TM talviautovertailu 2023 alkoi 9.1. ajomatkalla Helsingistä Saariselälle. Pisimpään toimintamatkaan yhdellä latauksella pääsi Mercedes-EQ (390 km), BMW i4 pääsi lähelle (360 km). Heikoimmin pärjänneet autot ylsivät noin 260 kilometrin toimintamatkaan. Tähän lukemaan ylsivät Volkswagen, Toyota, Nissan ja Renault. Kannattaa huomioida, että VW oli ID. Buzz paku.
Toyota bz4x akku loppui jo 260 km kohdalla
49
573
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä suoritus, pääsi yli 50 % luvatusta.
- Anonyymi
Yllättävän hyvin Toyotalta, lienee asennettu ja piilotettu joku lisäakku?
- Anonyymi
Toukokuu -23 päivityksen jälkeen Toyota bz4x menee 320 km:ä -10°C lämpötilassa. 450 km:ä kesäkelillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toukokuu -23 päivityksen jälkeen Toyota bz4x menee 320 km:ä -10°C lämpötilassa. 450 km:ä kesäkelillä.
Hihii, ei todellakaan pääse. 200 km on talvella realismia ja kesällä 360km ihan maksimi.
- Anonyymi
Mitkä oli autojen hinnat?
Ja millaiset takuut.- Anonyymi
Toyota bz4x on miljoonan kilometrin tai 10 vuoden akkutakuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota bz4x on miljoonan kilometrin tai 10 vuoden akkutakuu.
Toyotalla takuu 3v./100tkm akkutakuu 8v./160tkm.
Toyotan takuut alkaa olla markkinoitten heikoimpia ja tuote vikaisin.
- Anonyymi
Edullisia olivat kaikki, ihan normi taviksen ostettavissa kuulemma.
- Anonyymi
BMW i4 eDrive40 Charged Plus
HYUNDAI Ioniq 5 77 kWh 229 hv Premium RWD
KIA Niro EV 64,8 kWh Business Luxury
MERCEDES-EQ EQE 350+ Edition 1
NISSAN Ariya 63 kWh Evolve 2WD
RENAULT Mégane E-Tech Electric 60 kWh 220 hv Iconic
TOYOTA bZ4X Style
VOLKSWAGEN ID. Buzz 150 kW Launch Edition 77 kWh
- Anonyymi
Toyotan kannattaisi lopettaa mainonnasta kaikenlaiset ylisanat ja superlatiivit, kun niille ei ole katetta.
- Anonyymi
Akun takuu max 8 v/160000 km. Jos akun kapasiteetti saa laskea 70 %:iin ennen vaihtoa takuuseen, niin talvella pääsee yhdellä latauksella peräti 180 km.
- Anonyymi
Tuo 70% raja Tojolla liittyy akkuturvaan mikä on 10v ja miljoona kilometriä.
Eli jos huollatat Tojo liikkeessä niin akku vaihdetaan/korjataan jos heikkeneminen 10v/1.000.000km sisällä on yli 70% - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo 70% raja Tojolla liittyy akkuturvaan mikä on 10v ja miljoona kilometriä.
Eli jos huollatat Tojo liikkeessä niin akku vaihdetaan/korjataan jos heikkeneminen 10v/1.000.000km sisällä on yli 70%1000000 km vaatii Suomen oloissa jo useamman korin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1000000 km vaatii Suomen oloissa jo useamman korin.
.. ja 66 merkkihuollossa käyntiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
.. ja 66 merkkihuollossa käyntiä.
Normaali tojovaari saa kymmenessä vuodessa ajettua mittariin noin 120.000km ja siihen se takuu sitten päättyykin.
Se takuu ei ole 100V / 1.000.000km. Sitten se olis oikeasti miljoonan kilometrin takuu. Nyt se on tyypilliselle tojokuskile 120.000km:n takuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normaali tojovaari saa kymmenessä vuodessa ajettua mittariin noin 120.000km ja siihen se takuu sitten päättyykin.
Se takuu ei ole 100V / 1.000.000km. Sitten se olis oikeasti miljoonan kilometrin takuu. Nyt se on tyypilliselle tojokuskile 120.000km:n takuu.Lastenlapsi jatkaa.
- Anonyymi
Omapojat ovat järkyttyneitä ja rivit sekaisin.
- Anonyymi
Kaahattu taatusti yli 80 km/h.
- Anonyymi
Kaikki sähkökinnerit näkyvät olevan rangeltaan aivan surkeita.
Itselataava on paras vaihtoehto.- Anonyymi
Tavispolttisauto on pitkällä matkalla hyvä ja halvin valinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tavispolttisauto on pitkällä matkalla hyvä ja halvin valinta.
Tavispolttis on halvin kaupassa, kallein ajossa.
- Anonyymi
Onko ranke huano? No voi! Apukoululaiselle " itselataava" on ihmeellinen ikiliikkuja, jota ei tarvitse tankata koskaan ikinä millään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tavispolttis on halvin kaupassa, kallein ajossa.
Mutta kuluttaa jopa vähemmän pitkällä matkalla kuin hybrid ja tarvittaessa voi laittaa kärryn/vaunun perään.
- Anonyymi
Eli vielä pitää odotella ennen kuin vaihtaa sähköautoon.
- Anonyymi
Paljon täytyy akkutekniikka parantua. Solid state akustakin on oltu hiljaa. On vain "pari" pientä ongelmaa: valmistus, hinta ja kestävyys
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon täytyy akkutekniikka parantua. Solid state akustakin on oltu hiljaa. On vain "pari" pientä ongelmaa: valmistus, hinta ja kestävyys
Tuntuu kyllä että ne kiinteäelektrolyyttiset sieltä ovat ekana tulossa. Aika monella on jo pilottitehtaat rakenteilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuntuu kyllä että ne kiinteäelektrolyyttiset sieltä ovat ekana tulossa. Aika monella on jo pilottitehtaat rakenteilla.
Joo,tehdään vasta tabletin akun kokoisia kennolevyjä. Eivät kestä pikalatauksia kuin kymmeniä kertoja halkeilematta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo,tehdään vasta tabletin akun kokoisia kennolevyjä. Eivät kestä pikalatauksia kuin kymmeniä kertoja halkeilematta.
Siis rakentavatko autonvalmistajat koetehtaita tabletin akuille?
- Anonyymi
Onneksi on jokaiselle sopiva vaihtoehto.
- Anonyymi
Toyota ostetaankin lupausten, ei tosiasioiden perusteella.
- Anonyymi
"Toyota bZ4X rakentuu Toyotan pitkälle, lähes 25 vuoden kokemukselle akkujen kehitystyöstä, minkä ansiosta tämä uutuusmalli tarjoaa jopa yli 500 kilometrin sähköajokantaman".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toyota bZ4X rakentuu Toyotan pitkälle, lähes 25 vuoden kokemukselle akkujen kehitystyöstä, minkä ansiosta tämä uutuusmalli tarjoaa jopa yli 500 kilometrin sähköajokantaman".
Pitkästä kokemuksesta ei ole nyt mitään hyötyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toyota bZ4X rakentuu Toyotan pitkälle, lähes 25 vuoden kokemukselle akkujen kehitystyöstä, minkä ansiosta tämä uutuusmalli tarjoaa jopa yli 500 kilometrin sähköajokantaman".
Näissä Toyotan mainoskehuissa on aina puolet ilmaa.
- Anonyymi
Tuo rangen testaaminen on vähän epäolennainen juttu. Siksi näitä testataankin yleensä ajamalla 1.000km ja mittaamalla aika. Se kertoo paljon paremmin auton soveltavuuden pitkään matka-ajoon kuin vain rangen mittaaminen.
Tässä esimerkiksi ID.buzz. On paljon tärkeämpää tietää että tuhannen kilometrin ajaminen Buzzilla kestaa noin 10 ja puoli tuntia kuin se että range on 260km.
https://www.youtube.com/watch?v=LenFwTgX-us- Anonyymi
Se vähän riippuu millainen latausverkosto on olemassa.
Jos riittävän tehokkaita latureita on sanotaan nyt vaikka 50 km välein niin rangella ei enää ole juurikaan merkitystä vaan latausnopeus on olennaisempi. Sitten taas jo pikalatureiden etäisyys on 200-300 km niin rangen merkitys on ihan eri luokkaa. - Anonyymi
Kuka Toyotalla ajaa kerralla 1000 km?
- Anonyymi
Toyotalla ei talvella kovin nopeasti 1000 km ajele pakkasilla, sillä kun range on 260km ja pikalataus ei onnistu kuin 2 kertaa vuorokaudessa, niin tulee aika pitkät "lounastauot".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotalla ei talvella kovin nopeasti 1000 km ajele pakkasilla, sillä kun range on 260km ja pikalataus ei onnistu kuin 2 kertaa vuorokaudessa, niin tulee aika pitkät "lounastauot".
Saa kerrankin yöpyä matkalla ja vetää lärvit baaritiskillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotalla ei talvella kovin nopeasti 1000 km ajele pakkasilla, sillä kun range on 260km ja pikalataus ei onnistu kuin 2 kertaa vuorokaudessa, niin tulee aika pitkät "lounastauot".
Sitten voi toki kysyä kuinka monella on tarvetta ajaa pakkasella 1000 km "nopeasti", ainakaan toistuvasti. Jos näin sattuu jollakin olemaan niin sitten vaan valinta on joku muu auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotalla ei talvella kovin nopeasti 1000 km ajele pakkasilla, sillä kun range on 260km ja pikalataus ei onnistu kuin 2 kertaa vuorokaudessa, niin tulee aika pitkät "lounastauot".
Sitten voi toki kysyä kuinka monella on tarvetta ajaa pakkasella 1000 km "nopeasti", ainakaan toistuvasti. Jos näin sattuu jollakin olemaan niin sitten vaan valinta on joku muu auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se vähän riippuu millainen latausverkosto on olemassa.
Jos riittävän tehokkaita latureita on sanotaan nyt vaikka 50 km välein niin rangella ei enää ole juurikaan merkitystä vaan latausnopeus on olennaisempi. Sitten taas jo pikalatureiden etäisyys on 200-300 km niin rangen merkitys on ihan eri luokkaa.Äidin pikku poika on oppinut isoilta pojilta uuten sanan, ja nyt ranke vilisee asiantuntevasti jokaisessa lauseessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äidin pikku poika on oppinut isoilta pojilta uuten sanan, ja nyt ranke vilisee asiantuntevasti jokaisessa lauseessa.
Latausverkoston tiheys on tärkeä etenkin Tojolle, jolla on onneton ranke.
- Anonyymi
Onko noi Tojotalla tyhmiä mikseivät laita sitä itselataavan Tojotan akkua noihin olisi aina täynnä
- Anonyymi
Uutena vain 260 km. Entäs 10 vuotiaana? Alle 150 km? Auton arvo alle 5000 euroa?
- Anonyymi
Bz4x akku loppui jo ennen lähtöä.
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2024/toyota-bz4x-style-akkumurhe-ja-sen-korjaus/- Anonyymi
VW id.7 akku hyytyi jo ennen lähdön lähtöä.
Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.
Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.
- Anonyymi
Tojota bz4x on tarkoitettu vain koristeeksi pihaan.
- Anonyymi
TOJO TÄYTYY LAITTAA LATAUKSEEN
EIKÖ BENSA-GENERAAKTORI KANNATTAISI OLLA MUKANA.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En usko et meistä tulee jotain
Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel102520- 851940
Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"
Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei381469- 2601398
Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa
Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html2731018- 66883
Olen J-mies
Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.47871Ei sitten, ei olla enää
Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na77850- 51826
- 44755