norköping-moottorisaha ammattisahaksi?

Anonyymi-ap

norköping moottorisaha on 99 euroa. kiinassa tehty. kyllä niillä ammatikseen sahaa metsurina jos on aina varasaha tai pari jemmassa. kuulemma joku tehnyt hirsitalonkin niillä sahoilla. ostin sellaisen sahan ja seuraavana päivänä vaihdoin kun rikki vetolaite. sain uuden ja sama homma. mutta ei se sahan vika ole että en vain osaa käyttää. kun kerran ammattimetsuritkin noilla ajaa sitä tuhatta tuntia vuoteen.

17

980

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aivan varmasti, ja Kimi Räikkönen ajaa Lada samaralla formuloissa

• Anonyymi

Kertoo tuo sahan merkki, että kyseessä on Norjassa valmistettu, pohjoisen oloihin suunniteltu ammattisaha.

• Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Riippuu vähän ammattilaisesta. Tuntimetsurille oikein soiva peli.

• Anonyymi

Mitä sahamerkkiä tämä ammattilainen käyttää?
      https://www.youtube.com/watch?v=hOIjusNZ5-c
      En saa tuosta oikein selvää.

• Anonyymi

Tuo on Jonsered CS2234S.

• Anonyymi

laitetaan nyt omis moottorisahakokemuksia tänne sekaan. Eli naapurilla on ollut pääasiassa minun talkookäyttööni hänen ostama Jönköping 52 saha (ilmeisesti juuri se käyttökieltoon mennyt) noin 5 vuotta, ja hyvin toimii ja käynnistyy. Ensimmäiset 2 vuotta moottori röpötti kuin olisi joku sisäänajo ollut mutta nykyisin kiertää kuin ns. normaalit länsisahat uutena. Käyntiin lähtee aina, kylmänä ja kuumana helposti.

Itsellä on ollut tässä Efco mth 4000 sen saman 5 v, ja käynnistys-ja käyntihäiriöt alkaa jo haitata käyttöä eikä huvita kauheasti sillä mitään enää tehdä. Jo uutena Efco oli vaikea saada käyntiin kuumalla moottorilla.

Aiemmin omistin Dolmar ps 35 n joka toimi 5 vuotta suht ok, kunnes käynti ja käynnistyshäiriöt meni mahdottomaksi. 125 euron huolto korjaamolla poisti ongelman puoleksi vuodeksi ja sitten käyntiongelmat paheni mahdottomaksi.

vuosia aiemmin omistin husqvarnan 200 euron n. 30 kuutioisen perus sahan, joka toimi ilman mitään ongelmia noin 10 vuotta kunnes ongelmia tuli sytytyspuolaan, kitkajarruun ja käyntiongelmia.

sitäkin aikaisemmin omistin echon n. 30 kuutioisen, sen aikaisen 1000 markan perussahan, joka toimi ongelmitta 10 vuotta kunnes kytkin meni siitä sököksi. moottori itse oli vielä lopussakin helpoimmin käynnistyvä saha kaikista.
      dolmarin ja efcon varaosien saanti on hankalaa kaasuttimen osalta, ja ne käyttävät kalliimpia teriä kuin mm. jönköping ja Husqvarna.

Stihlistä on lähinnä outoja kokemuksia, nyt on kokeilussa eräs lahjaksi saatu vanha ms 251 saha joka käyttäytyy eri lailla melkein joka viikko kun sitä käyttää, kaasu alkaa laskea, välillä sammuttaa ja kun käynnistää, toimii hetken kuin ei mitään vikaa olisikaan. Stihl kokemus myös uudesta trimmeristä, jonka käynnistäminen oli jatkuvaa kiskomista, eikä takuuajan jälkeen enää käyntiin lähtenyt. Eräs tuttu osti stihlin perussahan, uuden, joku 250 euron hintainen ja saatiin puoli tuntia säätää ja nykiä ennen kun käynnistyi. Käyntiinlähtö jatkuvaa nyintää ollut kuulemma myöhemminkin.

Välillä ihmetyttää nämä Stihl-uskovaiset näillä foorumeilla, mistä moinen herätys on sikinyt, itse en ole ns normaalisti toimivaa Stihliä vielä tavannut, uutta tai vanhaa ja olen sahaillut kohta 40 vuotta.

Echo tai Husqvarna on nyt kiikarissa kun sahan osto on edessä, ja kyllä, myös tuollainen halpis kiiinalainen käy mielessä kun katsoo tuota naapurin moitteettomasti 5 vuotta toiminutta 60 euron sahaa, ja kuinka se on päihittänyt jo oman 270 euron dolmarin ja 220 euron efcon vuosikestävyydessä eikä loppua näy vieläkäään...

• Anonyymi

Päihittää se 10 euron saha 1000€ sahan jos ei sitä koskaan käytä.
        Sillon se kestää vaikka sen 10 vuotta, mutta oikeisiin töihin näistä leikkisahoista ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päihittää se 10 euron saha 1000€ sahan jos ei sitä koskaan käytä.
        Sillon se kestää vaikka sen 10 vuotta, mutta oikeisiin töihin näistä leikkisahoista ei ole.

täällä haiskahtaa Stihl-uskovaisen kynttilälyhdyn saapuminen, kuulosuojaimet esille hep, koska nyt mahdollisesti kuullaan kuinka Stihlillä herätetään kuolleetkin joulunviettoon ja sahatut joulukuuset tekemään käpyjä, heh!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

täällä haiskahtaa Stihl-uskovaisen kynttilälyhdyn saapuminen, kuulosuojaimet esille hep, koska nyt mahdollisesti kuullaan kuinka Stihlillä herätetään kuolleetkin joulunviettoon ja sahatut joulukuuset tekemään käpyjä, heh!

En ole stihli uskovainen, en myöskään Huski, dolmar, echo yms. uskovainen.
        Ammatikseni olen sahannut, ja näihin halppissahoihin sekaantunut.
        Ja ne ei oikeaa käyttöä kestä, +1000h aivan turha haaveilla. 10 minuuttia jo kova saavutus lumessa ja pakkasessa.

Ja tämä ei ole mitään vittuilua vaan käytännön kokemusta 16 vuoden työuralta, kun hakkuuta vielä tehtiin tuonne 2000-2010 luvulle asti.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En ole stihli uskovainen, en myöskään Huski, dolmar, echo yms. uskovainen.
        Ammatikseni olen sahannut, ja näihin halppissahoihin sekaantunut.
        Ja ne ei oikeaa käyttöä kestä, 1000h aivan turha haaveilla. 10 minuuttia jo kova saavutus lumessa ja pakkasessa.

Ja tämä ei ole mitään vittuilua vaan käytännön kokemusta 16 vuoden työuralta, kun hakkuuta vielä tehtiin tuonne 2000-2010 luvulle asti.

Se nyt on kuule vaan niin poitsu että nuo sahamerkkien kokemukset on tehty sillä samalla sahaustuntimäärällä keskenään verrannollisesti per vuosi, (ja toisin kuin eräät, en kanniskele taskussa tuntimittaria), vuosikymmenten aikajanalla ja olen selkeästi sinua vanhempi ja kokeneempi niin sahoissa kuin muissakin työkoneissa. Toisin kuin eräät kolmevitosen oloisesti kirjoittelevat maaseudun perukoiden räkänokat jotka puhaltelee tutti ja sähkötupakka suunpielessä ilmaa omaan sahauskokemukseen heittelemällä numeroita ja droppailemalla että "ammatikseni olen sahannut".
        Viimeksi tänään sahasin tällä 5 vuotta vanhalla 60 euron sahalla niin että horisontti raikui ja sahanpurut lenteli. lahja-Stihl ja 5 vuotta vanha Efko nököttää käyntihäiriöisinä varaston ylähyllyllä kuin hullunkurisena irvikuvana brändisahoista.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Se nyt on kuule vaan niin poitsu että nuo sahamerkkien kokemukset on tehty sillä samalla sahaustuntimäärällä keskenään verrannollisesti per vuosi, (ja toisin kuin eräät, en kanniskele taskussa tuntimittaria), vuosikymmenten aikajanalla ja olen selkeästi sinua vanhempi ja kokeneempi niin sahoissa kuin muissakin työkoneissa. Toisin kuin eräät kolmevitosen oloisesti kirjoittelevat maaseudun perukoiden räkänokat jotka puhaltelee tutti ja sähkötupakka suunpielessä ilmaa omaan sahauskokemukseen heittelemällä numeroita ja droppailemalla että "ammatikseni olen sahannut".
        Viimeksi tänään sahasin tällä 5 vuotta vanhalla 60 euron sahalla niin että horisontti raikui ja sahanpurut lenteli. lahja-Stihl ja 5 vuotta vanha Efko nököttää käyntihäiriöisinä varaston ylähyllyllä kuin hullunkurisena irvikuvana brändisahoista.

No enpä jaksa väitellä, kerta täällä onkin todellinen ammattimies vastassa.
        Mutta pakko kysyä sinulta, kun olet näin ammattilainen:

- Miksi näiden sahojen hintaa pidetään näinkin alhaalla, jos ne kestää 5-10 vuotta joka päivä sahaamista? Eikö se hinta kannattaisi nostaa vaikka 200-300€ kieppeille?

- Miksi näitä sahoja ei käytä ammattilaiset? Jos nämä on niin jumalaisia sahoja, eikö sahavalmistajan kannattaisi sponsoroida näitä juutube-metsureita? Tällöin sana leviää näiden sahojen jumaluudesta.

- Miksei näitä sahoja näy metsureiden SM/EM/MM kisasahojen joukossa? Ei sponsorinakaan näy, luulisi tuollaisen jumalaisen tuotteen kelpaavan.

- Miksi näihin ei myydä varaosia, kytkimiä, takapotkukahvoja, purukoppia yms. Vaikka ne ei sahauksen takia hajoa, olisi niitä hyvä olla tarjolla. Esim. takapotkukahva voi murtua kovalla pakkasella, jos tuulenkaato nappaa kahvaan.

Ei mulla muuta, toki toivoisin näihin jotain muuta vastausta, kun pojittelua tyhmyydestä.

• Anonyymi

Ammattilaisia on nykyään niin monenlaisia. Toiset on ylpeitä kun laitteet on huonommat, kuin asiakkaalla. Ja osaaminenkin ja aikaansaannoskin lähellä nollaa.

• Anonyymi

Jos haluaa tehdä mahdollisimman vähän, niin parhaiten se onnistuu ostamalla Stihl...kun eivät aina käynnisty ja jos käynnistyy niin suurin osa ajasta menee korjaamiseen ja säätöön. säästyy kengän pohjatkin kun ei tarvitsekaan lähteä metsätöihin

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      162
      2017
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1921
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      56
      1586
    4. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      176
      1461
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      161
      1399
    6. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      177
      1395
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1238
    8. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      76
      1193
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1178
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1075
    Aihe