Päivittelyä

Anonyymi-ap

Päivä pitenee, mutta kun taivas on ollut koko ajan pilvessä, on täytynyt pitää sähkövaloja päällä keskipäivälläkin. Näin kaupassa Runebergin torttuja, mutta hurjan hintaisia, sain kuitenkin idean tehdä itse, kun jäi piparit melkein syömättä ja torttuihin voi käyttää piparin muruja. Kostutin tilkalla kirsikkalikööriä ja nammm!!! Maltoin jättää huomiseksi muut, koska saan kaksi kahvivierasta.

19

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla ei jää koskaan mitään viinan tilkkasia pullon pohjalle, en siis voi leipoa noita torttuja enkä edes tykkää niistä.

      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🔞 ­­N­y­m­­­f­­o­­­m­­a­­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17704775I

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Kevättulvat ovat jo alkaneet, kun sataa koko ajan vettä ja lumet sulavat. Sähköä säästyy kun on lauhaa, voisikin leipoa jotain kun sähköuunin raaskii panna päälle. Jos vaikka pannarin pyöräyttäisi, kun pn lounasruokana hernesoppaa, purkista.

    • Ei vielä paljon huomaa tuota päivän pitenemistä, innolla kyllä odotan.
      Itse käytän enimmäkseen kohdevaloja. Onneksi on voimassa sellainen alle 7sentin sähkösopimus ensi kesään asti.
      Minä en ole koskaan oikein pitänyt noista Runebergin tortuista. Kahvin kanssa parasta on nisunen minun makuuni.

      • Että voi ollakin harmaa ja mielenkiinnoton vuoden aika, ei ihme jos masennusta pukkaa.

        Olen lukenut palstaa, en ole innostunut ottamaan osaa keskusteluihin sillä lupaavista aluista huolimatta ne päätyvät minä ano...sinä rekattu...sinä relattu ano.

        No, mitäkö tänään...mmm..tylsää.

        Olen yrittänyt tehdä tekemistä eri päiville, tälle sunnuntaille en ole mitään keksinyt. Olen  maannut sängyllä ja lukenut, mutta selkä ja jalat eivät tykkää makoilusta.

        Viikolla kävin uimahallissa ja kuntosalilla, ne ovat olleet vaihtelua tavaratalojen  ruokaostoksille.

        Illalla SuomiLovea katsellessamme nautiskelimme sushija. Runebergin tortut eivät oikein uppoa.


        Sytytin juuri ulkovalosarjat, päivän harmaus voitettu.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Että voi ollakin harmaa ja mielenkiinnoton vuoden aika, ei ihme jos masennusta pukkaa.

        Olen lukenut palstaa, en ole innostunut ottamaan osaa keskusteluihin sillä lupaavista aluista huolimatta ne päätyvät minä ano...sinä rekattu...sinä relattu ano.

        No, mitäkö tänään...mmm..tylsää.

        Olen yrittänyt tehdä tekemistä eri päiville, tälle sunnuntaille en ole mitään keksinyt. Olen  maannut sängyllä ja lukenut, mutta selkä ja jalat eivät tykkää makoilusta.

        Viikolla kävin uimahallissa ja kuntosalilla, ne ovat olleet vaihtelua tavaratalojen  ruokaostoksille.

        Illalla SuomiLovea katsellessamme nautiskelimme sushija. Runebergin tortut eivät oikein uppoa.


        Sytytin juuri ulkovalosarjat, päivän harmaus voitettu.

        Ethän sinä lue, pilkkaat aina niitä jotka lukevat kirjoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ethän sinä lue, pilkkaat aina niitä jotka lukevat kirjoja!

        Eihän hän mitään kirjoista kirjoittanut.

        Lukea voi muutakin, kuten minäkin nyt luin tätä palstaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ethän sinä lue, pilkkaat aina niitä jotka lukevat kirjoja!

        Lukee sitä yhtä. Virtahepoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lukee sitä yhtä. Virtahepoa.

        Ole ystävällinen ja anna olla.


    • Anonyymi

      Jättimukava vaihe on menossa elämässä. En kerro :) Yksityisasia.
      Elämän mielenkiintoisuus on kiinni ulkoisista puitteista kuten säästä
      vain mielikuvituksettomilla ihmisillä.

    • Jotenkin oli kuvitellut, että valoisa aika vuorokaudesta pitenisi nopeammin, kun melkein kuukausi sitten alkoi päivät pitenemään.
      Mistäköhän sellainen kuvitelma tulikin vaikka on nähnyt tämän saman jo yli seitsemänkymmentä kertaa.
      Vähänkin pettynyt olo, kun vieläkin aurinko nousee vasta puoli yhdeksän maissa ja laskee jo puoli neljän kieppeillä. Siinäkään välillä harvoin näkee auringon pilkistävän. Tänään se ihme näkyi, mutta vain vähän aikaa.

    • Anonyymi

      Onko kauppiaasi Runeberg? Meinaan jos näit hänen torttujaan...
      Vai tarkoitatko Runebergintorttuja?

      • Anonyymi

        Pidä huoli vaan omasta tortustasi!


    • Anonyymi

      uusi viikko alkaa taas vesisateen merkeissä. Samaa on luvassa pitkälle helmikuuhun. Ei ole mitään mukavaa tiedossa pitkään aikaan. Uimahallin aikoja supistettiin ja sauna lämpiää vain osan aikaa. Kohta on mämmiä kaupoissa, siitä tykkään ja syön välipalana. Mitään kahvipullaa enkä leivoksia harrasta, on rinkelipussi ja joskus keksiä.

      • Niin se alkoi uusi viikko lumisateella. Olisiko kuntosali ja uimahalli tämän päivän ohjelmassa. No, katsotaan. Luin toisesta ketjusta turhakkeista. Minun "turhake" kesämökki on kylmillään, ei siksi, että säästöä tulis vaan siksi, että minä tykkään näin talvella mukavuuksista ympärilläni. Kesällä on sitten aikaa nauttia mökkielämästä.

        Hyvää viikon alkua kaikille.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Niin se alkoi uusi viikko lumisateella. Olisiko kuntosali ja uimahalli tämän päivän ohjelmassa. No, katsotaan. Luin toisesta ketjusta turhakkeista. Minun "turhake" kesämökki on kylmillään, ei siksi, että säästöä tulis vaan siksi, että minä tykkään näin talvella mukavuuksista ympärilläni. Kesällä on sitten aikaa nauttia mökkielämästä.

        Hyvää viikon alkua kaikille.

        Frouvan ei siis tarvii säästää, kaipa se vuokraisäntä asuntonsa sähkölaskun maksaa ja vuokra hyvin edullinen.Kyllä moni asuntonsa itse omistava ja kaikesta itse maksava on hätää kärsimässä näill sähkön hinnoilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Frouvan ei siis tarvii säästää, kaipa se vuokraisäntä asuntonsa sähkölaskun maksaa ja vuokra hyvin edullinen.Kyllä moni asuntonsa itse omistava ja kaikesta itse maksava on hätää kärsimässä näill sähkön hinnoilla.

        Kirjoitin.... että minä tykkään näin talvella mukavuuksista ympärilläni...


    • Hauska sana tuo päivittely, tässä aloituksessa ilmeisesti päivittämisen merkityksessä, kertoillaan ajankohtaisia kuulumisia, vuodenkierron tapahtumia, ja sää on aina päivityksen kestoaihe, myös päivittelyn aihe. Asioita pohditaan, taivastellaan, siunaillaan, voivotellaan, kauhistellaan ja harmitellaan.
      Hyvän ystäväni nimi on Päivi, ja hän sekä miehensä saavat kuulla vitsailua päivityksestä, joka tuli uutena sanana digiajan myötä.

      Runeberginpäivä on vasta helmikuussa, mutta torttuja on myynnissä heti joulusesongin loputtua. Kyllähän minä lipun nostan salkoon, mutta leipomispuuhiin en kansallisrunoilijan kunniaksi ala, saati ostaisin noita järeänoloisia lieriöitä. Helmikuun ystävänpäivän voin noteerata jollain sydämenmuotoisella herkulla, paistaa vaikka lettuja pannulla, jossa on sydämenmuotoiset syvennykset, kun sellainenkin turhake on tullut hankittua, tai leipäjuustosta ottaa pienellä sydänmuotilla paloja ja laittaa lakkahillonokareen päälle. Blinit ovat sydäntalven herkkua, mutta niihin sopii paremmin pyöreä muoto.

      Uimahalli on minullakin jokaviikkoinen pyhiinvaelluspaikka, vielä on lämpöä riittänyt sen veden sylissä.

    • Anonyymi

      Olisikohan aloittajan kuitenkin pitänyt hakea paikkakuntansa sosialivirastosta rahallista apua torttujensa ostamiseen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      34
      3422
    2. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      142
      3240
    3. Ville Mykkänen, sankari vai typerys?

      Tietenkin typerys. Lähteä nyt toisten sotaan ottamaan vapaaehtoisesti luotia päähänsä. Kuvitteli raukka, että saa hyvän
      Maailman menoa
      253
      2547
    4. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      176
      2056
    5. Mitä nainen ajattelet?

      Miten viettäisimme iltaa juuri nyt jos olisimme yhdessä?
      Ikävä
      135
      1064
    6. Palauta kaivinkone varastamasi Kari Mannelin.

      Milloin aiot palauttaa sen lainaan ottamasi kaivinkoneen ,josta et ole maksanut mitään , myöskään , siten kuinka kävit s
      Kajaani
      30
      980
    7. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      7
      918
    8. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      45
      873
    9. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      52
      824
    10. Minulla on poikaystävä!!!

      Uskokaa nyt jo! En halua vanhaa kääkkää!!!
      Ikävä
      132
      817
    Aihe