miehelle vihkisormus???

*Jen*

Niin ostetaanko miehellekin yleensä vihkisormus? Onko miehelläkin sitten kaksi sormusta, vai onko miehellä vain kihla- tai vihkisormus? Olen kuullut erilaisia juttuja tästä asiasta... Mikä siis on oikein?

23

47834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaimo -03

      Liekkö tuohon nyt niin "oikeaa" vastausta.. Ihan itsehän sitä saa päättää mitä sormusten kanssa tekee. Meillä mies itse halusi uuden sormuksen ja kihlasormus on kirjahyllyssä muistona. Uuteen sormukseen vain kirjoitettiin minun nimeni ja kihla- sekä hääpäivämäärät. Jokainen tekee tavallaan =) Tietty jos haluaa säilyttää kihlasormuksen niin kannatta ehkä kiillottaa se ennen häitä jottei se "kalpene" morsiamen sormuksen vierellä

    • ei ostettu

      Me ei ostettu mun miehelle uutta kun mun oli niin kallis, heh. Mut me päätettiin, et ostetaan mun miehelle sitten jonkun hääpäivän kunniaks sellanen hienompi. Meille sanottiin koruliikeessä, et miehelle ei useinkaan tuu uutta.

    • muuttuu

      Meillä ei miehelle tule vihkisormusta, tuntuu jotenkin hölmöltä. Miehen sormessa pysyy kihlasormus kaikkine muistoineen. Mutta jokainen toki tekee tavallaan.

      • rnj

        Meillä ei ole miehellä ennestään edes kihlasormusta, eikä kuulema halua edes vihkisormusta.


    • Mrs.D

      ...on sekä kihla-,ja vihkisormus sormessaan. Me näin halusimme ja jokainen tekee tavallaan. Uskallan väittää, että yleisempää on naisen vihkisormus mitä miehen, korjata toki saa jos puhun lööperiä.

      • miehelle sormus

        Menemme siviilisti naimisiin kesällä ja olemme ostaneet meille molemmille vihkisormukset.
        Häämme ovat kompromissihäät, joten mies saa sormuksen kun minä en saanut kirkkohäitä....hih!
        meistä on mukavaa poiketa hieman yleisestä tavasta, jossa miehellä on vaan yksi sormus.


      • Janna

        Meilläkin on myös miehellä vihkisomus. Vieläpä kivellinen; neliskanttinen timantti. :o)


      • morsio
        Janna kirjoitti:

        Meilläkin on myös miehellä vihkisomus. Vieläpä kivellinen; neliskanttinen timantti. :o)

        kuulostaa homoilulta!


      • ...
        miehelle sormus kirjoitti:

        Menemme siviilisti naimisiin kesällä ja olemme ostaneet meille molemmille vihkisormukset.
        Häämme ovat kompromissihäät, joten mies saa sormuksen kun minä en saanut kirkkohäitä....hih!
        meistä on mukavaa poiketa hieman yleisestä tavasta, jossa miehellä on vaan yksi sormus.

        Miksi et saanut kirkkohäitä?


      • Janna
        morsio kirjoitti:

        kuulostaa homoilulta!

        Hupaisaa. Mies ei ole pätkääkään homotyylinen. Sormus sopii hänelle erittäin hyvin ja se on malliltaan miehekäs. Mutta eipä sinun sitä tarvitse katsellakaan. ;o) Mies on minun.


      • puoliso

        Menimme naimisiin joulukuussa 2009.minun miehelleni tuli vihkisormus.jonka pujotin sormeen vihkimisen yhteydessä.eli mun miehelläni on nyt sormessa kihla sekä vihkisormus.ja on tosi kaunista ja mun mies on tyytyväinen sormuksiin.eli nyt on molemmilla sormessa kihla sekä vihkisormukset.


    • Minttu

      Tapoja on monia. Mutta yleisin on kai se, että miehellä on vain kihlasormus ja naisella kihla- ja vihkisormus. Mutta esim. jos kihlasormuksia ei ole hankittu niin molemmille voi hankkia vihkisormukset. Ja muitakin tapoja on.

      Miten haluatte tehdä.

    • Yenni

      Mun sulhaseni oli alusta asti sitä mieltä että ainakaan kahta sormusta hän ei ala kantamaan, ensin meinasi että tavalliseen 4mm leveään puolipyöreään kultakihlaansa vain lisätään hääpäivämäärä, mutta kun näki kuvan titaanisormuksista, halusikin sellaisen. Hänelle siis hankittiin 4mm leveä puolipyöreä titaanisormus vihkisormukseksi ja kultakihla saa säilyä mahdollista jälkikasvua varten lippaassa. Saavat sen sitten joskus "perinnöksi".

    • vaimo

      Meillä on kummallakin kaksi. Mies halusi toisenkin ja tosi hyvältä näyttää. Meillä on muutenkin aika erikoiset vihkisormukset (kultasepällä teetetyt), haluttiin jotain erilaista kaikensorttisten dianojen sijaan.

      • kahdet

        Mieheni kanssa otimme valkokultaisten kihlasormusten rinnalle myös vihkisormukset molemmille, vihki keltakultaa ja hyvältä näyttävät yhdessä :)


    • Hanna

      Mun ukko tahtoo kaksi sormusta. Lupasin sille vaikka teettää, jos ei löydä mieleistään. :)

    • miki

      Toista viikkoa jo kanniskeltavana toinenkin sormus sormessa.. Jotenkin tuntui hassulta ettei miehestä näkisi sitä kun kihlaus muuttuu avioliitoksi -> otin siis toisen sormuksen vihkimisen merkiksi. Ja kun kihla on valkokultaa ja vihkisormus keltakultaa ja molemmat muuten identtisiä, niin ne näyttävätkin ihan hyviltä vierekkäin. Toki... kyllähän tota saa olla selittämässä koko ajan. Kyselyt alkaa jopa siitä että kuulunko johonkin merkilliseen uskontokuntaan kun on kaksi sormusta :)

      Eli teette just niinku hyvältä tuntuu!

    • Armi

      Me ostimme molemmille uudet sormukset naimisiin mennessä. Kihlat olivat "halvat" ja miehelle sormus oli lisäksi liian pieni. Molemmilla nyt siis uudet sormessa ja vanhat kihlat kaapissa:)

    • .

      Ei kai ne yleensä osta vieläkään, vaik en tosin tiedä. Mutta tottakai myös miehelle, jos naisellekin!

      • Yksin jäänyt

        Entäs sitten kun mies jää vaimon kuollessa yksin. Mitä käytäntöjä on miehen sormuksen suhteen. Onko "sopivaa" jatkaa sormuksen käyttöä?


    • pohtii hän

      Mietin kun näitä HÄÄ-ohjelmia olen katsellut ja muistaakseni aina jos/kun sormuksia on näkyvästi pujoteltu, se on laitettu myös miehelle.
      Otetaanko kihla-sormus välissä pois ja laitetaan uudelleen vai onko ohjelmiin vain valikoitunut uuden VIHKIsormuksen saavia?
      Kun kuitenkin kuulostaisi siltä, että harvemmin miehet niin haluavat.

    • Molemmille
      • 17+3

        Tällä kirjoittajalla mitään miestä ole. Mainostanut tänään pitkin palstaa tätä nettisivua!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5238
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2386
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1907
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1598
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1202
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe