Toyota hallitsee julkisuuspelin

Anonyymi-ap

Olen hymyillen seurannut tätä mahdotonta vääntöä Toyotan uudesta sähköautosta. Sähköautojen omistajat ovat aiemmin hiljaa itseksen kiroilleet ostamiensa sähköautojen surkeita talviominaisuuksia, mutta kun Toyota toi markkinoille sähköauton, jonka talviominaisuudet eivät suuresti poikkea muiden sähköautojen ominaisuuksista, niin nyt sähköautointoilijat purkavat patoutuneen kiukkunsa juuri Toyotaan. On varmasti suunnattoman huojentavaa havaita se, että jollakin toisella voi tilanne talvella olla vieläkin huonompi kuin itsellä.

Toyota on iso autotehdas, ja se varmasti hallitsee julkisuuspelin ja markkinatilanteen maailmalla. Toyota tietää varsin hyvin, että sähköautot sopivat vain rikkaille elvistelijöille, muuta suurin osa maailman ihmisistä on tavallista väkeä, joilla ei ole latausmahdollisuutta. Siksi Toyota vielä panostaakin niin vahvasti itselataaviin hybridiautoihin, koska niiden talvikäyttö on helppoa. Kun mallivalikoima pidetään kunnossa, niin sähköautojen surkeisiin talviominaisuuksiin lopen kyllästyneet sähköautointoilijatkin ostavat seuraavaksi autokseen varmatoimisen itselataavan Toyotan. Näin se maailma makaa.

118

521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyota valehteli tietoisesti toimintamatkan, huijasi jopa WLTP rangen laskennassa ilmoittamalla väärän nettokapasiteetin yli 10 kWh suuremmaksi. Miksi?

      • Anonyymi

        Aloituskirjoituksessa kerrottiin selvästi, mikä sinua nyt jurppii. Kannattaa jo tänään mennä Toyota-liikkeeseen tilaamaan uusi itselataava hybridi-Toyota, niin v*tutus lakkaa nopeasti. .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituskirjoituksessa kerrottiin selvästi, mikä sinua nyt jurppii. Kannattaa jo tänään mennä Toyota-liikkeeseen tilaamaan uusi itselataava hybridi-Toyota, niin v*tutus lakkaa nopeasti. .

        Turha tilata, kun nuo vedetään pois myynnistä.


      • Anonyymi

        Tuo vain yksi ongelmista.


    • Anonyymi

      Kaikki sähköautot on täysiä Prototyyppejä vielä Suomen talvi olossuhteisiin.
      Nämä toimii vasta isoissa kaupungeissa lämpimissä maissa.
      Itsellä on uusi sähköauto joka seisoo lämpimässä tallissa (maalämpö) odottamassa kevättä,talven ajan Toyota merkkisellä Bensa autolla joka tuottaa sisätilan lämmön hukka lämmöllä jonka moottoria en edes lämmitä kalliilla sähköllä kun vanha 450.000 km ajettu toyota hörähtää käyntiin -30 ihan kuin kesälläja 10 min kuluttua siällä on niin kuuma että että hiki tulee toppavaateissa .
      Jos sähköautoa kuitenkin käyttää talvella niin muutama asia pitää muistaa
      1. sähköauto pitää olla aina lämpimässä tallissa ja akku täynnä 80 % ei kannata lähteä mihinkään !
      2. Autoa ei saa seisottaa pakkasessa kauaa kaupassa voi käydä jne.. mutta ei 8 tunnin työpäivää missään nimessä
      3. Sähköautolla ei saa ajaa suolatulla tiellä eikä ajaa rapakkoon se voi tietää 80.000,- korjaus laskua
      Nämä kun muistaa niin sähköautoa voi joskus talvellakin käyttää mutta toinen auto pitää olla muuten emnee kävelyksi ja bussin ja junan kyttäämiseksi .

      • Anonyymi

        Kannattaa käyttää sähköauton sijaan aina taksia, jos mahdollista. Missään nimessä ei lentoasemalle talvella parkkiin yli 3 vrk matkoilla ilman latauspalvelua. .


      • Anonyymi

        Kyllä muiden sähköautot toimii pakkasessa ja niillä on ajettu jo vuosia sulatuilla teillä ja akkujen lämmitys mahdollistaa niiden latauksen ihan taivasalla ja latautuu hyvin.
        80% lataus riittää hyvin 95% autoista koko päiväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa käyttää sähköauton sijaan aina taksia, jos mahdollista. Missään nimessä ei lentoasemalle talvella parkkiin yli 3 vrk matkoilla ilman latauspalvelua. .

        Niin, sähköautoa pitää ymmärtää käyttää oikein ja viisaasti. Monet Toyotan omistajat eivät siihen koskaan pysty, koska ovat kovin vanhoja.


    • Anonyymi

      Kaikki sähköautoiluun liittyvät ongelmat ratkeavat sillä, että menee Toyota-liikkeeneen pullakahville ja kirjoittaa samalla nimensä tilauspaperiin. Kun tilaa turvallisen ja toimintavarman itselatavan hybridiauton, niin latauspisteitä ei tarvitse pitkälläkään reissula haeskella. Sen helpommaksi autoilu ei enää tule.

      • Anonyymi

        Jos haluaa surkean ja epämukavan vikaisen ja ruostuvan auton jonka tekniikka on muutaman sukupolvea vanhaa ja polttaa bensa, ei saastuttaa ja joutuu siitä maksamaan tulevaisuudessa kalliisti kalliiden huoltojen lisäksi.


    • Anonyymi

      Sähköauto on verraton peli kaupungissa ja nurkka-ajossa, lähimarketissa pyörähtämiseen.

      • Anonyymi

        Itselataava hybridi-Toyota kulkee kaupunkiajossa ihan yhtä nykäyksettömästi kuin sähköautokin. Miten sähköauto voi siis olla parempi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselataava hybridi-Toyota kulkee kaupunkiajossa ihan yhtä nykäyksettömästi kuin sähköautokin. Miten sähköauto voi siis olla parempi?

        "Miten sähköauto voi siis olla parempi?"

        Hyvin monella tapaa. Ensinnäkin latauskelvottoman kilometri on tolkuttoman kallis. TM mittasi koirankopin kokoiselle latauskelvottomalle 60.000km matkalla bensakuluiksi noin kympin per sata kilsaa. Kotisähköllä 100km maksaa keskimäärin noin kaksi euroa. Tänään toki vain yhden euron kun sähkö oli melkein ilmaista viime yönä. Pörssisähkö oli alle centin per kWh.

        Ja sitten kalliit latauskelvottoman huollot. 60.000km huollot Corollalla maksaa noin 1.300 euroa TM:n vertailun mukaan. Sähköautossa ei edes ole pakollista huolto-ohjemaa. Jarrut, ilmastointi ja oven saranoiden öljyäminen. Muuta ei tarvii.

        Ja sitten vielä se suurin syy. Sähköautolla ajaa mukavasti. Joku Corolla taas on varsinainen melupesä ja kiihtyy 13,7 sekuntia 0-100kmh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten sähköauto voi siis olla parempi?"

        Hyvin monella tapaa. Ensinnäkin latauskelvottoman kilometri on tolkuttoman kallis. TM mittasi koirankopin kokoiselle latauskelvottomalle 60.000km matkalla bensakuluiksi noin kympin per sata kilsaa. Kotisähköllä 100km maksaa keskimäärin noin kaksi euroa. Tänään toki vain yhden euron kun sähkö oli melkein ilmaista viime yönä. Pörssisähkö oli alle centin per kWh.

        Ja sitten kalliit latauskelvottoman huollot. 60.000km huollot Corollalla maksaa noin 1.300 euroa TM:n vertailun mukaan. Sähköautossa ei edes ole pakollista huolto-ohjemaa. Jarrut, ilmastointi ja oven saranoiden öljyäminen. Muuta ei tarvii.

        Ja sitten vielä se suurin syy. Sähköautolla ajaa mukavasti. Joku Corolla taas on varsinainen melupesä ja kiihtyy 13,7 sekuntia 0-100kmh.

        Sähkön hinta 40c/kwh ja sähkökinneri 60000 euroa, onkin hyvä säästää kuluissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkön hinta 40c/kwh ja sähkökinneri 60000 euroa, onkin hyvä säästää kuluissa.

        Tällä hetkellä sähkön pörssihinta on 3,65 c/kWh. Aika halpaa, sanoisin.
        Kuudenkympin auto maksaa saman, kulki se sitten millä tahansa.


      • Anonyymi

        Ja sitähän suurimmalla osaa autoilla tehdään. Siksi on turhaa hankkia ison rangen autoa, sillä se on kallis ja turha kuljettaa turhaa painoa mukanaan kuluttamassa sähköä, renkaita ja teitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselataava hybridi-Toyota kulkee kaupunkiajossa ihan yhtä nykäyksettömästi kuin sähköautokin. Miten sähköauto voi siis olla parempi?

        Sähköauto toimii varmasti ja lähtee liikkeelle aina. Toyotan hybridin ongelma on ollut usein, ettei se käynnisty pakkasilla ja se ei kulje senttiäkään sähköllä, vaan on saastuttaja ja bensarosvo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselataava hybridi-Toyota kulkee kaupunkiajossa ihan yhtä nykäyksettömästi kuin sähköautokin. Miten sähköauto voi siis olla parempi?

        Sähköautoa ei tarvitse tankata bensalla. Riittää, kun pistää sen kotiin tullessa latautumaan. Paljon helpompi js parempi.
        Toyota onnistui pistämään omaansa ominaisuudet, jotka muillakin oli ensimmäisissä sähköautoissaan vajaat 10 vuotta sitten, eli lyhyt range ja hidas lataus. Sokerina pohjaalla todella reipas virran kulutus.


    • Anonyymi

      Kateelliset täällä huutelee vaan !

      Kysynkin teiltä kateellisilta että miettikääpä miksi kohtuullisesti ajetun Bensa tai Hybridi 7 vuotta vanhan Toyotan hinta on vielä 80 % uuden hinnasta ??
      Kun taas Saksalaaisten "laatu" merkkien hinta on vain 30 % siitä mitä se on uutena maksanut, kun nämä on ollut uutana yli 2 kertaa kalliimpia ,tämähän tarkoittaa rahaksi muutettuna sitä että arvonalennus on olut jopa 6-7 kertainen rahassa "Laatu autoissa"

      Tämähän on tietekin mahahtava juttu "Laatuauton " käytettynä ostavalle kun saa halvemmalla kalliimman auton. Mutta mahtavuus loppuu yleensä siihen kun "Laatuautojen" huolto ja korjaus laskut lyödään tiskillä pöytään !

      Tämähän pitäisi näkyä autoliikkeissä "Laatuautojen " käsistä viemisenä
      Mutta totuus on toinen Lähes uuden hintaiset vanhat Toyotat viedään käsistä ja "Laatuautot" seisoo... Tämä tietenkin örsärsyttää monia jopa automyyjiä kun Toyotia ei riitä kaikille vaikka niistä käydään huutokauppaa myös "Laatu merkkejä" myyvien keskuudessa joka nostaa niiden hintaa edelleen....

      KERTOKAAPA KATEELLISET MITEN ASIA VOI OLLA NÄIN ?

      Vaikuttaisikohan asiaan kestävyys ja luotettavuus ? Bensa toyotia on joka puolella yli 500.000 km ajettuja joissa on alkuperäinen moottori lehdissä on juttuja jopa 1.5 Miljoona ajetusta Bensa ja Diesel toyotista, Toyota on tehnyt Hybridejä jo yli 20 v. ja nekin kestää uskomattomia km määriä. "Laatu merkit" opettelee vasta niillä on ollut erittäin isoja ja kalliita ongelmia nyt kun takuut näistä loppuu kaadetaan ongelmat kuluttajien niskaan..
      KOMMENTOIKAA KATEELLISET MIKSI ASIA ON NÄIN ?

      Pitää muistaa että jokainen automyyjä myisi vain Toyotia jos se olsii mahdollista ,mutta kun niistä saa vain satasia välistä ja se ei kannata taloudellisesti,"Laatu" autoista saa tuhansia siksi se kannattaa niitä myydä ja painia ongelmien kanssa siinä sivussa .
      Tähän perustuu Vaihtoautoja myyvien ketjujen kannattavuus kun ne myy romu paskoja kovalla katteella ja siinä sivussa Toyotia markkinointi mielessä ilman katetta.
      Ajatelkaa 12 v vanhan toyota Hiacen sisään osto hinta oli 20.500,- autoliikeeseen ! Miettikää.... montakosaman ikäsitä Vitoa sillä rahalla saa ? mutta mitä usemman sitä enemän saa harmia ruostetta, sähkövikoja, natinaa, Moottorin laakeri vikoja(täys tuho) vaihdelaatikon vikoja rikkinäisiä virtalukkoja jne... ei kukaa järkevä autokauppias niitä romuja halua ilmankaan öljyä pihalle vuotamaan.
      MIETTIKÄÄ KATEELLISET VIELÄ SITÄ Miksi 20-30 Vanhat Toyotat viedään Afrikkaan ja lähiitään takseiksi ja Hiluxit sota käytöön tätä liiketoimintaa on tehty jo kymmeniä vuosia MIKSI ? eik kait ne romuja ostaisi kovalla hinnalla esim. vanhasta Corollasta saa enemmän kuin 15 v. uudemmasta 500 sarjan Bemarista tai E mersusta Miksi ? KERTOKAA KATEELLISET JA ÄLÄKÄÄ JAUHAKO PASKAA !

      t. Automyyjä joka myy"laatuautoja" (täysiä romuja joiden kilometerit on täynnä 180.000 km kohdallla) koska Toyotia ei riitä kaikille eikä tappiolla kannata nitä myydä vaikka kuin haluisi 200,- katteella hyödytä niitä myydä kun kulut on 500,- / auto.
      TÄMÄ ON TOTUUS !

      Katsokaa NETTIAUTOSTA HINNAT JOS ETTE USKO !

      Katsokaa 5 Vuoden kuluttua mikä sähköauto on parhaiten pitänyt hintansa niin se on 100% varmasti Toyota .
      Tätä samaa paskaa on jauhettu 60 vuotta ja kaikki on ollut kateuteen perustuvaa valetta muistan esim. -80 luvulta kun Corollan hinnalla sai 5 kpl saman ikäisiä saab 99 vaikka Saab oli uutena kalliimpi auto !
      Siihen aikaan monella oli myös valinnan paikka ostaako 3 v. vanhan Taksi mersun vai uuden Corollan kun ne oli saman hintaisia siihen aikaan Mersua pysyi itse korjaamaan ja Traktorilla käyntiin pakkasella vetämään... Mutta nyt kun ajat on muuttunut Mersut on niin sähköisiä ja niiniille ei voi tehdä mitään itse ja korjaus on huippu kalliasta niin uuden Corollan hinnalla saa 2 kpl 3 v ikäisiä Taksi E mersuja siis tupalaten ongelmia kun corolalla ajaa 20v. ilman ongelmia. ihan kuin -80 ja -90 luvullakin ajoi...
      Mutta se on se paremmalta näyttämisen halu joka ajaa ihmiset järjen vastaisiin tekoihin...ja lyömään päätä seinään vaikka etukäteen jo tietää että ei siinä mitään järkeä ole.

      • Anonyymi

        Hihii, hauska kirjoitus ja paljon valheita ja harhoja mukana.


      • Anonyymi

        "7 vuotta vanhan Toyotan hinta on vielä 80 % uuden hinnasta"
        Huutonaurua!!!


    • Anonyymi

      Kyllä se on Suuri ja Mahtava Jumala tuo Toyota! Ei olisi elämää ilman Toyotaa.

      • Anonyymi

        Eihän se Toyotakaan mikään Jumala ole, mutta kaikkein sopivin auto se on tavallisille kansalaisille. Ainoa suurempi vika Toyotassa on kova hinta niin uutena ostetaessa kuin käytettynäkin. Juuri käytettyjien Toyotien kova hinta oli syynä siihen, että minäkin nuorempana sinnittelin 20 vuotta toimimattomien saksalaisten romujen kanssa, mutta onneksi sitten tulin järkiini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se Toyotakaan mikään Jumala ole, mutta kaikkein sopivin auto se on tavallisille kansalaisille. Ainoa suurempi vika Toyotassa on kova hinta niin uutena ostetaessa kuin käytettynäkin. Juuri käytettyjien Toyotien kova hinta oli syynä siihen, että minäkin nuorempana sinnittelin 20 vuotta toimimattomien saksalaisten romujen kanssa, mutta onneksi sitten tulin järkiini.

        Olen pari Toyotaa koeajanut ja on ne niin surkeita ajaa että kauppaan on jäänyt.
        Länsiautoilla olen ajanut nyt reilut 25 vuotta ja ainoa korjauskulu on ollut 230 hintainen vesipumpun vaihto.
        Kilometreja on tullut joinain vuosin jopa 35-40 tkm. Ei siis mitään pappapyörittelyä.
        Sama matka tojolla olisi tullut paljon kalliimaksi huoltojen takia vaikka Tojoa ei olisi tarvinnut koskaan korjata.

        Kun laskee omia rahojaan eikä mitään nettijuttuja.


      • Anonyymi

        Uskotko, että Toyotan takapenkillä on tehty uutta elämää? Eiköhän Tojoporukalta parasta ennen ole mennyt jo ohi.


    • Anonyymi

      Kun puhutaan sähköauton jällenmyyntiarvosta niin on hyvä pitää mielessä tämä.

      TM ajoi ID.4:llä 60.000km ja auto sai loistavat arvosanat joka alueella.

      Kaksi poimintaa tekstistä:

      "Akkua ladattiin käyttötestin aikana yli 350 kertaa. Latauksia, joissa akkua ladattiin yli 30 prosenttia sen kapasiteetista, on yli 300 kappaletta. Kun ladatusta energiasta ja latausvälistä lasketaan teoreettinen akun koko, nähdään ettei ainakaan näin ole havaittavissa muutosta akun toiminnassa."

      "Normaalisti arvioimme käytetyn auton arvon kolme vuotta vanhalle autolle yhdessä Autovistan kanssa. Uuden auton hinnan ja käytetyn auton hinta-arviosta saamme auton arvonaleneman, joka yhdessä korkokulujen kanssa muodostaa laskelmissa käytetyt pääomakulut.

      Koska automarkkinat ovat erikoisessa tilanteessa, ovat vähän käytettyjen autojen hinnat epänormaalin korkeita. Käyttötestiautomme hinta oli uutena 48 790 euroa, ja testin jälkeen 60 000 ajettuna sitä myytiin alkuperäistä hintaa kalliimmalla. "

      https://tekniikanmaailma.fi/lehti/16b-2022/tm-kayttotesti-volkswagen-id-4-1st-150-kw-77-kwh-koko-kansan-sahkoauto/

      Uutena ostettu sähköauto pitää arvonsa reippaasti paremmin kuin yksikään uusi latauskelvoton.

    • Anonyymi

      "Käyttötestiautomme hinta oli uutena 48 790 euroa, ja testin jälkeen 60 000 ajettuna sitä myytiin alkuperäistä hintaa kalliimmalla. "

      Kukaan vaan ei sitä ostanut!😂🤣😅

      • Anonyymi

        Kyllä sekin auto kaupaksi on mennyt. Ilmoitus on kadonnut netistä. Ei ehtinyt olla näkyvillä edes pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sekin auto kaupaksi on mennyt. Ilmoitus on kadonnut netistä. Ei ehtinyt olla näkyvillä edes pitkään.

        Luultavasti sulatettu.


    • Anonyymi

      Melkoinen aivopieru tuo avaus.
      Toyota osaa markkinoinnin ja mainostamisen ja siksi se saa hyvät arvostelut kun arvioidaan brändikuvaa.
      Itse autot on tosiaan todettu kovin kehnoiksi ja sen sentään avaaja myöntää, mutta kannattaisi myöntää myös tuon ensimmäisen sähköauton surkeuden ja muiden paremmuuden.

      • Anonyymi

        Kyllä se v*tutus tosiaa vähitellen helpottaa. Teksti oli jo hyvin maltillista.


    • Anonyymi

      Ostetaan kuuden kympin auto ja sillä ajamalla sitten "säästetään" euro pari per 100 km!
      Onko nämä latauspaikoilla notkuvat akkupetterit noin yksinkertaisia?

      • Anonyymi

        Edellinen bensa-autoni oli samanhintainen uutena kuin nykyinen sähköautoni. Käyttökulut ovat edullisemmat sähköautossa. Tätä ei köyhät vanhalla paskalla ajavat edes osaa laskea/ajatella. Vertaa samanhintaisia autoja älä omaa tonnipommiasi ”kuuden kympin” autoon.. terveisin akkupetteri


      • Anonyymi

        Lounastunti sujuu kivasti latauspisteellä.


    • Anonyymi

      Huono sähköauto lisää hybrideiden myyntiä oli merkki mikä tahansa.

    • Anonyymi

      Kymmenen asteen pakkasessa ensimmäisen puolen tunnin latauksen keskiteho jää bz4x:llä alle 40 kilowattiin.
      Käytännössä Toyotan latausteho alkaa nousta vasta, kun monet kilpailijat jatkavat jo matkaa.
      Ajettavuuden ja ajoasennon kaltaiset seikat ovat kunnossa. Yhden akullisen päivämatkoja tekevälle kotilataavalle sähköautoilijalle Toyota on ihan pätevä auto, mutta se on hintaluokassa laiha lohtu.

      • Anonyymi

        Kun hankkii itselataavan hybridi-Toyotan, niin voi huoletta ajella yhden tankillisen päivämatkoja eli 1000km päivässä. Sen pituinen se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun hankkii itselataavan hybridi-Toyotan, niin voi huoletta ajella yhden tankillisen päivämatkoja eli 1000km päivässä. Sen pituinen se.

        Tässä ajetaan ID.3lla 1.000km vähän reiluun 10 tuntiin.
        https://youtu.be/dPE8CPmC96s


        Teillä homekorvilla ei ole mitään hajua missä maailma tänä päivänä menee. Elätte menneisyydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun hankkii itselataavan hybridi-Toyotan, niin voi huoletta ajella yhden tankillisen päivämatkoja eli 1000km päivässä. Sen pituinen se.

        Mutta metriäkään se kulje, jos et tankkaa siihen bensiiniä. Bensa-auto mikä bensa-auto. Kun bensalla tehty sähkö loppuu, loppuu kulkukin.


    • Anonyymi

      Itsestään lataava näkyy olevan yhä paras vaihtoehto.

      • Anonyymi

        Aivan sama vaikka se olisi sairaalasänky, kunhan siinä vain lukee Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan sama vaikka se olisi sairaalasänky, kunhan siinä vain lukee Toyota.

        Nii,ih onhan se laadun tae jota kansat haluaa ja josta ovat valmiit maksamaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii,ih onhan se laadun tae jota kansat haluaa ja josta ovat valmiit maksamaan!

        Suomen kansa on aina ostanut enemmän VW AGn valmisamia autoja.

        Valmistaja: VW AG: 17.830
        Merkit:
        Volkswagen 7.122
        Skoda 6.755
        Audi 2.732
        Cupra 438
        Seat 398
        Porsche 385

        Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
        Merkit:
        Toyota 14 464
        Lexus 257

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2022


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen kansa on aina ostanut enemmän VW AGn valmisamia autoja.

        Valmistaja: VW AG: 17.830
        Merkit:
        Volkswagen 7.122
        Skoda 6.755
        Audi 2.732
        Cupra 438
        Seat 398
        Porsche 385

        Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
        Merkit:
        Toyota 14 464
        Lexus 257

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2022

        Mitä ihmeen väliä tavalliselle sukan kuluttajalle on mitä automerkkiä ostetaan eniten? Korvien välissä täytyy olla aika autiota jos autot näyttelevät elämässä noin suurta osaa. Autot!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen kansa on aina ostanut enemmän VW AGn valmisamia autoja.

        Valmistaja: VW AG: 17.830
        Merkit:
        Volkswagen 7.122
        Skoda 6.755
        Audi 2.732
        Cupra 438
        Seat 398
        Porsche 385

        Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
        Merkit:
        Toyota 14 464
        Lexus 257

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2022

        No, voi, ei! Ei vieläkään Trafi ollut huomioinut mitään AG, tä? Eikö se oma tilasto jo ala syömään miestä kun ei se kelpaa kuin itsellesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, voi, ei! Ei vieläkään Trafi ollut huomioinut mitään AG, tä? Eikö se oma tilasto jo ala syömään miestä kun ei se kelpaa kuin itsellesi?

        Vaikka Trafi ei laske valmistajakohtaisia lukuja niin trafin merkkikohtaisista tilastoista voi laskea että 18.000 suomalaista on ostanut VW AG:n valmistaman auton ja se on eniten Suomessa. Toyota Motor Corporation jää kahdella merkillään 15.000 lukuun.

        Sen tiedät itsekin etkä pysty tätä tosiasiaa mitenkään kumoamaan. Sun pitää vaan elää sen faktan kanssa vaikka kovin vaikeaa se näyttää olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka Trafi ei laske valmistajakohtaisia lukuja niin trafin merkkikohtaisista tilastoista voi laskea että 18.000 suomalaista on ostanut VW AG:n valmistaman auton ja se on eniten Suomessa. Toyota Motor Corporation jää kahdella merkillään 15.000 lukuun.

        Sen tiedät itsekin etkä pysty tätä tosiasiaa mitenkään kumoamaan. Sun pitää vaan elää sen faktan kanssa vaikka kovin vaikeaa se näyttää olevan.

        Onko nyt ymmärrettävä niin, että edelleenkin pidät VAG-autoja hyvinä ajopeleinä? Minä olen jo kauan sitten menettänyt uskoni VAG-autoihin, ja siksi ajelenkin varmatoimisella Toyotalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko nyt ymmärrettävä niin, että edelleenkin pidät VAG-autoja hyvinä ajopeleinä? Minä olen jo kauan sitten menettänyt uskoni VAG-autoihin, ja siksi ajelenkin varmatoimisella Toyotalla.

        Minulla kaikki autot ovat olleet ”varmatoimisia” sen 1-3v kunnes olen vaihtanut jälleen uuden. Tämä merkistä riippumatta. Merkkeinä ollut mm. Seat, Opel, Audi, Volvo, BMW, Nissan ja Toyota. Kaikki siis oli ”varmatoimisia” eikä Toyota näistä poikennut mitenkään, paitsi tiheämmällä huoltovälillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko nyt ymmärrettävä niin, että edelleenkin pidät VAG-autoja hyvinä ajopeleinä? Minä olen jo kauan sitten menettänyt uskoni VAG-autoihin, ja siksi ajelenkin varmatoimisella Toyotalla.

        "Onko nyt ymmärrettävä niin, että edelleenkin pidät VAG-autoja hyvinä ajopeleinä? "

        Yli 25 vuotta ja pahimmillaan 35.000km vuodessa. Koko tuon ajan korajsuskustannukset ovat olleet 230 euroa yhdestä vesipumpusta. Hyvä ajopeli minun asteikollani.
        Varsinkin kun jokainen kilometri on ollut mukavampaa kyytiä kuim mitä samanhintainen Toyota tarjoaisi. Kokeiltu on sen verran että tiedän.

        En tiedä että kenelläkään mun tutullakaan olisi ollut ongelmia Volsun tekemien autojen kanssa. Yksi ainoa tapaus tulee mieleen. Yhden kaverin Audista levisi Tiptronicin ohjauspiirilevy.

        Ja muutenkin pidän tojotistien vikavouhotusta hysteerikkojen touhuna. Volsujen lisäksi mulla on ollut yli 15 vuotta muunmerkkisiä autoja. Ei niissäkään ole ollut mitään ongelmia.
        Nettejutut on nettijuttuja ja todellinen elämä on sitten eri juttu. Tärkeintä autoissa on se että välttää vanhoja katiskoja. 10 vuotta on mulle se raja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onko nyt ymmärrettävä niin, että edelleenkin pidät VAG-autoja hyvinä ajopeleinä? "

        Yli 25 vuotta ja pahimmillaan 35.000km vuodessa. Koko tuon ajan korajsuskustannukset ovat olleet 230 euroa yhdestä vesipumpusta. Hyvä ajopeli minun asteikollani.
        Varsinkin kun jokainen kilometri on ollut mukavampaa kyytiä kuim mitä samanhintainen Toyota tarjoaisi. Kokeiltu on sen verran että tiedän.

        En tiedä että kenelläkään mun tutullakaan olisi ollut ongelmia Volsun tekemien autojen kanssa. Yksi ainoa tapaus tulee mieleen. Yhden kaverin Audista levisi Tiptronicin ohjauspiirilevy.

        Ja muutenkin pidän tojotistien vikavouhotusta hysteerikkojen touhuna. Volsujen lisäksi mulla on ollut yli 15 vuotta muunmerkkisiä autoja. Ei niissäkään ole ollut mitään ongelmia.
        Nettejutut on nettijuttuja ja todellinen elämä on sitten eri juttu. Tärkeintä autoissa on se että välttää vanhoja katiskoja. 10 vuotta on mulle se raja.

        Sen verran jatkan kun tuli mieleen. Mun duunikaverilla on neloskoppainen Golf ja käytiin sillä ruokiksella joku aika sitten.
        Siinä on tukevasti tehty kohtuuhintainen auto. Takan on jo parikymmentä vuotta mutta edelleen kori on paremmassa ryhdissä kuin viisi vuotta vanhan Corollan. Kun laittaa oven kiinni niin se sanoo thump-sillai kuin vain saksalainen auto sanoo. Ei kolise eikä natise pakkasessa niinkuin letkukoriset tojot.
        Kun tojolla ajaa pakkasaamuna niin kuulee kuinka kovamuovi kitisee kovamuovia vasten kun kori elää kuopissa.

        Minä pidän laatuna sitä että autossa ei ole tuollaista kumikoria uutena eikä vanhana. Tuota Toyota ei ole koskaan osannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran jatkan kun tuli mieleen. Mun duunikaverilla on neloskoppainen Golf ja käytiin sillä ruokiksella joku aika sitten.
        Siinä on tukevasti tehty kohtuuhintainen auto. Takan on jo parikymmentä vuotta mutta edelleen kori on paremmassa ryhdissä kuin viisi vuotta vanhan Corollan. Kun laittaa oven kiinni niin se sanoo thump-sillai kuin vain saksalainen auto sanoo. Ei kolise eikä natise pakkasessa niinkuin letkukoriset tojot.
        Kun tojolla ajaa pakkasaamuna niin kuulee kuinka kovamuovi kitisee kovamuovia vasten kun kori elää kuopissa.

        Minä pidän laatuna sitä että autossa ei ole tuollaista kumikoria uutena eikä vanhana. Tuota Toyota ei ole koskaan osannut.

        Mikä siinäkin on että se golffi ja paskatti ovat meillä ihan hylkiötavaraa ja pikkusinttejä ynnämuut kerhossa vaikka ovat niin ""hyviä"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla kaikki autot ovat olleet ”varmatoimisia” sen 1-3v kunnes olen vaihtanut jälleen uuden. Tämä merkistä riippumatta. Merkkeinä ollut mm. Seat, Opel, Audi, Volvo, BMW, Nissan ja Toyota. Kaikki siis oli ”varmatoimisia” eikä Toyota näistä poikennut mitenkään, paitsi tiheämmällä huoltovälillä.

        Jos autolla ajetaan korkeintaan 10 vuotta, niin melkein kaikki merkit toimivat suhteellisen vähillä murheilla. Kun autoa käytetään yli 10 vuotta, niin jyvät alkavat erottua akanoista. Jos samaa autoa pidetään yli 20 vuotta, niin silloin Toyotat alkavat vetää ratkaisevasti kaulaa huonompiin merkkeihin.

        Minä ajoin edellisellä Toyotallani 28 vuotta, eikä se ollut vielä lähelläkään loppua. Takajarruissakin oli vielä alkuperäiset jarruhihnat. Etujarrupalat kyllä vaihdettiin yhden kerran 28 vuoden aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos autolla ajetaan korkeintaan 10 vuotta, niin melkein kaikki merkit toimivat suhteellisen vähillä murheilla. Kun autoa käytetään yli 10 vuotta, niin jyvät alkavat erottua akanoista. Jos samaa autoa pidetään yli 20 vuotta, niin silloin Toyotat alkavat vetää ratkaisevasti kaulaa huonompiin merkkeihin.

        Minä ajoin edellisellä Toyotallani 28 vuotta, eikä se ollut vielä lähelläkään loppua. Takajarruissakin oli vielä alkuperäiset jarruhihnat. Etujarrupalat kyllä vaihdettiin yhden kerran 28 vuoden aikana.

        "Kun autoa käytetään yli 10 vuotta, niin jyvät alkavat erottua akanoista. Jos samaa autoa pidetään yli 20 vuotta, niin silloin Toyotat alkavat vetää ratkaisevasti kaulaa huonompiin merkkeihin."

        Minulla auto on käyttämistä varten, ei koepenkkinä jyvien ja akanoiden erottamiseen. Minulla ei ole siis mitään halua tai tarvetta kokeilla miten hyvin joku auto toimii 10-20 vuoden ikäisenä.

        Kun ajaa alle 10 vanhalla autolla ei ole mitään syytä tehdä kompromisseja ominaisuuksien suhteen kestävyyden vuoksi. Siksi en ymmärrä miksi joku ajaa uudehkolla tojotalla joka jää jälkeen ominaisuuksissaan vähän joka saralla. Meluisa, hidas, huono ergonomia...

        Sitä jälleenmyyntiarvo-korttia on turha heilutella. 10 vuotta vanhan arvo on jokatapauksessa vain roposia. Enemmän merkkaa 10 ekan vuoden aikana toyotan kallis ja työläs huolto-ohjelma. jos ajaa 30.000km vuoteen niin pajalla joutuisi ramppaamaan vähän väliä. Työt kärsii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos autolla ajetaan korkeintaan 10 vuotta, niin melkein kaikki merkit toimivat suhteellisen vähillä murheilla. Kun autoa käytetään yli 10 vuotta, niin jyvät alkavat erottua akanoista. Jos samaa autoa pidetään yli 20 vuotta, niin silloin Toyotat alkavat vetää ratkaisevasti kaulaa huonompiin merkkeihin.

        Minä ajoin edellisellä Toyotallani 28 vuotta, eikä se ollut vielä lähelläkään loppua. Takajarruissakin oli vielä alkuperäiset jarruhihnat. Etujarrupalat kyllä vaihdettiin yhden kerran 28 vuoden aikana.

        Onneksi minun rahatilanne ei ole sentän noin huono. Viimeiset autoni olen ostanut parivuotiaina, ja myynyt pois noin 10-vuotiaina, noin 200.000 ajettuina. Siinäkin on jo tarpeeksi ikää ja uudempi tuntuu paremmalta.


    • Anonyymi

      Mikäs ihme se on että Toyota on Suomen eniten myyty autovalmistaja.

    • Anonyymi

      Ajoin ennen Toyotalla. Siitä siirryin Teslaan, eikä takaisin ole katsomista.

      Täältä uusi Auto Toyotan tilalle:

      https://www.tesla.com/fi_fi/

      • Anonyymi

        Kaikillahan meillä on kohtalo, sinulla kova.


    • Anonyymi

      Toyta Carina uus sähköauto misä myynis

      • Anonyymi

        Mikä siinäkin on että trolli joutuu nyt laskemaan kosernin kuusi eri pikkusinttiä yhteen ja vertaammaan kahteen ykkösvalmistajan merkkiin? Oikeat ja viralliset tilastoijat vertaa tietenkin valmistajien kaikkia merkkejä kaikkiin. Näin se ykkösvalmistaja erottuu venkoilematta yli kahdella miljoonalla autolla kurjasta perässähiihtäjästä .
        Näin helppoa se on !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinäkin on että trolli joutuu nyt laskemaan kosernin kuusi eri pikkusinttiä yhteen ja vertaammaan kahteen ykkösvalmistajan merkkiin? Oikeat ja viralliset tilastoijat vertaa tietenkin valmistajien kaikkia merkkejä kaikkiin. Näin se ykkösvalmistaja erottuu venkoilematta yli kahdella miljoonalla autolla kurjasta perässähiihtäjästä .
        Näin helppoa se on !

        "Mikä siinäkin on että trolli joutuu nyt laskemaan kosernin kuusi eri pikkusinttiä yhteen ja vertaammaan kahteen ykkösvalmistajan merkkiin? "

        Nyt on taas pikkutero turhaan kastellut housunsa.

        Molemmilla valmistajilla on useampia merkkejä. Valmistajakohtaisessa vertailussa tietenkin lasketaan kaikki ko valmistajan merkit. Mitä väliä sillä on onko niitä kaksi vai kuusi?

        Kokeillaas tällaista aivan perus älykkyystestiä. Osaatko sitoa itse kengännauhasi vai tarvitsetko siihen apua?

        Valmistaja: VW AG: 17.830
        Merkit:
        Volkswagen 7.122
        Skoda 6.755
        Audi 2.732
        Cupra 438
        Seat 398
        Porsche 385

        Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 14.721
        Merkit:
        Toyota 14 464
        Lexus 257

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2022


    • Anonyymi

      Vaag, vaag, vaag...
      Toyota 14464 kpl.

      vw 7000 kpl.

      • Anonyymi

        Miks nuo joka ikinen natsivagenkonsernin merkki on jo perässähiihtäjä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks nuo joka ikinen natsivagenkonsernin merkki on jo perässähiihtäjä ?

        Kuinka on, Putinin ihailija, näetkö paljonkin natseja ympärilläsi? Aiotko ruveta listimään heitä? Ilman näitä " natseja" sinäkään et täällä vapaassa maassa suoltaisi noita aivopierujasi, lukisit sotiemme historiaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka on, Putinin ihailija, näetkö paljonkin natseja ympärilläsi? Aiotko ruveta listimään heitä? Ilman näitä " natseja" sinäkään et täällä vapaassa maassa suoltaisi noita aivopierujasi, lukisit sotiemme historiaa!

        Kuinka niin "Putinin ihailija"? Miten se Putin nyt liittyy natsivageniin tai Toyotaan tai minuun? Niin tai jos tarkkoja ollaan niin putinin kaasuhan siellä saksassa oli pääasiallisena energialähteenä ja putin. niinkuin natsien hitlerkin tunnetaan hyökkäämisestä naapuriensa kimppuun. Samanlaisia verenhimoisia kansanmurhaajia kumpikin! Tosin hitler, tunnetaan myös kansanauton ideoijana, siitä se natsivagen lemppari nimi varmaan johtuu. Olihan Hitler natseista ihan eturivissä, koko maailman vihollinen


    • Anonyymi

      Toyotan jännittävä julkisuuspeli saa muut sähkårit näyttämään hyvältä. Supervelkainen Tojoda voisi valita juokisuuspelinså vähän paremmin, näillä tuotoksilla lainahanat tyrehtyvät

      • Anonyymi

        Ei Toyotalla ole mitään hätää. Suurin osa akkuautojen valmistajista tulee kyykkäämään akkumateriaalien hinnan noustua järjettömälle tasolle. Sen jälkeen Toyotan varmatoimiset itselataavat hybridiautot ovatkin täysiä kunkkuja markkinoilla. Toyota tosiaan hallitsee tämän julkisuuspelin parhaiten.

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/de5f7323-fdd0-4142-ac1c-b4e77c4b7270


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Toyotalla ole mitään hätää. Suurin osa akkuautojen valmistajista tulee kyykkäämään akkumateriaalien hinnan noustua järjettömälle tasolle. Sen jälkeen Toyotan varmatoimiset itselataavat hybridiautot ovatkin täysiä kunkkuja markkinoilla. Toyota tosiaan hallitsee tämän julkisuuspelin parhaiten.

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/de5f7323-fdd0-4142-ac1c-b4e77c4b7270

        Toyotan latauskelvottomat on väliinputoaja jolta markkinat ovat kuolemassa pois alta.
        Kehittyneissä maissa pelkällä bensalla kulkeva fossiilipoltin on auttamatta no-no kaikille ympäristöäa ajatteleville ja tietenkin myös moninkerroin kalliimpi ajaa kuin verkkosähköllä ajaminen.

        Kehittyvissä maissa kallis hybriditeknologia jää tavallisten polttisten jalkoihin. Toyota itsekin myy sinne suurinpiirtein ainoastaan peruspolttiksia, ei hybridejä.

        Ei kauaa mene kuin latauskelvottomien valmistus lopetetaan tai ainakin niiden tuonti eurooppaan. Tässä suhteessa Prius näyttää mallia tulevasta. Tänne tulee ainoastaan plugari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan latauskelvottomat on väliinputoaja jolta markkinat ovat kuolemassa pois alta.
        Kehittyneissä maissa pelkällä bensalla kulkeva fossiilipoltin on auttamatta no-no kaikille ympäristöäa ajatteleville ja tietenkin myös moninkerroin kalliimpi ajaa kuin verkkosähköllä ajaminen.

        Kehittyvissä maissa kallis hybriditeknologia jää tavallisten polttisten jalkoihin. Toyota itsekin myy sinne suurinpiirtein ainoastaan peruspolttiksia, ei hybridejä.

        Ei kauaa mene kuin latauskelvottomien valmistus lopetetaan tai ainakin niiden tuonti eurooppaan. Tässä suhteessa Prius näyttää mallia tulevasta. Tänne tulee ainoastaan plugari.

        Jo kolme vuotta sitten vaahdottiin, että kahden vuoden päästä itselataavia hybridi-Toyotia ei enää myydä, ja käytettyjen hinnatkin lähenevät nollaa. Mikähän mahtaa tilanne olla tänään itselataavien myyntirintamalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo kolme vuotta sitten vaahdottiin, että kahden vuoden päästä itselataavia hybridi-Toyotia ei enää myydä, ja käytettyjen hinnatkin lähenevät nollaa. Mikähän mahtaa tilanne olla tänään itselataavien myyntirintamalla?

        Katso tästä Trafin käyttövoimatilastosta trendi.

        https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot

        Ladattavat autot tulee ohittamaan tänä vuonna pelkästään besalla kulkevat ja tuo latauskelvottomien syöksy on jyrkentynyt vuosi vuodelta.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan asenteen ja tulevaisuuden suunnitelmat näkee hyvin uudesta Priuksesta. Latauskelvoton malli on jätetty pois mallistosta.

        Toyotalle ei tuottane mitään ongelmaa valmistaa mitään variatiota kun kokemusta jo hybrideistä on pisimmältä ajalta . Tekevät, mikä parhaimmin kelpaa kansalle. Toista se on volsulla kun käry kävi päästöhuijausohjelmasta ja tuli kiire ja pakko.
        Mitään volsua en nyt ainakaan lähtisi ostamaan ja ryhtymään koekaniiniksi . Mieluummin toyotalaatua kuin lopezlaatua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalle ei tuottane mitään ongelmaa valmistaa mitään variatiota kun kokemusta jo hybrideistä on pisimmältä ajalta . Tekevät, mikä parhaimmin kelpaa kansalle. Toista se on volsulla kun käry kävi päästöhuijausohjelmasta ja tuli kiire ja pakko.
        Mitään volsua en nyt ainakaan lähtisi ostamaan ja ryhtymään koekaniiniksi . Mieluummin toyotalaatua kuin lopezlaatua!

        " Toista se on volsulla kun käry kävi päästöhuijausohjelmasta ja tuli kiire ja pakko."

        Taas tojotisti todisti kuinka huono sen historiantuntemus on. VW teki sähköautoja jo ennen kuin käry kävi. VW on tehnyt ja tekee sähköautoja täysin riippumatta päästöhuijauksesta. Sähköautot tuli jo vuosia ennen.
        Riittääkö tojotistin logiikan ymmärrys tajuamaan tätä aikajanaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalle ei tuottane mitään ongelmaa valmistaa mitään variatiota kun kokemusta jo hybrideistä on pisimmältä ajalta . Tekevät, mikä parhaimmin kelpaa kansalle. Toista se on volsulla kun käry kävi päästöhuijausohjelmasta ja tuli kiire ja pakko.
        Mitään volsua en nyt ainakaan lähtisi ostamaan ja ryhtymään koekaniiniksi . Mieluummin toyotalaatua kuin lopezlaatua!

        "Tekevät, mikä parhaimmin kelpaa kansalle. "

        Juuri siksi latauskelvoton Prius on jätetty pois mallistosta. Vain plugari tulee myyntiin.
        Toyotakin on pikkuhiljaa ymmärtämässä missä euroopan markkinat menee.
        Vuosikausia myöhässä mutta pikkuhiljaa lamppu alkaa syttymään Tokiossa kehittyneen maailman markkinoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tekevät, mikä parhaimmin kelpaa kansalle. "

        Juuri siksi latauskelvoton Prius on jätetty pois mallistosta. Vain plugari tulee myyntiin.
        Toyotakin on pikkuhiljaa ymmärtämässä missä euroopan markkinat menee.
        Vuosikausia myöhässä mutta pikkuhiljaa lamppu alkaa syttymään Tokiossa kehittyneen maailman markkinoista.

        Toyota-tehdas ymmärtää autoehtaista parhaiten sen, mikä on latausinfran tilanne koko maailmassa. Siksi he tekevät vielä innokkaasti itselataavia hybridiautoja. Toyota haluaa varmistaa sen, että ihmiset pääsevät autoillaan ajamaankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota-tehdas ymmärtää autoehtaista parhaiten sen, mikä on latausinfran tilanne koko maailmassa. Siksi he tekevät vielä innokkaasti itselataavia hybridiautoja. Toyota haluaa varmistaa sen, että ihmiset pääsevät autoillaan ajamaankin.

        Latauskelvottomat hybridit ovat liian kalliita ja teknisesti tarpeettoman monimutkaisia niille kehitysmaille missä ei ole sähköä tarjolla.
        Sinne Toyota itsekin myy tavallisia yksikertaisia vapareita. Ei niillä markkinoilla ole mitään järkeä tyrkyttää ylikallista tekniikkaa mistä ei ole kuluttajalle mitään hyötyä. Sen tietää Toyotakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latauskelvottomat hybridit ovat liian kalliita ja teknisesti tarpeettoman monimutkaisia niille kehitysmaille missä ei ole sähköä tarjolla.
        Sinne Toyota itsekin myy tavallisia yksikertaisia vapareita. Ei niillä markkinoilla ole mitään järkeä tyrkyttää ylikallista tekniikkaa mistä ei ole kuluttajalle mitään hyötyä. Sen tietää Toyotakin.

        Eipä Helsingissäkään kaikilla ole latausmahdollisuutta, vaikka rahaa olisikin. Siksi itselataava hybridi-Toyota on näille ihmisille oiva ratkaisu, sillä se tarjoaa sähköauton ajomukavuuden kaupunkiajossa ja on siltikin tavallista bensa-autoa taloudellisempi. Tästä se Toyotan suunnaton suosio johtuu. Onko tämän yksinkertaisen asian ymmärtäminen todella noin vaikeaa?


        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä Helsingissäkään kaikilla ole latausmahdollisuutta, vaikka rahaa olisikin. Siksi itselataava hybridi-Toyota on näille ihmisille oiva ratkaisu, sillä se tarjoaa sähköauton ajomukavuuden kaupunkiajossa ja on siltikin tavallista bensa-autoa taloudellisempi. Tästä se Toyotan suunnaton suosio johtuu. Onko tämän yksinkertaisen asian ymmärtäminen todella noin vaikeaa?


        .

        On.
        Kaikilla pitäisi olla 60 000 euron sähköauto vaikka se edellyttäisi kaapelikelan vetämistä yhdeksännestä kerroksesta toiselle puolen katua.

        Sekään ei haittaa että sähkön hinta huitelee yli 30 c/kwh koska 60 000 euron sähköauto kuluttaa niin vähän.

        Ja jos pitemmälle matkalle lähtee niin sekään ei haittaa että matka kestää pari kertaa enemmän kuin tavan autolla koska automatkailu vaatii pitkän muutaman tunnin välein tehtävän taukojumpan johtohässäköineen sekä rasvamunkkilörtsyt, nakit muusilla ja jäätelöpalleroiset koko perheelle.
        Siinä on nimittäin aikaa pureskella ruoka hyvin ja ottaa pienet tai vähän pitemmätkin tirsat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä Helsingissäkään kaikilla ole latausmahdollisuutta, vaikka rahaa olisikin. Siksi itselataava hybridi-Toyota on näille ihmisille oiva ratkaisu, sillä se tarjoaa sähköauton ajomukavuuden kaupunkiajossa ja on siltikin tavallista bensa-autoa taloudellisempi. Tästä se Toyotan suunnaton suosio johtuu. Onko tämän yksinkertaisen asian ymmärtäminen todella noin vaikeaa?


        .

        "Onko tämän yksinkertaisen asian ymmärtäminen todella noin vaikeaa?"

        Kyllähän näitä bensa-autoja pyörii Suomen liikenteessä vielä monta vuosikymmentä. Ei siitä pääse tietenkään mihinkään kun autokannasta uusiutuu vuodessa vain 5%.

        Se vaan että uusmyynnissä Suomi ja Eurooppa seuraavat Norjan mallia pienellä viiveellä. Siellä latauskelvottomien myynti on käytännössä nolla. Suomessa se tuskin putoaa täysin nollaan mutta katsokaa miten dieselit ovat jo käytännössä kuolleet ja bensa-autot seuraavat jyrkästi alaspäin.

        https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot


    • Anonyymi

      Tarkoittasko alottaja, että kun tekee oikein huonoa auton, niin kaikki haluavat ostaa sen säälistä?

      • Anonyymi

        Se on kuulkaas taas viikon päästä ne ajat käsillä kun rölli takoo helmitauluaan sormet verillä ja aivot ruvella kun Toyota on vienyt leivän suusta ja mieli on maassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kuulkaas taas viikon päästä ne ajat käsillä kun rölli takoo helmitauluaan sormet verillä ja aivot ruvella kun Toyota on vienyt leivän suusta ja mieli on maassa!

        Toyota voi kaventaa leipää olemalla tientukkona työmatkalla, ei muuten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota voi kaventaa leipää olemalla tientukkona työmatkalla, ei muuten.

        Siksi olen ajatellut siirtyä kävelymieheksi koska Toyotan ohittaminen on mahdotonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi olen ajatellut siirtyä kävelymieheksi koska Toyotan ohittaminen on mahdotonta.

        Saattaa hyvinkin olla ja onkin että Toyotan perässä on kuljettava kun ei maailman toiseksi suurinkaan pysty ohittamaan. Katselee vain etääntyviä perävaloja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa hyvinkin olla ja onkin että Toyotan perässä on kuljettava kun ei maailman toiseksi suurinkaan pysty ohittamaan. Katselee vain etääntyviä perävaloja!

        TM mittasi Corollalle 0-100 kiihtyvyydeksi 13.7 sekuntia. Tuollaisis lukemis on mitattu viimeksi muista kuin tojosta joskus 80-luvulla Ladasta.


      • Anonyymi

        Eihän yksikään toimimattomaan sähköautoon rahansa laittanut halua enää sotkea käsiään uudestaan p*skaan. Aloituskirjoitus ei tosiaankaan tarkoita sitä, että sähköautoilijat säälistä ostaisivat Toyotan sähköauton, joka on teknisiltä ominaisuuksiltaan suunnilleen samanlainen kuin heidän aiempikin sähköautonsa, johon he eivät ole ollenkaan tyytyväisiä. Kun markkinoille tuli nyt uusi kilpailija, joka ei ollut riittävän mykistävä, niin sähköautoilijoiden patoutunut v*tutus pääsi hallitsematomasti purkautumaan. He pystyvät nyt purkamaan vuosia jatkuneen v*tutuksensa turvallisesti uuteen Toyotaan, joten heidän ei tarvitse nytkään kavereilleen myöntää sitä, että tekivät aikoinaan väärän valinnan homaamalla liian hätäisesti talviolosuhteisiin soveltumattoman kelvottoman sähköauton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM mittasi Corollalle 0-100 kiihtyvyydeksi 13.7 sekuntia. Tuollaisis lukemis on mitattu viimeksi muista kuin tojosta joskus 80-luvulla Ladasta.

        Eikä silti pääse jollain öljysyöpöllä ageella ohi, hihihiii!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kuulkaas taas viikon päästä ne ajat käsillä kun rölli takoo helmitauluaan sormet verillä ja aivot ruvella kun Toyota on vienyt leivän suusta ja mieli on maassa!

        Onkohan helmitaulu hyvässä kunnossa? Ensi viikolla sille on taas käyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan helmitaulu hyvässä kunnossa? Ensi viikolla sille on taas käyttöä.

        "Onkohan helmitaulu hyvässä kunnossa? Ensi viikolla sille on taas käyttöä."

        Totuus näyttää sattuvan pahasti. Pelkäät niinkin yksinkertaisen asian kuin yhteenlaskun tulosta jo etukäteen.

        Melkoinen juntti.


    • Anonyymi

      Muiden sähköautot ovat 1 vuotta edellä Toyotaa ja niihin ollan tyytyväisiä. Siksi kritiikkiä on tullut. Hyvään tottuneet toimittajat ovat olleet hämmästyneitä kun pitkän kypsyttelyn jälkeen lopputulos on noin huono kilpailijoihin verrattuna.

      Ison budjeti projekti mennyt kiville. Ei ihme että toimitusjohtajalle tarjottiin kirvestä. Teslan, BYDin ja VW myyntikäytät näyttävät taivaisiin ja BZ on täysi rähmäys.

      • Anonyymi

        Typo: Muiden sähköautot ovat 10 vuotta edellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typo: Muiden sähköautot ovat 10 vuotta edellä

        Enää ei ole muuta kuin osapula ja ostajapula.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enää ei ole muuta kuin osapula ja ostajapula.

        Korot ova kovassa nousussa. Ostajapula voi olla lähempänä kuin luulemmekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korot ova kovassa nousussa. Ostajapula voi olla lähempänä kuin luulemmekaan.

        Ehkä niitä rahattomia ostohaluisia ihmisiä vielä olisikin, mutta käteisellä autonsa maksavat asiakkaat voivat vähentyä. Tojota-papparaiset saavat siis jatkossa entistäkin paremmat pullakahvit vieraillessaan Toyota-liikkeessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä niitä rahattomia ostohaluisia ihmisiä vielä olisikin, mutta käteisellä autonsa maksavat asiakkaat voivat vähentyä. Tojota-papparaiset saavat siis jatkossa entistäkin paremmat pullakahvit vieraillessaan Toyota-liikkeessä.

        Hyvä juttu niin autokauppa ei vaivu taantumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä juttu niin autokauppa ei vaivu taantumaan.

        " Hyvä juttu niin autokauppa ei vaivu taantumaan. "


        Autokauppa taantui jo kovasti vuonna 2022, joten tilanne saattaa tänä vuonna säilyä ennallaan. Kalliiden sähköautojen kauppa saattaa kyllä hiljentyä kovastikin, sillä korot alkavat nousta kohisten. Kun akkujen materiaalikustannukset ovat jo nousseet ihan pystysuoraan, niin sähköautojen hinnat karkaavat kohta käsistä. Työsuhdeautoiksikin aletaan vähitellen ostaa varmatoimisia itselataavia hybridi-Toyotia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Hyvä juttu niin autokauppa ei vaivu taantumaan. "


        Autokauppa taantui jo kovasti vuonna 2022, joten tilanne saattaa tänä vuonna säilyä ennallaan. Kalliiden sähköautojen kauppa saattaa kyllä hiljentyä kovastikin, sillä korot alkavat nousta kohisten. Kun akkujen materiaalikustannukset ovat jo nousseet ihan pystysuoraan, niin sähköautojen hinnat karkaavat kohta käsistä. Työsuhdeautoiksikin aletaan vähitellen ostaa varmatoimisia itselataavia hybridi-Toyotia.

        "Työsuhdeautoiksikin aletaan vähitellen ostaa varmatoimisia itselataavia hybridi-Toyotia."

        Voi kun tällä seniilillä on aivan perusasiatkin hakusessaan. Kun siihen sammuneeseen mieleen ei mene läpi mikään uusia asia jonkun 70-luvun läpijuurtumisen jälkeen tapahunut. Kuin Paavo Väyrynen.

        Kokeillaas vielä kerran aivan rautangasta. Työsuhdeautoja ei osteta. Ne liisataan.

        Ymmärrätkö näiden eron? Se sun menestynt kaverisikin olisi liisannut ne työsuhdeautot, ei ostanut.
        Sinun muistisi on selkeästi aika huonossa kunnossa. Kannattaisi vähentää tissuttelua, ei kovin kivaa elämää lähipiirin ihmisille jos sulle joutuu kertomaan perusjuttuja joka päivä ja seuraavana päivänä taas sama urakka edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Työsuhdeautoiksikin aletaan vähitellen ostaa varmatoimisia itselataavia hybridi-Toyotia."

        Voi kun tällä seniilillä on aivan perusasiatkin hakusessaan. Kun siihen sammuneeseen mieleen ei mene läpi mikään uusia asia jonkun 70-luvun läpijuurtumisen jälkeen tapahunut. Kuin Paavo Väyrynen.

        Kokeillaas vielä kerran aivan rautangasta. Työsuhdeautoja ei osteta. Ne liisataan.

        Ymmärrätkö näiden eron? Se sun menestynt kaverisikin olisi liisannut ne työsuhdeautot, ei ostanut.
        Sinun muistisi on selkeästi aika huonossa kunnossa. Kannattaisi vähentää tissuttelua, ei kovin kivaa elämää lähipiirin ihmisille jos sulle joutuu kertomaan perusjuttuja joka päivä ja seuraavana päivänä taas sama urakka edessä.

        Ehkä se leasingyhtiö kuitenkin ostaa ne valmistalta ja vuokraa eteenpäin. Laina ja vuokra-autojahan nuo ovat loppukäyttäjällä josta vielä maksavat veroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä se leasingyhtiö kuitenkin ostaa ne valmistalta ja vuokraa eteenpäin. Laina ja vuokra-autojahan nuo ovat loppukäyttäjällä josta vielä maksavat veroa.

        "Ehkä se leasingyhtiö kuitenkin ostaa ne valmistalta ja vuokraa eteenpäin"

        Toki näin mutta on tärkeää että asioista puhutaan oikeilla nimillä.

        "Työsuhdeautoiksikin aletaan vähitellen ostaa"

        Työsuhdeautoja ei osteta Toytalta vaan sopimus tehdään leasing-yhtiön kautta. Silloin ei mennä Toyota-liikkeeseen pullakahveille niinkuin tämä seniilivaarin kertomus meni.

        Tähän tarinaan liittyy vähän historiaa toisessa ketjussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ehkä se leasingyhtiö kuitenkin ostaa ne valmistalta ja vuokraa eteenpäin"

        Toki näin mutta on tärkeää että asioista puhutaan oikeilla nimillä.

        "Työsuhdeautoiksikin aletaan vähitellen ostaa"

        Työsuhdeautoja ei osteta Toytalta vaan sopimus tehdään leasing-yhtiön kautta. Silloin ei mennä Toyota-liikkeeseen pullakahveille niinkuin tämä seniilivaarin kertomus meni.

        Tähän tarinaan liittyy vähän historiaa toisessa ketjussa.

        Onko sillä merkitystä, kuka ne ostaa? Ostaa kuitenkin, vai mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ehkä se leasingyhtiö kuitenkin ostaa ne valmistalta ja vuokraa eteenpäin"

        Toki näin mutta on tärkeää että asioista puhutaan oikeilla nimillä.

        "Työsuhdeautoiksikin aletaan vähitellen ostaa"

        Työsuhdeautoja ei osteta Toytalta vaan sopimus tehdään leasing-yhtiön kautta. Silloin ei mennä Toyota-liikkeeseen pullakahveille niinkuin tämä seniilivaarin kertomus meni.

        Tähän tarinaan liittyy vähän historiaa toisessa ketjussa.

        Mitään sopimuspaperia en nähnyt, joten en tiedä sitä, ostiko vanha kaverini kaikki Toyotat vai liisasiko hän ne. Joka tapauksessa kaverini sai kyllä Toyota-liikkeessä aivan erityiskohtelun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään sopimuspaperia en nähnyt, joten en tiedä sitä, ostiko vanha kaverini kaikki Toyotat vai liisasiko hän ne. Joka tapauksessa kaverini sai kyllä Toyota-liikkeessä aivan erityiskohtelun.

        Kaikki sopimukset tehdään nykyisin sähköisinä. Ei niitä ulkopuolinen pääse näkemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki sopimukset tehdään nykyisin sähköisinä. Ei niitä ulkopuolinen pääse näkemään.

        Ensi viikko on taas se kärsimysviikko ja hammasten kiristys vilunkivaginakioskissa kun Trafi julkaisee tammikuun ensirekisteröintitilaston. Näkyy jo toki nytkin hermostuneena ykkösmerkin haukkumisena. Sori siitä jos taas harmittaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensi viikko on taas se kärsimysviikko ja hammasten kiristys vilunkivaginakioskissa kun Trafi julkaisee tammikuun ensirekisteröintitilaston. Näkyy jo toki nytkin hermostuneena ykkösmerkin haukkumisena. Sori siitä jos taas harmittaa!

        Kovin VAG-hemmot vaikuttavat hermostuneilta jo ennakkoon. Pojilla voi olla jo sisäpiiritietoa tulevasta tappiosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin VAG-hemmot vaikuttavat hermostuneilta jo ennakkoon. Pojilla voi olla jo sisäpiiritietoa tulevasta tappiosta.

        Niinpä, tuskin sitä kukaan autokappaa etäältä seuraava täyspäinen kehtaisi pitää noin kovaa ja katkeraa metelöintiä kun toyota dominoi. Haitanneeko tuo muita kuin kauas hopialle jääneen merkin myyjää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, tuskin sitä kukaan autokappaa etäältä seuraava täyspäinen kehtaisi pitää noin kovaa ja katkeraa metelöintiä kun toyota dominoi. Haitanneeko tuo muita kuin kauas hopialle jääneen merkin myyjää?

        Mitä Tojolla on tarjota vaihtoehdoksi Bemarille, Mersulle taI Audille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä Tojolla on tarjota vaihtoehdoksi Bemarille, Mersulle taI Audille?

        Notuota, ehkä ensi viikolla trafi kertoo..........


    • Anonyymi

      Mitä idemmäksi Suomessa mennään, sen suositummaksi Toyota käy. Huomasin 15 vuotta sitten tänne muutettuani ettei automaattivaihteisia autoja juurikaan näkynynyt kadunvarsilla, nyt joka toinen kiesi on Toyota. Ihan kuin ryssissä aikoinaan Lada. Vessanpöntön lauteet vain logona.

      • Anonyymi

        Mitä vaikeammat ovat olosuhteet, niin sitä järkevämpää on ostaa varmatoiminen itselataava hybridi-Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vaikeammat ovat olosuhteet, niin sitä järkevämpää on ostaa varmatoiminen itselataava hybridi-Toyota.

        Nyt osui niinsanotusti naulan kantaan. Ei se sattumalta ole valikoitunut UN autoksi eikä
        sotivien maiden työkaluksikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt osui niinsanotusti naulan kantaan. Ei se sattumalta ole valikoitunut UN autoksi eikä
        sotivien maiden työkaluksikaan.

        Milloin siitä Hiluxista tai LandCruiserista on tullut hybridiversio?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin siitä Hiluxista tai LandCruiserista on tullut hybridiversio?

        Ihan on kelvannut ilman hybridiominaisuuttakin. Haittaakse?


    • Anonyymi

      Toyotan pojat tietävät sen, että että julkisuuspeliä on helpoin hallita, kun myy varmatoimisia autoja riittävästi yhden kuukauden aikana. Silloin ei pulinaa paljon kuulu VAG-leiristä.

      • Anonyymi

        Suuret myyntimäärät lisäävät tietysti julkisuutta. Osuuskaupan parkkipaikallakin suurin osa autoista on uudehkoja itselataavia hybridi-Toyotia.


      • Anonyymi

        Toyotat eivät ole kovin varmatoimisia. Suuren tiellejättämistilaston mukaan jättävät eniten teille. VW-leiri myy eniten autoja Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuret myyntimäärät lisäävät tietysti julkisuutta. Osuuskaupan parkkipaikallakin suurin osa autoista on uudehkoja itselataavia hybridi-Toyotia.

        VW-autoja on eniten Osuuskaupan pihoissa. Alepan pihoissa on eniten Toyotia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW-autoja on eniten Osuuskaupan pihoissa. Alepan pihoissa on eniten Toyotia.

        Meidän kylässä viinakaupan pihassa Toyota on valtamerkki. Sehän kertoo siitä, että Toyotan omistajalla ei mene paljon rahaa auton korjaamiseen, joten on enemmän varaa ostaa virvokkeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän kylässä viinakaupan pihassa Toyota on valtamerkki. Sehän kertoo siitä, että Toyotan omistajalla ei mene paljon rahaa auton korjaamiseen, joten on enemmän varaa ostaa virvokkeita.

        Saako teidän kylässä ajaa juovuksissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän kylässä viinakaupan pihassa Toyota on valtamerkki. Sehän kertoo siitä, että Toyotan omistajalla ei mene paljon rahaa auton korjaamiseen, joten on enemmän varaa ostaa virvokkeita.

        Kyllä Toyota pistää juomaan viinaa. Itse raitistuin kun sain vaihdettua Toyotan kunnolliseen autoon


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan Emma gaala.

      Luuleeko Martina olevansa koko Emmagaalan pääjehu vai mikä on? Monta päivää jo laittanut itseään gaalaa varten,ja tottakai, pois kotoa hotelliin pakko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      335
      2853
    2. Erika Vikman Emmagaalassa

      Luulin nähneeni tuolta harakalta kaiken, mutta erehdyin. Mikä hiton riepu sillä on päällä? Hirveä ilmestys!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      222
      2015
    3. Ilman heijastinta ?

      Kauhavalla lenkkeilijä menehtyi auton törmättyä päin. Kyllä se heijastin on halpa henkivakuutus pimeällä, toki ei ole tietoa että onko heijastinta käy
      Kauhava
      14
      1970
    4. Olen tajunnut että tein virheen

      Kun meidän yhteys katkesi. Olisit ollut se oikea nainen mulle, miten enää voisin asian korjata? Olen pahoillani.
      Ikävä
      120
      1742
    5. Pilaa sun tunteista

      Sitähän minä vaan teen täällä. Ootko tajunnut?
      Ikävä
      344
      1613
    6. Sofia lähti taas matkalle

      sinä ja minä emme....
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      1357
    7. Kerro itsestäsi jotain, joka tulisi todennäköisesti yllätyksenä kaivatullesi

      Hyvässä tai pahassa. (Mutta mieluummin tietysti olisi kiva kuulla niitä hyviä asioita!)
      Ikävä
      119
      1285
    8. Martina, uusi hirviö Jocelyn Wildenstein

      Emma gaalan matolla Martinan esiintyi tänään, naama muuttuneena hirviön kaltaiseksi, kuten överi kauneusleikkauksia itselleen tehnyt Jocelyn Wildenste
      Kotimaiset julkkisjuorut
      269
      1233
    9. Miehen malli ja rooli tässä yhteiskunnassa

      Eli olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että miehen rooli on ollut murroksessa jo vuosikymmenien ajan ja yhä edelleen se on vähän hakusessaan. En ole
      Sinkut
      236
      1028
    10. 82 prosenttia kannattaa Natoa!!!

      SUOMALAISTEN Nato-jäsenyyden kannatus on koko ajan vahvistunut ja vankistunut. IS:n Taloustutkimuksella teettämän kyselyn mukaan 82 prosenttia on sit
      NATO
      246
      923
    Aihe