Yaris Hybrid, TM:n 60.000 kilometrin käyttötestien taloudellisin auto

Anonyymi-ap

108

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Koko raskaan testin"

      60.000km Yariksella olisi totisesti raskas kokemus. Paljon melua ja vähän tilaa. Moottoritiellä tulee kuuroksi ja bensaa menee yli seitsemän litraa kun alimittainen kone huutaa korkeilla kierroksilla.

      • Anonyymi

        Luetun ymmärtämistä voisit harjoitella huomattavasti enemmän. Siinä sinulla on vielä paljon oppimista.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luetun ymmärtämistä voisit harjoitella huomattavasti enemmän. Siinä sinulla on vielä paljon oppimista.

        Melusta tuossa testissä Yarista moitittiin ja heikoista valoista. Kiva jyrätä motaria puolikuurona ja katsoa kun bensamittari laskee hurjaa vauhtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sinulla on paljon oppimista siinä miten huonoja autoja Toyotat oikeasti on.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17329184/tm-yaris-ei-toimi-talvella-skoda-saa-kiitosta-

        Miksi ostasit auton mikä toimii vain kesällä?

        Ihmeen vähän oli mainintaa jarru ongelmasta pakkasella, vaikka se on turvallisuuteen vaikuttava seikka. Ilmeisesti sillä ei ole merkitystä miten jarrut toimii. Abs on ilmeisesti vain jonnin joutava toiminto samoin ajon vakautus. Niitähän ei 80-luvun autoissa ollut miksi nyt sitten tarvittaisiin.


      • Anonyymi

        TM kirjoittaa: "Moottoritielläkään kulutus ei karkaa kohtuutomaksi" Eikä ole viinut karatakaan, kun testin keskikulutus on 4,9 l/100 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melusta tuossa testissä Yarista moitittiin ja heikoista valoista. Kiva jyrätä motaria puolikuurona ja katsoa kun bensamittari laskee hurjaa vauhtia.

        Bensamittri ei laske moottoritielläkään jos keskikulutus on 4,9 l/100 km.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmeen vähän oli mainintaa jarru ongelmasta pakkasella, vaikka se on turvallisuuteen vaikuttava seikka. Ilmeisesti sillä ei ole merkitystä miten jarrut toimii. Abs on ilmeisesti vain jonnin joutava toiminto samoin ajon vakautus. Niitähän ei 80-luvun autoissa ollut miksi nyt sitten tarvittaisiin.

        Eihän ne jarrut reistaillet kuin pari kertaa tuon 60.000 km:n matkalla. Mitäs pienistä.
        Jos minulla tuo tapahtuisi kerrankin, lähtisi auto vaihtoon melko pikaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM kirjoittaa: "Moottoritielläkään kulutus ei karkaa kohtuutomaksi" Eikä ole viinut karatakaan, kun testin keskikulutus on 4,9 l/100 km.

        Motarilla kulutus oli noin 7l/100 km. Kohtuullinen kulutus noin pienelle autolle. Minulla vie saman, vaikka auto on puoli metriä pidempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM kirjoittaa: "Moottoritielläkään kulutus ei karkaa kohtuutomaksi" Eikä ole viinut karatakaan, kun testin keskikulutus on 4,9 l/100 km.

        Ei karkaa, kun melu rajoittaa nopeuden heti 100 yläpuolella.


      • Anonyymi

        Kauppakassi mikä kauppakassi, ei siitä kehumalla ja muita haukkumalla sen kummempaa saa.


      • Anonyymi

        7 litraa ? Moletko ihan idiootti kateuksissasi. Lueppa missä olsohteessa se yksi kulutus tehtiin. Tutun volkkari vie 40l sataselle ja se on totuus.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Moottoritiellä ajettiin kaasupuhjassa ja kulutus 7.1 sataselle KUINKA VÄHÄN !!!!!
        Osoitus taas vain kateudesta kun vääristetään aitoa tietoa.
        "Toyota näki niin Saksan vapaat Autobahnit, joilla Tero tuskin malttoi olla kokeilematta huippunopeutta, kuin Puolan Zakopanen talviurheilukaupunkia ympäröivät Tatravuoret. Jossain päin Saksaa testipäiväkirjaan merkittiin koko käyttötestin korkein keskikulutus: 7,13 l/100 km."

        Lainaus tm testin loppuraportista ERITTÄIN VARMA HYVÄ AUTO !!


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melusta tuossa testissä Yarista moitittiin ja heikoista valoista. Kiva jyrätä motaria puolikuurona ja katsoa kun bensamittari laskee hurjaa vauhtia.

        Valot on huonot kuten moenssa uudessa autiossa valitetavasti on pieni tehoisin wattimäärin ja sen tiedon saat its eetsiä miksi näin on autoilla. Bensamittari laskee todella hitaasti myös moottoritiellä. Miski valehtelet jatkuvasti? Tieto se oikea on mukavempaa kuin valehtelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melusta tuossa testissä Yarista moitittiin ja heikoista valoista. Kiva jyrätä motaria puolikuurona ja katsoa kun bensamittari laskee hurjaa vauhtia.

        Moitittiin myös ohuesta maalista. Ja pohjan muovisuojien alla piilee ylläri. 100 000 kestotesti olisi kertomus alustakorjauksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moitittiin myös ohuesta maalista. Ja pohjan muovisuojien alla piilee ylläri. 100 000 kestotesti olisi kertomus alustakorjauksesta.

        Yaris on muiden TOYOTAn autojen tapaan ruostumaton. Sillekin voi hyvin ennustaa yli 20 vuoden ikää, vaikka kyseessä on pikkuauto.


    • Anonyymi

      Yaris täynnä ihmisiä ja tavaraa. Onko ne tavarat sylissä, muuten mahdotonta? Masokisteja on kaikenlaisia.

      • Anonyymi

        Vähän ku muaki ottaa päähän tohjon menestys.
        Tavaroita kuljetellaan yleisesti paketti-, kuorma-autoilla.
        Miksi tollo ahdat piirongin autoosi? Ihmettelen vain.


      • Anonyymi

        Miksi yaris sinua sitten kiinnostaa?


      • Anonyymi

        Miksi et halua ymmärtää jokapäivöistä ilmaisua.


    • Anonyymi

      Tuo väite että Yaris olisi käyttötestien historian taloudellisin auto täysi valhe.
      4,9 litran keskikulutuksella kilometrihinnaksi tulee 9,3 centtiä.

      Kaikki sähköautot ovat selkeästi taloudellisempia. Esim kaksi kertaa Yariksen kokoisen ID.4:n kustannukset olivat vain 3,8 centtiä.

      Lisäksi sähköautojen huoltokustannukset ovat vain murto-osa Toyotan vastaavista.

      https://tekniikanmaailma.fi/lehti/16b-2022/tm-kayttotesti-volkswagen-id-4-1st-150-kw-77-kwh-koko-kansan-sahkoauto/

      • Anonyymi

        Luepas uudelleen miten tuo asia TM:ssä ilmaistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luepas uudelleen miten tuo asia TM:ssä ilmaistaan.

        TM:ssä asia on varmaan oikein kirjoitettu. Tämän ketjun otsikko on pelkkää potaskaa ja valhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luepas uudelleen miten tuo asia TM:ssä ilmaistaan.

        Siinä lukee: "Koko testin toteutunut keskikulutus on 4,9 l/100 km. Toisin sanoen ToyotaYarison Tekniikan Maailman käyttötestihistorian taloudellisin POLTTOMOOTTORIAUTO."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM:ssä asia on varmaan oikein kirjoitettu. Tämän ketjun otsikko on pelkkää potaskaa ja valhetta.

        Aloittajalla on tuskin mitään aikomusta valehdella, koska asia onluettavissa TM:stä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä lukee: "Koko testin toteutunut keskikulutus on 4,9 l/100 km. Toisin sanoen ToyotaYarison Tekniikan Maailman käyttötestihistorian taloudellisin POLTTOMOOTTORIAUTO."

        No ei ne sitten ole kovin paljoa tainnut testailla jos oma polttis menee 3,7l/100km kulutuksella. Ja ei ole toyota


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ne sitten ole kovin paljoa tainnut testailla jos oma polttis menee 3,7l/100km kulutuksella. Ja ei ole toyota

        Miun polttis kuluttaa 3,69l/100km ja on ranskalainen.


    • Anonyymi

      TM: "Luotettavuuden puutteesta Yarista ei voi moittia"

      • Anonyymi

        "Aino luotettavuusmurhe liityi Lapin pakkasilla tapahtuneeseen jarruhäiriöön joka onnensi poistui käynnistämällä auto uudelleen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aino luotettavuusmurhe liityi Lapin pakkasilla tapahtuneeseen jarruhäiriöön joka onnensi poistui käynnistämällä auto uudelleen."

        Jatkuu:"TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/

        Ei päässyt Yaris omin voimin pois Lapista.


      • Anonyymi

        60tkm testi, wauh! Sisäänajo kilsathan nuo on paremmille autoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkuu:"TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/

        Ei päässyt Yaris omin voimin pois Lapista.

        Siinä kestotesti autossa ei ollut mitään vikaa. Vain jarrut olivat hieman raskaammat. Siis täysin virheetön. Olisi kevyesti mennyt läpi katsastuksesta. Sehän oli täysin liikenne kunnossa.


    • Anonyymi

      Hihii, että joku voikin innostua tuollaisesta mopoautosta.

    • Anonyymi

      Niin, taloudellisin polttomoottoriauto. Häviää aivan kaikille täyssähköautoille.

      • Anonyymi

        Ero on huomattava. Enyaq tarvitsee energiaa vain noin puolet siitä mitä Yaris käyttää.


      • Anonyymi

        Voihan sen kateuden ja kaunan noinkin ilmaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sen kateuden ja kaunan noinkin ilmaista.

        Miksi kadehtia isoja kuluja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sen kateuden ja kaunan noinkin ilmaista.

        Enyaq onkin korkealla listalla seuraavaksi autoksi. Kateeksi käy, kun niitä näkee liikenteessä.


    • Anonyymi

      Toyotat ovat yleisesti vähiten kukuttavia.

      • Anonyymi

        kukkuu


    • Anonyymi

      Sähköautolla ajaminen on kaikkein kallein vaihtoehto Suomessa. On niin tyhmää maksaa liikaa. Yaris Hybrid on hyvä ja taloudellinen valinta.

      • Anonyymi

        ToyotaYaris hybrid on kestävä ja pitkäikäinen ruostumattomuuden ansiosta. Lisäksi siinä ei koskaan ole mitään vikoja.

        Skoda Enyaq on enemmän korjaamolla kuin ajossa. Sähköautojen tapaan kestävyys on vähän niin ja näin. Se on myös kova ruostumaan. Saa nähdä joutuuko jo ennen ekaa katsastusta paikkaamaan ruostevaurioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ToyotaYaris hybrid on kestävä ja pitkäikäinen ruostumattomuuden ansiosta. Lisäksi siinä ei koskaan ole mitään vikoja.

        Skoda Enyaq on enemmän korjaamolla kuin ajossa. Sähköautojen tapaan kestävyys on vähän niin ja näin. Se on myös kova ruostumaan. Saa nähdä joutuuko jo ennen ekaa katsastusta paikkaamaan ruostevaurioita.

        Yaris on pieni mutta isokuluinen auto.


      • Anonyymi

        "Yaris Hybrid on hyvä ja taloudellinen valinta."

        Yli 23.000 euroa koirankopin kokoisesta autosta jossa on niin huonot valot että siihen joutuu ostamaan lisävalot. Jösses. Lisävaloja on tarvittu muissa autoissa viimeksi joskus 80-luvulla.

        Ja muutenkin näyttää elektroniikkapuoli olevan tehty kintaan kädessä vähän sinnepäin. talvella lavetti kutsuu kun jarrut katoaa.


    • Anonyymi

      Miten Toyota onnistuu aina tekemään niin hyviä autoja kokoluokasta riippumatta?
      Vastaavaan ei esim. VAG AG ole ikinä kyennyt.

      • Anonyymi

        On paljon muitakin autonvalmistajia kuin VAG AG, jotka ovat tehneet huomattavasti laadukkaampia autoja kuin toyota.


    • Anonyymi

      Vikavalot vilkkuivat kuin joulukuusi ja auto tuotiin lavalla takaisin lapista. Perus Tojo laatua.

    • Anonyymi

      Voihan sitä kulutusta hehkutella, jos ajelee peräti 130 km päivässä mutta maksaa pikkuautosta kuitenkin lähes 30000 euroa ( Style kaksin renkain ja talvivarustein). Talvellahan tuo kulutti jo 5,5 litraa. Mitähän taloudellisuutta tuossa muka on?

      • Anonyymi

        Luetun ymmärtäminen. Keskikulutus 4,9 l/100km


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luetun ymmärtäminen. Keskikulutus 4,9 l/100km

        Paljonko keskikulutus olisi, jos ajettaisiin Yarikselle normaalit 30 km päivässä ympäri vuoden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko keskikulutus olisi, jos ajettaisiin Yarikselle normaalit 30 km päivässä ympäri vuoden.

        3,8 paikkeilla


    • Anonyymi

      Kustannukset oli laskettu 36 kk/60 tkm leasingin mukaan. Tuolla yhdistelmällä autoa ei saa alle 400 €/kk mistään. Siihen vielä vakuutus, verot yms päälle.

    • Anonyymi

      "Siinä kestotesti autossa ei ollut mitään vikaa. Vain jarrut olivat hieman raskaammat. Siis täysin virheetön. Olisi kevyesti mennyt läpi katsastuksesta. Sehän oli täysin liikenne kunnossa."

      Ei olisi todellakaan mennyt läpi katsastuksessa kun jarrujen vikavalo palaa ja abs ei toimi. Yarikset on pakkp katsastaa kesällä kun huollossa eivät osaa korjata tuota jarruvikaa.
      Ainoa mitä sieltä saa pn ohje että kyllä jarrut PITÄISI toimia jos pakkasta on bähemmän kuin 15 astetta.

      • Anonyymi

        Mikäköhän siinäkin on ettei volsut pärjää luotettavuustutkimuksissa ja Toyota on niissäkin aina kärkipaikalla? Miksi niitä volkkareita kutsutaan vikavageneiksi , vilppivageneiksi, vilunkivageneiksi, klonksvageneiksi ja poksvakeneiksi? Ominaisuuksistako se kertoo vai mistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäköhän siinäkin on ettei volsut pärjää luotettavuustutkimuksissa ja Toyota on niissäkin aina kärkipaikalla? Miksi niitä volkkareita kutsutaan vikavageneiksi , vilppivageneiksi, vilunkivageneiksi, klonksvageneiksi ja poksvakeneiksi? Ominaisuuksistako se kertoo vai mistä?

        Eipä auta volsun herjaaminen mitään siihen että Yaris saa hylsyn katsastuksessa jos tuo jarruvika on päällä kun sinne menee.
        Kesäkatsastettava koirankoppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä auta volsun herjaaminen mitään siihen että Yaris saa hylsyn katsastuksessa jos tuo jarruvika on päällä kun sinne menee.
        Kesäkatsastettava koirankoppi.

        Lapsiko se siellä itkee kun jakopään korjauslasku on vienyt tikkarin suusta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsiko se siellä itkee kun jakopään korjauslasku on vienyt tikkarin suusta ?

        No eipä auta mitään minunkaan herjaaminen kun jarruvikainen Yaris saa hylsyn katsastuksessa.

        Onko sulla mitään vähän älykkäämpää kerrottavaa?
        "Mutsis oli" on jo käytetty joten sitä et voi postata.


      • Anonyymi

        Toyota Yarista ei pidä viedä kovalla pakkasella katsastukseen. viiden asteen pakkasella vielä voi viedä. Noista Yariksen talviauto vertailussa mainituista puutteista ei ole normaalisti haittaa. Abs jarrut ja ajonvakautus ovat jonnin joutavia, koska Yaris on kiistatta huippu hyvä ajo-ominaisuuksiltaan ylivoimaisesti paras kokoluokassaan.Sen sijaan Toyotan ruostumattomuus on hyvä asia. Tämän vuoksi ne on pitkään liikenteessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäköhän siinäkin on ettei volsut pärjää luotettavuustutkimuksissa ja Toyota on niissäkin aina kärkipaikalla? Miksi niitä volkkareita kutsutaan vikavageneiksi , vilppivageneiksi, vilunkivageneiksi, klonksvageneiksi ja poksvakeneiksi? Ominaisuuksistako se kertoo vai mistä?

        Enemmän nuo nimet kertovat muiden kateudesta merkkiä kohtaan, kuin mistään muusta.


    • Anonyymi

      Oli nyt mikä kotteroinen tahansa, niin laittakaa edes ajovalot päälle, kun pimeällä ajatte räntäsateessa. Aamun saldo tänä aamuna Kehä 1 kaksi (2) takavalotonta Yarista.

      • Anonyymi

        Vika on korvien välissä, aika pitkälle edennyt dementia?


    • Anonyymi

      Maalipinta ja kirkasmuovit eivät kestä enää toista 60 tkm.

      • Anonyymi

        Mikä siinäkin on ettei se volsun poloinen kelpaa niinkuin tuo yaris eikä golfiakaan oikein haluta mutta corollat menee kuin kuumille kiville. Eikö olekin ihmeellinen asia ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinäkin on ettei se volsun poloinen kelpaa niinkuin tuo yaris eikä golfiakaan oikein haluta mutta corollat menee kuin kuumille kiville. Eikö olekin ihmeellinen asia ?

        Juumutta kyllä kaikki aageen itä- ja länsiautot yhteenlaskettuna ovat ainakin valmistajan valmistamia !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinäkin on ettei se volsun poloinen kelpaa niinkuin tuo yaris eikä golfiakaan oikein haluta mutta corollat menee kuin kuumille kiville. Eikö olekin ihmeellinen asia ?

        On enemmän niitä ostajia, jotka eivät mistään hinnasta halua Tojoa. Heille ajettavuus, mukavuus, meluttomuus ovat tärkeitä ominaisuuksia, ei pelkkä bensankulutus kaupungissa ja huolto vähintään 15 tkm välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On enemmän niitä ostajia, jotka eivät mistään hinnasta halua Tojoa. Heille ajettavuus, mukavuus, meluttomuus ovat tärkeitä ominaisuuksia, ei pelkkä bensankulutus kaupungissa ja huolto vähintään 15 tkm välein.

        Minkä muun merkin ostajia on enemmän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On enemmän niitä ostajia, jotka eivät mistään hinnasta halua Tojoa. Heille ajettavuus, mukavuus, meluttomuus ovat tärkeitä ominaisuuksia, ei pelkkä bensankulutus kaupungissa ja huolto vähintään 15 tkm välein.

        Nuo mainitsemasi ominaisuudet ovat Yariksen valtteja. Parempia ajo-ominaisuuksia ei ole missään muussa pikkuautossa. Yaris on ollut aina ylivoimaisesti paras ajettavuudeltaan. Mukavuuskin on parasta tuossa kokoluokassa.


    • Anonyymi

      "Ulkoa auto näyttää kuluneemmalta. Toyotan käyttämä lakkapinta on pehmeä, joten pesujen ja lumiharjan tuomia mikronaarmuja on runsaasti. Autoon kertyi myös jonkin verran kolhuja, mikä lienee yhdistelmä huonoa tuuria ja kenties ohuita pintapeltejä.

      Takavalojen toteutus on lähes suunniteltu ikääntymään nopeasti, sillä valoja reunustava kiiltävä musta muovipinta naarmuuntuu herkästi, ja naarmut myös näkyvät todella selkeästi. Kiveniskemiä löytyi konepellistä muutamia".

      • Anonyymi

        Paljonko lommojen paikkailu nykyisin maksaa? Riittääkö säästyneet bensarahat? Tuskin.


    • Anonyymi

      "Rengasmelua voisi olla vähemmän, ja ainoa suuri heikkous koskee surkeita halogeenivaloja. Pimeällä ajavan kannattaa harkita Style-varustetasoa, johon kuuluu lediajovalot."
      Yarikseen täytyy siis sijoittaa lähes 30000 euroa, että sen ajovalot ovat edes nykyautojen tasolla. Saa siinä laskeskella bensansäästöjä vuoden jos toisenkin!

      • Anonyymi

        Mikä siinäkin on että kaikesta kateudesta huolimatta Toyota vaan on se ylivoimaisesti eniten haluttu ja valittu merkki? Ihan on on käsittämätöntä että miksei se vikavagen kelpaa vaikka "ei kaikissa ole vikaa"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinäkin on että kaikesta kateudesta huolimatta Toyota vaan on se ylivoimaisesti eniten haluttu ja valittu merkki? Ihan on on käsittämätöntä että miksei se vikavagen kelpaa vaikka "ei kaikissa ole vikaa"?

        Eikö sinun maailmassa ole kuin Toyota ja VW? Jokin vialla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinäkin on että kaikesta kateudesta huolimatta Toyota vaan on se ylivoimaisesti eniten haluttu ja valittu merkki? Ihan on on käsittämätöntä että miksei se vikavagen kelpaa vaikka "ei kaikissa ole vikaa"?

        Ei todellakaan ole halutuin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole halutuin.

        Luetun ymmärtäminen saattaa aiheuttaa joskus jopa lisää tuskaa ja kateutta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole halutuin.

        Toyotia myytiin viime vuonna yli 7000 autoa enemmän kuin kakkosta eli Volkswagenia ja maailmanlaajuisesti kaksijapuolimiljoonaa autoa enemmön kuin kakkosta eli Volkswagenia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sinun maailmassa ole kuin Toyota ja VW? Jokin vialla?

        Ei enää mikään vialla. kun ei onneksi enää ole mitään vikavagenia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luetun ymmärtäminen saattaa aiheuttaa joskus jopa lisää tuskaa ja kateutta!

        Haluttu ja ostettu on ihan eri asia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei enää mikään vialla. kun ei onneksi enää ole mitään vikavagenia.

        Ei taida olla mitään autoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluttu ja ostettu on ihan eri asia!

        Jos ei halua tulla huijatuksi eikä halua isovikaista autoa, niin silloin ei sellaista osta!


    • Anonyymi

      Tuon Yariksen pelastus oli se, että testi ajettiin lähes kokonaan kesällä.

    • Anonyymi

      On siinä saksalaisilla ollut hauskaa katsellessa neljän Suomipojan seikkailua mummo-Yariksella autobahnilla rekkojen seassa. Aikuiset miehet kyyhöttävät takapenkillä polvet suussa.

      • Anonyymi

        Saksalaisilla on aina hauskaa kun odottovat hinausautoa. Yhtä hauskaa on suomalaisilla saksalaisen murheenkryynin hankkineilla.

        Lue tarkkaan:
        POP Vakuutuksen tilastot osoittavat, että BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi työllistävät eniten hinausfirmoja.

        Useimmiten hinausauto tilataan teknisen vian takia.

        Luotettavimmiksi osoittautuivat Toyota, Honda ja Nissan.

        "Erityisesti japanilaismerkit erottuvat näissäkin tilastoissa toimintavarmuudellaan. Vaikka osittain ilmiötä selittävät näillä merkeillä keskimääräistä vain hieman pienemmät vuosittaiset ajokilometrit, on kuitenkin tekninen toimintavarmuus näissä keskitasoa paremmalla tasolla", toteaa POP Vakuutuksen aktuaari- ja talousjohtaja Erkka Jalonen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksalaisilla on aina hauskaa kun odottovat hinausautoa. Yhtä hauskaa on suomalaisilla saksalaisen murheenkryynin hankkineilla.

        Lue tarkkaan:
        POP Vakuutuksen tilastot osoittavat, että BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi työllistävät eniten hinausfirmoja.

        Useimmiten hinausauto tilataan teknisen vian takia.

        Luotettavimmiksi osoittautuivat Toyota, Honda ja Nissan.

        "Erityisesti japanilaismerkit erottuvat näissäkin tilastoissa toimintavarmuudellaan. Vaikka osittain ilmiötä selittävät näillä merkeillä keskimääräistä vain hieman pienemmät vuosittaiset ajokilometrit, on kuitenkin tekninen toimintavarmuus näissä keskitasoa paremmalla tasolla", toteaa POP Vakuutuksen aktuaari- ja talousjohtaja Erkka Jalonen.

        Yli 40 vuoteen en ole hinausautoa tarvinnut tilata, kun en ole Toyotaa omistanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksalaisilla on aina hauskaa kun odottovat hinausautoa. Yhtä hauskaa on suomalaisilla saksalaisen murheenkryynin hankkineilla.

        Lue tarkkaan:
        POP Vakuutuksen tilastot osoittavat, että BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi työllistävät eniten hinausfirmoja.

        Useimmiten hinausauto tilataan teknisen vian takia.

        Luotettavimmiksi osoittautuivat Toyota, Honda ja Nissan.

        "Erityisesti japanilaismerkit erottuvat näissäkin tilastoissa toimintavarmuudellaan. Vaikka osittain ilmiötä selittävät näillä merkeillä keskimääräistä vain hieman pienemmät vuosittaiset ajokilometrit, on kuitenkin tekninen toimintavarmuus näissä keskitasoa paremmalla tasolla", toteaa POP Vakuutuksen aktuaari- ja talousjohtaja Erkka Jalonen.

        Juuri Saksassa Tojon hybridit jäivät useimmin tienposkeen sähkövikojen vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri Saksassa Tojon hybridit jäivät useimmin tienposkeen sähkövikojen vuoksi.

        Saksassa saksalainenkin, saksalaisen mielestä voi olla jopa rehellinen! Eikö olekkin ihmeellinen asia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli 40 vuoteen en ole hinausautoa tarvinnut tilata, kun en ole Toyotaa omistanut.

        Toyotaa hinataan ainostaan kolaritapauksissa, ei teknisten vikojen vuoksi

        POP-Vakuutuksen tilastojen perusteella BMW, Mercedes-Benz, Citroën ja Audi tarvitsevat useammin hinausapua kuin muut automerkit.

        VÄHITEN hinausapua tarvitsevat Toyota, Honda ja Nissan. Erityisesti japanilaismerkit erottuvat näissäkin tilastoissa toimintavarmuudellaan. Toimintavarmuus näissä keskitasoa paremmalla tasolla, toteaa tiedotteessa POP Vakuutuksen aktuaari- ja talousjohtaja Erkka Jalonen.

        Ja teksti on sitten täynnä pelkkää selitystä miksi noita muita hinataan niin paljon. Mikään väite ei pidä paikkaansa.

        https://www.is.fi/autot/art-2000008313115.html


    • Anonyymi

      Se on kusinen pikkukinneri ja ruma kuin perkele, mutta laatu on parantunut edellisestä yarpan kestotestistä joka oli katastrofi.

    • Anonyymi

      Toyota tekee haluttuja ja myydyimpiä autoja.

      TOYOTA COROLLA 4668
      TOYOTA YARIS 3144
      TOYOTA RAV4 2248


      vw golffi 1048🤭

      • Anonyymi

        Kaikki kirjoitukset tällä kyseisellä foorumilla on täyttä Toyota -uskonlahkon omaa aatteellista
        fantasiaa ,auto on Japanista, vaikka se on todellisuudessa ,Englannin surkean autoteollisuuden tuote. Jokainen 1960 luvulla syntynyt tietää,että Englanti suolsi tähän aikaan pelkkää sontaa.
        Tuotteiden laatu esim . 1970-luvulla oli todella surkeaa, Austin, Morris, Bedford tuote merkki joka siirrettiin synkimpään Afrikkaan ja elää edelleen. Englannin autoteollisuus, siitä ei ole paljon hyvää kerrottavaa. lakkoja lakkoja perän jälkeen. Teille kaikille Toyotan omistajille tiedoksi tutkikaa omaa autoa , mikä on valmistusmaa.... todennäköisesti se on jokin maa kuin Japani.90 % varmuudella Iso-Britania .... no otan osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki kirjoitukset tällä kyseisellä foorumilla on täyttä Toyota -uskonlahkon omaa aatteellista
        fantasiaa ,auto on Japanista, vaikka se on todellisuudessa ,Englannin surkean autoteollisuuden tuote. Jokainen 1960 luvulla syntynyt tietää,että Englanti suolsi tähän aikaan pelkkää sontaa.
        Tuotteiden laatu esim . 1970-luvulla oli todella surkeaa, Austin, Morris, Bedford tuote merkki joka siirrettiin synkimpään Afrikkaan ja elää edelleen. Englannin autoteollisuus, siitä ei ole paljon hyvää kerrottavaa. lakkoja lakkoja perän jälkeen. Teille kaikille Toyotan omistajille tiedoksi tutkikaa omaa autoa , mikä on valmistusmaa.... todennäköisesti se on jokin maa kuin Japani.90 % varmuudella Iso-Britania .... no otan osaa.

        Sorruit sitten fantasiaan itsekin.


    • Anonyymi

      Toyota Yariksen ylivoimainen myynti luokassaan herättää katkeruutta kilpailijoissa.

      • Anonyymi

        Ja se luokka on mopoautot/koirankopit.
        En pysty olemaan kateellinen mistään tuon luokan autosta.


    • Anonyymi

      Pikkuauto luokan ykkönen on Honda Jazz hybrid. TM testivoittaja ylivoimaisesti ja valmistettu Japanissa, toisin kuin Yarikset ja muut Toyotan batch engineer tuotteet.

      • Anonyymi

        "TM testivoittaja ylivoimaisesti"
        Ei kovinkaan ylivoimaisesti. Kuuden auton vertailussa kaikki olivat 0,7 pisteen sisällä!
        Ylivoimaisesti kallein Jazz kyllä oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "TM testivoittaja ylivoimaisesti"
        Ei kovinkaan ylivoimaisesti. Kuuden auton vertailussa kaikki olivat 0,7 pisteen sisällä!
        Ylivoimaisesti kallein Jazz kyllä oli.

        TM 10/2021

        Honda Jazz e:HEV Executive 8,7 pistettä
        Ford Fiesta Active 1,0 EcoBoost mHEV 125 hv 8,3 pistettä
        Toyota Yaris 1,5 Hybrid Active Plus 8,3 pistettä
        Renault Clio E-Tech Hybrid Intens 8,2 pistettä
        Volkswagen Polo 1,0 TGI 66 kW Style 8,1 pistettä
        Hyundai i20 1,0 T-GDI 48 V hybrid 7-DCT Style 8,0 pistettä

        Ford Hintahaarukka on 21 167–25 275 euroa.
        Honda Hintahaarukka on 24 248–27 676 euroa.
        Hyundai Hinnat ovat 22 990 ja 23 990 euroa.
        Renault hinnat ovat 23 990 ja 25 390 euroa.
        Toyota hintahaarukka 21 487–27 494 euroa.
        Volkswagen 21 265 euroa.

        Kyllä tuo ero todella selvältä näyttää muihin. Hintakin on linjassa muihin, kun Honda on hinnat alkaen mallista lähtien hyvin varusteltu. Ja osassa on hybridiä ja osassa ei.


    • Anonyymi

      TM:ssä oli hyvä kommentti. Yariksesta ei ole testivoittajaksi. muahahhahhaaa !!!!

      • Anonyymi

        Juu EI. Testien tulokset näkee yllä!


    • Anonyymi

      Näitä se vaan hinaillaan jatkuvasti.
      Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.

    • Anonyymi

      Taas tuli todistettua miksi Toyota Yaris on Euroopan suosituin pikkuauto.

    • Anonyymi

      Toyota Yaris, kaikkien aikojen pihein auto!
      Toyota on merkkinä ollut vuosikausia Suomen ykkönen ja viime vuonna se oli sitä suorastaan murskaavan, järkyttävän, veret seisauttavan ylivoimaisesti. Pahin kilpakumppani, vielä jokunen vuosi sitten lujaa kampoihin pistänyt Volkswagen myi yli puolet vähemmän autoja. Toyota vieläpä kasvatti myyntiään hieman.

    • Anonyymi

      Varmaan, tojot on hyviä. On niitä ollut useampiakin, kahta ei ole yhtään kertaa huollettu kun ajettiin 0-140 000 km. Ite vain öljyt, suodattimet ja tulpat vaihdettu. Alkuperäisillä jarruisilla myytiin, vaikka perärattaita vedettiin työn puolesta varmaan yli 100 000 km, kun jouduttiin uusimaan renkaatkin kolme kertaa.

      • Anonyymi

        jatkan, nyt kyllä ollaan merkkiä vaihetu, Teslat on ollut yli 6 vuotta.


    • Anonyymi

      Itselläni on vm -22 Yaris hybrid premium. Kesällä keskikulutus lähinnä kaupunkipyörittelyssä, töihin ja kehä 1 ajoa noin 3,6L/100km. Motarilla kulutus noin 4,2L/100km kesällä. Nyt talviajossa keskikulutus tähän asti täällä eteläsuomen leudossa säässä 4,7L/100km. Varmaan voisi vähän vähemmänkin olla (olen käyttänyt melkeen joka aamu ilmastoinnin etäkäynnistystä noin 10 min ennen lähtöä ja silloin polttomoottori käynnissä). Valot on myös tällä varustelulla jees, on ledit eikä halogeenit niinku TM testi autossa. Mitä ruosteeseen tulee niin teetätin autoon Finikor tuplaturva ruostesuojauksen auton ollessa 1kk vanha keväällä. Uskon, että tällä autolla ajetaan pitkään jos ei nyt kukaan aja kyljestä sisään. Pieni auto on myös etu.. kun emäntä pyytää lähtemään ikeaan kirjahylly ostoksille niin sanot vaan ” no can do”.

    • Anonyymi

      Toyotan kulutus on pari litraa pienempi kuin verrokeilla, suvereeni voittaja.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yhä useammat miehet jäävät ilman seksikumppania

      Seksuaalinen yksinäisyys on myös yhteiskunnallinen ongelma: https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009348479.html?share=e7236ee8014c17d4d350174fb6afe007
      Sinkut
      445
      3095
    2. Martina ei viihdy kotona!

      Montako päivää ehti Martina olla kotona ennen kuin oli taas menossa. Tällä kertaa sentään koira mukanaan mutta loput perheestä jäi taas muiden hoidet
      Kotimaiset julkkisjuorut
      370
      1723
    3. Emeka Matthew Ekperech tuomittiin raiskauksesta vankeuteen - hän on valittanut tuomiosta

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/43a4cae4-09ed-485b-b47b-ded8761c4d07 Tuomittu joutuu maksamaan myös korvauksia. Yhdynnän kohteena ollut h
      Maailman menoa
      21
      975
    4. Ähtärin pandapäätös

      Kun pandapäätöstä valmisteltiin eläinpuiston toimitusjohtajana oli Juhani Haapaniemi, hallituksen puheenjohtajana oli kaupunginhallituksen puheenjoht
      Ähtäri
      34
      964
    5. Hengaillaan

      Hengaillaan-visailuohjelmasta ei todellakaan tule suosittua ja pitkäikäistä vaan se floppaa ja komeasti karahtaa kunnolla kivikolle,tuleepahan kokeilt
      Yle
      74
      936
    6. Millon olet

      Tavannut kaivattusi viimeksi ja missä.
      Ikävä
      51
      867
    7. Joko sinä mies unohdit tämän naisen?

      Kohta nähdään varmaan taas, mutta tykkäätkö yhtään?
      Ikävä
      51
      774
    8. Mistä juttelitte

      kun näitte viimeksi?
      Ikävä
      45
      757
    9. Minkä takia sä nainen vihaat mua

      Myönnän tehneeni väärin kun en ole ottanut asiaa heti pöydälle. Katuva mies.
      Ikävä
      56
      748
    Aihe