Yaris loistava TM-kestotestissä!

Anonyymi-ap

Niin kuin tavallista, Yaris oli historian taloudellisin ja muutenkin loistava auto TM-kestotestissä, vaikka täällä kestotestimenestys ja koko auto haukuttiin lyttyyn monet kerrat ennen kestotestin tulosten julkaisua.

https://tekniikanmaailma.fi/lehti/2b-2023/tm-kayttotesti-60-000-km-toyota-yaris-15-hybrid-active-kaikkien-kaveri/

43

437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä kirjoitettiin siitä surullisen kuuluisasta Lapin testireissusta? Siitä miss jarrut lakkasivat toimimasta kunnolla moneen kertaan ja lopuksi Toyota määräsi Yariksen ajokieltoon ja tuotavaksi hinausauton lavalla pois testeistä.
      Vai oliko Toyota maksanut TMn hiljaiseksi tästä episodista?

      • Anonyymi

        Se reissu oli tuollainen vain suomi24:n keskustelupalstalla. Reissusta kirjoitettiin kestotestin loppuraportissa.


      • Anonyymi

        Vikavalot syttyivät

        Yariksen muuten moitteeton luotettavuus sai pienen kolauksen matkalla talviautovertailuun. Jari Kohonen poikkesi menomatkalla Arctic Lapland Rallyyn. Sen tiimellyksessä Toyota kadotti niin abs-jarrut kuin ajonvakautuksen ja jarrutehostimenkin. Tästä kuljettajaa varoitettiin joulukuusimaisella varoitusvalojen hohteella.

        Vika poistui käynnistämällä auto uudelleen, mutta se palasi myöhemmin Ivalossa muutamaan kertaan, vaikka auto sai kertaalleen sulaa lämpimässä hallissa. Varmuuden vuoksi toimme auton etelään samalla autonkuljetusautolla vertailuautojen kanssa.


        Talviautovertailussa Yaris toimi valokuvaajien tukiautona. Nokian Renkaiden testialueen pehmeä penkka pääsi yllättämään, mutta vahingoilta vältyttiin.

        Toyotan pikahuolto totesi Yariksen tarvitsevan pidemmän huoltokäynnin, mutta vian uusiutumisen kerrottiin vaativan ainakin viidentoista asteen pakkasen.

        Aiheesta mainittiin 30 000 kilometrin huollossa, joka oli muutenkin ajankohtainen. Huollossa 12 voltin akku vaihdettiin uuteen. Vika ei enää uusiutunut, mutta eipä auto kokenut enää kovia pakkasiakaan.

        Voi spekuloida, oliko lisävalon tuomalla kuormituksella osuutta asiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se reissu oli tuollainen vain suomi24:n keskustelupalstalla. Reissusta kirjoitettiin kestotestin loppuraportissa.

        Miten niin vain keskustelupalstalla?
        Mikä tästä ei pidä paikkaansa?
        "Siitä miss jarrut lakkasivat toimimasta kunnolla moneen kertaan ja lopuksi Toyota määräsi Yariksen ajokieltoon ja tuotavaksi hinausauton lavalla pois testeistä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin vain keskustelupalstalla?
        Mikä tästä ei pidä paikkaansa?
        "Siitä miss jarrut lakkasivat toimimasta kunnolla moneen kertaan ja lopuksi Toyota määräsi Yariksen ajokieltoon ja tuotavaksi hinausauton lavalla pois testeistä."

        Toyota Yariksen jarrut toimivat moitteettomasti. Oli koko ajan liikenne kelpoinen. Abs: häiriöt ei haittaa lainkaan kuten ei myöskään ajonvakautus. Ne ovat täysin turhia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Yariksen jarrut toimivat moitteettomasti. Oli koko ajan liikenne kelpoinen. Abs: häiriöt ei haittaa lainkaan kuten ei myöskään ajonvakautus. Ne ovat täysin turhia.

        Mutta tehostinkin lakkasi toimimasta 😖


      • Anonyymi

        "Mitä kirjoitettiin siitä surullisen kuuluisasta Lapin testireissusta? Siitä miss jarrut lakkasivat toimimasta kunnolla moneen kertaan ja lopuksi Toyota määräsi Yariksen ajokieltoon ja tuotavaksi hinausauton lavalla pois testeistä.
        Vai oliko Toyota maksanut TMn hiljaiseksi tästä episodista?" Vai määräsi heh olet outo.

        Tässä kopio TM lehden testistä mihin viittaat.

        "Yariksen muuten lähes moitteeton luotettavuus sai pienen kolauksen matkalla talviautovertailuun. Jari Kohonen poikkesi menomatkalla Arctic Lapland Rallyyn. Sen tiimellyksessä Toyota kadotti niin abs-jarrut kuin ajonvakautuksen ja jarrutehostimenkin. Tästä kuljettajaa varoitettiin joulukuusimaisella varoitusvalojen hohteella.

        Vika poistui käynnistämällä auto uudelleen, mutta se palasi myöhemmin Ivalossa muutamaan kertaan, vaikka auto sai kertaalleen sulaa lämpimässä hallissa. Varmuuden vuoksi toimme auton etelään samalla autonkuljetusautolla vertailuautojen kanssa."

        Kauhean taloudellinen auto !!!! Taas kopio TM lehdestä eli faktaa j amitattu atodellissdta tietoa.
        "Etelä-Norjan reissulla 2 600 kilometrin todellinen kulutus jäi huimaan 3,9 litraan satasella, vaikka auto oli ängetty hyvin täyteen telttaa ja retkeilytavaroita myöten."

        Eipä ole ihme että tuttava ajelee 3,6 litran kulutuksilla työmatkojaan! Minulla on työ ja harraste autona V-8 koneinen 4x4 ja kulutus on 20l kahta puolen.


    • Anonyymi

      Pehmeä lakkakerroksen takia auto naarmuuntuu helposti ja pohjassa olevien muovien alta ruostu todella nopeasti. Melua ja surkeat valot. Rengaspaineen valvonta tekee hälytyksiä turhaan ja se tekee kuskista välinpitämättömän asian suhteen, vaarallinen ongelma.

    • Anonyymi

      Kauppa käy, jatkuvasti halutuimpien ja myydyimpien joukossa.

      • Anonyymi

        Yarista ostavat ne, joille hieman pienempi kulutus on auton ainoa vaatimus, maksoi mitä maksoi.


    • Anonyymi

      Talveksi kannattaa kyllä turvallisuuden ja luotettavuuden takia hankkia oikeakin auto, vaikka saksalainen.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        ... ja saman 12 v. akkuvian takia kuin TM-kestotestissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... ja saman 12 v. akkuvian takia kuin TM-kestotestissä.

        Varmaankin eurooppalainen akku kyseessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... ja saman 12 v. akkuvian takia kuin TM-kestotestissä.

        Onko vika akussa vai akun latauksessa? Veikkaan jälkimmäistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vika akussa vai akun latauksessa? Veikkaan jälkimmäistä!

        Akuissa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      "Toyota Yaris on Suomen suosituimpia autoja. Eikä ihme: se on huipputaloudellinen, helppo ja vaivaton. 60 000 kilometrin käyttötestissä vaikutelma vain vahvistui, vaikka yksi pieni murhe mahtui matkaan."

      • Anonyymi

        Joo ja sanottiin, että on äänekäs, kulutti renkaita ym. Auto jolla ei ajeta ajo-ominaisuuksien takia kiertoreittiä vaan suoraan kotiin. Siihen on sopiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja sanottiin, että on äänekäs, kulutti renkaita ym. Auto jolla ei ajeta ajo-ominaisuuksien takia kiertoreittiä vaan suoraan kotiin. Siihen on sopiva.

        Yariksen rengaskulut olivat järkyttävän suuret verrattuna vaikka kolmatta tonnia painavaan sähköautoon. Edellisvuonna julkaistussa ID.4:n käyttötestissä rengaskulut olivat paljon suuremmasta pyöräkoosta huolimatta muutamaa euroa halvemmat kuin Yariksen. Mutta ennen kaikkea huolto- ja polttoainekuluissa pikkuauto ei säästä yhtään mitään. Yariksen huollot maksaa yli kolminkertaisesti ja polttoainekulut kaksinkertaisesti enemmän kuin ID.4:ssä, vaikka ID:n käyttövoimaverokin lisätään sähkölaskujen päälle.
        Toki pikkuautossa on yleensä pienemmät pääomakulut. Käyttötesti-ID.4:n kohdalla sekään ei pätenyt, koska auto myytiin käyttötestin jälkeen kalliimmalla kuin mitä siitä oli maksettu.
        Edellisen valossa kustannusmielessä pikkuauto Yariksessa ei ole mitään järkeä vaikka syökin vähän bensaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yariksen rengaskulut olivat järkyttävän suuret verrattuna vaikka kolmatta tonnia painavaan sähköautoon. Edellisvuonna julkaistussa ID.4:n käyttötestissä rengaskulut olivat paljon suuremmasta pyöräkoosta huolimatta muutamaa euroa halvemmat kuin Yariksen. Mutta ennen kaikkea huolto- ja polttoainekuluissa pikkuauto ei säästä yhtään mitään. Yariksen huollot maksaa yli kolminkertaisesti ja polttoainekulut kaksinkertaisesti enemmän kuin ID.4:ssä, vaikka ID:n käyttövoimaverokin lisätään sähkölaskujen päälle.
        Toki pikkuautossa on yleensä pienemmät pääomakulut. Käyttötesti-ID.4:n kohdalla sekään ei pätenyt, koska auto myytiin käyttötestin jälkeen kalliimmalla kuin mitä siitä oli maksettu.
        Edellisen valossa kustannusmielessä pikkuauto Yariksessa ei ole mitään järkeä vaikka syökin vähän bensaa.

        Mitä selittelet ? .Toivon jotain järkevyyttä vertailuihin. Kulkuväline joka maksaa yli kaksikertaa enemmän kuin , puheena oleva Yaris. Tosiasiat ratkaisevat keskihinta autokaupoissa kun on alle kymmenentuhatta euroa . Kaikki menee , ajasta vain on kysymys .
        Arvo häviää 24000 euron autosta samoin kuin 50000 euron autosta .Mielummin monikin menettää tuon 24 000 euroa ennen kuin tuon 50 000 euroa . Myyntitilastot tukevat tuota minun väitettäni.


    • Anonyymi

      Tämä on ainut viesti tässä ketjussa joka kannattaa lukea sillä tässä on valehtelematon totuus varisromusta

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17386960/yariksen-kayttotesti-on-surkein-tmn-historiassa-lisaa-sahkovikoja

    • Anonyymi

      Myynnistäkin näkee että Yaris paras pieni auto.

      • Anonyymi

        Ei ole lähelläkään paras, mutta kestävin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole lähelläkään paras, mutta kestävin.

        Toyota Yaris on ensimmäinen auto TMn käyttötestien historiassa jota on jouduttu kuskaamaan hinausauton lavalla. Kun elektroniikka petti moneen kertaan ja jarruissa oli vikaa.
        Ja tämä suurinpiirtein uudessa autossa. Tuollaista vikapesää ei kukaan halua vanhemmalla iällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Yaris on ensimmäinen auto TMn käyttötestien historiassa jota on jouduttu kuskaamaan hinausauton lavalla. Kun elektroniikka petti moneen kertaan ja jarruissa oli vikaa.
        Ja tämä suurinpiirtein uudessa autossa. Tuollaista vikapesää ei kukaan halua vanhemmalla iällä.

        TM:"TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa.

        Etelässä käytimme auton Toyotan pikahuollossa. Saimme kuulla Yariksen tarvitsevan pidemmän huoltokäynnin, mutta meitä rauhoiteltiin kertomalla vian uusiutumisen vaativan alle −15 °C:n lämpötilan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Yaris on ensimmäinen auto TMn käyttötestien historiassa jota on jouduttu kuskaamaan hinausauton lavalla. Kun elektroniikka petti moneen kertaan ja jarruissa oli vikaa.
        Ja tämä suurinpiirtein uudessa autossa. Tuollaista vikapesää ei kukaan halua vanhemmalla iällä.

        "Tuollaista vikapesää ei kukaan halua vanhemmalla iällä."
        Tuijota Variksella on siis jotain yhteistä näiden nykyisten sähköautojen kanssa.


        HEH HEH


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole lähelläkään paras, mutta kestävin.

        Historian pienin kulutus, vain Toyotalta.


    • Anonyymi

      Toyota käsittämätön voittaja!
      Toyota on merkkinä ollut vuosikausia Suomen ykkönen ja viime vuonna se oli sitä suorastaan murskaavan, järkyttävän, veret seisauttavan ylivoimaisesti. Pahin kilpakumppani, vielä jokunen vuosi sitten lujaa kampoihin pistänyt Volkswagen myi yli puolet vähemmän autoja. Toyota vieläpä kasvatti myyntiään hieman.

      TOYOTA COROLLA 4668 -12 % 1 1 -
      TOYOTA YARIS 3144 -15 % 2 2 -
      TOYOTA RAV4 2248 -15 % 3 4 +1

      • Anonyymi

        Miten myyntitilasto voisi korjata Yariksen jarruongelmat?


      • Anonyymi

        Myynti -12 % ja -15 %?


    • Anonyymi

      Toyota, Toyota, Toyota

      Mutta mitä autoja viime vuonna sitten ostettiin? Voittajasta sentään ei ole epäselvyyttä.

      Valtikan Skoda Octavialta riistänyt Toyota Corolla oli kolmatta vuotta peräjälkeen ykkönen, eikä kisaa voi varsinaisesti pitää edes tasaisena. Japanilaisvalmistajan dominanssi on suorastaan häkellyttävä, sillä se vei Yariksella ja RAV4:llä nimiinsä koko palkintopallin.

      Yarista, parasta pikkuautoa ostetaan kun tarvitaan luotettavin auto.

    • Anonyymi

      Mielestäni 0 - 60 000km testi uudesta ei kerro mitään autosta millainen on, kuinka suunniteltu ja osien laatu.


      Aivan pitää ajaa tuo mutta alla 150-200tkm

    • Anonyymi

      "Yarista, parasta pikkuautoa ostetaan kun tarvitaan luotettavin auto."

      Toyota on sellainen auto joka on ainoa TM:n käyttötestien historiassa jota on pitänyt viedä hinausauton lavalla korjattavaksi toistuvien vikojen takia.

      On idioottimaista pitää ainoaa kesken matkaa apua tarvinnutta autoa luotettavana. Kaikki muut ovat päässeet 60.000kmomin avuin maaliin. Toyota ei siihen kyennyt.

      • Anonyymi

        Tässähän tätä faktaa, itketäänkö yhdessä? Voin olla vertaistukena.
        POP Vakuutuksen tilastot osoittavat, että BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi työllistävät eniten hinausfirmoja.

        Useimmiten hinausauto tilataan teknisen vian takia.

        Luotettavimmiksi osoittautuivat Toyota, Honda ja Nissan.

        "Erityisesti japanilaismerkit erottuvat näissäkin tilastoissa toimintavarmuudellaan. Vaikka osittain ilmiötä selittävät näillä merkeillä keskimääräistä vain hieman pienemmät vuosittaiset ajokilometrit, on kuitenkin tekninen toimintavarmuus näissä keskitasoa paremmalla tasolla", toteaa POP Vakuutuksen aktuaari- ja talousjohtaja Erkka Jalonen.


    • Anonyymi

      Toyotan laatu on käsite.

      • Anonyymi

        Kyllä, abstrakti käsite. Arkielämässä laatua ei niissä ole. Dacia Sandero on fiksumpi ostos uusista, tai Skoda Fabia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, abstrakti käsite. Arkielämässä laatua ei niissä ole. Dacia Sandero on fiksumpi ostos uusista, tai Skoda Fabia.

        Niinhän se taitaa näkyä myös myyntitilastoissa.

        Kolminkertaista ylivoimaa – Tuttu automalli dominoi tammikuun ensirekisteröintejä.
        Tirsk.


    • Anonyymi

      iQ hybrid olisi mennyt vielä pienemmällä kulutuksella tai jokin koppimopo hybrid.

    • Anonyymi

      Naurettavan näköinen auto. Lokasuojamuoveilla keinotekoisesti tehty leveämmän näköiseksi.

    • Anonyymi

      Yaris ja Corolla myydyimpiä, rahalle saa vastinetta.

    • Anonyymi

      Yaris kulkee miltei bensiinin tuoksulla.

    • Anonyymi

      Huippu järkevä taloudellinen ja varmatoiminen historiaan nojaten tieto. Kulutus on pieni kuten TM ledessäkin on todettu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe