Noniin pentu tuli taloon... Pennulle opetettu peruskäskyt yms. Narussa jopa käytetty metsässä ja lähti hirvenjäljelle löytäen makuupaikan... Miten paras tapa aloittaa ensi syksyllä tositoimet? Jotku löysäävät koiran metsään ja kävelevät jonkin aikaa perässä, antavat koiran kuitenkin työskennellä yksin jopa kilometrienpäässä... Olisi mukava kuulla miten olette aloittaneet eka syksyn uuden koiran kans??
Jämpti pentu tuli taloon joulukuussa 2022
8
347
Vastaukset
- Anonyymi
Viet vain alueelle, jossa riistaa ja lyöt perseen penkkiin, että koira löytää sinut sieltä, minne jäit.
- Anonyymi
Juuri meinasin samaa kirjoittaa, ettei saa kuljeskella, muuten se oppii että vähän väliä täytyy käydä tarkistamassa missä se isäntä menee.
- Anonyymi
minulla on sellainen Hirvi koira seuraa aina missä äijä menee , aina tulee takaa äijän luokse on se hyvä sellainen koira , eipä siitä ole mitään hyötyä lumen aikana ja loppu syksystä kun on pimeää , koira haukku 10 km päässä , ja jalkamies ei metsässä kovin lujaa etene , koira jää yöksi haukkumaan ei sekään ole hyvä asia . ja kyllä hirvet ruukaa löytyä viime syksynä taas 3 hirveä seisonta haukkuun , ja on sitkas haukkuja ei luovuta , viime syksynä kolmas sonni minkä sain , 6 tuntia ja 10 km mentiin kaato tuli pisin haukku tähän mennessä 13 tuntia sitten lopetti ja tuli pimiässä autolle ,naaras ja vasikka ei ollut ampuma lupaa näille .
- Anonyymi
Entä miten on? Oletteko opettaneet koiraa porovapaaksi ja miten?
- Anonyymi
Pitää olla pennusta asti porojen kanssa tekemisissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää olla pennusta asti porojen kanssa tekemisissä.
ei vaikuta koirat on erilaisia , viisas koira se huomaa kun ikää karttuu näitä ei pyydetä , koira pitää viedä metsään siellä se oppii , ja porovapaaksi opettamien kuka sen hallitsee mielestäni aika vaikeaa , Koira pitää viedä metsään siellä se oppii , esim seuraan isäntää ja tulemaan autolle illan päätteksi joka on tärkeää , minulla on tää nykynen koira eka syksy löysi karhun tappaman vammasen poron , pää olipurtu aivan paskaksi , kun tulin paikalle minun 7 kuukauden ikänen koira repi sitä lämmintä poron raatoa niin kuin susi kisko nahkaa kylkiluut vain näky , no niin aattelin vaan koira on pilalla , mutta ei vaan mennyt koira siitä pilalle , on se muutenkin ainut laatuinen koira eka syksy koira oli puoli vuotias , ammuin kaksi hirviä seisonta haukkuun , sama syksy ketun ajo 6 km ajo loppu ison jäjgän laitaan , ei pelännyt koullutta karhua meni nuoleen karhun turvasta verta , minun koira töyttää helmikuussa 12 vuotta ja on huippu kunnossa tällä hetkellä , niin sanotaan , KOIRA on samanlainen kuin isäntä .
- Anonyymi
Meilläpäin koirat ajattavat hirviä ja äijät seuraa puhelimesta koiran menoa. Autolla kiireesti passiin ja mies on se joka kerkiää ekana.
- Anonyymi
Mikä on aloittajan koiran säkäkorkeus?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137400- 495541
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa603070Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101588Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2001427Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251067Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926