Toyota bz4x akku loppui jo 260 km kohdalla

Anonyymi-ap

TM talviautovertailu 2023 alkoi 9.1. ajomatkalla Helsingistä Saariselälle. Pisimpään toimintamatkaan yhdellä latauksella pääsi Mercedes-EQ (390 km), BMW i4 pääsi lähelle (360 km). Heikoimmin pärjänneet autot ylsivät noin 260 kilometrin toimintamatkaan. Tähän lukemaan ylsivät Volkswagen, Toyota, Nissan ja Renault. Kannattaa huomioida, että VW oli ID. Buzz paku.

49

573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä suoritus, pääsi yli 50 % luvatusta.

    • Anonyymi

      Yllättävän hyvin Toyotalta, lienee asennettu ja piilotettu joku lisäakku?

      • Anonyymi

        Toukokuu -23 päivityksen jälkeen Toyota bz4x menee 320 km:ä -10°C lämpötilassa. 450 km:ä kesäkelillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toukokuu -23 päivityksen jälkeen Toyota bz4x menee 320 km:ä -10°C lämpötilassa. 450 km:ä kesäkelillä.

        Hihii, ei todellakaan pääse. 200 km on talvella realismia ja kesällä 360km ihan maksimi.


    • Anonyymi

      Mitkä oli autojen hinnat?

      Ja millaiset takuut.

      • Anonyymi

        Toyota bz4x on miljoonan kilometrin tai 10 vuoden akkutakuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota bz4x on miljoonan kilometrin tai 10 vuoden akkutakuu.

        Toyotalla takuu 3v./100tkm akkutakuu 8v./160tkm.
        Toyotan takuut alkaa olla markkinoitten heikoimpia ja tuote vikaisin.


    • Anonyymi

      Edullisia olivat kaikki, ihan normi taviksen ostettavissa kuulemma.

      • Anonyymi

        BMW i4 eDrive40 Charged Plus
        HYUNDAI Ioniq 5 77 kWh 229 hv Premium RWD
        KIA Niro EV 64,8 kWh Business Luxury
        MERCEDES-EQ EQE 350+ Edition 1
        NISSAN Ariya 63 kWh Evolve 2WD
        RENAULT Mégane E-Tech Electric 60 kWh 220 hv Iconic
        TOYOTA bZ4X Style
        VOLKSWAGEN ID. Buzz 150 kW Launch Edition 77 kWh


    • Anonyymi

      Toyotan kannattaisi lopettaa mainonnasta kaikenlaiset ylisanat ja superlatiivit, kun niille ei ole katetta.

    • Anonyymi

      Akun takuu max 8 v/160000 km. Jos akun kapasiteetti saa laskea 70 %:iin ennen vaihtoa takuuseen, niin talvella pääsee yhdellä latauksella peräti 180 km.

      • Anonyymi

        Tuo 70% raja Tojolla liittyy akkuturvaan mikä on 10v ja miljoona kilometriä.

        Eli jos huollatat Tojo liikkeessä niin akku vaihdetaan/korjataan jos heikkeneminen 10v/1.000.000km sisällä on yli 70%


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo 70% raja Tojolla liittyy akkuturvaan mikä on 10v ja miljoona kilometriä.

        Eli jos huollatat Tojo liikkeessä niin akku vaihdetaan/korjataan jos heikkeneminen 10v/1.000.000km sisällä on yli 70%

        1000000 km vaatii Suomen oloissa jo useamman korin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1000000 km vaatii Suomen oloissa jo useamman korin.

        .. ja 66 merkkihuollossa käyntiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        .. ja 66 merkkihuollossa käyntiä.

        Normaali tojovaari saa kymmenessä vuodessa ajettua mittariin noin 120.000km ja siihen se takuu sitten päättyykin.

        Se takuu ei ole 100V / 1.000.000km. Sitten se olis oikeasti miljoonan kilometrin takuu. Nyt se on tyypilliselle tojokuskile 120.000km:n takuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaali tojovaari saa kymmenessä vuodessa ajettua mittariin noin 120.000km ja siihen se takuu sitten päättyykin.

        Se takuu ei ole 100V / 1.000.000km. Sitten se olis oikeasti miljoonan kilometrin takuu. Nyt se on tyypilliselle tojokuskile 120.000km:n takuu.

        Lastenlapsi jatkaa.


    • Anonyymi

      Omapojat ovat järkyttyneitä ja rivit sekaisin.

    • Anonyymi

      Kaahattu taatusti yli 80 km/h.

    • Anonyymi

      Kaikki sähkökinnerit näkyvät olevan rangeltaan aivan surkeita.
      Itselataava on paras vaihtoehto.

      • Anonyymi

        Tavispolttisauto on pitkällä matkalla hyvä ja halvin valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavispolttisauto on pitkällä matkalla hyvä ja halvin valinta.

        Tavispolttis on halvin kaupassa, kallein ajossa.


      • Anonyymi

        Onko ranke huano? No voi! Apukoululaiselle " itselataava" on ihmeellinen ikiliikkuja, jota ei tarvitse tankata koskaan ikinä millään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavispolttis on halvin kaupassa, kallein ajossa.

        Mutta kuluttaa jopa vähemmän pitkällä matkalla kuin hybrid ja tarvittaessa voi laittaa kärryn/vaunun perään.


    • Anonyymi

      Eli vielä pitää odotella ennen kuin vaihtaa sähköautoon.

      • Anonyymi

        Paljon täytyy akkutekniikka parantua. Solid state akustakin on oltu hiljaa. On vain "pari" pientä ongelmaa: valmistus, hinta ja kestävyys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon täytyy akkutekniikka parantua. Solid state akustakin on oltu hiljaa. On vain "pari" pientä ongelmaa: valmistus, hinta ja kestävyys

        Tuntuu kyllä että ne kiinteäelektrolyyttiset sieltä ovat ekana tulossa. Aika monella on jo pilottitehtaat rakenteilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu kyllä että ne kiinteäelektrolyyttiset sieltä ovat ekana tulossa. Aika monella on jo pilottitehtaat rakenteilla.

        Joo,tehdään vasta tabletin akun kokoisia kennolevyjä. Eivät kestä pikalatauksia kuin kymmeniä kertoja halkeilematta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo,tehdään vasta tabletin akun kokoisia kennolevyjä. Eivät kestä pikalatauksia kuin kymmeniä kertoja halkeilematta.

        Siis rakentavatko autonvalmistajat koetehtaita tabletin akuille?


    • Anonyymi

      Onneksi on jokaiselle sopiva vaihtoehto.

    • Anonyymi

      Toyota ostetaankin lupausten, ei tosiasioiden perusteella.

      • Anonyymi

        "Toyota bZ4X rakentuu Toyotan pitkälle, lähes 25 vuoden kokemukselle akkujen kehitystyöstä, minkä ansiosta tämä uutuusmalli tarjoaa jopa yli 500 kilometrin sähköajokantaman".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyota bZ4X rakentuu Toyotan pitkälle, lähes 25 vuoden kokemukselle akkujen kehitystyöstä, minkä ansiosta tämä uutuusmalli tarjoaa jopa yli 500 kilometrin sähköajokantaman".

        Pitkästä kokemuksesta ei ole nyt mitään hyötyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyota bZ4X rakentuu Toyotan pitkälle, lähes 25 vuoden kokemukselle akkujen kehitystyöstä, minkä ansiosta tämä uutuusmalli tarjoaa jopa yli 500 kilometrin sähköajokantaman".

        Näissä Toyotan mainoskehuissa on aina puolet ilmaa.


    • Anonyymi

      Tuo rangen testaaminen on vähän epäolennainen juttu. Siksi näitä testataankin yleensä ajamalla 1.000km ja mittaamalla aika. Se kertoo paljon paremmin auton soveltavuuden pitkään matka-ajoon kuin vain rangen mittaaminen.

      Tässä esimerkiksi ID.buzz. On paljon tärkeämpää tietää että tuhannen kilometrin ajaminen Buzzilla kestaa noin 10 ja puoli tuntia kuin se että range on 260km.

      https://www.youtube.com/watch?v=LenFwTgX-us

      • Anonyymi

        Se vähän riippuu millainen latausverkosto on olemassa.

        Jos riittävän tehokkaita latureita on sanotaan nyt vaikka 50 km välein niin rangella ei enää ole juurikaan merkitystä vaan latausnopeus on olennaisempi. Sitten taas jo pikalatureiden etäisyys on 200-300 km niin rangen merkitys on ihan eri luokkaa.


      • Anonyymi

        Kuka Toyotalla ajaa kerralla 1000 km?


      • Anonyymi

        Toyotalla ei talvella kovin nopeasti 1000 km ajele pakkasilla, sillä kun range on 260km ja pikalataus ei onnistu kuin 2 kertaa vuorokaudessa, niin tulee aika pitkät "lounastauot".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla ei talvella kovin nopeasti 1000 km ajele pakkasilla, sillä kun range on 260km ja pikalataus ei onnistu kuin 2 kertaa vuorokaudessa, niin tulee aika pitkät "lounastauot".

        Saa kerrankin yöpyä matkalla ja vetää lärvit baaritiskillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla ei talvella kovin nopeasti 1000 km ajele pakkasilla, sillä kun range on 260km ja pikalataus ei onnistu kuin 2 kertaa vuorokaudessa, niin tulee aika pitkät "lounastauot".

        Sitten voi toki kysyä kuinka monella on tarvetta ajaa pakkasella 1000 km "nopeasti", ainakaan toistuvasti. Jos näin sattuu jollakin olemaan niin sitten vaan valinta on joku muu auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla ei talvella kovin nopeasti 1000 km ajele pakkasilla, sillä kun range on 260km ja pikalataus ei onnistu kuin 2 kertaa vuorokaudessa, niin tulee aika pitkät "lounastauot".

        Sitten voi toki kysyä kuinka monella on tarvetta ajaa pakkasella 1000 km "nopeasti", ainakaan toistuvasti. Jos näin sattuu jollakin olemaan niin sitten vaan valinta on joku muu auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vähän riippuu millainen latausverkosto on olemassa.

        Jos riittävän tehokkaita latureita on sanotaan nyt vaikka 50 km välein niin rangella ei enää ole juurikaan merkitystä vaan latausnopeus on olennaisempi. Sitten taas jo pikalatureiden etäisyys on 200-300 km niin rangen merkitys on ihan eri luokkaa.

        Äidin pikku poika on oppinut isoilta pojilta uuten sanan, ja nyt ranke vilisee asiantuntevasti jokaisessa lauseessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äidin pikku poika on oppinut isoilta pojilta uuten sanan, ja nyt ranke vilisee asiantuntevasti jokaisessa lauseessa.

        Latausverkoston tiheys on tärkeä etenkin Tojolle, jolla on onneton ranke.


    • Anonyymi

      Onko noi Tojotalla tyhmiä mikseivät laita sitä itselataavan Tojotan akkua noihin olisi aina täynnä

    • Anonyymi

      Uutena vain 260 km. Entäs 10 vuotiaana? Alle 150 km? Auton arvo alle 5000 euroa?

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        VW id.7 akku hyytyi jo ennen lähdön lähtöä.
        Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.

        Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.


    • Anonyymi

      Tojota bz4x on tarkoitettu vain koristeeksi pihaan.

    • Anonyymi

      TOJO TÄYTYY LAITTAA LATAUKSEEN
      EIKÖ BENSA-GENERAAKTORI KANNATTAISI OLLA MUKANA.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe