avain hyytyi ?

v o k u s

mitä mieltä olette seuraavasta:

focuksen keskuslukko toimii moitteetta, mutta avaimen "kaukosäätö" lakkasi yhtäkkiä toimimasta eli ei auton lukot tai yleensä mikään ei reagoi mihinkään mitenkään minkään avaimen nappien painallukseen?! Ostin jo uuden paristonkin ja vaihdoin sen paikalleen, mutta edelleenkään ei tapahdu mitään, vaikka miten painelis. Eli onko vika avaimessa? - vai "vastaanottimessa" (autossa) vai jossain muualla? Vai voiko olla, ettei mitään vikaa ole vaan pariston loputtua avain pitää vain käydä jossain, vaikka merkkiliikkeessä, herättämässä henkiin??

15

2061

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisi

      loogisin vaihtoehto...........ihan oikeasti ohjekirjasta apua?

    • countergear

      aina ensin apuja, jos ei sielä löydy kannattaa toki soitella huoltoon ja kysellä neuvoa.
      Pienen pirkka niksikirjaresetin saa toki aikaiseksi irroittamalla akusta hetkeksi piuhan (sen "-" merkkisen).

    • mulla sama ongelma ja korjaantui siten että kaukosäätimen sisällä olevat kostusanturit mitkä koskettavat patteriin ovat melko löysiä taivutin niitä patteria kohti ja taas toimii. taitaa olla tyyppivika kun kaverilla sama juttu.

      • Tepa

        Kaverillasi on karvainen perse.


      • v o k u s

        ehkä se on tuo kosketushäiriö avaimessa. koitan väännellä niitä "jousia". mutta ohjekirjassa ei tällaiseen vikatilanteeseen löydy mitään, ei edes ehdotuksia, kun koko asiaa (vikatilannetta) ei siinä käsitellä. kiitos kommenteista! jos ei jousien vääntelyllä selviä, vien huoltoon.


      • käy näin
        v o k u s kirjoitti:

        ehkä se on tuo kosketushäiriö avaimessa. koitan väännellä niitä "jousia". mutta ohjekirjassa ei tällaiseen vikatilanteeseen löydy mitään, ei edes ehdotuksia, kun koko asiaa (vikatilannetta) ei siinä käsitellä. kiitos kommenteista! jos ei jousien vääntelyllä selviä, vien huoltoon.

        Itselläni kävi mondeossa noin joskus aikanaan. Joissakin kaukoissa pariston vaihtoon on aikaa 15sek. ja paristoa ei saa päästää loppuun, muuten kaukon muisti nollautuu. Ja eikun foordille uudelleenkoodaukseen, maksoi 100e


      • homma
        käy näin kirjoitti:

        Itselläni kävi mondeossa noin joskus aikanaan. Joissakin kaukoissa pariston vaihtoon on aikaa 15sek. ja paristoa ei saa päästää loppuun, muuten kaukon muisti nollautuu. Ja eikun foordille uudelleenkoodaukseen, maksoi 100e

        koodata itse,ohjeet käsikirjassa


      • helppo
        homma kirjoitti:

        koodata itse,ohjeet käsikirjassa

        Avaimen koodaaminen ajonestolle on helppoa, mutta ei ohjekirjasta sitä löydy, kuinka RC-kauko koodataan oville. Ei ainakaan mondeon kirjassa


      • Kallis
        käy näin kirjoitti:

        Itselläni kävi mondeossa noin joskus aikanaan. Joissakin kaukoissa pariston vaihtoon on aikaa 15sek. ja paristoa ei saa päästää loppuun, muuten kaukon muisti nollautuu. Ja eikun foordille uudelleenkoodaukseen, maksoi 100e

        "Ja eikun foordille uudelleenkoodaukseen, maksoi 100e "

        Itse sain palvelun "kaupan päälle" kun ostin pariston heiltä... Toimeenpide kesti n. pari minuttia


    • käy näin

      Insert the ignition key and turn from position II (Ignition) to position 0 (All off) and back four times within three seconds.
      Remove the ignition key. The locking control system is now in "learn mode" for the next 20 seconds and the red warning system LED (By the clock) stays on continuously to indicate this.
      During the 20 seconds press one of the transmitter buttons. The remotes signal and code number is learned by the locking module and is indicated by flashing the warning system LED.
      Wait until learn mode times out (20 seconds) or switch the ignition back to ON.

      • v o k u s

        olet fiksu, kirjoita sama venäjäksi, että kadunmieskin ymmärtää.Voi helvetti, kun joillain on tarve pätemiseen.


      • suomentaa
        v o k u s kirjoitti:

        olet fiksu, kirjoita sama venäjäksi, että kadunmieskin ymmärtää.Voi helvetti, kun joillain on tarve pätemiseen.

        jotain suomi24 tampiota varten kun
        tuo löytyy jostain brittiford sivuilta


      • suomennos

        Niin eli suomennettuna: Avain virtalukkoon, ja käännät avainta 4 kertaa peräkkäin II-asennon (sytytysvirta päällä) ja 0-asennon välillä (0-2-0-2-0-2-0-2-0) ja otat avaimen pois virtalukosta. Tämä edellämainittu pitää tapahtua 3 sekunnin aikana.
        Kun avain on otettu pois virtalukosta, pidät jotakin kaukosäätimen nappia pohjassa hetken, ja odottelet sen jälkeen n. puoli minuuttia. Avaimen pitäisi taas toimia. Tämä siis toimii ainakin mondeoissa, jossa RF-lähetin avaimessa (kuten focuksessa)


    • että

      saa edes joskus asiallisia viestejä täällä. mullakin hyytyi keskuslukituksen kauko, mutta yllä olevilla vinkeillä sain sen taas käyttöön. kiitokset siitä!

      • Homma

        Meillä kans sama juttu avaimen kans. Ohjeiden avulla saatiin se taas toimimaan. Kiitos vinkistä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      895
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      694
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      598
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      38
      588
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      537
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      525
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      465
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe