"WLTP-testit suoritetaan vakiintuneella standardilla, joka kestää 30 minuuttia, jota on pidettävä lyhyenä ajanjaksona. Testit tulee tehdä 23 celsiusasteessa, eikä ilmastointilaitteiden tai muiden tehonpoistolaitteiden käyttöä vaadita. Valmistajat voivat myös vapaasti valita haluamansa rengaskoon edellyttäen, että he valitsevat koon, joka sisältyy tyyppihyväksynnän vaihtoehtoihin. Rengastyypin ja ilmanpaineen osalta valmistajat voivat tehdä mitä haluavat".
Toimintamatka lasketaan valmistajan ilmoittaman akun kWh- arvon ja testin tuloksen perusteella. Toyota ilmoittaa virheellisesti akun kapasiteetiksi 71,6 kWh vaikka todellisuudessa se on autolehtien tekemien mittausten perusteella vain 60 -62 kWh. Miksi?
Toyotan WLTP tulos on pelkkää huijausta
21
169
Vastaukset
- Anonyymi
Bz4x toimintamatka on vain 160km talvella 80% akulla joka on se suositus johon sitä saa ladata jatkuvasti. Satunnaisesti vain saa ladata 100%.
Näinhän se menee monissa muissakin sähköautoissa. Siksi tuo range pitää olla 600km paperilla, silloin sitä usein riittää vaikka lataisi vain 80% päivittäisajoon. - Anonyymi
Valehtelulla on aina lyhyet jäljet. Vähentää myyntiä.
- Anonyymi
No en tiedä vähentääkö, Toyotan ostajat ovat kuitenkin todella tietämättömiä ja tyhmiä autojen suhteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No en tiedä vähentääkö, Toyotan ostajat ovat kuitenkin todella tietämättömiä ja tyhmiä autojen suhteen.
Mutta jos tämän xyz auton ominaisuudet riittää useimmille toyotan haluaville?
Jos asuat landella, olet eläkeläinen ja käyt kerran viikossa kaupassa ja kerran viikossa käyt Marjatalla kahvilla siinä 10 km päässä niin eikö silloin ominaisuudet riitä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No en tiedä vähentääkö, Toyotan ostajat ovat kuitenkin todella tietämättömiä ja tyhmiä autojen suhteen.
Toyotaa myydään vanhalla maineella. Vielä 90-luvulla Toyota oli toiminta varma ja vähä vikainen. Tosin ei ollut mitään varusteluakaan. Nykyisin se eo poikkea muista. Hyvä esimerkki on Toyota Proace. Se myy hyvin, mutta sama pösönä ei, vaikka tojo on kalliimpi. Tämä siis samalla varustelulla. Varmaan bx4x tulee myymään hyvin vanhan maineen perusteella.
- Anonyymi
Elbil24.no: "Voidaan olettaa, että nettokäyttöinen akun kapasiteetti on 60 kWh, kun marginaalinen 2 kWh:n lataushäviö on vähennetty. Meidän on vaikea uskoa Toyotan väitettä, että akun bruttokapasiteetti on 71,4 kWh, kun testimme osoittavat nettokapasiteetiksi vain 60 kWh. "
https://www.elbil24.no/nyheter/toyota-bz4x-range-disappoints/77762640- Anonyymi
Tuosta testistä:
"However, we were in for a shock as we set up the 20 degrees we wanted in the passenger compartment. The range then fell sharply from 407 to 297 kilometres, a nearly unthinkable reduction in exchange for keeping the car a little warmer. We adjusted the settings for a while and found that 407 kilometres was only available when absolutely all heating was switched off, including the fan. Simply increasing the fan strength by one notch gave a ridiculous drop in range. It was admittedly possible to heat up the steering wheel and seat without reduction, but this is not enough."
Tuota minä kutsun jo härskiksi huijaukseksi, että täyteen ladatulla akulla luvataan rangeksi 407km 8°C lämpötilassa, mutta sitten kun kabiiniin pyydetään kohtuullinen 20°C, niin range tippuu välittömästi 297 kilometriin!
Ei h**vetti voi olla totta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta testistä:
"However, we were in for a shock as we set up the 20 degrees we wanted in the passenger compartment. The range then fell sharply from 407 to 297 kilometres, a nearly unthinkable reduction in exchange for keeping the car a little warmer. We adjusted the settings for a while and found that 407 kilometres was only available when absolutely all heating was switched off, including the fan. Simply increasing the fan strength by one notch gave a ridiculous drop in range. It was admittedly possible to heat up the steering wheel and seat without reduction, but this is not enough."
Tuota minä kutsun jo härskiksi huijaukseksi, että täyteen ladatulla akulla luvataan rangeksi 407km 8°C lämpötilassa, mutta sitten kun kabiiniin pyydetään kohtuullinen 20°C, niin range tippuu välittömästi 297 kilometriin!
Ei h**vetti voi olla totta!Toyota osaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta testistä:
"However, we were in for a shock as we set up the 20 degrees we wanted in the passenger compartment. The range then fell sharply from 407 to 297 kilometres, a nearly unthinkable reduction in exchange for keeping the car a little warmer. We adjusted the settings for a while and found that 407 kilometres was only available when absolutely all heating was switched off, including the fan. Simply increasing the fan strength by one notch gave a ridiculous drop in range. It was admittedly possible to heat up the steering wheel and seat without reduction, but this is not enough."
Tuota minä kutsun jo härskiksi huijaukseksi, että täyteen ladatulla akulla luvataan rangeksi 407km 8°C lämpötilassa, mutta sitten kun kabiiniin pyydetään kohtuullinen 20°C, niin range tippuu välittömästi 297 kilometriin!
Ei h**vetti voi olla totta!Missään vaiheessa auto ei kerro akun varaustilaa prosentteina, vain kilometriarpajaisten lukemia.
- Anonyymi
Sähkö-fiuullakin pääsee miltei 100 km. Id3 pääsee 190 km.
- Anonyymi
TM 5/21 Sähköautojen talvivertailu: ID.3 toimintamatka 11 asteen pakkasessa 252 km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM 5/21 Sähköautojen talvivertailu: ID.3 toimintamatka 11 asteen pakkasessa 252 km.
-25°C niin volkkarilla pääsee sen 140 km, hyvällä tsägällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM 5/21 Sähköautojen talvivertailu: ID.3 toimintamatka 11 asteen pakkasessa 252 km.
Otetaanpa huomioon myös se, että ID.3:n korkeajänniteakku on vain 58kWh. Erotuksena konsonanttihirviöön ID3:n 58kWh ei ole mainostajien liioittelemia kuten tojossa.
Nyt meneillään olevassa talvivertailussa on jo selvinnyt, että bZ4x:n range jäi samoihin lukemiin kuin ID BUZZ:ssa, vaikka Toyotan range ilmoitetaan 100km pitemmäksi ja BUZZissa on lämmitettäviä kuutioita melkein tuplat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-25°C niin volkkarilla pääsee sen 140 km, hyvällä tsägällä.
bZ4x ei pääse sitäkään!
- Anonyymi
Ja nyt huudetaan: Ihanaa Toyota, ihanaa. Ihanaa Toyota, ihanaa!
- Anonyymi
Kaiken muun lisäksi Toyota on taas kuin moottorisahalla muotoiltu myös sisältä.
- Anonyymi
Lapsiperhettä ajatellen vaipanvaihtokaukalokin on aivan ääliömäisessä paikassa, ratin ja mittariston välissä. Tuollaista ei osaa kuin Toyota!
- Anonyymi
Muotoilulla on tietty tarkoitus. Nyt kun kaarevat ja pyöristetyt muodot eivät ole enää muotia, 0,4mm peltiin ei saada sellaista jäykkyyttä ettei lepattaisi tuulessa ja ovia sulkiessa muuten kuin liioittelemalla taitteita ja pokkauksia. Sen takia bZ4X näyttää sille kuin näyttää.
- Anonyymi
Muutama päivä enää ja oireilu on lisääntynyt huomattavasti.
Terveisin Trafi.- Anonyymi
Tuskin bz4x myyntiluvuista voi ylistyslaulua kirjoittaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1686144- 1471714
- 1131508
- 511260
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46904Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢28844Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu96827Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5779- 41729
Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan219714