Uusimmat TSH-filmit eivät tyydytä, mutta ei fanitus ole niistä kiinni

Megabudjetin Rings of Power -sarja ei saanut haluamaansa vastakaikua. Kirjoja lukeneet fanit ovat aktiivisesti osoittaneet että päähahmon asemaan astettu Galadriel ollaan kuvattu niin huolimattomasti ettei hänen persoonaansa oikein tunnista, muista hahmoista tai asetelmista nyt puhumattakaan.

Sen lisäksi sarja ei oikein jaksa innostaa kirjoja lukemattomiakaan ja kyseessä on tarina jonka käsikirjoittajat ovat itse kirjoittaneet, suurimmaksi osaksi ei Tolkien.

Ainoa palkintoehdokkuus jonka olen huomannut liittyy pikemminkin lavastukseen. Kyseessä on John Howe eli sama konseptitaiteilija kuin Jacksoninkin trilogiassa, se lienee siis laadukkaalla työllä ansaittu eikä sarjan huonous ole hänen syytään.

Mutta mikä estää meitä olemasta itse taiteilijoita mikä Tolkienin universumiin tulee? Kaupallisten filmien välissä Tolkien-fanit ovat olleet hyvin luovia omalla tavallaan, tehden niin fanitaidetta -kirjallisuutta kuin musiikkiakin. Toiset ovat olleet roolipelaajia. Niin on ollut vuodesta 1937 kun Hobitti ensin julkaistiin ja se on kantanut tähänkin asti.

Miksi siis ei kantaisi edelleen? Aion itsekin kantaa oman luovuuteni avulla korteni kekoon. Paras mahdollinen tulos ei todistettavasti ole sidoksissa suureen budjettiin vaan asianharrastukseen ja Ardaa kohtaan kokemaamme aitoon rakkauteen.

Työstettävää materiaalia riittää edelleen, Silmarillionista Hobittiin, Sormusten Herraan, History of Middle-earth -kirjasarjaan ja siitä edelleen julkaisuihin kuten Nature of Middle-earth. Tarvitsee vain yhdistää pisteet nähdäkseen kuka on kuka.

Ei meidän todellakaan tarvitse uusia filmejä odottaa.

3

347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Rakastan Tolkienia ja Keski-maata, olen elävä sanakirja keski-maasta. Olen lukenut kaiken mahdollisen Tolkieniin ja keski-maahan liittyvän.
      Pelannut jopa MERP'iä aikoinaan:D

• 😄 Upeaa mellon, tosin MERP ei ole ainoa Keski-maa-peli jossa voi roolipelata. Lotro on myös:

https://www.lotro.com/

• Anonyymi

😍😋😍😋😍😋😍😋😍

🍒 ­N­­­y­­m­­­f­­o­­m­­a­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17713088O

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 533
      8586
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3688
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2203
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      160
      1194
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      836
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      754
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      742
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      716
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      705
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      647
    Aihe