Menin hakemaan eräästä nimeltämainitsemattomasta tunnetusta ase ja eräliikkeestä kivääriini Sakon hammerheadeja hirvi/peurajahtiin.
Myyjä minulle, että "ei sitä enää meille tule eikä Sako sitä enää valmista, kun helmikuussa astuu voimaan lyijyn käyttö kielto"
Minä siihen, että sehän koskee vain haulikkoa ja hauleja ei kivääriä luoteineen eikä tietääkseni Eu ole edes asiasta vielä päättänyt kielletäänkö lyijyluodit vai ei. Myyjä intti, että kyllä tulee ja "kiväärin lyijyluodein et saa enää metsästää helmikuun 15 pv jälkeen"
Sanoin suoraan, että tyhmänäkö minua pidät. Tiedän kyllä lain ja miten ne etenee tai ovat etenemässä tämänkin suhteen ja on aivan turha yrittää kaupitella minulle mitään tuplasti kalliimpia kupareita valehdellen käyttökiellosta"
Superhammeria sielä olisi ollut, mutta jätin senkin pöydälle ja sanoin, että haen patruunani sieltä missä minulle ei valehdella saati mua pidetä tyhmänä.
Ja nyt en hae tästä mitään lyijy vastaan korvaava kirjoitusta, vaan kyse on aseliikkeiden ammattitaidosta tai sen puutteesta. Eräliikkeen nimeä en laita, koska on useassa kaupungissa ja kunnassa toimiva ja kyse voi olla vain yhden myyjän typeryydestä ei koko liikkeen henkilökunnasta maan kattavasti.
Ase ja eräliikkeiden ammattitaito?
11
447
Vastaukset
- Anonyymi
Juu, tällaisista kaupoissa asiointi jätettävä minimiin.
Toinen ei toivottava myyjätyyppi on "oman agendan ylipappi" tietää asioista oikeasti, mutta tuputtaa omaa näkemystään turhankin voimakkaasti.
Kolmas on "lisämyyjä" yrittää väkisin myydä jotain lisää, tarvitseepa asiakas sitä tai ei.
Onneksi hyviä on sentään enimmäkseen.- Anonyymi
Jep. Osa myyjistä nillittää kivenkovaa omia mieltymyksiään väkisin. Itseasiassa samaan firmaan liittyen oli haulikko puolelta lähes vastaavanlainen tappelu viimevuoden puolella, kun ostelin eri teräshauli kokoja ja eri merkkejä testiin, joista tein blogiini juttua tuloksineen. Pääasiassa haen korvaavaa kanalinnuille ja jäniksille. Kun huomasin, että paras läpäisy 9mm vaneriin saavutetaan teräksellä vasta 3.6mm hauli koon jälkeen joka alkaa vastaamaan sitten itselläni metso/teerijahdissa olleita 3.25mm lyijyä menin epähuomiossa sanomaan, että testaan sopivaa kanalintu paukkua 3.6mm + koossa. Myyjä naurahti jälleen kuin tyhmänä pitäen, että "et sinä noin suurella koolla kanalintuja saa. Pitää olla 3-3.5mm maksimissaan. Ikäänkuin ostaisin hänelle näitä patruunoita ja ikäänkuin kolmenkymmenen vuoden metsästyskokemuksellani en asiasta mitään tietäisi. Voin vaikka vannoa, että enemmän olen eläessäni metsoja ja teeriä pudotellut mistä hän edes haaveilee. Lähdin silloinkin kyseisestä liikkeestä ovet paukkuen ja menin seuraavaan liikkeeseen ostamaan testipaukkuni.
Tuo kyseisen firman ylimielisyys alkaa olemaan sitä luokkaa, että tekisi mieli firma mainita mutta olkoot. Sanotaanko näin, että Tampereella on yksi tämän liikkeen toimipisteistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Osa myyjistä nillittää kivenkovaa omia mieltymyksiään väkisin. Itseasiassa samaan firmaan liittyen oli haulikko puolelta lähes vastaavanlainen tappelu viimevuoden puolella, kun ostelin eri teräshauli kokoja ja eri merkkejä testiin, joista tein blogiini juttua tuloksineen. Pääasiassa haen korvaavaa kanalinnuille ja jäniksille. Kun huomasin, että paras läpäisy 9mm vaneriin saavutetaan teräksellä vasta 3.6mm hauli koon jälkeen joka alkaa vastaamaan sitten itselläni metso/teerijahdissa olleita 3.25mm lyijyä menin epähuomiossa sanomaan, että testaan sopivaa kanalintu paukkua 3.6mm koossa. Myyjä naurahti jälleen kuin tyhmänä pitäen, että "et sinä noin suurella koolla kanalintuja saa. Pitää olla 3-3.5mm maksimissaan. Ikäänkuin ostaisin hänelle näitä patruunoita ja ikäänkuin kolmenkymmenen vuoden metsästyskokemuksellani en asiasta mitään tietäisi. Voin vaikka vannoa, että enemmän olen eläessäni metsoja ja teeriä pudotellut mistä hän edes haaveilee. Lähdin silloinkin kyseisestä liikkeestä ovet paukkuen ja menin seuraavaan liikkeeseen ostamaan testipaukkuni.
Tuo kyseisen firman ylimielisyys alkaa olemaan sitä luokkaa, että tekisi mieli firma mainita mutta olkoot. Sanotaanko näin, että Tampereella on yksi tämän liikkeen toimipisteistä.Tutulta kuulostaa, varsinkin keskustelut lyijyä korvaavien haulien ominaisuuksista saavat nämä tietyt myyjät riehaantumaan, menee välillä jo alkuainetaulukotkin uusiksi.........
- Anonyymi
EU on kyllä jo kieltänyt ettei kuluttajilla saa myydä lyijyä sisältäviä tuotteita. Siksi esim. juotostinat on nykyään lyijyvapaita ja samoin uudenvuoden tinat. Seuraavaksi kielletään kalastuspainot ja lyijyluodit.
- Anonyymi
Seuraavaksi voidaan kieltää kuten tässä kieltolakiyhteiskunnassa kielletään lähes kaikki, mutta lyijyluoteja ei olla vielä kielletty ja jos tällainen asetus tulee siinäkin tulee olemaan noin viiden vuoden siirtymäaika. Joten väitteet lyijyluotien myynti tai käyttökiellosta on silkkaa valetta.
- Anonyymi
Kyllä se EU:n säädös joka kieltää lyijypitoisten tuotteiden myynnin kuluttajille on jo voimassa, on ollut jo useamman vuoden. Jostain syystä lyijyllisiä luoteja silti edelleen kuluttajille myydään, vaikka EU:n säädös lyijylliset tuotteet kieltääkin.
- Anonyymi
Niin. Myydään, koska niitä ei ole kielletty. Ei asiaa sinun jankkaamisesi miksikään muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Myydään, koska niitä ei ole kielletty. Ei asiaa sinun jankkaamisesi miksikään muuta.
Niiden lyijyllisten luotien ostajatkin on kuluttajia. Jos EU:n säädös kieltää lyijyä sisältävien tuotteiden myymisen kuluttajille, niin se jo kieltää lyijyluodit, koska niissä on nimensä mukaisesti lyijyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niiden lyijyllisten luotien ostajatkin on kuluttajia. Jos EU:n säädös kieltää lyijyä sisältävien tuotteiden myymisen kuluttajille, niin se jo kieltää lyijyluodit, koska niissä on nimensä mukaisesti lyijyä.
Miten tuo sinun jankkaamisesi vastaa otsakkeen kysymykseen ase ja eräliikkeiden ammattiosaamisesta?
Eli yrität ikäänkuin muuttaa tarkoituksella jutun lyijy vastaan korvaava keskusteluksi mitä tässä ei edes haettu. Herää kysymys oletko itse näissä firmoissa töissä ja yrität ylimielisesti pitää asiakasta muita tyhmempinä jota nyt puolustelet inttämällä?
Olen itsekin asiakaspalvelussa ja perussääntö on, että asiakasta ei pyritä tietoisesti nolaamaan, hänestä ei yritetä tehdä tyhmää eikä hänen mieltymyksiä pyritä muuttamaan omaksi vastaavaksi kerran hän on tullut firmaamme asioimaan. Edellä oleva käytös karkoittaa asiakkaan satavarmasti ja nykyään huonolla palvelulla on tapana kantautua korvasta korvaan äkkiä.
- Anonyymi
Itse ammun vain kupariluodeilla, koska en halua lihaan lyijyä.
- Anonyymi
Juu juu, kultaluoditkin on jo aikoja sitten keksitty
Ja hopealuodeilla sitten vampyyrit nurin, eiks je ?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1176096Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334217- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582120Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441892- 1441819
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579