Niinistö ja Ukrainan sota

Anonyymi-ap

TASAVALLAN presidentti Sauli Niinistö kertoi laajalti näkemyksiään Ukrainan sodasta ruotsalaisen Dagens Nyheter -lehden haastattelussa lauantaina.

Niinistö varoittaa Venäjän muuttuneesta strategiasta hyökkäyssodassa Ukrainaa vastaan. Niinistön mukaan Ukrainassa ei käydä sotaa vain sotilaiden kesken.

– Se on sotaa infrastruktuuria ja tavallisia ihmisiä vastaan, sanoo Niinistö DN:n päätoimittajan Peter Wolodarskin haastattelussa.

– Meillä on nyt täysimittainen sota. Ja ehkä pahinta on, ettei sille näy loppua.

NIINISTÖN mukaan todella huolestuttavia olivat Venäjän järjestämät kansanäänestykset valloittamillaan alueilla Itä-Ukrainassa syksyllä.

– Tulosten jälkeen Putin sanoi, että nämä alueet ovat osa Venäjää ikuisesti. Tulkitsin sen niin, että hän panosti kaiken sodan puolesta puhumalla "ikuisesta". Hän pelasi pokeria ja laittoi kaikki peliin.

– Minua huolestuttaa edelleen, että olemme tekemisissä sellaisen kanssa, joka menee mukaan kaikkeen, mutta ilman mahdollisuutta voittaa kaikkea. Ja mitä se sitten tarkoittaa, jos häviät kun olet jo laittanut kaiken likoon?

NIINISTÖ kertoi uskovansa, että Nato-jäsenyyksien ratifioinnissa on odotettava Turkin vaalien jälkeiseen aikaan.

Turkissa järjestetään parlamentti- ja presidentinvaalit kesäkuussa.

– Totta kai minua huolettaa se, että tässä kestää, mutta kun näin Madridin Nato-kokouksen jälkeen, kuinka Turkin oppositio kritisoi Erdoganin olleen liian myötämielinen meitä kohtaan, ymmärsin, että tässä voi tulla vastaan vaikeuksia. Uskon, että meidän on odotettava Turkin vaalien jälkeiseen aikaan, Niinistö sanoi DN:n haastattelussa.

Niinistön mukaan ei ole myöskään nähtävissä tilannetta, jossa Suomesta tulisi Naton jäsen ennen Ruotsia.

–  Sekä Turkki että Nato-maat näkevät Ruotsin ja Suomen yhtenä kokonaisuutena, hän sanoo.

6

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niinistön puheen uskottavuus meni viimeistään siinä kohtaa kun vertasi Ukrainan sotaa Suomen talvisotaan.

• Anonyymi

Kyllä sellaisia vertailuja voidaan tehdä,kunhan muistetaan asetelmien suuri erilaisuus.
        Sauli vertasi vain alkuvaiheita.
        Talvisodan aikana lännen päävihollinen oli Saksa,mikä vaikutti kaikkeen avunantoon.
        NL:a lähinnä paheksuttiin ja lopuksi se erotettiin Kansainliitosta.

Saksa kielsi sotamateraalin myynnin Suomelle ja esti sen kuljetuksen ja vapaaehtoisten kauttakulun. Se oli NL:n liittolainen.
        Venäjällä ei nyt sellaista ole, ainakaanEuroopassa. Maanpettureita eli Venäjän sotatoimia kannattavia putleristeja tietysti vilisee joka maassa.

• Anonyymi

Kyllä tätä paskaa jaksetaan vääntää joka paikassa. maailmassa tapahtuu paljon muutakin.

• Anonyymi

Kyllä siitä muustakin on tietoja,vaikka et pysty sitä ymmärtämään.

• Anonyymi

Suomi on natsien puolella

Venäjä on historian oikealla puolella

• Anonyymi

Suomi(Suomen eliitti)on aina ollut natsien puolella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2507
    2. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      3
      2277
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1373
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1330
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1211
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      959
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      124
      853
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      771
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      25
      623
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      596
    Aihe