Vaaralliset jatkojohdot

Anonyymi-ap

"Useissa kodeissa jatkojohto on pakon sanelema ratkaisu, mutta sitä ei saisi käyttää pysyvästi. Asiantuntija esittää kompromissin."

https://www.is.fi/digitoday/art-2000009242775.html

Minulla on olohuoneessa äkkiä laskien n. 22 pistotulpalla liitettävää laitetta,
valaisimia, tietotekniikkaa, viihde-elektroniikkaa ja sen sellaista.
Huoneessa on 6 kiinteää pistorasiaa. Kuinka mukamas voisin tulla toimeen ilman jatkojohtoja?

17

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Harvinaisen yksinkertaista. Kytke pistorasiaan sen laitteen liitäntäjohto, jota käytät ja poista ne joita et käytä.

      • Anonyymi

        Vaikutatkin harvinaisen yksinkertaiselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikutatkin harvinaisen yksinkertaiselta.

        Ja hörhöä harmittaa.


      • Anonyymi

        Eikös pistokkeiden irrotteleminen ja kiinni työnteleminenkin rasita pistorasiaa ja stöpseliä? Kontaktipinnat hapettuvat ja johtojen vedonpoisto saattaa joutua rasitukselle. Ja monesti ne pistorasiat ovat siellä kaapin takana lattian rajassa, jonne ylettyminen on hankalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös pistokkeiden irrotteleminen ja kiinni työnteleminenkin rasita pistorasiaa ja stöpseliä? Kontaktipinnat hapettuvat ja johtojen vedonpoisto saattaa joutua rasitukselle. Ja monesti ne pistorasiat ovat siellä kaapin takana lattian rajassa, jonne ylettyminen on hankalaa.

        Se on sähköturvallista joo kun seinäpistorasiat irtoaa ja roikkuu jatkuvan vetelyn seurauksena tai sitten ne on niin löysiä että lyö kipinää itsekseen. Jatkan jatkojohdoilla..


      • Anonyymi

        Joo, sitten saisi jatkuvasti mönkiä kirjahyllyn taakse. Lisäksi tuolla löysää rasiat pikavauhtia.


      • Anonyymi

        MItä, jos käyttää useita yhtäaikaa? Lisäksi pistorasiat usein ovat hankalissa paikoissa kirjahyllyjen takana ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös pistokkeiden irrotteleminen ja kiinni työnteleminenkin rasita pistorasiaa ja stöpseliä? Kontaktipinnat hapettuvat ja johtojen vedonpoisto saattaa joutua rasitukselle. Ja monesti ne pistorasiat ovat siellä kaapin takana lattian rajassa, jonne ylettyminen on hankalaa.

        Ei ne hapetu, pikemminkin päinvastoin, mutta löystyvät tuollaisesta ja se johtaa huonoon kontaktiin. Töpseleitä ei pidä vetää johdoista.


    • Anonyymi

      Sama tilanne lähes kaikilla. Rajaisn suositukset koskemaan tehokkaampia laitteita kuten sähköpatterit, auton lämmitys yms..

    • Anonyymi

      Osittain harhaanjohtava artikkeli jälleen kyseiseltä medialta. En näe mitään ongelmaa laittaa jatkojohtoa ja kymmentä puhelimen laturia siihen, näkeekö joku muu?

      • Anonyymi

        Minä en näe tarvetta kymmenelle puhelinlaturille. Enkä kyllä kymmenelle puhelimellekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en näe tarvetta kymmenelle puhelinlaturille. Enkä kyllä kymmenelle puhelimellekaan.

        Niin. Tuommoisesta tulee ongelma viimeistään siinä vaiheessa kun kymmenen tyttöystävää yrittää soittaa samaan aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Tuommoisesta tulee ongelma viimeistään siinä vaiheessa kun kymmenen tyttöystävää yrittää soittaa samaan aikaan.

        Niin ja kassithan siinä räjähtää tommosella menolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en näe tarvetta kymmenelle puhelinlaturille. Enkä kyllä kymmenelle puhelimellekaan.

        Minulla on kaksi puhelinta ja kaksi tablettia. Lisäksi on useampi kamera, bluetooth kuulokkeita ym. 10 latausta ei ole mahdotonta, tosin ei nyt jokapäiväistäkään.


    • Anonyymi

      22 on vähän. Minulla on 34-40 riippuen siitä laskeeko sellaiset, joita ei juuri käytä.

      • Anonyymi

        Tulipa kerran sellanen sähköisku, ett tajulähti, mit kuitenkin selvisin! Lieneekö polttanut aivoihin arpia? Raakaa touhua noi sähköiskit! Lievä masennus siit seurasi! 🤫


      • Anonyymi

        Etkä tietenkään käytä jatkojohtoja...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10446
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      2983
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2117
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1616
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1587
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1378
    Aihe