Miksi monet puhuvat, että aivan kuin kappale "Mun aika mennä on" olisi ollut enne? Ei tuo kohta kappaleessa tarkoita, että olisi kuoltava, vaan sitä, että jos ei saa vastarakkautta treffikumppaniltaan, on viisaampaa lähteä tilanteesta pois.
Sauli Lehtosen oli aika mennä
6
406
Vastaukset
En ole koskaan ajatellut kappaletta enteenä. Sauli Lehtonen kuoli auto-onnettomuudessa eikä sitä voinut etukäteen ennustaa. Tokkopa hän nyt kappaletta laulaessa tiesi mitä tulee tapahtumaan. Kappale kertoo siitä, että suhteen toinen osapuoli ei enää tunne samanlaista mielenkiintoa ja se toinen osapuoli, jolla on edelleen tunteita lähtee, vaikka se ei ole hänelle helppoa.
"Mun aika mennä on" kertoo siis luopumisesta. Onhan kuolemakin luopumistaja jokainen saa tulkita asiat omalla tavallaan, mutta kappaleen sanoissakin jo selkeästi sanotaan mistä kappale kertoo.
Iltamme ensimmäisen
Taas muistoista löydän
Heräävän rakkauden, ja kahvilan pöydän
Käden kun kädelle sun, mä laitoin niin hiljaa ja arastellen
Kutsuuni mun, sä vastasit värähtäen
Jos nään, sun silmistäsi lämmön kadonneen,
Jos et sä enää vastaa katseeseen, on kylmyys hiipinyt jo sydämeen,
Jos nään, oot kärsimätön kun me kohdataan, ei huules sula enää kuumaan suudelmaan,
Niin ymmärrän mun aika mennä on,
Vuosia laske mä en, vaan joskus kuin salaa
Menneitä mietiskellen, tuo tuokio palaa
Käden jos kädelle sun, nyt laitan ja hellästi sua hyväilen
Kutsuuni mun, sä vastaatko värähtäen.
Jos nään, sun silmistäsi lämmön kadonneen,
Jos et sä enää vastaa katseeseen, on kylmyys hiipinyt jo sydämeen,
Jos nään, oot kärsimätön kun me kohdataan, ei huules sula enää kuumaan suudelmaan,
Niin ymmärrän mun aika mennä on,- Anonyymi
Mahtava ääni ja tulkinta
Kovin aikaisin oli hänen mentävä. Anonyymi kirjoitti:
Mahtava ääni ja tulkinta
Kovin aikaisin oli hänen mentävä.Sauli Lehtonen oli hyvä laulaja. Lähti liian aikaisin. RIP Sauli.
- Anonyymi
Vaikka kuolemaa yritetään väistää niinkuin tässäkin tapauksessa kun isänsä ajoi autoa... isä jäi henkiin mut sauli menehtyi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187464Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662156- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691220RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551151Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019