sähköliittymä

tietämätön2

leskellä on käyttöoikeus ja hän asuu jakamattoman kuolinpesän talossa ja maksaa sähkölaskun,kumman nimelle laitetaan sähköliittymä lesken vai kuolinpesän

9

3714

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alli

Sähkölaskut muutetaan tulemaan lesken nimelle jos eivät jo tule eikä mielestäni tässä vaiheessa kun perinnönjakoa tms. ei ole tarkoitus tehdä niin tarvitse muutella mitään liittymiä kenenkään nimelle?

• vastaa kuluista

Pääasia on säilyttää kuitit siitä, kuka
      on maksanut mitäkin.

• tietoa vailla

Mistä voi saada selville kuka omistaa sähköliittymän ....kaksituhatta vuoden alussa perikunnalle jäänyt liittymä....sähköfirmasta ei anneta kunnon vastausta ....onko joku voinut vaihtaa sen omille nimille kysymättä muilta ...ja miten sen saisi selville ?

• 17+30

Ei sähköliittymä ole kauppatavaraa vaan se kuuluu kiinteistöön. Eli et voit myydä sitä tai irrottaa mihinkään sitä. Sähköliittymä maksetaan kun kun se otetaan, mutta siitä ei saa rahoja pois kun se lopetetaan. Mutta jos talo on purkukuntoinen voi siitä tontista saada siitä vähän enempi jos siinä on sähköliittymä.
      Sotket varmaan puhelinosakkeeseen?
      Sähkölaskun maksaa se joka sitä tarvitsee eli leski. Kuitteja ei tarvitse säilyttää, koska talossa asuva maksaa laskut asumastaan kuolinpesän talosta eli nuohous, jäte, vesi, sähkö ja pieni muotoiset remontit.

Kuolinpesän maksettavaksi voi tiukassa paikassa tulla vain talon ylläpitolämpölasku, ettei se happane. Ja sähklölaskun kuukausimaksu, ettei se mene kiinni.

• Lakinainen

Sähköliittymä kannattaa kuitenkin muistaa kiinteistöä myytäessa. Kauppakirjaan kannattaa nimittäin aina ottaa ehto siitä, että sähköliittymä siirtyy kiinteistön mukana ostajalle. Muuten ostaja joutuu avaamaan uuden liittymän, joka saattaa maksaa tuhansia euroja.

• Mukana ollut

Ei sähköliittymä aina kuulu kiinteistöön automaattisesti. Itse olen ollut mukana,kun sähköliittymä myytiin takaisin sähköyhtiölle. Ja liittymä on kuolinpesän omaisuutta tässä aloitusviestissä,käyttäjä ja laskun maksaja on leski.

• Lakinainen
        Mukana ollut kirjoitti:

Ei sähköliittymä aina kuulu kiinteistöön automaattisesti. Itse olen ollut mukana,kun sähköliittymä myytiin takaisin sähköyhtiölle. Ja liittymä on kuolinpesän omaisuutta tässä aloitusviestissä,käyttäjä ja laskun maksaja on leski.

Sähköliittymä ei kuulu koskaan kiinteistöön.

Jos siis myydään kiinteistö mainitsematta sähköliittymästä mitään, se ei siirry, ja ostaja joutuu avaamaan uuden liittymän.

• Sähköä

Tuskinpa sähköliittymää myytiin sähköyhtiölle vaan siinä olevia avoinna olevia laskuja ei maksettu ja siten se "meni " sähköyhtiölle. Eli talon ostaja joutuu avaamaan liittymän omalle nimelle.

Mikä on sähköliittymä? Sähköyhtiön vetää Talolle tuleva sähköjohto, siihen sisältyy tietty metrimäärä piuhaa ja asentaa sähkömittari kulutuksen mittaamiseen. Ne on sähköyhtiön omaisuutta. Tämä maksaa esim 1700€. Jokakuukausi maksetaan kk-, siirto- ja kulututus maksu veroineen.
      Minkä osuuden tästä sähköyhtiö ostaa takaisin? Omistamansa olevan piuhan ja mittarin? Käärii ne rullalle ja palauttaa rahaa talon väelle?

Sekoitatte puhelinosakkeeseen, kuten joku jo epäili

• Lakinainen

En ole koskaan kuullut, että sähköyhtiö maksaisi sähköliittymästä. Sehän on ajatuksena yhtä absurdi kuin jos puhelinoperaattori maksaisi asiakkaalle, joka irtisanoo liittymänsä.

Vanhoista puhelinyhtiöiden osuuksista/osakkeista tosiaan sai jotain takaisin kun luopui liittymästä, ja yhtiöittämisten myötähän osakkeista saattoi saada ihan hyvätkin rahat (esim. HPY / Elisa).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2693
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe