Joo, aamiainen on syöty... Kaikki mitä jääkaappista löytyi. Täytyy tänään lähteä käymään kaupassa ja on oikeastaan helppo ostaa, kun kaappi on tyhjä.
Tuossa tulikin mieleen, että miksi ei tänne Aasiaan ei kannattaisi tulla ihan vain, vaikka säästämään. Eihän täällä eläminen maksa juuri mitään. Tällä palstalla oli ilmoitus, että yksi mies viljelee riisiä Thaimaassa ja kuluttaa rahaa noin 500 euroa kuukaudessa. Oli ihan tubella. No, Kambodzassa se eläminen voisi olla vielä halvempaa.
Tässä taas tullaan siihen ajatukseen, että mikä tarve on tulla tänne haaskaamaan 3 tonnia kuussa ja elää perseaukisina koko loppu vuosi. Minusta järkevää olisi tulla tänne ja tehdä, vaikka etätöitä tai ihan kansalaisen eläkkeellä. Ja mennä sitten vaikka viikoksi törsäämään Suomeen ja kehua kavereille, sitten, että olut ja asuminen on halpaa.
Otatte hotellin Virosta ja maksatte siellä jos ei ole kavereita Suomessa. Eikö se pidä olla joku 2 viikkoa ja kuka sen tarkistaa. ( Mahdollisesti tehdään kyselyitä maahanmuutto virastoon ). Lennot kyllä halpuu tässä ajan kanssa.
Viisumi järjestyy Kambodzassa 300 dollaria vuosi.
Eikä mitään rundeja tarvi tehdä. Asuminen on halpaa, jopa alle 100 euroa kuukaudessa ihan säköineen. Ihan sama asunto, kuin Suomessa ja on jopa oma terassi.
Ihan riippuu ruokavaliosta mitä syöt, että paljonko tulee kuluja kuukaudessa. Lääkkeet on halvempia.
Ei tarvitse talvi varusteita ja mitään muutakaan Suomi paskaa.
Osa vinkuu ja mankuu tällä palstalla, että kyllä minä kohta saan säästettyä rahat Thaimaahan. Eihän sinulla ole mitään siellä Suomessa. Katso mitä sinä olet siellä tehnyt ja senkö vuoksi sinun on siellä käsittävä. Sitä minä olen koko ajan sanonutkin, että avatkaa se silmä edes vähän raolleen ja katsokaa näitä vaihtoehtoja. Ei teidän tarvitse rakentaa mitään Suomen valtioa ja ei teillä ole mitään tekemistä enää sen kanssa, kun pääsette pois sieltä. Ei valtio matkusta varmaan mihinkään ja valtio pysyy varmasti siellä. Elämä ei voi olla niin, että elät jotakin valtioelämää ja kärsit itse... Valtio ei tunne kärsimystä ja valtio ei osaa eikä voi puhua.
Ihmisten vapaus on maailman tärkein asia ja siihen perustuu myös kristinusko, että olet vapaa päättämään omista asioistasi. Ei valtio mene tuomiolle viimeisenä päivänä, vaan sinä yksin olet tuomiolla ja sinulla ei ole muuta puolesta puhujaa, kuin Jeesus Kristus. Hirvittää kuunnella, kun puhutaan valtion naamalla, kuinka Ukrainan valtiota ei olisi olemassa. Ei sitä ole eikä edes venäjää. On vain ihmisiä, jotka haluaa elää eri tavalla.
Yritän kertoa tällä, että se peruslähtökohta on vain ainoastaan sinä ja sinun elämäsi ja sinun mahdollisuudet. Älä piiloudu minkään valtion taakse, vaan tule esille sieltä. Silloin joudut testiin oletko oikeasti edes keskitason ihminen.
Huomenta Kampotista.
23
112
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko Tapsa ikinä kuullut sellaisista asioista kuin perhe, työ, yrittäminen, harrastus, velvollisuudet, suku, puoliso Suomessa jolla on sidoksia eikä halua eikä voi muuttaa?
Suurin osa, varmaan 99% suomalaisista ei koskaan muuttaisi pysyvästi thaimaaseen eikä kamputseaan.
Ei halua tai ei voi olosuhteiden takia joita tavallisella ihmisellä voi olla nuo mainitut perhe tai työ esimerkiksi.
Se ei Tapsa hyvä tapahdu silleen että ilmoitat kotona lapsille, vaimolle ja töihin että "Hei mä lähen nyt Aasiaan pysyvästi kun siellä on halpaa kaljaa moro vaan haen sairaseläkettä ja nöösin teiltä lapsilisät ja säästöt sekä katon pään päältä ku mä tarvin siellä perillä kaljarahaa eikä naisetkaan oo ilmassa sielläkään"
Ei Tapsa ei. Hyvin harva meistä on joutilas sairaseläkeläinen jolla ei ole mitään Suomessa ja joka siksi haluaa kituuttamaan huonompiin oloihin yksin kuin mitä oli kotimaassa. - Anonyymi
Sekö onnistuu sitten viikon matkalle Pattayalle. ? ? ? Käsittääkseni moni poika asuu muka Pattayalla ja nyt tuli ilmi, että pojat onkin Suomessa naimisissa ja töissä ja perheenisä ja vanhemmista ja sukulaisista huolehtiva.
Milloin Numba ja Sen sei ja resuperseet tulee käymään Pattayalla. Vihdoinkin päästiin asiaan.- Anonyymi
Järjenjuoksusi on mallia Pasanen. Ei tämä matkailusivusto edusta koko Suomea eikä koko Pattayaa tai Thaimaata. Harvahan täällä viitsii edes kirjoittaa mitään kun apinat on kimpussa jatkuvasti haastamassa riitaa tai puhumassa täyttä pashaa. Aiemmin tänne kirjoitteli tutuista Pattayan asukeista ainakin neljä itseni lisäksi, mutta ei he viitsi kuunnella noita Pasasen analyysejä itsestään eikä sitä loputonta kahdehtimista mitättömistäkin asioista.
- Anonyymi
Minä olen pattayalla huhtikuussa parisen viikkoa.
By NumBall HHN 62v.
- Anonyymi
Sukhumwitin yläpuolella rämealueelta löytyy ihkaoikeita apinalaumoja. Sinne vaan aamupromenaadille, pois sieltä rantabulevardilta.
Siten kokee oikean alkuperäisen Paratiisin, josta pattayanpojat eivät tiedä mitään.- Anonyymi
Orimattilassa on jokamiesajot, "jokkikset" ainakin kerran vuodessa.
Niistäkään ei Pattayan pojat tiedä mitään, eivät halua tietää mitään eikä tarvitse tietää mitään, koska se ei ole Pattayaa, eikä kaikkien tarvitse olla innoissaan Orimattilan romurallista eikä rämeen apinoista.
Pasaselle tietenkin älyllisesti sopivaa seuraa löytyy rämeen apinoista ja kukkarollekin se on sopivaa, koska se ei maksa mitään.
Saaripaviaani peräänkuulutti "aidon Thaimaan" olevan maaseudulla niin kauan, kun minä muutin landelle. Sen jälkeen lande ei enää ollutkaan aitoa Thaimaata, vaan täällä "odotetaan riisipellon laidalla kuolemaa pontikkapullo kädessä" 8)
Niin se mieli muuttuu tilanteen mukaan Saaripaviaanilla.
2010
- Anonyymi
Numba sä jäit kiinni. Sä et ole Pattayalla tai Hua Hinissä ollut koko aikaa. Kerroit jo, että et voi olla syystä että ?
Sinulla Numba on esteitä tai ei ole esteitä oleskella koko aikaa Thaimaassa ja olet ihan jo vuosia siellä ollut muka.- Anonyymi
Bumba valehteli ekan kerran muuttaneensa pysyvästi jo 2009 ja rakennuttaneensa talon Hua Hiniin. Totuus löytyy hänen vaimonsa facesta, josta selvästi käy ilmi että muutto Hua Hiniin tapahtui 2015. Siellä on keskustelua muuttokuormasta ja siitä että tavaroita roudattiin sillä samalla Navaralla. Ei tuo ukkeli pärjää ilman Kelaa ja joutuu välillä käymään Suomessa tarkastamassa että on oikeutettu työkyvyttömyyseläkkeeseen ja ei voi virallisesti olla yli puolta vuotta pois Suomesta, tai menee kelaetuudet.
Jos hän on vielä Hua Hinissa, jota epäilen, niin asuu todella tiukilla pienessä vuokrahuoneessa ja joutuu olemaan paperilla edelleen naimisissa, tai ei saa OA-viisumia, koska eläke ei riitä viisumin tulovaatimuuksiin.
Erikoinen on tuo liitto muutenkin, kun mies hallinnoi vaimon sosiaalisen median tilejä ja rakentelee niitä lisää. Osa niistä tileistä on selkeästi rakenneltu vain vainoamistarkoituksessa ja ovat sairaalloisen mustasukkaisuuden aikaansaannoksia.
Eipä ole ihme että se vaimo sairastui. Siellä on pelkästään vaimolla noin viisi tiliä fasessa, joissa kaikissa on yhteensä vain yksi yhteiskuva Bumban kanssa. Kaikissa muissa on samat kuvat vaimosta niiltä parilta retkeltä, jolloin hän on ilmeisesti saanut lomaa miehestään 20 vuoden aikana.
Nyt eivät asu enää samassa osoitteessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bumba valehteli ekan kerran muuttaneensa pysyvästi jo 2009 ja rakennuttaneensa talon Hua Hiniin. Totuus löytyy hänen vaimonsa facesta, josta selvästi käy ilmi että muutto Hua Hiniin tapahtui 2015. Siellä on keskustelua muuttokuormasta ja siitä että tavaroita roudattiin sillä samalla Navaralla. Ei tuo ukkeli pärjää ilman Kelaa ja joutuu välillä käymään Suomessa tarkastamassa että on oikeutettu työkyvyttömyyseläkkeeseen ja ei voi virallisesti olla yli puolta vuotta pois Suomesta, tai menee kelaetuudet.
Jos hän on vielä Hua Hinissa, jota epäilen, niin asuu todella tiukilla pienessä vuokrahuoneessa ja joutuu olemaan paperilla edelleen naimisissa, tai ei saa OA-viisumia, koska eläke ei riitä viisumin tulovaatimuuksiin.
Erikoinen on tuo liitto muutenkin, kun mies hallinnoi vaimon sosiaalisen median tilejä ja rakentelee niitä lisää. Osa niistä tileistä on selkeästi rakenneltu vain vainoamistarkoituksessa ja ovat sairaalloisen mustasukkaisuuden aikaansaannoksia.
Eipä ole ihme että se vaimo sairastui. Siellä on pelkästään vaimolla noin viisi tiliä fasessa, joissa kaikissa on yhteensä vain yksi yhteiskuva Bumban kanssa. Kaikissa muissa on samat kuvat vaimosta niiltä parilta retkeltä, jolloin hän on ilmeisesti saanut lomaa miehestään 20 vuoden aikana.
Nyt eivät asu enää samassa osoitteessa.Voi hyvä sylvi ollaan taas huolestuneita minun asioista olen asunut thaimaassa vuodesta 2013 pysyvästi, sitä ennen vuodesta 2009 satunnaisesti mitä töiltä kerkesin, viimeeksi kävin suomessa vuonna 2019 olin kuukauden, en tiedä milloin menen seuraavan kerran, pitää saada rytmihäiriöt pois, ennen lentoa.
Kela katkaisi asiakkuuteni jo vuonna 2014, enkä sen jälkeen ole saanut kelasta mitään muuta kuin vuonna 2019 kävin lääkärissä suomessa, mehiläisessä sain kelakorvauksen, kun minulla oli kelakortti tallessa ja on edelleenkin, kela yritti periä 22 euroa takaisin, valitin eivät perineet. Joten minun pitää tulla omillani toimeen olen tullut jo vuosia, Thaimaassa ei ole kelaa joka voisi tukea, tuki pitää tulla omasta kukkarosta, tai vakuutuksista.
Minulla nimenomaan on eläkeläisjatko OA, taitaa olla kolmas vuosi meneillään, sitä ennen oli pari vuotta aviojatko, mutta se on hankala, paperia pitää kolminkertainen määrä, OA jatkoon verratuna, sitten vielä immi käy nuuskimassa kotona, pitää olla valokuvia parisuhteesta, ja saat vain kuukauden jatkon, loput 11 kk saat kuukauden kuluttua.
Tuo OA on helppo eläketodistus jossa päivänkurssilla 65.000 bahtia kuukaudessa, tai 800.000 vuodessa, niin saat vuoden jatkon heittämällä, 10 minuutissa.
By NumBall HHN 62v.
ps. vaimollani on muutama face tili mutta käyttää vain kahta, kumpikin on minun tekemiä, samoin vanhat, joista on salasana hukassa, niitä ei ole käytetty vuosiin... ja kyllä asumme samassa osoitteessa olemme olleet aviossa muutaman kuukauden päästä 23 vuotta, ja olemme edelleen.
- Anonyymi
Niin, varmaan. Taitaa olla aika monella sama ongelma.
Suurinta osaa estää muutto Aasiaan ja Thaimaahan ulosotto ja Kelan eläke. Mutta eikö ne ole nostaneet ulosoton suoja-osuutta.
Jos laittaa postirestante laatikon ja asuu Aasiassa lähinnä Kambodzassa ja käy kerran vuodessa Suomessa ilmoittautumassa ja asuu sen ajan, vaikka Tallinnan hotellissa tms. Valitsee lähtöpäivän niin, että lennot on edullisia. Kampotissa pärjää hyvin tuolla suoja-osuudella ja jos saa vielä hanttihommia, niin mikä ettei.
100 dollaria riittää asuntoon ja sähköön kuussa.
Täällä elää moni ilman asianmukaista tuloa. Vanhee ne velat täälläkin. Mutta Suomessa et niistä selviä.
Mikä on sitten elämää. Samaa jauhantaa loppuelämä.
Kerran vuodessa pääsee jos pääsee ja muuten elää kirjasto, kuin koira ja ryysyissä. - Anonyymi
Kyllä Suomi, Ruotsi,Baltia ja Eurooppa voittaa kaiken Aasiassa kesällä!
Talveksi voi sit mennä Thaimaan "Turkkilaiseen saunaan" kärvistelemään 3-5 kuukaudeksi. Kuten minä teen, alkaen kohta. Thaimaa voittaa EU talvet aina.
Kanarialla ylivoimaisesti (minulle) paras keli mutta 100e/pv ja tylsät maisemat ei nappaa. Naisetkin vaikeita lassota ja iso ikä ero ei onnistu kuten Thaimaassa.
Siksi Thaimaa vei voiton ja maksaa 1/3 osan Kanarian hinta tasosta :-)- Anonyymi
Pasasen kielikoulut on käyty ja matkailut matkailtu. Turkkilainen sauna kirjoitetaan pienellä kirjaimella. EU ei varsinaisesti ole mikään yhtenäinen maantieteellinen alue, vaan se on Euroopan Unioni. Puhuisin siis mieluummin Euroopasta. Kanariansaaret kuuluvat Euroopan unionin tullialueeseen, mutta eivät kuulu EU:n veroalueeseen. Talvisin alle Suomen kesien lämpötilat, sateita ja tuulia paljon.
Mikäs vika Kanariansaarten maisemissa on? Kivistä, vulkaanista, jylhää, palmua ja harjua, sinisiä laguuneja, upeita näköaloja, surffausmahdollisuuksia jne.
Naisilla sinä et tee enää mitään eikä sinulla ole rahaa matkustaa kumpaankaan. Hintataso on yhdyssana. Thaimaa vei voiton, mutta nyt olet turvallisesti Suomessa, Pasanen.
- Anonyymi
Talvi Kanarialla voi yllättää. Näin tammikuussa ei ole ollenkaan poikkeuksellista, että auringonlaskun jälkeen ilman lämpötila painuu pakkaselle ja räntääkin saattaa roiskauttaa.
PS. Teiden hiihtokausi on avattu. - Anonyymi
Tapsa - kumpaan suosittelet ensi matkaa tutustumaan uuteen maahasi;
Phnom Penh vai Siem Reap?
Aion olla pari viikkoa. Kiitos!- Anonyymi
Olen asunut Siem Reapissa aikaisemmin ja olen käynyt usein Phnom Penhissä. Mitä meinasit?
Toinen on kaupunki ja toinen on osittain kaupunki ja kulttuuri ja turisti paikka. Toi oli hyvä kysymys.
Pari viikkoa. Olisiko hyvä aloittaa Phnom Penhistä ja sieltä sitten Siem Reappiin. Jos olet alle 40 Siem Reap voi olla kiva. Musiikki kovin teknohtavaa ja Cozy baari vanhemmille aika kiva löytää infoa myös Reapissa.
Kampot ja Kep on kyllä kivoja kanssa.
Jos etsit asuinpaikkaa, niin joen toinen puoli on edullista ei turisti aluetta Siem Reapissa. Liikkuminen Passapp lataa ja näet hinnan etukäteen. Jätä toki 1000 Realia tippiä on 0,25 senttiä. Halpaa kyytiä. käy Makrossa katsomassa hintoja, siellä voi syödä myös. Siem Reap Makro Passapp meno paluu 5 - 6 dollaria, riippuu mistä.
PP on sitten iso kaupunki ja siellä on kaikenlaisia. Käy toki AEON marketeissa, niitä on 2 suurta siellä. Näet matkalla vähän kaupunkia, kun käyt molemmissa. Joku 5 dollaria väli. Siellä on paljon eri baari alueita ja myös vanhemmille.
Katua street 172 suosittelen katsomaan myös PPssä.
Kampotissa on taas erilaista ja Sihanokvillessä on uutta ja kallista. Kampot on rento paikka jos tykkäät nautiskella.
- Anonyymi
Kuten huomaat, niin monella on oma mopo tai moottoripyörä. Sillä on kiva kruisailla. Täällä Kambodzassa.
- Anonyymi
Tuli mieleen, että kannattaa mainita jos Star baarista löytyy huone, niin se voisi olla mielestäni hyvä sijainti Siem Reapissa.
- Anonyymi
Hupmrnts potalta, kauhea Kankkunen, sanottiin Laukaassa
- Anonyymi
Huomenta Kamalasta Pötsistä.
- Anonyymi
Kiitos Tapsa! Koska olen menossa myös Phu Quoc'iin tuo Kampot sopii hyvin. Samoin Kep kiinnostaa. En kaipaa Disco meteliä! Naisten nuoruus taas ei haittaa :-)
Yllätyin kun ei ole laivaa suoraan Kampot'ista Phu Quoc'iin. No, on bussi Ha Tien'iin, VN puollelle, ja siitä paatti saarelle.
Tuo Star Bar oli myös hyvä vinkki. Huoneet $ 25 alkaen.- Anonyymi
Parhaat pizzat on Siem Reapissa siinä Meksikolaisessa ravintolassa oliko se Viva samalla pääkadulla, kuin Cozy bar. Siitä kävelee kivasti siihen. Poliisi kopin ohi ja sairaalan aidan vastapuolella. Tie mikä tulee sieltä Stat barilta sillan yli ja 100 metriä ja Meksikon paikka oikealla ja siitä sata metriä vasemmalla puolen Cozy bar samalla kadulla.
Star Barissa myös hyvä ruoka ja pizza. Sieltä kyllä saa asuntoja halvemmalla. Starilta noin 500 metriä asuin 120 dollaria kuussa. No tee mitä teet. Angkor marketista ja monesta muusta saa syötävää ja käy katsomassa se Makro Siem Reapissa, että tiedät hintatason. Merkkaa vaikka kynällä ylös hintoja. Saat kyllä makro kortin tiskiltä.
- Anonyymi
Viva löytyi, on siinä missä sanoit.
En ole kova pizzan syöjä, etenkään super hyvän ruuan Aasiassa, mutta voihan sitä maistella. Italiassa EI kuormata pizzaa kaikella moska täytteellä. Aivan eri juttu.
Kiitos kaikista vihjeistä! Voi olla että kevätpuolella ollaan "Napalankoja" :-)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik174873MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1022511Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5781871- 101784
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1131594Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671207Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331148Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31008Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641007Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191000