Hei arvon transut ja muunsukupuoliset jne!
Haluaisiko joku ystävällinen selittää minulle vähän näistä sukupuolijutuista? Itse en nimittäin meinaa tajuta niistä yhtään mitään. Lesbot ja homot ja vastaavat ymmärän oikein hyvin, mut transut ja kumppanit ei jotenkin uppoa päähän...
Eli siis, sukupuolen saa ite päättää vai häh? Kun senhän saa tietää ihan vain kurkkaamalla jalkojen väliin. Ei sitä tarttee erikseen miettiä. Ja millä tavalla transut oikein tuntee olevansa vastakkaista sukupuolta? Ai onko niillä esim. naisen keho ja miehen luonne? Siis eihän luonne kerro sukupuolta! STEREOTYPIOIDEN mukaan naiset on semmosii lempeitä ja rauhallisia, kun taas miehet urheita ja vähän tempperamenttisempia, mutta nehän on vaan nimenomaan stereotypioita, ei ne oo totta lukuunottamatta joitakin tapauksia. Että miten tää homma toimii?
Tietysti jotkut saattaa kohdella miehiä ja naisia eri tavoin, onko se sitten niin että transut haluaa itseään kohdeltavan vastakkaisena sukupuolena? Mites transujen palkka ...?
Onko ihminen siis tosiaan sitä mitä kokee olevansa eikä sitä mitä oikeasti on? Jos minä siis nyt kokisin olevani vaikkapa linja-auto, niin olisinko minä linja-auto? Mielestäni en, olisi absurdia vaatia muita pitämään minua linja-autona.
Ne jotka tietää vastauksia vois nyt vastailla. En minä tosiaan mikään transfoobikko ole, en vain ihan ymmärrä näitä juttuja vaikka kuinka yrittäisin. Kiitos jo etukäteen niille jotka viitsivät asiallisesti kertoa.
Selittäkääpä minullekin sukupuolen moninaisuus (?)
47
1500
Vastaukset
Noh, se on helppo. Mies/nainen - biologia, homo/hetero - seksologia, sukupuolen moninaisuus - sosiologia
- Anonyymi
En osaa selittää, koska olen vain tavallinen mies, joka sattui syntymään tytön kroppaan ja kävi prosessin läpi mahdollisimman nopeasti ja joka ei tunne mitään yhteyttä "transuihin" eikä homoihin eikä lesboihin. Ainoastaan tavallisiin heteromiehiin.
- Anonyymi
Ihan niin ovat minullekin kertoneet , joten näistä asioista on eröillä mitä kummallisemmalta mielikuvitukset , miksiköhän niin on .
Ihan kun trans seksuaalinen olisi toiselta planeetalta . Joten jokainen ihminen on arvokas ihan sellaisena kun hän on.
- Anonyymi
Transsukupuolisuus ei liity mitenkään stereotypioihin. T. Miesten kanssa makaava, meikkaava homo transmies, joka on surkea urheilussa
- Anonyymi
Ei muuten makaa miesten kanssa vaan hönen seksualisuutensa pysyy ennallaanbarianteja tietysti onnäissäkin asioissa . Mutta tavallisesti transpersoona on jatkossakin naisen kanssa vaikka haluaakin pukeutuukin välillä naisten vaatteisiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muuten makaa miesten kanssa vaan hönen seksualisuutensa pysyy ennallaanbarianteja tietysti onnäissäkin asioissa . Mutta tavallisesti transpersoona on jatkossakin naisen kanssa vaikka haluaakin pukeutuukin välillä naisten vaatteisiin
Eiköhän tuo kirjoittaja itse tiedä kenen kanssa makaa :D Homo transmies ei - ainakaan todennäköisesti - pukeudu naisten vaatteisiin vaan elää (homo)miehen elämää.
- Anonyymi
Jaa että sellaisen kuvan olet saanut . Sekin eräänlainen selitys sinänsä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan niin , ihmiset eivät vaan ymmärrä näitä asioita koska ennakkoluulot on kovat heillä. Itse hyväksyn erilaisuudet , ja jokaisen ihmisen tasavertaisuuteen ihmisenä. Äminua ei siis pelota homot kuten naapurin mies kovasti aikoinaan sanoi että häntä ei kyllä homo miehet ja transut vikittele . Hän ei ymmärtänyt että miksi olisivat vikitellyt muka häntä koska kauaksi näkyi että hän on hetero sitä pahinta tyyppiä jolla ei ole ymmärrystä asioista.
Joten maailma on kehittynyt monella tavalla vaan jostain on löydyttävä eräille se jota halveksivat , mutta siis miksi, sitä en ymmärrä . Tavallisia ihmisiä he ovat ei mitään kummajaisia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan niin , ihmiset eivät vaan ymmärrä näitä asioita koska ennakkoluulot on kovat heillä. Itse hyväksyn erilaisuudet , ja jokaisen ihmisen tasavertaisuuteen ihmisenä. Äminua ei siis pelota homot kuten naapurin mies kovasti aikoinaan sanoi että häntä ei kyllä homo miehet ja transut vikittele . Hän ei ymmärtänyt että miksi olisivat vikitellyt muka häntä koska kauaksi näkyi että hän on hetero sitä pahinta tyyppiä jolla ei ole ymmärrystä asioista.
Joten maailma on kehittynyt monella tavalla vaan jostain on löydyttävä eräille se jota halveksivat , mutta siis miksi, sitä en ymmärrä . Tavallisia ihmisiä he ovat ei mitään kummajaisiaTämä kyseinen ihminen käy tasaisin väliajoin palstalla julistamassa matalasti koulutetun kieliopillaan hyväksyvänsä kyllä erilaiset ihmiset. Voin kuvitella kuinka rasittava hän olisi arkielämässä selittämässä, kuinka minä en heterona ymmärrä transihmisten ongelmia. Olen käynyt prosessin läpi 20 vuotta sitten enkä todellakaan outtaa itseäni ihmisille, jotka sen jälkeen alkaisivat "hyväksyä" minut ja "erilaisuuteni".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän tuo kirjoittaja itse tiedä kenen kanssa makaa :D Homo transmies ei - ainakaan todennäköisesti - pukeudu naisten vaatteisiin vaan elää (homo)miehen elämää.
Kenelle se on tärkeää tietää toisten makaamiset . Kyllä he hoitelevat omat asiansa ilman ihmisten ennakkoluuloja heistä. Mielestäni ihmisinä ovat ihan vaan tavallisia miten muutkin , enkä itse ainakaan kuvittele heidän seksi elämästään mitään , enkä kyllä muidenkaan ihmisten , joten ihme sinänsä että eräillä on niin kova kiinnostus näistä asioista ,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenelle se on tärkeää tietää toisten makaamiset . Kyllä he hoitelevat omat asiansa ilman ihmisten ennakkoluuloja heistä. Mielestäni ihmisinä ovat ihan vaan tavallisia miten muutkin , enkä itse ainakaan kuvittele heidän seksi elämästään mitään , enkä kyllä muidenkaan ihmisten , joten ihme sinänsä että eräillä on niin kova kiinnostus näistä asioista ,
Kannattaisiko nyt ehkä lopettaa tuon ilosanomasi julistaminen, kun et ollenkaan ymmärrä mihin kommentoit. Transsukupuoliset tietävät kyllä ihan itse kenen kanssa makaavat, jos edes makaavat, ilman, että sinä käyt sitä täällä kommentoimassa ja muistuttamassa, että olemme ihan tavallisia niin kuin se voisi muutoin meiltä unohtua.
- Anonyymi
Prosessi vei ajan ja voimat opiskelulta, päädyin siivoojaksi, koska sinne pääsi, vaikka takana oli järkyttävä aukko CV:ssä. Ihan minimipalkkaa saan juridisena, mieheksi nähtynä miehenä, kuten kaikki muutkin. Miehen luonne? En nyt tiedä, olen vaan ihminen. Jos haluat päästä transmiehen/pojan pään sisään kuvittele, että sinulle olisi murrosiässä alkanut kasvaa rinnat ja peniksesi olisi alkanut surkastua ja sinulle oltaisiin kerrottu, että sinulta on löydetty xx-kromosomit ja sinusta on kasvamassa nainen. Ihan yhtä järkyttävää ja vierasta murrosikä oli minullekin. Ja ihan yhtä vaikeaa sinun olisi ollut perustella lääkärille miksi tähän luonnolliseen kehitykseesi pitäisi puuttua ja perustella miksi olet poika, kun vastaukseksi ei olisikaan enää käynyt se, että kun mä vaan oon.
Mut hei, ymmärrän kyllä sinua. Jos olisin elänyt lapsesta asti munat haaroissa ihmettelisin tätä asiaa ihan samalla tavalla. Tätä on todella vaikea ymmärtää, ellei ole itse asiaa kokenut.- Anonyymi
Ihan niin eräät eivät edes halua ymmärtää vaan ivat nokkimassa ihmisiä jotka kuuluvat vähemmistö ryhmiin . Joten minulle on joka ihminen ainoastaan ihminen huolimatta mikä suuntaus kullakin on, ja jokainen ihminen on arvokas
- Anonyymi
Tässä vähän pohdintaa ja osviittaa omasta ajatusmaailmastani, olen siis prosessin useita vuosia sitten läpikäynyt (transtaustainen) mies.
Cisheteronainen (toki tähän luetaan myös t-naiset): Rakastan sitä, kun mieheni katsoo vartaloani ihaillen ja himoiten.
Maskuliininen lesbo: ??
Minä: Kun mies tai lesbo ihaili naisen vartaloani se ei tuntunut miltään, tai sitten se ärsytti, nyt taas kun heteronainen tai homo katsoo kroppaani ihaillen se nostaa itsetuntoa ja joskus jopa kiihottaa.
CHN: Ei minulla ollut kyllä lapsena hirveästi poikia kavereina, ettei tämä ollut mikään issue, mutta toki olin kotileikeissä silloin tällöin äiti, silloin tällöin joku muu.
ML: Kaikki kaverini olivat poikia enkä todellakaan kertaakaan suostunut olemaan kotileikeissä äiti!
M: Kaikki kaverini ennen kouluikää olivat poikia ja pakkohan sitä siksi oli se äiti olla. Betana toki annoin tilaa alfoille.
CHN: En meikkaa miesten takia, vaan toisten naisten.
ML: En meikkaa, koska ei ole tarvetta miellyttää miehiä.
M: Ei hyvin mene teilläkään...
CHN: En itse ole sateenkaari-ihminen, mutta kannatan toki heidän oikeuksiaan.
ML: Todellakin olen ylpeästi ja liput liehuen, sateenkaaritatskat näkyvällä paikalla sateenkaari-ihminen!
M: Öööö, no joo... Olen ihminen, jolle on luontevinta tulla kohdatuksi konservatiivisiin miesten vaatteisiin pukeutuvana, tavallisena parrakaana miehenä, joka käy työpäivän jälkeen kaljalla tai vääntämässä rautaa salilla, ja jolle luontevin parisuhdemuoto on miehen ja naisen välinen heterosuhde( muunlaisia suhteita arvostelematta). Että kyllä tässä kai sateenkaari-ihmisiin kuulutaan, mutta aika hissukseen olen asian suhteen...
CHN: Miksi en ole lesbo? No, koska rakastan miehiä enkä ole koskaan tuntenut vetoa naiseen.
ML: Olen lesbo, koska ihastukseni ovat aina olleet naisia, ja rakastan seksiä naisen kanssa, enkä voisi kuvitellakaan seksiä tai suhdetta miehen kanssa.
M: En kiihotu kahden naisen välisestä seksistä. Minun maailmassani seksiin kuuluu aina penis. Ja suhteissa on tietty jännite naisen ja miehen välillä.
CHN: Muuttaisin kulttuuriin, jossa feminiiniset heteronaiset ajaisivat siilin ja pukeutuisivat maastohousuihin, miehet käyttäisivät kukkamekkoja ja sukkahousuja? Olisi kyllä todella vaikeaa aluksi, mutta kaipa sitä täytyisi sopeutua siihen kulttuuriin, jos kaikki muutkin heteronaiset toimisivat näin ja herättäisin muutoin huomiota ja minut oletettaisiin automaattisesti lesboksi.
ML: Älkää ahdistelko minua noilla kysymyksillänne!
M: Vaikeaahan se olisi, mutta jos kaikki maskuliiniset miehet todella käyttäisivät kukkamekkoja ja sukkahousuja, kyllä minäkin niitä siinä kulttuurissa käyttäisin, jotten antaisi itsestäni virheellistä kuvaa ihmisenä, jolta ei saa vertaistukea miehenä elämisen paineisiin.
CHN: Vähänkö miehet ovat säälittäviä, kun valehtelevat pituutensa treffi-ilmoituksissa, vaikka asia paljastui kuitenkin treffeillä. Miten sellaisen kanssa voisi syntyä syvällinen suhde?
ML: Miehet ovat juuri tuollaisia!
M: En nyt tiedä miten se on yhtään säälittävämpää kuin se, että naiset valehtelevat painonsa. Eivätkä ne varmaan etsi mitään syvällistä vaan ihan vaan panoa. Ja miten teidän kanssanne edes pääsee treffeille ilman valheita, jos ei ole alfauros?
CHN: Laskin juuri, että lapseni matematiikankirjan esimerkeissä käytettiin miestä esimerkkinä 17 kertaa ja naista vain 14! Syrjintää!
ML: Järkyttävää syrjintää! Tyypillistä!
M: Kenelle tulee mieleen laskea noita?? - Anonyymi
Aloittajalle yksinkertainen selitys: Sukupuolta ei määritä se mitä löytyy haarojen välistä, vaan se mitä löytyy korvien välistä.
- Anonyymi
Hyvin sanottu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin sanottu
Nykymuodin ja gender-ideologian mukainen selitys toki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykymuodin ja gender-ideologian mukainen selitys toki.
Kumpi muuten on mielestäsi lapsen oikea isä, siittäjä, joka ei ole kiinnostunut koskaan tapaamaan vai kasvatti-isä, joka on aina paikalla tukemassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpi muuten on mielestäsi lapsen oikea isä, siittäjä, joka ei ole kiinnostunut koskaan tapaamaan vai kasvatti-isä, joka on aina paikalla tukemassa?
Biologinen isä on aina se oikea isä mutta aitten voi saada äidin uudesta miehestä miehen kuvan kotiinsa joka on korvikkeena omalle isälle. Näissäkin asioissa on syyllistetty erilaisuuksia ja laitettu selvä miehen malli että varmasti tietää ettei höntä lasketa miksikään sellaisena kun hän on vaan ehtojen kautta. Näihän se menee tyhmien on hyvä elää ovat onnellisia . Mutta vaikka miten nyt julistat sitä äitisi miestä niin siittäjä on oikea isäsi . Ja tulee olemaan . Hyvähän se sentään on että joku isää leikkii toisen lapselle .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Biologinen isä on aina se oikea isä mutta aitten voi saada äidin uudesta miehestä miehen kuvan kotiinsa joka on korvikkeena omalle isälle. Näissäkin asioissa on syyllistetty erilaisuuksia ja laitettu selvä miehen malli että varmasti tietää ettei höntä lasketa miksikään sellaisena kun hän on vaan ehtojen kautta. Näihän se menee tyhmien on hyvä elää ovat onnellisia . Mutta vaikka miten nyt julistat sitä äitisi miestä niin siittäjä on oikea isäsi . Ja tulee olemaan . Hyvähän se sentään on että joku isää leikkii toisen lapselle .
Ihmiset ovat vieläkin niin kehittymättömiä että se oma mitä pidetään jonain esimerkkinä miehestä ä ja ne jotka ilkeilevät ovat niitä kaikista tyhmimpiä usein ilman mitään koulutusta edes . Kunhan elävät sellaisena elämänsä läpi , ilkeillen toiselle siitä miksi hän on syntynyt
Jos joku syntyy ilman kättä niin kukaan ei ilkeile kädettömälle ei ole määrännyt millaisena syntyy. Mutta jos joku on transu niin silloin näkyy ympäristön typerimmät olevat äänessä , vaikka hänkään ei ole voinut sille mitään millaisena syntyi.
Joten mistä noita ilkeitä oikein sikiää. Ja miksimheillä on ongelmia toisen skukupuolesta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan totta se äidin uusi mies voi olla parempi kun se oikea joka ei välitä omista tekeleistään vaan juoksee kevytkenkäisten naisten perässä unohtaen oman lapsensa .silti sekin häntäheikki on biologinen isä
- Anonyymi
Sukupuolen ominaisuus.....
Nostamalla Tarja Halosen helmoja ja kurkkaamalla sinne selviää ja Pekka Haviston housujen siltöä.....vertaamalla mikä ero ja ominaisuudet.
PALJON ON PITÄMEET PUHETTA NÄISTÄ OMINAISUUKSISTA, EIKÄ NE TUNNU VAAN TAJUAVAN, ETTÄ JÄLKIKASVUA NIILLÄ TEHDÄÄN.
SENHÄ TULISI OLLA ITSESTÄÄNKIN SELVÄ ASIA.- Anonyymi
Siinä luki kyllä moninaisuus...
Tässä puhuttiin nyt sukupuoli-identiteetistä, jonka hahmottamiseen vaaditaan hieman korkeampi äo, joka sinulta löytyy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä luki kyllä moninaisuus...
Tässä puhuttiin nyt sukupuoli-identiteetistä, jonka hahmottamiseen vaaditaan hieman korkeampi äo, joka sinulta löytyy.Kuin sinulta löytyy piti sanomani.
- Anonyymi
Se onkin itsestäänselvää.
Jos sinusta olisi leikattu lapsena tyttö ja sijoitettu tyttöjen lastenkotiin ja olisit käynyt tyttökoulua, olisiko sinulle siis ollut täysin luontevaa elää tyttöjen joukossa tyttönä? Kun sukupuoli-identiteettiä ei ole olemassa ja ihminen elää sen mukaan mitä haaroista löytyy? Sinulle olisi ollut ok käyttää pikkuhousuja ja rintaliivejä ja harrastaa seksiä ilman, että sinulla olisi penis? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinusta olisi leikattu lapsena tyttö ja sijoitettu tyttöjen lastenkotiin ja olisit käynyt tyttökoulua, olisiko sinulle siis ollut täysin luontevaa elää tyttöjen joukossa tyttönä? Kun sukupuoli-identiteettiä ei ole olemassa ja ihminen elää sen mukaan mitä haaroista löytyy? Sinulle olisi ollut ok käyttää pikkuhousuja ja rintaliivejä ja harrastaa seksiä ilman, että sinulla olisi penis?Joskus syntyy vauvoja joilla on molemmat sukupuolielimet joten sellainenkin erilaisuuksia on olemassa, niin että Mistäs juntti sillon sanoo kun luulee että katsomalla housuihin selviää asiat
Paras kun ei keskustella asiasta edes mistä ei näytä olevan mitään tietoa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskus syntyy vauvoja joilla on molemmat sukupuolielimet joten sellainenkin erilaisuuksia on olemassa, niin että Mistäs juntti sillon sanoo kun luulee että katsomalla housuihin selviää asiat
Paras kun ei keskustella asiasta edes mistä ei näytä olevan mitään tietoaTuollainen ilmiö että on molemmat sukupuolielimet (hermafrodiitti), on äärimmäisen harvinaista. Onkohan Suomessa syntynyt yhtään. Mutta sellaisia vauvoja kyllä syntyy että ulkonäön ja jopa ulkoisten sukuelimien mukaan voi näyttää tytöltä, mutta sisäiset sukuelimet onkin pojan (on kivekset vatsaontelossa, mutt ei kohtua eikä munasarjoja).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollainen ilmiö että on molemmat sukupuolielimet (hermafrodiitti), on äärimmäisen harvinaista. Onkohan Suomessa syntynyt yhtään. Mutta sellaisia vauvoja kyllä syntyy että ulkonäön ja jopa ulkoisten sukuelimien mukaan voi näyttää tytöltä, mutta sisäiset sukuelimet onkin pojan (on kivekset vatsaontelossa, mutt ei kohtua eikä munasarjoja).
Taisi olla arviolta 1,7 % vuosittain kun syntyy lapsia joiden sukupuolta ei voi ihan selkeästi määrittää, tai selviää jollain tavoin myöhemmin (tai ei ehkä koskaan) eli ei ihan pieni osuus väestöstä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinusta olisi leikattu lapsena tyttö ja sijoitettu tyttöjen lastenkotiin ja olisit käynyt tyttökoulua, olisiko sinulle siis ollut täysin luontevaa elää tyttöjen joukossa tyttönä? Kun sukupuoli-identiteettiä ei ole olemassa ja ihminen elää sen mukaan mitä haaroista löytyy? Sinulle olisi ollut ok käyttää pikkuhousuja ja rintaliivejä ja harrastaa seksiä ilman, että sinulla olisi penis?Sukupuoli identiteetti on olemassa ja sen tietää ne joilla nämä kromosomit ovat erilaiset kun sillä tavallisella heterolla , joka usein on asiantuntijana yksinkertaisilla selityksillä .kun ei muuhun kykene. Mutta in huomattu että usein näille eniten suurisuisillentulee itselleen lapsi joka kuuluu vähemmistö ryhmään , jotenkin niinkuin huomautus siitä että on aukonut päätään väärässä paikassa.
Joten annetaan ihmisten olla sitä mitä ovat ei se ole keltään pois . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollainen ilmiö että on molemmat sukupuolielimet (hermafrodiitti), on äärimmäisen harvinaista. Onkohan Suomessa syntynyt yhtään. Mutta sellaisia vauvoja kyllä syntyy että ulkonäön ja jopa ulkoisten sukuelimien mukaan voi näyttää tytöltä, mutta sisäiset sukuelimet onkin pojan (on kivekset vatsaontelossa, mutt ei kohtua eikä munasarjoja).
On syntynyt ja ei se niin kamalan harvinaista ole , joten voiko silloin syyttää lasta ja ivata häntä miksikä hän syntyi , kuten haukkujat tekevät ja opettavat vielä lapsensakin aliarvioimaan . Sitä syntyy ihmisiä joilla ei ole toista kättä tai jalkaa , myös ihmisiä joilla on tavallista isompi pää ja joutuvat pilkan kohteeksi siitäkin . Joillakin on kuusi sormea joillakin kolme , joten monenlaisia ihmisiä syntyy maailmaan. Ja silloin on hyväksyttävä se eikä haukkua .
Ihmettelen miksi tämä asia niin kovasti eräitä kiinnostaa, ja mikä pakottaa heidät olemaan ilkeitä toisia kohtaan joilla ei ole sama sukupuolinen ominaisuus kun sillä pölvästillä joka suutaan aukoo
- Anonyymi
Linja-auto ei ole sukupuoli.
- Anonyymi
Eli siis jos koet olevasi linja-auto, et ole linja-auto. Mutta se sukupuoli, miten itsesi koet, on hyvin todennäköisesti juuri se, miksi sen koet. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli siis jos koet olevasi linja-auto, et ole linja-auto. Mutta se sukupuoli, miten itsesi koet, on hyvin todennäköisesti juuri se, miksi sen koet. :)
Nyt on ihmisistä kyse ja heidän erilaisuuksistaan naurettava vertaus joka osoittaa miten typerä joku voi olla . Vai että oikein linja auto, kuuleppa nämä ihmiset omaavat ihan normaalin älykkyystason. Joten lopeta alentamasta , luulen että sinulla on suuria ongelmia asiasta jotenkin . Viisaus ei ole vahvin puolesi
- Anonyymi
Näistä Trans seksuaalisista näkee jo hyvin pienenä että he ovat trans seksuaalisia
Pieni poika esim haluaa leikkiä ainoastaan tyttöjen periteisillä leluillan haluaa pukea kauniita tyttöjen vaatteita ylleen.
Koko kouluajan on vaan tyttöjen kanssa kaveria ei Siis yhtäkään poika kaveria, joten ei auta mikään housuihin kurkkiminen sillä käytös paljastaa että on trans seksuaali.
Joten kunhan ihmiset yrittäisivät lukea hieman näistä asioista ettei tartte turvautua netti kyselyyn,
Ja jos aikuiset ihmiset eivät olisi niin tuomitsevia ihmiseen joka ei Ole tehnyt mitään pahaa, ainoastaan syntyi hieman erilaisena- Anonyymi
Suomessa ei ole transseksuaaleja, vaan transsukupuolisia.
- Anonyymi
Siinä ei ole mitään sääntöjen vastaista todeta, että vastaavalla tavalla käyttäytyviä henkilöitä löytyy, jotka ovatkin aikuisena sukupuoleensa tyytyväisiä homoja ja lesboja. Valitettavasti, koska muuten translasten hoito olisi yksinkertaisempaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa ei ole transseksuaaleja, vaan transsukupuolisia.
Eikö tämä ole yksilön preferenssistä kiinni? Monet sanovat olevansa transsukupuolisia, yhtä lailla monet kokevat transseksuaalin olevan parempi termi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tämä ole yksilön preferenssistä kiinni? Monet sanovat olevansa transsukupuolisia, yhtä lailla monet kokevat transseksuaalin olevan parempi termi.
Transseksuaali oli alunperin käännösvirhe, joka vaihdettiin transsukupuoliseksi, mikä on ihan hyvä, koska suurin osa ihmisistä todella luulee kyseessä olevan seksuaalinen suuntaus - kuten tämä sinänsä hyvää tarkoittava hörhö tässä ketjussa on hyvänä esimerkkinä...
- Anonyymi
Väite: "Sukupuolta ei ole koska merihevoset sitä ja interseksuaalit tätä"
Pääosa kasvi- ja eläinlajeista lisääntyy suvullisesti (ts. lisääntyminen perustuu kahteen sukupuoleen), joitakin poikkeuksia on kuten koivu pystyy lisääntymään siementen lisäksi myös kasvullisesti juurivesojen avulla. Ihminen lisääntyy vain suvullisesti.
Joillakin eläinlajeilla kuten pandakarhuilla uros ja naaras eivät ulkonäöltään poikkea toisistaan, jopa eläintarhojen työntekijöillä on vaikeuksia sukupuolituksen kanssa mutta silti laji lisääntyy vain suvullisesti.
Vuokkokalat voivat vaihtaa sukupuolta koiraasta naaraaksi luontaisesti ja olla lisääntymiskykyisiä naaraana. Kyseessä on vuokkokalojen lajityypillinen ominaisuus jota ei ilmene ihmisissä.
Interseksuaalisuus on yleisnimitys kehityspoikkeamille joissa ihmisellä on vastakkaisen sukupuolen ruumiillisia piirteitä. Kyseessä on siis synnynnäinen kehollinen tila. Poikkeavuuden luonne ja voimakkuus vaihtelevat suuresti, vastasyntyneen interseksuaalin sukupuolen määrittely on kuitenkin vain harvoin vaikeaa. Pieni vähemmistö ihmisistä on interseksuaaleja ja suuri enemmistö ei ole, kyseessä ei siis ole mikään ihmisen lajityypillinen ominaisuus.
Aina löytyy vaikka minkälaisia poikkeavuuksia kun hakemalla hakee mutta ihmiset noin yleensä ovat ihan normaaleja. Mikä asia tahansa saadaan näyttämään miltä tahansa kun sitä tarkastelee poikkeavuuden ääritapausten avaimenreijästä.
interseksuaalit eivät ole mikään uuden ajan ensimmäinen askel, heitä on ollut aina. Interseksuaalit ei kuitenkaan ole oma sukupuolensa, interseksuaali lisääntyy vain joko miehenä tai naisena tai voimakkaasti interseksuaalit eivät ollenkaan. Myös kasvi ja eläin voi olla interseksuaali. Interseksuaalisuutta ei pidä sotkea kaksineuvoisuuteen, joka on joidenkin kasvi- ja eläinlajien kuten kastematojen lajityypillinen ominaisuus eli kastemato pystyy lisääntymään sekä uroksena että naaraana. Ihminen ei ole kastemato, ihminen on kaksikotinen laji eli ihminen lisääntyy vain joko miehenä tai naisena. Voiko interseksuaali sitten lisääntyä molempina? Maailmassa ei ole ainakaan kovin montaa interseksuaalia joka pystyy lisääntymään sekä miehenä että naisena.
Voiko yksittäisen ihmisen luokittaa interseksuaaliksi pelkän sukupuolikromosomipoikkeavuuden perusteella? Periaatteessa ehkä mutta yleensä kyseessä on kuitenkin ihan selvä mies tai ihan selvä nainen, usein jopa lisääntymiskykyinen. Sukupuolikromosomipoikkeavuus ei yleensä ole periytyvää. - Anonyymi
Miksi ihmeessä menet ottamaan päänsärkyä sen takia, etteivät omasta mielestään nyt vaan kuulu muiden sanelemaan/luulottelemaan porukkaan
- Anonyymi
Aika moni MtF ei haluakaan olla nainen vaan nimenomaan transseksuaali siis poikkeava sairastapaus ja tehdä sillä asialla elämöinnistä oman elämän, lähipiirin eläman ja nykyään koko maailman tappi jonka ympärillä koko elämä pyörii.
Sukulaiset eivät ole tekemässä Jazzista naista (tarkkaan ottaen se ei olisi mahdollistakaan) vaan nimenomaan transseksuaalia. Siinä on iso ero. - Anonyymi
Kuuleppa lapsesta näkee jo pienenä mikä hän on, ei aina voi päätellä siitäkään jos on pippeli että on poika, riippuu miten geenit, kromosomit ja hormoonitoiminta. On on. Äjoten kuuntele niitä jotka ovat vähemmistöä kysele millainen heidän lapsuutensa on ollut ja nuoruutensa, se kun kyselet täällä ihmisiltä jotka eivät sitä asiaa kykene ymmärtämään .minä olen kysellyt ja kuullut miten he jo alle kouluikäisenä tunsivat ettei kaikki ollut niinkuin naapurin pojalla. Mutta pieni lapsi ei tiedä sanoja miten sen kertoisi. Joillakin on syntyessään molemmat sukuelimet joten ennen otettiin leikkauksella toinen pois, nykyään odotetaan että nähdään mikä ominaisuus lapsella on vahvempi ja sen jälkeen leikataan . Joten ei maailma ole mitäön musta valkoista m ja kaikki ei ole niin selviä asioita kun luullaan . Joten ei mielestäni enää nykypäivänä pitäisi edes kyseen alaistaa jonkun identiteettiä . Joskus vaan menee niin että joku syntyy transpersoonana ja ihan tavallisia ihmisiä hekin ovat. Niin että kehoittaisin sinua kysymään heiltä ja kertomaan miten he olivat tulleet tietoisuuteen. Omasta ominaisuudessaan . Sitten on toki kirjojakin joista voi lukea näistä asioista . Täällä netissä ei sen luokan ihmisiä ole jotka voivat selittää pystyvät ainoastaan alentamaan erilaisuuksia aina vaan vuonna 2024
- Anonyymi
"Täällä netissä ei sen luokan ihmisiä ole jotka voivat selittää pystyvät ainoastaan alentamaan erilaisuuksia aina vaan vuonna 2024"
Sukupuolisekoilun kritiikissä ei ole kyse erilaisuuksien alentamisesta vaan siitä että jotkut ihmiset larppaavat poikkeavaa itsetehostustarkoituksessa.
On toki olemassa myös ihan oikeasti poikkeavia ihmisiä, joillekin se poikkeavuus voi olla hyvinkin arka asia.
Olisi parempi että omasta tai toisen poikkeavuudesta ei tehtäisi numeroa.
Onko muuten jokaisen ristiinpukeutuneen ihan pakko olla trans tai mikään muukaan poikkeustapaus? Eikö hän voisi olla ihan vaan tavallinen ihminen jolla nyt vain sattuu olemaan tälläinen harrastus?
- Anonyymi
Helppo juttu. On vain miehiä ja naisia ja sitten kehitysvammaisia. Yleisin kehitysvamma sijaitsee korvien välissä ja siä suositaan erityisesti vihervasemmiston äänekkäimmissä mölyäjissä.
- Anonyymi
Hoitojen jälkeen useimmat meistä ovat juurikin ihan vaan miehiä tai naisia.
- Anonyymi
Jos on poikana syntynyt ja tuntee jo lapsesta asti että on tyttö , niin se on transseksuaalinen . Muistan yhden pienen pojan lasten tarhassa joka ei sitten millään suostunut niihin ns ” poikien ” leikkeihin sanoin jo silloin että hän on transseksuaalinen
Vaan sitä nimitystä ei monikaan siihen aikaan tiennyt. Yrittivät pakottaa häntä leikkimään poikiaan kanssa vaan eivät onnistuneet .
Tänään on tämä poika tyttö oikein laillisesti ja on kertonut miten hön on kokenut ihmisten kommentteja hönestä , siis haukkumista ja ivaamista ,
Monet taas seksualiteetti tekevä leikkauksen kun taas toiset sanovat että eivät tarvitse leikkausta vaan ovat sen näköisen kun ovat syntyneet.
Kun maailma ymmärtäisi joskus etteivät he ole itse valinneet geenejään ja kromosomejaan , ja lopettaisivat sen typerän ilkeilyt, sillä ei tarnsperson ei tule muuttumaan miksikään vaikka haukkuisivat miten paljon tahansa .
Kivoja ihmisiä he ovat ja en näe mitään syytä miksi heitä pitäisi kohdella huonosti .
Ja eivät pakottaisi lasta leikkimään jollain leluilla jotka on eroteltu poikien leluiksi
Vaan antaisivat lapsen päättää ihan itse miten ja kenen kanssa hän leikkiii. Tarhassa.
Näitä lapsia on paljon enemmän kun luullaankaan , jotkut miehet yrittävät leikkiä heteromiestä mutta yleensä se on niin että teatteria ei voi esittää koko elämäänsä vaan jokaisen on saatava olla se mikä on, vaikka onkin väärät vehkeet jalkojen välissä
Sitten on niitäkin jotka eivät ole kestäneet ihmisten vihaa ja lopettaneet itse päivänsä .
Siksi on tärkeää että jokainen ihmisten saa kunnioitusta juuri ihmisenä eikä sukupuolena - Anonyymi
Mitäs jos ei olisi ollut edes ajatuskin että sinun pitäisi ymmärtää koska sinulle on ainoastaan selvä asia kun katsoo jalkovälin . Kun sen murjaisit niin luulen että jatkat katsomasta jalkojen väliin. Sitten että vertaat linja- autoihin vahvistaa ainoastaan sen
Että sinulle riittää ne kyvyt mitä sinulla on. Annetaan olla asian sehän on pääasia kuitenkin että ne joista puhut saavat olla sitä mitä ovat ja onnellisia elämässään . Se riittää heille . Se joka ymmärtää heitä on valmis tukemaan heitä myöskin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2332172Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101808Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601436Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801215- 611075
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171068Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89994TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15990Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42834- 70832