Linnankoskenkatu 43

Anonyymi-ap

Vieläkö siinä pitkässä, L:n muotoisessa, vaaleankellertävässä puutalossa on jotakin? Joskus vuosia sitten olen seikkaillut sen talon kujan välistä ja oli kyllä melkoinen mörskä, mutta kyllä sieltä jostakin verhojen/jätesäkkien peittämien ikkunoiden välistä sähkövalo paistoi. Onkohan tyhjillään nykyään? Toinen jännä rakennus on siinä puiston kupeessa keskustassa oleva kaksikerroksinen, laatikonmallinen, kellertävä puutalo osoitteessa Raatihuoneenkatu 17. Sen kyljessä keskustaan päin on rapattu rakennus ja siinä toimi joskus musiikkiopisto tjsp. Kovin on rehevöitynyt ja ränsistyneen näköinen sekin viimeisen muistikuvani mukaan—ja se musiikkiopiston puoli myös. Puuosassa asui kyllä jotakin nuoria ihmisiä vielä joskus 5–10 vuotta sitten, vaikka rakennus oli jo silloin mielestäni sen näköinen, ettei siellä kukaan voi asua. Rubebergintien 32:n roosanvärisessä puutalossa oli ainakin ennen nuortenasuntoja myös. Ehkä on edelleenkin.

8

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Linnakoskenkatu 43 (keltainen) on kyllä mielenkiintoinen pommi. Verhoja näkyy olevan ikkunoissa. Pihalle en viitsinyt mennä. Täytyy käydä kurkkimassa ensi kerralla. Toinen samanlainen on Araratin vieressä se sininen talo. Siinä on hommat käynnissä, kun kurkin sisälle: lattiat ja seiniä revitty auki. Olisikohan noissa mustalaisia asunut kaupungin piikkiin? Joku porvoolainen voisi kertoa. Jännä miettiä, että noissakin joku on asunut vielä vähän aikaa sitten. Sinisessä on ollut joku kaupungin toimisto. Virallisen tiedon mukaan noissa ei ole asunut kukaan ainakaan 15 vuoteen, mutta en usko tuota. Runerbergintie 32:ssa on ainakin asunut nuoria narkomaaneja. Olen sisällä käynyt ja nukkumahuoneissa oli jaettu tiloja katosta teipatuilla lakanoilla aikoinaan.

    • Anonyymi

      Raatihuoneenkatu 17 on purettu. Siinä Araratin vieressä olevaan kuikuilin ikkunoista sisään joskus ja kyllä siellä mielestäni lamppuja ja ehkä sängyn tai pöydän näin. Kaupungin taloustoimisto siellä on ollut ja tiedon mukaan tyhjillään syksystä 2006 asti. Mutta ei tästä niin pitkä aika ole, kun minä sinne kurkkasin. Tulee jännät vibat, kun kurkkii tai edes katsoo taloa, josta on yhdeltä sivulta ikkunaa rikki, mutta sitten valo paistaa ikkunasta toiselta puolelta tai joitakin muita mahdollisia elonmerkkejä näkyy.

      • Anonyymi

        Sininen talo siirretään sinne missä on suistohalli, kun tulee uusi asuinalue. Suistohalli puretaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sininen talo siirretään sinne missä on suistohalli, kun tulee uusi asuinalue. Suistohalli puretaan.

        Kyllä, siirretään sinne uudelle Meritullin alueelle. Kaupungin sivuilla lisää tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sininen talo siirretään sinne missä on suistohalli, kun tulee uusi asuinalue. Suistohalli puretaan.

        Piti katsoa mikä tuo Suistohalli on ja tutunnäköinen rakennushan se oli. Olen joskus kävellyt ohi ja miettinyt sen historiaa. Kaupungin varikko siinä taitaa olla kaikesta päätellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piti katsoa mikä tuo Suistohalli on ja tutunnäköinen rakennushan se oli. Olen joskus kävellyt ohi ja miettinyt sen historiaa. Kaupungin varikko siinä taitaa olla kaikesta päätellen.

        Olikohan se alunperin huonekalutehdas, muistan kuulleeni jotain sellaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olikohan se alunperin huonekalutehdas, muistan kuulleeni jotain sellaista.

        Oli! Uusimaassa on Inka Töyrylän juttu talosta.


    • Anonyymi

      Onko Linnakoskenkatu 43:sta kenelläkään tietoa? Sen kun laittaisi täyteen loistoonsa, niin olisi melkoinen pytinki — ja aika kivalla paikallakin kaupungissa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5534
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2476
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      55
      1694
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe