Mä mietin sitä Rohanin kuninkaan Theodenin vuorosanaa:(leffassa)Ei vanhemman pitäisi haudata lapsiaan...
Onko tuo vuorosana kirjassakin...? olen sitä miettinu ja miettiny mut en nyt saanu päähän...
^^
Muutes...: eikös tuo vuorosana tarkoita(päätin vaan varmistaa)että ei vanhempien pitäisi kuolla ennen lapsiaan...?
kyselee tyhmeliini...:P
Muutes... :P
5
686
Vastaukset
- rohan rider
se tarkoittaa, että lasten ei pitäisi kuolla ennen vanhempiaan [eli niinkuin théodred kuoli ennen isäänsä]
- Kitiara
Kahden Tornin kommenttiraidalla muistaakseni kerrotaan, että kyseiset vuorosanat ovat Bernand Hillin itsensä keksimiä. Ne eivät siis ymmärtääkseni löydy kirjasta.
- jawetus
Kannattaa lukea kirja. Se on merkittävästi parempi kuin elokuva koskaan, joka sekin oli kyllä varsin hyvä.
Theoden sanoi kutakuinkin noin Gandalfille, joka tuli lohduttamaan häntä.
Ja se tietystikin tarkoitti sitä, että vanhempien pitäisi kuolla ennen lapsiaan. Syvällistä elämänviisautta tuohon lauseeseen ei sisälly. - Mellon
Se meni tarkemmin ottaen niin, että Bernard Hill itse tapasi kerran naisen joka oli menettänyt lapsensa, ja tuo kyseinen nainen sanoi ettei yhdenkään vanhemman pitäisi joutua hautaamaan lastaan. Tuo sitten teki Bernard Hilliin ilmeisesti suuren vaikutuksen ja hän ehdotti Peter Jacksonille sen lisäämistä elokuvaan. Niin se meni =) Eri asia sitten, onko tuolla tiedolla nyt sitten minkäänlaista merkitystä muttaah..:D
- Lasse*
Mellon kirjoitti:
Se meni tarkemmin ottaen niin, että Bernard Hill itse tapasi kerran naisen joka oli menettänyt lapsensa, ja tuo kyseinen nainen sanoi ettei yhdenkään vanhemman pitäisi joutua hautaamaan lastaan. Tuo sitten teki Bernard Hilliin ilmeisesti suuren vaikutuksen ja hän ehdotti Peter Jacksonille sen lisäämistä elokuvaan. Niin se meni =) Eri asia sitten, onko tuolla tiedolla nyt sitten minkäänlaista merkitystä muttaah..:D
...pitää antaa väärää infoa, eikä tyytyä Jawetuksen jo antamaan oikeaan sellaiseen?
Se kommentti todellakin on kirjassakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup665201Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1293787Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua483194Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.652267Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4501974Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.771678- 631375
- 641306
- 2611107
- 471082