Selittäkääpä minullekin sukupuolen moninaisuus (?)

Anonyymi-ap

Hei arvon transut ja muunsukupuoliset jne!

Haluaisiko joku ystävällinen selittää minulle vähän näistä sukupuolijutuista? Itse en nimittäin meinaa tajuta niistä yhtään mitään. Lesbot ja homot ja vastaavat ymmärän oikein hyvin, mut transut ja kumppanit ei jotenkin uppoa päähän...

Eli siis, sukupuolen saa ite päättää vai häh? Kun senhän saa tietää ihan vain kurkkaamalla jalkojen väliin. Ei sitä tarttee erikseen miettiä. Ja millä tavalla transut oikein tuntee olevansa vastakkaista sukupuolta? Ai onko niillä esim. naisen keho ja miehen luonne? Siis eihän luonne kerro sukupuolta! STEREOTYPIOIDEN mukaan naiset on semmosii lempeitä ja rauhallisia, kun taas miehet urheita ja vähän tempperamenttisempia, mutta nehän on vaan nimenomaan stereotypioita, ei ne oo totta lukuunottamatta joitakin tapauksia. Että miten tää homma toimii?

Tietysti jotkut saattaa kohdella miehiä ja naisia eri tavoin, onko se sitten niin että transut haluaa itseään kohdeltavan vastakkaisena sukupuolena? Mites transujen palkka ...?

Onko ihminen siis tosiaan sitä mitä kokee olevansa eikä sitä mitä oikeasti on? Jos minä siis nyt kokisin olevani vaikkapa linja-auto, niin olisinko minä linja-auto? Mielestäni en, olisi absurdia vaatia muita pitämään minua linja-autona.

Ne jotka tietää vastauksia vois nyt vastailla. En minä tosiaan mikään transfoobikko ole, en vain ihan ymmärrä näitä juttuja vaikka kuinka yrittäisin. Kiitos jo etukäteen niille jotka viitsivät asiallisesti kertoa.

21

792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noh, se on helppo. Mies/nainen - biologia, homo/hetero - seksologia, sukupuolen moninaisuus - sosiologia

    • Anonyymi

      En osaa selittää, koska olen vain tavallinen mies, joka sattui syntymään tytön kroppaan ja kävi prosessin läpi mahdollisimman nopeasti ja joka ei tunne mitään yhteyttä "transuihin" eikä homoihin eikä lesboihin. Ainoastaan tavallisiin heteromiehiin.

    • Anonyymi

      Transsukupuolisuus ei liity mitenkään stereotypioihin. T. Miesten kanssa makaava, meikkaava homo transmies, joka on surkea urheilussa

    • Anonyymi

      Prosessi vei ajan ja voimat opiskelulta, päädyin siivoojaksi, koska sinne pääsi, vaikka takana oli järkyttävä aukko CV:ssä. Ihan minimipalkkaa saan juridisena, mieheksi nähtynä miehenä, kuten kaikki muutkin. Miehen luonne? En nyt tiedä, olen vaan ihminen. Jos haluat päästä transmiehen/pojan pään sisään kuvittele, että sinulle olisi murrosiässä alkanut kasvaa rinnat ja peniksesi olisi alkanut surkastua ja sinulle oltaisiin kerrottu, että sinulta on löydetty xx-kromosomit ja sinusta on kasvamassa nainen. Ihan yhtä järkyttävää ja vierasta murrosikä oli minullekin. Ja ihan yhtä vaikeaa sinun olisi ollut perustella lääkärille miksi tähän luonnolliseen kehitykseesi pitäisi puuttua ja perustella miksi olet poika, kun vastaukseksi ei olisikaan enää käynyt se, että kun mä vaan oon.

      Mut hei, ymmärrän kyllä sinua. Jos olisin elänyt lapsesta asti munat haaroissa ihmettelisin tätä asiaa ihan samalla tavalla. Tätä on todella vaikea ymmärtää, ellei ole itse asiaa kokenut.

    • Anonyymi

      Tässä vähän pohdintaa ja osviittaa omasta ajatusmaailmastani, olen siis prosessin useita vuosia sitten läpikäynyt (transtaustainen) mies.

      Cisheteronainen (toki tähän luetaan myös t-naiset): Rakastan sitä, kun mieheni katsoo vartaloani ihaillen ja himoiten.

      Maskuliininen lesbo: ??

      Minä: Kun mies tai lesbo ihaili naisen vartaloani se ei tuntunut miltään, tai sitten se ärsytti, nyt taas kun heteronainen tai homo katsoo kroppaani ihaillen se nostaa itsetuntoa ja joskus jopa kiihottaa.

      CHN: Ei minulla ollut kyllä lapsena hirveästi poikia kavereina, ettei tämä ollut mikään issue, mutta toki olin kotileikeissä silloin tällöin äiti, silloin tällöin joku muu.

      ML: Kaikki kaverini olivat poikia enkä todellakaan kertaakaan suostunut olemaan kotileikeissä äiti!

      M: Kaikki kaverini ennen kouluikää olivat poikia ja pakkohan sitä siksi oli se äiti olla. Betana toki annoin tilaa alfoille.

      CHN: En meikkaa miesten takia, vaan toisten naisten.
      ML: En meikkaa, koska ei ole tarvetta miellyttää miehiä.
      M: Ei hyvin mene teilläkään...

      CHN: En itse ole sateenkaari-ihminen, mutta kannatan toki heidän oikeuksiaan.

      ML: Todellakin olen ylpeästi ja liput liehuen, sateenkaaritatskat näkyvällä paikalla sateenkaari-ihminen!

      M: Öööö, no joo... Olen ihminen, jolle on luontevinta tulla kohdatuksi konservatiivisiin miesten vaatteisiin pukeutuvana, tavallisena parrakaana miehenä, joka käy työpäivän jälkeen kaljalla tai vääntämässä rautaa salilla, ja jolle luontevin parisuhdemuoto on miehen ja naisen välinen heterosuhde( muunlaisia suhteita arvostelematta). Että kyllä tässä kai sateenkaari-ihmisiin kuulutaan, mutta aika hissukseen olen asian suhteen...

      CHN: Miksi en ole lesbo? No, koska rakastan miehiä enkä ole koskaan tuntenut vetoa naiseen.

      ML: Olen lesbo, koska ihastukseni ovat aina olleet naisia, ja rakastan seksiä naisen kanssa, enkä voisi kuvitellakaan seksiä tai suhdetta miehen kanssa.

      M: En kiihotu kahden naisen välisestä seksistä. Minun maailmassani seksiin kuuluu aina penis. Ja suhteissa on tietty jännite naisen ja miehen välillä.

      CHN: Muuttaisin kulttuuriin, jossa feminiiniset heteronaiset ajaisivat siilin ja pukeutuisivat maastohousuihin, miehet käyttäisivät kukkamekkoja ja sukkahousuja? Olisi kyllä todella vaikeaa aluksi, mutta kaipa sitä täytyisi sopeutua siihen kulttuuriin, jos kaikki muutkin heteronaiset toimisivat näin ja herättäisin muutoin huomiota ja minut oletettaisiin automaattisesti lesboksi.

      ML: Älkää ahdistelko minua noilla kysymyksillänne!

      M: Vaikeaahan se olisi, mutta jos kaikki maskuliiniset miehet todella käyttäisivät kukkamekkoja ja sukkahousuja, kyllä minäkin niitä siinä kulttuurissa käyttäisin, jotten antaisi itsestäni virheellistä kuvaa ihmisenä, jolta ei saa vertaistukea miehenä elämisen paineisiin.

      CHN: Vähänkö miehet ovat säälittäviä, kun valehtelevat pituutensa treffi-ilmoituksissa, vaikka asia paljastui kuitenkin treffeillä. Miten sellaisen kanssa voisi syntyä syvällinen suhde?

      ML: Miehet ovat juuri tuollaisia!

      M: En nyt tiedä miten se on yhtään säälittävämpää kuin se, että naiset valehtelevat painonsa. Eivätkä ne varmaan etsi mitään syvällistä vaan ihan vaan panoa. Ja miten teidän kanssanne edes pääsee treffeille ilman valheita, jos ei ole alfauros?

      CHN: Laskin juuri, että lapseni matematiikankirjan esimerkeissä käytettiin miestä esimerkkinä 17 kertaa ja naista vain 14! Syrjintää!

      ML: Järkyttävää syrjintää! Tyypillistä!

      M: Kenelle tulee mieleen laskea noita??

    • Anonyymi

      Aloittajalle yksinkertainen selitys: Sukupuolta ei määritä se mitä löytyy haarojen välistä, vaan se mitä löytyy korvien välistä.

      • Anonyymi

        Hyvin sanottu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanottu

        Nykymuodin ja gender-ideologian mukainen selitys toki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykymuodin ja gender-ideologian mukainen selitys toki.

        Kumpi muuten on mielestäsi lapsen oikea isä, siittäjä, joka ei ole kiinnostunut koskaan tapaamaan vai kasvatti-isä, joka on aina paikalla tukemassa?


    • Anonyymi

      Sukupuolen ominaisuus.....
      Nostamalla Tarja Halosen helmoja ja kurkkaamalla sinne selviää ja Pekka Haviston housujen siltöä.....vertaamalla mikä ero ja ominaisuudet.
      PALJON ON PITÄMEET PUHETTA NÄISTÄ OMINAISUUKSISTA, EIKÄ NE TUNNU VAAN TAJUAVAN, ETTÄ JÄLKIKASVUA NIILLÄ TEHDÄÄN.
      SENHÄ TULISI OLLA ITSESTÄÄNKIN SELVÄ ASIA.

      • Anonyymi

        Siinä luki kyllä moninaisuus...

        Tässä puhuttiin nyt sukupuoli-identiteetistä, jonka hahmottamiseen vaaditaan hieman korkeampi äo, joka sinulta löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä luki kyllä moninaisuus...

        Tässä puhuttiin nyt sukupuoli-identiteetistä, jonka hahmottamiseen vaaditaan hieman korkeampi äo, joka sinulta löytyy.

        Kuin sinulta löytyy piti sanomani.


      • Anonyymi

        Se onkin itsestäänselvää.

        Jos sinusta olisi leikattu lapsena tyttö ja sijoitettu tyttöjen lastenkotiin ja olisit käynyt tyttökoulua, olisiko sinulle siis ollut täysin luontevaa elää tyttöjen joukossa tyttönä? Kun sukupuoli-identiteettiä ei ole olemassa ja ihminen elää sen mukaan mitä haaroista löytyy? Sinulle olisi ollut ok käyttää pikkuhousuja ja rintaliivejä ja harrastaa seksiä ilman, että sinulla olisi penis?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se onkin itsestäänselvää.

        Jos sinusta olisi leikattu lapsena tyttö ja sijoitettu tyttöjen lastenkotiin ja olisit käynyt tyttökoulua, olisiko sinulle siis ollut täysin luontevaa elää tyttöjen joukossa tyttönä? Kun sukupuoli-identiteettiä ei ole olemassa ja ihminen elää sen mukaan mitä haaroista löytyy? Sinulle olisi ollut ok käyttää pikkuhousuja ja rintaliivejä ja harrastaa seksiä ilman, että sinulla olisi penis?

        Joskus syntyy vauvoja joilla on molemmat sukupuolielimet joten sellainenkin erilaisuuksia on olemassa, niin että Mistäs juntti sillon sanoo kun luulee että katsomalla housuihin selviää asiat
        Paras kun ei keskustella asiasta edes mistä ei näytä olevan mitään tietoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus syntyy vauvoja joilla on molemmat sukupuolielimet joten sellainenkin erilaisuuksia on olemassa, niin että Mistäs juntti sillon sanoo kun luulee että katsomalla housuihin selviää asiat
        Paras kun ei keskustella asiasta edes mistä ei näytä olevan mitään tietoa

        Tuollainen ilmiö että on molemmat sukupuolielimet (hermafrodiitti), on äärimmäisen harvinaista. Onkohan Suomessa syntynyt yhtään. Mutta sellaisia vauvoja kyllä syntyy että ulkonäön ja jopa ulkoisten sukuelimien mukaan voi näyttää tytöltä, mutta sisäiset sukuelimet onkin pojan (on kivekset vatsaontelossa, mutt ei kohtua eikä munasarjoja).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen ilmiö että on molemmat sukupuolielimet (hermafrodiitti), on äärimmäisen harvinaista. Onkohan Suomessa syntynyt yhtään. Mutta sellaisia vauvoja kyllä syntyy että ulkonäön ja jopa ulkoisten sukuelimien mukaan voi näyttää tytöltä, mutta sisäiset sukuelimet onkin pojan (on kivekset vatsaontelossa, mutt ei kohtua eikä munasarjoja).

        Taisi olla arviolta 1,7 % vuosittain kun syntyy lapsia joiden sukupuolta ei voi ihan selkeästi määrittää, tai selviää jollain tavoin myöhemmin (tai ei ehkä koskaan) eli ei ihan pieni osuus väestöstä.


    • Anonyymi

      Linja-auto ei ole sukupuoli.

      • Anonyymi

        Eli siis jos koet olevasi linja-auto, et ole linja-auto. Mutta se sukupuoli, miten itsesi koet, on hyvin todennäköisesti juuri se, miksi sen koet. :)


    • Anonyymi

      Näistä Trans seksuaalisista näkee jo hyvin pienenä että he ovat trans seksuaalisia

      Pieni poika esim haluaa leikkiä ainoastaan tyttöjen periteisillä leluillan haluaa pukea kauniita tyttöjen vaatteita ylleen.

      Koko kouluajan on vaan tyttöjen kanssa kaveria ei Siis yhtäkään poika kaveria, joten ei auta mikään housuihin kurkkiminen sillä käytös paljastaa että on trans seksuaali.

      Joten kunhan ihmiset yrittäisivät lukea hieman näistä asioista ettei tartte turvautua netti kyselyyn,

      Ja jos aikuiset ihmiset eivät olisi niin tuomitsevia ihmiseen joka ei Ole tehnyt mitään pahaa, ainoastaan syntyi hieman erilaisena

      • Anonyymi

        Suomessa ei ole transseksuaaleja, vaan transsukupuolisia.


      • Anonyymi

        Siinä ei ole mitään sääntöjen vastaista todeta, että vastaavalla tavalla käyttäytyviä henkilöitä löytyy, jotka ovatkin aikuisena sukupuoleensa tyytyväisiä homoja ja lesboja. Valitettavasti, koska muuten translasten hoito olisi yksinkertaisempaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8406
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe