Miksi Toyota myöntää hybridiautoille 10 vuoden / 350 000 km Toyota hybridiakkuturvan?

Anonyymi-ap

Siksi, että yli 98 %:ssa Kanadassa vuodesta 2001 lähtien myydyistä Toyota- ja Lexus-hybridisähköautoista (HEV) alkuperäistä akkua ei ole koskaan vaihdettu.

Toyotan normaali takuu on 3 vuotta / 100 000 km. Hybrideillä on normaalin takuun lisäksi vielä 5 vuoden / 100 000 km hybridijärjestelmän takuu.

17

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siksi, että saa tyhmiltä rahat pois huoltojen kautta. Toyotan huolto 3v 1500€ ja Kian huolto 3v 1800€. Fordin huolto 3v 800€. Hondan huolto 3v 1000€.

      • Anonyymi

        Kymmenen vuoden akku turvan ylläpitäminen maksaa siis reilut 5000€. Tuollaista summaa minä en maksa nesteiden ja suodattimien vaihdosta sekä jarrujen herkistelystä ja paikkojen tarkistelusta. Korjaus työt ja osat siihen päälle, mitä nyt sattuu menemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenen vuoden akku turvan ylläpitäminen maksaa siis reilut 5000€. Tuollaista summaa minä en maksa nesteiden ja suodattimien vaihdosta sekä jarrujen herkistelystä ja paikkojen tarkistelusta. Korjaus työt ja osat siihen päälle, mitä nyt sattuu menemään.

        Hyvä business myyjälle, vaikka muutamaan autoon jouduttaisiin vaihtamaan osia, jotka eivät ole normaaleja kulutusosia. Kulutusosat eivät kuulu takuuseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä business myyjälle, vaikka muutamaan autoon jouduttaisiin vaihtamaan osia, jotka eivät ole normaaleja kulutusosia. Kulutusosat eivät kuulu takuuseen.

        3 vuoden jälkeen kaikki muut paitsi hybridijärjestelmän osat maksaa artisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenen vuoden akku turvan ylläpitäminen maksaa siis reilut 5000€. Tuollaista summaa minä en maksa nesteiden ja suodattimien vaihdosta sekä jarrujen herkistelystä ja paikkojen tarkistelusta. Korjaus työt ja osat siihen päälle, mitä nyt sattuu menemään.

        Huolto itse tehtynä maksaa muutaman kympin. Ajoakku kestää Suomen olosuhteissa 10-15 vuotta eikä maksa kuin muutaman tonnin. Jokainen voi itse päätellä, tarvitseeko takuuta, minä en tarvitse. Toisekseen, tiedän tasan tarkkaan, missä kunnossa oma autoni on.


    • Anonyymi

      Myynti tulee hyytymään noitten vanhentuneiden kohdalla ja jollain pitää yrittää pitää niitä hengissä ja myytyä kun ei ole sähköautoja.

    • Anonyymi

      Avaaja, eli omapoika voisi laittaa linkin jossa tuosta Kanadan ihmeestä kerrotaan.

    • Anonyymi

      Monellako prosentilla Tojoista ajetaan 10 vuodessa edes 150000 km?

      • Anonyymi

        10 vuotiaiden Tojojen mediaanikilometrit Traficomin mukaan 2021 olivat 149 772 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10 vuotiaiden Tojojen mediaanikilometrit Traficomin mukaan 2021 olivat 149 772 km.

        Se on kova lukema. No, onhan Toyota arjen käyttöauto eikä autotallissa buunattava Porsche.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kova lukema. No, onhan Toyota arjen käyttöauto eikä autotallissa buunattava Porsche.

        Auris 131111 km
        Avensis 176603 km
        Corolla 128625 km
        Prius 161466 km
        Rav4 183723 km
        Yaris 109093 km


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auris 131111 km
        Avensis 176603 km
        Corolla 128625 km
        Prius 161466 km
        Rav4 183723 km
        Yaris 109093 km

        Kovia lukemia. Noinhan ne kilometrit menee, auton koon mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovia lukemia. Noinhan ne kilometrit menee, auton koon mukaan.

        Octavia 185504
        Golf 159954
        Passat 221896


    • Anonyymi

      Toyota haluaa pitää autot kalliin huoltonsa parissa.

    • Anonyymi

      Kyllä se mahdolinen hybridiakun vaihto tulee maksettua huoltokäynneillä. Eihän hybridiakut ole kalliita. Ei

      • Anonyymi

        Jenkeissä vaihtavat Priuksiin itse akkukennoja koska niitä menee jatkuvasti ja Toyotan akut ei halpoja ole. Tarvikeakkuja saa halvalla. Eikä se akku ole edes vaikea vaihtaa mutta Toyota velottaa toki paljon vaihdosta.

        Tilasto kertoo vain Toyotan vaojtamien akkujen määrän siksi se on ihan pielessä.
        https://youtu.be/oAHaYXBFnJo


    • Anonyymi

      Siksi, että vain takseilla ajetaan kymmenessä vuodessa yli 200 tkm.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe