Tervehdys!
Etsin väitöskirjatutkimukseen haastateltavaksi viimeisen n. puolen vuoden aikana pääkaupunkiseudulla (Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen) ristiäis- tai nimiäisjuhlat järjestäneitä tai sellaisiin osallistuneita ihmisiä.
Tutkimus käsittelee sekä lapsen syntymään liittyvän juhlimisperinteen muutosta että juhlassa koettuja tunteita, kokemuksia ja merkityksiä. Haastattelu kestää n. 45-90 min eikä siihen tarvitse valmistautua etukäteen. Tutkimusraportissa haastateltavat anonymisoidaan ja kaikkia tietoja käsitellään tietosuojan ja tutkijan eettisten ohjeiden edellyttämällä tavalla.
Linkistä https://kastejanimiaistutkimus.blogspot.com/2022/09/osallistu-tutkimukseen-koskien.html löytyy lisätietoja itse tutkimuksesta ja siellä on myös linkki kalenteriin, josta voi varata haastatteluajan tai sitten voi olla ihan suoraan myös minuun yhteydessä: [email protected]. Lisätietoja voi kysyä niin ikään sähköpostitse.
Jos siis haluat vielä palata omasi tai läheisesi lapsen syntymän äärellä tapahtuneisiin juhliin, ota ihmeessä yhteyttä! Haastattelen mielelläni myös muita juhlaan osallistuneita: kaikkia vanhempia, isovanhempia, kummeja ja muita vieraita, joten kutsua voi jakaa myös eteenpäin. Tähän mennessä haastateltujen palaute haastattelukokemuksesta on ollut myönteinen. Mahdollisuus palata vielä hetkeksi juhlan tunnelmiin voi olla mukava tilaisuus pohtia sen merkityksiä tutkijan kanssa.
Tutkimuksen avulla voimme olla luomassa suurempaa kuvaa ja ymmärrystä siitä, miten perinteet muovautuvat ja muotoutuvat uudella tavalla sekä haastaa pohtimaan, mitä merkitystä meille ihmisille ylipäätään on sillä, jos haluamme järjestää juhlat lapsen syntymän äärellä. Siispä tervetuloa mukaan antamaan oma äänesi tutkimukselle!
Tule mukaan ristiäisiä ja nimiäisiä koskevaan tutkimukseen!
Anonyymi-ap
1
459
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882