Raamatun tarussa aurinko pysähtyy taivaan laelle

Anonyymi-ap

Tämä seuraava ihmeteltävä tapahtuma ei nyt suoraan liity kreationismiin eli luomiseen. Raamatussa aurinko pysöhtyy taivaalle päiväksi, tarkemmin kai taivaan kaelle eli klo 12. Kirjaimellisen raamatun tulkinnan mukaan noin taru kertoo.

Nykytiedon valossa äkillinen maapallo massan pöyrimisliikkeen pysäyttäminen on mahdotonta. Jos jokin ulkoinen voima olisikin pysäyttänyt maapallon pyörimisen, olisi pallon rakenne ainakin pinnalta noista voimista mennyt varsin pahasti rikki.

Toiseksi, jos tuo nyt jonkun maagisen ulkoisen voiman takia onnistuisi, olisi jo Lähi-Idän leveyspiireilläkin havaittu aika jänniä juttuja. Osaako kreationisti fyysikot päätellä mitä? Ja millaista jälkeä olisi tullut päiväntasaajan seudulla?

Vinkkinä, jos menet bussilla kaupunkiin, et ole turvavöissä ja bussi pysähtyy ajovirheen vuoksi seinään 80 km/h. Ja se on vain 80 km/h.

Olisi jännä kuulla, millaisia selityksiä tähön löytyy Raamatun rivien välistä tai löytymättömistä kirjoituksista?

36

772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No, Jeesuksen toisesta tulemisesta kertovassa kohdassa sanotaan:

      >>Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus. Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.

      Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.

      Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin. Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.>>

      Pietarin kirjeessä taas Herran päivästä.

      >>Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen. Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

      Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä". Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.

      Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.>>

      Jumala voisi jopa siirtää aurinkoa ja kuuta niin ettei maata tarvitsisi pysäyttää, jos niin haluaisi tehdä mutta minä en tiedä mitään. Einsteinin suhteellisuusteorian todiste oli se että tähden valoa näkyy auringon takaa. Perusvoimat ovat jotain, mutta kuka ne on säätänyt?

      Ei Jeesus temppuja Herodekselle näyttänyt mutta auttoi sairaita:

      • Anonyymi

        Pitkästä selittelystä päätellen kyseessä on konkun keksimä tarina, jota ennen kirjaamista on liioiteltu.


    • Anonyymi

      Raamattu on jonkun sienipäissään keksimää taikauskoista höpötystä. Kantelettaressa on runo, jossa noita vangitsee auringon luolaan. Sen verran muinaissuomalaiset olivat kuitenkin Raamun kirjoittajia viisaampia, että he tiesivät, että auringon katoamisesta seurasi pysyvä yö ja talvi. Raamattua rustanneet pilviveikot eivät tajunneet tätäkään.

      • Anonyymi

        Raamattu kirjoitettiin tuhannen vuoden aikana, kahdella kielellä, ja kirjoittajia oli useita. Silti Raamattuun sisältyy uskomattomia piirteitä, joita ei edes tietokoneella voisi saada aikaan, ei vaikka yrittäisi väsätä koko kirjan yhdellä kertaa. Kuunnelkaa Chuck Misslerin älykäs ja havainnollisen informatiivinen opetus: https://www.youtube.com/watch?v=nE6jL4Qx8es


    • Anonyymi

      > Olisi jännä kuulla, millaisia selityksiä tähön löytyy Raamatun rivien välistä tai löytymättömistä kirjoituksista?

      Eipä taida olla selityksiä. Mutta, toisaalta, ehkä tässä ongelma on vain jos uskoo ateistien väitteet "miten asiat oikeasti ovat"? :D

      • Anonyymi

        Ketä tarkoitat ateisteilla? Niitäkö, jotka ymmärtää pitää tuollaiset jutut taruina? Riittää ihan lukion fysiikka. Arkikokemus ei oikein toimi, koska päiväntasaajalla seisoessasi et ymmärrä millä vauhdilla liikut. Jos maapallon pyöriminen stoppaisi hetkessä, niin olisi aika paljon tavaraa ilmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä tarkoitat ateisteilla? Niitäkö, jotka ymmärtää pitää tuollaiset jutut taruina? Riittää ihan lukion fysiikka. Arkikokemus ei oikein toimi, koska päiväntasaajalla seisoessasi et ymmärrä millä vauhdilla liikut. Jos maapallon pyöriminen stoppaisi hetkessä, niin olisi aika paljon tavaraa ilmassa.

        Ateisti on Jumalaa vihaava. Jumalan pelko on viisauden alku. Ateisti on siis mieletön.

        Jumalattomat kuvittelevat, että äärimmäisen monimutkainen maailma eläimineen, kasveineen, ihmisineen, soluineen, luonnonlakeineen olisi voinut syntyä sattumalta ja kehittyä itsestään. Silti heidän mielestään on mahdotonta, että kaikkivoipa Jumala voisi muokata omaa luomustaan vaikkapa pysäyttämällä Maan tai auringon hetkeksi. Tai ehkä hän pysäytti ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateisti on Jumalaa vihaava. Jumalan pelko on viisauden alku. Ateisti on siis mieletön.

        Jumalattomat kuvittelevat, että äärimmäisen monimutkainen maailma eläimineen, kasveineen, ihmisineen, soluineen, luonnonlakeineen olisi voinut syntyä sattumalta ja kehittyä itsestään. Silti heidän mielestään on mahdotonta, että kaikkivoipa Jumala voisi muokata omaa luomustaan vaikkapa pysäyttämällä Maan tai auringon hetkeksi. Tai ehkä hän pysäytti ajan.

        Ilmeisesti viittaa juutalais-kristilliseen jumalaan. Et pysty mitenkään objektiivisesti perustelemaan, että se olis tuhansien jumalien joukossa sen kummempi. Paatoksellinen saarna ei ole objektiivista todistamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä tarkoitat ateisteilla? Niitäkö, jotka ymmärtää pitää tuollaiset jutut taruina? Riittää ihan lukion fysiikka. Arkikokemus ei oikein toimi, koska päiväntasaajalla seisoessasi et ymmärrä millä vauhdilla liikut. Jos maapallon pyöriminen stoppaisi hetkessä, niin olisi aika paljon tavaraa ilmassa.

        Laitauskovaisille "ateisti" on korvannut sanan "vääräuskoinen". Heille termi "ateisti" tarkoittaa ketä tahansa jonka todellisuuskäsitystä ei vääristä sama ääriuskonnollisuus kun kreationistia. Tieteentekijöissähän on uskonnollisilta käsityksiltään hyvin kirjava joukko. Ateisteja on varmasti enemmän kuin väestössä keskimäärin, mutta joukossa on kristittyjä, hinduja, juutalaisia jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateisti on Jumalaa vihaava. Jumalan pelko on viisauden alku. Ateisti on siis mieletön.

        Jumalattomat kuvittelevat, että äärimmäisen monimutkainen maailma eläimineen, kasveineen, ihmisineen, soluineen, luonnonlakeineen olisi voinut syntyä sattumalta ja kehittyä itsestään. Silti heidän mielestään on mahdotonta, että kaikkivoipa Jumala voisi muokata omaa luomustaan vaikkapa pysäyttämällä Maan tai auringon hetkeksi. Tai ehkä hän pysäytti ajan.

        Uskotko sinä, että eliöt ovat suunniteltuja? Uskot siis, että on olemassa Luoja, joka suunnitteli elonkehän, joss YLI PUOLET KAIKISTA ELIÖLAJEISTA ON LOISIA eli elävät isäntälajejaan elävältä syöden ja riuduttaen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateisti on Jumalaa vihaava. Jumalan pelko on viisauden alku. Ateisti on siis mieletön.

        Jumalattomat kuvittelevat, että äärimmäisen monimutkainen maailma eläimineen, kasveineen, ihmisineen, soluineen, luonnonlakeineen olisi voinut syntyä sattumalta ja kehittyä itsestään. Silti heidän mielestään on mahdotonta, että kaikkivoipa Jumala voisi muokata omaa luomustaan vaikkapa pysäyttämällä Maan tai auringon hetkeksi. Tai ehkä hän pysäytti ajan.

        Yksi osoitus lisää siitä, miksi kreationismi on pseudotieteilyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateisti on Jumalaa vihaava. Jumalan pelko on viisauden alku. Ateisti on siis mieletön.

        Jumalattomat kuvittelevat, että äärimmäisen monimutkainen maailma eläimineen, kasveineen, ihmisineen, soluineen, luonnonlakeineen olisi voinut syntyä sattumalta ja kehittyä itsestään. Silti heidän mielestään on mahdotonta, että kaikkivoipa Jumala voisi muokata omaa luomustaan vaikkapa pysäyttämällä Maan tai auringon hetkeksi. Tai ehkä hän pysäytti ajan.

        Tämä on kyllä huvittava. Eli et ymmärrä miten asiat toimivat niin ohitat sen ja ehdotat taikuutta.

        Miten ihmeessä yhtään kukaan haluaisi elää elämäänsä tuolla tavalla? Jotta saat sadun kuulostamaan itsellesi todelta, niin sinun pitää paisutella satua vielä kieroontuneemmaksi. Minä en ainakaan haluaisi elää tuollaisessa valheiden maailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateisti on Jumalaa vihaava. Jumalan pelko on viisauden alku. Ateisti on siis mieletön.

        Jumalattomat kuvittelevat, että äärimmäisen monimutkainen maailma eläimineen, kasveineen, ihmisineen, soluineen, luonnonlakeineen olisi voinut syntyä sattumalta ja kehittyä itsestään. Silti heidän mielestään on mahdotonta, että kaikkivoipa Jumala voisi muokata omaa luomustaan vaikkapa pysäyttämällä Maan tai auringon hetkeksi. Tai ehkä hän pysäytti ajan.

        En minä usko, että kovinkaan moni (?!) ateisti on Jumalaa vihaava?
        He eivät vaan usko, asia ei liikuta heitä henkilökohtaisesti?
        Voin toki olla väärässäkin, saa kernaasti korjata.


    • Anonyymi

      GMT vai minkä vyöhykkeen mukaan?

    • Anonyymi

      Tämä kertomus auringon pysäyttämisestähän oli tärkä peruste, millä kristillinen kirkko aikanaan vastusti aurinkokeskeistä aurinkokunnan mallia ja piti sitä Raamatun vastaisena. Mutta koska Raamattu on ikuista totuutta ja erehtymätöntä Jumalan sanaa, niin nykyään kukaan ei pidä kiinni siitä, että Raamatussa kerrotaan auringon kiertävän maata. Ikuinen totuus on päivitetty vastaamaan tieteen havaintoja ja johtopäätöksiä.

      • Anonyymi

        Niinhän se taitaa olla, että parissa kolmessa sadassa vuodessa tieteen käsitykset on pakko ottaa mukaan. Näinhän kävi maa- ja aurinkokeskeiselle maailmankuvalle, vaikka aikansa fundamentalistit polttivat roviolla kirottuja tiedemiehiä. Nyt pistäisivät varmaan evoluutiobiologit vankilaan, jos ois valtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se taitaa olla, että parissa kolmessa sadassa vuodessa tieteen käsitykset on pakko ottaa mukaan. Näinhän kävi maa- ja aurinkokeskeiselle maailmankuvalle, vaikka aikansa fundamentalistit polttivat roviolla kirottuja tiedemiehiä. Nyt pistäisivät varmaan evoluutiobiologit vankilaan, jos ois valtaa.

        Flättäreitä on vieläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se taitaa olla, että parissa kolmessa sadassa vuodessa tieteen käsitykset on pakko ottaa mukaan. Näinhän kävi maa- ja aurinkokeskeiselle maailmankuvalle, vaikka aikansa fundamentalistit polttivat roviolla kirottuja tiedemiehiä. Nyt pistäisivät varmaan evoluutiobiologit vankilaan, jos ois valtaa.

        Raamatussa on:

        >>Jos on mahdollista ja jos teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien kanssa. Älkää ottako oikeutta omiin käsiinne, rakkaat ystävät, vaan antakaa Jumalan osoittaa vihansa.>>

        Kerromme Raamatusta ja jos ei kelpaa, eihän sille mitään voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa on:

        >>Jos on mahdollista ja jos teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien kanssa. Älkää ottako oikeutta omiin käsiinne, rakkaat ystävät, vaan antakaa Jumalan osoittaa vihansa.>>

        Kerromme Raamatusta ja jos ei kelpaa, eihän sille mitään voi.

        Koska Raamattu on noutopöytä josta jokainen löytää jotakin sopivaa oli mitä mieltä tahansa, niin kuunnellaan mitä Jeesus sanoi (eikä Paavali, jota sinä lainasit):
        "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan. Viholliset ovat oman talon väkeä."

        No Paavalin puolustukseksi on sanottava, että hänhän ei koskaan kuunnellut Jeesuksen saarnoja eikä tavannut häntä ja kirjoitti kirjeensä ennen kuin evankeliumit oli kirjoitettu. Paavali rakensi kristinuskoa ihan fiilis-pohjalta ilman Jeesuksen apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska Raamattu on noutopöytä josta jokainen löytää jotakin sopivaa oli mitä mieltä tahansa, niin kuunnellaan mitä Jeesus sanoi (eikä Paavali, jota sinä lainasit):
        "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan. Viholliset ovat oman talon väkeä."

        No Paavalin puolustukseksi on sanottava, että hänhän ei koskaan kuunnellut Jeesuksen saarnoja eikä tavannut häntä ja kirjoitti kirjeensä ennen kuin evankeliumit oli kirjoitettu. Paavali rakensi kristinuskoa ihan fiilis-pohjalta ilman Jeesuksen apua.

        Minun mielestäni lainaamasi pätkä taasen kuuluu tähän:

        >>Jeesuksen mukana kulki suuri joukko ihmisiä. Hän kääntyi ja sanoi heille: »Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.

        Joka ei kanna ristiään ja kulje minun jäljessäni, ei voi olla minun opetuslapseni. Jos joku teistä aikoo rakentaa tornin, niin kai hän ensin istuutuu arvioimaan kustannuksia nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi. Muuten voi käydä niin, että hän laskee perustuksen mutta joutuu jättämään työn kesken. Silloin kaikki, jotka tämän näkevät, alkavat pilkata häntä: ’On siinäkin mies! Alkoi rakentaa, mutta kesken se jäi.’

        »Tai jos kuningas on lähdössä taisteluun toista kuningasta vastaan, niin kai hän ensin istuutuu harkitsemaan, pystyykö hän kymmenellätuhannella miehellä kohtaamaan vihollisen, joka on tulossa kahdenkymmenentuhannen miehen voimalla. Ellei hän siihen pysty, hän lähettää rauhanneuvottelijoita, kun vihollinen on vielä kaukana.

        »Tietäkää siis: yksikään teistä ei voi olla minun opetuslapseni, ellei hän luovu kaikesta, mitä hänellä on.>>

        Jos lähdit rintamalle 1939, vaimosi jäi kotiin kun isänmaa kutsui. Jumalaa pitää rakastaa yli kaiken ja lähimmäistä kuin itseä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa on:

        >>Jos on mahdollista ja jos teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien kanssa. Älkää ottako oikeutta omiin käsiinne, rakkaat ystävät, vaan antakaa Jumalan osoittaa vihansa.>>

        Kerromme Raamatusta ja jos ei kelpaa, eihän sille mitään voi.

        Siinähän ei mitään, jos kreationisti kertoo Raamatusta. Miksi kreationistit kertoo valheita tieteestä?

        Raamatustahan ei kai ole levitetty väärää tietoa. Eikös ole totta, että siellä käärmeet puhuu, maapallon pyörimisliike pysähtyy, ja ties mitä muuta jännää. Kretuille menee herne nenään, jos näistä kyselee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestäni lainaamasi pätkä taasen kuuluu tähän:

        >>Jeesuksen mukana kulki suuri joukko ihmisiä. Hän kääntyi ja sanoi heille: »Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.

        Joka ei kanna ristiään ja kulje minun jäljessäni, ei voi olla minun opetuslapseni. Jos joku teistä aikoo rakentaa tornin, niin kai hän ensin istuutuu arvioimaan kustannuksia nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi. Muuten voi käydä niin, että hän laskee perustuksen mutta joutuu jättämään työn kesken. Silloin kaikki, jotka tämän näkevät, alkavat pilkata häntä: ’On siinäkin mies! Alkoi rakentaa, mutta kesken se jäi.’

        »Tai jos kuningas on lähdössä taisteluun toista kuningasta vastaan, niin kai hän ensin istuutuu harkitsemaan, pystyykö hän kymmenellätuhannella miehellä kohtaamaan vihollisen, joka on tulossa kahdenkymmenentuhannen miehen voimalla. Ellei hän siihen pysty, hän lähettää rauhanneuvottelijoita, kun vihollinen on vielä kaukana.

        »Tietäkää siis: yksikään teistä ei voi olla minun opetuslapseni, ellei hän luovu kaikesta, mitä hänellä on.>>

        Jos lähdit rintamalle 1939, vaimosi jäi kotiin kun isänmaa kutsui. Jumalaa pitää rakastaa yli kaiken ja lähimmäistä kuin itseä.

        Näinhän se on! Jos äiti rakastaa omaa lastaan enemmän kuin mielikuvitus-Jeesusta, niin hän on Saatanan oma ja joutaa helvettiin. Jumala on rakkaus. Tarkemmin sanottuna itse itserakkaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on! Jos äiti rakastaa omaa lastaan enemmän kuin mielikuvitus-Jeesusta, niin hän on Saatanan oma ja joutaa helvettiin. Jumala on rakkaus. Tarkemmin sanottuna itse itserakkaus.

        Mitä sää höpiset. EI tuosta syytä kukaan joudu Helvettiin, mutta Jeesus sanoi, että jos joku Häntä haluaa seurata, ELÄMÄÄN, hänen pitää rakastaa Jeesusta yhtä paljon, kuin sitä "vähintä veljeään", mutta enemmän silti Häntä kuin niitä veljiä, jotka ovat sinullekin vain pahiksia, ja käyttävät sinuakin vain hyväkseen. "Omien" Lasten suhteen Jumala ymmärtää varmasti, miksi he vielä hyvin nuorina ovat vanhemmilleen tärkeitä, ja kyllä Jumala tuon ymmärtää, elä huku epäuskoosi => ettei ymmärräkään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän ei mitään, jos kreationisti kertoo Raamatusta. Miksi kreationistit kertoo valheita tieteestä?

        Raamatustahan ei kai ole levitetty väärää tietoa. Eikös ole totta, että siellä käärmeet puhuu, maapallon pyörimisliike pysähtyy, ja ties mitä muuta jännää. Kretuille menee herne nenään, jos näistä kyselee.

        Jaa tiedäthän silti itsekin, mistä oli kyse, "puhuvissa käärmeissä", pohjimmiltaan sama ilmiö kuin piirretyissä elokuvissa => joku ihminen itse rupeaa ääneksi, eläimilleen tai vaikkapa Simpsoneilleen...
        Ja jos planeetat ovat pysähtyneet kierrossaankin silloin tällöin, juuri sehän todistaa, että "Jumala loi ne", mutta kas kun sitäkin suurempi ihme on vieläkin se, ettei OMA GALAKSIMME jäänyt pelkäksi vetypilveksi, vaan se tiivistyi 550 miljoonassa vuodessa, materiaksi, ja noin 4 x 550 miljoonassa vuodessa(Yksi luomispäivä kaikilla aurinkokunnille on 200 gigaa x 1 päivä), kaikki AURINGOT olivat jo ilmaantuneet Genesiksen mukaan, ja kas kun juuri se 4 valopäivää säteeltään ollut vetypilvi on tarkalleen vieläkin Galaksimme MASSA! Laskekaa itse sama, mutta laskekaa se OIKEIN! Ei fyysikot saa mitään ERI TULOKSIA, missään asiassa, jos laskevat samalla teorialla ja samoilla muuttujilla ja vakiolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa tiedäthän silti itsekin, mistä oli kyse, "puhuvissa käärmeissä", pohjimmiltaan sama ilmiö kuin piirretyissä elokuvissa => joku ihminen itse rupeaa ääneksi, eläimilleen tai vaikkapa Simpsoneilleen...
        Ja jos planeetat ovat pysähtyneet kierrossaankin silloin tällöin, juuri sehän todistaa, että "Jumala loi ne", mutta kas kun sitäkin suurempi ihme on vieläkin se, ettei OMA GALAKSIMME jäänyt pelkäksi vetypilveksi, vaan se tiivistyi 550 miljoonassa vuodessa, materiaksi, ja noin 4 x 550 miljoonassa vuodessa(Yksi luomispäivä kaikilla aurinkokunnille on 200 gigaa x 1 päivä), kaikki AURINGOT olivat jo ilmaantuneet Genesiksen mukaan, ja kas kun juuri se 4 valopäivää säteeltään ollut vetypilvi on tarkalleen vieläkin Galaksimme MASSA! Laskekaa itse sama, mutta laskekaa se OIKEIN! Ei fyysikot saa mitään ERI TULOKSIA, missään asiassa, jos laskevat samalla teorialla ja samoilla muuttujilla ja vakiolla.

        Älkää niskuroiko turhaan tai saatte saman kohtalon suurin piirtein, kuin ne Ihmiset jotka NOOAN aikana vain hukkuivat ja joutuivat sen jälkeen Haades- manalaan... Valitettavasti eivät päässet - muut kuin Nooan pelastamat - Paratiisiin, vaan juurikin Saatanan kuvitelmaan => Manalaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa tiedäthän silti itsekin, mistä oli kyse, "puhuvissa käärmeissä", pohjimmiltaan sama ilmiö kuin piirretyissä elokuvissa => joku ihminen itse rupeaa ääneksi, eläimilleen tai vaikkapa Simpsoneilleen...
        Ja jos planeetat ovat pysähtyneet kierrossaankin silloin tällöin, juuri sehän todistaa, että "Jumala loi ne", mutta kas kun sitäkin suurempi ihme on vieläkin se, ettei OMA GALAKSIMME jäänyt pelkäksi vetypilveksi, vaan se tiivistyi 550 miljoonassa vuodessa, materiaksi, ja noin 4 x 550 miljoonassa vuodessa(Yksi luomispäivä kaikilla aurinkokunnille on 200 gigaa x 1 päivä), kaikki AURINGOT olivat jo ilmaantuneet Genesiksen mukaan, ja kas kun juuri se 4 valopäivää säteeltään ollut vetypilvi on tarkalleen vieläkin Galaksimme MASSA! Laskekaa itse sama, mutta laskekaa se OIKEIN! Ei fyysikot saa mitään ERI TULOKSIA, missään asiassa, jos laskevat samalla teorialla ja samoilla muuttujilla ja vakiolla.

        Ja jos katsoitte esim. elokuvan "Hobitti"; näitte ja kuulitte, että siinä ollut LOHIKÄÄRME puhui tuhottuaan hobittien kyliä, IHMISEN äänellä eli esim. Sauroninsa äänellä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän ei mitään, jos kreationisti kertoo Raamatusta. Miksi kreationistit kertoo valheita tieteestä?

        Raamatustahan ei kai ole levitetty väärää tietoa. Eikös ole totta, että siellä käärmeet puhuu, maapallon pyörimisliike pysähtyy, ja ties mitä muuta jännää. Kretuille menee herne nenään, jos näistä kyselee.

        Kreationisti tuskin kokee levittävänsä valheita. Ne, jotka oikeasti tieteestä tietävät, voivat ehkä jopa tajuta valehtelevansa. Pääosin kuitenkin sokea usko sekä tietämättömyys suojelee kreationistin omatuntoa. Suurin osa vain copy-pasteaa tänne kreationistien vakiotöräyksiä.

        Epärehellisiäkin on ja se näkyy mm. härskinä lainauslouhintana. Tällöin tarkoitus lienee omaa väkeä sumuttaa luulemaan, että oikeasti kirjoitus okisi tieteellistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kreationisti tuskin kokee levittävänsä valheita. Ne, jotka oikeasti tieteestä tietävät, voivat ehkä jopa tajuta valehtelevansa. Pääosin kuitenkin sokea usko sekä tietämättömyys suojelee kreationistin omatuntoa. Suurin osa vain copy-pasteaa tänne kreationistien vakiotöräyksiä.

        Epärehellisiäkin on ja se näkyy mm. härskinä lainauslouhintana. Tällöin tarkoitus lienee omaa väkeä sumuttaa luulemaan, että oikeasti kirjoitus okisi tieteellistä.

        Minullakin oli aikaisemmin samanlainen oletus kreationisteista. Mutta kun vuosien ajan olen lukenut keskusteluja täällä ja osallistunut niihin, niin olen luopunut siitä kuulostaa, että suurin osa kreationisteista olisi vilpittömiä. Jollei kyse ole varsinaisesta valehtelusta, niin ainakin aktiivisesta valehtelun hyväksymisestä.

        Tämä käy ilmi esim. siitä, kun joku kreationisti esittää jonkin kreationistien vääntelyn tieteestä tyyliin "ei sattuma voi kehittää mitään", "ei räjähdys voi tuottaa järjestystä". Kun näiden väitteiden esittäjältä kysyy "oletko vilpittömästi siinä käsityksessä, että evoluution väitetään perustuvan sattumaan / että alkuräjähdys olisi kemialliseen räjähdyksen verrattava tapahtuma?" alkaa välittömästi venkoilu tai kreationisti vain pakenee keskustelusta. Kertaakaan en ole törmännyt kreationistiin, joka tuollaisessa tilanteessa sanoisi "minä tosiaan olin vilpittömästi tuossa käsityksessä".

        Jos kysyy kreationistien mielipidettä johonkin kreationistisaarnaajien levittämään valheeseen, niin kreationisti on valmis kiemurtelemaan vaikka kymmenien viestien ajan välttääkseen antamasta suoraa vastausta. Mikään maanittelu, provosointi, yllytys, ymmärryksen osoittaminen tai muukaan tapa tiedustella asiaa ei saa kreationistia tuomitsemaan yleisesti levitettyjä valheita. Ei yksinkertaisesti ole olemassa niin mitätöntä ja merkityksetöntä kreationismin puolustuksen nimessä esitettyä valhetta, että kreationistit sen kykenisi tuomitsemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa on:

        >>Jos on mahdollista ja jos teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien kanssa. Älkää ottako oikeutta omiin käsiinne, rakkaat ystävät, vaan antakaa Jumalan osoittaa vihansa.>>

        Kerromme Raamatusta ja jos ei kelpaa, eihän sille mitään voi.

        Sori nyt, oli ihan pakko... :D:D. Onko hikipedia (sivustot) kenellekään tuttu? Ei varmaankaan kreationisteille, köh, köh.
        Siellä on paljon hyvää läppää mm myös evoluutiosta ja paljosta muustakin, suosittelen (jos on hiukan kieroutunut huumorintaju, hehheh!)
        Alla oleva lainauspätkä on asiasanasta kreationismi.

        "Herra Skeptikko! Ketä sinä uskot? Tiedemiestä vai Jumalaa? Jos vastaat väärin niin joudut ikuiseen kadotukseen jossa anaaliisi tungetaan palavia seipäitä! Niin, eli valitkaa siis Jumala koska muuten Jumala hakkaa teidät paskaksi ja heittää helvettiin. Mutta se oikeesti rakastaa ihan jokasta!


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        Minullakin oli aikaisemmin samanlainen oletus kreationisteista. Mutta kun vuosien ajan olen lukenut keskusteluja täällä ja osallistunut niihin, niin olen luopunut siitä kuulostaa, että suurin osa kreationisteista olisi vilpittömiä. Jollei kyse ole varsinaisesta valehtelusta, niin ainakin aktiivisesta valehtelun hyväksymisestä.

        Tämä käy ilmi esim. siitä, kun joku kreationisti esittää jonkin kreationistien vääntelyn tieteestä tyyliin "ei sattuma voi kehittää mitään", "ei räjähdys voi tuottaa järjestystä". Kun näiden väitteiden esittäjältä kysyy "oletko vilpittömästi siinä käsityksessä, että evoluution väitetään perustuvan sattumaan / että alkuräjähdys olisi kemialliseen räjähdyksen verrattava tapahtuma?" alkaa välittömästi venkoilu tai kreationisti vain pakenee keskustelusta. Kertaakaan en ole törmännyt kreationistiin, joka tuollaisessa tilanteessa sanoisi "minä tosiaan olin vilpittömästi tuossa käsityksessä".

        Jos kysyy kreationistien mielipidettä johonkin kreationistisaarnaajien levittämään valheeseen, niin kreationisti on valmis kiemurtelemaan vaikka kymmenien viestien ajan välttääkseen antamasta suoraa vastausta. Mikään maanittelu, provosointi, yllytys, ymmärryksen osoittaminen tai muukaan tapa tiedustella asiaa ei saa kreationistia tuomitsemaan yleisesti levitettyjä valheita. Ei yksinkertaisesti ole olemassa niin mitätöntä ja merkityksetöntä kreationismin puolustuksen nimessä esitettyä valhetta, että kreationistit sen kykenisi tuomitsemaan.

        Tuo pitää paikkansa. Joku aika sitten kreationisti jäi kiinni ihan suorasta valheesta, en muista aihetta. Varmaan 10-20 kommentin verran useampi tivasi kretua perumaan valheen, joka oli osoitettu ilman pienintäkään epäilystä. Niin vain venkoili aikansa ja pakeni paikalta.


    • Anonyymi

      Teidän täytyy ymmärtää tämä analogia, muuten eksytte. Jos ihminen tekee tietokoneohjelman, jossa "kaikki on mahdollista, kyseisen ohjelman puitteissa", niin miksi luulette, että "jos ja kun" Jumala on olemassa, ettei Hän kykenisi tekemään mitä tahansa luomilleen kohteille, mukaan lukien IHMINEN! Kuitenkaan jos JUMALA ei paranna jokaista, se on syvä epäuskon syy monella, mutta tietysti voi olla, että kaikki ei ole mahdollista Jumalalle, parantamisessakaan, koska tuntuu turhalta, jos joku parannetaan, ja hän siitä huolimatta kuolee piankin, eikä kiittäisi edes Luojaansa parantumisestaan. Kyllä se juuri on syy, miksi Jumala ei ketä tahansa viitsi parantaa... Ette ehkä edes kuitenkaan ymmärrä, millaista ja ketä "Jumalaa" nyt tarkoitan... Koska jos joku sairastuu, se on hänelle tarkoitettu "risti", eikä ihmisen kai kannata aina luulla edes parantuvansa, jos Jumala sallii sen ihmisen kuolla jo piankin, hyväksyi ihminen itse sitä tai ei. JOS JOKAINEN kiroaa Jumalansa sen vuoksi, ettei Jumala anna kenenkään ihmisen kovin kauan elää ruumiissaan, kaikki olisivat sen tähden jumalattomia, mutta ei Jumalakaan enää sen jälkeen loisi yhtäkään eliötä => jos kaikki vain KUOLEMAN takia, kiroavat Jumalansa... Kuolema on silti ihan normaalia, kuolevaiselle, mutta se missä asioissa iankaikkinen elämä ilmaantuu, joillekin ihmisille, sen toteutumiseksi vieläkin tarvitsemme Jeesusta... Jeesuksen jokainen havaitsisi elävän vieläkin, jos uskaltaisitte kuvitella edes Hänet, ja jokainen paljon Raamattujaan (Uutta Testamenttia) paljon tutkinut kristitty tietää kyllä, millainen TUO MESSIAS JEESUS KRISTUS on hengeltään! Siksi minä ainakin uskon Häneen. Ja vaikka Jeesus - Isä Jumalasta puhumattakaan - jonkinverran meitä koetteleekin, pysymmekö Hänelle kuuliaisena, en itse kiellä Häntä.

      • Anonyymi

        Suomessa 1880-luvulla Jumala antoi 20% lapsista kuolla ennen kuin he ehtivät täyttää vuoden, koska silloin oltiin varmaan niin jumalattomia. Nyt kun kaikki kirkot on täynnä joka päivä ja kaikki uskoo Raamatun mukaiseen Jumalaan vain alle 1% lapsista kuolee alle 1-vuotiaana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa 1880-luvulla Jumala antoi 20% lapsista kuolla ennen kuin he ehtivät täyttää vuoden, koska silloin oltiin varmaan niin jumalattomia. Nyt kun kaikki kirkot on täynnä joka päivä ja kaikki uskoo Raamatun mukaiseen Jumalaan vain alle 1% lapsista kuolee alle 1-vuotiaana.

        Niinpä. Toki myös afrikkalaiset lapsetkin selviytyy paremmin kuin 100 vuotta sitten, on sitten pakanoita tai jossain institutionaalisessa uskonnossa. Olisiko tieteen kehityksellä jotain tekemistä tuon kanssa?


    • Anonyymi

      Tälle ei näytä löytyvän mitään luonnontieteellistä perustelua tässä todellisuudessa. Kreationismi pysyy yhä tanakammin uskomuksena eikä sitä tämänkään kummajainen muuksi muuta.

      • Anonyymi

        Raamatun tarinat ovat satuja tai legendoja. Kaikki viittaa siihen ja tuollaiset suorat satu-elementit, kuten auringon pysähtyminen taivaalla, koko maailman peittyminen veteen, mies valaan vatsassa jne eivät jätä minkäänlaista sijaa muulle johtopäätökselle kuin sille, että kyse on tarusta.


    • Anonyymi

      Tämä viittaa läheisesti tuohon "Raamatun maailmankuva" ketjuun, mutta kretut ovat itse avauksen aiheesta aika hiljaa. Eipä ole tähän paljon selityksiä. Olisi kuitenkin hauska kuulla, millaiset luonnonlait tuona päivänä vallitsi.

      Tuumitaan sitten, mitä muuta tuollaiset luonnonlakien muutokset olisi aiheuttaneet.

      Aihe on sikäli saanut mielenkiintoa, että ainakin yksi laitauskova on uhkaillut ketjussa helvetin tulella, kun näin kiusallisia avaaja meni kyselemään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5600
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1682
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1670
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      83
      1126
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      27
      1107
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe