Yaris loistava TM-kestotestissä!

Anonyymi-ap

37

289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä kirjoitettiin siitä surullisen kuuluisasta Lapin testireissusta? Siitä miss jarrut lakkasivat toimimasta kunnolla moneen kertaan ja lopuksi Toyota määräsi Yariksen ajokieltoon ja tuotavaksi hinausauton lavalla pois testeistä.
      Vai oliko Toyota maksanut TMn hiljaiseksi tästä episodista?

      • Anonyymi

        Se reissu oli tuollainen vain suomi24:n keskustelupalstalla. Reissusta kirjoitettiin kestotestin loppuraportissa.


      • Anonyymi

        Vikavalot syttyivät

        Yariksen muuten moitteeton luotettavuus sai pienen kolauksen matkalla talviautovertailuun. Jari Kohonen poikkesi menomatkalla Arctic Lapland Rallyyn. Sen tiimellyksessä Toyota kadotti niin abs-jarrut kuin ajonvakautuksen ja jarrutehostimenkin. Tästä kuljettajaa varoitettiin joulukuusimaisella varoitusvalojen hohteella.

        Vika poistui käynnistämällä auto uudelleen, mutta se palasi myöhemmin Ivalossa muutamaan kertaan, vaikka auto sai kertaalleen sulaa lämpimässä hallissa. Varmuuden vuoksi toimme auton etelään samalla autonkuljetusautolla vertailuautojen kanssa.


        Talviautovertailussa Yaris toimi valokuvaajien tukiautona. Nokian Renkaiden testialueen pehmeä penkka pääsi yllättämään, mutta vahingoilta vältyttiin.

        Toyotan pikahuolto totesi Yariksen tarvitsevan pidemmän huoltokäynnin, mutta vian uusiutumisen kerrottiin vaativan ainakin viidentoista asteen pakkasen.

        Aiheesta mainittiin 30 000 kilometrin huollossa, joka oli muutenkin ajankohtainen. Huollossa 12 voltin akku vaihdettiin uuteen. Vika ei enää uusiutunut, mutta eipä auto kokenut enää kovia pakkasiakaan.

        Voi spekuloida, oliko lisävalon tuomalla kuormituksella osuutta asiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se reissu oli tuollainen vain suomi24:n keskustelupalstalla. Reissusta kirjoitettiin kestotestin loppuraportissa.

        Miten niin vain keskustelupalstalla?
        Mikä tästä ei pidä paikkaansa?
        "Siitä miss jarrut lakkasivat toimimasta kunnolla moneen kertaan ja lopuksi Toyota määräsi Yariksen ajokieltoon ja tuotavaksi hinausauton lavalla pois testeistä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin vain keskustelupalstalla?
        Mikä tästä ei pidä paikkaansa?
        "Siitä miss jarrut lakkasivat toimimasta kunnolla moneen kertaan ja lopuksi Toyota määräsi Yariksen ajokieltoon ja tuotavaksi hinausauton lavalla pois testeistä."

        Toyota Yariksen jarrut toimivat moitteettomasti. Oli koko ajan liikenne kelpoinen. Abs: häiriöt ei haittaa lainkaan kuten ei myöskään ajonvakautus. Ne ovat täysin turhia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Yariksen jarrut toimivat moitteettomasti. Oli koko ajan liikenne kelpoinen. Abs: häiriöt ei haittaa lainkaan kuten ei myöskään ajonvakautus. Ne ovat täysin turhia.

        Mutta tehostinkin lakkasi toimimasta 😖


    • Anonyymi

      Pehmeä lakkakerroksen takia auto naarmuuntuu helposti ja pohjassa olevien muovien alta ruostu todella nopeasti. Melua ja surkeat valot. Rengaspaineen valvonta tekee hälytyksiä turhaan ja se tekee kuskista välinpitämättömän asian suhteen, vaarallinen ongelma.

    • Anonyymi

      Kauppa käy, jatkuvasti halutuimpien ja myydyimpien joukossa.

      • Anonyymi

        Yarista ostavat ne, joille hieman pienempi kulutus on auton ainoa vaatimus, maksoi mitä maksoi.


