Ei vuokrasopimusta, mitä tekisit?

Anonyymi-ap

Mitä tekisit tilanteessani?
Löysin kivan pienen yksiön syksyllä. Otin yhteyttä vuokranantajaan. Kävin katsomassa asunnon ja sovittiin että vuokraan asunnon. Minulla on luottotiedot kunnossa, asunnossa on minun nimissä sähösopimus ja laaja kotivakuutus.
Sain asunnon avaimet elokuun alussa, muistaakseni 6.8. 2022. Vuokrasopimusta ei allekirjoitettu, en saanut tilinumeroa minne maksaisin vuokran. Vielä tänäkään päivänä en ole saanut tilinumeroa minne maksaisin vuokran. Olen ottanut vuokranantajaan monta kertaa yhteyttä.
Olen ihan rehellinen ja tunnollinen aikuinen nainen. Ja tietysti hoidan vuokrat heti kun vain tilinumeron ja vuokrasopimuksen saan. Mitähän tässä nyt pitäisi tehdä? Etsinkö toisen asunnon vai mitä tässä nyt tulisi tehdä? Häivyn vähin äänin? Mitä itse tekisit? En saa asumistukia. Vuokria rästissä nyt reilu 3000e.

8

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatka asumista ja vuokranantajan tavoittelua. Kerää itsellesi todisteita (sähköpostit, tekstarit jne) että olet yrittänyt saada yhteyttä.
      Jos tulee jälkikäteen sanomista niin sinua ei ainakaan syytetä pakoilusta.
      Jemmaa kuitenkin joka kuukausi vuokrarahat tilille, jos joudutkin maksamaan takautuvasti.

      Sitten joskus löydät kivemman kämpän ja muutat pois, jos et silloinkaan ole tavoittanut vuokranantajaa niin voivoi, sinulla on säästettynä kiva potti tilillä ja takana jakso halpaa asumista :)

      • Anonyymi

        Ainiin, mainitse jokaisessa yhteydenotossasi se sopimanne kuukausivuokra jota yrität saada maksettua, ettei jälkikäteen sinulta aleta kinuamaan kahta tonnia kuussa jos olettekin sopineet tonnin.
        Onpahan joku osoitus siitä, että mistä summasta on kyse ja vuokranantajakaan ei ole muuta väittänyt.


      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🍑 ­­­N­y­­m­­­f­o­m­­a­­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17718950O

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Ja muista tehdä lisää aloituksia tänne Suomelle !

      • Anonyymi

        Eiköhän tolla ala kohta olemaan vitsit vähissä.Onko tällä nysä vai revä?


    • Anonyymi

      Monta kuukautta asuin ilmaiseksi , nyt 1.5 muutin kyseisestä asunnosta pois. Tein loppusiivouksen ja jätin asunnon siistimpään kuntoon kun se vuokratessa oli. Avaimet jäi tiskipöydälle. Rahaa jäi säästöön ihan reilusti. Enää en aio ottaa yhteyttä ex-vuokranantajani. Enkä kyllä aio maksaa vuokria , ihan hänen oma mokansa kun ei hoitanut omia velvoitteitaan!!

      • Anonyymi

        Veikkaan, että vuokraisäntää ei asia hetkauta. Tilanne kuulostaa siltä, että häntä ei itseasiassa enää mikään asia tässä maailmassa hetkauta - eli siis on kuollut... Kämppä on jäänyt kuolinpesälle ja sen selvittämisessä voi kestää pitkäänkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan, että vuokraisäntää ei asia hetkauta. Tilanne kuulostaa siltä, että häntä ei itseasiassa enää mikään asia tässä maailmassa hetkauta - eli siis on kuollut... Kämppä on jäänyt kuolinpesälle ja sen selvittämisessä voi kestää pitkäänkin.

        Itse, itselleni vastaten... Pohdin juuri tuota omalla kohdalla. Omistan kuusi asuntoa ja mikäli menehtyisin avainten luovutuksen jälkeen ENNEN sopimuksen virallistamista (kuten sinun tapauksessa), siinä menisi todennäköisesti ainakin puoli vuotta, että leskeni saisi kontrollin tilanteesta. Perunkirjoitus vie aikaa, monttubileet pitää järjestää, pitää tapella ex-vaimon kanssa lasten osuuksista, pitää saada pääsy pankkitileille ja sähköposteihin jne.

        Nauti ilmaisesta asumisestasi, mutta älä ehkä ilakoi - todennäköisesti jotain ikävämpää on sattunut...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      234
      16720
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      23
      2118
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1940
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      190
      1712
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1453
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1092
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      962
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      738
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      731
    Aihe