Perinnön ulosotto

Anonyymi-ap

Minulla on ulosotossa n 38 000 euroa. Olen saamassa äitini kuoltua perintöä noin 6 000 euroa. Jos ulosotto ei suoraan näitä ehdi ottaa ja saan rahaa tililleni ja ehdin niistä esim osan käyttää, peritäänkö tätä summaa kahdelta muulta perinnön saajalta?

8

443

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ulosotto saa tiedon perunkirjoituksesta. Jos sitä ennen ehdit saada ennakkoperintöä ja kadotat rahat, voi ulosotto vaatia sen palautettavaksi pesään muilta perillisiltä. Perilliset vastaavat yhdessä perinnönjaon lainmukaisuudesta.

• Anonyymi

Kiitos vastauksesta. Miten perunkirjoituksen jälkeen jos ulosotosta ei jostain syystä ehdittäisi reagoida ja saisin osuuteni tililleni ja siitä ehtisin käyttää osan. Perittäisiinkö tätä summaa edelleen muilta perillisiltä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Miten perunkirjoituksen jälkeen jos ulosotosta ei jostain syystä ehdittäisi reagoida ja saisin osuuteni tililleni ja siitä ehtisin käyttää osan. Perittäisiinkö tätä summaa edelleen muilta perillisiltä?

Ei peritä, velka on henk.kohtainen ja kohdistuu vain sinun osuuteen. Eikä UO välttis saa edes tietää koko jutusta ennen kuin on myöhäistä.

Meillä tämä homma käytiin läpi viime keväänä, siskon tuttu teki perunkirjoituksen ja sen valmistuttua sisko jakoi rahat kuolinpesän tililtä, tässä meni vain noin 2kk hautajaisista. Yksi meidän perintöosakas oli ulosotossa ja UO havahtui asiaan vasta joskus 3kk siitä kun rahat oli jaettu. Perinnön jaossa ei ollut mitään laitonta ym.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei peritä, velka on henk.kohtainen ja kohdistuu vain sinun osuuteen. Eikä UO välttis saa edes tietää koko jutusta ennen kuin on myöhäistä.

Meillä tämä homma käytiin läpi viime keväänä, siskon tuttu teki perunkirjoituksen ja sen valmistuttua sisko jakoi rahat kuolinpesän tililtä, tässä meni vain noin 2kk hautajaisista. Yksi meidän perintöosakas oli ulosotossa ja UO havahtui asiaan vasta joskus 3kk siitä kun rahat oli jaettu. Perinnön jaossa ei ollut mitään laitonta ym.

Yksi perintöosakas on ulosotossa ja toinen perintöoakas lukee huvikseen tätä palstaa?

• Anonyymi

Vouti vie ja hyvä niin

• Anonyymi

Vie jos vaan sattuu huomaamaan

• Anonyymi

Eipä se ulosotto taida tietää perinnöistä mitään. Minä sain perinnön ja ajattelin puolen vuoden päästä maksaa velkani pois. Soitin ulosottomiehelle ja eipä hän tiennyt, että olen saanut perinnön. Epäili vielä puhelimessa, että taidan puhua omiani.

• Anonyymi

Maksat tietysti perinnöllä velkojasi. Toivottavasti UO ehtii väliin ja nappaa kaikki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      207
      7148
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4682
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      43
      4534
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      73
      3312
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1975
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      26
      1727
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      18
      1707
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      41
      1590
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1479
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1257
    Aihe