Vartijat käyttivät järjetöntä ylivoimaa ja järjettömällä tavalla

Anonyymi-ap

Ei myymälässä vartioilta kyllä odoteta nuoren uskovaisen hiljaisen naisen maahan kaatamista ja rautoihin laittamista pelkän yhden henkilön vihjeen pohjalta. Vartijat ovat riskialtis ryhmä oman turvallisuutensa kannalta, mutta ei kukaan asiakas oleta joutuvansa em. kohtelun uhriksi. Jos kimppuun hyökkää 4 vartijaa, jokaisen terve reaktio on sanoa ei ja puolustautua. Vastustaminen ei siis voi olla syy. kaatamiseen. Ihmiset voivat sairastaa asioidessaan, siis myymälän asiakkaat astmaa, sydäntauteja, niska- ja selkävammoja, toipumassa lonkkaleikkauksesta, sisäelinsairauksia ym. ja naiset olla raskaana, vauva ja itse vaarassa em. käytöksen takia.
Ylivoiman käyttö on ollut ilmeinen. Iso-omena myymälässä. Jos uskotaan Desmond Morriksen väitteeseen, että miehen saman kokoinen lihas on 4 kertaa voimakkaampi naiseen vastaavaan nähden, ylivoima 4 miestä ja yksi nainen on 16 kertainen. Joka tapauksessa miehet ovat keskimäärin isompia ja lievempi arvio on että naisen lihasvoima on 2/3 osaa miehen lihasvoimasta, jos koko on sama. Joka tapauksessa pitäisi kyllä koulutuksessa jo selvittää missä tilanteessa yleensä on oikeus kaataa maahan asiakas, tosi alentavaa ja odottamatonta. Käsittääkseni vain aseistetut tai raakaa voimaa käyttävät aggressiiviset asiakkaat voi erittäin harvassa tilanteessa kaataa maahan monen vartijan toimesta, jos vartijan oma henki ja turvallisuus on vaarassa. Vartija ei muutenkaan ole oikea henkilö em. voimankäyttöön. Vartijoiden tehtävänä on valvoa varkauksia ja pitää yllä yleistä järjestystä. Voimakkaammat toimet kuuluvat poliisille. Eli vartijat kutsuvat poliisit tarvittaessa. avuksi. Näin ainakin normaali asiakas on vartijoiden tehtävät käsittänyt, etenkin naiset. Em. käytöksen oikeus antaa mahdollisuuden tuottaa vakavia vammoja asiakkaalle vain oletetun lievänkin käytösrikoksen ollessa kyseessä. Vartioiden pohjakoulutus meillä on ollut melko korkea ja monet saattavat käyttää väylää poliisikouluun pääsemiseksi , vartija ei kuitenkaan ole poliisi.

5

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä, kyllä

      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        🍒 ­­­N­­­y­­­m­f­­o­m­a­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17711607y

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      1. Käyttäydy niin, ettet aiheuta ongelmia
      2. Jos vartija/järjestyksenvalvoja pyytää sinua poistumaan paikalta, poistu ja selvitä tarvittaessa asia jälkikäteen
      3. Jos vartija/järjestyksenvalvoja suorittaa kiinnioton, toimi yhteistyössä. Selvitytä kiinnioton laillisuus tarvittaessa jälkikäteen.
      4. Vartijoiden/järjestyksenvalvojien henkilöylivoima voimankäyttötilanteessa lisää turvallisuutta kaikkien osapuolien osalta

      Virheelliset käsityksesi esimerkiksi voimankäytön edellytyksistä voit korjata lukemalla asiaa käsittelevän lainsäädännön.

      • Olet oikea kyllä


      • Anonyymi
        Kardox89 kirjoitti:

        Olet oikea kyllä

        .... oikeassa....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      671
      5144
    2. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      142
      3968
    3. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3770
    4. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      18
      3332
    5. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3131
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2534
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2401
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2340
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      30
      2187
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      51
      2184
    Aihe