Lupa pienoiskiväärille

Anonyymi-ap

Olen hakemassa lupaa pienoiskiväärille. Poliisi vaatii lisäselvitystä käyttötarkoituksesta. Ase tulisi aluksi harrastukseen, jatkossa kenties kilpailuun. Pitääkö tosiaan tähtäin olla kilpailussa, jotta saa ostoluvan? Sen käsityksen poliisilta sain. Pelkkä epämääräinen harrastus ei riitä. Ja vielä tarkentaa, onko kyse makuu,- polvi- tai kolmiasentoisesta ampumisesta. Niin selvityspyynnössä lukee. Koska en voi tällä hetkellä näyttää harrastustani pienoiskiväärillä, riittääkö harrastuksen aktiivisuudessa ilmakiväärillä suoritetut ammunnat ja ampumapöiväkirja valvojan kuittauksella?

15

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinpä... Omiin kansalaisiin ei voi luottaa ! Aselait tiukemmiksi !
      Terveisin : Kokoomus

    • Anonyymi

      Et saa sitä lupaa kuin metsästysperusteisesti tai ampumaurheiluun. Mitään hupilupia aseelle ei Suomessa myönnetä, vaan käyttötarkoitus on oltava metsästys tai ampumaurheilu. On toki muitakin luvanmyöntämisperusteita, mutta tuskin alat asekeräilijäksi, eikä kyse ole työstä tai muistoesineestä.

      • Anonyymi

        Olet ikään kuin kieltämässä minulta aseen ostoluvan? No, minulla on asekaappi. olen liittynyt ampumaseuran, ostanut kilpailulisenssin ja vakuutuksen, käyn säännöllisesti ampumassa ilmakiväärillä saaden kuittauksen joka kerta kouluttajalta sekä vielä tilannut aselehden. Irtoaisimohan näillä lupa piekkariin?

        Entä tulevaisuudessa lupa pitooliin? Kaksi vuotta kuitattuja harjoituksia ilmapistoolilla. Saako sillä lupaa ysimilliseen vai vain .22: een? Kun ilmeisesti tiedät näistä asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ikään kuin kieltämässä minulta aseen ostoluvan? No, minulla on asekaappi. olen liittynyt ampumaseuran, ostanut kilpailulisenssin ja vakuutuksen, käyn säännöllisesti ampumassa ilmakiväärillä saaden kuittauksen joka kerta kouluttajalta sekä vielä tilannut aselehden. Irtoaisimohan näillä lupa piekkariin?

        Entä tulevaisuudessa lupa pitooliin? Kaksi vuotta kuitattuja harjoituksia ilmapistoolilla. Saako sillä lupaa ysimilliseen vai vain .22: een? Kun ilmeisesti tiedät näistä asioista.

        Joo, aseiden omistajien joukossa on jokunen henkilö joiden mielestä muut kuin he eivät aseita tarvitse, ts. haluavat tiukempia aselakeja, heillä kun on jo pyssyt valmiina..
        Sinun osaltasi näyttäisi asiat etenevän oikeaan suuntaan ja näköjään melko ripeästikin, tervetuloa, nähdään radalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, aseiden omistajien joukossa on jokunen henkilö joiden mielestä muut kuin he eivät aseita tarvitse, ts. haluavat tiukempia aselakeja, heillä kun on jo pyssyt valmiina..
        Sinun osaltasi näyttäisi asiat etenevän oikeaan suuntaan ja näköjään melko ripeästikin, tervetuloa, nähdään radalla.

        Juu kiitos! Osaatko vielä sanoa tuohon pistooliasiaan? Vai onko joka tapauksessa järkevää hankkia ensin pienoispistooli? Ja miten jatkossa, jos haluaa, saa luvan järeämpään pistooliin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ikään kuin kieltämässä minulta aseen ostoluvan? No, minulla on asekaappi. olen liittynyt ampumaseuran, ostanut kilpailulisenssin ja vakuutuksen, käyn säännöllisesti ampumassa ilmakiväärillä saaden kuittauksen joka kerta kouluttajalta sekä vielä tilannut aselehden. Irtoaisimohan näillä lupa piekkariin?

        Entä tulevaisuudessa lupa pitooliin? Kaksi vuotta kuitattuja harjoituksia ilmapistoolilla. Saako sillä lupaa ysimilliseen vai vain .22: een? Kun ilmeisesti tiedät näistä asioista.

        Enhän mitään ole kieltämässä, kerroin millä perusteella sen aseluvan voit saada. Sinun tapauksessasi siis ampumaurheiluperusteisesti. Jos oikein pilkkua aletaan viilaamaan, niin se ei ole ostolupa, vaan hankintalupa. 😅

        Itse hiljattain kuulin, ettei saisi suoraan aselupaa ysimilliseen, mutta tämä on vain kuulopuhetta. Soita paikkakuntasi asetarkastajalle, kyllä se sinulle sitten kertoo pitääkö mennä .22:n kautta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ikään kuin kieltämässä minulta aseen ostoluvan? No, minulla on asekaappi. olen liittynyt ampumaseuran, ostanut kilpailulisenssin ja vakuutuksen, käyn säännöllisesti ampumassa ilmakiväärillä saaden kuittauksen joka kerta kouluttajalta sekä vielä tilannut aselehden. Irtoaisimohan näillä lupa piekkariin?

        Entä tulevaisuudessa lupa pitooliin? Kaksi vuotta kuitattuja harjoituksia ilmapistoolilla. Saako sillä lupaa ysimilliseen vai vain .22: een? Kun ilmeisesti tiedät näistä asioista.

        Kysy poliisilaitokselta,täällä ei lupia myönnetä !


    • Anonyymi

      No luultavasti/arvattavasti joudut/pääset todennäköisimmin aloitamaan 22 pistoolilla tai revolverilla, 9 mm vaatinee ampumaharrastuksen suuntaamisen practicalin suuntaan, isopistooliksi (ampumalaji) 9 x19 tuskin kelpaa virkavallan mielestä, lajin sääntöjen mukainen on kylläkin.

      • Anonyymi

        Kiitos selvennyksestä! Se on ihan tavoiteltavana arvoinen ase tuo pienpistoolikin. Johdonmukaista harjoittelua ilmapistoolilla niin ollaan lähempänä tavoitetta. Ensiksi lupa piekkariin.


    • Anonyymi

      Lue metsästys korttia varten luettava kirja ja sen yhteydessä oleva ohuempi laki kirja.

      • Anonyymi

        Kirjasta on varmaan joku koe mikä pitää läpäistä? Tarvitaanko muuta kuin liittyä metsästysseuraan, jotta saa aseen luodikolle? Pitääkö esim. käydä ensin seuran mukana metsällä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjasta on varmaan joku koe mikä pitää läpäistä? Tarvitaanko muuta kuin liittyä metsästysseuraan, jotta saa aseen luodikolle? Pitääkö esim. käydä ensin seuran mukana metsällä?

        Metsästyskortti ja metsästysseuran jäsenyys riittää, niin saat luvan kiväärille metsästysperusteisesti.


    • Anonyymi

      Ala käymään ampuma radalla

      • Anonyymi

        Olen käynyt radalla vajaat kymmenen kertaa. Ilmapistoolimerkintä on jo olemassa allekirjoituksella. Enempää en voi tehdä kuin käydä säännöllisesti ampumassa jonka myös toteutan. Huomenna jätän poliisin pyytämät liitteet piekkaria varten. Nopeasti ilmeisesti päätöksensä tekevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käynyt radalla vajaat kymmenen kertaa. Ilmapistoolimerkintä on jo olemassa allekirjoituksella. Enempää en voi tehdä kuin käydä säännöllisesti ampumassa jonka myös toteutan. Huomenna jätän poliisin pyytämät liitteet piekkaria varten. Nopeasti ilmeisesti päätöksensä tekevät.

        Laitahan raporttia saitko aseluvan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      77
      5756
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2516
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1758
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe