Suomalainen ei kysy lupaa teolleen, mutta koskee muiden tavaroisiin

Anonyymi-ap

Oli mikä tilanne tahansa, suomalainen, joka päätti, että on oikeassa, KOSKEE ENSIMMÄISENÄ, toisten ihmisten tavaroihin ja itse toisiin ihmisiin.

Hänestä tekee syyllisen juuri se, että suomalainen koskee ensimmäisenä vieraisiin.

Se on kulttuuri ilmiö, jolla monia syitä.

HS kirjoitti, kuinka lasten isä teki tilaa ravintolassa ja siirsi vieraan perheen lastenrattaita pois.

Vastaavia itsenäisiä 'oikeidenmukaisia' tekoja sattuu lisää.

Oikein toimia olisi kysyä AINA lupa tilanteissa, että "anteeksi, voisitteko tehdä tätä ja sitä".
Ei saa itse muuttaa asioita tai koskea toisiin.
Ensin tiedustellaan asioiden laidan ja sen jälkeen pyydetään korjaamaan tilanne.
Suomalainen ei tiedustele ja korjaa kaiken itse.

Kun koskee vieraiden asioihin, sekaantuu pakosti suhteiden mahdolliseen väkivaltaiseen kehittymiseen.

Suomalaisen kulttuurin on opittava puhumaan, ottamaan lisää huomiota muita ihmisiä ympärillään, koska ihmisiä on paljon, löytämään kompromissi ja ratkaisu puhumalla.

Suomessa voi olla ajattelua, että 'tämä on minun kotini, minun oikeuteni, saatikka tämä on maan laki tai sääntö, jolla nojalla henkilö saa tehdä toiselle mitä tahtoo'.

7

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Esimerkki:

      On lumisadekaaosta. Keskustan kadut täynnä lunta. Tiet auraamatta.
      Iäkkäämpi koiran ulkoiluttaja mies huomaa keskellä ajotietä kävelevän henkilön. Koiran ulkoiluttaja alkaa huutaa ja käskeä, mennä pois ajotieltä, koska Suomen laissa ei saa kävellä tiellä.

      1 - vanha meis ei ota huomioon sään poikkeavuuden

      2 - ei ota huomioon tiellä kulkevan yleisen tilanteen

      tiellä kulkeva ei rahdin takia pääsyt etenemään jalkakäytävillä, jolloin hän siirtyi tielle, mutta ketään autoilijaa hän ei estänyt

    • Anonyymi

      Höpö höpö.

      Lyhyesti, MAASSA MAAN T.AVALLA, MUUTOIN POIS MAASTA.

      Eli jollei maan tavat käy omaan pirtaan, niin voi poistua maasta, ei tänne, TEITÄKÄÄN ole kukaan pakottanut tuleen ja oleen eli voitte poistua maasta.

      Ajotiellä on kävely sallittua ihan suomessakin, kun ei tee sitä vaarantaen tai aiheuttaen muulle liikenteelle haittaa.

      Emme ole Afrikan savannilla jossa ei ole nähty lunta kuin kilimanjardon huipulla tai kerran viikossa lakritsi menee pyörällä tai kerran vuodessa joku eksynyt ajaa autolla aidatun lantamajakylän sivuitse, joten teillå on vapaa oikeus poistua maasta, kukaan ei itke peräånne.

      T. Professional of the law, Lawetorder Z via V

      • Anonyymi

        Tuommoinenkin seikkailija täällä pyöriskelee joka sytyttää tulipaloja.
        Nilsissä on harmia vuokralaisesta jonka jäljiltä tulipaloja syttyy. Mutta oikeus on voimaton kun ei pystytä todstamaan ett juuri tämä palopaikolla pyöriskelijä olisi sytyttänyt. Joku "muu" on aina sytyttänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuommoinenkin seikkailija täällä pyöriskelee joka sytyttää tulipaloja.
        Nilsissä on harmia vuokralaisesta jonka jäljiltä tulipaloja syttyy. Mutta oikeus on voimaton kun ei pystytä todstamaan ett juuri tämä palopaikolla pyöriskelijä olisi sytyttänyt. Joku "muu" on aina sytyttänyt.

        FB- kirjoittelija toimii sarjasytyttäjänä? Pakkomielle tulipaloihin.


    • Anonyymi

      Joo, se juttu oli just näitä, että mies oli provosoinut,

      Kumma että pikkulapsiperheet on niin väkivaltaisia.

      Just kirjoitin toiswen ketjuun, miten ennen oli.

    • Anonyymi

      O-ou. Onpas nyt taas tultu lisääntymään suomalaisten sosiaalituen turvin. On annettu ilmaiseksi tuliterät lastenvaunut ja vaatteet. On avustettu niin hävelisti, että on kelarahaa mussuttaa ravintolassa koko perheen voimin. Ollaan niin maailmanomistajaa, että.

      Parkkeerataan vauvankärryt minne sattuu, muista välittämättä. Kun ne siirretään ihmisten tieltä pois, ei syylliseltä anteeksipyyntöä kuulu, eikä sitä yleensä odotetakaan. Ei-huomaavaisten käytös on tuollaisessa tilanteessa aiheuttanut niin piuenen ongelman, että sen järjestämiseen ei tarvita kuin kapineen siirto pois jaloista.

      Mutta ongelman aiheuttajapa nyt vetäisee herneet nenäänsä, eli närkästyy. Hänen, maailman hallitsijan, kersan rattaisiin on koskettu epäpuhtailla suomalaissormilla. Onko nyt vaadittava Kelalta uudet puhtaat kärrit? Vai onko ryhdyttävä väkivaltaisiin toimiin suomalaista vastaan? Siinä tosin saattaa tummat sormet likaantua. Huutaa ainakin pitää, ja lujaa. Ja syyttää rassisti (vaikka ihmisiä onkin vain yksi rotu). Ja vaatia vahingonkorvausta. Ja vaatia ravintolaa hyvittämään lasku (sen lisäksi, että Kela maksaa sen). Ja asiaa kannattaa vatvata somessa ja paikallislehdessä, ja hakea lakiapua tutkintapyynnön esittämiseen poliisille, koska suomalainen teki kulttuurisesti väärän teon, suorastaan rikoksen. Kuvitteli voivansa elää Suomessa niinkuin Suomessa eletään. Suomalaisen pitää opetella, miten muhamettilaisessa Mogadissussa ollaan ja eletään.

      Oli mikä tilanne tahansa, suomalainen, joka päätti, että on oikeassa, KOSKEE ENSIMMÄISENÄ, toisten ihmisten tavaroihin ja itse toisiin ihmisiin.

      Hänestä tekee syyllisen juuri se, että suomalainen koskee ensimmäisenä vieraisiin.

      Se on kulttuuri ilmiö, jolla monia syitä.

      HS kirjoitti, kuinka lasten isä teki tilaa ravintolassa ja siirsi vieraan perheen lastenrattaita pois.

      Vastaavia itsenäisiä 'oikeidenmukaisia' tekoja sattuu lisää.

      Oikein toimia olisi kysyä AINA lupa tilanteissa, että "anteeksi, voisitteko tehdä tätä ja sitä".
      Ei saa itse muuttaa asioita tai koskea toisiin.
      Ensin tiedustellaan asioiden laidan ja sen jälkeen pyydetään korjaamaan tilanne.
      Suomalainen ei tiedustele ja korjaa kaiken itse.

      Kun koskee vieraiden asioihin, sekaantuu pakosti suhteiden mahdolliseen väkivaltaiseen kehittymiseen.

      Suomalaisen kulttuurin on opittava puhumaan, ottamaan lisää huomiota muita ihmisiä ympärillään, koska ihmisiä on paljon, löytämään kompromissi ja ratkaisu puhumalla.

      Suomessa voi olla ajattelua, että 'tämä on minun kotini, minun oikeuteni, saatikka tämä on maan laki tai sääntö, jolla nojalla henkilö saa tehdä toiselle mitä tahtoo'.

      • Anonyymi

        Sori, unohdin deletoida tuon kopioimani aloituksen tekstin, johon vastasin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5841
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2017
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1775
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe