Onko Yaris TM-testihistorian ainoa auto jota on pitänyt viedä hinausauton lavalla?

Anonyymi-ap

TM julkaisi Yariksen loppuraportin. Vähän huolestuttavaa lukea että kahdessa TM:n testaamassa Yariksessa on molemmissa ollut vakavia sähkövikoja.
Niin vakavia että Yariksia on maahantuojan päätöksellä pitänyt kuljettaa hinausauton lavalla korjattavaksi.

"mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.

Toyotan puolustukseksi kerrottakoon vikailmoituksen olleen erittäin selkeä, joten kuljettajalle tilanne ei tullut yllätyksenä.

Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.

TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/

Pitkäaikaisena TM:n lukijana ei tule mieleen että mikää auto aikaisemmin olisi rähmännyt käyttötestin näin täydellisesti. Onhan niitä pikku murheita mahtunut muillekin autoille. Mutta että auto menisi täysin ajokelvottomaan kuntoon toistuvasti testin aikana...
Sanokaas onko tämä ensimmäinen kerta vai onko joku auto vikaantunut noin pahasti aikaisemminkin?

64

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Auton lavalla kuljetettavalla Yariksella saa aikaan paljon enemmän ihailua ja kateutta kuin nyhjäämällä alinopeutta ajamalla.

    • Anonyymi

      Toyota käsittämätön voittaja.
      Toyota, Toyota, Toyota

      Mutta mitä autoja viime vuonna sitten ostettiin? Voittajasta sentään ei ole epäselvyyttä.

      Valtikan Skoda Octavialta riistänyt Toyota Corolla oli kolmatta vuotta peräjälkeen ykkönen, eikä kisaa voi varsinaisesti pitää edes tasaisena. Japanilaisvalmistajan dominanssi on suorastaan häkellyttävä, sillä se vei Yariksella ja RAV4:llä nimiinsä koko palkintopallin.
      Parhaat myy.

      • Anonyymi

        Jos uskot, että oston takana on viisaus, niin miksi suomalaiset ovat köyhiä. Luulisi, että osataan tehdä rahaakin.


    • Anonyymi

      Ei ollut vaikeaa arvata että tämä ketju lähtipoukkoilemaan pitkin ja poikin.

      Kun itse kysymys oli hyvin yksinkertainen:

      Onko mitään muuta TM:n käyttötestin autoa jouduttu tuomaan kesken testin hinausauton lavalla korjattavaksi?

      Jos on niin mikä on se auto?

      • Anonyymi

        Yarista ostetaan lähinnä Kehä 3 sisäpuolella, ei niillä lähdetä liikkeelle kovalla pakkasella eikä ainakaan ikinä Lappiin!


      • Anonyymi

        "Ei ollut vaikeaa arvata että tämä ketju lähtipoukkoilemaan pitkin ja poikin."

        Nämä tojopojut poukkoilevat kuin peurat auton ajovaloissa kun päästä ei löydy se fiksumpaa ajatusta kuin siltä peuraltakaan.

        Kun totuus on se että Toyotan elektroniikka ei kestä Suomen talvea ja päästä ei löydy kuin peuran säikähtänyt ilme.


      • Anonyymi

        Ihan kiva jos moottori on kunnossa.
        Mutta mitä se auttaa jos Yariksen sähköpuoli on siinä kunnossa että maahantuoja kieltää sillä ajamisen ja katsastuksessa tulee hylky?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kiva jos moottori on kunnossa.
        Mutta mitä se auttaa jos Yariksen sähköpuoli on siinä kunnossa että maahantuoja kieltää sillä ajamisen ja katsastuksessa tulee hylky?

        Onko niin käynyt?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Auton vika kun kytketään ajonvakausjärjestelmä pois ja ajetaan väistökokeessa pusikkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton vika kun kytketään ajonvakausjärjestelmä pois ja ajetaan väistökokeessa pusikkoon.

        Ei auta rimpuilusi!
        Joka autolla, missä pystyi ajonvakautuksen kytkemään pois, ajettiin sama väistökoe vielä kovemmalla nopeudella missä tojo karkasi ojaan ja särkyi. Tojossa on ongelma perus ajettavuudessa.
        Käytöshäiriö esiintyi myös kesäolosuhteissa Teknikens Världin väistökokeessa.
        https://youtu.be/CLnaParvC_8


    • Anonyymi

      Yariksen huippumyynnit pistävät YT-neuvottelut kilpailijoiden leireissä käyntiin.

      • Anonyymi

        Autobildin 100tkm kestotestissä Golf1.4 tsi moottori purettiin kans oli ihan pakkakunnossa sekin. Samoin DSG vaihteisto.


    • Anonyymi

      "Onko niin käynyt?"

      On käynyt. Ja nimenomaan TMn testissä kävi niin.
      Yarisin sähköviat pakottivat sen tuomisen hinausauton lavalla pois testeistä.
      Ei mitään toivoa että olisi saanut leimaa tuossa kunnossa.
      Ja kuitenkin melkein uusi auto.

    • Anonyymi

      POP Vakuutuksen tilastot osoittavat, että BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi työllistävät eniten hinausfirmoja.

      Useimmiten hinausauto tilataan teknisen vian takia
      Luotettavimmiksi osoittautuivat Toyota, Honda ja Nissan.

      "Erityisesti japanilaismerkit erottuvat näissäkin tilastoissa toimintavarmuudellaan. Vaikka osittain ilmiötä selittävät näillä merkeillä keskimääräistä pienemmät vuosittaiset ajokilometrit, on kuitenkin tekninen toimintavarmuus näissä keskitasoa paremmalla tasolla", toteaa POP Vakuutuksen aktuaari- ja talousjohtaja Erkka Jalonen.

    • Anonyymi

      Edelleen ainoa auto joka on sipannut kesken TMn käyttötestin on Toyota.

    • Anonyymi

      Ei ole tullut vielä yhtään toista autoa esille jota olisi pintakäsittelyyn viedä hinausautolla kesken TMn testien.
      Toyota on ainoa.

    • Anonyymi

      Tämän ketjun Toyotaa pilkkaavista kirjoituksista saa täysin väärän käsityksen, jolla ei mitään tekemistä totuuden kanssa.

    • Anonyymi

      Tässä vielä todellisuuspohjaista faktaa.
      Tämä kouraisee syvältä.
      POP Vakuutuksen tilastot osoittavat, että BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi työllistävät eniten hinausfirmoja.

      Useimmiten hinausauto tilataan teknisen vian takia.

      Luotettavimmiksi osoittautuivat Toyota, Honda ja Nissan.

      "Erityisesti japanilaismerkit erottuvat näissäkin tilastoissa toimintavarmuudellaan. Vaikka osittain ilmiötä selittävät näillä merkeillä keskimääräistä vain hieman pienemmät vuosittaiset ajokilometrit, on kuitenkin tekninen toimintavarmuus näissä keskitasoa paremmalla tasolla", toteaa POP Vakuutuksen aktuaari- ja talousjohtaja Erkka Jalonen.

    • Anonyymi

      "Tämän ketjun Toyotaa pilkkaavista kirjoituksista saa täysin väärän käsityksen, jolla ei mitään tekemistä totuuden kanssa."

      Yksinkertainen totuus on se että Yaris tuotiin TM:n talvitesteistä pois hinausauton lavalla toistuvien jarruvikojen takia ja Toyotan maahantuojan aloitteesta.

      Mitään muuta autoa ei ole koskaan jouduttu tuomaan lavetilla pois noista testeistä

      Mikä tässä viestissä ei ole totta?

    • Anonyymi

      Eipä ile muita käyttätestisutoka jouduttu lavetilla kuljettamaan. Ja korjaamon tunarit ei edes osannut korjata vikaa. Se on aivan herran huomassa taas seuraavilla pakkasella toimiiko jarrut kunnolla.

      • Anonyymi

        Muutama tuhat Yaris myyty tänäkin vuonna eikä pienintäkään vikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutama tuhat Yaris myyty tänäkin vuonna eikä pienintäkään vikaa.

        Jahas, taas näitä tojotietäjiä jotka kuvittelee, että heille raportoidaan kaikista Toyotien vioista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutama tuhat Yaris myyty tänäkin vuonna eikä pienintäkään vikaa.

        Onko sinulla pääsy niiden tuhansien Yariksien takuuhuolto-tilastoihin?


    • Anonyymi

      Kulutus pienenee, kun osa matkasta menee takuun piikkiin.

      • Anonyymi

        Puolet sähköllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolet sähköllä.

        Ja puolet lavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja puolet lavalla.

        Niin tekee: Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.


    • Anonyymi

      Toyota on edelleen ainoa kesken TMn testin hinnauskuntoon hyytynyt hauto. Melkoinen ritsa.

      • Anonyymi

        Taannoin kun oli skodan kestotesti, niin koko vaihdelaatikko hajosi ja meni vaihtoon eikä kukaan ihmetellyt kun se oli joku dsg joka pätki itsensä hajalle. Mikä siinäkin on että vaikka joku audi, vaikka on niin kallis auto kun on, , joutuu kuitenkin useimmin hinausauton lavalle puolueettoman vakuutusyhtiönkin mukaan teknisen vian takia. Toyota pokkasi kuitenkin kaikki mitalit vime vuonnakin kun kansa sai itse valita. Eikö olekkin ihmeellistä? Miksei sitä itäkinneri, skoota faapiaa tai volsun poloista osteta kun yaris vaan revitään käsistä? Puttipalloauton suosiokin on jo sulanut kilpaa menneen talven lumien kanssa. Harmin paikka!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taannoin kun oli skodan kestotesti, niin koko vaihdelaatikko hajosi ja meni vaihtoon eikä kukaan ihmetellyt kun se oli joku dsg joka pätki itsensä hajalle. Mikä siinäkin on että vaikka joku audi, vaikka on niin kallis auto kun on, , joutuu kuitenkin useimmin hinausauton lavalle puolueettoman vakuutusyhtiönkin mukaan teknisen vian takia. Toyota pokkasi kuitenkin kaikki mitalit vime vuonnakin kun kansa sai itse valita. Eikö olekkin ihmeellistä? Miksei sitä itäkinneri, skoota faapiaa tai volsun poloista osteta kun yaris vaan revitään käsistä? Puttipalloauton suosiokin on jo sulanut kilpaa menneen talven lumien kanssa. Harmin paikka!

        "Taannoin kun oli skodan kestotesti, niin koko vaihdelaatikko hajosi ja meni vaihtoon "

        Laitapa linkki tuohon testiin.
        Taas joutuu tojotisti valehtelemaan.

        Tässä kuitenkin täysi tositarina linkin kanssa siitä miten Toyota hyytyi toistuvasti kesken TM:n käyttötestin. Ja hinurin lavalla etelään sulamaan.

        "mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.

        Toyotan puolustukseksi kerrottakoon vikailmoituksen olleen erittäin selkeä, joten kuljettajalle tilanne ei tullut yllätyksenä.

        Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.

        TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Taannoin kun oli skodan kestotesti, niin koko vaihdelaatikko hajosi ja meni vaihtoon "

        Laitapa linkki tuohon testiin.
        Taas joutuu tojotisti valehtelemaan.

        Tässä kuitenkin täysi tositarina linkin kanssa siitä miten Toyota hyytyi toistuvasti kesken TM:n käyttötestin. Ja hinurin lavalla etelään sulamaan.

        "mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.

        Toyotan puolustukseksi kerrottakoon vikailmoituksen olleen erittäin selkeä, joten kuljettajalle tilanne ei tullut yllätyksenä.

        Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.

        TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/

        Moottori-lehden karua kertomaa:

        "Yksi käytetyn Golfimme monista vioista on kohdistunut DSG-kaksoiskytkinvaihteistoon. Kuten aiemmin kerroimme, peruutusvaihde ei etenkään talvella aina kylmäkäynnistyksen jälkeen kytkeytynyt päälle. Toisella yrittämällä auto lähti kuitenkin aina liikkeelle. Laatikko myös vaihtoi kahteen otteeseen erittäin aggressiivisesti nelosvaihteelta alaspäin, kun kaasupolkimen painoi melkein pohjaan."
        Nämä dsg:t pitäisi lailla kieltää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottori-lehden karua kertomaa:

        "Yksi käytetyn Golfimme monista vioista on kohdistunut DSG-kaksoiskytkinvaihteistoon. Kuten aiemmin kerroimme, peruutusvaihde ei etenkään talvella aina kylmäkäynnistyksen jälkeen kytkeytynyt päälle. Toisella yrittämällä auto lähti kuitenkin aina liikkeelle. Laatikko myös vaihtoi kahteen otteeseen erittäin aggressiivisesti nelosvaihteelta alaspäin, kun kaasupolkimen painoi melkein pohjaan."
        Nämä dsg:t pitäisi lailla kieltää.

        Otsikko ja linkki:
        "Käyttötesti käytetyllä: DSG-vaihteisto oli kuin olikin hajalla"

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kayttotesti-kaytetylla-dsg-vaihteisto-oli-kuin-olikin-hajalla/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Taannoin kun oli skodan kestotesti, niin koko vaihdelaatikko hajosi ja meni vaihtoon "

        Laitapa linkki tuohon testiin.
        Taas joutuu tojotisti valehtelemaan.

        Tässä kuitenkin täysi tositarina linkin kanssa siitä miten Toyota hyytyi toistuvasti kesken TM:n käyttötestin. Ja hinurin lavalla etelään sulamaan.

        "mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.

        Toyotan puolustukseksi kerrottakoon vikailmoituksen olleen erittäin selkeä, joten kuljettajalle tilanne ei tullut yllätyksenä.

        Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.

        TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/

        VW:t ovat kautta aikojen olleet surkeimpia TM:n käyttötestien historiassa:

        "TM:n käyttötestit ovat paljastaneet tyyppivikoja. Muun muassa Škoda Superb oli telakalla viikkoja, kun DSG-vaihteisto sekoili ja hajosi. Volkswagen Golfin kestotestissä näkyi selvästi, mitä haittaa ylipitkästä 30 000 kilometrin huoltovälistä on turbolle”, Turkula toteaa."

        https://www.taloustaito.fi/vapaalla/kestotesti-paljastaa-uuden-auton-heikkoudet/#c242e7a1

        Miten VW AG:n tuotteet voivat olla aina noin heikkoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW:t ovat kautta aikojen olleet surkeimpia TM:n käyttötestien historiassa:

        "TM:n käyttötestit ovat paljastaneet tyyppivikoja. Muun muassa Škoda Superb oli telakalla viikkoja, kun DSG-vaihteisto sekoili ja hajosi. Volkswagen Golfin kestotestissä näkyi selvästi, mitä haittaa ylipitkästä 30 000 kilometrin huoltovälistä on turbolle”, Turkula toteaa."

        https://www.taloustaito.fi/vapaalla/kestotesti-paljastaa-uuden-auton-heikkoudet/#c242e7a1

        Miten VW AG:n tuotteet voivat olla aina noin heikkoja?

        Lisää vikawaageneita:

        "Epäonnistujien listalle kuuluvat myös vuosimallin 2000 Volkswagen Polo sekä edellisen sukupolven Volkswagen Touran."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taannoin kun oli skodan kestotesti, niin koko vaihdelaatikko hajosi ja meni vaihtoon eikä kukaan ihmetellyt kun se oli joku dsg joka pätki itsensä hajalle. Mikä siinäkin on että vaikka joku audi, vaikka on niin kallis auto kun on, , joutuu kuitenkin useimmin hinausauton lavalle puolueettoman vakuutusyhtiönkin mukaan teknisen vian takia. Toyota pokkasi kuitenkin kaikki mitalit vime vuonnakin kun kansa sai itse valita. Eikö olekkin ihmeellistä? Miksei sitä itäkinneri, skoota faapiaa tai volsun poloista osteta kun yaris vaan revitään käsistä? Puttipalloauton suosiokin on jo sulanut kilpaa menneen talven lumien kanssa. Harmin paikka!

        Pitkä 'taannoin" sinulla! Siitä on toistakymmentä vuotta kun bensa-Superbin vaihteiston mekatroniikka meni vaihtoon. Kyseessä oli alkusarjojen kuivakytkimellisestä 7-vaihteisesta DSG:stä.
        Sen jälkeen niitä on valmistettu miljoonia, eikä ongelmia ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkä 'taannoin" sinulla! Siitä on toistakymmentä vuotta kun bensa-Superbin vaihteiston mekatroniikka meni vaihtoon. Kyseessä oli alkusarjojen kuivakytkimellisestä 7-vaihteisesta DSG:stä.
        Sen jälkeen niitä on valmistettu miljoonia, eikä ongelmia ole.

        Heh, näitä leviää uudemmistakin koko ajan ja takaisinkutsua pukkaa.

        https://www.drive.com.au/news/new-recall-of-80-000-volkswagen-audi-and-skoda-cars-with-dsg-gearboxes-some-for-the-second-time-in-six-years/

        Miksi ne eivät kestä käyttöä?


    • Anonyymi

      Ei kestä halpisshkölaitteet Suomen talvea.

      • Anonyymi

        Volkkarissa on tosiaankin halpissähköosat , korit, moottorit ja vaihteistot.


    • Anonyymi

      Lähti tilaukseen. TM niin kehui.

      • Anonyymi

        Helppo hinata.


    • Anonyymi

      Melkoisia vastakohtia Toyota ja VW ovat toisilleen:
      Yariksen "vika" korjaantui käynnistämällä auto uudelleen, VW vietti korjaamolla viikkokausia kun vaihteisto levisi ja turbo hajosi.

    • Anonyymi

      Toyotan moottorit kuluttaa edelleen eniten öljyä.
      Hybridin huoltoväli on sama kuin bensakoneessa vaikka olis pugin hybridi ja AJAT vain sähköllä.

      • Anonyymi

        Toyotan moottorit eivät kuluta öljyä. Ne kestävät vähintään miljoona kilometriä ilman remontteja.
        VW hybridin huoltoväli on 15000 kilometriä, koska ne eivät kestä venytettyä huoltoväliä. Lisäksi VW hybridin huolto on todella kallis.
        VW:n moottorit ovat surullisen kuuluisia öljynsyöntiongelmistaan.


      • Anonyymi

        Mitä tarkoitat kuluttavat "edelleen" öljyä? Yli kymmenen vuotta ajettu Toyotalla eikä pisaraakaan lisätty. Arvaa kuinka paljon volkkariin lisättiin kuukaudessa?


      • Anonyymi

        Yksikään TM:n käyttötestissä ollut Toyota ei ole kuluttanut öljyä. Tämä huomio siksi, kun umpitollo trolli vetoaa jatkuvasti autolehtien juttuihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikään TM:n käyttötestissä ollut Toyota ei ole kuluttanut öljyä. Tämä huomio siksi, kun umpitollo trolli vetoaa jatkuvasti autolehtien juttuihin.

        "Yksikään TM:n käyttötestissä ollut Toyota ei ole kuluttanut öljyä. Tämä huomio siksi, kun umpitollo trolli vetoaa jatkuvasti autolehtien juttuihin."

        Ihan kiva. Lohduttaa varmaan tosi isosti kaikkia Yaris-kuskeja joiden elektroniikka pettää pakkasessa.
        Ei vie öljyä kun matkaa hinausauton lavalla korjaamolle. Ja siellä ei osata muuta kuin levitellä käsiä.
        Tällaisia nää vaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yksikään TM:n käyttötestissä ollut Toyota ei ole kuluttanut öljyä. Tämä huomio siksi, kun umpitollo trolli vetoaa jatkuvasti autolehtien juttuihin."

        Ihan kiva. Lohduttaa varmaan tosi isosti kaikkia Yaris-kuskeja joiden elektroniikka pettää pakkasessa.
        Ei vie öljyä kun matkaa hinausauton lavalla korjaamolle. Ja siellä ei osata muuta kuin levitellä käsiä.
        Tällaisia nää vaan on.

        Hihii, Yariksen kerran yllättänyt bugi hävisi kun auto käynnistettiin uudelleen. VW:n vaihdelaatikko-, öljynsyönti-, kaksoismassa-, turbo-, ym. ongelmat vaativat ison tukun rahaa ja viikkotolkulla korjaamoaikaa.
        VW:n kuralaatu ei yllätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, Yariksen kerran yllättänyt bugi hävisi kun auto käynnistettiin uudelleen. VW:n vaihdelaatikko-, öljynsyönti-, kaksoismassa-, turbo-, ym. ongelmat vaativat ison tukun rahaa ja viikkotolkulla korjaamoaikaa.
        VW:n kuralaatu ei yllätä.

        Et näköjään osaa lukea.

        TM:"Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.

        TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."


        Yariksen sähköjärjestelmä meni polvilleen toistuvasti. Se piti tuoda hinausauton lavalla pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et näköjään osaa lukea.

        TM:"Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.

        TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."


        Yariksen sähköjärjestelmä meni polvilleen toistuvasti. Se piti tuoda hinausauton lavalla pois.

        Hihii, bugi tuli ja meni, eikä enää vaivaa Yariksia.
        Sen sijaan Vagin järkyttävät tekniikkamurheet eivät häviä päivityksillä tai uudelleen käynnistyksillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, bugi tuli ja meni, eikä enää vaivaa Yariksia.
        Sen sijaan Vagin järkyttävät tekniikkamurheet eivät häviä päivityksillä tai uudelleen käynnistyksillä.

        "TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

        Ei vaivaa vai. Miksi sitten Yaris tuotiin hinurin lavalla pois Lapista?

        Täysi susihan tuo on eikä tojon korjaamolla osattu korjata mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

        Ei vaivaa vai. Miksi sitten Yaris tuotiin hinurin lavalla pois Lapista?

        Täysi susihan tuo on eikä tojon korjaamolla osattu korjata mitään.

        Se toimen Yaris sai lavettikyytiä TM:n testissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, bugi tuli ja meni, eikä enää vaivaa Yariksia.
        Sen sijaan Vagin järkyttävät tekniikkamurheet eivät häviä päivityksillä tai uudelleen käynnistyksillä.

        Onko noin, kerro tarkemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko noin, kerro tarkemmin.

        TM:n käyttötestit ovat paljastaneet tyyppivikoja. Muun muassa Škoda Superb oli telakalla viikkoja, kun DSG-vaihteisto sekoili ja hajosi. Volkswagen Golfin kestotestissä näkyi selvästi, mitä haittaa ylipitkästä 30 000 kilometrin huoltovälistä on turbolle”,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

        Ei vaivaa vai. Miksi sitten Yaris tuotiin hinurin lavalla pois Lapista?

        Täysi susihan tuo on eikä tojon korjaamolla osattu korjata mitään.

        Ymmärrätkö, että uusia tapauksia ei ole raportoitu yhtään sen jälkeen?
        Ongelma tuli ja meni.


    • Anonyymi

      Onko Yaris edes auto? Sehän näyttää invamopolta, jonka nurkkiin on lisätty isot muovilokarit.

      • Anonyymi

        Rumempi versio Ford Kasta.


    • Anonyymi

      Rav ei pysynyt tiellä talvitestissä ja halkaisi öljypohjan ojassa ja lähti myös lavetilla kotiin.

      • Anonyymi

        Superbbi hajotti vaihteistonsa kappaleiksi ja makasi viikkotolkulla korjaamossa konepelti pystyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Superbbi hajotti vaihteistonsa kappaleiksi ja makasi viikkotolkulla korjaamossa konepelti pystyssä.

        Ei korjaa yli kymmenen vuoden takaiset Skodam ongelmat Yariksen viimetalvisia sähköjärjestelmän tyyppivikaa jota Toyota ei osaa edes korjata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei korjaa yli kymmenen vuoden takaiset Skodam ongelmat Yariksen viimetalvisia sähköjärjestelmän tyyppivikaa jota Toyota ei osaa edes korjata.

        Ongelma korjaantui jo viime talvena uudelleenkäynnistyksellä.
        Keksi jo uutta valehteltavaa, jookos?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma korjaantui jo viime talvena uudelleenkäynnistyksellä.
        Keksi jo uutta valehteltavaa, jookos?

        En keksi. Harmittaa ku tojo vain myy eniten autoja. Pelottaa jo tammikuun lukemat.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5323
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      116
      2770
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      11
      2330
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      592
      2037
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      123
      1756
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      70
      1352
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      42
      1325
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1098
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

      Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      393
      1063
    10. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1057
    Aihe