avain hyytyi ?

v o k u s

mitä mieltä olette seuraavasta:

focuksen keskuslukko toimii moitteetta, mutta avaimen "kaukosäätö" lakkasi yhtäkkiä toimimasta eli ei auton lukot tai yleensä mikään ei reagoi mihinkään mitenkään minkään avaimen nappien painallukseen?! Ostin jo uuden paristonkin ja vaihdoin sen paikalleen, mutta edelleenkään ei tapahdu mitään, vaikka miten painelis. Eli onko vika avaimessa? - vai "vastaanottimessa" (autossa) vai jossain muualla? Vai voiko olla, ettei mitään vikaa ole vaan pariston loputtua avain pitää vain käydä jossain, vaikka merkkiliikkeessä, herättämässä henkiin??

15

2061

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisi

      loogisin vaihtoehto...........ihan oikeasti ohjekirjasta apua?

    • countergear

      aina ensin apuja, jos ei sielä löydy kannattaa toki soitella huoltoon ja kysellä neuvoa.
      Pienen pirkka niksikirjaresetin saa toki aikaiseksi irroittamalla akusta hetkeksi piuhan (sen "-" merkkisen).

    • mulla sama ongelma ja korjaantui siten että kaukosäätimen sisällä olevat kostusanturit mitkä koskettavat patteriin ovat melko löysiä taivutin niitä patteria kohti ja taas toimii. taitaa olla tyyppivika kun kaverilla sama juttu.

      • Tepa

        Kaverillasi on karvainen perse.


      • v o k u s

        ehkä se on tuo kosketushäiriö avaimessa. koitan väännellä niitä "jousia". mutta ohjekirjassa ei tällaiseen vikatilanteeseen löydy mitään, ei edes ehdotuksia, kun koko asiaa (vikatilannetta) ei siinä käsitellä. kiitos kommenteista! jos ei jousien vääntelyllä selviä, vien huoltoon.


      • käy näin
        v o k u s kirjoitti:

        ehkä se on tuo kosketushäiriö avaimessa. koitan väännellä niitä "jousia". mutta ohjekirjassa ei tällaiseen vikatilanteeseen löydy mitään, ei edes ehdotuksia, kun koko asiaa (vikatilannetta) ei siinä käsitellä. kiitos kommenteista! jos ei jousien vääntelyllä selviä, vien huoltoon.

        Itselläni kävi mondeossa noin joskus aikanaan. Joissakin kaukoissa pariston vaihtoon on aikaa 15sek. ja paristoa ei saa päästää loppuun, muuten kaukon muisti nollautuu. Ja eikun foordille uudelleenkoodaukseen, maksoi 100e


      • homma
        käy näin kirjoitti:

        Itselläni kävi mondeossa noin joskus aikanaan. Joissakin kaukoissa pariston vaihtoon on aikaa 15sek. ja paristoa ei saa päästää loppuun, muuten kaukon muisti nollautuu. Ja eikun foordille uudelleenkoodaukseen, maksoi 100e

        koodata itse,ohjeet käsikirjassa


      • helppo
        homma kirjoitti:

        koodata itse,ohjeet käsikirjassa

        Avaimen koodaaminen ajonestolle on helppoa, mutta ei ohjekirjasta sitä löydy, kuinka RC-kauko koodataan oville. Ei ainakaan mondeon kirjassa


      • Kallis
        käy näin kirjoitti:

        Itselläni kävi mondeossa noin joskus aikanaan. Joissakin kaukoissa pariston vaihtoon on aikaa 15sek. ja paristoa ei saa päästää loppuun, muuten kaukon muisti nollautuu. Ja eikun foordille uudelleenkoodaukseen, maksoi 100e

        "Ja eikun foordille uudelleenkoodaukseen, maksoi 100e "

        Itse sain palvelun "kaupan päälle" kun ostin pariston heiltä... Toimeenpide kesti n. pari minuttia


    • käy näin

      Insert the ignition key and turn from position II (Ignition) to position 0 (All off) and back four times within three seconds.
      Remove the ignition key. The locking control system is now in "learn mode" for the next 20 seconds and the red warning system LED (By the clock) stays on continuously to indicate this.
      During the 20 seconds press one of the transmitter buttons. The remotes signal and code number is learned by the locking module and is indicated by flashing the warning system LED.
      Wait until learn mode times out (20 seconds) or switch the ignition back to ON.

      • v o k u s

        olet fiksu, kirjoita sama venäjäksi, että kadunmieskin ymmärtää.Voi helvetti, kun joillain on tarve pätemiseen.


      • suomentaa
        v o k u s kirjoitti:

        olet fiksu, kirjoita sama venäjäksi, että kadunmieskin ymmärtää.Voi helvetti, kun joillain on tarve pätemiseen.

        jotain suomi24 tampiota varten kun
        tuo löytyy jostain brittiford sivuilta


      • suomennos

        Niin eli suomennettuna: Avain virtalukkoon, ja käännät avainta 4 kertaa peräkkäin II-asennon (sytytysvirta päällä) ja 0-asennon välillä (0-2-0-2-0-2-0-2-0) ja otat avaimen pois virtalukosta. Tämä edellämainittu pitää tapahtua 3 sekunnin aikana.
        Kun avain on otettu pois virtalukosta, pidät jotakin kaukosäätimen nappia pohjassa hetken, ja odottelet sen jälkeen n. puoli minuuttia. Avaimen pitäisi taas toimia. Tämä siis toimii ainakin mondeoissa, jossa RF-lähetin avaimessa (kuten focuksessa)


    • että

      saa edes joskus asiallisia viestejä täällä. mullakin hyytyi keskuslukituksen kauko, mutta yllä olevilla vinkeillä sain sen taas käyttöön. kiitokset siitä!

      • Homma

        Meillä kans sama juttu avaimen kans. Ohjeiden avulla saatiin se taas toimimaan. Kiitos vinkistä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe