Elämää ja tutustumista työpaikalla?!

Anonyymi-ap

Työpaikalla voi tavata jonkun , josta alkaa miettiä enemmänkin. Jutun aloittaminen taas on tuskan vaikeaa..

Mikä siinä on, kun monet on työpaikoilla etäisiä ja luomassa jäykkää ilmapiiriä?Tauoilla kahvihuoneessa jos heittää vitsiä, vaihdetaan heti työasiaan tai mykistytään. Kaikki läpänheitto hyssytetään heti hiljaiseksi ja muutkaan ei saa nauraa tai jutella vapaasti. Miten toiset on niin orjallisesti kiinni työssä, ettei muuta elämää olekaan eikä anneta muillakaan olla? Onko siinä joku putkinäkö päällä?

Työskentelin vähän aikaa ulkomailla, eikä siellä ollut mitään ongelmia jutella vapaasti. Suomalainen ilmiö?

14

359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vielä ei ole tullut vastaan paikkaa missä työtovereiden kanssa ei olisi pystynyt juttelemaan asioista eikä huumori kukkinut. Kaikki ei kuitenkaan jaksa sellaisia läpänheittäjiä. Olet kuitenkin yrittänyt keskustella asioista ihan normaalistikin? Kuten säästä. Siitähän me suomalaiset sytymme höpöttelemään.

      • Anonyymi

        Säästä nyt ei voi pitkää pätkää jutella, joku lyhyt heitto aamulla. Kevyet huumoripitoiset juttelut on paras tapa tutustua lähemmin ja saada säpinää aikaan kun kaikki rentoutuvat. Ei onnistu joka paikassa.
        -ap


    • Vähänkän isommassa työyhteisössä on aina yksi tai pari totista torvensoittajaakin. Joilla on tiukat tavat pitäytyä vain työasioissa ja ojentaa muitakin, jos jutustelu lähtee rönsyilemään hänestä väärään suuntaan.

      Kaikki näistäkään ei ole jatkuvasti tiukkapipoja.

      • Anonyymi

        Totista on ja jäykkää. Jotkut pitävät väkisin jutut tauoillakin työasioissa, ei duunit mihinkään karkaa vaikka näiden toimista niin luulisi.
        -ap


    • Anonyymi

      Työyhteisöissä on monenkirjavaa porukkaa, mutta mun kokemuksen perusteella enimmäkseen aika rentoa menoa. Työpaikkaflirttien suhteen on välillä liiankin rentoa. Voi olla myös alakohtaista. Suomessa on tietynlaista jäykistelyä kyllä, mutta enemmän se näkyy yleisenä joustamattomuutena.

      • Anonyymi

        Voi olla alakohtaista tai jopa yhdestä henkilöstä kiinni. Hauska kuulla että jossain on liiankin rentoa! Ei ole tullut vastaan ainakaan vielä ja tuskin ehtii tullakaan, kun kohta taas suunnistan muille maille. Ei tästä syystä pelkästään , muut syyt painaa vaakaa siihen suuntaan. Elämänlaatu, ihmissuhteet, muualla helpompaa.
        -ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla alakohtaista tai jopa yhdestä henkilöstä kiinni. Hauska kuulla että jossain on liiankin rentoa! Ei ole tullut vastaan ainakaan vielä ja tuskin ehtii tullakaan, kun kohta taas suunnistan muille maille. Ei tästä syystä pelkästään , muut syyt painaa vaakaa siihen suuntaan. Elämänlaatu, ihmissuhteet, muualla helpompaa.
        -ap

        "kun kohta taas suunnistan muille maille".
        Monestikin vaihtanut paikkaa lyhyessä ajassa? Jotkut saattavat olla liiankin perspiukeena itselleen vieraille ihmisille, eivätkä halua avata edes omaa huumoriaan sellaisille.
        Onko ikähaitari kuin vanhemman puoleista? Vaikkei pitäisi siitä olla kiinni, tai edes työympäristöstä, ellei ole täysin syvältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kun kohta taas suunnistan muille maille".
        Monestikin vaihtanut paikkaa lyhyessä ajassa? Jotkut saattavat olla liiankin perspiukeena itselleen vieraille ihmisille, eivätkä halua avata edes omaa huumoriaan sellaisille.
        Onko ikähaitari kuin vanhemman puoleista? Vaikkei pitäisi siitä olla kiinni, tai edes työympäristöstä, ellei ole täysin syvältä.

        Monesti ja monesti, joitakin kertoja. Ehkä ovat hitaastilämpiäviä, ikää 30-60.
        -ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla alakohtaista tai jopa yhdestä henkilöstä kiinni. Hauska kuulla että jossain on liiankin rentoa! Ei ole tullut vastaan ainakaan vielä ja tuskin ehtii tullakaan, kun kohta taas suunnistan muille maille. Ei tästä syystä pelkästään , muut syyt painaa vaakaa siihen suuntaan. Elämänlaatu, ihmissuhteet, muualla helpompaa.
        -ap

        Parempi ettei ole liian rentoa, neutraali ystävällisyys on ihan riittävää. Jäykkyys on raskasta ja kuormittaa turhaan työpaikalla. Voihan se olla, että joillekin aloille hakeutuu enemmän luonteeltaan jäykkiä.


    • Anonyymi

      Jokainen on erilaisia. Kaikki ei muutenkaan kaikkien kanssa pysty luontevasti heittämään läppää tai eivät edes ole sellaisia

      • Anonyymi

        Joo mutta työpaikalla saisi olla vähän sosiaalisuutta ja elämää. Ehkä liikaa vaadittu!
        -ap


      • Just näin, koska kaikkien kanssa ei vaan huumorintaju/ kemiat kohtaa.


    • Aika pitkälti riippuu työpaikasta ja työkavereista, voiko heittää läppää yms.
      Joissakin työpaikoissa täytyy olla korrekti ja asiallinen,mutta ilman huumoria ei kyllä jaksais.

    • Anonyymi

      Kuulostaa raskassoutuista paikalta. Mulla on kokemusta vain rennoista työpaikkakulttuureista ja yksi suhdekin alkoi aikoinaan työpaikalta. Eipä uskoisi että enää nykyään pönötetään missään. Onko joku verovirasto tai muu vastaava kuivan asiapitoinen työpaikka? Vaikka mistä tietää jos verovirastossa on hulvaton meno..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe