Tarvitsemme proteiineja lihaskunnon ylläpitämiseen, kudosten uudistumiseen ja moniin elimistön rakennusaineisiin.
Hyvä perusruoka tuo riittävästi proteiineja.
Esimerkiksi aamupalalla lautasellinen puuroa ja lasi maitoa,
lounaalla 150 g kalaa, peruna ja 100 g papukasvis-seosta,
iltaruuaksi pinaattikeittoa, ruisleipää ja maksamakkaraa
sekä iltapalaksi sekaleipää, lihavalmistetta (esim. leikkelettä) tai juustoa, kasviksia ja maitoa, piimää tai viiliä.
Tämä päivän ruokalista sisältää noin 90 grammaa proteiineja.
Se on keskimäärin riittävä määrä.
Jaksatko syödä niin paljon, että saat tarpeeksi proteiinia ?
67
559
Vastaukset
- Anonyymi
Tarvitsemme proteiineja, mutta niiden liiallinen määrä ei ole terveellistä.
Minun painolleni 90 gr on liikaa.- Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
😍 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17703373e
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Kuulostaa aika paljolta, kun on juustoa, kalaa, maksamakkaraa, lihaleikkelettä ja papuja samana päivänä plus hiilihyraattia. Missä ovat vihannekset, juurekset ja hedelmät?
- Anonyymi
Päivän ruokalista on vain esimerkki tai runko, mistä saa tarvittavat proteiinit,
kasviksia, hedelmiä ja marjoja voi lisätä mieltymystensä mukaan, mutta
onhan esimerkkilistassakin papukasviseos kalan kanssa ja illalla kasviksia.
- Anonyymi
Kyse ei ole jaksamisesta vaan syömisen ravinnesisällöstä!
Syömme vaimoni kanssa samat, kotona perusraaka-aineista valmistamani sapuskat.
Täydennän niitä viikoittain raejuustoa 800g - 1kg.
Kananmunia noin 10kpl.
Rasvatonta maitoa noin 10 litraa.
Pähkinöitä närkkimiseen.
Salilla kuutena päivänä viikossa. Siis treenaan enkä pelkästään käy siellä!
Salieväänä kaakaon makuista juomaa 3dl. Veteen tehtynä protskujauheen nettoproskua noin 30g.
Maitoon tehtynä protskua melkein 40g.
Lasken tarpeeni rasvattoman painon mukaan. Nettoprotskua noin 1,5 - 2 grammaa/RASVATON painokilo.
Olen ali-ikäinen. Täytän tänä vuotena 80v. Saa nähdä muuttuuko tilanne tuon rajan jälkeen.- Anonyymi
Sinä olet teräsmies. Poikkeus (ikäiseksesi).
- Anonyymi
Miksi rasvatonta maitoa? EN kohdista tätä txt juuri edelliseen kommenttiin vaan yleisesti kysyn.
Plus kevyt maito Valion sisältää eniten proteiinia ja lisätty vitamiineja ja se säilyy n 2vk. Ainakin yksineläjälle hyvä juttu jos ja kun tilaa netin kautta ruokaa kotiinkuljetuksella. Kalorimäärä merkityksetön eihän sitä kukaa juo tai käytä paljon juomiseen vaan teehen,kahviin ja minulle maistuu ruisleivän kanssa . Se rasvaton paha litku on harmaata nestettä jota valkaistaan jollain. Kannatte siis kotiin vettä. Plus maito on vähän kalliimpaa mutta terveys. Maito auttaa happovaivaan. Minulla ei ole laktoosi ongelmaa mutta muita vaivoja tarpeeksi. Perimäni aika vanha kun on O + verikin. Eläinperäinen liha pitää painoa kurissa ja rasva.En syö makaroonnia vaan perunaa ym. Kotimaisia omenia on ollut hyvin tänä syksynä ja vieläkin,suomal pakastettuja marjoja syön ympäri vuoden.
Vaaleata leipää pitäisi minun välttää koska liikaa HH lihottaa ja kuluttaa insuliinia,en ole diabeetikko, ja kerää nestettä. Aineevaihdunta hidastuu vanhetessa ja liikkuminen vähenee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi rasvatonta maitoa? EN kohdista tätä txt juuri edelliseen kommenttiin vaan yleisesti kysyn.
Plus kevyt maito Valion sisältää eniten proteiinia ja lisätty vitamiineja ja se säilyy n 2vk. Ainakin yksineläjälle hyvä juttu jos ja kun tilaa netin kautta ruokaa kotiinkuljetuksella. Kalorimäärä merkityksetön eihän sitä kukaa juo tai käytä paljon juomiseen vaan teehen,kahviin ja minulle maistuu ruisleivän kanssa . Se rasvaton paha litku on harmaata nestettä jota valkaistaan jollain. Kannatte siis kotiin vettä. Plus maito on vähän kalliimpaa mutta terveys. Maito auttaa happovaivaan. Minulla ei ole laktoosi ongelmaa mutta muita vaivoja tarpeeksi. Perimäni aika vanha kun on O verikin. Eläinperäinen liha pitää painoa kurissa ja rasva.En syö makaroonnia vaan perunaa ym. Kotimaisia omenia on ollut hyvin tänä syksynä ja vieläkin,suomal pakastettuja marjoja syön ympäri vuoden.
Vaaleata leipää pitäisi minun välttää koska liikaa HH lihottaa ja kuluttaa insuliinia,en ole diabeetikko, ja kerää nestettä. Aineevaihdunta hidastuu vanhetessa ja liikkuminen vähenee.Protskuero rasvattomaan on 1,7%.
Litrassa 17g.
Minua potuttaa tolkuttoman laaja maitovalikoima. Kon olen löytänyt rasvattoman ja täysmaidon niin olen hyvilläni. Joskus niidenkin löytäminen kymmenien metrien valikoimista on työlästä.
- Anonyymi
Nyrkkisääntö on, että proteiinia on hyvä syödä päivittäin yli 1 gramma painokiloa kohden ja 1,5 grammaa per painokilo on useimmille riittävä määrä.
80-kiloinen kansalainen tarvitsee päivittäin noin 120 grammaa proteiinia,
minkä saa esimerkiksi syömällä yhden kananmunan, 150 gramman jauhelihapihvin, 150 grammaa lohta, kourallisen pähkinöitä tai siemeniä, kauhallisen riisiä,
ison annoksen parsakaalia sekä muutaman viipaleen juustoa leivän päällä,
jogurtin ja pari lasia maitoa.
Iäkkäät tarvitsevat proteiinia noin 1,5 grammaa painokiloa kohti.
Esimerkiksi 60-kiloinen henkilö tarvitsisi hyvinkin lähemmäs 90 grammaa.- Anonyymi
Jos rakenteellisesti 60 kiloinen henkilö tarvitsee 90 grammaa niin onko saman henkilön tarve 100 kiloisena läskinä 150 grammaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos rakenteellisesti 60 kiloinen henkilö tarvitsee 90 grammaa niin onko saman henkilön tarve 100 kiloisena läskinä 150 grammaa?
Proteiinien tarve lasketaan oman painon mukaan, ei jonkun toisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Proteiinien tarve lasketaan oman painon mukaan, ei jonkun toisen.
Et ymmärtänyt ydintä! Jos SAMA henkilö painaa 60kg tai jossakin muussa vaiheessa elämää 100 kg niin lisääntyykö SAMAN henkilön proteiinin tarve tuolla samalla periaatteella?
Asian ydin. Tarvitseeko läskikilo yhtä paljon proteiinia kuin saman painoinen niukkarasvainen?
En osaa paremmin selventää.
Jos läski mättää tietoisesti kuvittelemansa tarpeen mukaan protskua eikä vähennä vastaavasti muuta syömistään niin läski lisääntyy.
- Anonyymi
Tuohon protskumäärään (nettona) tarvitsee tankata kohtalaisen paljon.
90g? Kokonaispaino ja kehon koostumus? - Anonyymi
En jaksaisi syödä noin paljon. Olisin ähkyssä.
- Anonyymi
Jos kerralla ei jksa syödä tarpeeksi paljon elimistön tarpeeseen, on syötävä monta ateriaa päivässä. Verensokerin kannalta hyvä rytmi on 3 - 4 tunnin välein.
- Anonyymi
Painan 58-60 kg ja yritän pitää huolta, että saan proteiineja keskimäärin
80 grammaa päivässä. Riittääkö se ? Täydennän ruokavaliota proteiinirahkalla
muuten jää vaillinaiseksi.- Anonyymi
Minun luettelosta unohtui rasvaton rahka. Jääkapissa on aina 500g:n purkki 10% rahkaa. Arvioidessani tarpeen popsin siitä puolet välipalana.
Herkkuahterina sekoitan siihen hieman juoksevaa hunajaa ja usein myös rusinoita.
25 grammaa protskua ja hieman nopeita hiilareita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun luettelosta unohtui rasvaton rahka. Jääkapissa on aina 500g:n purkki 10% rahkaa. Arvioidessani tarpeen popsin siitä puolet välipalana.
Herkkuahterina sekoitan siihen hieman juoksevaa hunajaa ja usein myös rusinoita.
25 grammaa protskua ja hieman nopeita hiilareita.Hunaja ja rusinat on pelkkää sokeria.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hunaja ja rusinat on pelkkää sokeria.
Tiedän! Huom! Hieman!
Rankemman treenin jälkeen tarvitsen palautumiseen hiilareita. Syön omenan. Puoleen rahkakiloon sekoitan ruokalusikallisen hunajaa ja tusinan verran rusinoita. Kahdelle päivälle jaettuna en pidä määriä kohtuuttoman suurina!
Pari tuntia ennen pääateriaa, lounasta, syön vihersalaattia, jäävuori, sipuli, tomaatti, valkoviinietikka, sinappi, raejuustosötkötykseni ( mukana mm. keitettyä kananmunaa, valkosipulia ja inkivääriä ) johon luirautan mukaan hunajaa. Kauheaa!
Hauraan vanhuksen rankempi treeni. Pääharjoitteena esimerkiksi maastavetoja 75%: kuormalla maksimista, 10:n sarjoja 5 kappaletta 2 minuutin palautuksella.
Tämän hetken maksimi on noin 2 x oma paino.
Olen avoin järkeville neuvoille ja vihjeille! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hunaja ja rusinat on pelkkää sokeria.
Mutta eivät lisättyä valkoista sokeria. Kannattaa selvittää asioiden erot.
- Anonyymi
Täysruisleipää 6-8 palaa unohtamatta.
- Anonyymi
Suomalaiset ruokasuositukset aikoinaan oli kummallisia,
paljon puuroa (viljaa sekin) ja paljon leipää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
paljon puuroa (viljaa sekin) ja paljon leipää.Paljon muuta ei ollut saatavillapula aikana kuin viljaa ja perunoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon muuta ei ollut saatavillapula aikana kuin viljaa ja perunoita.
Niin se oli, mutta joskus vieläkin näkee ruokasuosituksissa, että puolikas limppua
pitäisi syödä päivässä. Ei silti, leipä on hyvää ja on ihmisiä, jotka syövät leipää
puuron kanssa. Meidän kinkeripiirissä syötiin puuro jälkiruuaksi peruna-aterian päälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
paljon puuroa (viljaa sekin) ja paljon leipää.Siitä seuraa diabetes jos syö pelkkiä HH.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä seuraa diabetes jos syö pelkkiä HH.
Ei kai ruuasta voi diabetes tulla ? Eri asia pullat ja makeiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai ruuasta voi diabetes tulla ? Eri asia pullat ja makeiset.
Pulla ja makeiset yms tietysti ovat lihottavia ja sen lisäksi jos syö pelkkä leipää ja puuroa,makaronia joka varsinkin on vain kaura ja vehnäjauhoa niin ne pitää verensokerin jatkuvasti koholla. Rasva ja proteiini ei kuluta insuliinia niin paljon.
- Anonyymi
Itse en jaksa laskea proteeni määrää tai kaloreita.En sitä syönkö oikein tai väärin?Väillä laitan mikroon kaurapuuron.Jotain lisukeita sen kanssa.Esim.Mustikka tai raejustoa,panania. Lounaani on valmisateria,kuin päivälinen.Valitsen niistä mieluiten kala ateriat.Pyrin välttämän kaikkea missä sokeria. Liikun paljon.Olen normaalipainoinen tai sinä rajoilla.Ihailtavaa ne henkilöt jotka itse tekee ruokansa ja huolehtivat saavat päivän aikana riittävästi kaikkea elimistöönsä, mitä ihminen tarvitsee. Asun yksin osaa syy en tee enää itse ruokaa.
- Anonyymi
@ 19:39 13.1
Sama vika minulla. En jaksa enää usein tehdä itse ruokaa ja kun on yksin
ei huvita vain itseään varten tehdä. Syön usein valmisruokia.
Jos teen ruokaa itse se on jotain helppoa ja yksinkertaista, melkein aina keitto.
Yritän pitää mielessä, että saisin kaikkea mitä elimistö tarvitsee. Yksittäinen päivä
ei ole niin merkittävä kunhan pitkällä juoksulla syö monipuolisesti.
En tiedä mikä on riittävän monipuolista. Tykkään vain muutamista ruuista,
ja voin kyllästymättä syödä niitä samoja. Valmisruuissa kiinnitän huomiota,
ettei niissä ole paljon rasvaa.
Luultavasti syön liian vähän, mutta kun vatsa ei vaan vedä. Ehkä pitäisi keksiä joku ravintojuoma täydennykseksi ?
Minäkin yritän välttää sokeria eikä se ole vaikeaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
@ 19:39 13.1
Sama vika minulla. En jaksa enää usein tehdä itse ruokaa ja kun on yksin
ei huvita vain itseään varten tehdä. Syön usein valmisruokia.
Jos teen ruokaa itse se on jotain helppoa ja yksinkertaista, melkein aina keitto.
Yritän pitää mielessä, että saisin kaikkea mitä elimistö tarvitsee. Yksittäinen päivä
ei ole niin merkittävä kunhan pitkällä juoksulla syö monipuolisesti.
En tiedä mikä on riittävän monipuolista. Tykkään vain muutamista ruuista,
ja voin kyllästymättä syödä niitä samoja. Valmisruuissa kiinnitän huomiota,
ettei niissä ole paljon rasvaa.
Luultavasti syön liian vähän, mutta kun vatsa ei vaan vedä. Ehkä pitäisi keksiä joku ravintojuoma täydennykseksi ?
Minäkin yritän välttää sokeria eikä se ole vaikeaa.Mikrossa tehty tai lämmitetty ruoka on epåilyttävåä. Etsikää tietoa aiheesta. Mikro ruoka ei ole niin terveellistä kun se tappaa sitä aineksia. Mikrossa kuumennettu vesi jos sillä,kastellaan tainta se ei tahdo kasvaa normaalisti vrt hanaveteen. Näin videon tästä.
Minä en käytä mikroa mihinkään. Poistin sen keittiöstä vie tilaa. Pärjään sähköhella ja paistinopannu ja kattila. Vedenkeitin tee tai pikakahvia, pikapuuro aamulla nopesti tai tai sitten itse keitettyä jääkaapista vaikka eihän nälkää ole aamulla. En osta enkä syö eineksiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikrossa tehty tai lämmitetty ruoka on epåilyttävåä. Etsikää tietoa aiheesta. Mikro ruoka ei ole niin terveellistä kun se tappaa sitä aineksia. Mikrossa kuumennettu vesi jos sillä,kastellaan tainta se ei tahdo kasvaa normaalisti vrt hanaveteen. Näin videon tästä.
Minä en käytä mikroa mihinkään. Poistin sen keittiöstä vie tilaa. Pärjään sähköhella ja paistinopannu ja kattila. Vedenkeitin tee tai pikakahvia, pikapuuro aamulla nopesti tai tai sitten itse keitettyä jääkaapista vaikka eihän nälkää ole aamulla. En osta enkä syö eineksiä."Mikrossa tehty tai lämmitetty ruoka on epåilyttävåä. Etsikää tietoa aiheesta. Mikro ruoka ei ole niin terveellistä kun se tappaa sitä aineksia. "
Ruuan mikrossa lämmittämisessä ei ole mitään epäilyttävää.
Ravintoaineet vähenevät aina kun ruokaa kuumennetaan millä tahansa menetelmällä.
https://yle.fi/a/3-5375046 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikrossa tehty tai lämmitetty ruoka on epåilyttävåä. Etsikää tietoa aiheesta. Mikro ruoka ei ole niin terveellistä kun se tappaa sitä aineksia. Mikrossa kuumennettu vesi jos sillä,kastellaan tainta se ei tahdo kasvaa normaalisti vrt hanaveteen. Näin videon tästä.
Minä en käytä mikroa mihinkään. Poistin sen keittiöstä vie tilaa. Pärjään sähköhella ja paistinopannu ja kattila. Vedenkeitin tee tai pikakahvia, pikapuuro aamulla nopesti tai tai sitten itse keitettyä jääkaapista vaikka eihän nälkää ole aamulla. En osta enkä syö eineksiä.Jotkin ravintoaineet säilyvät jopa paremmin mikrossa kypsyttämällä kuin paistamalla. Esimerkiksi kalan omega 3 -rasvahapot.
- Anonyymi
Minusta se terveellinen ruoka on kyllä paljolti yliarvostettua.
Pääasia on sopiva määrä ja max 4 kertaa päivässä. Me syödään 3 kertaa + 1 kahvi aamulla.
Laitan 2 dl vehnäjauhoja ja keitettyyn aamupuuroon 60 g SportLife Isolate Maustamaton -heraproteiini, 700 g, jossa on siis 54 g proteiinia.
Loppu tulee jos tulee kun syödään joka päivä pari kanaleikettä, tietysti täysin maustamatonta ja suolatonta, aina kun kaksin syödään. Riisiä ja vehnäleipää.
Äiti keitti aamulla puuroa ja paistoi sitä päivällä sianlihan kanssa. Sitä puuroa ja sianlihaa sitten lämmitti iltasella. Eli terveenä ja teki kaiken itse 92v ikään, Aamulla painoi hälytys rannekettaan ensimmäisen kerran 5 vuoteen ja kuoli todennäköisesti aifoinfaktiin, sairaalassa tunnin kuluttua.
Isoäiti eli kun litraan maitoa laitettiin muutama lusikallinen vehnäjauhoja. eli sillä ainakin viimeiset 35 v kun oli "niin heikko vatsa". Eli 97v ikään ja vain 2 v aikana tarvi vähän apua kävellessä vc.- Anonyymi
Ano 22:12
Onko Sportlife Isolate maustamaton- heraproteiinissa kaikki erilaiset proteiinit
ja onko se laktoositonta ? Jauheessa voi olla laktoosia ja herassakin on vähän,
jos se on maitoheraa. Onko se "puhdasta" proteiinia ilman mitään lisäaineita ?
Mistä sitä saisi ostaa, pitää tutkia netistä. Ehkä voi tilata netistäkin ?
Minulla on vaikeuksia saada riittävästi proteiinia,
koska en voi syödä lihaa, ruoansulatuselimistöni ei "prosessoi" lihaa,
eikä siedä juuri mitään maitotuotteitakaan.
Kaupan kalatiskiä ei ole lähimaillakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ano 22:12
Onko Sportlife Isolate maustamaton- heraproteiinissa kaikki erilaiset proteiinit
Kaupan kalatiskiä ei ole lähimaillakaan.Proteinia saa muustakin, kuin lihasta ja kalasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Proteinia saa muustakin, kuin lihasta ja kalasta.
Tiedossa on, mutta kaikessa muussa on hyvin vähän proteiinia.
Liha ja kala on parhaasta päästä proteiinin lähde. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedossa on, mutta kaikessa muussa on hyvin vähän proteiinia.
Liha ja kala on parhaasta päästä proteiinin lähde.Tuo nyt ei pidä paikkaansa. Katsoppa tästä linkistä.
https://kuntoplus.fi/terveellinen-ruokavalio/top-10-parhaat-proteiininlahteet#chapter-1 - Anonyymi
Vehnäleipä on yhtä kuin pulla eli huono ravintoaine. Asia on eri, jos leipäsi on kokojyvävehnäinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo nyt ei pidä paikkaansa. Katsoppa tästä linkistä.
https://kuntoplus.fi/terveellinen-ruokavalio/top-10-parhaat-proteiininlahteet#chapter-1Muuten hyvät, mutta maapähkinöitä löytyy kyllä suolattominakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://kuntoplus.fi/terveellinen-ruokavalio/top-10-parhaat-proteiininlahteet#chapter-1Valitettavasti hampaisto ei kestä pähkinöitten pureskelua eikä maha sulata niitä enää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://kuntoplus.fi/terveellinen-ruokavalio/top-10-parhaat-proteiininlahteet#chapter-1Dievertikuloosi-ihminen ei voi syödä mitään pientä purua, ei siemeniä,
eikä mitään mikä menee pieninä papanoina mahaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dievertikuloosi-ihminen ei voi syödä mitään pientä purua, ei siemeniä,
eikä mitään mikä menee pieninä papanoina mahaan.Itsessään divertikkelit ovat vaarattomia ja usein myös oireettomia, mutta joka neljännelle divertikkeleistä kärsiville voi kehittyä umpipussien tulehdus eli divertikuliitti. Tämä oireilee yleensä vasemmalla alavatsalla tuntuvana kipuna ja kuumeiluna.
Verikokeissa tulehdusarvot ovat yleensä koholla ja tulehduksen hoitoon saatetaan tarvita antibioottikuuri. Joskus divertikkelit voivat tihkuttaa verta suolistoon. Harvinaisissa tapauksissa umpipussi voi puhjeta ja aiheuttaa tulehduksen vatsaonteloon.
Jos umpipussit tulehtuvat toistuvasti ja oireet ovat hankalia, saatetaan joutua harkitsemaan umpipusseja sisältävän suolen osan poistamista leikkaamalla. Divertikkelit tulehtuvat, jos niihin kertyy suolensisältöä eikä se pääse poistumaan umpipussista pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dievertikuloosi-ihminen ei voi syödä mitään pientä purua, ei siemeniä,
eikä mitään mikä menee pieninä papanoina mahaan.Kaikki ruoka, jopa siemenet, on tapana pureskella pieniksi ennen nielaisemista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki ruoka, jopa siemenet, on tapana pureskella pieniksi ennen nielaisemista.
Jos hampaisto ei kestä, miten pureskelet ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos hampaisto ei kestä, miten pureskelet ?
Murskaa ennen suuhun panemista tai liota tai laita ruokiin tai ...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://kuntoplus.fi/terveellinen-ruokavalio/top-10-parhaat-proteiininlahteet#chapter-1Sivusta kiitän tuosta linkistä!
Maapähkinän noin korkea proteiinimäärä yllätti ja moni muukin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Murskaa ennen suuhun panemista tai liota tai laita ruokiin tai ...
Tykkäisin pähkinöistä, mutta kun ne ovat pirun kovia ja kun ei mahakaan sulata niitä
saako elimistö niistä oikeasti jotain ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tykkäisin pähkinöistä, mutta kun ne ovat pirun kovia ja kun ei mahakaan sulata niitä
saako elimistö niistä oikeasti jotain ?K V G !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
K V G !
Mitä tarkoittaa KVG ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkoittaa KVG ?
No kato withu googlesta.
- Anonyymi
Kun huolehtii, että joka aterialla saa ainakin vähän proteiineja
päivän mittaan niitä voi kertyä tarpeeksi.
Jos voisi juoda maitoa, 3-4:stä maitolasillisesta saisi jo aika
paljon ja lisäksi 3-4 juustonsiivua päivässä tuplaisi proteiinimäärän
jo melko hyväksi, kun jokainen syö muutakin päivän mittaan.
Maidosta ja juustosta saa lisäksi kalsiumia luustolle. - Anonyymi
Miltäs ne teidän proteiinit maistuvat?
https://www.iltalehti.fi/iltvluontojaelaimet/a/ea73ed74-3c68-4371-a12c-5ab304b36e95 - Anonyymi
Muna päivässä, kaks parhaana!
- Anonyymi
Oletteko mittauttaneet munuaisarvonne. Jos on ns munuaisten vajaatoimintaa, ei ainakaan mun omalääkäri välitä höykäsen pölähtävää asiasta.
Syöppä siinä sitten vielä lisää proteiinia.- Anonyymi
Vaihda lääkäriä ja tee valitus nykyisestä. Reklamaatio tulee tehdä, jos lääkäri ei osaa asiaansa.
- Anonyymi
Hauraan vanhuksen päivä.
Aloituksena mukillinen vahvaa maitokahvia, vesirinkelin puolikas johon imeytin juoksevaa hunajaa. Lasillinen maitoa.
Salieväänä 3dl juomaa jossa nettoprotskua noin 30g.
Palattua omena.
Lounaaksi reilu annos tuoresalaattia jossa mukana rutkasti mm. raejuusto-kananmuna-valkosipulisötkötystä.
Eilisiä lihapullia kastikkeen ja keitinperunoiden kanssa.
Hillopulla maidon kera.
Pähkinöitä.
10% rahkaa n.250g.
Keitetty muna + silliä.
Pari täytekeksiä ja/tai kakkupala.
lltapala reissari jolla valkosipulivoita ja juustoa. Maitoa.
Pähkinöitä, käsipala juustoa, tummaa suklaata.
En ole koskaan laskenut kaloreja. Protskutarpeeni olen laskenut rasvattoman painoni mukaan, hahmottanut kokonaisuuden sen osatekijöiden mukaan ja elän takapuolituntumalla.- Anonyymi
Ihan hyvä, kun heität pullat, keksit ja kaakut hemmettiin asti. Ota tilalle ruis- tm. kokojyväleipää ja kuituja muutenkin enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan hyvä, kun heität pullat, keksit ja kaakut hemmettiin asti. Ota tilalle ruis- tm. kokojyväleipää ja kuituja muutenkin enemmän.
Miksi heittäisin muutaman päivittäisen hötterön pois?
Kaikki toimii näilläkin eväillä.
Rasvat alhaalla, 12,9%. Lihasta pituuteen nähden vieläkin reilusti, 38,6kg. Pituus 172cm. Neste keskitasoa.
Labratuloksissa ei moitteen sijaa.
Vm-43.
Muisti alkaa oikkuilemaan mutta tuskin pipareista johtuen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi heittäisin muutaman päivittäisen hötterön pois?
Kaikki toimii näilläkin eväillä.
Rasvat alhaalla, 12,9%. Lihasta pituuteen nähden vieläkin reilusti, 38,6kg. Pituus 172cm. Neste keskitasoa.
Labratuloksissa ei moitteen sijaa.
Vm-43.
Muisti alkaa oikkuilemaan mutta tuskin pipareista johtuen.Sokeri-rasva-vehnäjauho -mätöt ovat aivan turhaa mössöä, josta ei ole terveydellesi yyhtään mitään hyötyä, mutta haittaa kyllä; tukkii sekä suolen että suonen. Jotta ei se ole ollenkaan varmaa, etteivät vaikuttaisi muistiinkin, koska vaikuttavat kaikkeen muuhunkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sokeri-rasva-vehnäjauho -mätöt ovat aivan turhaa mössöä, josta ei ole terveydellesi yyhtään mitään hyötyä, mutta haittaa kyllä; tukkii sekä suolen että suonen. Jotta ei se ole ollenkaan varmaa, etteivät vaikuttaisi muistiinkin, koska vaikuttavat kaikkeen muuhunkin.
Hillopulla, pari täytekeksiä ja/tai kakkupala. Sormenpaksuinen siivu vuokamallista kuivakakkua.
Mättöä?!
Tosin täytän vasta tänä vuotena 80v mutta olisihan tuon turmiolisen ruokavalion tuhoisat seuraukset jo pitäneet näkyä.
Kehon koostumus on hyvä ainakin InBodyn mukaan.
Veriarvot ovat moitteettomat.
Kaiken lisäksi kaverini sanoin "rauta kulkee ja mu-kku seisoo. Mitä muuta voisi enää elämältään odottaa!
Taitaa olla niin, että nuo kammottavat määrät sokerimättöjä ovat edesauttamassa hyvää kuntoa ja terveyttä.
Kun yhdyn oikein ilkeäksi niin pahansuovasta, suvaitsemattomasta kommentistasi paistaa sekä fanaattisuus, että ymmärtämättömyys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hillopulla, pari täytekeksiä ja/tai kakkupala. Sormenpaksuinen siivu vuokamallista kuivakakkua.
Mättöä?!
Tosin täytän vasta tänä vuotena 80v mutta olisihan tuon turmiolisen ruokavalion tuhoisat seuraukset jo pitäneet näkyä.
Kehon koostumus on hyvä ainakin InBodyn mukaan.
Veriarvot ovat moitteettomat.
Kaiken lisäksi kaverini sanoin "rauta kulkee ja mu-kku seisoo. Mitä muuta voisi enää elämältään odottaa!
Taitaa olla niin, että nuo kammottavat määrät sokerimättöjä ovat edesauttamassa hyvää kuntoa ja terveyttä.
Kun yhdyn oikein ilkeäksi niin pahansuovasta, suvaitsemattomasta kommentistasi paistaa sekä fanaattisuus, että ymmärtämättömyys.Saattaa myös olla, että sinä et ymmärrä. Mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saattaa myös olla, että sinä et ymmärrä. Mitään.
Voisitko vaivautua neuvomaan minua ymmärtämätöntä?
InBodyn mukaan 06.06.-22 oli rasvani 12,9%. Miesten viitealue 8 - 25%.
Vatsaontelon viskeraali oli 57,1. Yleinen tavoite on 100 tai alle. Ikäiseni viitealueen maksimi on noin 150.
Kerro ihmeessä jos mielessäsi on lukemien alentamiseksi vielä muitakin keinoja kuin lopettaa ylenpalttinen makeiden mössötys!
Älä ehdota liikuntaa koska silloin saatamme tulla minulle omasta mielestäni tutulle alueelle!
Viisaita neuvoja odottaen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saattaa myös olla, että sinä et ymmärrä. Mitään.
Lisää löylyä! Ymmärrätkö lainkaan miten minulla BMI on käsittämättömän korkea 27,0 vaikka rasvani ovat alhaalla?
- Anonyymi
Hyvä tuo alkuosan kysymys: Jaksatko syödä niin paljon?
Jaksan, jaksan. - Anonyymi
Kaikissa vihanneksissa on noin 8 kertaa enemmän kuitua energiasisältöön
nähden kuin viljassa. - Anonyymi
Kaupan kalatiskiä ei ole lähimaillakaan. - Anonyymi
Eläkkeellä ei kannata ahnehtia. So soo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691227- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855