Olen virittämässä aseharrastustani uudelleen muutamien vuosien tauon jälkeen. Minulla oli lupa piekkariin, mutta vein sen poliisille ja luovuin siitä ja luvasta. Eläkkeellä nykyään ollessa pitää olla harrastuksia. Nyt haen uudellen lupaa piekkariin. Saan tai en saa, jää nähtäväksi. Jos lupa myönnetään ja pääsen taas ampumaan, niin seuraava askel olisi pienoispistooli,.22LR. Luin, että 24 kk harrastus pistoolissa pitää olla kirjattuna. Minulla on ilmapistooli. Riittääkö se vai pitääkö käyttää seuran ruutiasetta? Kuinka tiukassa nykyään on pistoolin lupa? Jos on näyttää aktiivinen pistooli (pitääkö olla juuri pistooli?) sen 24 kk n ajalta, saako todennäköisesti luvan?
Pienoiskivääristä pistooliin
3
201
Vastaukset
Pienoiskivääriin saa rikkeetön ihminen luvan "helposti".
Pitää vain osoittaa, että on tarve pienoiskiväärille ja paikka jossa sitä saa käyttää.
Pistooli onkin sitten hankalampi juttu. Pitää olla dokumenttia pistooliammunnan harrastamisesta ja mielellään jotain seuran ja/tai ampumadan papereita joissa käyntisi näkyvät.
Sitten ehkä saat sen pistoolin hankintaluvan.
Nyt kun olen seurannut näitä lakimuutosten seuraamuksia olen todella tyytyväinen siitä, että itsellä on jo kaapissa kaikki tarvittavat aseet ilman mitään 5-vuoden välein harrastuksen osoittamisia.
Saan lähteä radalle tai metsään harrastamaan silloin kun huvittaa.
Tämä on just sitä huippukivaa tekemistä myös meille eläkeläiselle.- Anonyymi
Olisihan se kiva saada taas piekkari käyttöönsä ja alkaa hyvä harrastus. Kuntosalilla tulee käytyä ahkerasti, mutta vielä riittää aikaa muuhunkin. En sitten tiedä, miten yli viiden vuoden takaiset pienet laittomat tekoni vaikuttavat luvan saantiin. Sen jälkeen olen elänyt kunnon kansalaisena. Harmittaa, jos vanhat asiat vielä putkahtavat esiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisihan se kiva saada taas piekkari käyttöönsä ja alkaa hyvä harrastus. Kuntosalilla tulee käytyä ahkerasti, mutta vielä riittää aikaa muuhunkin. En sitten tiedä, miten yli viiden vuoden takaiset pienet laittomat tekoni vaikuttavat luvan saantiin. Sen jälkeen olen elänyt kunnon kansalaisena. Harmittaa, jos vanhat asiat vielä putkahtavat esiin.
Just , ei aseita kriminaaleille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747444Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583173- 342410
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj62051Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto281981- 201918
- 131877
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151643- 521588
- 181579