Vaaralliset jatkojohdot

Anonyymi-ap

"Useissa kodeissa jatkojohto on pakon sanelema ratkaisu, mutta sitä ei saisi käyttää pysyvästi. Asiantuntija esittää kompromissin."

https://www.is.fi/digitoday/art-2000009242775.html

Minulla on olohuoneessa äkkiä laskien n. 22 pistotulpalla liitettävää laitetta,
valaisimia, tietotekniikkaa, viihde-elektroniikkaa ja sen sellaista.
Huoneessa on 6 kiinteää pistorasiaa. Kuinka mukamas voisin tulla toimeen ilman jatkojohtoja?

17

201

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Harvinaisen yksinkertaista. Kytke pistorasiaan sen laitteen liitäntäjohto, jota käytät ja poista ne joita et käytä.

• Anonyymi

Vaikutatkin harvinaisen yksinkertaiselta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikutatkin harvinaisen yksinkertaiselta.

Ja hörhöä harmittaa.

• Anonyymi

Eikös pistokkeiden irrotteleminen ja kiinni työnteleminenkin rasita pistorasiaa ja stöpseliä? Kontaktipinnat hapettuvat ja johtojen vedonpoisto saattaa joutua rasitukselle. Ja monesti ne pistorasiat ovat siellä kaapin takana lattian rajassa, jonne ylettyminen on hankalaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös pistokkeiden irrotteleminen ja kiinni työnteleminenkin rasita pistorasiaa ja stöpseliä? Kontaktipinnat hapettuvat ja johtojen vedonpoisto saattaa joutua rasitukselle. Ja monesti ne pistorasiat ovat siellä kaapin takana lattian rajassa, jonne ylettyminen on hankalaa.

Se on sähköturvallista joo kun seinäpistorasiat irtoaa ja roikkuu jatkuvan vetelyn seurauksena tai sitten ne on niin löysiä että lyö kipinää itsekseen. Jatkan jatkojohdoilla..

• Anonyymi

Joo, sitten saisi jatkuvasti mönkiä kirjahyllyn taakse. Lisäksi tuolla löysää rasiat pikavauhtia.

• Anonyymi

MItä, jos käyttää useita yhtäaikaa? Lisäksi pistorasiat usein ovat hankalissa paikoissa kirjahyllyjen takana ym.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ne hapetu, pikemminkin päinvastoin, mutta löystyvät tuollaisesta ja se johtaa huonoon kontaktiin. Töpseleitä ei pidä vetää johdoista.

• Anonyymi

Sama tilanne lähes kaikilla. Rajaisn suositukset koskemaan tehokkaampia laitteita kuten sähköpatterit, auton lämmitys yms..

• Anonyymi

Osittain harhaanjohtava artikkeli jälleen kyseiseltä medialta. En näe mitään ongelmaa laittaa jatkojohtoa ja kymmentä puhelimen laturia siihen, näkeekö joku muu?

• Anonyymi

Minä en näe tarvetta kymmenelle puhelinlaturille. Enkä kyllä kymmenelle puhelimellekaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en näe tarvetta kymmenelle puhelinlaturille. Enkä kyllä kymmenelle puhelimellekaan.

Niin. Tuommoisesta tulee ongelma viimeistään siinä vaiheessa kun kymmenen tyttöystävää yrittää soittaa samaan aikaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Tuommoisesta tulee ongelma viimeistään siinä vaiheessa kun kymmenen tyttöystävää yrittää soittaa samaan aikaan.

Niin ja kassithan siinä räjähtää tommosella menolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on kaksi puhelinta ja kaksi tablettia. Lisäksi on useampi kamera, bluetooth kuulokkeita ym. 10 latausta ei ole mahdotonta, tosin ei nyt jokapäiväistäkään.

• Anonyymi

22 on vähän. Minulla on 34-40 riippuen siitä laskeeko sellaiset, joita ei juuri käytä.

• Anonyymi

Tulipa kerran sellanen sähköisku, ett tajulähti, mit kuitenkin selvisin! Lieneekö polttanut aivoihin arpia? Raakaa touhua noi sähköiskit! Lievä masennus siit seurasi! 🤫

• Anonyymi

Etkä tietenkään käytä jatkojohtoja...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3037
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3021
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2387
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1873
    5. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      1798
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1729
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1586
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      79
      1307
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1270
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79