Kesätöistä

poika-90

Paljon ootte saanu palkkaa kesätöistä?(15vuotiaana)
Kuinka pitkiä päiviä, monta kertaa viikossa?
Kiva jos vastailisitte.

68

56871

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • spiritsi

      viime kesänä(15v) olin jäätelö kopilla töissä ja sain tunnista 3.5e ja olin tyytyväinen. tein töitä satunnaisesti mutta yleensä 4-6 tunnin päiviä.14 vuotiaana menen nuorisotoimiston kautta kesätöihin maalaamaan sain n. 2.1 tunti ja tein 6 tunnin päivä mistä varmaan puolet oli vapaa-aikaa. se oli tosi huonosti mutta saipahan työ kokemusta

      • ....

        suahan on törkeesti kusetettu. alle 5e:n tuntipalkkaa ei edes ole "olemassa".


      • diih..
        .... kirjoitti:

        suahan on törkeesti kusetettu. alle 5e:n tuntipalkkaa ei edes ole "olemassa".

        Eli olen vanhempieni yrityksessä kesätöissä jo toista vuotta nyt. Olen töissä grillillä, tanssi- ja karaokeiltaisin. Menen töihin kahdeksan aikoihin illalla, paikan suljen sitten 2-3 aikoihin yöllä. Illasta saan 50€, ennen puhtaana käteen, nyt uusimman sopimuksen myötä saan kesän lopulla suoraan tilille lähes 3000€. En valita, työkin on mukavaa. :)


      • kesätyö
        diih.. kirjoitti:

        Eli olen vanhempieni yrityksessä kesätöissä jo toista vuotta nyt. Olen töissä grillillä, tanssi- ja karaokeiltaisin. Menen töihin kahdeksan aikoihin illalla, paikan suljen sitten 2-3 aikoihin yöllä. Illasta saan 50€, ennen puhtaana käteen, nyt uusimman sopimuksen myötä saan kesän lopulla suoraan tilille lähes 3000€. En valita, työkin on mukavaa. :)

        mää olin viimekesänä 16 vuotiaana töissä ja palkka tais olla 5,8€ tunti...olin ihan tyytyväinen....15-vuotis kesänä olin kans töissä ja palkka noin 5€...tämän kesän palkasta ei oo viel tietoo mut kesätyö on....:)


      • pyistotyöntekijä

        sain kesätöistä palkkaa kun olin kaupungilla puistotyöntekijänä ma-to 7-16 ja pe 7-12


      • zzz
        pyistotyöntekijä kirjoitti:

        sain kesätöistä palkkaa kun olin kaupungilla puistotyöntekijänä ma-to 7-16 ja pe 7-12

        kuukaudessa vai koko kesältä?


      • suwe
        .... kirjoitti:

        suahan on törkeesti kusetettu. alle 5e:n tuntipalkkaa ei edes ole "olemassa".

        olin kirjoittamassa juuri samaa...eihän tollasilla palkoilla tarvi edes kylkeä sängyssä kääntää...


      • Näinhän se on

        Eikös 5 € ole lainmukaan minimipalkka, huolimatta siitä, minkä ikäinen on? Ja sillä ei kyllä ole mitään tekemistä paljonko työstä on "vapaa-aikaa"!

        Ottakaa selvää asioista, ennen kuin teette jotain "tyhmyyksiä".


      • iyggis
        kesätyö kirjoitti:

        mää olin viimekesänä 16 vuotiaana töissä ja palkka tais olla 5,8€ tunti...olin ihan tyytyväinen....15-vuotis kesänä olin kans töissä ja palkka noin 5€...tämän kesän palkasta ei oo viel tietoo mut kesätyö on....:)

        no mä menin vasta 16 kesäsenä töihi ekan kerran mutta silloin sain palkkaa 800-900€ kahelta viikolta..mutta siin ei menny juurikaan veroja..olin kolme kesää samassa paikassa ja siel oli kiinteet 8 tunnin päivät..viime kesänä olin kuorma-auto kuskina ja tunnit vaihtelivat aika paljon mutta sain sellasta 1800-2300€ kuukaudessa..vähän vaihteli seki..ja nyt oon töissä ja huonoin palkka mitä oon koskaa saanut :(


      • entinen tonnilainen
        Näinhän se on kirjoitti:

        Eikös 5 € ole lainmukaan minimipalkka, huolimatta siitä, minkä ikäinen on? Ja sillä ei kyllä ole mitään tekemistä paljonko työstä on "vapaa-aikaa"!

        Ottakaa selvää asioista, ennen kuin teette jotain "tyhmyyksiä".

        Oletko kuullut ikinä Tienaa tonni-kampanjasta? Palkka on 200 euroa kahdelta viikolta. Työpäivät ovat 8 tuntia. Eli tuntipalkaksi tulee 2,5 euroa. Ennen euroaikaa palkka oli tuhat markkaa jolloin tuntipalkka oli vieläkin huonompi eli 12,5 markkaa. Eikä palkka muuallakaan aina ylitä viittä euroa.


      • ......
        Näinhän se on kirjoitti:

        Eikös 5 € ole lainmukaan minimipalkka, huolimatta siitä, minkä ikäinen on? Ja sillä ei kyllä ole mitään tekemistä paljonko työstä on "vapaa-aikaa"!

        Ottakaa selvää asioista, ennen kuin teette jotain "tyhmyyksiä".

        Suomessa ei ole lain mukaista nimini palkkaa.

        Lakitekstissä puhutaan vain kohtuullisesta korvauksesta. Ei minimi- eikä vähimmäispalkasta

        Liittojen neuottelemat työehtosopimukset eli TESsit määrittelevät monesti minimi palka alakohtaisesti.

        Näin ollen kannattaa aina työsopimukseen merkitä mitä TESsiä työsuhteessasi noudatetaa.

        Tosin on yleissitovia TESsejä joita työnantajan on noudatettava vaikka ei kuuluisikkaan työnantajaliittoon.

        Ja näin ollen on aloja joilla käytännössä on "minimi palkat" vaikka niitä ei Suomen laista löydykään vaan ne on ammattiliittojen neuottelemien työehtosopimusten kautta tulevia työsuhteen minimi ehtoja.


      • Opiskelija
        diih.. kirjoitti:

        Eli olen vanhempieni yrityksessä kesätöissä jo toista vuotta nyt. Olen töissä grillillä, tanssi- ja karaokeiltaisin. Menen töihin kahdeksan aikoihin illalla, paikan suljen sitten 2-3 aikoihin yöllä. Illasta saan 50€, ennen puhtaana käteen, nyt uusimman sopimuksen myötä saan kesän lopulla suoraan tilille lähes 3000€. En valita, työkin on mukavaa. :)

        Minkä ikäinen olet? Tuli vaan mieleen, että yötyöhän on kielletty alle 15-vuotiailta ja rajoitettu sitäkin vanhemmilta. Tarkistapa nuoren työntekijän säännökset esim. sivuilta http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19930998.


      • Anonyymi
        iyggis kirjoitti:

        no mä menin vasta 16 kesäsenä töihi ekan kerran mutta silloin sain palkkaa 800-900€ kahelta viikolta..mutta siin ei menny juurikaan veroja..olin kolme kesää samassa paikassa ja siel oli kiinteet 8 tunnin päivät..viime kesänä olin kuorma-auto kuskina ja tunnit vaihtelivat aika paljon mutta sain sellasta 1800-2300€ kuukaudessa..vähän vaihteli seki..ja nyt oon töissä ja huonoin palkka mitä oon koskaa saanut :(

        Mikäs tuo eka työ on? Kuulostaa kiinnostavalta :)


      • Anonyymi
        iyggis kirjoitti:

        no mä menin vasta 16 kesäsenä töihi ekan kerran mutta silloin sain palkkaa 800-900€ kahelta viikolta..mutta siin ei menny juurikaan veroja..olin kolme kesää samassa paikassa ja siel oli kiinteet 8 tunnin päivät..viime kesänä olin kuorma-auto kuskina ja tunnit vaihtelivat aika paljon mutta sain sellasta 1800-2300€ kuukaudessa..vähän vaihteli seki..ja nyt oon töissä ja huonoin palkka mitä oon koskaa saanut :(

        missä olit töissä?


      • Anonyymi
        Opiskelija kirjoitti:

        Minkä ikäinen olet? Tuli vaan mieleen, että yötyöhän on kielletty alle 15-vuotiailta ja rajoitettu sitäkin vanhemmilta. Tarkistapa nuoren työntekijän säännökset esim. sivuilta http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19930998.

        itse asiasiassa nykyään jo 14v pääsee kesätöihin mutta ei saa tehdä maximi määrää enempää tunteja töitä


    • 15wee

      Viime kesänä olin raksalla ja sain 6.5€ tunti sekä työkalu korvauksen 1.85€ päivä ja 8 tuntia päivässä 5 kertaa viikossa.Tänä vuonna sama homma.

      • Anonyymi

        Raksalla on 18v ikäraja.


    • suuri_suu_86

      sain 1500€ kahdesta kuukaudesta. Tein 8 tunnin työpäiviä. En valita, tein työni hyvin ja nyt sain taas samasta paikkaa kesätyötä. Palkka noussu 4500€ .

      • suwe

        Laitoitkohan tuohon vähän omia...eihän kukaan kesätyöläinen voi saada mitään tuollaisia summia..jos et ole perhe yrityksessä töissä..


      • suuri_suu_86
        suwe kirjoitti:

        Laitoitkohan tuohon vähän omia...eihän kukaan kesätyöläinen voi saada mitään tuollaisia summia..jos et ole perhe yrityksessä töissä..

        Totta tuo on. En mä missään jäätelömyyjänä ole. Olen suuressa maailmanlaajuisessa firmassa/tehtaasa töissä. Palkka on hyvä ja työkin on mukavaa. Toki, isä on siellä aikas korkeassa asemassa ja auttoi mut sinne 15-vuotiaana. Mutta sen jälkeen ei ole auttanut. Itse otin yhteyden sinne ja sain töitä ku tein ekal kerral työni hyvin. Iän mukana ja töiden haasteiden noustessa palkkakin nousee. Enkä mä nyt sanoisi ett tuo on pelkkää kesätyötä, saan jatkaa syksyl jos haluan.

        Eri asiahan teillä jotka ootte jäätelönmyyjinä tai mansikkapaikalla. Ja älkää viittikö marista, ett mul on suhteiden kautta hankittu työ. Kunnon työt ku ovat kiven alla ja miltei mahdoton saada ilman suhteita nykyään.


      • klonkku

        ite olin 7 päivää töissä ja sain 1000 euroa että revi siitä.


      • njoo
        suuri_suu_86 kirjoitti:

        Totta tuo on. En mä missään jäätelömyyjänä ole. Olen suuressa maailmanlaajuisessa firmassa/tehtaasa töissä. Palkka on hyvä ja työkin on mukavaa. Toki, isä on siellä aikas korkeassa asemassa ja auttoi mut sinne 15-vuotiaana. Mutta sen jälkeen ei ole auttanut. Itse otin yhteyden sinne ja sain töitä ku tein ekal kerral työni hyvin. Iän mukana ja töiden haasteiden noustessa palkkakin nousee. Enkä mä nyt sanoisi ett tuo on pelkkää kesätyötä, saan jatkaa syksyl jos haluan.

        Eri asiahan teillä jotka ootte jäätelönmyyjinä tai mansikkapaikalla. Ja älkää viittikö marista, ett mul on suhteiden kautta hankittu työ. Kunnon työt ku ovat kiven alla ja miltei mahdoton saada ilman suhteita nykyään.

        Tuo on kyllä totta että hyvää työpaikkaa (varsinkin hyvapalkkaista kesätyötä) on lähes mahdotonta saada ilman jonkun näköisiä suhteita. Niistä on todellista hyötyä nykyään. Ja saa ehkä helpommin töitäkin.


      • KÖYHÄT KYYKKYYN!!!!!!!!!

        SIIS MITÄ KÖYHÄT?


      • Anonyymi
        klonkku kirjoitti:

        ite olin 7 päivää töissä ja sain 1000 euroa että revi siitä.

        Missä olit töisä? Ja minkä ikäisiä ottaa?


      • Anonyymi
        klonkku kirjoitti:

        ite olin 7 päivää töissä ja sain 1000 euroa että revi siitä.

        Tulit siihen oikeen vielä kerskumaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulit siihen oikeen vielä kerskumaan

        Tulit sitten naljailemaan jollekin 15 vuotta vanhaan kommenttiin. Heh. :D


      • Anonyymi

        Missä sä olit töissä?


      • Anonyymi

        Todella olet suuri suu nyt vuona 2023 ei edes moni ammattilainen saa 4500/kk


      • Anonyymi
        suuri_suu_86 kirjoitti:

        Totta tuo on. En mä missään jäätelömyyjänä ole. Olen suuressa maailmanlaajuisessa firmassa/tehtaasa töissä. Palkka on hyvä ja työkin on mukavaa. Toki, isä on siellä aikas korkeassa asemassa ja auttoi mut sinne 15-vuotiaana. Mutta sen jälkeen ei ole auttanut. Itse otin yhteyden sinne ja sain töitä ku tein ekal kerral työni hyvin. Iän mukana ja töiden haasteiden noustessa palkkakin nousee. Enkä mä nyt sanoisi ett tuo on pelkkää kesätyötä, saan jatkaa syksyl jos haluan.

        Eri asiahan teillä jotka ootte jäätelönmyyjinä tai mansikkapaikalla. Ja älkää viittikö marista, ett mul on suhteiden kautta hankittu työ. Kunnon työt ku ovat kiven alla ja miltei mahdoton saada ilman suhteita nykyään.

        Ei mikään tehdas palkka ketään 15v lasta töihin.


    • leila

      14&15 vuotiaana, eli 3-4 vuotta sitten olin mansikkapellolla töissä ja ihan kivasti tuli rahaa, mutta kyllä piti töitäkin tehä. 6 päivää viikossa ja yleensä 6-8 tuntia päivässä. Tuntipalkkaa ei siinä hommassa siis ollu, vaan rahaa sai jokaselta kerätyltä kilolta, en kuitenkaan muista kuin paljoo. Laskin kuitenkin sillon, et tunnissa keräsin yleensä väh. 5 euron arvosta, hyvillä pelloilla ja hyvinä päivinä enemmänkin. Sairasta touhua, en kyl enää nykyään jaksais. Selkää särki, aurinko poltti ja paarmat söi... Eli tunsi kyllä ansainneensa joka sentin...

      • Opiskelija

        Ehkä nuorempana on parasta palkkaa kokemuksen saaminen. Ainakin itselle auttoi mansikkapellolla työskentely myös opiekelu motivaation parantaiseen. Eli ajattelin jotenkin niin,että kun on nuorempana tehnyt vähän "kipeitäkin töitä" niin jos jaksan opiskella,niin voin tulevaisuudessa valita työpaikkani suuremmasta joukosta. Toisaalta mansikka pellolla työskenteleminen ajatuksena on niin valtavan suuri,että mieluummin vedetään lonkkaa. Työttömänäkin ollessa ja jos Suomessa halutaan saada mansikat poimittua on toivottava taas,että joku tänne tulee ulkomailta niitä meille poimimaan. Viime vuonna tuli 10000.
        Minulle oli 17 vuotiaanahyvä palkka 2 x 2 viikkoa ja molemmilta 1000 markkaa käteen yhteensä 2000mk (6mk = 1€)
        Ei hyvin,mutta töitä tuli opittua tekemään lisää niin kuin edellä kirjoitin.
        Työlle ei kannata nyrpistää nenäänsä


      • raksalla
        Opiskelija kirjoitti:

        Ehkä nuorempana on parasta palkkaa kokemuksen saaminen. Ainakin itselle auttoi mansikkapellolla työskentely myös opiekelu motivaation parantaiseen. Eli ajattelin jotenkin niin,että kun on nuorempana tehnyt vähän "kipeitäkin töitä" niin jos jaksan opiskella,niin voin tulevaisuudessa valita työpaikkani suuremmasta joukosta. Toisaalta mansikka pellolla työskenteleminen ajatuksena on niin valtavan suuri,että mieluummin vedetään lonkkaa. Työttömänäkin ollessa ja jos Suomessa halutaan saada mansikat poimittua on toivottava taas,että joku tänne tulee ulkomailta niitä meille poimimaan. Viime vuonna tuli 10000.
        Minulle oli 17 vuotiaanahyvä palkka 2 x 2 viikkoa ja molemmilta 1000 markkaa käteen yhteensä 2000mk (6mk = 1€)
        Ei hyvin,mutta töitä tuli opittua tekemään lisää niin kuin edellä kirjoitin.
        Työlle ei kannata nyrpistää nenäänsä

        mä olen raksalla tokaa kertaa ja mulla on palkka 13 euroo eli 2000 egee kuussa mikä tekee kesässä 7 tonnii mistä vain vähän veroja koska opiskelija.... vanhaa rahaa 42 tonnii mummon markkaa


      • Nimetön
        raksalla kirjoitti:

        mä olen raksalla tokaa kertaa ja mulla on palkka 13 euroo eli 2000 egee kuussa mikä tekee kesässä 7 tonnii mistä vain vähän veroja koska opiskelija.... vanhaa rahaa 42 tonnii mummon markkaa

        ton vajaa 23 markkaa!!! sain 5 vuotta sitten puutarhalla.olin silloin 15 vuotias.se oli surkea palkka siihen nähden että se työ oli niin raskasta että en jaksanut tehdä mitään muuta koko pv. menin aina siinä viimeistään klo.20 nukkumaan kun työ aika oli aamu 7-15.30 ...voin kertoa että nykyisin olisi jäänyt menemättä.miettikääpä tota kun meette isillenne kesätöihin ja saatte hilloa tekemättä mitään!!!


    • jenni

      Eli siis .. Oon nyt viistoista, ja kesällä menossa samaan paikkaan töihin kun viime kesänäkin. Ja saan joko 7.46€/tunti tai 7.86€/tunti riippuen siitä näyttääkö mulla olevan työkokemusta :P Omasta mielestäni saan ihan hyvin. Kun oon 30 päivää töissä saan suunnilleen 1800 .

      • peterq

        Hetkinen jos saat tuon verran mitä sanoit niin sinun pitää tuolla tuntipalkalla olla töissä yli 8h, joka päivä. (Joka on todella epäinhimillistä.)


      • jenni
        peterq kirjoitti:

        Hetkinen jos saat tuon verran mitä sanoit niin sinun pitää tuolla tuntipalkalla olla töissä yli 8h, joka päivä. (Joka on todella epäinhimillistä.)

        itseasiassa olen 8h päivässä töissä 30 päivän ajan, eli kyllä siitä noinkin paljon tulee. meen joka päivä 7 ja pääsen puol 4. sit mulla on puolen tunnin ruokatauko, minkä ajalta en saa palkkaa.


      • jenni
        peterq kirjoitti:

        Hetkinen jos saat tuon verran mitä sanoit niin sinun pitää tuolla tuntipalkalla olla töissä yli 8h, joka päivä. (Joka on todella epäinhimillistä.)

        ja siis oon periaatteessa yhteensä töissä puoltoista kuukautta, mutta työpäiviä on 30, eli siihen en ole laskenut viikonloppua.


    • guru

      Jep!Kateleppa www.sak.fi niillä oli ainakin puhelinnumero mistä sai kysellä!Lakihan määrää minimi palkan ja työajat riippuen iästä.yms

    • Itsekkin joskus nuori ja ti...

      Yleensä työehtosopimuksessa on alakohtaisesti määrätty niinsanottu minimipalkka, joka esim metallin tesissä on nuorelle ( 15-18v )työtekijälle 6,5-7€.
      Kannatta ottaa selvää asioista esim vanhemmilta.
      Kyllä vanhemmilla pitää hiukan kiinnostusta olla nuorten tulevaisuutta ajatellen. Ja tietenkin eri ammattiliittojen nettisivut on täynnä tietoa.
      Vaikka kysymys onkin nuoresta, niin palkan PITÄÄ olla se mikä hänelle kuuluu, koska monet työnantajat käyttävät tätä hyväkseen, että säästäisivät palkkakustannuksissa ja niinhän onkin...koska olettavat ettei nuori tiedä asioita.
      Mutta aloitetaan uusi tulevaisuus.
      Tsemppiä itse kullekkin työläiselle.

    • en nyt itsekkään vielä mikä...

      Muistakaa toki hyvät nuoret että ette anna kusettaa itteänne!!! ihan mihin tahansa ei tarvi suostua!!!! ja ennen kaikkea muistakaa pyytää ja vaatia työtodistus!!! se on arvokkaampi kuin minkään suuruinen palkka!!!! esimerkiksi kun peruskoulun jälkeen haette kouluun voitte saada extra pisteitä työkokemuksesta (mut se pitää voida todistaa) (eikä työkokemuksen tarvi olla edes omalta alalta) ja siten te voitte saada unelma opiskelupaikan. ja myöhemmin töitä hakiessanne tulette törmäämään siihen että monessa työssä vaaditaan juuri työkokemusta...jokin pienestäkin(lyhkäisestä)työstä saadun todistuksen avulla voitte saada paikan monen hakijan joukosta!!!! ensimmäisen työpaikan kohdalla ei tietenkään voi vaatia mielettömiä palkkoja, eli jostakin on aloitettava!!!!palkkahan ei tule mistään ilmi ulkopuolisille joten palkka neuvotteluissa tai muissa sellaisissa ei aina tarvi puhua rehellisesti esim. viime kesätyön palkasta...aina voi laittaa vähän omaa lisää...siten voi saada vuosi vuodelta palkan nousemaan. jos uuden työn antajan kanssa ylipäänsä tulee palkasta puhetta. mutta muuten muistakaa olla rehellisiä!!! =)

      ja älkää ottako "olen vain kesätyöntekijä-asennetta" vaan olkaa oma-aloitteisia ja uskaltakaa vaatia ja moittia jos työ olosuhteissa on jotakin harmittavaa!!! ja kesätöitä hakiessanne hakeekaa ensisijaisesti unelma-ammattinne hommia mutta tyytykää myös muihin!!!uskaltakaa haaveilla!!!

      näillä eväillä olen itse päässyt elämässä eteenpäin ja nuoruuteni kesinä tienasin usein enemmän kuin kaverini. minusta on pidetty työntekijänä joustavuuteni ja rohkeuteni takia! aina ei hommat ole olleet helppoja tai tuttuja vaan opettelemalla olen kohdannut haasteita! toivottavasti tästä oli jollekkin jotain hyötyä...terveisin työntekoa arvostava!!!

    • minä vain

      Muistaakseni on olemassa lakisääteinen tuntimäärä tietyn ikäisille. Eli 6 tuntia päivässä alle 16 vuotiaille...?En nyt vannomaan mene...nämä saattoi olla myös tietyssä raskaassa/ruumiillisessa työssä...Ottakaa asioista selvää!!! =)Hyvät työnantajat huolehtivat tästä!!!

      • ________

        Jos vain hyvä työnantaja sattuu kohdalle


    • Henni

      Nyt menen samaan kesätyö paikkaan jo toiseksi kesäksi ja palkkaa saan 6egeä tunti. Työ tosin ilmoista kiinni, jos sataa, niin turha mennä. Itsellä mahd. tehdä 7päiväsiä viikkoja, (ma-pe 9.-14.00, tai 9.-18.00 ja la-su 8.30-14.00), työ on ihan kivaa ulkotyötä, jossa saa ihmisten kanssa olla tekemisissä.

      Kaikkein parasta kuitenkin on, että se on vanhempien firma, eli palkan voin kinuta milloin haluan :) Tunnit kuitenkin AINA merkkaan tarkkaan, enkä lisäile omiani. Olis nim. melko varmasti töiden loppu silloin, vaikka kuin on "oma" putiikki.

    • Starlight86

      Itte en alle 5€ kyllä töitä tekisi.. nyt on tuntipalkka 7,5€ ja seki on aika paskasti.. Meinaa siivoomisesta.

      • kokenut

        Tuolla asenteella en ottaisi sinua koskaan töihin, olisit tyytyväinen 44,59 mk tuntipalkkaan.
        Tosin jos et osaa edes siivota ja aikasi menee miettimiseen, vaihda ihmeessä työtä. Kyllä sinullekin varmasti jotain löytyy.


    • Niilo

      Sain 15-vuotiaana kesätöistä kahvilassa 35 mk/h eli 5,8 €.

    • ...

      15-vuotiaana olin kunnalla töissä kymmenen päivää 8-15 ja 202 euroa. olin päiväkodissa. olin myös riparilla isosena 150 euroa/8 päivää. päiväkodissa piti maksaa itse ruoka tai ottaa eväät, mutta riparilla sai syödä ilman kustannuksia. nyt olen 17 ja saan n.800 euroa, kun hoidan tuttuni lasta kesällä 3-5 päivää viikossa puolentoistakuukauden ajan

    • Olin mansikkamaalla ja poimin mansikoita ma-pe. mansikka koppa oli 2e ja työt kesti 2-3 viikkoa.
      poimimassa piti olla 7 aikaan aamulla ja 12 aikaan päivällä loppu työt.
      et yhtenä päivänä sai tienattua vähä päälle 10e,riippuen kuinka tehokas oli poimimaan ja maltto poimia mansikoita koppaan ei suuhun.

      Mansikoita sai siellä syödä milloin halusi mutta siihen meni kallista aikaa hukkaan.
      palkkaa tuli pikkumansikka koppien mukaan.

    • kaksktus

      Terve,

      Alle kuuden euron ei kyllä kannata juuri mitään tehdä. Tai ainakin pitää pyytää sitä 6...6,5€. (pl. tienaa tonni- kampanja ja muut erikoistapaukset)

      Mutta normaalia tunti tai kuukausipalkkaa saadessa 6..7€ on sopiva.

      Itse sain 15 vee golfkentällä (muistaakseni) reilu kuus, seur. kesänä seittemän ja sitä seuraavana lähemmäs kahdeksan.

      • perskules

        Oon parikymppinen ja saan ton verran...
        Taidanpa mennä kysymään korotusta...


    • Istuttajana

      Metsänistutus työstä vuosina 1984-1987 noin 15-16e / tunti. Siihen tosin täytyi tehdä lujasti töitä.

      • miettiä

        Kannattaa miettiä mitä menee sanomaan "oikeuksistaan". Nimittäin kannattaa itse olla 110 %:sen varma, että sanoo oikein. Muuten voi äkkiä käydä kylmät. Lisäksi kannattaa miettiä sanooko ollenkaan, koska muuten voi äkkiä tulla lähtöpassi. Aina löytyy joku, joka suostuu tekemään töitä alle jonkun tietyn summan per tunti. Nuorena (ja vähän vanhempanakin) KAIKKI työkokemus on arvokasta, jopa niin arvokasta, että sitä kannattaa tehdä vaikka vähän huonoimmillakin ehdoilla.

        Esim. itse en ole koskaan vielä kesätöistä saanut yli 7,5 €/tunti, vaikka olen jo 23-vuotias ja opiskelen yliopistossa. Rahaa tulee aina ja jokainen sentti, mikä tulee on kotiinpäin. Tällä hetkellä en edes haaveile kovapalkkaisesta kesätyöstä, koska ne menevät kuitenkin suhteilla ja olen opiskellut "vasta" kolme vuotta yliopistossa ja kun en ole vielä edes kandi, niin ei voi haaveillakaan oman alan kovapalkkaisista töistä.


    • Shabbath

      Nurmikonleikkaamista ym.

      07:00-15:30 (07:00-14:30 perjantaisin)

      Eka päivä nyt takana, ja sain lähteä jo kahdelta koska kahvitaukoja skipattiin ym. Taukoja pidettiin kuitenkin. :)

      Palkkaa saan 700€ kesäkuusta.

      • sähkömies :)

        Olen 18w sähköalan opiskelija ja sain kesätyötä varattua ensi kesäksi. Sähköalan työstä siis kysymys.
        Olen eräässä firmassa, virallisesti "apulaisena" eli käytännössä siis asentajana ja saan täyden palkan n.20€/h ja palkkahan taitaa olla ihan perusduunari luokkaa.

        Aikainen lintu madon nappaa. ;)


      • frgrg
        sähkömies :) kirjoitti:

        Olen 18w sähköalan opiskelija ja sain kesätyötä varattua ensi kesäksi. Sähköalan työstä siis kysymys.
        Olen eräässä firmassa, virallisesti "apulaisena" eli käytännössä siis asentajana ja saan täyden palkan n.20€/h ja palkkahan taitaa olla ihan perusduunari luokkaa.

        Aikainen lintu madon nappaa. ;)

        tiiättekö jtn hyviä kesätyö paikoja oon 14 v


      • epätietoinen ;D
        frgrg kirjoitti:

        tiiättekö jtn hyviä kesätyö paikoja oon 14 v

        Onko totta,että en saa mennä kesätöihin ennen kun olen 15v ?kun olen nyt 14 vuotias mutta täytän tänä vuonna 15 vuotta. niin äitini sanoi että en saa mennä ennenkuin olen 15 vuotias. ;;;/


      • epätietoinen;D
        epätietoinen ;D kirjoitti:

        Onko totta,että en saa mennä kesätöihin ennen kun olen 15v ?kun olen nyt 14 vuotias mutta täytän tänä vuonna 15 vuotta. niin äitini sanoi että en saa mennä ennenkuin olen 15 vuotias. ;;;/

        siis saaan mennä kesätöihin ,mutta siellä työkkärissä tai jossain sellaisessa oli että 15 vuotta täyttänyt tai jotain ;;;D


      • mainostenjakaja
        epätietoinen ;D kirjoitti:

        Onko totta,että en saa mennä kesätöihin ennen kun olen 15v ?kun olen nyt 14 vuotias mutta täytän tänä vuonna 15 vuotta. niin äitini sanoi että en saa mennä ennenkuin olen 15 vuotias. ;;;/

        Kyllä töitä löytyy 14 vuotiaallekin! Itse olen 15 ja aloitin 14 vuotiaana mainosten jakelun. Palkka on aivan paska! 50euroo kuussa siitä, että 2 kertaa viikossa lajitelee ja jakaa 200:n talouden lehdet. Mutta rahaahan sekin on! Työ on raskasta ja varsinkin sellaisina päivinä jolloin sataa vettä tai jopa räntää/tiheä lumisade. Kesällä työ on joutuisemopaa, kun voi mennä pyörällä. Varsinkin niinä päivinä, kun mainoksia tulee jotain 7 niin mainosten niputtaminen on erittäin raskasta. Itselläni jakopäivät ovat ke ja la, joten en viikonloppuisin voi mihinkään lähteä, joka on erittäin ärsyttävää. Työtä voi tehdä ympäri vuoden (ei siis pelkkäkesätyö) joten kyllä siitä rahaa ihan mukavasti kertyy. Vaikkakin laskeskelin, että tuntipalkkani on vajaa 3euroa/tunti. Mutta mene Suomen Suoramarkkinoinnin sivuille ja jätä sinneilmoitus, niin sieltä sitten otetaan yhteyttä, kun omalta alueelta vapautuu jakoalue.


      • Anonyymi
        sähkömies :) kirjoitti:

        Olen 18w sähköalan opiskelija ja sain kesätyötä varattua ensi kesäksi. Sähköalan työstä siis kysymys.
        Olen eräässä firmassa, virallisesti "apulaisena" eli käytännössä siis asentajana ja saan täyden palkan n.20€/h ja palkkahan taitaa olla ihan perusduunari luokkaa.

        Aikainen lintu madon nappaa. ;)

        Ei sähköasentaja saanut 2012 edes 15€ ja sinä apulaisena muka sagt enempi.


    • 93

      no oon 15 ja saan 7e tunti ja oon töis raksal ja teen 6h päiväs

    • ziika

      Olin 15-vuotiaana kesätöissä ja homma oli rentoa ja palkkakin oli 7,5e tunti. Hommaani kuului ruohonleikkuuta, maalamisia, raksahommia, peltotöitä, maanajoa ja siivoamista.

      • Neljätoista

        Terve, toivoisin saavani töitä kesäksi. Tiedän että ikäiseni (kht.14v) ei saa mitään kunnon paikkaa, mutta olisi kiva saada vähän lisätienestiä. Itse ompelin keppihevosia (tosi kivaa) koko viime kesäloman ihan kotona ja yks keppari on n. 15 € kipale, niit on hyvä myydä vaikkapa serkuille kun ne maksaa niis melkee 20€ Myin mun kampaajalleni 2 ja sain 45€ Yhen hepan tekoon taitavana ei mene kuin ..1½ h. aloittelijana sinulla menee ehkäpä jotain 3 h, mutta harjoittelemalla oppii! Kannattaa etsiä just jotain mansikka paikkoja tai isän tai äipän töihin apulaiseksi. Mun äippä on esimies sairaalassa joku :) Mutta oisi kiva saada työkokemusta joten te jotka haette töihin ketään niin tässä oisi. Ottakaa yhteyttä tähän.


    • kesätyö

      Suomi 24 luultavasti ei kukaan ota töihin vähän oma alotteisuutta ja puhelin käteen ja kyselemään...

    • Anymous5

      Isän omistaessa firman teen aina töitä. Joka. Vitun.Päivä. Palkka on tietysti ihan hyvä ja työajat melkein sopivia mutta liikaa on liikaa.

    • urakkapalkka

      itse olin mansikkapellolla töissä enkä mene enää toiste palkka huono työ raskasta ja aurinko porottaa nii että selkä palaa.olin 6pv viikossa.mansikoissa oli urakka palkka, 5e laatikko johon poimittiin sitte aina litran astioihin saatiin yhestä laatikosta 5e ja joku puoltuntii -tunti sitä poimittiin.yksi laatikko oli siis 8litraa

    • hyväkö?

      Taisi olla niin että olin viimekesänä 14.v isällä töissä ja taisin saada 400€ 2-3 päivää:) ihan hyvä palkka musta

    • Anonyymi

      Idk

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3115
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2341
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1710
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1563
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1077
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      954
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      921
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      856
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      801
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      764
    Aihe