Miten selvitän (mahdollisesti kokonaan) puuttuvan viemärin tuuletusputken salaisuuden?

Anonyymi-ap

Ison omakotitalon suunnitelmissa on kaksi viemärin tuuletusputkea vesikatolle. Toinen näkyy olevan asennettuna, mutta toisen putkea ei näy siellä missä pitäisi. Sitä ei siis ole näkyvissä millään katto-osuudella.

Miten on helpoin lähteä tutkimaan onko tuuletusputkea lainkaan asennettu - voiko olla mahdollista, että se olisi viety ullakolle saakka, mutta sitten jostain syystä viimeinen puoli metriä jäänyt tekemättä?

Oireita on ollut siitä, että juuri tämän mahdolisesti puuttuvan tai kesken jääneen putken palvelemat viemäriosuudet (1 wc, kurasyöppö, 1 lavuaari) tuottavat helposti hajua ja wc kurnuttaa nyt tänä talvena erityisen pahasti.

5

77

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mulla oli sama ja se pätkä löytyi välikatolta. Siinä on varmaan jokin rakennustekninen syy tuohon. Välikaton lämpimämpi tila? Ei sateita/kylmää niin että jäätyisi. En ymmärrä. Mutta se myös kerää huuruja kattorakenteisiin. Tummentumia paljon. Ei hometta kuitenkaan. Samaa kun vesi valuu rakenteisiin = tummentumia/ valumajälkiä. Itse vein katon läpi tuon putken ja eristin villalla putken ympäriinsä. Katosi hajut ja röpötykset.

• Anonyymi

Joo tämä vissiin joku vanhempi tapa tehdä, mutta varmaankin täytyy minunkin vetää se loppuun saakka, kun ongelmia on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo tämä vissiin joku vanhempi tapa tehdä, mutta varmaankin täytyy minunkin vetää se loppuun saakka, kun ongelmia on.

Sehän on tosiaan vanhempi ja yleinen tapa, että tehdään työt PÄVI.

• Anonyymi

Viemäriputkihan on sellainen, jossa kakka ja virtsa kulkee kaivoon päin. Jos juoksu ei ole kunnossa, tavara jää putkeen ja haisee sisälle. Itse porasin pienen ilmareiän putkeen, se auttoi. Olen käynyt LVI-alan ammattikoulun.

• Anonyymi

Kysymykseni koski siis viemärin tuuletusputkea, ei viemäriputkea. Mahtava neuvo kumminkin, lähden heti porailemaan! 😉

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Seiska: "Naimisissa oleva kansanedustaja Matias Mäkynen (SDP) iski nuoren opiskelijan"

https://www.seiska.fi/Kotimaa/Skandaalipaljastus-Naimisissa-oleva-kansanedustaja-Matias-Makynen-iski-nuoren-opiskelijan "Opiskelija on kertonut lähip
      Maailman menoa
      493
      3570
    2. Maisa menetti autonsa

Alamäki on alkanut...todellisuudessa auto lähti liisarista kun rahat loppui... https://www.seiska.fi/Kotimaa/Voi-ei-Maisa-Torppa-joutui-autokiipeliin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      2633
    3. Sille jollekin, edelleen tunnistat kyllä

Jatkamme siitä mihin jäimme. Tekniikkakin meni kauhusta polvilleen kun rikoimme rajat. Edelleen on vielä verkko avaamatta. Nyt huomaat, että pidät si
      Ikävä
      244
      2059
    4. Tältä näyttää Elastiselle rakennettava luksusmökki Lapissa - Jopa Samu Haber hehkuttaa: "Upee"

No nyt ei ole kyllä mikään pikkumökki, vaan aika öky... Ela on jakanut kuvia rakennusvaiheessa olevasta vapaa-ajan asunnosta. Se ei todellakaan näytä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      1277
    5. Katja Ståhl sai yllätyksekseen masennusdiagnoosin - Yksi asia herätti: "Rupesin hirveesti..."

Tsemppiä ja voimia, Katja Ståhl! Juontaja, hevosnainen Ståhl avaa yksityiselämäänsä Yökylässä Maria Veitola -ohjelmassa. Lue lisää: https://www.suomi
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1238
    6. Olisitko nainen hävennyt mun kanssa

liikkuessa, vai päinvastoin? Luin jostain lehdestä kauan sitten että naiset miettii tätä kautta asioita. Ja olisitko hävennyt mua faijasi edessä? Ei s
      Ikävä
      132
      965
    7. Haluun vaan, että tiedät

Olet ensimmäinen ja viimeinen päivän ajatuksissani - en voi sinua unohtaa, vaikka aikaa on kulunut, kyyneleet edelleen virtaavat..
      Ikävä
      18
      880
    8. Niin solmussa

Voi kun tietäisit miten suuria tunteita mulla on sua kohtaan. Naiselle ❤️
      Ikävä
      24
      844
    9. Hyvää iltaa

Etenkin yhdelle naiselle täällä :).
      Ikävä
      100