Vuoden 2023 Iisakin ristikot

Minulta kysellään jonkun verran Iisakin ristikoista. Ajattelin, että täällä saattaa olla joku, joka ratkoo aktiisesti lehden ristikoita. Hän voisi olla auttamassa minua auttamassa muita ratkojia.

58

2160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viimeksi oli Janne Salon ristikko 1/2023 s. 22 ristikko pohdittavana. Sain virheet korjattua ja aukot täytettyä, mutta joidenkin vihjeiden logiikoita en ymmärrä. Ei täällä olisi jotain, joka tuntee laatijan laadintoja pidemmältä aikaväliltä? Hän voisi antaa ratkaisusanoja paljastamatta vinkkiapua sivustollani ( https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/iisakin-ristikot-1-2023/#post-26379 ) tai täällä. Varmistaisin vain, että sain ratkottua ristikon oikein ja antaisin oikean sisältöiset vinkit. Jos täällä joku on erityisen fiksu ja luotettava ratkoja, voisin jopa kutsua hänet Magmaan, jos hän antaa s-postiosoitteen, johon kutsun voi lähettää.

• Selvitin ongelmat parin nettitutun kanssa. Kaksi kohtaa olisin voinut selvittää Googlella itse. Yksi ratkontavirhe s. 22 ristikossa oli, sillä en hahmottanut, mitä yksi vihjekuva esittää.. Jos 1/2023 s. 22 tai 23 tuottavat ongelmia, vinkkejä löytyy - ehkä vähän liikaakin.

• Anonyymi

🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

😍 ­N­y­­­m­­­f­o­­­m­a­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17712364v

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Kysyin nettitutultakin, mutten ole saanut vastausta vielä.
      1/2023 s. 13 vihjeen ESITETTY PALKEIN piilokirjain on minulla arvaus. Arvauksrn sijaan olisi hyvä saada vinkkiä ideasta.

Minusta laatija heittää assosiaatioita välillä ihan hatusta, jolloin on mahdoton tietää erisnimien kohdalla, ketä laatija tarkoittaa.

• Kejsinkin itse, joten asian saa unohtaa. Vaihdoin risteävään yhden kirjaimen.

• Tarttisin apua Iisakin ristikot 2/2023 yhteen Simbergin ristikkoon. Onko täällä ketään Simbrrgin ristikoita paljon ratkoneita?

• Minulle keskeneräisen ristikon lähettäjä ratkoi itse oikean yläkulman ja minä alakulman. Alakulmassa oli ratkontavirhe, minkä tajuaminen aukaisi lukon. Tämän ristikon saa unohtaa, mutta kyllä Simbergin osaajia kaivataan.

• Laitoin Ekille

Olisi reilua sallia tämä erääsä Iisakki-säikeessä

Voisin auttaa Joutilasta hänen Simberg-ongelmissaan. 1/2023 s. 12-13 ja 23 sekä 2/3023 s. 18 ja 23 on minulla täytettyinä (itse ratkoin ristikoita melko vähän ja autoin vain joissakin ongelmakohdissa). Minulta voi tulla kysymään pikku vinkkejä ristikoihin, kuten jotkun Iisakin ristikoita ratkoneet ovat tehneetkin. Niitä voi myös muut kuin minä antaa. Pikku vinkkien antoa palkintoristikoihin Kolmiokirja ei pahana pidä.

Tuo olisi reilua Kolmiokirjaa ja ratkojia kohtaan - mustasukkainen oman foorumin varjelu ei ole Kolmiokirjan ja ratkojien etu. Mainostan välillä foorumiasi (Suomi24 en mainosta). Bunkkerissa eläminen on minusta tyhmää.

• Anonyymi

Olipa napakka palaute. Eiköhän tämä viimeistään sementoi maineesi henkilönä, jonka kanssa ei kannata olla missään tekemisissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olipa napakka palaute. Eiköhän tämä viimeistään sementoi maineesi henkilönä, jonka kanssa ei kannata olla missään tekemisissä.

Tapsalla on ilmeisiä vaikeuksia hahmottaa itsenäisesti hallintonsa ohjauksessa toimivia osakeyhtiöitä omasta kuplastaan. Näyttää koko ajan enemmän ja enemmän siltä, että herra Huuhaa kaasuttaa täyttä vauhtia kohti jyrkännettä eikä edes tajua sitä ennen tuhoaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tapsalla on ilmeisiä vaikeuksia hahmottaa itsenäisesti hallintonsa ohjauksessa toimivia osakeyhtiöitä omasta kuplastaan. Näyttää koko ajan enemmän ja enemmän siltä, että herra Huuhaa kaasuttaa täyttä vauhtia kohti jyrkännettä eikä edes tajua sitä ennen tuhoaan.

Näinhän sille kävi Sanariksen palstalla. Vielä viimeisessä viestissään suunnitteli tulevaisuuttaan siellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinhän sille kävi Sanariksen palstalla. Vielä viimeisessä viestissään suunnitteli tulevaisuuttaan siellä.

Vallanhimo on saanut yliotteen. Jos olen oikein ymmärtänyt niin Huuhaalla on oma foorumi hoidettavanaan, mutta se ei vielä riitä. Hän tarvitsee hallituspaikan muidenkin firmojen foorumeista, jotta saa säännöt tuunattua mieleisekseen.

Eikös nykyään voi hakukoneista ostaa rahalla näkyvyyttä niin että jos joku googlaa vaikka 'ristikkoharrastus' niin ekana ehdotetaan eniten maksaneen sivuja. Paremmin perehtyneet korjatkoon jos olen väärässä.

• Anonyymi kirjoitti:

Omsa kuplassaan kaikki ristikkosivustot elää. Kuplien koko vain vaihtelee.

En ymmörrä tuota tuhopuhetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vallanhimo on saanut yliotteen. Jos olen oikein ymmärtänyt niin Huuhaalla on oma foorumi hoidettavanaan, mutta se ei vielä riitä. Hän tarvitsee hallituspaikan muidenkin firmojen foorumeista, jotta saa säännöt tuunattua mieleisekseen.

Eikös nykyään voi hakukoneista ostaa rahalla näkyvyyttä niin että jos joku googlaa vaikka 'ristikkoharrastus' niin ekana ehdotetaan eniten maksaneen sivuja. Paremmin perehtyneet korjatkoon jos olen väärässä.

Ennen Huuhaahan törmäämistä hämmästelin, mihin ihmeeseen ns. internet-ajokorttia oikein voitaisiin tarvita.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei mikään vallanhimo, vaan pieni turhautuminen klikkytymiseen. Jos joku haluaa hieman apua palkintoristikoihin, sen mahdollusuudesta ei saa tiedottaa.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Ei mikään vallanhimo, vaan pieni turhautuminen klikkytymiseen. Jos joku haluaa hieman apua palkintoristikoihin, sen mahdollusuudesta ei saa tiedottaa.

Kyse ei ole siitä. Kyse on siitä, että sinä olet omalla jatketulla häiriköinnilläsi onnistunut hankkimaan itsellesi pysyvän porttikiellon tuolle alustalle.

• Mutta missähän määrin täällä on Iisakin osaajia, joilla olisi kiinnostusta auttaa toisia lehden ratkojia sivuillani. Joku voisi olla minua parempi vinkkien antaja. Useampaa Magman käyttäjää toivoisin.

• Magma on aidosti hyvä työkalu ristikko-ongelmien pohtimisessa. Siinä voi pohtia kivasti kahdestaan ongelmia livenä.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Magma on aidosti hyvä työkalu ristikko-ongelmien pohtimisessa. Siinä voi pohtia kivasti kahdestaan ongelmia livenä.

Voisitko sitten pysyttäytyä Magmassa ja jättää meifät muut rauhaan? Ei ole paljoa pyydetty. Magma tulee jo korvista ulos. Kynä, kumi ja paperiristikko. Siinä on käyttöliittymä, jota ei voita mikään.

• Anonyymi kirjoitti:

Voisitko sitten pysyttäytyä Magmassa ja jättää meifät muut rauhaan? Ei ole paljoa pyydetty. Magma tulee jo korvista ulos. Kynä, kumi ja paperiristikko. Siinä on käyttöliittymä, jota ei voita mikään.

En minä mielestäni sinä niin paljon sitä mainostanut ole, että noin paljon pitää suuttua. Jätetään mainostamatta jatkossa ja pysytään vain itse ristikoiden sisällön parissa.

Minulle Magma on ratkonta- ja auttamistyökalu.

Paperiristikoilla on omat hyvät puolensa, mutta digitaalissn ratkonnan etuja on turha kiistää.

Jos en ratkoisi digitaalisesti, ei olisi mutään mieltä auttaa toisia sillä tavoin, että joku lähettää ristikon tarkasteltavaksi. Minulle lähetetyisdä ristikoissa on usien pieniä ratkontavirheitä. Virheelliset kohdat voi digitaalisesti kumittaa ja ratkoa uusiksi. Digitaalista kopiota voi jonkun toisen kanssa pohtia, jos itse ei ymmärrä, mikä on ristikossa ongelma. Näin olen erityisesti Iisakin ristikoiden kanssa toiminut. Tällä tavoin auttamiseen olisi kiva saada joku kaveri lisää.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

En minä mielestäni sinä niin paljon sitä mainostanut ole, että noin paljon pitää suuttua. Jätetään mainostamatta jatkossa ja pysytään vain itse ristikoiden sisällön parissa.

Minulle Magma on ratkonta- ja auttamistyökalu.

Paperiristikoilla on omat hyvät puolensa, mutta digitaalissn ratkonnan etuja on turha kiistää.

Jos en ratkoisi digitaalisesti, ei olisi mutään mieltä auttaa toisia sillä tavoin, että joku lähettää ristikon tarkasteltavaksi. Minulle lähetetyisdä ristikoissa on usien pieniä ratkontavirheitä. Virheelliset kohdat voi digitaalisesti kumittaa ja ratkoa uusiksi. Digitaalista kopiota voi jonkun toisen kanssa pohtia, jos itse ei ymmärrä, mikä on ristikossa ongelma. Näin olen erityisesti Iisakin ristikoiden kanssa toiminut. Tällä tavoin auttamiseen olisi kiva saada joku kaveri lisää.

Miksi sinä muuten olet ottanut tämän toisten auttamisen keppihevoseksi kaikkeen mahdolliseen? Oikeutat kaiken, täysin järjettömänkin, toimintasi auttamisellasi. Keräät jotain omituista magma- tai magiapiiriä sivustollesi, jota sitten hippaleikität.

Miksi et tyydy sivustollasi vieraileviin, vaan pakotat auttamistasi täällä? Jos joku kysyy ratkaisusanoja täällä, miksi tarjoat heille hippaleikkejä?

Kerropa myös miksi et käsitellyt ristikkoskatemian kirjoitusta omilla sivuillasi? Pilasit monen viikonlopun someraivollasi, syytit kaikkia kaikesta ja lähetit maniapäissäsi palautetta kaikille mahdollisille ja mahdottomille tahoille.

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi sinä muuten olet ottanut tämän toisten auttamisen keppihevoseksi kaikkeen mahdolliseen? Oikeutat kaiken, täysin järjettömänkin, toimintasi auttamisellasi. Keräät jotain omituista magma- tai magiapiiriä sivustollesi, jota sitten hippaleikität.

Miksi et tyydy sivustollasi vieraileviin, vaan pakotat auttamistasi täällä? Jos joku kysyy ratkaisusanoja täällä, miksi tarjoat heille hippaleikkejä?

Kerropa myös miksi et käsitellyt ristikkoskatemian kirjoitusta omilla sivuillasi? Pilasit monen viikonlopun someraivollasi, syytit kaikkia kaikesta ja lähetit maniapäissäsi palautetta kaikille mahdollisille ja mahdottomille tahoille.

"Keräät jotain omituista magma- tai magiapiiriä sivustollesi, jota sitten hippaleikität"

Sivustoni käyttäjät eivät halua käyttää sivustoa, jossa paljastetaan ratkaisusanoja suoraan. Kyllä he tietävät tämän sivuston olevan olemassa, mutta he eivät hakua tätä sivustoa käyttää.

Täällä on ihan hyviäkin ratkojia, jotkut itseäni parempiakin. Toivon vain, että edes yksi innostuisi kokeilemaan Magmaan ja tulemaan auttamispiiriin.

"Jos joku kysyy ratkaisusanoja täällä, miksi tarjoat heille hippaleikkejä?"

En periaatesyistä anna palkintiristikoihn ratkaisusanoja. En luovu täällä periaatteestani. Jos joku muu tuo esille ratkaisusanan, saatan auttaa sen logiikan ymmärtämisessä.

Minä en myöskään nostanut Rustarin kirjoitusta esille. Asiaa ei olisi lainkaan käsitelty, ellei joku anonyymi olisi nostanut asiaa täällä pinnalle. Jos palsta nostettiin täällä esille, oli aivan luonnollista, että sen käsittely tehtiin täällä. Minulla ei ollut mitään velvoitteita käsitellä asiaa sivuillani, jos kerran käsittely alkoi täällä.

Tilanne oli minusta nolo sekä itselleni että Rustarille, joten en myöskään siksi käsitellyt asiaa foorumillani. En käsitellyt sivuillani Rustaria myöskään siksi, sillä se menee osin itse ristikoiden käsittelyn ulkopuolelle, toimintatapojen ruotimiseen. Siinä oli myös piikittelyä, jota en halunnut sivustollani ruotia. Kaikkinainen piikittely on sivustollani kielletty enkä sellaista halua edes käsitellä sivustollani. Piikittelyn ruotiminen sopii paremmin tälle foorumille, jossa muutenkin piikitellään.

• Anonyymi kirjoitti:

Minusta kommentin lähettäminen IS:lle, Sanarisille, Rustarille ja Ristikkoakatemian päävastaavalle oli perusteltua. Kujaan tai mikään edellä mainituista ei ole vastannut minulle.

• Anonyymi kirjoitti:

"Pilasit monen viikonlopun someraivollasi"

Turhan paljon myös minuun kohdistettiin syytöksiä ja käsittely meni siksi puolin sun toisin jankkaamiseksi.

Tämä säi meni pilalle, joten jatkossa, jos tulee Iisakin Rustikoihin kysymyksiä, ne täytyy tehdä uudessa säikeessä. Tässä säikeessä ei pitänyt ruotia IS:n kirjoitusta. Jotkut anonyymit saavat usein söikeen sivuraiteelle ja pilaavat säikeen varsinaisen aiheen käsittelyn. Misi IS-asia piti tänne änkeä, en ymmärrä.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Minusta kommentin lähettäminen IS:lle, Sanarisille, Rustarille ja Ristikkoakatemian päävastaavalle oli perusteltua. Kujaan tai mikään edellä mainituista ei ole vastannut minulle.

Olen kutsunut tänne kaikki ystäväni. Täällä ei ole ketään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herra Huuhaa ei ollenkaan tajua hyödyntää sitä omaa alustaansa. Minkä ihmeen takia hän ei tarjoa sivuillaan sellaista sisältöä, mikä koukuttaa ja houkuttelee palaamaan uudestaan vaikka joka päivä?

Search Engine Optimization lienee myös hoitamatta, mikä osaltaan johtaa huonoon näkyvyyteen hakukoneissa. Häiriköinti naapurifoorumeissa on vaan niin paljon mukavampaa, ettei oman pesän kuntoon laittoa ehdi hoitamaan.

"Joku kaveri lisää" -hätähuudot kaikuu, vaikka asia korjaantuisi itsestään kunhan se oma pesä on tarpeeksi puhdas ja houkuttelevassa kunnossa.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

"Keräät jotain omituista magma- tai magiapiiriä sivustollesi, jota sitten hippaleikität"

Sivustoni käyttäjät eivät halua käyttää sivustoa, jossa paljastetaan ratkaisusanoja suoraan. Kyllä he tietävät tämän sivuston olevan olemassa, mutta he eivät hakua tätä sivustoa käyttää.

Täällä on ihan hyviäkin ratkojia, jotkut itseäni parempiakin. Toivon vain, että edes yksi innostuisi kokeilemaan Magmaan ja tulemaan auttamispiiriin.

"Jos joku kysyy ratkaisusanoja täällä, miksi tarjoat heille hippaleikkejä?"

En periaatesyistä anna palkintiristikoihn ratkaisusanoja. En luovu täällä periaatteestani. Jos joku muu tuo esille ratkaisusanan, saatan auttaa sen logiikan ymmärtämisessä.

Minä en myöskään nostanut Rustarin kirjoitusta esille. Asiaa ei olisi lainkaan käsitelty, ellei joku anonyymi olisi nostanut asiaa täällä pinnalle. Jos palsta nostettiin täällä esille, oli aivan luonnollista, että sen käsittely tehtiin täällä. Minulla ei ollut mitään velvoitteita käsitellä asiaa sivuillani, jos kerran käsittely alkoi täällä.

Tilanne oli minusta nolo sekä itselleni että Rustarille, joten en myöskään siksi käsitellyt asiaa foorumillani. En käsitellyt sivuillani Rustaria myöskään siksi, sillä se menee osin itse ristikoiden käsittelyn ulkopuolelle, toimintatapojen ruotimiseen. Siinä oli myös piikittelyä, jota en halunnut sivustollani ruotia. Kaikkinainen piikittely on sivustollani kielletty enkä sellaista halua edes käsitellä sivustollani. Piikittelyn ruotiminen sopii paremmin tälle foorumille, jossa muutenkin piikitellään.

Ei ole ihme, että sekä tuossa yllä olevassa vastauksessasi että omalla sivustollasi haluat vaieta koko jupakan alkusyystä: siitä täysin perusteettomasta suoranaisesta solvauksesta, jonka olit nimettömänä lähettänyt kyseiselle Ristikkoakatemian kirjoittajalle.

• Anonyymi kirjoitti:

Herra Huuhaa ei ollenkaan tajua hyödyntää sitä omaa alustaansa. Minkä ihmeen takia hän ei tarjoa sivuillaan sellaista sisältöä, mikä koukuttaa ja houkuttelee palaamaan uudestaan vaikka joka päivä?

Search Engine Optimization lienee myös hoitamatta, mikä osaltaan johtaa huonoon näkyvyyteen hakukoneissa. Häiriköinti naapurifoorumeissa on vaan niin paljon mukavampaa, ettei oman pesän kuntoon laittoa ehdi hoitamaan.

"Joku kaveri lisää" -hätähuudot kaikuu, vaikka asia korjaantuisi itsestään kunhan se oma pesä on tarpeeksi puhdas ja houkuttelevassa kunnossa.

Magman käyttöön monelle on turhan suuri kynnys, joillakin ihan peritason vastustus. Ei ole helppoa houkutella sivujeni kautta useampaa Magma-kaveria.

SEO-optimointia ei foorumiosion kohdalla voi juuri tehdä. Muihin sivuihin voi lisätä kuvauksia, mutta ei foorumin aiheisiin. Vain säikeen avainsanoja voi lisätä, mutta luin, että niitä ei juuri hakukoneissa hyödynnetä. Jis niitä ri hyödynnetä, turha kai niitä lisäilläkään on.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

"Pilasit monen viikonlopun someraivollasi"

Turhan paljon myös minuun kohdistettiin syytöksiä ja käsittely meni siksi puolin sun toisin jankkaamiseksi.

Tämä säi meni pilalle, joten jatkossa, jos tulee Iisakin Rustikoihin kysymyksiä, ne täytyy tehdä uudessa säikeessä. Tässä säikeessä ei pitänyt ruotia IS:n kirjoitusta. Jotkut anonyymit saavat usein söikeen sivuraiteelle ja pilaavat säikeen varsinaisen aiheen käsittelyn. Misi IS-asia piti tänne änkeä, en ymmärrä.

Herra Huuhaa: "Turhan paljon myös minuun kohdistettiin syytöksiä ja käsittely meni siksi puolin sun toisin jankkaamiseksi."

Kun sinä olit itse tehnyt tökerön virheen, niin sinä rupesit täällä syyllistämään nimeltä mainiten kaikkia muita mahdollisia tahoja. Varmaan ajattelit sen menevän täällä läpi ilman mitään mutinoita, koska kyseiset tahot tuskin lukevat tätä palstaa. Ja kun mutinoita sitten ilmenikin, niin siitähän se sinun itkupotkuraivarisi vain kiihtyi.

• Anonyymi kirjoitti:

Herra Huuhaa: "Turhan paljon myös minuun kohdistettiin syytöksiä ja käsittely meni siksi puolin sun toisin jankkaamiseksi."

Kun sinä olit itse tehnyt tökerön virheen, niin sinä rupesit täällä syyllistämään nimeltä mainiten kaikkia muita mahdollisia tahoja. Varmaan ajattelit sen menevän täällä läpi ilman mitään mutinoita, koska kyseiset tahot tuskin lukevat tätä palstaa. Ja kun mutinoita sitten ilmenikin, niin siitähän se sinun itkupotkuraivarisi vain kiihtyi.

Olen edelleen sitä mieltä, että Rustari olisi vonut hoitaa asian s-postilla eikä piikittelevään sävyyn nostaa asiaa Ristikkoakatemian palstalle. Piikittekevän kirjoituksen hyväksyjöt tai sivusta katsojat tekivät minusta vielä suuremmsn mokan kuin minä.

• Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Olen edelleen sitä mieltä, että Rustari olisi vonut hoitaa asian s-postilla eikä piikittelevään sävyyn nostaa asiaa Ristikkoakatemian palstalle. Piikittekevän kirjoituksen hyväksyjöt tai sivusta katsojat tekivät minusta vielä suuremmsn mokan kuin minä.

Täällä on otettu ikävä asenne. Joidenkin miekestä Ekin ja Riitan piikittelyt ovat ok ja minut saa kaijessa mahdollusessa ottaa piikittelyn kohteeksi.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Se on selvä, että sinun näkemyksesi on tuo. Eihän sinun mieltäsi nyt saa pahoittaa, sehän on suunnilleen majesteettirikos. Sinulla sen sijaan on oikeus surutta ja puolihuolimattomasti loukata toisia ihmisiä hyvinkin vakavasti.

Jos normaali ihminen vastaanottaa hyvin loukkaavia ja täysin perusteettomia syytöksiä sisältävän nimettömän sähköpostin, niin kyllä hän yleensä silloin ajattelee, että siihen vastaamisesta tuskin seuraisi mitään hyvää.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Magman käyttöön monelle on turhan suuri kynnys, joillakin ihan peritason vastustus. Ei ole helppoa houkutella sivujeni kautta useampaa Magma-kaveria.

SEO-optimointia ei foorumiosion kohdalla voi juuri tehdä. Muihin sivuihin voi lisätä kuvauksia, mutta ei foorumin aiheisiin. Vain säikeen avainsanoja voi lisätä, mutta luin, että niitä ei juuri hakukoneissa hyödynnetä. Jis niitä ri hyödynnetä, turha kai niitä lisäilläkään on.

Olethan huomannut, että markkinajohtajan foorumissa ei ole teemaan liittyviä videoita. Vinkkinä siis että mikäli haluat erottua harmaasta, niin luo sivuillesi väriä vaikkapa nauhoittamalla tekniikkavideo yhdestä esim. Suomen Kuvalehden ristikon ratkaisusta digitaalisesti. Siinä samalla voit parhaalla mahdollisella tavalla mainostaa sitä useasti kehumaasi Magmaa ja muitakin digitaalisen maailman toimintoja.

• Anonyymi kirjoitti:

Olethan huomannut, että markkinajohtajan foorumissa ei ole teemaan liittyviä videoita. Vinkkinä siis että mikäli haluat erottua harmaasta, niin luo sivuillesi väriä vaikkapa nauhoittamalla tekniikkavideo yhdestä esim. Suomen Kuvalehden ristikon ratkaisusta digitaalisesti. Siinä samalla voit parhaalla mahdollisella tavalla mainostaa sitä useasti kehumaasi Magmaa ja muitakin digitaalisen maailman toimintoja.

Minulla on muutama video, mutta niiden teemat ovat osin jo vanhentuneet. Magma-teema on mielessä, mutta kun olen jo kirjautunut sekä omalla että puolison nimellä, kirjautumista ei voi käsitellä, kun heti mennään kuvalistaukseen. Tosin vaimon uusi tablet-laite on käytettävissä, mutta sille tarvis luoda feikkitili.

En voisi esitellä muilla kuin eräillä demoristikoilla. SK:n ristikolla videon tekemiseen oitäisi oyytää Ekiktä ja Otava-mediakta lupa.

Minulla on muutama video, mutta niiden teemat ovat osin jo vanhentuneet. Magma-teema on mielessä, mutta kun olen jo kirjautunut sekä omalla että puolison nimellä, kirjautumista ei voi käsitellä, kun heti mennään kuvalistaukseen. Tosin vaimon uusi tablet-laite on käytettävissä, mutta sille tarvis luoda feikkitili.

En voisi esitellä muilla kuin eräillä demoristikoilla. SK:n ristikolla videon tekemiseen oitäisi oyytää Ekiktä ja Otava-mediakta lupa.

Kolmiokirjalta ehkä lupaa Iisakin ristikoiden kohdalla kimpparatkonnan demonstroimiseen voisi ehkä saadakin. Tosin pitäisi julkaista vasta kun palkintokisaan osallistumisaika on mennyt ohitse. Mutta sehän ei ole suuri ongelma.

Kuvuudun äänitysohjelmia on paljon, mutta mikähän niistä olisi paras?

Kolmiokirjalta ehkä lupaa Iisakin ristikoiden kohdalla kimpparatkonnan demonstroimiseen voisi ehkä saadakin. Tosin pitäisi julkaista vasta kun palkintokisaan osallistumisaika on mennyt ohitse. Mutta sehän ei ole suuri ongelma.

Kuvuudun äänitysohjelmia on paljon, mutta mikähän niistä olisi paras?

Kysyin Kolmiokirjalta ristikkopalaute... -sähköpostilla antaisiko se luvan käyttää jotain Iisakin ristikkoa. Julkaisu luonnollisesti vadta sen jälkeen kun palkintokisaan osallistumisaika on mennyt ohitse.

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä oli kyllä hyvä idea. Yhden uuden vudeon jo tein.

Seurasva voisisi näyttää "konehuoneen" puolelta auttamistapaani. Sitä olen käyttänyt Iisakin ristikoiden kanssa. Siis mitä minulle lähetetettyjen kuvien kanssa teen.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Tämä oli kyllä hyvä idea. Yhden uuden vudeon jo tein.

Seurasva voisisi näyttää "konehuoneen" puolelta auttamistapaani. Sitä olen käyttänyt Iisakin ristikoiden kanssa. Siis mitä minulle lähetetettyjen kuvien kanssa teen.

Hyvä Tapsa! Erotut heti massasta kun luot videokirjaston malliksi vasta-alkajille ja muuten vaan tapoihinsa kangistuneille.

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä Tapsa! Erotut heti massasta kun luot videokirjaston malliksi vasta-alkajille ja muuten vaan tapoihinsa kangistuneille.

Tässä selitys kuvien lataukseen
        https://youtu.be/x9EjF4yTkZE

Täytyy ehkä joskus tehdä parempi.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Tein uuden, joka on kyllä sottaisempi, mutta asiat on esitetty tarkemmin
        https://youtu.be/_s0ucGTU9xU

a) Käytä videoissa editointia eli leikkaa turhat pois.

b) Julkaise vain oleelliset asiat ja siistityt versiot.

c) Älä pilaa kiireellä ja häsläämisellä sitä minkä juuri aloitit.

d) Kiirettä ei ole!

• Anonyymi kirjoitti:

a) Käytä videoissa editointia eli leikkaa turhat pois.

b) Julkaise vain oleelliset asiat ja siistityt versiot.

c) Älä pilaa kiireellä ja häsläämisellä sitä minkä juuri aloitit.

d) Kiirettä ei ole!

Kimpparatkontavideossa olisi vähän tyhjää, mutta en tablet-laitteeni editointia en osaa vielä käyttää. Tyhjä tulee lähinnä siitä, kun kirjoitin vaimon tablet-laitteella nimin. "Kaverini" vastauksia. Mutta kyllä käyttövideo olennaiset kertoo ja vähän kotikutoinen ote säilyy.

Ohjelman asetuksista voisi kertoa videolla myös, vaikka on ne tekstinä ja kuvina jo esitetty.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Kimpparatkontavideossa olisi vähän tyhjää, mutta en tablet-laitteeni editointia en osaa vielä käyttää. Tyhjä tulee lähinnä siitä, kun kirjoitin vaimon tablet-laitteella nimin. "Kaverini" vastauksia. Mutta kyllä käyttövideo olennaiset kertoo ja vähän kotikutoinen ote säilyy.

Ohjelman asetuksista voisi kertoa videolla myös, vaikka on ne tekstinä ja kuvina jo esitetty.

Netti on pullollaan ilmaisia ja helppokäyttöisiä videon leikkauspöytiä eli älä piiloudu sen taa ettei välineitä muka olisi. Ota tavoitteeksi julkaista yksi opetusvideo viikossa, niin ehdit tarkistaa ja viimeistellä tuotteen. Kansa kyllä nopeasti huomaa jos yrität syöttää sekundaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Netti on pullollaan ilmaisia ja helppokäyttöisiä videon leikkauspöytiä eli älä piiloudu sen taa ettei välineitä muka olisi. Ota tavoitteeksi julkaista yksi opetusvideo viikossa, niin ehdit tarkistaa ja viimeistellä tuotteen. Kansa kyllä nopeasti huomaa jos yrität syöttää sekundaa.

Täytyy ehkä ladata pöytäkoneelle videoeditori. Tablet-laitteella ehkä liian hankalaa.
        Mitä ehdottaisit?

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Täytyy ehkä ladata pöytäkoneelle videoeditori. Tablet-laitteella ehkä liian hankalaa.
        Mitä ehdottaisit?

Aikuinen ihminen osannee googlata ja valita sitten kokeilujen kautta mieleisensä. Ihan turhaan niitä ohjelmia omalle koneelle lataamaan. Video ladataan leikkauksen ajaksi online-editoriin, sitten kaulitaan ja käännetään ja kun on valmista niin ladataan takaisin.

Tietysti jos aiot ammattimaiseksi vloggaajaksi ja haluat lisäillä musiikkia ja tekstiä, niin ainahan voi hankkia ohjelmia omaksikin. Mutta siihen nyt ei kannattane mennä koska ei ole ollenkaan varmuutta kiinnostaako koko homma enää huomenna.

• Anonyymi kirjoitti:

Aikuinen ihminen osannee googlata ja valita sitten kokeilujen kautta mieleisensä. Ihan turhaan niitä ohjelmia omalle koneelle lataamaan. Video ladataan leikkauksen ajaksi online-editoriin, sitten kaulitaan ja käännetään ja kun on valmista niin ladataan takaisin.

Tietysti jos aiot ammattimaiseksi vloggaajaksi ja haluat lisäillä musiikkia ja tekstiä, niin ainahan voi hankkia ohjelmia omaksikin. Mutta siihen nyt ei kannattane mennä koska ei ole ollenkaan varmuutta kiinnostaako koko homma enää huomenna.

Kosketusnöytällä ongelma on ohjelmien karkeus. Pitäisi ihan kuvan tarkkuudella saada helposti yksittäisiä kuvia pois. Videonauhan pitäisi olla sen verran kookas, että pystyy nakkisormin valitsemaan poistettavat kuvat.

• Anonyymi kirjoitti:

Remove middle sain pakan pois, mutta joka kerran kun pitää leikata, pitää tallentaa uudeksi versioksi, josta taas leikkaa palan jne.. Vaikeaa ja hidasta. Ainuttakaan helppokäyttöistä ohjelmaa en löytänyt ', vakka toustakymmentä testailun.

Monilla sa alu ja lopun pois, mutta sellaislla ei tee mitään.

Remove middle sain pakan pois, mutta joka kerran kun pitää leikata, pitää tallentaa uudeksi versioksi, josta taas leikkaa palan jne.. Vaikeaa ja hidasta. Ainuttakaan helppokäyttöistä ohjelmaa en löytänyt ', vakka toustakymmentä testailun.

Monilla sa alu ja lopun pois, mutta sellaislla ei tee mitään.

Tai saaha niillä, jos tekee palpja ja jollakin ohjelmalla kasaa paloista videon. Erittäun hidasta ja hankalaa sekin on. Yhtään sellaista, että voi vain naoata pois välustä ja jakaa hommia en löytänyt.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Tai saaha niillä, jos tekee palpja ja jollakin ohjelmalla kasaa paloista videon. Erittäun hidasta ja hankalaa sekin on. Yhtään sellaista, että voi vain naoata pois välustä ja jakaa hommia en löytänyt.

Siansaksan huippunoteeraus!

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Mihin eläkeläisellä on kiire? Lauantaihin on vielä viisi vuorokautta ja jokaisessa on 24 koskematonta tuntia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin eläkeläisellä on kiire? Lauantaihin on vielä viisi vuorokautta ja jokaisessa on 24 koskematonta tuntia.

Olet. Oikeassa. Sain yksi kohta kerraan leikattua virheet pois videolta.
        https://youtu.be/Fzvms9DCdXI

Vain minuutin lyhyempi, mutta muutama moka poistettu. Monta kertaa piti ottaa aiempi kopio käyttöön ja yrittää sama kohta uudestaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet. Oikeassa. Sain yksi kohta kerraan leikattua virheet pois videolta.
        https://youtu.be/Fzvms9DCdXI

Vain minuutin lyhyempi, mutta muutama moka poistettu. Monta kertaa piti ottaa aiempi kopio käyttöön ja yrittää sama kohta uudestaan.

Oma järki sanoo että jos niitä korjattavia "mokia" on paljon, niin silloin video on epäonnistunut ja se on syytä tehdä alusta alkaen uudelleen. Ja kuka pakottaa nauhoittamaan kaiken kerralla? Usein on fiksua nauhoittaa pätkiä ja lopuksi vaan yhdistää ne.

Olen varma, että vuoden kuluttua Tapio nauraa sille mitä vaikeuksia koki aloittaessaan ristikkovideobloggaajan uran. Taitojen karttuessa tekeminen helpottuu koko ajan, nauhoituksesta leikkauspöydälle ja lopulta julkaisuun asti.

• Anonyymi kirjoitti:

Oma järki sanoo että jos niitä korjattavia "mokia" on paljon, niin silloin video on epäonnistunut ja se on syytä tehdä alusta alkaen uudelleen. Ja kuka pakottaa nauhoittamaan kaiken kerralla? Usein on fiksua nauhoittaa pätkiä ja lopuksi vaan yhdistää ne.

Olen varma, että vuoden kuluttua Tapio nauraa sille mitä vaikeuksia koki aloittaessaan ristikkovideobloggaajan uran. Taitojen karttuessa tekeminen helpottuu koko ajan, nauhoituksesta leikkauspöydälle ja lopulta julkaisuun asti.

Latasin kolme ohjelmaa. XRecodet videon ottamiseen ja lopulluseen pakkaamuseen, Middke remove leikkelyyn sekä Video fuusioida, jos tulee tarve yhdistellä.

Toki Windows-koneella voisi saada keikkauksen ja yhdistelyn hoitumaan helpommin.

• Joku kirjoitti "Pilasit monen viikonlopun someraivollasi"

Kirjoittaja ei nyt huomaa vikaa omassa käytöksessään. Hänen someraivonsa pilasi tämän säikeen. Ok'liko kirjoittajan someraivo jokin kosto vai jäikö raiviajalle paljon vielä hampaankoloon, että tänö aamuna piti vuelä aloittaa soneraivo uudestaan. Hyökkäyset minua kohtaan ovat myös someraivoa, jota vielä puretaan ihan väärässä säikeessä. Anonyymienkin tulisi hillutä someraivoaan.

• Tokin minun tulisi anonyymien soneraivoajien kommentit pystyä enenevässä mäörin ohitta - nyt minä annoin liikaa tilaa jonkun anonyymin someraivolle.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Tokin minun tulisi anonyymien soneraivoajien kommentit pystyä enenevässä mäörin ohitta - nyt minä annoin liikaa tilaa jonkun anonyymin someraivolle.

Mietipä kuinka monta kertaa olet kirjoittanut tämän sisältöisen viestin. Niinpä. Etkö ikinä opi?

• Anonyymi

Olkaatte varovaisia mitä kirjoitatte tänne. Sanariksen ylläpitäjä lukee tätä palstaa koko ajan.

• Anonyymi

En käytä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      102
      4487
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      382
      1243
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      186
      1052
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      109
      1032
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      85
      921
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      901
    7. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      891
    8. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      856
    9. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      11
      852
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      826
    Aihe