Palo oli niin nopea, ettei poliisi ehtinyt ottaa edes vaahtosammutinta avuksi.
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/5635362
Lapsiperheen uusi Corolla Verso syttyi palamaan
69
1071
Vastaukset
- Anonyymi
Toyota ja sähkövika, voi niin tuttua ja yleistä.
- Anonyymi
Ruostuminen on hidasta palamista. Näköjään ovat vinosimmut oppineet nopeuttamaan sen moninkertaiseksi.
- Anonyymi
Aika halpa oli uusi auto, kun oli maksanut vain 750 euroa.
- Anonyymi
Ollut uusi vuonna 2006
- Anonyymi
Vanhat polttikset on vaarallisia. Hyvä että niistä päästään vähitellen eroon.
- Anonyymi
Sinä kasvat jo horsmaa siinä vaiheessa, kun tällä planeetalla ajellaan vielä polttomoottori autoilla, joten turha on toivosi.
- Anonyymi
Aloituskirjoituksen otsikko vastaa hyvin nykyvenäläistä uutisointia. Uusi Corolla oli todellisuudessa 2006-mallinen täysin loppuun ajettu romu, joka oli ostettu huutokaupasta 750 € hinnalla. Auto oli ollut sellaisessa kunnossa, ettei auton omistaja Kamux Oy enää uskaltanut myydä sitä asiakkaalle. Mahtoiko auto olla edes katsastettu?
- Anonyymi
Kyllä auto oli ihka uusi ostajille. Vain 100 km ajettu peli kyseessä.
- Anonyymi
Eikös vuoden 2006 Tojotan pitäisi olla vielä käytännössä uusi. ? Ainaki kun lukee tämän palstan tojota-uskovaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä auto oli ihka uusi ostajille. Vain 100 km ajettu peli kyseessä.
400000km ajettu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
400000km ajettu
Ei auton pitäisi silti syttyä palamaan vaikka kilometrejä olisi miljoona.
- Anonyymi
Toyota se olla pitää, vanhakin on luotettava?
- Anonyymi
Vakuutusyhtiöiden tilastojen mukaan pitää täysin paikkansa.
- Anonyymi
Huh huh, täytyy kiertää tojot kaukaa..
- Anonyymi
Jos aloittaja ei erota uutta, ja käytettyä autoa toisistaan, niin on syytä jättää autoilu kokonaan niille, jotka autoista jotain ymmärtävätkin. Tyydy vain potkulautaan tulevaisuudessakin. Sekin on sinulle jo liian tekninen peli.
- Anonyymi
Tyhmyydestä sakotetaan. En lähtisi huutokauppaan päätyneellä autolla liikenteeseen ilman huolellista tarkastusta. Jokin ohjauksen osa voi irrota, vanha hauras bensa- tai jarruletku haljeta tms.
- Anonyymi
Siis eikö 100 000 ajettu Toyota nyt sitten olekaan uuden veroinen?
- Anonyymi
Toyotan piti olla ikuinen! Mitä tapahtui? No jos ei uusissa pysy edes pyörät kiinni niin mitä ihmeellistä siinä on et Toyota syttyy palamaan.
- Anonyymi
Turvallisuus on aina ollut Toyotassa lisävaruste.
- Anonyymi
Olisi kannattanut ainakin poistaa linnunpesät pois konehuoneesta
- Anonyymi
Myyrät rakastaa Toyotann letkuja ja johtoja!
- Anonyymi
Tojohojo on lapsiturvaton auto.
- Anonyymi
Onko sinulla lapsia, vai oletko pelkkä lapsenmielinen provoilija?
- Anonyymi
Tojotan hybridipalot on kovin yleisiä.
https://www.youtube.com/shorts/c3MxK27GdIE- Anonyymi
Siks Toyotaa myydään niin paljon kun niitä palaa tuhansia kuukausittain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siks Toyotaa myydään niin paljon kun niitä palaa tuhansia kuukausittain.
Olisko linkkiä aiheesta? Siis noista tuhansista kuukaudessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisko linkkiä aiheesta? Siis noista tuhansista kuukaudessa.
On se lakituvassa jo kohta.
https://www.classaction.org/toyota-rav4-car-fire-lawsuits
- Anonyymi
Varsin lapsellista koettaa leipoa tuolla tavoin fantasiauutisia.
Myös palon sammuttamisen suhteen, se palosammutin oli ohi ajavassa poliisiautosa, ei Toyota-kuljettajalla itsellään heti käden ulottuvilla.
Mutta parhammillaan tuolaiselle 750 euron ostokselle voi saada hyvänkin katteen, eli vanhahko auto voi toimia kauankin ilman sen suurempi murheita.
Ei myöskään ole tarvetta kuluttajansuojan puoleen kääntymiselle, oikestoimista puhumattakaan.
Avauksen linkistä:
"Auto oli ostettu reilua vuorokautta aikaisemmin Huutokaupat.comista, jonne se oli tullut Lohjan Kamuxista. Autiosuo oli maksanut vuosimallin 2006 Toyota Corolla Versosta 750 euroa ja ehtinyt ajaa sillä noin sata kilometriä ennen kohtalokasta hetkeä."
"Huutokaupat.comin asiakaspalvelupäällikkö Pirjo Pykäläinen toteaa, että tilanne on harmillinen ja sitä selvitellään. Ostajalle palautetaan rahat autosta." - Anonyymi
Tojotan ovipahvit syttyy helposti palamaan, kun tulipeltiin on ruostunut reikiä.
- Anonyymi
Kyseessä Tojotan surullisen kuuluisa 4D4 diisseli.
https://www.is.fi/autot/art-2000009309181.html- Anonyymi
Katri pääsi VW:n kyydissä itäkeskukseen.
- Anonyymi
Erikoista jos poliiseilla on mukana nykyisin vaahtosammuttimet.
- Anonyymi
Erikoista olisi jos ei olisi sammutinta.?? Vaahtosammutin on aina ollut pakollinen varuste poliisiautoissa. Yleensä poliisi on se joka ehtii ensimmäisenä VW konsernin autolla Tojotien palopaikalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erikoista olisi jos ei olisi sammutinta.?? Vaahtosammutin on aina ollut pakollinen varuste poliisiautoissa. Yleensä poliisi on se joka ehtii ensimmäisenä VW konsernin autolla Tojotien palopaikalle.
"Erikoista olisi jos ei olisi sammutinta.?? Vaahtosammutin on aina ollut pakollinen varuste poliisiautoissa. "
Onhan niissä sammuttimet, sehän on selvä, mutta sitä en tiennyt että vaahtosammutin on nimenomaisesti AINA ollut pakollinen varuste poliisiautoissa.
Olen ollut siinä uskossa että niistä löytyy jauhesammuttimet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Erikoista olisi jos ei olisi sammutinta.?? Vaahtosammutin on aina ollut pakollinen varuste poliisiautoissa. "
Onhan niissä sammuttimet, sehän on selvä, mutta sitä en tiennyt että vaahtosammutin on nimenomaisesti AINA ollut pakollinen varuste poliisiautoissa.
Olen ollut siinä uskossa että niistä löytyy jauhesammuttimet.Poliisiautoissa riittää kait vaahtosammutin. Palolaitoksen ajoneuvoissa pitää olla jauhesammutin jolla voi alkusammuttaa hybridi ja sähköautojen palot siksi aikaa kun ne kuljetetaan uima-altaaseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poliisiautoissa riittää kait vaahtosammutin. Palolaitoksen ajoneuvoissa pitää olla jauhesammutin jolla voi alkusammuttaa hybridi ja sähköautojen palot siksi aikaa kun ne kuljetetaan uima-altaaseen.
Juttelet ihan mutua ja puutaheinää.
Eiköhän nyt sovita että niissä poliisiautoissa on oikeasti jauhesammuttimet ja sillä hyvä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juttelet ihan mutua ja puutaheinää.
Eiköhän nyt sovita että niissä poliisiautoissa on oikeasti jauhesammuttimet ja sillä hyvä."..Katri nousi autosta ja käveli tien toiselle puolelle. Poliisipartio ehti juuri samaan aikaan tulla risteykseen.
– Poliisit alkoivat ottaa vaahtosammutinta autosta. He eivät kerinneet ottamaan sammutinta, kun auto jo syttyi palamaan..."
(Lähde: IS)
IS kirjoittelee ihan mutua puutaheinää. Jatka aiheesta väittelyä toimittajan kanssa.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"..Katri nousi autosta ja käveli tien toiselle puolelle. Poliisipartio ehti juuri samaan aikaan tulla risteykseen.
– Poliisit alkoivat ottaa vaahtosammutinta autosta. He eivät kerinneet ottamaan sammutinta, kun auto jo syttyi palamaan..."
(Lähde: IS)
IS kirjoittelee ihan mutua puutaheinää. Jatka aiheesta väittelyä toimittajan kanssa..Voihan se olla että se et ollut sinä, vaan joku muu joka sanoi näin:
"Vaahtosammutin on aina ollut pakollinen varuste poliisiautoissa. "
Täytyy olla meinaan aika helkkarin hyvä tieto asiasta, tai sitten vetelee ihan mutua ja fiiliksellä.
Sitä tuossa tarkoitin.
Ilta-sanomien toimittajakin on todennäköisesti joku 22v Mirmeli joka ei tiedä asiasta mitään.
- Anonyymi
Toyotaa ei saa ajaa ilman sammutintam, koska öljysyät palaa niin helposti.
- Anonyymi
Tuossa kävi hyvä tuuri. Pääsi Tojotasta eroon nopeasti, eikä joutunut pitkään kärsimään huonoista perusominaisuuksista.
- Anonyymi
Tojouskovaisille pääasia on, että tojota pysyy myyntitilastojen kärjessä. Ei haittaa vaikka niitä jokunen syttyy silloin tällöin tuleen.
- Anonyymi
Toyotan mollaajat käyttävät kaikkia mahdollisia konsteja mustatakseen yötä päivää Toyotaa, koska Trafin ensirekisteröintitilasto ahdistaa vieläkin niin paljon. Ottakaa VAG-miehet nyt kunnolliset ryypyt, niin olo tulee siedettävämmäksi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan mollaajat käyttävät kaikkia mahdollisia konsteja mustatakseen yötä päivää Toyotaa, koska Trafin ensirekisteröintitilasto ahdistaa vieläkin niin paljon. Ottakaa VAG-miehet nyt kunnolliset ryypyt, niin olo tulee siedettävämmäksi!
TOJO-uskovaisille tärkeää vain se että oma auto on myyntitilaston kärjessä. Lopettakaa se ryyppäminen ja 24h/7 suolipalstalla roikkuminen ja hankkikaa tojoterot elämä. !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TOJO-uskovaisille tärkeää vain se että oma auto on myyntitilaston kärjessä. Lopettakaa se ryyppäminen ja 24h/7 suolipalstalla roikkuminen ja hankkikaa tojoterot elämä. !
" TOJO-uskovaisille tärkeää vain se että oma auto on myyntitilaston kärjessä. Lopettakaa se ryyppäminen ja 24h/7 suolipalstalla roikkuminen ja hankkikaa tojoterot elämä. ! "
***********
Taidat olla nyt kovasti kiihdyksissä, koska puhut noin sekavia. Minä en todellakaan ole TOJO-uskovainen, vaan olen ihan perinteinen kirkko-uskovainen. Hybridi-Toyota ei ole minulle elämää suurempi asia, mutta varmatoiminen auto kylläkin on. Koska Toyota nyt on varmatoimisin auto markkinoilla, niin tietysti ajelen sellaisella, koska pystyin ostamaan sen käteisellä. Saksalaisiin "laatuautoihin" en enää milloinkaan kajoa, sillä olen taistellut niiden kanssa 20 vuotta elämästäni. Siksi pysyn jatkossakin Toyotassa.
PS. Pojallani on saksalainen auto, jonka PowerShift-vaihteisto posahti. 150000 km ajon jälkeen vaihteisto oli täynnä rautajauhoa. Vaihtotyö maksoi 5000 €, että se siitä saksalaisesta laadusta.
VAG-konsernin käyttämät DSG-vaihteistot ovat vielä pahempia p*skoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" TOJO-uskovaisille tärkeää vain se että oma auto on myyntitilaston kärjessä. Lopettakaa se ryyppäminen ja 24h/7 suolipalstalla roikkuminen ja hankkikaa tojoterot elämä. ! "
***********
Taidat olla nyt kovasti kiihdyksissä, koska puhut noin sekavia. Minä en todellakaan ole TOJO-uskovainen, vaan olen ihan perinteinen kirkko-uskovainen. Hybridi-Toyota ei ole minulle elämää suurempi asia, mutta varmatoiminen auto kylläkin on. Koska Toyota nyt on varmatoimisin auto markkinoilla, niin tietysti ajelen sellaisella, koska pystyin ostamaan sen käteisellä. Saksalaisiin "laatuautoihin" en enää milloinkaan kajoa, sillä olen taistellut niiden kanssa 20 vuotta elämästäni. Siksi pysyn jatkossakin Toyotassa.
PS. Pojallani on saksalainen auto, jonka PowerShift-vaihteisto posahti. 150000 km ajon jälkeen vaihteisto oli täynnä rautajauhoa. Vaihtotyö maksoi 5000 €, että se siitä saksalaisesta laadusta.
VAG-konsernin käyttämät DSG-vaihteistot ovat vielä pahempia p*skoja.Tojota hybridit ne vasta ovat täysiä pa¤#%skoja. Moottori ulvooo täysillä kierroksilla maantienopeuksissa. Kulutus kaikkea muuta kuin mitä on luvattu !!
Työsuhdeautona DSG-laatikolla varustettu diesseli volkkari. Ajettu yli 300 000km. Eikä mitään vikoja. Taidat itse olla kovin kiihdyksissä koska puhut nin sekavia VW autoista. Hanki tojo-ukko elämä ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojota hybridit ne vasta ovat täysiä pa¤#%skoja. Moottori ulvooo täysillä kierroksilla maantienopeuksissa. Kulutus kaikkea muuta kuin mitä on luvattu !!
Työsuhdeautona DSG-laatikolla varustettu diesseli volkkari. Ajettu yli 300 000km. Eikä mitään vikoja. Taidat itse olla kovin kiihdyksissä koska puhut nin sekavia VW autoista. Hanki tojo-ukko elämä !" Työsuhdeautona DSG-laatikolla varustettu diesseli volkkari. Ajettu yli 300 000km. Eikä mitään vikoja. Taidat itse olla kovin kiihdyksissä koska puhut nin sekavia VW autoista. Hanki tojo-ukko elämä ! "
*********
Ihan turhaan sinä nyt kiihdyit ja aloit väittämään DSG-vaihteistoa kestäväksi. Kaikki autojen kanssa tekemisissä olevat ihmiset tietävät sen, että Fordin käyttämä PowerShift ja VAG-autoissa käytetty DSG vaihteisto ovat molemmat täyttä kuraa. Reilu 100000 km ajettuina vaihdelaatikot on täynnä rautajauhoa, eikä niitä enää öljynvaihdolla eikä sahanpurua vaihdelaatikkoon lisäämällä (perinteinen konsti vaihdelaatikon äänen pienentämiseksi) saada toimintakuntoon. Tehdaskorjattu 5000 € maksava vaihdelaatikko on pakko hankkia, tai muuten auto pitää romuttaa. Ei kannata kiihtyä siitä, jos vanha Toyota-papparainen kertoo sinulle totuuden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" TOJO-uskovaisille tärkeää vain se että oma auto on myyntitilaston kärjessä. Lopettakaa se ryyppäminen ja 24h/7 suolipalstalla roikkuminen ja hankkikaa tojoterot elämä. ! "
***********
Taidat olla nyt kovasti kiihdyksissä, koska puhut noin sekavia. Minä en todellakaan ole TOJO-uskovainen, vaan olen ihan perinteinen kirkko-uskovainen. Hybridi-Toyota ei ole minulle elämää suurempi asia, mutta varmatoiminen auto kylläkin on. Koska Toyota nyt on varmatoimisin auto markkinoilla, niin tietysti ajelen sellaisella, koska pystyin ostamaan sen käteisellä. Saksalaisiin "laatuautoihin" en enää milloinkaan kajoa, sillä olen taistellut niiden kanssa 20 vuotta elämästäni. Siksi pysyn jatkossakin Toyotassa.
PS. Pojallani on saksalainen auto, jonka PowerShift-vaihteisto posahti. 150000 km ajon jälkeen vaihteisto oli täynnä rautajauhoa. Vaihtotyö maksoi 5000 €, että se siitä saksalaisesta laadusta.
VAG-konsernin käyttämät DSG-vaihteistot ovat vielä pahempia p*skoja.Nyt dsg-vaihteisilla skodilla ja folkkareilla taksissa 13 vuotta, eikä yhtään laatikkovauriota.
Muutama kaksoismassavauhtipyörä, takuuseen, mutta kaikki vaihdelaatikot ehjiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt dsg-vaihteisilla skodilla ja folkkareilla taksissa 13 vuotta, eikä yhtään laatikkovauriota.
Muutama kaksoismassavauhtipyörä, takuuseen, mutta kaikki vaihdelaatikot ehjiä.Jatkan vielä, viimeisimmällä octavialla nyt 322 tuhatta.
Laatikon öljyt vaihdettu säännöt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Työsuhdeautona DSG-laatikolla varustettu diesseli volkkari. Ajettu yli 300 000km. Eikä mitään vikoja. Taidat itse olla kovin kiihdyksissä koska puhut nin sekavia VW autoista. Hanki tojo-ukko elämä ! "
*********
Ihan turhaan sinä nyt kiihdyit ja aloit väittämään DSG-vaihteistoa kestäväksi. Kaikki autojen kanssa tekemisissä olevat ihmiset tietävät sen, että Fordin käyttämä PowerShift ja VAG-autoissa käytetty DSG vaihteisto ovat molemmat täyttä kuraa. Reilu 100000 km ajettuina vaihdelaatikot on täynnä rautajauhoa, eikä niitä enää öljynvaihdolla eikä sahanpurua vaihdelaatikkoon lisäämällä (perinteinen konsti vaihdelaatikon äänen pienentämiseksi) saada toimintakuntoon. Tehdaskorjattu 5000 € maksava vaihdelaatikko on pakko hankkia, tai muuten auto pitää romuttaa. Ei kannata kiihtyä siitä, jos vanha Toyota-papparainen kertoo sinulle totuuden.Tojo-papparainen näyttää kiihtyvän nopeammin kuin cvt kuminauha-hybridisi.
Kun se Tojotakuran akku kun loppuu niin sen jälkeen monen tonnin akun vaihto tiedossa jos aiot pitää bensan kulutuksen kurissa. Ja moottori on tiensä päässä kun se on tarpeeksi kauan huutanut virtaa akuille. Ei ole halpaa eikä turvallista Tojotan omistaminen.
https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000007569882.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojo-papparainen näyttää kiihtyvän nopeammin kuin cvt kuminauha-hybridisi.
Kun se Tojotakuran akku kun loppuu niin sen jälkeen monen tonnin akun vaihto tiedossa jos aiot pitää bensan kulutuksen kurissa. Ja moottori on tiensä päässä kun se on tarpeeksi kauan huutanut virtaa akuille. Ei ole halpaa eikä turvallista Tojotan omistaminen.
https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000007569882.htmlKommentti taisi tulla suoraan Viinamäeltä?
- Anonyymi
Perseaukiset ovat sabotoineet toitsun, ennen piiritarkastajan tuloa!?!?☠️☠️
- Anonyymi
Siinä meni kaunis auto :sad:
- Anonyymi
Pysykää hyvät ihmiset kaukana tojotista !
- Anonyymi
Lapsiperheiden kannattaa pysyä kaukana palovaarallisista tojotista.
- Anonyymi
Siitä huolimatta YLIVOIMAISESTI PARAS automalli ikäluokassaan kun ottaa ajetut kilometrit huomioon!
https://moottori.fi/liikenne/jutut/traficom-katsastus-porsche-911-on-jalleen-paras-15-vuotias-automalli/- Anonyymi
Corolla Verso taitaa olla tuon ikäistä automalleista kaikista kestävin? Yllättää, että saman luokan Mazda 5 on taas heikoimmasta päästä.
- Anonyymi
Tojotissa on automaattinen liikenteestä poisto ja tuhkaus toiminto.
- Anonyymi
Miksei mun verso ole syttynyt.Pääsis eroon kun on jo 400tkm mittarissa.
- Anonyymi
Osta käytetty tojota jos haluut siitä nopeasti eroon.
- Anonyymi
Lapsiperheen ei kannata ostaa Corollaa jos aikoo selvitä hengissä mummolaan.
- Anonyymi
Corolal myynisä 2024 mallii en tarvitse muovi haisee outoa äänejä pitääs
- Anonyymi
Kyllä tojota näköjään voi syttyä palamaan vaikka joku toisin väittää tällä palstalla.
- Anonyymi
Ota-toy niin ei syty. Toy-ota syttyy.
- Anonyymi
Uusi vai romu? Verson valmistus loppui 2009.
- Anonyymi
Ei ollu uusi mutta ei sen vanhankaan pidä syttyä tuleen. Turkissa valmistetut kebab-puikot ovat kovin syttymisherkkiä.
https://www.youtube.com/watch?v=Tgf6XKb-UeE - Anonyymi
Itellä on Vw golf vm. 2005 eikä ole kertaakaan syttyny palamaan.
- Anonyymi
Ei auton kuulu syttyä palamaan vaikka se olisi käytetty romu.
- Anonyymi
Toijotat on vaarallisia autoja lapsiperheille.
- Anonyymi
Trafin tuleva ensirekisteröintitilasto on saanut trollit taas täyteen paniikkiin. Tämä on ihan normaalia VAG-hemmojen hermoilua.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346