Pitäisikö ahne kissa lopettaa?

Anonyymi-ap

Sain maatiaiskissan taannoin ja ongelmana on sen ahneus. Se syö aivan kaiken mitä saa eteensä. Pahimpana esimerkkinä polyuretaanieristettä, jonka jälkeen oli kipeänä pari päivää mitään syömättä. Minulla on ollut kissoja ennenkin. Tällekin olen pyrkinyt luomaan mahdollisimman luonnonmukaisen ympäristön. Pihalla on 30 neliön kissa-aitaus ja sisällä noin kymmenen metriä kiipeilypuuta eri tasoissa. Eläinlääkärin ohjeiden mukaisesti pyrin pitämään kissan painon sallitun rajoissa. Ruokaa se saa lajityyppinsä mukaisesti eri tavoin etsien hieman leikin varjolla. Mutta mikään ei riitä. Hän haluaa syödä 24/7. Olen miettinyt onko tuo hänellekään enää kovin mukavaa elämää. Eläinlääkärin laskut ovat jo melkein 2000 euroa viimeiseltä vuodelta kun tutkittu kaikki mahdolliset ongelmat mutta mitään ei ole löytynyt. Alkanut pohdituttamaan olisiko syytä viedä hänet piikille kun tuollainen ahneen kissan elämä tuntuu, että hänkään ei ehkä siitä nauti?

3

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minkä värinen kissa on?

    • Eihän tuollainen kompulsiivinen syöminen kissalle aivan normaalia ole. Koska kissasi syö polyuretaania niin olisikohan kyseessä pica eli sulamattomien ainesten syönti?

      https://icatcare.org/advice/pica-in-cats/

      Olisikohan Jackson Galaxystä taas apua? Hänen mukaansa pica voisi olla oire siitä että pentu ollaan erotettu emostaan liian aikaisin. Materiaalien imeminen ja pureskelu olisi siis sille emon korviketta. Kissoillakin voi olla omat psykologiset oireensa.

      • Can Jackson Put an End to These Cat's Bad Eating Habits? | My Cat From Hell
      https://youtu.be/FnoalhutyTw
      • Cat Is Rushed To The ER After Eating A Towel! | My Cat From Hell
      https://youtu.be/fOZUuwx-ZOU
      • Has Monty Stopped Eating Everything in Sight? | My Cat From Hell
      https://youtu.be/SHvzYeOk16E

    • Anonyymi

      Pica. Valitettavasti kissa on erotettu/joutunut eroon emostaan liian varhain. Siitä syntyy tämä emotionaalinen ongelma nimeltä pica, ja se ilmenee noin. Kissa pyrkii syömään ravinnoksi sopimattomia asioita.
      Tätä ongelmaa ei voi korjata pennun kasvettua. Pentuna se olisi onnistunut, ns varaemon avulla. Kyseessä on siis asia, jonka syypää on joko typerä ihminen, tai sitten emonsa menettäneelle ei ole järjestetty varaemoa.
      Kissanpennun laillinen luovutusikä on 14 viikkoa. Siihen asti sen kuuluu saada olla emon ja sisarusten seurassa.
      Ymmärrän että huolettaa. Et voi muuta kuin pitää sen ulottuvilta kaiken- mahdollisen- sen pica oireilun mukaisen syötävän poissa sen olopaikoista. Ja ehkä toinen kissa voisi auttaa asiassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5022
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2332
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      42
      1553
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe