En ole aiemmin moottoripyörään vaihtanut jarrupaloja niin heräsi muutama kysymys, etujarrupalat olisi tarkoitus vaihtaa ja 4 mäntää molemmin puolin. Jarrunesteet ajattelin vaihtaa samalla koska ilmeisesti joutuu kuitenkin ilmausruuveja avaamaan ja olisi huolto-ohjelmassa tänä vuonna.
1. Mistä tietää onko siinä uutena ollut sintteripalat vai orgaaniset? Vuosimallia 2015 joten voiko jo olettaa että ollut sintteripalat tai näkeekö sen jotenkin vanhoista? Varaosaluetteloissa tarjotaan molempia vaihtoehtoja.
2. Sen verran ymmärsin korjausoppaasta että ABS mallissa männät saa sisään ilmausruuvia avaamalla, meneekö yleensä helposti sisään vai kannattaako hommata joku levitystyökalu mäntien väliin?
3. Valmistaja suosittelee jotain ABS järjestelmän diagnostiikkaa jälkeenpäin, onko tuollainen oikeasti tarpeellista vai onko enemmän joku vastuunvapautus-lause?
4. Ilmaus tietenkin tanko/nestesäiliö suorassa ja aloitan kauimmaisesta satulasta, onko ilmauksessa mitään muuta erityistä huomioitavaa?
Jarrupalojen vaihto
5
282
Vastaukset
- Anonyymi
Ei vastausta!
- Anonyymi
Jarrut on helpot huolta aja korjata, vaikka ei ihan tietäisi, mitä on tekemässä.
Sitä paitsi tekemällä oppii. - Anonyymi
Hanki korjaamokirja. Siihen jarrunesteiden vaihtoon suosittelen hankkimaan ison injektioruikun. Imet sillä jarrunestesäiliön tyhjäksi. Jos sailiössä on mujua pohjalla pyyhi pois nukkamattomalla rätillä. Äläkä tässä välissä paina jarrua. Imaisee muuten ilmaa järjestelmään. Täytä säiliö uudella nesteella ja sitten vain pumppaamaan samalla tavalla kuin ilmatessa.
Jotkin ABS-systeemit tarvitsevat jotain erikoistoimenpiteitä että neste vaihtuu myös ABS-pumpussa. Korjaamokirja on hyvä apuväline.
Nyrkkissääntönä: Rosteri jarrulevyille käyvät sekä sintteripalat että orgaaniset. Sintteripalat kuluttavat jonkin verran enemmän levyjä. Eri valmistajien jarrupaloissa on melkoisia kitkaeroja. Myös jarrutuntumassa on isoja eroja. Molempien osalta EBC:t ovat testaamistani surkeimpia, Ferodot parhaimpia.- Anonyymi
Korjaamokirja kyllä löytyy jo kyseisestä mallista, aloituksen kysymykset mitä jäi vielä auki korjaamokirjan lukemisen jälkeen. Autoista tämä jo tuttua hommaa mutta enemmän mietin mp kohtaista erityistä huomioitavaa. Ruisku löytyy jo autohommista.
EBCn paloja katselin jo Stormilta mutta hyvä tietää jos eivät ole parhaimmasta päästä. Tällä hetkellä oikein loistava jarrutuntuma edessä vanhoilla paloilla, pinta meinaa vain olla lopussa. Rosterilevyt voi ilmeisesti päätellä siitä etteivät ruostu ollenkaan edes seisonnan aikana? Ei niissä koskaan ruostetta ole näkynyt toisin kuin auton levyissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818387
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543562
- 513136
- 502870
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 352288
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043