Yhteishaku lähenee ja olen miettinyt jos hakisin Ressuun IB linjalle. Haluaisin mennä sinne koska se on englanniksi ja tykkään englannista ja että voin mennä paremmin ulkomaille yliopistoon. Mun keskiarvo on 8,9. Onko se kovin raskasta ja hankalaa ja jääkö yhtään vapaa-aikaa? En tykkää hirveästi opiskella ja nyt 9 luokallakin on pitänyt lukea kokeisiin paljon niin kuinka rankkaa se IB linja ressussa on? Kertokaa kokemuksia ja että kannattaisko mun hakea??
Kannattaako mennä IB linjalle ressuun?
8
258
Vastaukset
- Anonyymi
Toisille on (liian) raskasta, toisille sopivaa ja joillekin turhan kevyttä.
Melkein kaikki kyllä valittavat lukion vaativuutta. - Anonyymi
Kannattaa opetella muitakin kieliä kuin universaalienglantia, ainakin jos jotain sivistykseen kasvattavia akateemisia aloja tavoittelee.
- Anonyymi
Nyt tuli tärkeää asiaa!
- Anonyymi
Lukiossa nyt ei ole muuta vaativaa kuin ehkä ylioppilaskirjoitukset. Keskiarvon lievään putoamiseen voi toki ehkä varautua.
- Anonyymi
...Tietysti jossain pinkolukioissa ilmapiiri ja kulttuuri saattaa aina olla "vaativa" eli hapan - ei ole kokemusta tuosta.
- Anonyymi
Lukio ei ratkaise mitään. Kaikki riippuu sinusta itsestäsi. Myös Takaperän lukiosta pääsee yhtä pitkälle kuin Ressun IB-lukiosta, jos rahkeet riittävät.
Ressussa on kilpailuhenki huipussaan. Jos se tuntuu mukavalta, niin sinne sitten! - Anonyymi
jos itsellä on halu opiskella ja kehittyä niin se on se juttu. silloin menestyy varmasti ja
lukiosta riippumatta.
Lukion valintaan on monta syytä. Kiinnostavat ainevalikoimat, sijainti, papan rahojen riittävyys etc. Opiskeluun on kuitenkin varsin huono lähtökohta
jos itsellä ei ole opiskeluintoa eikä ole halua tehdä muuta kuin vain pakolliset maikan antamat tehtävät.
Ilman koulujakin voi tietenkin menestyä. Se on harvinaista mutta onnistuu jos itsellä on into kehittyä jossain jutussa parhaaksi. Yleensä koulupudokkaat eivät menesty vaan häviävät. Aina on muutama poikkeusyksilö pudokkaissakin. - Anonyymi
Täällä ressun vanha opiskelija, jos ei tykkää opiskella niin mikään IB koulu ei ole paras vaihtoehto. Ja sen lisäksi todi moni luulee IB:n olevan paikka jossa vain opiskellaan englanniksi, mutta tuo on tosiaan väärin. IB toimii ihan eri tavalla kuin yleislinjaiset lukiot. Parasta katsoa enemmän tietoa ib:stä ennen kuin hakee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292384
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702002M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52882Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 18700
- 53700
- 25689
- 135623