"Useissa kodeissa jatkojohto on pakon sanelema ratkaisu, mutta sitä ei saisi käyttää pysyvästi. Asiantuntija esittää kompromissin."
https://www.is.fi/digitoday/art-2000009242775.html
Minulla on olohuoneessa äkkiä laskien n. 22 pistotulpalla liitettävää laitetta,
valaisimia, tietotekniikkaa, viihde-elektroniikkaa ja sen sellaista.
Huoneessa on 6 kiinteää pistorasiaa. Kuinka mukamas voisin tulla toimeen ilman jatkojohtoja?
Vaaralliset jatkojohdot
17
127
Vastaukset
- Anonyymi
Harvinaisen yksinkertaista. Kytke pistorasiaan sen laitteen liitäntäjohto, jota käytät ja poista ne joita et käytä.
- Anonyymi
Vaikutatkin harvinaisen yksinkertaiselta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikutatkin harvinaisen yksinkertaiselta.
Ja hörhöä harmittaa.
- Anonyymi
Eikös pistokkeiden irrotteleminen ja kiinni työnteleminenkin rasita pistorasiaa ja stöpseliä? Kontaktipinnat hapettuvat ja johtojen vedonpoisto saattaa joutua rasitukselle. Ja monesti ne pistorasiat ovat siellä kaapin takana lattian rajassa, jonne ylettyminen on hankalaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös pistokkeiden irrotteleminen ja kiinni työnteleminenkin rasita pistorasiaa ja stöpseliä? Kontaktipinnat hapettuvat ja johtojen vedonpoisto saattaa joutua rasitukselle. Ja monesti ne pistorasiat ovat siellä kaapin takana lattian rajassa, jonne ylettyminen on hankalaa.
Se on sähköturvallista joo kun seinäpistorasiat irtoaa ja roikkuu jatkuvan vetelyn seurauksena tai sitten ne on niin löysiä että lyö kipinää itsekseen. Jatkan jatkojohdoilla..
- Anonyymi
Joo, sitten saisi jatkuvasti mönkiä kirjahyllyn taakse. Lisäksi tuolla löysää rasiat pikavauhtia.
- Anonyymi
MItä, jos käyttää useita yhtäaikaa? Lisäksi pistorasiat usein ovat hankalissa paikoissa kirjahyllyjen takana ym.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne hapetu, pikemminkin päinvastoin, mutta löystyvät tuollaisesta ja se johtaa huonoon kontaktiin. Töpseleitä ei pidä vetää johdoista.
- Anonyymi
Sama tilanne lähes kaikilla. Rajaisn suositukset koskemaan tehokkaampia laitteita kuten sähköpatterit, auton lämmitys yms..
- Anonyymi
Osittain harhaanjohtava artikkeli jälleen kyseiseltä medialta. En näe mitään ongelmaa laittaa jatkojohtoa ja kymmentä puhelimen laturia siihen, näkeekö joku muu?
- Anonyymi
Minä en näe tarvetta kymmenelle puhelinlaturille. Enkä kyllä kymmenelle puhelimellekaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en näe tarvetta kymmenelle puhelinlaturille. Enkä kyllä kymmenelle puhelimellekaan.
Niin. Tuommoisesta tulee ongelma viimeistään siinä vaiheessa kun kymmenen tyttöystävää yrittää soittaa samaan aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Tuommoisesta tulee ongelma viimeistään siinä vaiheessa kun kymmenen tyttöystävää yrittää soittaa samaan aikaan.
Niin ja kassithan siinä räjähtää tommosella menolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on kaksi puhelinta ja kaksi tablettia. Lisäksi on useampi kamera, bluetooth kuulokkeita ym. 10 latausta ei ole mahdotonta, tosin ei nyt jokapäiväistäkään.
- Anonyymi
22 on vähän. Minulla on 34-40 riippuen siitä laskeeko sellaiset, joita ei juuri käytä.
- Anonyymi
Tulipa kerran sellanen sähköisku, ett tajulähti, mit kuitenkin selvisin! Lieneekö polttanut aivoihin arpia? Raakaa touhua noi sähköiskit! Lievä masennus siit seurasi! 🤫
- Anonyymi
Etkä tietenkään käytä jatkojohtoja...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212556- 1482234
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292202Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871603Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961536- 2861432
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379