Tykkäätkö suklaasta?

Anonyymi-ap

Mikä on suosikkisi? Minä tykkään eniten Pandan konvehteista, ostin jouluksi kolmen pakkauksen ja riittää noin 3 kuukaudeksi. Ei liian makeita.

44

613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo Panda oli jonkun suklaatestin voittaja, mutta en osta itse mitään suklaata. Voin ottaa yhden konvehdin, jos tarjotaan.

      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        😋 ­­N­­y­m­f­­­o­­­m­­a­­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17693248h

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Marabou :-*

      Gubbe 73

    • Anonyymi

      Tykkään suklaasta. Ostan 250 gramman levyn mitä milloinkin haluan. Syön saman päivän aikana. Sitten en kaipaa suklaata enkä muutakaan makeaa kuukausiin. Ehkä se makeanhimo hoituu hedelmillä ja marjoilla silloin.

    • Anonyymi

      Näin pakkasella sulatan suklaalevyä maitoon mikrossa ja saan ihanaa kuumaa kaakaojuomaa.
      ☕️

      • Anonyymi

        Wautsi, hyvä ohje, pitääkin kokeilla kun seuraavan kerran saa suklaata!


    • Anonyymi

      Tää tulee nyt tänne vanhusten palstalle. Wienernougat on aina ollut älyttömän hyvää. Ja onneksi on laktoositonta. Ainoa laktoositon suklaarasia. Ihmiset antavat usein suklaata lahjaksi ajattelematta, että jotkut eivät voi sitä syödä kun suklaassa on maitojauhetta. Dementoitunut äitini, joka hänkin on vasta päälle 70, sai kotihoidon kautta vanhuksille lahjoitettuja joululahjoja jo ennen joulua, mm.suklaata. Noh, ei hänkään niitä voinut syödä, kun hänelläkin on laktoosi-intoleranssi. Menivät sitten minun naapurin lapsille. Olipa hyvä, ettei äiti ehtinyt jouluksi rasioita avata, joulu olisi nimittäin sitten mennyt vatsa kuralla hänellä. Laktoosi-intoleranssi selvisi vasta vanhalla iällä hiljattain, eikä hän vieläkään oikein ymmärrä, mitä hän voi ja ei voi syödä.

    • Anonyymi

      Lähes kaikki suklaa maistuisi vaikka joka päivä, mutta silti syön harvoin
      makeaa. Tummemmat suklaat ovat suosikkejani, mutta en osaa
      nimetä niitä, ostan mistä sattuu ja mitä sattuu.
      Suklaa on ainoa "karkki" mihin tunnen vetoa. Lakritsat ynnä muut
      eivät ole koskaan houkutelleet.
      Myös suklaakakuista tykkään. En ole kuitenkaan niitäkään syönyt
      piiiitkiiiin aikoihin. Vesi herahti kyllä kielelle ajatuksesta.

      • Anonyymi

        Lakritsa nostaa sitäpaitsi verenpainetta. Ei ole mikään keksitty tai liioiteltu juttu. Eikä nosta ihan vähänkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lakritsa nostaa sitäpaitsi verenpainetta. Ei ole mikään keksitty tai liioiteltu juttu. Eikä nosta ihan vähänkään.

        Lakritsassa ja salmiakissa on suolaa. Se nostaa verenpainetta.
        Minä tykkään suklaajäätelöstä, suklaamuffinseista ja suklaakääretortusta :)


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lakritsa nostaa sitäpaitsi verenpainetta. Ei ole mikään keksitty tai liioiteltu juttu. Eikä nosta ihan vähänkään.

        Kylä ja minulla lisää painetta useaksi viikoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lakritsa nostaa sitäpaitsi verenpainetta. Ei ole mikään keksitty tai liioiteltu juttu. Eikä nosta ihan vähänkään.

        Lakritsassa on suolaa. Siksi se nostaa verenapainetta.


    • Joo, tykkään suklaasta.
      Kaikki suklaa kelpaa minulle liiankin hyvin vaikka ei pitäisi.
      Ei säily minulla suklaa kotona montaa päivää vaikka sitä olisi kuinka paljon.
      Siksi yritän kaupassa kulkeakin kiertäen suklaahyllyt kaukaa tai ummistaen silmät niitten kohdalla.

    • Anonyymi

      Olen löytänyt suklaisen tuotteen, jota voin hyvällä omallatunnolla syödä
      yhden päivässä, koska siitä saa on noin 1/4 päivän proteiinitarpeesta
      eikä siinä ole lisättyä sokeria eikä paljon rasvaa. Se maistuu jälkkärinä tai
      välipalana.
      Se on suklaanmakuinen proteiinirahka
      https://www.valio.fi/tuotteet/valio-profeel-proteiinimousse-suklaa/

      • Anonyymi

        Joskus voisi tuollaista syödä.


      • Anonyymi

        Tää suklaamussee on hyvää eikä epäterveellistä.


    • Kyllä kiitos, tykkään! Ketjussa mainittu Wiener nougat on ikisuosikkini, onhan siinä mantelia, johon olen kaikissa muodoissa mielistynyt, manteleissa on ihanan maun ja purutuntuman lisäksi hyvänlaatuista rasvaa, antioksidantteja ja magnesiumia. Wiener nougat on myös vegaaninen tuote. Rasia on säilyttänyt hienostuneen ulkonäkönsä, ja suklaapalat ovat yksittäinpakattuja hopeakääreisiin, hygieenistä siis.

      Pandan juhlapöydän konvehdit ovat kai ennenkin voittaneet suosikkiäänestyksissä, ja eikös Ruotsin prinsessa Viktorian häihin valmistettu Pandan ja Cloettan yhteistyössä hääkonvehteja? Panda valmistaa tietääkseni vieläkin tuotteita Vaajakoskella, mutta on osa norjalaista konsernia.

      Tumma appelsiinisuklaa on mieleeni, sitä on myynnissä moneltakin valmistajalta. Fazerilla on Appelsiini Crisp, crispit kivjoja mantelisia ja pähkinäisiä murusia. Kakuissakin suklaa ja appelsiini ovat kiva yhdistelmä, tosin kuuluisa Sacher sisältää aprikoosihilloa. Fazer lienee osa Cloettaa, mahtaako edes porvoolainen Brunberg olla suomalainen yhtiö. Anopille piti aina viedä tuliaisiksi Brunbergin pehmeitä Alku-karkkeja, kermatoffeita.

      • Anonyymi

        Taitaa se Brunberg olla suomalainen firma. Ainakin ne nee.erinsuukot on hyviä. nii makeita ja pehmeitä. mutta saako niitä enää sanoa siksi mitä ne ennen olivat nimeltään?


      • Pandan tehtaanmyymälä Vaajakoskella on oikein suklaanhimoisen aarreaitta.
        Tyttäreni siellä päin ajellessaan tuo aina autonperällisen suklaata vanhalle äidilleen.

        Niillä on halvalla isoissa muovipusseissa kerättynä monenlaista suklaata, joissa alkaa parasta ennen päivämäärä lähestymään puolen vuoden päästä tai silleen.
        Muutenkin kaikenlaista suurpakkauksissa, jotka ovat paljon halvempia kuin kaupoissa pikkupakkauksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa se Brunberg olla suomalainen firma. Ainakin ne nee.erinsuukot on hyviä. nii makeita ja pehmeitä. mutta saako niitä enää sanoa siksi mitä ne ennen olivat nimeltään?

        Ei saa enää käyttää n-sanaa
        Nykyisin ne ovat vain "suukkoja", jostain näin luin!


    • Anonyymi

      Minulle iski suklaanhimo joulukuun alkupuolella. Yöpöydälläni oli suklaalevy josta mursin paloja ennen nukkumaanmenoa ja yöllä kun heräsin.
      Suklaa oli vähäsokerista 70 -90 % kaakaota.
      Olen sellainen tuurinautiskelija. Suklaan himo iskee ja menee ohi.

      Korppis

      • Anonyymi

        Taidat sitä suklaata mussuttaa joka yö, miksi muuten pitäisit levyä yöpöydällä? Huono tapa syödä yöllä mitään , hampaat reikiintyy mutta ne taitaakin olla vesilasissa.


    • Anonyymi

      Budapest suklaarasian konvehtit söin joulupyhien aikana.

    • Anonyymi

      en erityisemmin pidä minkäänlaisesta suklaasta, tosin joulunaikaan konvehdit
      ihan ok.
      jotenkin se suklaa sellaista ruskeaa mönjää , mikä sitten suuhun sulaa , ööh .

      • Se kuuluukin sulattaa suussa oikein nautiskellen, eikä syödä rouskuttaa kuin leipää.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Se kuuluukin sulattaa suussa oikein nautiskellen, eikä syödä rouskuttaa kuin leipää.

        miten suklaata voi syödä , niinkuin leipää ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten suklaata voi syödä , niinkuin leipää ??

        Miten sinä syöt leipää?
        Annatko sen ensin sulaa suussa?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Se kuuluukin sulattaa suussa oikein nautiskellen, eikä syödä rouskuttaa kuin leipää.

        JOkainen saa syödä suklaansa just niinkuin haluaa. EI ole olemassa mitään sääntöä, miten "kuuluu" syödä. Kai jo tässä iässä pitäisi tämäkin tietää!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JOkainen saa syödä suklaansa just niinkuin haluaa. EI ole olemassa mitään sääntöä, miten "kuuluu" syödä. Kai jo tässä iässä pitäisi tämäkin tietää!!

        Vastahan sinä olet 35v.


    • Anonyymi

      Älä syö suklaata , banaania , perunaa liikaa, munuaiset voi pettää nopeasti. Ja peruutusvaihdettta ei oo enää meidän iässä.

      • Anonyymi

        Suklaa on syötävä nopeasti pois. Ei konvehtirasiaa kannata avonaisena pitää.
        Jouluna syödään ja sitten ollaan vuosi ilman.
        Vihreät kuulat toinen joulunilo. Kuka niitä vuoden varrella edes haluaisi!


      • Liika suolan ja proteiinin syöminen niitä munuaisia rasittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suklaa on syötävä nopeasti pois. Ei konvehtirasiaa kannata avonaisena pitää.
        Jouluna syödään ja sitten ollaan vuosi ilman.
        Vihreät kuulat toinen joulunilo. Kuka niitä vuoden varrella edes haluaisi!

        suklaat voi hyvinkin odottaa vuoden verran, ei heilauta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suklaa on syötävä nopeasti pois. Ei konvehtirasiaa kannata avonaisena pitää.
        Jouluna syödään ja sitten ollaan vuosi ilman.
        Vihreät kuulat toinen joulunilo. Kuka niitä vuoden varrella edes haluaisi!

        Vihreitä kuulia vielä parempi rasia on vastaavien, eri makuisten kuulien Finlandia-rasia. Avasin äsken, nyt syön niitä.


    • Anonyymi

      Pandan suklaarasia on paras.
      Myös Julia-konvehdit (syön juuri...)
      Budapest-konvehdit myös.

    • Anonyymi

      Voi tykkään, ja syön joka päivä suklaata. Nyt joulun aikaan Fazerin Klassikkorasia on ehdoton suosikki. Arkena tykkää syödä pähkinäsuklaata tai Tuplaa

    • Anonyymi

      No mie oon aina tykännyt värillisistä :-*


      Vanha Skönö

    • Anonyymi

      Mie tykkään valkosuklaasta ku on niin makkeeta, ettei tartte alvariinsa imeksii. Sokeriarvot kovilla.

    • Anonyymi

      Laatikossani on aina J.D.Crossin tummaa, 85%:sta suklaata.
      Vahvan makuista ja hieman kirpakkaa kuten suklaan kuuluukin.
      Yliarvotettua Fazerin Sinistä en ole edes maistanut vuosikymmeniin.
      Suklaani minimipitoisuuden on oltava 70%!
      Valkosuklaa ei liene edes sulaata.

    • Anonyymi

      Marabou Paradis loota kohta tyhjä :)

      Gubbe 74

    • Anonyymi

      Ihan hävyttömän kauan aikaa sitten kaveri tanssilattialla totesi, että sinusta näkee päältä, että tykkäät suklaasta. Olin ja olen normaalipainoinen, jotta mitä lie meinannut.

      • Anonyymi

        Saattoi olla huumorimiehiä tämä lausuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattoi olla huumorimiehiä tämä lausuja.

        Nii-in, woi olla, Tai sitten tarkoitti, että olin yhtä makean näköinen kuin suklaakin. Hyrinää ...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe