Koko raskaan testin kulutus vain 4,9 l/100 km. Reissu Norjaan auto täynnä tavaraa ja ihmisiä, kulutus vain 3,9 l/100 km.
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/2b-2023/tm-kayttotesti-60-000-km-toyota-yaris-15-hybrid-active-kaikkien-kaveri/
Yaris Hybrid, TM:n 60.000 kilometrin käyttötestien taloudellisin auto
121
1581
Vastaukset
- Anonyymi
"Koko raskaan testin"
60.000km Yariksella olisi totisesti raskas kokemus. Paljon melua ja vähän tilaa. Moottoritiellä tulee kuuroksi ja bensaa menee yli seitsemän litraa kun alimittainen kone huutaa korkeilla kierroksilla.- Anonyymi
Luetun ymmärtämistä voisit harjoitella huomattavasti enemmän. Siinä sinulla on vielä paljon oppimista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luetun ymmärtämistä voisit harjoitella huomattavasti enemmän. Siinä sinulla on vielä paljon oppimista.
Niin sinulla on paljon oppimista siinä miten huonoja autoja Toyotat oikeasti on.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17329184/tm-yaris-ei-toimi-talvella-skoda-saa-kiitosta-
Miksi ostasit auton mikä toimii vain kesällä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luetun ymmärtämistä voisit harjoitella huomattavasti enemmän. Siinä sinulla on vielä paljon oppimista.
Melusta tuossa testissä Yarista moitittiin ja heikoista valoista. Kiva jyrätä motaria puolikuurona ja katsoa kun bensamittari laskee hurjaa vauhtia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin sinulla on paljon oppimista siinä miten huonoja autoja Toyotat oikeasti on.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17329184/tm-yaris-ei-toimi-talvella-skoda-saa-kiitosta-
Miksi ostasit auton mikä toimii vain kesällä?Ihmeen vähän oli mainintaa jarru ongelmasta pakkasella, vaikka se on turvallisuuteen vaikuttava seikka. Ilmeisesti sillä ei ole merkitystä miten jarrut toimii. Abs on ilmeisesti vain jonnin joutava toiminto samoin ajon vakautus. Niitähän ei 80-luvun autoissa ollut miksi nyt sitten tarvittaisiin.
- Anonyymi
TM kirjoittaa: "Moottoritielläkään kulutus ei karkaa kohtuutomaksi" Eikä ole viinut karatakaan, kun testin keskikulutus on 4,9 l/100 km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melusta tuossa testissä Yarista moitittiin ja heikoista valoista. Kiva jyrätä motaria puolikuurona ja katsoa kun bensamittari laskee hurjaa vauhtia.
Bensamittri ei laske moottoritielläkään jos keskikulutus on 4,9 l/100 km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin sinulla on paljon oppimista siinä miten huonoja autoja Toyotat oikeasti on.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17329184/tm-yaris-ei-toimi-talvella-skoda-saa-kiitosta-
Miksi ostasit auton mikä toimii vain kesällä?Tuon käyttötestin perusteella Toyita on erittäin hyvä. Ei huono ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmeen vähän oli mainintaa jarru ongelmasta pakkasella, vaikka se on turvallisuuteen vaikuttava seikka. Ilmeisesti sillä ei ole merkitystä miten jarrut toimii. Abs on ilmeisesti vain jonnin joutava toiminto samoin ajon vakautus. Niitähän ei 80-luvun autoissa ollut miksi nyt sitten tarvittaisiin.
Eihän ne jarrut reistaillet kuin pari kertaa tuon 60.000 km:n matkalla. Mitäs pienistä.
Jos minulla tuo tapahtuisi kerrankin, lähtisi auto vaihtoon melko pikaisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM kirjoittaa: "Moottoritielläkään kulutus ei karkaa kohtuutomaksi" Eikä ole viinut karatakaan, kun testin keskikulutus on 4,9 l/100 km.
Motarilla kulutus oli noin 7l/100 km. Kohtuullinen kulutus noin pienelle autolle. Minulla vie saman, vaikka auto on puoli metriä pidempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM kirjoittaa: "Moottoritielläkään kulutus ei karkaa kohtuutomaksi" Eikä ole viinut karatakaan, kun testin keskikulutus on 4,9 l/100 km.
Ei karkaa, kun melu rajoittaa nopeuden heti 100 yläpuolella.
- Anonyymi
Kauppakassi mikä kauppakassi, ei siitä kehumalla ja muita haukkumalla sen kummempaa saa.
- Anonyymi
7 litraa ? Moletko ihan idiootti kateuksissasi. Lueppa missä olsohteessa se yksi kulutus tehtiin. Tutun volkkari vie 40l sataselle ja se on totuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin sinulla on paljon oppimista siinä miten huonoja autoja Toyotat oikeasti on.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17329184/tm-yaris-ei-toimi-talvella-skoda-saa-kiitosta-
Miksi ostasit auton mikä toimii vain kesällä?Kesällä ? tuo kateutesi on jo sairautta ettäs tiedät. Hybridi yarppa on erittäin hyvä ja pihi auto ympärivuotiseen käyttöön muttei sulle kun ei ole edes kortti BUAHAAAA.
- Anonyymi
Moottoritiellä ajettiin kaasupuhjassa ja kulutus 7.1 sataselle KUINKA VÄHÄN !!!!!
Osoitus taas vain kateudesta kun vääristetään aitoa tietoa.
"Toyota näki niin Saksan vapaat Autobahnit, joilla Tero tuskin malttoi olla kokeilematta huippunopeutta, kuin Puolan Zakopanen talviurheilukaupunkia ympäröivät Tatravuoret. Jossain päin Saksaa testipäiväkirjaan merkittiin koko käyttötestin korkein keskikulutus: 7,13 l/100 km."
Lainaus tm testin loppuraportista ERITTÄIN VARMA HYVÄ AUTO !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin sinulla on paljon oppimista siinä miten huonoja autoja Toyotat oikeasti on.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17329184/tm-yaris-ei-toimi-talvella-skoda-saa-kiitosta-
Miksi ostasit auton mikä toimii vain kesällä?Siihen vaihdettiin uusi 12v akku ja sen jälkeen vika ei uusiutunut. Toimii myös talvella on oikea asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melusta tuossa testissä Yarista moitittiin ja heikoista valoista. Kiva jyrätä motaria puolikuurona ja katsoa kun bensamittari laskee hurjaa vauhtia.
Valot on huonot kuten moenssa uudessa autiossa valitetavasti on pieni tehoisin wattimäärin ja sen tiedon saat its eetsiä miksi näin on autoilla. Bensamittari laskee todella hitaasti myös moottoritiellä. Miski valehtelet jatkuvasti? Tieto se oikea on mukavempaa kuin valehtelu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melusta tuossa testissä Yarista moitittiin ja heikoista valoista. Kiva jyrätä motaria puolikuurona ja katsoa kun bensamittari laskee hurjaa vauhtia.
Moitittiin myös ohuesta maalista. Ja pohjan muovisuojien alla piilee ylläri. 100 000 kestotesti olisi kertomus alustakorjauksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moitittiin myös ohuesta maalista. Ja pohjan muovisuojien alla piilee ylläri. 100 000 kestotesti olisi kertomus alustakorjauksesta.
Yaris on muiden TOYOTAn autojen tapaan ruostumaton. Sillekin voi hyvin ennustaa yli 20 vuoden ikää, vaikka kyseessä on pikkuauto.
- Anonyymi
Yaris täynnä ihmisiä ja tavaraa. Onko ne tavarat sylissä, muuten mahdotonta? Masokisteja on kaikenlaisia.
- Anonyymi
Vähän ku muaki ottaa päähän tohjon menestys.
Tavaroita kuljetellaan yleisesti paketti-, kuorma-autoilla.
Miksi tollo ahdat piirongin autoosi? Ihmettelen vain. - Anonyymi
Miksi yaris sinua sitten kiinnostaa?
- Anonyymi
Miksi et halua ymmärtää jokapäivöistä ilmaisua.
- Anonyymi
Tuo väite että Yaris olisi käyttötestien historian taloudellisin auto täysi valhe.
4,9 litran keskikulutuksella kilometrihinnaksi tulee 9,3 centtiä.
Kaikki sähköautot ovat selkeästi taloudellisempia. Esim kaksi kertaa Yariksen kokoisen ID.4:n kustannukset olivat vain 3,8 centtiä.
Lisäksi sähköautojen huoltokustannukset ovat vain murto-osa Toyotan vastaavista.
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/16b-2022/tm-kayttotesti-volkswagen-id-4-1st-150-kw-77-kwh-koko-kansan-sahkoauto/- Anonyymi
Luepas uudelleen miten tuo asia TM:ssä ilmaistaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luepas uudelleen miten tuo asia TM:ssä ilmaistaan.
TM:ssä asia on varmaan oikein kirjoitettu. Tämän ketjun otsikko on pelkkää potaskaa ja valhetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luepas uudelleen miten tuo asia TM:ssä ilmaistaan.
Siinä lukee: "Koko testin toteutunut keskikulutus on 4,9 l/100 km. Toisin sanoen ToyotaYarison Tekniikan Maailman käyttötestihistorian taloudellisin POLTTOMOOTTORIAUTO."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM:ssä asia on varmaan oikein kirjoitettu. Tämän ketjun otsikko on pelkkää potaskaa ja valhetta.
Aloittajalla on tuskin mitään aikomusta valehdella, koska asia onluettavissa TM:stä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä lukee: "Koko testin toteutunut keskikulutus on 4,9 l/100 km. Toisin sanoen ToyotaYarison Tekniikan Maailman käyttötestihistorian taloudellisin POLTTOMOOTTORIAUTO."
No ei ne sitten ole kovin paljoa tainnut testailla jos oma polttis menee 3,7l/100km kulutuksella. Ja ei ole toyota
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei ne sitten ole kovin paljoa tainnut testailla jos oma polttis menee 3,7l/100km kulutuksella. Ja ei ole toyota
Miun polttis kuluttaa 3,69l/100km ja on ranskalainen.
- Anonyymi
TM: "Luotettavuuden puutteesta Yarista ei voi moittia"
- Anonyymi
"Aino luotettavuusmurhe liityi Lapin pakkasilla tapahtuneeseen jarruhäiriöön joka onnensi poistui käynnistämällä auto uudelleen."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Aino luotettavuusmurhe liityi Lapin pakkasilla tapahtuneeseen jarruhäiriöön joka onnensi poistui käynnistämällä auto uudelleen."
Jatkuu:"TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/
Ei päässyt Yaris omin voimin pois Lapista. - Anonyymi
60tkm testi, wauh! Sisäänajo kilsathan nuo on paremmille autoille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkuu:"TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/
Ei päässyt Yaris omin voimin pois Lapista.Siinä kestotesti autossa ei ollut mitään vikaa. Vain jarrut olivat hieman raskaammat. Siis täysin virheetön. Olisi kevyesti mennyt läpi katsastuksesta. Sehän oli täysin liikenne kunnossa.
- Anonyymi
Hihii, että joku voikin innostua tuollaisesta mopoautosta.
- Anonyymi
Niin, taloudellisin polttomoottoriauto. Häviää aivan kaikille täyssähköautoille.
- Anonyymi
Ero on huomattava. Enyaq tarvitsee energiaa vain noin puolet siitä mitä Yaris käyttää.
- Anonyymi
Voihan sen kateuden ja kaunan noinkin ilmaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan sen kateuden ja kaunan noinkin ilmaista.
Miksi kadehtia isoja kuluja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan sen kateuden ja kaunan noinkin ilmaista.
Enyaq onkin korkealla listalla seuraavaksi autoksi. Kateeksi käy, kun niitä näkee liikenteessä.
- Anonyymi
Toyotat ovat yleisesti vähiten kukuttavia.
- Anonyymi
kukkuu
- Anonyymi
Sähköautolla ajaminen on kaikkein kallein vaihtoehto Suomessa. On niin tyhmää maksaa liikaa. Yaris Hybrid on hyvä ja taloudellinen valinta.
- Anonyymi
ToyotaYaris hybrid on kestävä ja pitkäikäinen ruostumattomuuden ansiosta. Lisäksi siinä ei koskaan ole mitään vikoja.
Skoda Enyaq on enemmän korjaamolla kuin ajossa. Sähköautojen tapaan kestävyys on vähän niin ja näin. Se on myös kova ruostumaan. Saa nähdä joutuuko jo ennen ekaa katsastusta paikkaamaan ruostevaurioita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ToyotaYaris hybrid on kestävä ja pitkäikäinen ruostumattomuuden ansiosta. Lisäksi siinä ei koskaan ole mitään vikoja.
Skoda Enyaq on enemmän korjaamolla kuin ajossa. Sähköautojen tapaan kestävyys on vähän niin ja näin. Se on myös kova ruostumaan. Saa nähdä joutuuko jo ennen ekaa katsastusta paikkaamaan ruostevaurioita.Yaris on pieni mutta isokuluinen auto.
- Anonyymi
"Yaris Hybrid on hyvä ja taloudellinen valinta."
Yli 23.000 euroa koirankopin kokoisesta autosta jossa on niin huonot valot että siihen joutuu ostamaan lisävalot. Jösses. Lisävaloja on tarvittu muissa autoissa viimeksi joskus 80-luvulla.
Ja muutenkin näyttää elektroniikkapuoli olevan tehty kintaan kädessä vähän sinnepäin. talvella lavetti kutsuu kun jarrut katoaa.
- Anonyymi
Miten Toyota onnistuu aina tekemään niin hyviä autoja kokoluokasta riippumatta?
Vastaavaan ei esim. VAG AG ole ikinä kyennyt.- Anonyymi
On paljon muitakin autonvalmistajia kuin VAG AG, jotka ovat tehneet huomattavasti laadukkaampia autoja kuin toyota.
- Anonyymi
Vikavalot vilkkuivat kuin joulukuusi ja auto tuotiin lavalla takaisin lapista. Perus Tojo laatua.
- Anonyymi
Voihan sitä kulutusta hehkutella, jos ajelee peräti 130 km päivässä mutta maksaa pikkuautosta kuitenkin lähes 30000 euroa ( Style kaksin renkain ja talvivarustein). Talvellahan tuo kulutti jo 5,5 litraa. Mitähän taloudellisuutta tuossa muka on?
- Anonyymi
Luetun ymmärtäminen. Keskikulutus 4,9 l/100km
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luetun ymmärtäminen. Keskikulutus 4,9 l/100km
Paljonko keskikulutus olisi, jos ajettaisiin Yarikselle normaalit 30 km päivässä ympäri vuoden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko keskikulutus olisi, jos ajettaisiin Yarikselle normaalit 30 km päivässä ympäri vuoden.
3,8 paikkeilla
- Anonyymi
Kustannukset oli laskettu 36 kk/60 tkm leasingin mukaan. Tuolla yhdistelmällä autoa ei saa alle 400 €/kk mistään. Siihen vielä vakuutus, verot yms päälle.
- Anonyymi
"Siinä kestotesti autossa ei ollut mitään vikaa. Vain jarrut olivat hieman raskaammat. Siis täysin virheetön. Olisi kevyesti mennyt läpi katsastuksesta. Sehän oli täysin liikenne kunnossa."
Ei olisi todellakaan mennyt läpi katsastuksessa kun jarrujen vikavalo palaa ja abs ei toimi. Yarikset on pakkp katsastaa kesällä kun huollossa eivät osaa korjata tuota jarruvikaa.
Ainoa mitä sieltä saa pn ohje että kyllä jarrut PITÄISI toimia jos pakkasta on bähemmän kuin 15 astetta.- Anonyymi
Mikäköhän siinäkin on ettei volsut pärjää luotettavuustutkimuksissa ja Toyota on niissäkin aina kärkipaikalla? Miksi niitä volkkareita kutsutaan vikavageneiksi , vilppivageneiksi, vilunkivageneiksi, klonksvageneiksi ja poksvakeneiksi? Ominaisuuksistako se kertoo vai mistä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäköhän siinäkin on ettei volsut pärjää luotettavuustutkimuksissa ja Toyota on niissäkin aina kärkipaikalla? Miksi niitä volkkareita kutsutaan vikavageneiksi , vilppivageneiksi, vilunkivageneiksi, klonksvageneiksi ja poksvakeneiksi? Ominaisuuksistako se kertoo vai mistä?
Eipä auta volsun herjaaminen mitään siihen että Yaris saa hylsyn katsastuksessa jos tuo jarruvika on päällä kun sinne menee.
Kesäkatsastettava koirankoppi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä auta volsun herjaaminen mitään siihen että Yaris saa hylsyn katsastuksessa jos tuo jarruvika on päällä kun sinne menee.
Kesäkatsastettava koirankoppi.Lapsiko se siellä itkee kun jakopään korjauslasku on vienyt tikkarin suusta ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsiko se siellä itkee kun jakopään korjauslasku on vienyt tikkarin suusta ?
No eipä auta mitään minunkaan herjaaminen kun jarruvikainen Yaris saa hylsyn katsastuksessa.
Onko sulla mitään vähän älykkäämpää kerrottavaa?
"Mutsis oli" on jo käytetty joten sitä et voi postata. - Anonyymi
Toyota Yarista ei pidä viedä kovalla pakkasella katsastukseen. viiden asteen pakkasella vielä voi viedä. Noista Yariksen talviauto vertailussa mainituista puutteista ei ole normaalisti haittaa. Abs jarrut ja ajonvakautus ovat jonnin joutavia, koska Yaris on kiistatta huippu hyvä ajo-ominaisuuksiltaan ylivoimaisesti paras kokoluokassaan.Sen sijaan Toyotan ruostumattomuus on hyvä asia. Tämän vuoksi ne on pitkään liikenteessä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäköhän siinäkin on ettei volsut pärjää luotettavuustutkimuksissa ja Toyota on niissäkin aina kärkipaikalla? Miksi niitä volkkareita kutsutaan vikavageneiksi , vilppivageneiksi, vilunkivageneiksi, klonksvageneiksi ja poksvakeneiksi? Ominaisuuksistako se kertoo vai mistä?
Enemmän nuo nimet kertovat muiden kateudesta merkkiä kohtaan, kuin mistään muusta.
- Anonyymi
Oli nyt mikä kotteroinen tahansa, niin laittakaa edes ajovalot päälle, kun pimeällä ajatte räntäsateessa. Aamun saldo tänä aamuna Kehä 1 kaksi (2) takavalotonta Yarista.
- Anonyymi
Vika on korvien välissä, aika pitkälle edennyt dementia?
- Anonyymi
Maalipinta ja kirkasmuovit eivät kestä enää toista 60 tkm.
- Anonyymi
Mikä siinäkin on ettei se volsun poloinen kelpaa niinkuin tuo yaris eikä golfiakaan oikein haluta mutta corollat menee kuin kuumille kiville. Eikö olekin ihmeellinen asia ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinäkin on ettei se volsun poloinen kelpaa niinkuin tuo yaris eikä golfiakaan oikein haluta mutta corollat menee kuin kuumille kiville. Eikö olekin ihmeellinen asia ?
Juumutta kyllä kaikki aageen itä- ja länsiautot yhteenlaskettuna ovat ainakin valmistajan valmistamia !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinäkin on ettei se volsun poloinen kelpaa niinkuin tuo yaris eikä golfiakaan oikein haluta mutta corollat menee kuin kuumille kiville. Eikö olekin ihmeellinen asia ?
On enemmän niitä ostajia, jotka eivät mistään hinnasta halua Tojoa. Heille ajettavuus, mukavuus, meluttomuus ovat tärkeitä ominaisuuksia, ei pelkkä bensankulutus kaupungissa ja huolto vähintään 15 tkm välein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On enemmän niitä ostajia, jotka eivät mistään hinnasta halua Tojoa. Heille ajettavuus, mukavuus, meluttomuus ovat tärkeitä ominaisuuksia, ei pelkkä bensankulutus kaupungissa ja huolto vähintään 15 tkm välein.
Minkä muun merkin ostajia on enemmän?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On enemmän niitä ostajia, jotka eivät mistään hinnasta halua Tojoa. Heille ajettavuus, mukavuus, meluttomuus ovat tärkeitä ominaisuuksia, ei pelkkä bensankulutus kaupungissa ja huolto vähintään 15 tkm välein.
Nuo mainitsemasi ominaisuudet ovat Yariksen valtteja. Parempia ajo-ominaisuuksia ei ole missään muussa pikkuautossa. Yaris on ollut aina ylivoimaisesti paras ajettavuudeltaan. Mukavuuskin on parasta tuossa kokoluokassa.
- Anonyymi
"Ulkoa auto näyttää kuluneemmalta. Toyotan käyttämä lakkapinta on pehmeä, joten pesujen ja lumiharjan tuomia mikronaarmuja on runsaasti. Autoon kertyi myös jonkin verran kolhuja, mikä lienee yhdistelmä huonoa tuuria ja kenties ohuita pintapeltejä.
Takavalojen toteutus on lähes suunniteltu ikääntymään nopeasti, sillä valoja reunustava kiiltävä musta muovipinta naarmuuntuu herkästi, ja naarmut myös näkyvät todella selkeästi. Kiveniskemiä löytyi konepellistä muutamia".- Anonyymi
Paljonko lommojen paikkailu nykyisin maksaa? Riittääkö säästyneet bensarahat? Tuskin.
- Anonyymi
"Rengasmelua voisi olla vähemmän, ja ainoa suuri heikkous koskee surkeita halogeenivaloja. Pimeällä ajavan kannattaa harkita Style-varustetasoa, johon kuuluu lediajovalot."
Yarikseen täytyy siis sijoittaa lähes 30000 euroa, että sen ajovalot ovat edes nykyautojen tasolla. Saa siinä laskeskella bensansäästöjä vuoden jos toisenkin!- Anonyymi
Mikä siinäkin on että kaikesta kateudesta huolimatta Toyota vaan on se ylivoimaisesti eniten haluttu ja valittu merkki? Ihan on on käsittämätöntä että miksei se vikavagen kelpaa vaikka "ei kaikissa ole vikaa"?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinäkin on että kaikesta kateudesta huolimatta Toyota vaan on se ylivoimaisesti eniten haluttu ja valittu merkki? Ihan on on käsittämätöntä että miksei se vikavagen kelpaa vaikka "ei kaikissa ole vikaa"?
Eikö sinun maailmassa ole kuin Toyota ja VW? Jokin vialla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinäkin on että kaikesta kateudesta huolimatta Toyota vaan on se ylivoimaisesti eniten haluttu ja valittu merkki? Ihan on on käsittämätöntä että miksei se vikavagen kelpaa vaikka "ei kaikissa ole vikaa"?
Ei todellakaan ole halutuin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei todellakaan ole halutuin.
Luetun ymmärtäminen saattaa aiheuttaa joskus jopa lisää tuskaa ja kateutta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei todellakaan ole halutuin.
Toyotia myytiin viime vuonna yli 7000 autoa enemmän kuin kakkosta eli Volkswagenia ja maailmanlaajuisesti kaksijapuolimiljoonaa autoa enemmön kuin kakkosta eli Volkswagenia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö sinun maailmassa ole kuin Toyota ja VW? Jokin vialla?
Ei enää mikään vialla. kun ei onneksi enää ole mitään vikavagenia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luetun ymmärtäminen saattaa aiheuttaa joskus jopa lisää tuskaa ja kateutta!
Haluttu ja ostettu on ihan eri asia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei enää mikään vialla. kun ei onneksi enää ole mitään vikavagenia.
Ei taida olla mitään autoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluttu ja ostettu on ihan eri asia!
Jos ei halua tulla huijatuksi eikä halua isovikaista autoa, niin silloin ei sellaista osta!
- Anonyymi
Tuon Yariksen pelastus oli se, että testi ajettiin lähes kokonaan kesällä.
- Anonyymi
On siinä saksalaisilla ollut hauskaa katsellessa neljän Suomipojan seikkailua mummo-Yariksella autobahnilla rekkojen seassa. Aikuiset miehet kyyhöttävät takapenkillä polvet suussa.
- Anonyymi
Saksalaisilla on aina hauskaa kun odottovat hinausautoa. Yhtä hauskaa on suomalaisilla saksalaisen murheenkryynin hankkineilla.
Lue tarkkaan:
POP Vakuutuksen tilastot osoittavat, että BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi työllistävät eniten hinausfirmoja.
Useimmiten hinausauto tilataan teknisen vian takia.
Luotettavimmiksi osoittautuivat Toyota, Honda ja Nissan.
"Erityisesti japanilaismerkit erottuvat näissäkin tilastoissa toimintavarmuudellaan. Vaikka osittain ilmiötä selittävät näillä merkeillä keskimääräistä vain hieman pienemmät vuosittaiset ajokilometrit, on kuitenkin tekninen toimintavarmuus näissä keskitasoa paremmalla tasolla", toteaa POP Vakuutuksen aktuaari- ja talousjohtaja Erkka Jalonen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksalaisilla on aina hauskaa kun odottovat hinausautoa. Yhtä hauskaa on suomalaisilla saksalaisen murheenkryynin hankkineilla.
Lue tarkkaan:
POP Vakuutuksen tilastot osoittavat, että BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi työllistävät eniten hinausfirmoja.
Useimmiten hinausauto tilataan teknisen vian takia.
Luotettavimmiksi osoittautuivat Toyota, Honda ja Nissan.
"Erityisesti japanilaismerkit erottuvat näissäkin tilastoissa toimintavarmuudellaan. Vaikka osittain ilmiötä selittävät näillä merkeillä keskimääräistä vain hieman pienemmät vuosittaiset ajokilometrit, on kuitenkin tekninen toimintavarmuus näissä keskitasoa paremmalla tasolla", toteaa POP Vakuutuksen aktuaari- ja talousjohtaja Erkka Jalonen.Yli 40 vuoteen en ole hinausautoa tarvinnut tilata, kun en ole Toyotaa omistanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksalaisilla on aina hauskaa kun odottovat hinausautoa. Yhtä hauskaa on suomalaisilla saksalaisen murheenkryynin hankkineilla.
Lue tarkkaan:
POP Vakuutuksen tilastot osoittavat, että BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi työllistävät eniten hinausfirmoja.
Useimmiten hinausauto tilataan teknisen vian takia.
Luotettavimmiksi osoittautuivat Toyota, Honda ja Nissan.
"Erityisesti japanilaismerkit erottuvat näissäkin tilastoissa toimintavarmuudellaan. Vaikka osittain ilmiötä selittävät näillä merkeillä keskimääräistä vain hieman pienemmät vuosittaiset ajokilometrit, on kuitenkin tekninen toimintavarmuus näissä keskitasoa paremmalla tasolla", toteaa POP Vakuutuksen aktuaari- ja talousjohtaja Erkka Jalonen.Juuri Saksassa Tojon hybridit jäivät useimmin tienposkeen sähkövikojen vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri Saksassa Tojon hybridit jäivät useimmin tienposkeen sähkövikojen vuoksi.
Saksassa saksalainenkin, saksalaisen mielestä voi olla jopa rehellinen! Eikö olekkin ihmeellinen asia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yli 40 vuoteen en ole hinausautoa tarvinnut tilata, kun en ole Toyotaa omistanut.
Toyotaa hinataan ainostaan kolaritapauksissa, ei teknisten vikojen vuoksi
POP-Vakuutuksen tilastojen perusteella BMW, Mercedes-Benz, Citroën ja Audi tarvitsevat useammin hinausapua kuin muut automerkit.
VÄHITEN hinausapua tarvitsevat Toyota, Honda ja Nissan. Erityisesti japanilaismerkit erottuvat näissäkin tilastoissa toimintavarmuudellaan. Toimintavarmuus näissä keskitasoa paremmalla tasolla, toteaa tiedotteessa POP Vakuutuksen aktuaari- ja talousjohtaja Erkka Jalonen.
Ja teksti on sitten täynnä pelkkää selitystä miksi noita muita hinataan niin paljon. Mikään väite ei pidä paikkaansa.
https://www.is.fi/autot/art-2000008313115.html
- Anonyymi
Se on kusinen pikkukinneri ja ruma kuin perkele, mutta laatu on parantunut edellisestä yarpan kestotestistä joka oli katastrofi.
- Anonyymi
Toyota tekee haluttuja ja myydyimpiä autoja.
TOYOTA COROLLA 4668
TOYOTA YARIS 3144
TOYOTA RAV4 2248
vw golffi 1048🤭- Anonyymi
Kaikki kirjoitukset tällä kyseisellä foorumilla on täyttä Toyota -uskonlahkon omaa aatteellista
fantasiaa ,auto on Japanista, vaikka se on todellisuudessa ,Englannin surkean autoteollisuuden tuote. Jokainen 1960 luvulla syntynyt tietää,että Englanti suolsi tähän aikaan pelkkää sontaa.
Tuotteiden laatu esim . 1970-luvulla oli todella surkeaa, Austin, Morris, Bedford tuote merkki joka siirrettiin synkimpään Afrikkaan ja elää edelleen. Englannin autoteollisuus, siitä ei ole paljon hyvää kerrottavaa. lakkoja lakkoja perän jälkeen. Teille kaikille Toyotan omistajille tiedoksi tutkikaa omaa autoa , mikä on valmistusmaa.... todennäköisesti se on jokin maa kuin Japani.90 % varmuudella Iso-Britania .... no otan osaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki kirjoitukset tällä kyseisellä foorumilla on täyttä Toyota -uskonlahkon omaa aatteellista
fantasiaa ,auto on Japanista, vaikka se on todellisuudessa ,Englannin surkean autoteollisuuden tuote. Jokainen 1960 luvulla syntynyt tietää,että Englanti suolsi tähän aikaan pelkkää sontaa.
Tuotteiden laatu esim . 1970-luvulla oli todella surkeaa, Austin, Morris, Bedford tuote merkki joka siirrettiin synkimpään Afrikkaan ja elää edelleen. Englannin autoteollisuus, siitä ei ole paljon hyvää kerrottavaa. lakkoja lakkoja perän jälkeen. Teille kaikille Toyotan omistajille tiedoksi tutkikaa omaa autoa , mikä on valmistusmaa.... todennäköisesti se on jokin maa kuin Japani.90 % varmuudella Iso-Britania .... no otan osaa.Sorruit sitten fantasiaan itsekin.
- Anonyymi
Toyota Yariksen ylivoimainen myynti luokassaan herättää katkeruutta kilpailijoissa.
- Anonyymi
Ja se luokka on mopoautot/koirankopit.
En pysty olemaan kateellinen mistään tuon luokan autosta.
- Anonyymi
Pikkuauto luokan ykkönen on Honda Jazz hybrid. TM testivoittaja ylivoimaisesti ja valmistettu Japanissa, toisin kuin Yarikset ja muut Toyotan batch engineer tuotteet.
- Anonyymi
"TM testivoittaja ylivoimaisesti"
Ei kovinkaan ylivoimaisesti. Kuuden auton vertailussa kaikki olivat 0,7 pisteen sisällä!
Ylivoimaisesti kallein Jazz kyllä oli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"TM testivoittaja ylivoimaisesti"
Ei kovinkaan ylivoimaisesti. Kuuden auton vertailussa kaikki olivat 0,7 pisteen sisällä!
Ylivoimaisesti kallein Jazz kyllä oli.TM 10/2021
Honda Jazz e:HEV Executive 8,7 pistettä
Ford Fiesta Active 1,0 EcoBoost mHEV 125 hv 8,3 pistettä
Toyota Yaris 1,5 Hybrid Active Plus 8,3 pistettä
Renault Clio E-Tech Hybrid Intens 8,2 pistettä
Volkswagen Polo 1,0 TGI 66 kW Style 8,1 pistettä
Hyundai i20 1,0 T-GDI 48 V hybrid 7-DCT Style 8,0 pistettä
Ford Hintahaarukka on 21 167–25 275 euroa.
Honda Hintahaarukka on 24 248–27 676 euroa.
Hyundai Hinnat ovat 22 990 ja 23 990 euroa.
Renault hinnat ovat 23 990 ja 25 390 euroa.
Toyota hintahaarukka 21 487–27 494 euroa.
Volkswagen 21 265 euroa.
Kyllä tuo ero todella selvältä näyttää muihin. Hintakin on linjassa muihin, kun Honda on hinnat alkaen mallista lähtien hyvin varusteltu. Ja osassa on hybridiä ja osassa ei.
- Anonyymi
TM:ssä oli hyvä kommentti. Yariksesta ei ole testivoittajaksi. muahahhahhaaa !!!!
- Anonyymi
Juu EI. Testien tulokset näkee yllä!
- Anonyymi
Näitä se vaan hinaillaan jatkuvasti.
Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto. - Anonyymi
Taas tuli todistettua miksi Toyota Yaris on Euroopan suosituin pikkuauto.
- Anonyymi
Ei pärjää Yaris taloudellisuudessa teslalle.
https://youtu.be/WtxdGZ4m1rs
https://www.is.fi/autot/art-2000008536660.html
Sähköautoilija kokeili ajaa Helsingistä Lappiin yksinomaan ilmaiseksi tarjotulla sähköllä – näin kävi
- Anonyymi
Toyota Yaris, kaikkien aikojen pihein auto!
Toyota on merkkinä ollut vuosikausia Suomen ykkönen ja viime vuonna se oli sitä suorastaan murskaavan, järkyttävän, veret seisauttavan ylivoimaisesti. Pahin kilpakumppani, vielä jokunen vuosi sitten lujaa kampoihin pistänyt Volkswagen myi yli puolet vähemmän autoja. Toyota vieläpä kasvatti myyntiään hieman. - Anonyymi
Varmaan, tojot on hyviä. On niitä ollut useampiakin, kahta ei ole yhtään kertaa huollettu kun ajettiin 0-140 000 km. Ite vain öljyt, suodattimet ja tulpat vaihdettu. Alkuperäisillä jarruisilla myytiin, vaikka perärattaita vedettiin työn puolesta varmaan yli 100 000 km, kun jouduttiin uusimaan renkaatkin kolme kertaa.
- Anonyymi
jatkan, nyt kyllä ollaan merkkiä vaihetu, Teslat on ollut yli 6 vuotta.
- Anonyymi
Itselläni on vm -22 Yaris hybrid premium. Kesällä keskikulutus lähinnä kaupunkipyörittelyssä, töihin ja kehä 1 ajoa noin 3,6L/100km. Motarilla kulutus noin 4,2L/100km kesällä. Nyt talviajossa keskikulutus tähän asti täällä eteläsuomen leudossa säässä 4,7L/100km. Varmaan voisi vähän vähemmänkin olla (olen käyttänyt melkeen joka aamu ilmastoinnin etäkäynnistystä noin 10 min ennen lähtöä ja silloin polttomoottori käynnissä). Valot on myös tällä varustelulla jees, on ledit eikä halogeenit niinku TM testi autossa. Mitä ruosteeseen tulee niin teetätin autoon Finikor tuplaturva ruostesuojauksen auton ollessa 1kk vanha keväällä. Uskon, että tällä autolla ajetaan pitkään jos ei nyt kukaan aja kyljestä sisään. Pieni auto on myös etu.. kun emäntä pyytää lähtemään ikeaan kirjahylly ostoksille niin sanot vaan ” no can do”.
- Anonyymi
Toyotan kulutus on pari litraa pienempi kuin verrokeilla, suvereeni voittaja.
- Anonyymi
Totuus ei pala tulessakaan.
- Anonyymi
Kaikkien Toyotan hybridien kulutus on käsittämättömän pieni, koska puolet ajomatkasta polttomoottori on sammuneena.
- Anonyymi
Väärin, kestotesteissä ei ole ollut aikoihin saman sukupolven muita pikkuautoja.
Netistä löydät tiedot helposti, mutta kuitenkin yrität taas isolla valheella onneen.
Ethän muuten Toyotan omapoika olisikaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkien Toyotan hybridien kulutus on käsittämättömän pieni, koska puolet ajomatkasta polttomoottori on sammuneena.
Ja kuitenkin Toyotan hybridit kuluttaa 4,5-7,5 todellisessa arkiajossa, eli melkoinen syöppö jos puolet menee sähköllä, hihii!
No tuohan on taas sitä Toyotan valemainosta joka on myös kielletty ulkomailla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kuitenkin Toyotan hybridit kuluttaa 4,5-7,5 todellisessa arkiajossa, eli melkoinen syöppö jos puolet menee sähköllä, hihii!
No tuohan on taas sitä Toyotan valemainosta joka on myös kielletty ulkomailla.Ja eikun piti valehdella ja kirjoittaa #7,5".
- Anonyymi
Tojotan latauskelvottomat ei ole lähelläkään edullisimmin kulkevia polttiksia.
Näin on TM mitannut 60.000km matkalla. Octavia on perhekokoinen farkku ja Yaris pieni koirankoppi ja silti Octavialla on noin paljon halvempi ajaa. Ja vieläpä uusiutuvalla ja fossiilivapaalla biokaasulla.
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/2b-2023/tm-kayttotesti-60-000-km-toyota-yaris-15-hybrid-active-kaikkien-kaveri/
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/8b-2023/tm-kayttotesti-skoda-octavia-combi-15-tsi-g-tec-style-dsg-kaasuautosta-pitavat-lompakko-ja-ilmasto/
Polttoainekulut 100km: Yaris 8,90e - Octavia 7,22e- Anonyymi
Yaris, mutta ei hybridi-Yaris. Muista että nyt puhutaan hybrideistä. Huomaat myös suuren eron tavallisen ja hybridin välillä. Yaris on kaikkien aikoijen pienikulutuksisin polttomoottoriauto. Sinähän käyt villinä päälle ja valehdellen kuin sahanomistajajan ylimielinen poika.
"Koko käyttötestin toteutunut keskikulutus on 4,9 l/100 km. Toisin sanoen Toyota Yaris on Tekniikan Maailman käyttötestihistorian taloudellisin polttomoottoriauto."
"Taloudellisuus on hyvä kaikissa ajo-olosuhteissa, mutta erityisen vähällä auto menee maantiellä ja taajamassa. Moottoritielläkään kulutus ei karkaa kohtuuttomaksi."
"Täyskiihdytyksissä suorituskyky on riittävä, joten taloudellisuus ei tarkoita tervaista etenemistä."
"Etelä-Norjan reissulla 2 600 kilometrin todellinen kulutus jäi huimaan 3,9 litraan satasella, vaikka auto oli ängetty hyvin täyteen telttaa ja retkeilytavaroita myöten."
"Hybridivoimalinja on auton ehdoton tähti. Sen toiminta on huippusulavaa, suorituskyky riittävä ja taloudellisuus parasta, mitä Tekniikan Maailman käyttötestissä on ei-ladattavasta autosta mitattu. Mikä parasta, piheys ei vaadi kuljettajalta mitään huomiota. Yaris ei tunnu ekoautolta, vaikka sitä sellaiseksi voi kehua."
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/2b-2023/tm-kayttotesti-60-000-km-toyota-yaris-15-hybrid-active-kaikkien-kaveri/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yaris, mutta ei hybridi-Yaris. Muista että nyt puhutaan hybrideistä. Huomaat myös suuren eron tavallisen ja hybridin välillä. Yaris on kaikkien aikoijen pienikulutuksisin polttomoottoriauto. Sinähän käyt villinä päälle ja valehdellen kuin sahanomistajajan ylimielinen poika.
"Koko käyttötestin toteutunut keskikulutus on 4,9 l/100 km. Toisin sanoen Toyota Yaris on Tekniikan Maailman käyttötestihistorian taloudellisin polttomoottoriauto."
"Taloudellisuus on hyvä kaikissa ajo-olosuhteissa, mutta erityisen vähällä auto menee maantiellä ja taajamassa. Moottoritielläkään kulutus ei karkaa kohtuuttomaksi."
"Täyskiihdytyksissä suorituskyky on riittävä, joten taloudellisuus ei tarkoita tervaista etenemistä."
"Etelä-Norjan reissulla 2 600 kilometrin todellinen kulutus jäi huimaan 3,9 litraan satasella, vaikka auto oli ängetty hyvin täyteen telttaa ja retkeilytavaroita myöten."
"Hybridivoimalinja on auton ehdoton tähti. Sen toiminta on huippusulavaa, suorituskyky riittävä ja taloudellisuus parasta, mitä Tekniikan Maailman käyttötestissä on ei-ladattavasta autosta mitattu. Mikä parasta, piheys ei vaadi kuljettajalta mitään huomiota. Yaris ei tunnu ekoautolta, vaikka sitä sellaiseksi voi kehua."
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/2b-2023/tm-kayttotesti-60-000-km-toyota-yaris-15-hybrid-active-kaikkien-kaveri/"Yaris, mutta ei hybridi-Yaris. Muista että nyt puhutaan hybrideistä. "
TM:n 60.000km testissä oli nimenomaan Hybridi-Yaris.
Ja reisille meni kahdellakin tapaa.
1. Yaris ei kyennyt kulkemaan omin avuin testimatkaa. Hinausautoa tarvittiin matkalla.
2. Polttoainekulut 100km: Yaris 8,90e - Octavia 7,22e
Turpaan tuli Octavialta niin että tukka lähti. Sekä luotettavuudessa että kilometrikustannuksissa.
Ja Octaviaan mahtuu koko perhe plus matkatavarat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Yaris, mutta ei hybridi-Yaris. Muista että nyt puhutaan hybrideistä. "
TM:n 60.000km testissä oli nimenomaan Hybridi-Yaris.
Ja reisille meni kahdellakin tapaa.
1. Yaris ei kyennyt kulkemaan omin avuin testimatkaa. Hinausautoa tarvittiin matkalla.
2. Polttoainekulut 100km: Yaris 8,90e - Octavia 7,22e
Turpaan tuli Octavialta niin että tukka lähti. Sekä luotettavuudessa että kilometrikustannuksissa.
Ja Octaviaan mahtuu koko perhe plus matkatavarat.Octavia oli kaasuauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Octavia oli kaasuauto.
Huomenna on Toyotasta valehtelijalla housut nilkoissa kun Trafi julkaisee Toyotien ensireksiteröintitilaston.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Octavia oli kaasuauto.
Se että on taloudellisin bensa-auto on sama kuin voittaisi yli 75-vuotiaiden juoksukilpailun.
Muut teknologiat pieksevät latauskelvottomat bensa-autot mennentullen ja palatessa.
- Anonyymi
Siis taloudellisin bensa-auto. Kaasu-, diesel- ja sähköautot kulkevat vielä edullisemmin. Myös vähän isommatkin.
- Anonyymi
Pitää sen verran täsmentää, että nyt puhe on TM:n käyttötestien taloudellisin bensa-auto kyseessä. Käyttötesteihin valitaan vain murto-osa markkinoilla olevista autoista joten avaus oli jälleen täysin typerästi aseteltu ja kerrottu.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 794127
- 293104
- 2013082
- 512897
- 242834
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl422563Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez3162533Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2292204Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v252056- 452017