    • Anonyymi

      Talveksi kannattaa kyllä turvallisuuden ja luotettavuuden takia hankkia oikeakin auto, vaikka saksalainen.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        ... ja saman 12 v. akkuvian takia kuin TM-kestotestissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... ja saman 12 v. akkuvian takia kuin TM-kestotestissä.

        Varmaankin eurooppalainen akku kyseessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... ja saman 12 v. akkuvian takia kuin TM-kestotestissä.

        Onko vika akussa vai akun latauksessa? Veikkaan jälkimmäistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vika akussa vai akun latauksessa? Veikkaan jälkimmäistä!

        Akuissa.


    • Anonyymi

      Yariksen pisteet eri arvostelukohteissa eivät kuitenkaan olleet kovin kaksisia, eikä varsinkaan vastaa tekstimuotoista hehkutusta.
      Alla linkeissä on kouluarvosanoin Yariksen ja ID.4:n käyttötestien arvosanat. Yariksen keskiarvo ei yllä kiitettävälle tasolle, toisin kuin ID.4:n.
      https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2023/01/10103732/profiillit.png
      https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2022/09/02133208/graafi_profiili_png-1.png

    • Anonyymi

      "Toyota Yaris on Suomen suosituimpia autoja. Eikä ihme: se on huipputaloudellinen, helppo ja vaivaton. 60 000 kilometrin käyttötestissä vaikutelma vain vahvistui, vaikka yksi pieni murhe mahtui matkaan."

      • Anonyymi

        Joo ja sanottiin, että on äänekäs, kulutti renkaita ym. Auto jolla ei ajeta ajo-ominaisuuksien takia kiertoreittiä vaan suoraan kotiin. Siihen on sopiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja sanottiin, että on äänekäs, kulutti renkaita ym. Auto jolla ei ajeta ajo-ominaisuuksien takia kiertoreittiä vaan suoraan kotiin. Siihen on sopiva.

        Yariksen rengaskulut olivat järkyttävän suuret verrattuna vaikka kolmatta tonnia painavaan sähköautoon. Edellisvuonna julkaistussa ID.4:n käyttötestissä rengaskulut olivat paljon suuremmasta pyöräkoosta huolimatta muutamaa euroa halvemmat kuin Yariksen. Mutta ennen kaikkea huolto- ja polttoainekuluissa pikkuauto ei säästä yhtään mitään. Yariksen huollot maksaa yli kolminkertaisesti ja polttoainekulut kaksinkertaisesti enemmän kuin ID.4:ssä, vaikka ID:n käyttövoimaverokin lisätään sähkölaskujen päälle.
        Toki pikkuautossa on yleensä pienemmät pääomakulut. Käyttötesti-ID.4:n kohdalla sekään ei pätenyt, koska auto myytiin käyttötestin jälkeen kalliimmalla kuin mitä siitä oli maksettu.
        Edellisen valossa kustannusmielessä pikkuauto Yariksessa ei ole mitään järkeä vaikka syökin vähän bensaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yariksen rengaskulut olivat järkyttävän suuret verrattuna vaikka kolmatta tonnia painavaan sähköautoon. Edellisvuonna julkaistussa ID.4:n käyttötestissä rengaskulut olivat paljon suuremmasta pyöräkoosta huolimatta muutamaa euroa halvemmat kuin Yariksen. Mutta ennen kaikkea huolto- ja polttoainekuluissa pikkuauto ei säästä yhtään mitään. Yariksen huollot maksaa yli kolminkertaisesti ja polttoainekulut kaksinkertaisesti enemmän kuin ID.4:ssä, vaikka ID:n käyttövoimaverokin lisätään sähkölaskujen päälle.
        Toki pikkuautossa on yleensä pienemmät pääomakulut. Käyttötesti-ID.4:n kohdalla sekään ei pätenyt, koska auto myytiin käyttötestin jälkeen kalliimmalla kuin mitä siitä oli maksettu.
        Edellisen valossa kustannusmielessä pikkuauto Yariksessa ei ole mitään järkeä vaikka syökin vähän bensaa.

        Mitä selittelet ? .Toivon jotain järkevyyttä vertailuihin. Kulkuväline joka maksaa yli kaksikertaa enemmän kuin , puheena oleva Yaris. Tosiasiat ratkaisevat keskihinta autokaupoissa kun on alle kymmenentuhatta euroa . Kaikki menee , ajasta vain on kysymys .
        Arvo häviää 24000 euron autosta samoin kuin 50000 euron autosta .Mielummin monikin menettää tuon 24 000 euroa ennen kuin tuon 50 000 euroa . Myyntitilastot tukevat tuota minun väitettäni.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Myynnistäkin näkee että Yaris paras pieni auto.

      • Anonyymi

        Ei ole lähelläkään paras, mutta kestävin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole lähelläkään paras, mutta kestävin.

        Toyota Yaris on ensimmäinen auto TMn käyttötestien historiassa jota on jouduttu kuskaamaan hinausauton lavalla. Kun elektroniikka petti moneen kertaan ja jarruissa oli vikaa.
        Ja tämä suurinpiirtein uudessa autossa. Tuollaista vikapesää ei kukaan halua vanhemmalla iällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Yaris on ensimmäinen auto TMn käyttötestien historiassa jota on jouduttu kuskaamaan hinausauton lavalla. Kun elektroniikka petti moneen kertaan ja jarruissa oli vikaa.
        Ja tämä suurinpiirtein uudessa autossa. Tuollaista vikapesää ei kukaan halua vanhemmalla iällä.

        TM:"TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa.

        Etelässä käytimme auton Toyotan pikahuollossa. Saimme kuulla Yariksen tarvitsevan pidemmän huoltokäynnin, mutta meitä rauhoiteltiin kertomalla vian uusiutumisen vaativan alle −15 °C:n lämpötilan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Yaris on ensimmäinen auto TMn käyttötestien historiassa jota on jouduttu kuskaamaan hinausauton lavalla. Kun elektroniikka petti moneen kertaan ja jarruissa oli vikaa.
        Ja tämä suurinpiirtein uudessa autossa. Tuollaista vikapesää ei kukaan halua vanhemmalla iällä.

        "Tuollaista vikapesää ei kukaan halua vanhemmalla iällä."
        Tuijota Variksella on siis jotain yhteistä näiden nykyisten sähköautojen kanssa.


        HEH HEH


    • Anonyymi

      Toyota käsittämätön voittaja!
      Toyota on merkkinä ollut vuosikausia Suomen ykkönen ja viime vuonna se oli sitä suorastaan murskaavan, järkyttävän, veret seisauttavan ylivoimaisesti. Pahin kilpakumppani, vielä jokunen vuosi sitten lujaa kampoihin pistänyt Volkswagen myi yli puolet vähemmän autoja. Toyota vieläpä kasvatti myyntiään hieman.

      TOYOTA COROLLA 4668 -12 % 1 1 -
      TOYOTA YARIS 3144 -15 % 2 2 -
      TOYOTA RAV4 2248 -15 % 3 4 1

      • Anonyymi

        Miten myyntitilasto voisi korjata Yariksen jarruongelmat?


      • Anonyymi

        Myynti -12 % ja -15 %?


    • Anonyymi

      Toyota, Toyota, Toyota

      Mutta mitä autoja viime vuonna sitten ostettiin? Voittajasta sentään ei ole epäselvyyttä.

      Valtikan Skoda Octavialta riistänyt Toyota Corolla oli kolmatta vuotta peräjälkeen ykkönen, eikä kisaa voi varsinaisesti pitää edes tasaisena. Japanilaisvalmistajan dominanssi on suorastaan häkellyttävä, sillä se vei Yariksella ja RAV4:llä nimiinsä koko palkintopallin.

      Yarista, parasta pikkuautoa ostetaan kun tarvitaan luotettavin auto.

    • Anonyymi

      Mielestäni 0 - 60 000km testi uudesta ei kerro mitään autosta millainen on, kuinka suunniteltu ja osien laatu.


      Aivan pitää ajaa tuo mutta alla 150-200tkm

    • Anonyymi

      "Yarista, parasta pikkuautoa ostetaan kun tarvitaan luotettavin auto."

      Toyota on sellainen auto joka on ainoa TM:n käyttötestien historiassa jota on pitänyt viedä hinausauton lavalla korjattavaksi toistuvien vikojen takia.

      On idioottimaista pitää ainoaa kesken matkaa apua tarvinnutta autoa luotettavana. Kaikki muut ovat päässeet 60.000kmomin avuin maaliin. Toyota ei siihen kyennyt.

      • Anonyymi

        Tässähän tätä faktaa, itketäänkö yhdessä? Voin olla vertaistukena.
        POP Vakuutuksen tilastot osoittavat, että BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi työllistävät eniten hinausfirmoja.

        Useimmiten hinausauto tilataan teknisen vian takia.

        Luotettavimmiksi osoittautuivat Toyota, Honda ja Nissan.

        "Erityisesti japanilaismerkit erottuvat näissäkin tilastoissa toimintavarmuudellaan. Vaikka osittain ilmiötä selittävät näillä merkeillä keskimääräistä vain hieman pienemmät vuosittaiset ajokilometrit, on kuitenkin tekninen toimintavarmuus näissä keskitasoa paremmalla tasolla", toteaa POP Vakuutuksen aktuaari- ja talousjohtaja Erkka Jalonen.


    • Anonyymi

      Toyotan laatu on käsite.

      • Anonyymi

        Kyllä, abstrakti käsite. Arkielämässä laatua ei niissä ole. Dacia Sandero on fiksumpi ostos uusista, tai Skoda Fabia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, abstrakti käsite. Arkielämässä laatua ei niissä ole. Dacia Sandero on fiksumpi ostos uusista, tai Skoda Fabia.

        Niinhän se taitaa näkyä myös myyntitilastoissa.

        Kolminkertaista ylivoimaa – Tuttu automalli dominoi tammikuun ensirekisteröintejä.
        Tirsk.


    • Anonyymi

      iQ hybrid olisi mennyt vielä pienemmällä kulutuksella tai jokin koppimopo hybrid.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyssäriä pukkaa nyt

      Mikä on kaivattusi nimi?
      Ikävä
      105
      2409
    2. Sara ja Pyry eronneet?

      Pitääkö huhu paikkansa, tietääkö kukaan?Joku kertoi, että olivat tapelleet rajusti Emma gaalan jälkeen ja sen jälkeen Sara poisti Instatililtään kaikk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      1999
    3. Nainen, minne tahtoisit muuttaa kanssani

      Jos meistä tulisi pari?
      Ikävä
      179
      1571
    4. Oudolta tuntuu

      Kun on joku joka välittää oikeasti täälläkin.
      Ikävä
      171
      1388
    5. Ikävintä on kokea

      Kun toinen lähestyy niin sitä itse vetäytyy. Sitten kun itse lähestyy niin toinen vetäytyy. Vähänkuin magneetit jotka hylkivät toisiaan ja sitä ei ede
      Ikävä
      82
      1237
    6. Unelmoitko asunnosta lämpimässä? Haluaisitko muuttaa Suomesta esim. Espanjaan?

      Kiinnostaisiko sinua muuttaa pois Suomesta lämpimään? Jos kiinnostaisi, niin muuttaisitko vain talviajaksi vai koko vuodeksi ja millaisia kriteerejä s
      Maailman menoa
      85
      985
    7. Millaisista tuoksuista miehet pitää?

      Tuli tuosta yhdestä aloituksesta mieleen tälläinen. Eli millainen tuoksu saa miehet sekaisin? Onko se karkkikaupan tuoksu, kukkainen tuoksu,mausteinen
      Ikävä
      103
      916
    8. Miksi ihmiset ilkeilevät toisilleen anonyymisti?

      Ikuisuusaihe, tavallaan, mutta jäin tuota pohtimaan männä yönä. Miksi pitää olla ilkeä mm. palstalla anonyymisti? Miksei voi vain todeta, että olen er
      Sinkut
      165
      879
    9. Oudot kulkijat

      Mikäs porukka se on ruennu kylällä ajelemaan tummalla farmari autolla ja pysäytteleevät ihmisiä kadulla. Koittavat repiä kuulemma autoon ja hakkaavat
      Kiuruvesi
      23
      822
    Aihe