Omakotitalon pihaan pysäköiminen

Kaksi autoilijaa oli ajanut omakotitalomme pihaan. Isäni tuli käymään ja jätti autonsa pihalle. Kohta poliisi soitti, oli saapunut poliisiautolla talomme eteen. Pyysi isääni ja minua pihallemme. Kertoi, että tien tukkiminen ja ajoneuvolla ajon estäminen on rikos. Sanoi, että isäni on välittömästi tultava siirtämään autonsa ja päästämään tuntemattomat autoilijat pihaltamme.
Mielestäni sekä pysäköijät, että poliisit häiritsivät kotirauhaani. Olin juuri nukuttamassa pieniä lapsiani ja jouduin jättämään heidät sänkyihinsä itkemään, kun minut pyydettiin poliisin toimesta heti ulos. Lapseni olivat juuri nukahtamaisillaan ennen puhelua.
Onko se minun rikos, jos pihaani ajaa joku tuntematon, eikö pihaporttia saa sulkea tai autoa ajaa omassa pihastaan ihan miten haluaa vaikka portille?

3

643

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Saa kenen tahansa pihalle pysäköidä kun vain huolehtii että muut pääsevät liikkumaan. Itsekin jätän metsästys reissuilla auton jonkin maajussin pihalle ja siitä köpis metsään. Onhan se paljon turvallisempi vaihtoehto jättää jonkin pihalle kuin jonnekin metsäautotien varteen.

• Anonyymi

Jos vaan omistaa vaikka traktorin niin omalla pihalla on aina töitä eikä siinä ehdi varomaan sellaisia autoja joita ei pariaattessa pitäisikään olla omalla pihalla.

• Anonyymi

Oletpa vieraanvarainen. Kai nyt pihalle saa pysäköidä kuka tahansa. Vai tien tukoksiko pitäisi jättää. Minäkin aina jätän auton toisten pihoille kun metsästys reissuilla olen. Kuivakka ihmis poloinen olet kun tollasta juttelee.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      4
      1644
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      116
      1623
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      243
      1149
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1078
    5. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      128
      919
    6. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      856
    7. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      835
    8. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      827
    9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      48
      823
    10. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      163
      819
    Aihe