Tältä näyttävät Toyota Yariksen puretun moottorin osa 60.000 km ajon jälkeen

Anonyymi-ap

59

468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika sama jos tojon laiska 80-luvun vapari on makaanisesti tikissä vielä tikissään kun sähköpuoli pettää.

      "mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.

      Toyotan puolustukseksi kerrottakoon vikailmoituksen olleen erittäin selkeä, joten kuljettajalle tilanne ei tullut yllätyksenä.

      Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.

      TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa.

    • Anonyymi

      Yarisen suosio nousee kevään aikana hurjiin lukemiin taloudellisuuden ja upean ulkönäön vuoksi.

    • Anonyymi

      Kauheeta kateutta aiheuttaa tuo Toyotan menestys!

      • Anonyymi

        Joo valtava kateus iskee kun ajattelee noita koirankopeissa ajavia joille joka talvi on vikavalohelvetti.

        "mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.


    • Anonyymi

      Yaris Suomen toiseksi myydyin, laatu myy.

      • Anonyymi

        ...Corollan jälkeen ja kolmantena on RAV4.


      • Anonyymi

        Lauantaimakkara ja maksalaatikkoakin myydään paljon.
        En osta kumpaakaan.
        En myöskään ostaisi koirankopinkokoista melupesää jonka elektroniikka leviää talvella siihen kuntoon että joutuu soittamaan hinausauton paikalle.


      • Anonyymi

        Halpuus myy, ne jotka haluaa ajaa välttämättä Toyotalla, mutta ei ole varaa isompaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halpuus myy, ne jotka haluaa ajaa välttämättä Toyotalla, mutta ei ole varaa isompaan.

        Senkös takia se volkkri on myynnissä jopa kakkosena kun ditä on paljon halpuutettu?


    • Anonyymi

      Tilasin uuden yariksen, tarvitsen pikkuauton kaupungissa pyörimiseen, yaris on taloudellisin ja kestävin pikkuauto mitä rahalla saa.

      • Anonyymi

        Ei siitä juuri muualle olekaan kun kaupunkiaitoksi, maantiellä kuluttaa ja meluaa lisäksi pitemmälle henkilölle tosi ahdas purkki.


      • Anonyymi

        Vanha olisi ollut parempi, kun jo vuoden kuluttua se on kuitenkin täynnä kolhuja, jotka johtuvat pehmeästä maalista ja ohuista pelleistä.


    • Anonyymi

      Nerokasta tekniikkaa, kun ei vaan alkaisi kuluttamaan nestettä ja karstoittamaan öljyrenkaita?😁😁

      • Anonyymi

        Ei hätää, täältä saa apua:

        https://tamcar.fi/autokorjaamo/oljynkulutus-audi-vw-ja-skoda/


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Paras auto ikinä totesi TM loppuarvostelussaan.

      • Anonyymi

        Valejtelit härskisti!


    • Anonyymi

      Ulkovessakin on vähävikainen, mutta ei se silti mukava ole.

      • Anonyymi

        Näin on, skooda jeti tunnetaankin nimellä skooda bajamaja.


    • Anonyymi

      Yariksen laatua selittää pitkälti se, että se valmistetaan Ranskassa samassa tehtaassa missä muitakin ranskalaisia autoja. Käytetään myös paljon samoja osia mitä ranskalaisissa autoissa. Tojota saadaan paremmaksi kun tehdään euroopassa. Myös Tojotan ralliauto suurimmaksi osaksi euro/suomi tekele.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Onko 60 tkm Tojotalle uusi ennätys . Onnea siitä !

      • Anonyymi

        Toyotat kestävät vähintään miljoona kilometriä ja sen todistaa käyttötestiauton virheettömyys ja kulumattomuus alkutaipaleellaan.


      • Anonyymi

        Onnea tästäkin vai mitä?
        Toyota on merkkinä ollut vuosikausia Suomen ykkönen ja viime vuonna se oli sitä suorastaan murskaavan, järkyttävän, veret seisauttavan ylivoimaisesti. Pahin kilpakumppani, vielä jokunen vuosi sitten lujaa kampoihin pistänyt Volkswagen myi yli puolet vähemmän autoja. Toyota vieläpä kasvatti myyntiään hieman.


    • Anonyymi

      Pakko ollakin, kun Tojotaa huolletaan melkein yhtä usein kuin tankataan. Huoltohinnat törkeän kalliita, kyllä esim. VW-ryhmän autojen huoltokulut ovat paljon pienemmät.

      • Anonyymi

        Toyotan pieni huolto 15 tkm välein on halvempi kuin mikään VW:n huolto, jonka huollot ovat järkyttävän kalliita jakohihnan ja vaihteistoöljyjen vaihtoineen.

        "Selvitys paljastaa kalleimmat ja halvimmat autot huoltaa – ääripäiden ero huimat 224 %
        Japanilaiset autot ovat huomattavasti halvempia ylläpitää kuin eurooppalaiset ja yhdysvaltalaiset merkit." Toyota on halvin huoltaa:

        https://www.is.fi/autot/art-2000001205568.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan pieni huolto 15 tkm välein on halvempi kuin mikään VW:n huolto, jonka huollot ovat järkyttävän kalliita jakohihnan ja vaihteistoöljyjen vaihtoineen.

        "Selvitys paljastaa kalleimmat ja halvimmat autot huoltaa – ääripäiden ero huimat 224 %
        Japanilaiset autot ovat huomattavasti halvempia ylläpitää kuin eurooppalaiset ja yhdysvaltalaiset merkit." Toyota on halvin huoltaa:

        https://www.is.fi/autot/art-2000001205568.html

        Lisää Toyotan luotettavuudesta:

        "Eurooppalainen uutuusmalli kannattaa ostaa vuoden tuotannon jälkeen, jolloin ensimmäiset kiusalliset viat on saatu korjattua. Eurooppalaisten olisi syytä ottaa oppia japanilaisista: Toyota on saanut monimutkaisen hybridinkin pysymään kunnossa useita satoja tuhansia kilometrejä, kuten luotettavuusraportit osoittavat."

        https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/1657783

        Älä osta Vagia, jos haluat säästyä monelta harmilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan pieni huolto 15 tkm välein on halvempi kuin mikään VW:n huolto, jonka huollot ovat järkyttävän kalliita jakohihnan ja vaihteistoöljyjen vaihtoineen.

        "Selvitys paljastaa kalleimmat ja halvimmat autot huoltaa – ääripäiden ero huimat 224 %
        Japanilaiset autot ovat huomattavasti halvempia ylläpitää kuin eurooppalaiset ja yhdysvaltalaiset merkit." Toyota on halvin huoltaa:

        https://www.is.fi/autot/art-2000001205568.html

        Vitut. Yariksen eka huolto 270 eur ja toka liki 500 eur.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vitut. Yariksen eka huolto 270 eur ja toka liki 500 eur.

        Älä valehtele. Aurikseen alle 200€ ja laaja huolto 400€.
        VW:lla iso huolto Passattiin yli 1300€, revippä siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele. Aurikseen alle 200€ ja laaja huolto 400€.
        VW:lla iso huolto Passattiin yli 1300€, revippä siitä.

        Itse valehtelet!
        Auriksen huollot TM:n 60000km:n käyttötestissä kustansivat 1300€, kun vastaavassa testissä samana vuonna Golf1,4 TSI:n huollot alle 800€. Golfin kuntopisteet käyttötestin jälkeen oli paljon paremmat kuin Auriksen.
        Mikään Passatin huolto ei maksa 1300€ edes jakohihnan vaihdon kanssa. Tuohon hintaan pitää olla jotain korjauksiakin mukana. Tiedän tämän, koska olen ajanut yhdellä 2,0TDI DSG:llä yli 300000km. Kallein huolto oli 210000km:n kohdalla jolloin tehtiin 1. jakohihnanvaihtohuolto yhdessä LL-huollon kanssa. Hinta alle 900€. Sillä autolla on toisen omistuksessa ajettu jo yli 0,5 miljoonaa km, eikä mitään isompaa korjausta ole tehty vieläkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse valehtelet!
        Auriksen huollot TM:n 60000km:n käyttötestissä kustansivat 1300€, kun vastaavassa testissä samana vuonna Golf1,4 TSI:n huollot alle 800€. Golfin kuntopisteet käyttötestin jälkeen oli paljon paremmat kuin Auriksen.
        Mikään Passatin huolto ei maksa 1300€ edes jakohihnan vaihdon kanssa. Tuohon hintaan pitää olla jotain korjauksiakin mukana. Tiedän tämän, koska olen ajanut yhdellä 2,0TDI DSG:llä yli 300000km. Kallein huolto oli 210000km:n kohdalla jolloin tehtiin 1. jakohihnanvaihtohuolto yhdessä LL-huollon kanssa. Hinta alle 900€. Sillä autolla on toisen omistuksessa ajettu jo yli 0,5 miljoonaa km, eikä mitään isompaa korjausta ole tehty vieläkään.

        Auriksen huoltohinnat on tarkistettu merkkikorjaamolta, ja ne pitävät takuulla paikkansa tänäkin päivänä.

        Tässä on linkki Passatin huoltohintoihin:

        "Passat 2.0tdi dsg:n 120.000tkm huoltohinnat edelleen jaksaa vaan yllättää Turun VW-auto 1300€, LMS Turku 1230€ Mistä ne oikeen repii noit hintoi ???
        Huoltoonhan kuuluu siis:
        Jakohihna+rullat
        Vesipumppu
        DSG öljyt+suodatin
        Moottiöljyt+suodatin
        Moottori ja raitisilma suodatin
        Polttoaine suodatin
        Jäädytysneste
        Jarruneste
        Moniurahihna"
        Lainaus Vagarenan keskustelupalstalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auriksen huoltohinnat on tarkistettu merkkikorjaamolta, ja ne pitävät takuulla paikkansa tänäkin päivänä.

        Tässä on linkki Passatin huoltohintoihin:

        "Passat 2.0tdi dsg:n 120.000tkm huoltohinnat edelleen jaksaa vaan yllättää Turun VW-auto 1300€, LMS Turku 1230€ Mistä ne oikeen repii noit hintoi ???
        Huoltoonhan kuuluu siis:
        Jakohihna rullat
        Vesipumppu
        DSG öljyt suodatin
        Moottiöljyt suodatin
        Moottori ja raitisilma suodatin
        Polttoaine suodatin
        Jäädytysneste
        Jarruneste
        Moniurahihna"
        Lainaus Vagarenan keskustelupalstalta.

        Tuossa toinen kohtalotoveri samasta ketjusta:

        Passat 2.0 TDI 125Kw DSG, vm. 2008

        120tkm longlife + jakopää

        Tarjous vv-auto: 120tkm huolto (350 eur) + DSG-öljyt (320 eur) + jakopää (850 eur) = 1520 eur

        Melko kallis...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa toinen kohtalotoveri samasta ketjusta:

        Passat 2.0 TDI 125Kw DSG, vm. 2008

        120tkm longlife jakopää

        Tarjous vv-auto: 120tkm huolto (350 eur) DSG-öljyt (320 eur) jakopää (850 eur) = 1520 eur

        Melko kallis...

        Hybridi-Golfin huoltohinta:

        "Selvitin sitten vielä että mitä 60000km huoltoon kuuluu.

        Öljynvaihto suodattimineen, jarruneste ja tulpat. Hinta sievoiset 706e!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auriksen huoltohinnat on tarkistettu merkkikorjaamolta, ja ne pitävät takuulla paikkansa tänäkin päivänä.

        Tässä on linkki Passatin huoltohintoihin:

        "Passat 2.0tdi dsg:n 120.000tkm huoltohinnat edelleen jaksaa vaan yllättää Turun VW-auto 1300€, LMS Turku 1230€ Mistä ne oikeen repii noit hintoi ???
        Huoltoonhan kuuluu siis:
        Jakohihna rullat
        Vesipumppu
        DSG öljyt suodatin
        Moottiöljyt suodatin
        Moottori ja raitisilma suodatin
        Polttoaine suodatin
        Jäädytysneste
        Jarruneste
        Moniurahihna"
        Lainaus Vagarenan keskustelupalstalta.

        "Tässä on linkki Passatin huoltohintoihin:"
        Niin missä se linkki on?
        2,0 TDI-Passatissa ei ole jakohihnan vaihtoa 120tkm välein muuten kuin ikivanhoissa pumppusuutindieseleissä. Kenellä niitä enää on?
        Viimeistään vuodesta 2009 lähtien dieselien 1. jakohihnan vaihto on 210tkm kohdalla.
        Ei Auriksen käyttötestin huoltohinnatkaan ole 2000-luvun alusta, vaan vuodelta 2014.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tässä on linkki Passatin huoltohintoihin:"
        Niin missä se linkki on?
        2,0 TDI-Passatissa ei ole jakohihnan vaihtoa 120tkm välein muuten kuin ikivanhoissa pumppusuutindieseleissä. Kenellä niitä enää on?
        Viimeistään vuodesta 2009 lähtien dieselien 1. jakohihnan vaihto on 210tkm kohdalla.
        Ei Auriksen käyttötestin huoltohinnatkaan ole 2000-luvun alusta, vaan vuodelta 2014.

        Kaiva itse linkki Vagareenalta. Sieltä löytyy juttuja Vagin vioista ihan rekisteröityneiltä käyttäjiltä. Ja niitä vikoja kuule sitten riittää. Vagilla on huollontarvetta todella paljon: Tulpat 60tkm välein, hihnanvaihtoa, vaihteistoöljyn läträämistä jne. mitkä nostavat huoltohinnat tuhansiin euroihin.
        Auriksen huoltohinnat on tänään tarkistettu ja pitävät kutinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridi-Golfin huoltohinta:

        "Selvitin sitten vielä että mitä 60000km huoltoon kuuluu.

        Öljynvaihto suodattimineen, jarruneste ja tulpat. Hinta sievoiset 706e!"

        Golfin huolto on yli 300€ kalliimpi kuin Auriksen ja molempien huoltoväli on saman mittainen.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tästä voi lukea faktaa siitä, että todellisuudessa Toyota on edullisin huoltaa:

        Selvitys paljastaa kalleimmat ja halvimmat autot huoltaa – ääripäiden ero huimat 224 %
        Japanilaiset autot ovat huomattavasti halvempia ylläpitää kuin eurooppalaiset ja yhdysvaltalaiset merkit." Toyota on halvin huoltaa:

        https://www.is.fi/autot/art-2000001205568.html


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Tuollaiset 60tkm matkan huoltokulut ovat höpö höpö juttuja. Jos matkaa pidennettäisiin, Toyotan edullisuus tulisi esiin, koska esim. kalliita jakohihnan tai DSG-laatikon öljynvaihtokuluja ei tule ikinä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikennäköisiä höpötyksiä tojovajakilla kyllä löytyy mutta tässä on ne todelliset ja mitatut kulut.
        https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2022/10/24165737/graafi_yllapitokulut_png.png

        Tojo on rahasyöppö.

        Et taida ymmärtää, että pitemmällä aikavälillä Toyota tulee paljon edullisemmaksi huoltaa kuin muut merkit. Saksalaiset ovat kaikista kalleimmat.

        "Yhdysvaltalainen, vuodesta 2012 asti toiminut automekaanikkojen välityspalvelu YourMechanic selvitti, millaisia eri automerkkien ja mallien huoltokulut ovat kymmenen vuoden ylläpidon aikana. Selvitys on vertailukelpoinen eurooppalaisiin autoihin nähden.

        Listan alimpana –eli halvimman paikalla – on Toyota. Sen ylläpitokustannukset ensimmäisen kymmenen vuoden ajalta ovat vain 4880 euroa.

        Kalleimman paikkaa pitävällä BMW:llä vastaavat kustannukset taas ovat jopa 15797 euroa. Toisiksi kalleimmalla sijalla on niinikään saksalainen Mercedes-Benz, 11448 euroa."

        Eiköhän tämä tullut jo kaikille selväksi.


    • Anonyymi

      Toyotan moottorit kestävät parhaiten kovaa käyttöä.

    • Anonyymi

      Toyotalle 600 000 km on sisäänajovaihe.

    • Anonyymi

      Noilla kilometreillä (60 000) moni vw on paalattu.

    • Anonyymi

      Pikkuturpon moottorit ovat loppuunajettuja 60 000 km matkalla.

    • Anonyymi

      Volkkarin koneeseen olisi noilla kilometreillä vaihdettu lohko, kompura,nokat, männät, veivit, kannet ja muut kilkkeet.

    • Anonyymi

      "Testasimme (vikavalo) ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa."

      Mikä ihmeen nykyratkaisu? Vain Tojoissa, ei muissa autoissa.

      • Anonyymi

        Muut viedään lavetilla marmorille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muut viedään lavetilla marmorille.

        Voisit sinäkin joskus tutustua laatuautoihin etkä ajelisi vanhoilla Tojoromuilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisit sinäkin joskus tutustua laatuautoihin etkä ajelisi vanhoilla Tojoromuilla.

        Tässä laatuautoja vai eller hur?

        Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.


    • Anonyymi

      60tkm on käytännössä sisäänajo bensamoottorille, eli eipä tuossa ole mitään epänormaalia. Enemmän kiinnostaa ruoste ja maalipinta.

      • Anonyymi

        Niitä löytyy vaggineista runsain mitoin, samoin kuin moottoriongelmia sekä vaihteistoropleemia ryyditettynä sähkövioilla.


    • Anonyymi

      Kuvissa on vai 3 sylinteriä. Missä loput ovat?

    • Anonyymi

      60 000 km. eli kaksi öljynvaihtoa! Ei kai siinä voi vielä ainakaan länsimaalainen moottori kuluakaan!

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Jos autolla ajetaan pitkiä päivämatkoja ja öljyt vaihdetaan 15 tkm välein, niin ei se moottori voi kuluakaan.

      • Anonyymi

        Mutta se itsestään selvyyskin antaa Terolle ilon aihetta ja syyn yrittää nostattaa yhteishenkeä, sillä sitä Toyotan omistajat nykyään tarvitsevat.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

      Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      107
      4897
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

      Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      425
      1546
    3. Missä mustasusi on?

      Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      191
      1128
    4. Pakko kertoa mies

      Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      110
      1108
    5. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

      Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      16
      1026
    6. Sinä vain tulit elämääni

      Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1010
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

      Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      931
    8. Miten koskettaisit häntä?

      Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      921
    9. Mitä ajattelet

      Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      886
    10. Onko se niin

      Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      826
    Aihe