Ukrainan sota jakaa rajusti mielipiteitä.

Mutta mitä sota tarkoittaakaan yksilötasolla jos ja kun sen joutuu kohtaamaan?

Ammattisotilas taistelee sen puolesta joka maksaa palkan joka voi olla huomattava.
Pakolla rintamalle viedyn rivimiehen ajatukset ovat toiset.
Tulituksen alla mutakuopassa kyyristelevälle sotamiehelle lienee turhaa mennä saarnaamaan uskosta, isänmaasta ja kunnialla kuolemisesta?

Itse olen vannonut sotilasvalan hieman toisessa muodossa mitä se nyt on.
Silloisessa valassani kuitenkin kehotettiin ilmoittamaan viranomaisille jos havaitsen tahoja jotka haluavat kukistaa esivallan.
Olen huomannut että on massoittain ihmisiä jotka näin haluavat tehdä.

Olen reservissä mutta olen luetellut pojilleni mihin heidän tulee varautua ryssän invaasioon NATO- joukkojen rinnalla:
- sotilaspassi ja muonaa 3:ksi päiväksi,
- saappaat, pieksut tai hiihtokengät,
- 2 alusvaatekertaa,
- 2 paria sukkia tai jalkarättejä,
- villapaita ja ulkoiluun sopiva puku ja päähine,
- käsineet, huopa, selkäreppu, pyyheliina ja saippuaa,
- ompeluvälineet pussissa tai rasiassa,
- ruoka- ja juoma-astia,
- lusikka, puukko, kompassi ja kiikari,
- polkupyörä kesällä ja sukset talvella.

Näin varustautuneena joukkomme voivat tyhjissä metsissä katsella kun Venäjän ohjukset kiitävät ylitseen.

Miksi tämän tänne kirjoitin?
Sanotaanko että aikani kuluksi.

22

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

Pidän monista patrioottisista lauluista mutta en Ateenalaisten laulusta. Minusta ne lyriikat on aivan sairaat. Kuin suoraan jostain 30-luvun fasistin runkkufantasiasta.

• Anonyymi

Kiitos mielenkiintoisesta kirjoituksestasi ViktorAtaman.
      Aikani kuluksi kysyn mielipidettäsi muuan DoZentti Bäckmanista.

• Anonyymi

Nuori mies on löytänyt isänsä sotilaspassin, jossa luetellaan mitä on otettava mukaan, kun saa kutsun ylimääräiseen palvelukseen tai käskyn liikekannallepanosta.
      Nämä on myös muistettava ottaa:
      - Ajokortti, ostokortit.
      - Sadetakki
      - MIESTEN polkupyörä välineineen.
      - Suksien lisäksi sauvat.

• Anonyymi

Kun Vikin kaltaisia Putinin puolustajia on vain muutama, niin ei se jako niin rajua ole.

• Anonyymi

LJappeenrannassa jaettu postilootiin käskyä vallata Kannas. Kenen toimesta tuota on tehty ?

Puutteen torvet syyttävät suomalaisia faksisteja, onko niitä oikeasti edes olemassa ?

• Anonyymi

Se kamara, jolle astutte, on heimomme veren ja kärsimysten kyllästämää pyhää maata.

Näin, kannattaa käydä astumassa Pattayalla.

• Anonyymi

Ortodoksit eivät ole mädäntyneet sisältäpäin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ortodoksit eivät ole mädäntyneet sisältäpäin

Ortodoksisessa kirkkokunnassa ei ole naispappeja, ei vihitä miehiä tai naisia keskenään, eikä tulla vihkinään, ainakaan toistaiseksi, kunnes paavi toisin määrää.

Paavin Pattayanvierailut ovat olleet hyvin suosittuja.

• Anonyymi

Venäläisten hienous ei ole vain huhupuhetta, sillä he itse ovat sen meille kertoneet, tykeillä, marraskuussa 1939 Rajajoella, Raatteentiellä ja Taipaleessa hiukan myöhemmin.

• Anonyymi

Itse toivon etteivät Suomen herrat enää löisi päätään Karjalan mäntyyn.
      Taisi lause olla Tuntemattomasta sotilaasta?

• Anonyymi

Lapuan männyt on jo lyöty, nyt on Laihialaiset menossa.

Suomi tarvitsee Karjalan puuta, joka siltä on vääryydellä viety Maskvan natsifasistien toimesta.

• Anonyymi

Ukrainan sodassa on kyse koko demokratian olemassa olosta. Se on perusta kaikelle rauhalle ja oikeudenmukaisuuden. Siihen on voitava luottaa.

Täällähän on sotia sitten roppakaupalla jos siihen ei nyt puututa. Sota voi päättyä vain ja ainoastaan Venäjän tappioon. Muuta mahdollisuutta ei ole. Siinä mennään loppuun asti, kuten NATOSSA on kerrottu.

Sen luulisi jokaisen Venäläisen ymmärtävän myös Suomessa.

• Anonyymi

Ukraina ei liity demokratiaan yhtään sen enempää kuin Venäjä tai USA.

• Anonyymi

Onko Viktor Ataman kunniakasta Ukrainan Atamaanien kasakkasukua vai pelkkä B-mies?

• Anonyymi

Saattaapi hyvinkin olla, ainakin jos juutuuppi päivityksiään tarkastelet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saattaapi hyvinkin olla, ainakin jos juutuuppi päivityksiään tarkastelet.

Siis B-miäs?

• Anonyymi

Nafta ja Metaani

Yhdistettynä 1991 valtion omaisuuden haltuunottoon

eli oligarkkien sota, johon on sotkettu sekä Putin että tietämätön kansa

• Anonyymi

Pentti Linkolan aateperintöä tutkien alkaa uskomaan rintamasotaan siten, että Venäjä hyökkää Kiinaan ja Intiaan, jota se jo suunnitteleekin.

Näissä maissa miesten lisäksi myös naiset taistelevat torrakka kädessä. Nato liittoutuu Venäjän kanssa. Tästä sodasta jää jäljelle vain SuurSuomi. Ja PattayanParatiisi.

😃

• Anonyymi

Littusen tölkki maksaa jo 1 e 7 cent, Sryhmän kilju pikkutölkissä 1e 1c, Paskiksella 22 baateroa.

Syytä on itään lähteä, tiet auki Paratiisiin !

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2460
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2132
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1674
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1583
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      277
      1388
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1369
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe