Suomalainen ei kysy lupaa teolleen, mutta koskee muiden tavaroisiin

Anonyymi-ap

Oli mikä tilanne tahansa, suomalainen, joka päätti, että on oikeassa, KOSKEE ENSIMMÄISENÄ, toisten ihmisten tavaroihin ja itse toisiin ihmisiin.

Hänestä tekee syyllisen juuri se, että suomalainen koskee ensimmäisenä vieraisiin.

Se on kulttuuri ilmiö, jolla monia syitä.

HS kirjoitti, kuinka lasten isä teki tilaa ravintolassa ja siirsi vieraan perheen lastenrattaita pois.

Vastaavia itsenäisiä 'oikeidenmukaisia' tekoja sattuu lisää.

Oikein toimia olisi kysyä AINA lupa tilanteissa, että "anteeksi, voisitteko tehdä tätä ja sitä".
Ei saa itse muuttaa asioita tai koskea toisiin.
Ensin tiedustellaan asioiden laidan ja sen jälkeen pyydetään korjaamaan tilanne.
Suomalainen ei tiedustele ja korjaa kaiken itse.

Kun koskee vieraiden asioihin, sekaantuu pakosti suhteiden mahdolliseen väkivaltaiseen kehittymiseen.

Suomalaisen kulttuurin on opittava puhumaan, ottamaan lisää huomiota muita ihmisiä ympärillään, koska ihmisiä on paljon, löytämään kompromissi ja ratkaisu puhumalla.

Suomessa voi olla ajattelua, että 'tämä on minun kotini, minun oikeuteni, saatikka tämä on maan laki tai sääntö, jolla nojalla henkilö saa tehdä toiselle mitä tahtoo'.

7

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Esimerkki:

On lumisadekaaosta. Keskustan kadut täynnä lunta. Tiet auraamatta.
      Iäkkäämpi koiran ulkoiluttaja mies huomaa keskellä ajotietä kävelevän henkilön. Koiran ulkoiluttaja alkaa huutaa ja käskeä, mennä pois ajotieltä, koska Suomen laissa ei saa kävellä tiellä.

1 - vanha meis ei ota huomioon sään poikkeavuuden

2 - ei ota huomioon tiellä kulkevan yleisen tilanteen

tiellä kulkeva ei rahdin takia pääsyt etenemään jalkakäytävillä, jolloin hän siirtyi tielle, mutta ketään autoilijaa hän ei estänyt

• Anonyymi

Höpö höpö.

Lyhyesti, MAASSA MAAN T.AVALLA, MUUTOIN POIS MAASTA.

Eli jollei maan tavat käy omaan pirtaan, niin voi poistua maasta, ei tänne, TEITÄKÄÄN ole kukaan pakottanut tuleen ja oleen eli voitte poistua maasta.

Ajotiellä on kävely sallittua ihan suomessakin, kun ei tee sitä vaarantaen tai aiheuttaen muulle liikenteelle haittaa.

Emme ole Afrikan savannilla jossa ei ole nähty lunta kuin kilimanjardon huipulla tai kerran viikossa lakritsi menee pyörällä tai kerran vuodessa joku eksynyt ajaa autolla aidatun lantamajakylän sivuitse, joten teillå on vapaa oikeus poistua maasta, kukaan ei itke peräånne.

T. Professional of the law, Lawetorder Z via V

• Anonyymi

Tuommoinenkin seikkailija täällä pyöriskelee joka sytyttää tulipaloja.
        Nilsissä on harmia vuokralaisesta jonka jäljiltä tulipaloja syttyy. Mutta oikeus on voimaton kun ei pystytä todstamaan ett juuri tämä palopaikolla pyöriskelijä olisi sytyttänyt. Joku "muu" on aina sytyttänyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuommoinenkin seikkailija täällä pyöriskelee joka sytyttää tulipaloja.
        Nilsissä on harmia vuokralaisesta jonka jäljiltä tulipaloja syttyy. Mutta oikeus on voimaton kun ei pystytä todstamaan ett juuri tämä palopaikolla pyöriskelijä olisi sytyttänyt. Joku "muu" on aina sytyttänyt.

FB- kirjoittelija toimii sarjasytyttäjänä? Pakkomielle tulipaloihin.

• Anonyymi

Joo, se juttu oli just näitä, että mies oli provosoinut,

Kumma että pikkulapsiperheet on niin väkivaltaisia.

Just kirjoitin toiswen ketjuun, miten ennen oli.

• Anonyymi

O-ou. Onpas nyt taas tultu lisääntymään suomalaisten sosiaalituen turvin. On annettu ilmaiseksi tuliterät lastenvaunut ja vaatteet. On avustettu niin hävelisti, että on kelarahaa mussuttaa ravintolassa koko perheen voimin. Ollaan niin maailmanomistajaa, että.

Parkkeerataan vauvankärryt minne sattuu, muista välittämättä. Kun ne siirretään ihmisten tieltä pois, ei syylliseltä anteeksipyyntöä kuulu, eikä sitä yleensä odotetakaan. Ei-huomaavaisten käytös on tuollaisessa tilanteessa aiheuttanut niin piuenen ongelman, että sen järjestämiseen ei tarvita kuin kapineen siirto pois jaloista.

Mutta ongelman aiheuttajapa nyt vetäisee herneet nenäänsä, eli närkästyy. Hänen, maailman hallitsijan, kersan rattaisiin on koskettu epäpuhtailla suomalaissormilla. Onko nyt vaadittava Kelalta uudet puhtaat kärrit? Vai onko ryhdyttävä väkivaltaisiin toimiin suomalaista vastaan? Siinä tosin saattaa tummat sormet likaantua. Huutaa ainakin pitää, ja lujaa. Ja syyttää rassisti (vaikka ihmisiä onkin vain yksi rotu). Ja vaatia vahingonkorvausta. Ja vaatia ravintolaa hyvittämään lasku (sen lisäksi, että Kela maksaa sen). Ja asiaa kannattaa vatvata somessa ja paikallislehdessä, ja hakea lakiapua tutkintapyynnön esittämiseen poliisille, koska suomalainen teki kulttuurisesti väärän teon, suorastaan rikoksen. Kuvitteli voivansa elää Suomessa niinkuin Suomessa eletään. Suomalaisen pitää opetella, miten muhamettilaisessa Mogadissussa ollaan ja eletään.

Oli mikä tilanne tahansa, suomalainen, joka päätti, että on oikeassa, KOSKEE ENSIMMÄISENÄ, toisten ihmisten tavaroihin ja itse toisiin ihmisiin.

Hänestä tekee syyllisen juuri se, että suomalainen koskee ensimmäisenä vieraisiin.

Se on kulttuuri ilmiö, jolla monia syitä.

HS kirjoitti, kuinka lasten isä teki tilaa ravintolassa ja siirsi vieraan perheen lastenrattaita pois.

Vastaavia itsenäisiä 'oikeidenmukaisia' tekoja sattuu lisää.

Oikein toimia olisi kysyä AINA lupa tilanteissa, että "anteeksi, voisitteko tehdä tätä ja sitä".
      Ei saa itse muuttaa asioita tai koskea toisiin.
      Ensin tiedustellaan asioiden laidan ja sen jälkeen pyydetään korjaamaan tilanne.
      Suomalainen ei tiedustele ja korjaa kaiken itse.

Kun koskee vieraiden asioihin, sekaantuu pakosti suhteiden mahdolliseen väkivaltaiseen kehittymiseen.

Suomalaisen kulttuurin on opittava puhumaan, ottamaan lisää huomiota muita ihmisiä ympärillään, koska ihmisiä on paljon, löytämään kompromissi ja ratkaisu puhumalla.

Suomessa voi olla ajattelua, että 'tämä on minun kotini, minun oikeuteni, saatikka tämä on maan laki tai sääntö, jolla nojalla henkilö saa tehdä toiselle mitä tahtoo'.

• Anonyymi

Sori, unohdin deletoida tuon kopioimani aloituksen tekstin, johon vastasin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      94
      4666
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3153
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3125
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      403
      2212
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      235
      1368
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1223
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1207
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      69
      1122
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1084
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      114
      1002
    Aihe