Sähkökulutus

Mikä sähköyhtiö/sähköfirma ottaa laskun kulutuksen mukaan?
21599
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 21

Vanhimmat

Ei ne sähköfirmat mitään laskuja ota. Ne antaa laskuja.

Äänestä
  • Aloittaja

Ei otakaan, vaan lähettää laskun kulutuksen mukaan. Otin fortumin ja kulutuksen mukaisesti.

Äänestä

Mitä näin viisasta seuraavaksi ?

Äänestä

Aloittajan artikulaatio on vähän epäselvä. Eiköhän ne kaikki yhtiöt laskuta sen mukaan mitä on kuluttanut.

Äänestä
  • Ei sähköyhtiö ketään laskuta kuluttamisestaan.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi00005 kirjoitti:

Ei sähköyhtiö ketään laskuta kuluttamisestaan.

Fortum ottaa myös kulutuksen mukaan. Minä otin fortumin ja kulutuksen mukaisesti.

Äänestä

kyllähän se on niin että jokaisella on kWh-kulutusmittari jonka mukaan se lasku mitataan..... ja tietty siihen vaikuttaa millasen sähkösopimuksen oot tehny.

Äänestä
  • Sähkösopimuksen teksti ei vaikuta, kaikki yhtiöt laskuttavat tuteutuneen kulutuksen mukaan. On ollut sähköyhtiöitä jotka ovat perineet ennakkona arviolaskuja mutta se on huijausta.

Äänestä

Kaikki mittarit ovat nykyään etäluettavia ja verkkoyhtiö lukee joka vuorokausi mittareita. Verkkoyhtiö tuottaa lukemat muille tahoille.
Ennen vuotta 2014 verkkoyhtiö kävi lukemassa kerran vuodessa mittareita

Äänestä

Kaipailisiko aloittaja sähkösopimusta jossa ei ole perusmaksuja?

Äänestä
  • Aloittaja

En ymmärrä sähköasioista yhtikäs mitään. Nyt otin fortumilta kulutuksen mukaan.

Äänestä

Milloinkahan tämä sähkönlutkutus loppuu...

Äänestä

Onhan ollut vakio-kk-hintaisiakin .
Niissä ollut maksimikulutus, jonka jälkeen tulee lisämaksu.
En tosin ymmärrä mikä järki niissä on.

Äänestä
  • Kulutuksen mukaan nekin laskutetaan.

Äänestä

• Anonyymi00013 kirjoitti:

Kulutuksen mukaan nekin laskutetaan.

Niin siinä mielessä kulutuksen mukaan että maksaa saman kulutatko esim. 0 kWh vai 1500 kWh.
    Sitten yli 1500 kWh maksaa lisää.

Itse en sanoisi tuota kulutuksen perusteella laskutetuksi.

Äänestä

• Anonyymi00014 kirjoitti:

Niin siinä mielessä kulutuksen mukaan että maksaa saman kulutatko esim. 0 kWh vai 1500 kWh.
    Sitten yli 1500 kWh maksaa lisää.

Itse en sanoisi tuota kulutuksen perusteella laskutetuksi.

Fortumilla kiinteähintainen sähkösopimus 2.22 €/pv

Äänestä

• Anonyymi00015 kirjoitti:

On myös ollut kk hintaisia jossa sähkölaskun suuruus ei riipu kulutuksesta kunhan ei ylitä sopimuksen mukaista maksimikulutusta.

https://vare.fi/sahkosopimus/kuukausisahko/

Kuukausisähkö on joustava, helppo ja huoleton sopimus. Sähkössä on aina kiinteä kuukausihinta. Se soveltuukin erityisen hyvin kerrostaloasuntoon.

Valitset vain kulutuksesi perusteella sopivan pakettikoon ja nautit samasta edullisesta hinnasta joka kuukausi ilman yllätyksiä.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi00016 kirjoitti:

On myös ollut kk hintaisia jossa sähkölaskun suuruus ei riipu kulutuksesta kunhan ei ylitä sopimuksen mukaista maksimikulutusta.

https://vare.fi/sahkosopimus/kuukausisahko/

Kuukausisähkö on joustava, helppo ja huoleton sopimus. Sähkössä on aina kiinteä kuukausihinta. Se soveltuukin erityisen hyvin kerrostaloasuntoon.

Valitset vain kulutuksesi perusteella sopivan pakettikoon ja nautit samasta edullisesta hinnasta joka kuukausi ilman yllätyksiä.

Tykkäsin ja tykkään ottaa aina kulutuksen mukaan.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi00015 kirjoitti:

Minä otin fortumilta, mutta kulutuksen mukaan.

Äänestä

• JOONA.FORSSTRÖM kirjoitti:

Minä kulutan kaiken mitä otan ja otan kaiken kaiken aikaa.

Äänestä

• JOONA.FORSSTRÖM kirjoitti:

Mahtaa videopelien pelaamiseen mennä niin tolkuttomasti sähköä että siitä pitää täällä valittaa.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta

JOONA.FORSSTRÖM kirjoitti:

Mikä sähköyhtiö/sähköfirma ottaa laskun kulutuksen mukaan?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu