Aseluvat, oletteko saaneet luvan useampaan aseeseen kerralla

Anonyymi-ap

Nyt kyseessä olisi sellainen tapaus (osin hypoteettinen).
Eräs varttuneempi aseiden omistaja on jättämässä harrastuksensa pahenevan liikuntarajoitteensa vuoksi, tarjoaa minulle ostettavaksi kaikkia pyssyjään kerralla, kuudesta pyssystä voisin maksaa pyydetyn summan, muut kolme on lähinnä "sulatuspataan" kuuluvia.
Aseet ovat "tavallisia" haulikoita, pulttilukko kivääreitä ja pinska.
Olen Metsästys/ampumaseuran jäsen, metsästyskortti on, omistuksessa pyssyjä ennestäänkin ja säilytystilat hyväksyttynä.
Asiaan, oletteko onnistuneet saamaan hiljakkoin luvat vaikkapa viiteen aseeseen kerralla ?
Nyt en siis kysy yleisiä aselupaan liittyviä asioita, ne tiedot löytyvät esim. poliisin sivustoilta ja on jo tiedossa sekin, ettei aiempien lupien määrä saa olla epäämispäätöksen syynä.
Myös myyjät ja perikunnatkin voisivat lisäkseni olla kiinnostuneita vallitsevasta käytännöstä.

6

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kolmea lupaa olen joskus hakenut kerralla ja saanutkin, toisen kerran hain kolmea, mutta silloin jo sihteeri olisi halunnut parempia perusteluja, joten jätin ne siltä kertaa hakematta. Aika hankala antaa varmaa vastausta, mutta kokeilemalla selvinnee.

• Anonyymi

Kiitos kommentistasi, itsekin sain 1990-luvulla kolmeen pyssyyn luvat kerralla (kuolinpesästä), nyt on lakia säädetty muutama kerta sen jälkeen.
        Pitääpä käydä kokeilemassa.....

• Anonyymi

jos jo olevien aseitten määrä ei ole epäämisperuste, niin miksi sitä kuitenkin käytetään epäämisperusteena. Minulla kaksi asetta ja kun hain kolmannelle lupaa, niin sanovat, että tämä on sitten viimeinen lupa mitä minulle myönnetään.

• Anonyymi

Siitä on oikeuden ennakkopäätös olemassa, ettei saa käyttää luvan hylkäämisen syynä.
        Asiasta oli jossain Jahti-lehden 2022 pieni uutinen ja löytyy se kai jostain muualtakin tuon oikeudenkäynnin tiedot.
        Mutta muita syitä näkyy aina tarvittaessa löytyvän..

• Anonyymi

Ompa outoa? Itse olen yleensä hakenut viimeiset kolme kertaa kaksi lupaa kerralla kun sen toisen hankkimisluvan saa paljon edullisemmin. Aseita on toistakymmentä ja joka kerta asetarkastaja kannustaa ostamaan lisää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      201
      4224
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      244
      3374
    3. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      1
      2831
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      2295
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      85
      1963
    6. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      239
      1609
    7. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1270
    8. Onko Kuhmossa salapareja

Eli varattuja joilla salasuhde tai suhteita
      Kuhmo
      15
      1228
    9. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      48
      1208
    10. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1131
    Aihe