästyneet VW:n ohjelmistovikoihin. Mikä ihme se on , että samalla valmistajalla on kaikki mahdolliset viat ja heikkoudet autoissaan?
Ei mikään ihme, että VW:n myynti on romahtanut.
https://technode.com/2022/12/05/volkswagen-faces-growing-backlash-in-china-over-malfunctioning-software-in-id-series/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä välin kiinalaiset ovat täysin kyllästyneet VW:n ohjelmistovikoihin. Mikä ihme se on , että samalla valmistajalla on kaikki mahdolliset viat ja heikkoudet autoissaan?
Ei mikään ihme, että VW:n myynti on romahtanut.
https://technode.com/2022/12/05/volkswagen-faces-growing-backlash-in-china-over-malfunctioning-software-in-id-series/Viime vuonna myytiin Kiinassa 9 kuukaudessa yli 112000 VW-sähköautoa ja peräti 30 valitusta. Ei voi hyväksyä. Pahempi kuin pyörien irtoaminen vauhdissa tai tökstöks ajo-ominaisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viime vuonna myytiin Kiinassa 9 kuukaudessa yli 112000 VW-sähköautoa ja peräti 30 valitusta. Ei voi hyväksyä. Pahempi kuin pyörien irtoaminen vauhdissa tai tökstöks ajo-ominaisuus.
"Viime vuonna myytiin Kiinassa 9 kuukaudessa yli 112000 VW-sähköautoa ja peräti 30 valitusta. "
Olisikohan Toyotan sähköautoja myyty edes sitä 30 kappaletta. Tai jos olisi myyty niin olisiko niihin saanut sepitettyä kiinnipysyvät pyörät että olisi voinut toimittaa asiakkaille...
Totuushan on se että Toyota ei saa omia sähköautojaan vieläkään valmiiksi. Eka BZ on Subarun kehittämä ja nyt Kiinassa Toyotan BZ3-malli on täysin BYDin auto johon ruuvataan tojon logo keulaan.
Sellaista se on perässähiihtäjän elämä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Viime vuonna myytiin Kiinassa 9 kuukaudessa yli 112000 VW-sähköautoa ja peräti 30 valitusta. "
Olisikohan Toyotan sähköautoja myyty edes sitä 30 kappaletta. Tai jos olisi myyty niin olisiko niihin saanut sepitettyä kiinnipysyvät pyörät että olisi voinut toimittaa asiakkaille...
Totuushan on se että Toyota ei saa omia sähköautojaan vieläkään valmiiksi. Eka BZ on Subarun kehittämä ja nyt Kiinassa Toyotan BZ3-malli on täysin BYDin auto johon ruuvataan tojon logo keulaan.
Sellaista se on perässähiihtäjän elämä.Perässähiihtäjän elämä hiipuu pikkuhiljaa, kun VW ei saa enää autojaan kaupaksi kuin köyhissä Aasian maissa ja Euroopassa Toyota nousee markkinajohtajaksi muun maailman tavoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viime vuonna myytiin Kiinassa 9 kuukaudessa yli 112000 VW-sähköautoa ja peräti 30 valitusta. Ei voi hyväksyä. Pahempi kuin pyörien irtoaminen vauhdissa tai tökstöks ajo-ominaisuus.
Kaikissa myydyissä VW sähkäreissä ne ohjelmistot prakaa ja nyt vaaditaan jo myynnin kokonaan kieltämistä.
Osapulan lisäksi Aageella on krooninen osaamispula.
- Anonyymi
Kyykkäsi? Eikös niiden osuus vielä kasvanut? Mikä se on tavisautoilijalle sitten parempi vaihtoehto? Ei ainakaan ladattava, jos ei ole työsuhdeauto, jota voi latailla työpaikalla ja matalampaa verotusarvoa ei voi hyödyntää. Hinta on paljon kalliimpi ja on sillä rahallakin jokin arvo. Pitkillä matkoilla mennään kuitenkin bensalla ja se latauspistekin pitää kotona olla, kaikilla ei sitä ole.
- Anonyymi
"Kyykkäsi? Eikös niiden osuus vielä kasvanut?"
Kannattaisi katsoa avauksessa linkattua Trafinn tilastoa niin suusta ei pääsisi tuollaisia sammakoita.
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot
Katso tuota graafia ja kerro kyykkääkö latauskelvottomat vai ei. Riittääkö kantti kommentoida? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kyykkäsi? Eikös niiden osuus vielä kasvanut?"
Kannattaisi katsoa avauksessa linkattua Trafinn tilastoa niin suusta ei pääsisi tuollaisia sammakoita.
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot
Katso tuota graafia ja kerro kyykkääkö latauskelvottomat vai ei. Riittääkö kantti kommentoida?- vuonna 2021 ei-ladattavien osuus oli 28,54 %
- vuonna 2022 ei-ladattavien osuus oli 31,47 %
Minun mielestäni tuo oli kasvua!
lähde: aut.fi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kyykkäsi? Eikös niiden osuus vielä kasvanut?"
Kannattaisi katsoa avauksessa linkattua Trafinn tilastoa niin suusta ei pääsisi tuollaisia sammakoita.
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot
Katso tuota graafia ja kerro kyykkääkö latauskelvottomat vai ei. Riittääkö kantti kommentoida?Oletteko lukemaan ja vielä ymmärtämään lukemasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletteko lukemaan ja vielä ymmärtämään lukemasi.
Opettele lukemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- vuonna 2021 ei-ladattavien osuus oli 28,54 %
- vuonna 2022 ei-ladattavien osuus oli 31,47 %
Minun mielestäni tuo oli kasvua!
lähde: aut.fiTrafin tilasto on kaikkein luetattavin tietolähde.
Katson tuota aut.fi juttua. Onko siitä mihinkään.
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trafin tilasto on kaikkein luetattavin tietolähde.
Katson tuota aut.fi juttua. Onko siitä mihinkään.
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastotaut.fi on vain etusivu.
Tarvitaan suora linkki jota voisi verrata tähän Trafin tilastoon.
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot
- Anonyymi
Laitappa itsesi lataukseen , täytäthän kohta 13
- Anonyymi
Jos autojen myynti on pudonnut vuosikymmenten alimmalle tasolle, niin kyllä siitä kyykätään. Köyhä maa, köyhä kansa, ei voi mitään.
- Anonyymi
Suomessa ollaan kyllä matkalla kohti tiukempaa holhous- ja valvontayhteiskuntaa, sananvapautta rajoitetaan, hedelmäpeliä et saa pelata rekisteröitymättä, roskat pitää lajitella, lihaa ei saa syödä, yksityisautoilu on syntiä yms. Onneksi jokainen saa valita vielä toistaiseksi (vuoteen 2030) asti millaisen auton haluaa.
- Anonyymi
Pelkään pahoin, että Toyota tulee menestymään samalla kun Euroopan autoteollisuus tulee kuihtumaan omiin säännöksiinsä ja haaveisiinsa.
- Anonyymi
Meitä suomalaisia on EU:n väestöstä 1%.
Jos teoriassa jokaisessa EU-maassa ostettaisiin yhtä paljon uusia autoja suhteessa väkilukuun niin joka sadas auto tulisi Suomeen. Tosiasiassa täällä myynti on vielä pienempää.
Joten aivan yksi hailea mikä merkki täällä myy vähiten tai eniten, tuolla prosentin murto-osalla markkinasta ei ole mitään merkitystä millekään autonvalmistajalle.
Ollaan iloisia, että edes jotain autoja viitsivät tänne korpeenkin toimittaa. - Anonyymi
Ei-ladattavilla menee vielä ihan hyvin.
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot- Anonyymi
"Ei-ladattavat hybridit sisältävät kevythybridit ja täyshybridit, niiden pääasiallinen käyttövoima on bensiini tai diesel"
Tuohon ryhmään lasketaan kaikki mallit joihin joku markkinointipelle on keksinyt kirjoittaa hybridi. Ja niitä malleja on tullut kuin sieniä sateella vaikka ne ovat oikeasti pelkkiä bensa-autoja.
Siksi tuo prosenttilukema on on vain mainosmiesten pelleilyä ja silmälumetta.
Tuo avauksessa oleva Trafin käyttövoiman mukaan jaottelu on se jota kannattaa seurata.
Se pn insinöörin tekemä, ei mainospellen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei-ladattavat hybridit sisältävät kevythybridit ja täyshybridit, niiden pääasiallinen käyttövoima on bensiini tai diesel"
Tuohon ryhmään lasketaan kaikki mallit joihin joku markkinointipelle on keksinyt kirjoittaa hybridi. Ja niitä malleja on tullut kuin sieniä sateella vaikka ne ovat oikeasti pelkkiä bensa-autoja.
Siksi tuo prosenttilukema on on vain mainosmiesten pelleilyä ja silmälumetta.
Tuo avauksessa oleva Trafin käyttövoiman mukaan jaottelu on se jota kannattaa seurata.
Se pn insinöörin tekemä, ei mainospellen."Ei-ladattavat hybridit sisältävät kevythybridit ja täyshybridit, niiden pääasiallinen käyttövoima on bensiini tai diesel"
Tuo kevythybridien laskeminen näihin lukuihin on aivan naurettavaa. Täyttä mainoskusetusta niinkuin oikeastaan koko latauskelvottomien hybridien tarina on ollut.
Bensa-autoja ne kaikki ovat kun ei niihin voi tankata muuta kuin bensaa.
Teknisesti ajateltuna tuo on oikeasti
"Ei-ladattavat hybridit sisältävät kevythybridit ja täyshybridit, niiden ainoa käyttövoima on bensiini tai diesel"
Oikeassa hybridissä on useampi kuin yksi käyttövoima.
- Anonyymi
Ladattava hybrid se surkea valinta on. Ei ole hyvä sähköauto eikä hyvä polttisauto.
- Anonyymi
Ajat 30 min ja lataat 4 tuntia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajat 30 min ja lataat 4 tuntia!
Lataan yön yli ja ajan 75% kaikista kilometreistä halvalla verkkosähköllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lataan yön yli ja ajan 75% kaikista kilometreistä halvalla verkkosähköllä.
Et sitten ajele yli 25 km päähän kotoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sitten ajele yli 25 km päähän kotoa.
Enpä juuri. Mulla on kaksi vakikohdetta noin 40kmn päässä. Golfkenttä ja kesämökki. Molemmissa on latausmahdillisuus
Duuni, kaupat yms löytyy 25km säteellä. Aika vähän menee bensaa mutta joskus on hyvä että on sekin mahdollisuus jos joutuu duunin takia käymään jossain kauempana.
- Anonyymi
Näillä sähkönhinnoilla itselataava selvästi edullisin.
- Anonyymi
Taas yksi laskutaidoton. Latauskelvottomalla ei pääse mitenkään alle kympillä sataa kilometriä vuoden keskiarvona. Todellinen hinta pyörii 12-14 euroa.
Sata kilsaa verkkosähköllä maksaa 2-4 euroa riippuen sähkösopimuksesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas yksi laskutaidoton. Latauskelvottomalla ei pääse mitenkään alle kympillä sataa kilometriä vuoden keskiarvona. Todellinen hinta pyörii 12-14 euroa.
Sata kilsaa verkkosähköllä maksaa 2-4 euroa riippuen sähkösopimuksesta.10-15 €/100 jatkojohtoautolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
10-15 €/100 jatkojohtoautolla.
Laskutaidottomat heittävät lukuja päästään. Pelkkä huitomista pimesääsä kun matematiikan osaminen ei riitä edes alkeellisiin asioihin.
Sähköautoilijat ja me kaikki joilla kuluu sähköä vähän enemmän kuin jossain pienessä kerrostaloluukussa olemme varmistaneet halvan sähkön pitkäksi aikaa tästä eteenpäin. Oma kiinteähintainen sähkösopimus takaa sähköä 14 sentillä vielä keväälle 2024 saakka. Kaikkine kuluineen.
Kun tuollaisen keskikokoisen sähköauton keskikulutus vuodessa on noin 15-18 kWh niin sata kilsaa maksaa noin 2,50 euroa. Jos on surkea sähkösopimus niin siltikin hinta jää jonnekin vitoseen.
Tuo yli kympin kustannukset on pelkästään latauskelvottomien juttuja. Sähkökustannukset ovat noin viidesosa latauskelvottoman bensalaskusta.
Ei arvauksia tai provoja vaan matematiikkaa ja hereilläoloa silloin kun sähköyhtiöt tyrkyttivät pitkiä sopimuksia kohtuuhintaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laskutaidottomat heittävät lukuja päästään. Pelkkä huitomista pimesääsä kun matematiikan osaminen ei riitä edes alkeellisiin asioihin.
Sähköautoilijat ja me kaikki joilla kuluu sähköä vähän enemmän kuin jossain pienessä kerrostaloluukussa olemme varmistaneet halvan sähkön pitkäksi aikaa tästä eteenpäin. Oma kiinteähintainen sähkösopimus takaa sähköä 14 sentillä vielä keväälle 2024 saakka. Kaikkine kuluineen.
Kun tuollaisen keskikokoisen sähköauton keskikulutus vuodessa on noin 15-18 kWh niin sata kilsaa maksaa noin 2,50 euroa. Jos on surkea sähkösopimus niin siltikin hinta jää jonnekin vitoseen.
Tuo yli kympin kustannukset on pelkästään latauskelvottomien juttuja. Sähkökustannukset ovat noin viidesosa latauskelvottoman bensalaskusta.
Ei arvauksia tai provoja vaan matematiikkaa ja hereilläoloa silloin kun sähköyhtiöt tyrkyttivät pitkiä sopimuksia kohtuuhintaan.Sähköauton kustannukset karkaavat käsistä, sähkön hinta on jo reilusti yli 20c/kwh. Siitä voi ladkea että talvikelillä sähköauton käyttö on yli 10 euroa 100 kilometriä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauton kustannukset karkaavat käsistä, sähkön hinta on jo reilusti yli 20c/kwh. Siitä voi ladkea että talvikelillä sähköauton käyttö on yli 10 euroa 100 kilometriä.
Laskutaidottomat heittävät lukuja päästään. Pelkkä huitomista pimesääsä kun matematiikan osaminen ei riitä edes alkeellisiin asioihin.
Sähköautoilijat ja me kaikki joilla kuluu sähköä vähän enemmän kuin jossain pienessä kerrostaloluukussa olemme varmistaneet halvan sähkön pitkäksi aikaa tästä eteenpäin. Oma kiinteähintainen sähkösopimus takaa sähköä 14 sentillä vielä keväälle 2024 saakka. Kaikkine kuluineen.
Kun tuollaisen keskikokoisen sähköauton keskikulutus vuodessa on noin 15-18 kWh niin sata kilsaa maksaa noin 2,50 euroa. Jos on surkea sähkösopimus niin siltikin hinta jää jonnekin vitoseen.
Tuo yli kympin kustannukset on pelkästään latauskelvottomien juttuja. Sähkökustannukset ovat noin viidesosa latauskelvottoman bensalaskusta.
Ei arvauksia tai provoja vaan matematiikkaa ja hereilläoloa silloin kun sähköyhtiöt tyrkyttivät pitkiä sopimuksia kohtuuhintaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laskutaidottomat heittävät lukuja päästään. Pelkkä huitomista pimesääsä kun matematiikan osaminen ei riitä edes alkeellisiin asioihin.
Sähköautoilijat ja me kaikki joilla kuluu sähköä vähän enemmän kuin jossain pienessä kerrostaloluukussa olemme varmistaneet halvan sähkön pitkäksi aikaa tästä eteenpäin. Oma kiinteähintainen sähkösopimus takaa sähköä 14 sentillä vielä keväälle 2024 saakka. Kaikkine kuluineen.
Kun tuollaisen keskikokoisen sähköauton keskikulutus vuodessa on noin 15-18 kWh niin sata kilsaa maksaa noin 2,50 euroa. Jos on surkea sähkösopimus niin siltikin hinta jää jonnekin vitoseen.
Tuo yli kympin kustannukset on pelkästään latauskelvottomien juttuja. Sähkökustannukset ovat noin viidesosa latauskelvottoman bensalaskusta.
Ei arvauksia tai provoja vaan matematiikkaa ja hereilläoloa silloin kun sähköyhtiöt tyrkyttivät pitkiä sopimuksia kohtuuhintaan.KL:"Nyt tarjotaan yhtä halpoja sähkösopimuksia kuin viime kesänä
Kahden vuoden kiinteiden sopimusten hinnat ovat puolittuneet lyhyessä ajassa, toteaa vertailusivusto."
Ennenkuin lumet sulaa niin hinta on painunut 10 senttiin. Silloin on hyvä aika turvata halpa sähkö kahdeksi vuodeksi eteenpäin jos ei ollut viime keväänä hereillä.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009314897.html
- Anonyymi
City pupuset ovat pulassa noiden kaapelien kanssa, kun ei löydy töpseliä mistään?🤬🤬
- Anonyymi
Itselataava selviää seitsemällä, kahdeksalla sentillä per kilometri kun sähköautoilla menee 10 sentin pintaan näillä sähkön hinnoilla. 33 c / kwh.
Tämähän on pelkkää matematiikkaa. Lisäksi kelvollinen sähköauto jolla pääsee yli 300 km latauksella, maksaa 70 000 euroa.
On helppo valita itsestään lataava ja niin mennään jopa puolet sähköllä.- Anonyymi
"Tämähän on pelkkää matematiikkaa."
Matikkaa joo, jos on saanut kansakoulun lyhyestä matikasta nelosen ja pinokkion nenän kaupan päälle.
Bensa maksaa nyt 1,90 euroa litra. 7,70 eurolla saa bensaa vajaat neljä litraa.
Moottorilehti mittasi 3.000 km lenkillä Corollan kulutukseksi 5,9 litraa = 11 senttiä per kilsa.
Samankokoisen sähköauton keskimääräinen kulutus vuodessa on noin 18 kWh/100km. Sähkön hinta on jokaiselle eri, joten käytän esimerkkinä omaa sähkösopimustani sisältäen verot ja siirrot = 14 c/kWh.
Siitä kilometrin hinnaksi tulee 2,5 senttiä.
Täysin paskallakin sähkösopimuksella hinta jää johonkin viiden sentin kieppeille per kilometri joka sekin on alle puolet latauskelvottoman vastaavasta.
Tämä on suurin syy miksi nämä käyrt näyttävät tältä. Tänä vuonna ladattavia tullaan rekisteröimään enemmän kuin latauskelvottomia bensa-autoja yhteensä.
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tämähän on pelkkää matematiikkaa."
Matikkaa joo, jos on saanut kansakoulun lyhyestä matikasta nelosen ja pinokkion nenän kaupan päälle.
Bensa maksaa nyt 1,90 euroa litra. 7,70 eurolla saa bensaa vajaat neljä litraa.
Moottorilehti mittasi 3.000 km lenkillä Corollan kulutukseksi 5,9 litraa = 11 senttiä per kilsa.
Samankokoisen sähköauton keskimääräinen kulutus vuodessa on noin 18 kWh/100km. Sähkön hinta on jokaiselle eri, joten käytän esimerkkinä omaa sähkösopimustani sisältäen verot ja siirrot = 14 c/kWh.
Siitä kilometrin hinnaksi tulee 2,5 senttiä.
Täysin paskallakin sähkösopimuksella hinta jää johonkin viiden sentin kieppeille per kilometri joka sekin on alle puolet latauskelvottoman vastaavasta.
Tämä on suurin syy miksi nämä käyrt näyttävät tältä. Tänä vuonna ladattavia tullaan rekisteröimään enemmän kuin latauskelvottomia bensa-autoja yhteensä.
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastotNoita omia laskuja et usko edes itsekään!😁 Helmitaulutollon inkarnaatio.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tämähän on pelkkää matematiikkaa."
Matikkaa joo, jos on saanut kansakoulun lyhyestä matikasta nelosen ja pinokkion nenän kaupan päälle.
Bensa maksaa nyt 1,90 euroa litra. 7,70 eurolla saa bensaa vajaat neljä litraa.
Moottorilehti mittasi 3.000 km lenkillä Corollan kulutukseksi 5,9 litraa = 11 senttiä per kilsa.
Samankokoisen sähköauton keskimääräinen kulutus vuodessa on noin 18 kWh/100km. Sähkön hinta on jokaiselle eri, joten käytän esimerkkinä omaa sähkösopimustani sisältäen verot ja siirrot = 14 c/kWh.
Siitä kilometrin hinnaksi tulee 2,5 senttiä.
Täysin paskallakin sähkösopimuksella hinta jää johonkin viiden sentin kieppeille per kilometri joka sekin on alle puolet latauskelvottoman vastaavasta.
Tämä on suurin syy miksi nämä käyrt näyttävät tältä. Tänä vuonna ladattavia tullaan rekisteröimään enemmän kuin latauskelvottomia bensa-autoja yhteensä.
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastotCorollan isolohkon kulutus:
Aivan äärimmäisen taloudelliseksi Civicin hybridijärjestelmää ei silti voi kehua ainakaan suomalaisten suosikkiautoon Toyota Corollaan verrattuna. Vuonna 2021 tehdyissä kulutusmittauksissa Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid -malli vei nimittäin bensaa samaisilla lenkeillä 4,7 ja 4,6 litraa sataa kilometriä kohden. Lukemista voi joka tapauksessa päätellä, että Civicin eHEV tekee saman minkä muutkin hybridiautot, eli tasaa kaupunki- ja maantiekulutusten välistä eroa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noita omia laskuja et usko edes itsekään!😁 Helmitaulutollon inkarnaatio.
Tässä sinulle helppo tehtävä- Nimeä missä kohtaa laskuissani on virhe.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Corollan isolohkon kulutus:
Aivan äärimmäisen taloudelliseksi Civicin hybridijärjestelmää ei silti voi kehua ainakaan suomalaisten suosikkiautoon Toyota Corollaan verrattuna. Vuonna 2021 tehdyissä kulutusmittauksissa Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid -malli vei nimittäin bensaa samaisilla lenkeillä 4,7 ja 4,6 litraa sataa kilometriä kohden. Lukemista voi joka tapauksessa päätellä, että Civicin eHEV tekee saman minkä muutkin hybridiautot, eli tasaa kaupunki- ja maantiekulutusten välistä eroa.Moottori:"ätä tutkiaksemme otimme kahden kuukauden mittaiseen koeajoon Toyota Corolla 2.0 Hybridin. Voisiko latausrumban välttämällä päästä lähelle jopa Mercedeksemme kulutuslukemia?
Valitettavasti ei. Ajoimme Corollalla 5 068 kilometriä, ja keskikulutukseksi saimme 5,9 l/100 km. Se on 2,4 l/100 km enemmän kuin ladattavalla mersulla."
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/hybridihaaste-kaksi-kuukautta-ja-5-000-km-takana-miten-paljon-toyota-corolla-hybrid-kulutti-lataushybridiin-verrattuna/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moottori:"ätä tutkiaksemme otimme kahden kuukauden mittaiseen koeajoon Toyota Corolla 2.0 Hybridin. Voisiko latausrumban välttämällä päästä lähelle jopa Mercedeksemme kulutuslukemia?
Valitettavasti ei. Ajoimme Corollalla 5 068 kilometriä, ja keskikulutukseksi saimme 5,9 l/100 km. Se on 2,4 l/100 km enemmän kuin ladattavalla mersulla."
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/hybridihaaste-kaksi-kuukautta-ja-5-000-km-takana-miten-paljon-toyota-corolla-hybrid-kulutti-lataushybridiin-verrattuna/Vuonna 2021 tehdyissä kulutusmittauksissa Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid -malli vei nimittäin bensaa samaisilla lenkeillä 4,7 ja 4,6 litraa sataa kilometriä kohden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuonna 2021 tehdyissä kulutusmittauksissa Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid -malli vei nimittäin bensaa samaisilla lenkeillä 4,7 ja 4,6 litraa sataa kilometriä kohden.
Millä lenkillä? Korttelin ympäri?
5.000 km matkalla Corolla kulutti 5.9 litraa sataselle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä lenkillä? Korttelin ympäri?
5.000 km matkalla Corolla kulutti 5.9 litraa sataselle.Kysy Moottori-lehdestä.
Vähällä menee Toyota, alle viiden, reilusti alle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysy Moottori-lehdestä.
Vähällä menee Toyota, alle viiden, reilusti alle.Kun Moottori lehti mittasi niin 5.000 km matkalla Corolla kulutti 5.9 litraa sataselle. Kertoo paljon enemmän kuin joku lyhyt lenkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Moottori lehti mittasi niin 5.000 km matkalla Corolla kulutti 5.9 litraa sataselle. Kertoo paljon enemmän kuin joku lyhyt lenkki.
Moottori-lehti tämän mittasi, pieni on kulutus.
Vuonna 2021 tehdyissä kulutusmittauksissa Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid -malli vei nimittäin bensaa samaisilla lenkeillä 4,7 ja 4,6 litraa sataa kilometriä kohden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moottori-lehti tämän mittasi, pieni on kulutus.
Vuonna 2021 tehdyissä kulutusmittauksissa Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid -malli vei nimittäin bensaa samaisilla lenkeillä 4,7 ja 4,6 litraa sataa kilometriä kohden.Tästä voi lukea mitä moottorilehti oikeasti mittasi latauskevottoman Corollan kulutukseksi pitkällä matkalla.
"Voisiko latausrumban välttämällä päästä lähelle jopa Mercedeksemme kulutuslukemia?
Valitettavasti ei. Ajoimme Corollalla 5 068 kilometriä, ja keskikulutukseksi saimme 5,9 l/100 km. Se on 2,4 l/100 km enemmän kuin ladattavalla mersulla."
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/hybridihaaste-kaksi-kuukautta-ja-5-000-km-takana-miten-paljon-toyota-corolla-hybrid-kulutti-lataushybridiin-verrattuna/
Joku muutaman kilometrin lenkki ja ajotietokoneen kulutuslukema on aivan pilipali-hommaa ja itsensä kusteusta. Tuo 5.000km antaa jo aika hyvin suuntaa pidemmän ajan keskiarvosta ja todellisesta elämästä.
- Anonyymi
Tuosta kyrästä näkee helposti et jo tänä vuonna ladattavia autoja rekisteröidään Suomessa enemmän kuin latauskelvottomia bensa-autoja.
- Anonyymi
Toyota on merkkinä ollut vuosikausia Suomen ykkönen ja viime vuonna se oli sitä suorastaan murskaavan, järkyttävän, veret seisauttavan ylivoimaisesti. Pahin kilpakumppani, vielä jokunen vuosi sitten lujaa kampoihin pistänyt Volkswagen myi yli puolet vähemmän autoja. Toyota vieläpä kasvatti myyntiään hieman.
Itselataavat täyshybridit vievät jatkojohtoautoja kuin litran mittaa!- Anonyymi
Toyota on merkkinä ykkönen 14.000 rekisteröinnillä. Onnea siitä Toyotalle. Mahtava suoritus.
Se määrä jää kuitenkin onnettoman pieneksi hippohiihto-voitoksi kun VW AG jyrää kuudella merkillään 18.000 rekisteröintimäärään ja Toyota Motor Corporation jää 15.000 rekisteröintiin.
Nämä kaksi firmaa pelaavat kovin eri taktiikalla. Loppupelissä se isoin luku 18.000 kuitenkin ratkaisee.
Tänä vuonna palataan toivottavasti normaalimpaan tilanteeseen osien saatavuuden kanssa ja VW AG palaa siihen tuttuun lukuun eli rekisteröinnit on noin tuplat verrattuna Toyotaan. VW:llä on valta back-log varsinkin sähköautojen tilauksien kanssa. Kauppoja on tehty suuria määriä muutta autoja ei ole voinut toimittaa kun ei ole osia tarpeeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on merkkinä ykkönen 14.000 rekisteröinnillä. Onnea siitä Toyotalle. Mahtava suoritus.
Se määrä jää kuitenkin onnettoman pieneksi hippohiihto-voitoksi kun VW AG jyrää kuudella merkillään 18.000 rekisteröintimäärään ja Toyota Motor Corporation jää 15.000 rekisteröintiin.
Nämä kaksi firmaa pelaavat kovin eri taktiikalla. Loppupelissä se isoin luku 18.000 kuitenkin ratkaisee.
Tänä vuonna palataan toivottavasti normaalimpaan tilanteeseen osien saatavuuden kanssa ja VW AG palaa siihen tuttuun lukuun eli rekisteröinnit on noin tuplat verrattuna Toyotaan. VW:llä on valta back-log varsinkin sähköautojen tilauksien kanssa. Kauppoja on tehty suuria määriä muutta autoja ei ole voinut toimittaa kun ei ole osia tarpeeksi.Toyota selvä ykkönen valmistajakohtaisessa tilastossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota selvä ykkönen valmistajakohtaisessa tilastossa.
Ei todellakaan ole.
Suomi 2022
Valmistaja: VW AG: 17.830
Merkit:
Volkswagen 7.122
Skoda 6.755
Audi 2.732
Cupra 438
Seat 398
Porsche 385
Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
Merkit:
Toyota 14 464
Lexus 257
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2022 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei todellakaan ole.
Suomi 2022
Valmistaja: VW AG: 17.830
Merkit:
Volkswagen 7.122
Skoda 6.755
Audi 2.732
Cupra 438
Seat 398
Porsche 385
Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
Merkit:
Toyota 14 464
Lexus 257
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2022Toyota selvä ykkönen valmistajakohtaisessa tilastossa.
Toyota 14464 kpl.
VW 7012 kpl. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota selvä ykkönen valmistajakohtaisessa tilastossa.
Toyota 14464 kpl.
VW 7012 kpl.Etkö tollakko ymmärä mikä ero on auto merlillä ja valmistajalla?
Minäpä kerron.
Suomi 2022
Valmistaja: VW AG: 17.830
Merkit:
Volkswagen 7.122
Skoda 6.755
Audi 2.732
Cupra 438
Seat 398
Porsche 385
Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
Merkit:
Toyota 14 464
Lexus 257
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2022 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö tollakko ymmärä mikä ero on auto merlillä ja valmistajalla?
Minäpä kerron.
Suomi 2022
Valmistaja: VW AG: 17.830
Merkit:
Volkswagen 7.122
Skoda 6.755
Audi 2.732
Cupra 438
Seat 398
Porsche 385
Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
Merkit:
Toyota 14 464
Lexus 257
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2022Helmitaulutollon omatekoiset viritystilastot!!!🤣😂😅
Toyota on merkkinä ollut vuosikausia Suomen ykkönen ja viime vuonna se oli sitä suorastaan murskaavan, järkyttävän, veret seisauttavan ylivoimaisesti. Pahin kilpakumppani, vielä jokunen vuosi sitten lujaa kampoihin pistänyt Volkswagen myi yli puolet vähemmän autoja. Toyota vieläpä kasvatti myyntiään hieman.
Perspektiiviä voi hakea siitäkin, että 20:sta myydyimmästä automerkistä 15:n kappalemääräinen myynti laski. Voittajia olivat ainoastaan Toyota, BMW, Dacia, Tesla ja Polestar. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helmitaulutollon omatekoiset viritystilastot!!!🤣😂😅
Toyota on merkkinä ollut vuosikausia Suomen ykkönen ja viime vuonna se oli sitä suorastaan murskaavan, järkyttävän, veret seisauttavan ylivoimaisesti. Pahin kilpakumppani, vielä jokunen vuosi sitten lujaa kampoihin pistänyt Volkswagen myi yli puolet vähemmän autoja. Toyota vieläpä kasvatti myyntiään hieman.
Perspektiiviä voi hakea siitäkin, että 20:sta myydyimmästä automerkistä 15:n kappalemääräinen myynti laski. Voittajia olivat ainoastaan Toyota, BMW, Dacia, Tesla ja Polestar.Ei mitään omatekoista vaan Trafin merkkikohtaisiin lukuihin perustuvaa dataa.
Toyota on merkkinä ykkönen 14.000 rekisteröinnillä. Onnea siitä Toyotalle. Mahtava suoritus.
Se määrä jää kuitenkin onnettoman pieneksi hippohiihto-voitoksi kun VW AG jyrää kuudella merkillään 18.000 rekisteröintimäärään ja Toyota Motor Corporation jää 15.000 rekisteröintiin kahdella merkillään.
Nämä kaksi firmaa pelaavat kovin eri taktiikalla. Loppupelissä se isoin luku 18.000 kuitenkin ratkaisee.
- Anonyymi
Ero Latauskelvottomat bensa-autot - ladattavat
2020 - 43.000
2021 - 26.000
2022 - 13.000
Vuonna 2022 sähköautoissa oli suuria toimitusvaikeuksia joten niiden rekisteröintimäärät junnasivat paikallaan. Tänä vuonna ladattavat autot nousevat suurimmaksi käyttövoima-ryhmäksi.- Anonyymi
Trolli on poistanut 2 viestiä kun eivät ole miellyttäneet!
- Anonyymi
Latauskelvottomien lähtöladkenta on menossa. https://www.kauppalehti.fi/uutiset/bensakayttoisten-autojen-kauppa-romahti-polttomoottoriautojen-kysynta-syoksyy-suomessa-nyt-dramaattisesti/1908a288-84ce-4ed9-bd51-10c5c8ff52b3?ref=iltalehti:943c&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi&_gl=1*1vwxcim*_ga*NzU1NTU3OTk3LjE2MjQ5NjY1MDI.*_ga_3L539PMN3X*MTY3Mzg3MDEyNi4zMC4wLjE2NzM4NzAxMjYuMC4wLjA.
Toyotan myynti on viime vuonna selvinnyt vielä paremmin kuin muilla, mutta kohta se puree siihenkin.- Anonyymi
Toyota on saanut tyrkytettyä noita yaris-vuodeksi-ilman-käsirahaa soppareita mutta kun porukat tajuaa millaisia kusetuksia ne on niin sekin touhu loppuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on saanut tyrkytettyä noita yaris-vuodeksi-ilman-käsirahaa soppareita mutta kun porukat tajuaa millaisia kusetuksia ne on niin sekin touhu loppuu.
Varovainen arvaukseni on että klonksvagenkaupassa ei kauppa käy kun ei asiakkaita näy juurikaan muualla kuin Toyotakaupassa. Mikä siinäkin on ettei sitä poloisakaan juurikaan kukaan enää osta mutta yaris suorastaan revitään käsista vaikka trolli on laittanut jo koko osaamisensa peliin?
- Anonyymi
Tänä vuonna latauskelvottomat bensa-autot joutuvat nöyrtymään kun ladattavat autot nousevat ostetuimmaksi käyttövoimaksi.
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot- Anonyymi
Mikä siinäkin on että vilunkivagenin menestystä joutuu rölli kristallipallosta ennustamaan mutta Toyotalla voi turvautua toteutuneeseen faktaan, eikä tarvi venkoilla, huijata ja puljata !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinäkin on että vilunkivagenin menestystä joutuu rölli kristallipallosta ennustamaan mutta Toyotalla voi turvautua toteutuneeseen faktaan, eikä tarvi venkoilla, huijata ja puljata !
Tuo toteutunut fakta Trafin käyttövoimatilastossa näyttää millaisessa syöksyssä latauskelvottomien myynti ollut viimevuodet ja miten ladattavien myynti on noussut hyvin vahvasti.
Käyrät leikkaavat toisensa tänä vuonna.
- Anonyymi
Tähän voinee päättää ketjun, Toyota ylivoimaisesti suurin autovalmistaja Suomessa vuonna 2022, huimat 14464 myytyä Toyotaa kun taas kakkonen, eli vw myi jotain 7000 rotiskoa.
- Anonyymi
Toyota Motor Corooration ei ole koskaan pärjännt Suomessa VW AGlle.
Ainoastaan merkkien välisessä hippohiihtokisassa.
Valmistaja: VW AG: 17.830
Merkit:
Volkswagen 7.122
Skoda 6.755
Audi 2.732
Cupra 438
Seat 398
Porsche 385
Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
Merkit:
Toyota 14 464
Lexus 257
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2022
- Anonyymi
Toyota, Suomen ylivertaisesti suurin autovalmistaja, 14464 kpl. vuonna 2022!
- Anonyymi
Tojotisti ei edelleenkään ole oppinut mitä eroa on automerkillä ja autonvalmistajalla.
Katso tästä esimerkki:
Valmistaja: VW AG: 17.830
Merkit:
Volkswagen 7.122
Skoda 6.755
Audi 2.732
Cupra 438
Seat 398
Porsche 385
Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
Merkit:
Toyota 14 464
Lexus 257 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojotisti ei edelleenkään ole oppinut mitä eroa on automerkillä ja autonvalmistajalla.
Katso tästä esimerkki:
Valmistaja: VW AG: 17.830
Merkit:
Volkswagen 7.122
Skoda 6.755
Audi 2.732
Cupra 438
Seat 398
Porsche 385
Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
Merkit:
Toyota 14 464
Lexus 257Sellainen kiinnostaa, mitä on ostamassa, vai mitä?
Vai jostain kolhoosistako olet kiinnostunut kun merkki ei enää pärjää?
- Anonyymi
Toyota 14464 kpl.
vw 7100 kpl.
Lähde: Traficom- Anonyymi
Tuosta jo voisi jotain varovasti päätellä , kumpi vie ja kumpi vikisee! Nyt kun Toyotalle vielä tulee uusi dynaamisempi toimitusjohtaja Lexukselta , ehkä tulee vielä viemään kehitystä enemmän hallitusti sähköiseen suuntaan rinnan infran kehityksen kanssa niin mikä on meidän oman kansanautomme kohtalo? Löytyykö uusi koti jostain kiinasta vai tuleeko joku stellantis pelastamaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta jo voisi jotain varovasti päätellä , kumpi vie ja kumpi vikisee! Nyt kun Toyotalle vielä tulee uusi dynaamisempi toimitusjohtaja Lexukselta , ehkä tulee vielä viemään kehitystä enemmän hallitusti sähköiseen suuntaan rinnan infran kehityksen kanssa niin mikä on meidän oman kansanautomme kohtalo? Löytyykö uusi koti jostain kiinasta vai tuleeko joku stellantis pelastamaan?
Tojotisti ei edelleenkään ole oppinut mitä eroa on automerkillä ja autonvalmistajalla.
Toyota ei ole koskaan pärjännyt VWlle Suomessa valmistajana.
VW jyrää kuudella omistamallaan merkillä top-30 listalla.
Katso tästä
Valmistaja: VW AG: 17.830
Merkit:
Volkswagen 7.122
Skoda 6.755
Audi 2.732
Cupra 438
Seat 398
Porsche 385
Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
Merkit:
Toyota 14 464
Lexus 257 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojotisti ei edelleenkään ole oppinut mitä eroa on automerkillä ja autonvalmistajalla.
Toyota ei ole koskaan pärjännyt VWlle Suomessa valmistajana.
VW jyrää kuudella omistamallaan merkillä top-30 listalla.
Katso tästä
Valmistaja: VW AG: 17.830
Merkit:
Volkswagen 7.122
Skoda 6.755
Audi 2.732
Cupra 438
Seat 398
Porsche 385
Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
Merkit:
Toyota 14 464
Lexus 257Nyt tuli taas ihan melkein uutta tietoa jota et juurikaan ole massapostannut tänne suoleen kuin hädissäsi kymmenisen kertaa viikottain! Toki se epäilys ja huoli koskee tietysti muutakin kuin piskuisen Suomen, jotain yhden prosentin luokkaa olevia markkinoita maailman myynnistä. Kaksi ja puoli miljoonaa autoa jos nyt kun on jo jäänyt jälkeen takamatkalle maailmassa, niin eikö siitä jo pitäisi huolestua, vai mitä?
- Anonyymi
Toyota 14464 kpl.
vw 7100 kpl.
Hurja ero Toyotan hyväksi!
Lähde: Traficom
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185353MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1182795- 112420
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5972054Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1231766Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701352Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421335Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31118Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan3961069Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641057